casco marin&teknik
Juu, tuo voisi toimia tai sitten ehkä Permatex RTV-silikoni myöskin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
casco marin&teknik
Ei tarvi, saattaa toinen puoli kestää vielä useamman vuoden. Mitään haittaa ei ole vaikka ne olisikin eri ikäiset laakerit eri puolilla.Vielä sellainen kysymys, että kannattaako vaihtaa samalla kummallekin puolelle?
Saako mistään tarkistettua fordin varusteita valmistenumeron perusteella kuten vag, mersu ja bmw:ssä
Saako mistään tarkistettua fordin varusteita valmistenumeron perusteella kuten vag, mersu ja bmw:ssä
En tiedä onko näitä Suomessa, mutta Subaru R2 sopisi "ravenia" lukuun ottamatta tuntomerkkeihin.Auton merkki ja malli kateissa. Eilen siis ajoin jonkun pikkukipon perässä. Kokoluokka vanhempi yaris, 5D hatch back aika pystyllä perällä. Luulin taas muistavani kotiin tullessa ja googlata, no en muistanut. Nyt tuli mieleen.
Takaluukussa luki jotain "raven" vasemmalla, oikealla R2. Joku logokin oli muttei näyttänyt tutulta. Suomen kilvissä. Raven ei tietenkään vaan jotain sinnepäin. 2000 luvun tuotos kuitenkin. Jäi nyt vaan vaivaamaan eikä mikään haku mitä keksin, tuota tulosta. Kenelläkään ajatusta mikä kottero oli kyseessä? Mikään huomiota herättävähän tuo ei ollut.
Ravon r2?
Touche Tuohan se oli. Näytti jotenkin vieraalta, eikä Lada ihan ensimmäisenä tullut mieleen, vai onko edes lada? Jotain venäjänkielisiä sivuja löytyy kyllä.
Ja tuo oli tosiaan suomen kilvissä, tai ainakin näytti niin suomen kilviltä, ellei sitten joku muu maatunnus joka muistuttaa suomalaista kilpeä, venäjän kilpi ei nyt kuitenkaan. Ihme vehje ja kaikkea sitä näkee.
Veikkaisin imusarjan läppiä. "Tikut" jotka läppiä ohjaa kuluu kiinnityksistään ja väljistyvät ja käynnistyksen yhteydessä tehtävä min/max kalibrointi kusee.Mikähän 09 Cayenne possua vaivaa. Moottorin vikavalo ruudussa, mutta antaa auton kulkea normaalisti. Joskus oli korkeapainepumpussa vikakoodia(myös moottorin vikavalo), niin rajoitti nopeuden 45km/h.
Auto toimii nyt normaalisti poislukien, että sisäilmapuhallin elää jostain syystä ihan omaa elämää. Välillä puhallus loppuu kokonaan vaikka säädetty täysille ja välillä puhaltaa täysillä vaikka laittaa puhalluksen nollaan. Ei tehnyt tätä ennen huoltoa, voisko liityä jotenkin tohon moottorin vikavaloon?
Autoon tehtiin juuri määräaikaishuolto, mikä herättää vähän kysymyksiä. Aika varattu vikakoodien lukuun.
3.0 TDI (audin)kone 160tkm.
Veikkaisin imusarjan läppiä. "Tikut" jotka läppiä ohjaa kuluu kiinnityksistään ja väljistyvät ja käynnistyksen yhteydessä tehtävä min/max kalibrointi kusee.
Korjauksena on joko A) uusi imusarjan läppä-härpäke (~1200 eur) B) uudet ohjurit (~30 eur eBaystä) tai C) rajoitinraudat (eBay, 15 eur).
Merkkarilta ei tietenkään saa kuin koko paskaa kerralla.
Kyllä se nouto taitaa mennä ihan omaan piikkiin, valitettavasti. Tietenkin sen merkkarin kanssa voi yrittää sopia jotain rekkakyytiä jos esim. siirtelevät autoja sieltä lähemmäs, mutta tuskin ns. ilmaista lounasta on tässä tarjolla kovin helposti elleivät tule asiakaspalvelun muodossa vastaan...Alustus: matkanteko loppui sunnuntaina n. 400km päähän kotoa kun Mondeo jätti tien poskeen. Matka jatkui kotiin taksilla ja siihen liittyvät kulut (hinaus, taksimatka) on selvitelty vakuutusyhtiön kanssa ja ne on OK. Kun auto hinattiin Fordin liikkeelle, se diagnosisoitiin ja korjattiin takuun piiriin koska ajoneuvo vm. -18 ja 80tkm ajettu. Seuraavaksi pitäisi saada auto takaisin kotiin, mutta aikataulullisista (ja haluttomuudesta) johtuen ei kiinnostaisi lähteä niin kaukaa sitä itse hakemaan.
Kysymys: kun tämä keissi on selvästi takuukeissi, niin pystyykö tuota autoa saamaan esim. maahantuojan / jonkin muun toimijan piikkiin kuljetettua takaisin omalle kotikunnalle, vai onko tosiaan itse lähdettävä hakemaan? Ja kyllä, etsin porsaanreikää systeemistä tmv. helpottamaan omaa elämää.
Alustus: matkanteko loppui sunnuntaina n. 400km päähän kotoa kun Mondeo jätti tien poskeen. Matka jatkui kotiin taksilla ja siihen liittyvät kulut (hinaus, taksimatka) on selvitelty vakuutusyhtiön kanssa ja ne on OK. Kun auto hinattiin Fordin liikkeelle, se diagnosisoitiin ja korjattiin takuun piiriin koska ajoneuvo vm. -18 ja 80tkm ajettu. Seuraavaksi pitäisi saada auto takaisin kotiin, mutta aikataulullisista (ja haluttomuudesta) johtuen ei kiinnostaisi lähteä niin kaukaa sitä itse hakemaan.
Kysymys: kun tämä keissi on selvästi takuukeissi, niin pystyykö tuota autoa saamaan esim. maahantuojan / jonkin muun toimijan piikkiin kuljetettua takaisin omalle kotikunnalle, vai onko tosiaan itse lähdettävä hakemaan? Ja kyllä, etsin porsaanreikää systeemistä tmv. helpottamaan omaa elämää.
Meidän pitäisi vissiin sitten arvata kummalle puolelle pysäköit? Pistit oikealle ilman pysäköintitunnusta ja tuli sakot?Sain Tampereella sakot Aaltosenkadulla jossa omasta mielestäni on maksullinen pysäköinti 8-18. Sakko kirjoitettu 6:50. Menin uudestaan katselemaan tien päässä olevia kylttejä ja ehkä niiden mukaan tällä yksisuuntaisella tiellä eri puolia koskee eri pysäköintisäännöt... Onko tuo edes mahdollista? Tai kai se on, en muutakaan syytä keksi sakolle. Ei ainakaan tule mieleen että olisin vastaavaa nähnyt
Sain Tampereella sakot Aaltosenkadulla jossa omasta mielestäni on maksullinen pysäköinti 8-18. Sakko kirjoitettu 6:50. Menin uudestaan katselemaan tien päässä olevia kylttejä ja ehkä niiden mukaan tällä yksisuuntaisella tiellä eri puolia koskee eri pysäköintisäännöt... Onko tuo edes mahdollista? Tai kai se on, en muutakaan syytä keksi sakolle. Ei ainakaan tule mieleen että olisin vastaavaa nähnyt
Pysäköin siis oikealle ja niinhän se kyltti kertoo. Mutta onhan se ulkopaikkakuntalaiselle melko yllättävää kun kääntyy tuohon kuvan oikeasta reunasta niin näkee tuon vasemmalla olevan kyltin ensin. En osannut (eikä osannut moni muukaan sakkolappu rivistä päätellen) lukea käännöksen jälkeen nurkan takana olevaa kylttiä josta näkisi toisen puolen poikkeavan säännöksen. Tyypillisempää mielestäni on että kadun molemmin puolin pätevät samat säännöt jos molemmin puolin saa pysäköidä. Kuten sanoin niin ei ole ainakaan vastaan tullut aiemmin. Ehkä katu kaipaisi siihen korttelin keskelle sellaista muistutustolppaa jossa olisi nuolet eteen ja taakse.
Vasemman puolen pysäköinti on siis maksullista 8-18 ja muina aikoina kielletty. Eikö näin?
Jos olet nähnyt tuon kyltin ensin ja sen mukaan pysäköinyt niin oikein sakko on annettu jos sakko on kirjoitettu 6:50.
Olenko nyt käsittänyt oikein?
Ai niinkö se menee.Ei kyllä tuo menee niin päin, että pysäköinti on maksullista kello 8-18 ja muulloin ilmaista.
Ainakin tuossa merkityksessä ko. merkkiyhdistelmää yleisesti käytetään.
Tuossa kun ei ole edes erityisen sekavaa tuo pysäköinti, niin eipä jäljelle jää kuin muistaa tarkastaa paremmin ensikerralla.Pysäköin siis oikealle ja niinhän se kyltti kertoo. Mutta onhan se ulkopaikkakuntalaiselle melko yllättävää kun kääntyy tuohon kuvan oikeasta reunasta niin näkee tuon vasemmalla olevan kyltin ensin. En osannut (eikä osannut moni muukaan sakkolappu rivistä päätellen) lukea käännöksen jälkeen nurkan takana olevaa kylttiä josta näkisi toisen puolen poikkeavan säännöksen. Tyypillisempää mielestäni on että kadun molemmin puolin pätevät samat säännöt jos molemmin puolin saa pysäköidä. Kuten sanoin niin ei ole ainakaan vastaan tullut aiemmin. Ehkä katu kaipaisi siihen korttelin keskelle sellaista muistutustolppaa jossa olisi nuolet eteen ja taakse.
Ei koska se kielto on voimassa vain kyseisellä aikavälillä.Ai niinkö se menee.
Tuon vasemman P-merkin kohdalla se menee varamasti näin. Eikö pysäköinti kielletty merkin kohdalla kuten sanoin?
No jos se näin on kuten sanoit niin hyvä tietää.
Aaah.Ei koska se kielto on voimassa vain kyseisellä aikavälillä.
Tasapainotuksessa lienee ongelma.120km/h vauhdissa alkaa tuntua flatkuttaminen renkaassa, ei ole enää tasaista kyytiä. Renkaat on kyllä jo huonot, mut voisko olla joku suuntaus- tai painotusongelmakin?
Kyllähän noi säännöt on ainakin 2000-luvun alusta asti voineet olle noin (ennen sitä en ole seuraillut, kun ei ole ollut korttia). Meidän asuinkadulla on jopa vaihteleva pysäköinti, oliko se joka toinen pv toisella puolen ja joka toinen pv toisella. Ei jää autot lojumaan ja helpottaa puhdistusta kesät talvet....Menin uudestaan katselemaan tien päässä olevia kylttejä ja ehkä niiden mukaan tällä yksisuuntaisella tiellä eri puolia koskee eri pysäköintisäännöt... Onko tuo edes mahdollista?
Kysymys kattotelineiden sopivuudesta. Autossa (Seat 2016) on "korotetut kaiteet", joissa on pienehkö ura sivussa. Voiko näissä käyttää perinteisiin kaiteisiin sopivia telineitä, vai pitäisikö olla joku erilainen joka sopii tuohon uraan sivussa? Vanhastaan on koko kaiteen ympärillekkin tulevat, jotka tuntuvat lukittuvan ihan hyvin. Tähän malliin sopivat telineet Thulelta tai valmistajalta maksaa useamman satasen, niin en hankkisi sellaisia jos näillä vanhoilla pärjää.
Kysymys kattotelineiden sopivuudesta. Autossa (Seat 2016) on "korotetut kaiteet", joissa on pienehkö ura sivussa. Voiko näissä käyttää perinteisiin kaiteisiin sopivia telineitä, vai pitäisikö olla joku erilainen joka sopii tuohon uraan sivussa? Vanhastaan on koko kaiteen ympärillekkin tulevat, jotka tuntuvat lukittuvan ihan hyvin. Tähän malliin sopivat telineet Thulelta tai valmistajalta maksaa useamman satasen, niin en hankkisi sellaisia jos näillä vanhoilla pärjää.
Opetuspolkimesta:
Äsken sellaista asentelin, tuollainen Polkusin OPS-1.
Tein ohjeiden mukaan, eli kun oli rungossa vaijerin pää, polkimeen kiinni kahdella raudalla vaijeri ja sitten laitoin vaijerikuoren keskikonsolin keskeltä läpi ettei vaijeri häiritse vaarallisesti mitään. Vaijeri tiukkaus käsin ja kiristysruuvista kiinni.
Mutta: rekrytoin koeajo kuskiksi vaimon ja itse kokeilin poljinta, ei tuolla ABS:sää saanut rutisemaan vaikka kohtuullisen voimakkaan jarrutuksen aikaiseksi saikin asfaltilla. Onko normaalia vai asennuksessa jokin virhe? Vaijeri ei liiku kovinkaan vaivatta tuon kuoren sisällä, voiko tästä johtua ongelmani?
En ainakaan itse ole tyytyväinen kun ei saanut samaa jarruvoimaa aikaiseksi kuin omalla jarrulla..
Se kiinnityspaikka alkuperäisen jarrupolkimen varressa on aina kompromissi liikkeen pituuden ja jarruvoiman suhteen. Auton rakenne taas osaltaan määrittelee mistä kohtaa sen vaijerin saa sukeltamaan sinne jalkatilaan ja mihin sen vaijerin pään saa kiinni. Vaijerin reitti saattaa myös syödä jarruvoimaa. Liian tiukat mutkat eivät ole hyväksi.Opetuspolkimesta:
Äsken sellaista asentelin, tuollainen Polkusin OPS-1.
Tein ohjeiden mukaan, eli kun oli rungossa vaijerin pää, polkimeen kiinni kahdella raudalla vaijeri ja sitten laitoin vaijerikuoren keskikonsolin keskeltä läpi ettei vaijeri häiritse vaarallisesti mitään. Vaijeri tiukkaus käsin ja kiristysruuvista kiinni.
Mutta: rekrytoin koeajo kuskiksi vaimon ja itse kokeilin poljinta, ei tuolla ABS:sää saanut rutisemaan vaikka kohtuullisen voimakkaan jarrutuksen aikaiseksi saikin asfaltilla. Onko normaalia vai asennuksessa jokin virhe? Vaijeri ei liiku kovinkaan vaivatta tuon kuoren sisällä, voiko tästä johtua ongelmani?
En ainakaan itse ole tyytyväinen kun ei saanut samaa jarruvoimaa aikaiseksi kuin omalla jarrulla..
Eli alempana poljinta liike isompaa -> isompi jarruvoima? Aika ylös pistin polkimessa sen. Mitään tiukkaa mutkaa ei ole vaan oikeastaan koko vaijerin matkalla 3 loivaa. Siksikin pistin keskikonsolista nimeomaan alhaalta vaijerin läpi kun siitä sai suht helposti pari torxia avaamalla.Se kiinnityspaikka alkuperäisen jarrupolkimen varressa on aina kompromissi liikkeen pituuden ja jarruvoiman suhteen. Auton rakenne taas osaltaan määrittelee mistä kohtaa sen vaijerin saa sukeltamaan sinne jalkatilaan ja mihin sen vaijerin pään saa kiinni. Vaijerin reitti saattaa myös syödä jarruvoimaa. Liian tiukat mutkat eivät ole hyväksi.
Vaijerin maksimi liikevara määräytyy sieltä apupolkimen puolelta. Eihän sekään saa lattiaan asti mennä, mutta kyllä se koko liikevara kannattaa hyödyntää voiman tuottoon. Kokeile siis siirtää sitä kiinnityspistettä vähän kerrassaan vartta alaspäin, mutta jätä apukuskin puolelle vähän marginaalia lattian ja polkimen väliin ihan jo vaijerin venymisen varalta. Vaijerin ihannereitti on tietysti yksi ainoa U:n muotoinen loiva kaarre vaijerissa, mutta jos konsolin alla on tilaa, niin onhan se siellä piilossa paremman näköinen.Eli alempana poljinta liike isompaa -> isompi jarruvoima? Aika ylös pistin polkimessa sen. Mitään tiukkaa mutkaa ei ole vaan oikeastaan koko vaijerin matkalla 3 loivaa. Siksikin pistin keskikonsolista nimeomaan alhaalta vaijerin läpi kun siitä sai suht helposti pari torxia avaamalla.
Vasta käytin itse huollossa ja kuitin mukaan 8 ml oli kone imenyt ja 3 ml työntänyt lisää ylimääräistä takaisin. Kysyin vielä huoltajalta miksi. Kuulemma niin on tapana. mut ei sitä öljyä kovin paljon imemällä tule pois. Öljyn määrä kuitenkin aika paljon koko järjestelmässä.Kuuluisko auton ilmastointihuollossa lisätä järjestelmään öljyä? Lukee huoltokuitissa "Talteenotettu öljy 0000 ml, talteenotettu kylmäaine 255 g, täytetty kylmäaine 550 g."
Mitäs jos ihan alkuun ottaisi vikakoodit pihalle, niin tietäisi ainakin löytyykö sieltä jotain...Sattuisko kellään oleen enemmän tietoo skodasta? Itellä 2014 octavia automaatti 1.6L koneella ja hyytyy eikä tapahdu mitään vaikka kuinka olis kaasu pohjassa.