Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Jostain syystä omistamani Volkswagen Golf on rekisteröity traficomin sivuilla farmariksi (AC). Mikähän voisi olla syy tälle ja onko siitä mitään haittaa? Kyseessä on ihan normaali 5-ovinen hatchback.
Jos diesel, niin voi vaikuttaa käyttövoimaveron määrään, mikäli myös kokonaismassa on merkattu farmarin mukaan. Samoin jos auto on vuosimalliltaan 2000 tai vanhempi, niin voi vaikuttaa myös perusveron määrään.
 
Jos diesel, niin voi vaikuttaa käyttövoimaveron määrään, mikäli myös kokonaismassa on merkattu farmarin mukaan. Samoin jos auto on vuosimalliltaan 2000 tai vanhempi, niin voi vaikuttaa myös perusveron määrään.

Bensakone ja vm. 2019. Nettiautosta katsonut muita vastaavia, niin siellä ilmoitetaan ajoneuvoveroksi 137e/vuosi, tosin en tiedä miten tarkka tuo laskuri on. Itse maksan 140e, niin ei kovin suurta heittoa ole :)
 
Bensakone ja vm. 2019. Nettiautosta katsonut muita vastaavia, niin siellä ilmoitetaan ajoneuvoveroksi 137e/vuosi, tosin en tiedä miten tarkka tuo laskuri on. Itse maksan 140e, niin ei kovin suurta heittoa ole :)

Bensavehkeissä vero menee tuon ikäisissä co2-päästöjen mukaan ja päästöihin vaikuttaa varusteet esimerkiksi ensiasennus rengaskoko.
 
Jos kovin suhisee kun tankin korkin aukaisee niin voi olla huohotuskin. Toki silloinkin helppo testata, kun alkaa rykiä niin käyttää korkkia auki ja kattoo paraneeko

Jos on Peugeot, niin se on tankin aktiivihiilisäiliön toimintaan. Tankkiin tulee sitä kautta korvausilmaa, mutta ei päästä polttoainehöyryjä ilmaan. Vaan palaa moottorissa. Viherpiipertäjät vaatineet
 
Onko nuo Fordin powershiftit parantuneet jossain vaiheessa, vai mikä noiden tilanne on?
 
Onko nuo Fordin powershiftit parantuneet jossain vaiheessa, vai mikä noiden tilanne on?

Ainakin -18 mallin mondeossa pelasi moitteetta diiselin rinnalla 130tkm. Eikös ne pahimmat ongelmat olleet -12-16 vuosien malleissa ja kuivalla kytkimellä? Jäänyt kuvitelma et näis uudemmis ois märkäkytkin. Mut ei mitään varmempaa käryä
 
Mondeossa on kestävämpi kaksoiskytkinvaihteisto kuin focus/fiestassa. Bensoissa sitten taitaakin olla momentinmuunninlaatikko. Näin ainakin viimeisimmässä korimallissa 2015->
 
Onko nuo Fordin powershiftit parantuneet jossain vaiheessa, vai mikä noiden tilanne on?
Ainakin -18 mallin mondeossa pelasi moitteetta diiselin rinnalla 130tkm. Eikös ne pahimmat ongelmat olleet -12-16 vuosien malleissa ja kuivalla kytkimellä? Jäänyt kuvitelma et näis uudemmis ois märkäkytkin. Mut ei mitään varmempaa käryä
Mondeossa pitäisi olla aina märkäkytkin.

Itsellä 2.0 EcoBoost Mondeo ja oon ymmärtänyt että laatikkoon ei ole mitään muutoksia tehty? Aluksi vaan ei ole ollut 60tkm öljynvaihtoa laatikkoon, niin siksi kai alkupään laatikkoja on enemmän hajonnut?
 
Mondeossa on kestävämpi kaksoiskytkinvaihteisto kuin focus/fiestassa. Bensoissa sitten taitaakin olla momentinmuunninlaatikko. Näin ainakin viimeisimmässä korimallissa 2015->
Oliko muka näin? Itsellä kyllä mielikuva että esim entisen Focus ST dieselin ongelmilla mainostettu (itsellä toimi kyllä hyvin myös lisätehojen ja aika rajun väännön kanssa) olisi täysin sama kuin saman ikäisessä Mondeossa jossa oli myös samoja ongelmia.
 
En mene minäkään vannomaan kuinka nuo vaihteistot meni, pitäisi googlettaa ja virkistää muistia. Ongelmia jokatapauksessa taisi olla enemmän noiden pikkumoottoreiden yhteydessä olevissa kuivissa kaksoiskytkinvaihteistoissa. Isomman dieselin yhteydessä olevan märän laatikon ongelmina taisi olla ainakin alkuaikoina pyörimisnopeusanturi joka aiheutti ennenaikaista kytkimen kulumista.

Joskus seurailin noiden myynti-ilmoituksia ja huomattavan monessa mondeossa oli aika tarkkaan 300tkm kohdalla vaihdettu/rempattu laatikko.
 
En mene minäkään vannomaan kuinka nuo vaihteistot meni, pitäisi googlettaa ja virkistää muistia. Ongelmia jokatapauksessa taisi olla enemmän noiden pikkumoottoreiden yhteydessä olevissa kuivissa kaksoiskytkinvaihteistoissa. Isomman dieselin yhteydessä olevan märän laatikon ongelmina taisi olla ainakin alkuaikoina pyörimisnopeusanturi joka aiheutti ennenaikaista kytkimen kulumista.

Joskus seurailin noiden myynti-ilmoituksia ja huomattavan monessa mondeossa oli aika tarkkaan 300tkm kohdalla vaihdettu/rempattu laatikko.
Juu tuo etenkin jenkeissä suosittu kuiva tuplakytkin oli se pääasiallinen ongelma mutta ei nuo isommat askitkaan ongelmattoman maineessa olleet.
 
Onko nuo volkkarin 1.6l 75kw bse-moottorit kestäviä pelejä? Onko jotain huomioitavaa jos kyseiseen moottorityyppiin meinaa rahojaan laittaa?
 
Onko tullut muilla vastaan ja mitä tarkoittaa, jos auton valmistenumeron 10. merkki on nolla? Sen pitäisi merkitä valmistajan määrittämää mallivuotta ja pikaisen googlauksen perusteella nolla ei ole sallittu merkki.

EDIT: Jahas, eipä olekaan euroopassa vaadittu mallivuoden koodausta valmistenumeroon. Kuinka väärässä Wikipedia voikaan olla.
 
Viimeksi muokattu:

Mikähän auto voisi lymyillä kuvassa? Polski fiat, 20m taunus, toyota crown? Lähelle varmasti menee muttei mielestäni kuitenkaan mikään näistä. Tunnistaako joku paremmin?
 
Tämähän onkin mielenkiintoinen arvoitus, auto ei ole mikään yllämainituista mutta en kyllä saa päähänikään että mikä olisi.

Edit: ääh, eihän tuo edes ole isomman luokan auto, auto näyttää vain isommalta koska kuva on poikki tuon tolpan kohdalta.

Veikkaan vahvasti pmc skylineä (myöhemmin datsun/nissan)

Tässä farmarina, halvemmissa malleissa kylkilista päättyi samalla tavalla myös sedaneissa.
autowp.ru_prince_skyline_1500_estate_1.jpg

Tässä sedanina mutta paremmin varusteltuna
1964-Prince-Skyline-2000GT_S54.jpeg.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän onkin mielenkiintoinen arvoitus, auto ei ole mikään yllämainituista mutta en kyllä saa päähänikään että mikä olisi.

Edit: ääh, eihän tuo edes ole isomman luokan auto, auto näyttää vain isommalta koska kuva on poikki tuon tolpan kohdalta.

Veikkaan vahvasti pmc skylineä (myöhemmin datsun/nissan)

Tässä farmarina, halvemmissa malleissa kylkilista päättyi samalla tavalla myös sedaneissa.
autowp.ru_prince_skyline_1500_estate_1.jpg

Tässä sedanina mutta paremmin varusteltuna
1964-Prince-Skyline-2000GT_S54.jpeg.jpg
No perskeles! Tämähän se täytyy olla. PMC Gloria / PMC Skyline 1500 nimellä noita on Suomeen wikipedian mukaan rahdattu. Hyvin tiedetty.
 
Peruutustutka- antureista sen verran, et kun mulla on Mersussa(w211, vm2008) takatutka pimeänä, niin mikä olis hinta laatu suhteeltaan paras tutka-anturi ja mielellään vielä se laatu edellä, ettei tartteis vaihdella niin usein.
 
Peruutustutka- antureista sen verran, et kun mulla on Mersussa(w211, vm2008) takatutka pimeänä, niin mikä olis hinta laatu suhteeltaan paras tutka-anturi ja mielellään vielä se laatu edellä, ettei tartteis vaihdella niin usein.
W211:stä tuut aina vaihtelee niitä usein. Varsinkin jos pakoputket puskurin takana ja osoittaa maahan, kerää kosteutta puskurin taakse ja syö antureita ku näkkileipää.
 
Peruutustutka- antureista sen verran, et kun mulla on Mersussa(w211, vm2008) takatutka pimeänä, niin mikä olis hinta laatu suhteeltaan paras tutka-anturi ja mielellään vielä se laatu edellä, ettei tartteis vaihdella niin usein.
Niin onko siinä koko tutka pimeänä vai vaan yksi niistä? Marmoriltahan varmaan ne laadukkaimmat saa. Ja saattaa olla jopa valmiiksi maalattuja.

Mulla ois kyllä semmosia edullisempia malleja, ihan toimivia enkä joutunut uudelleen vaihtamaan. Siksi niitä vielä muutama olisikin...
 
Niin onko siinä koko tutka pimeänä vai vaan yksi niistä? Marmoriltahan varmaan ne laadukkaimmat saa. Ja saattaa olla jopa valmiiksi maalattuja.

Mulla ois kyllä semmosia edullisempia malleja, ihan toimivia enkä joutunut uudelleen vaihtamaan. Siksi niitä vielä muutama olisikin...
Mulla on siis etu ja taka tutka. Etututka toimii moitteetta. Ne on niillä ledeillä sekä kojelaudassa, että takana sisäkatossa. Takatutkan sisimmäiset ledit muistaakseni palaa mutta mitäännreagointia ei tapahdu, eli kaikki anturit varmaan paskana tai saattaahan olla, et jos niiden maa onnyhtenäinen, kuten varmasti onkin, niin sekin voisi olla poikki. Mut varmaan ne anturi myös. Muistaakseni niitä on 4 jos en vääriin muista. Ja montakos sulla niitä antureita on ylimääräisiä?
 
Mulla on siis etu ja taka tutka. Etututka toimii moitteetta. Ne on niillä ledeillä sekä kojelaudassa, että takana sisäkatossa. Takatutkan sisimmäiset ledit muistaakseni palaa mutta mitäännreagointia ei tapahdu, eli kaikki anturit varmaan paskana tai saattaahan olla, et jos niiden maa onnyhtenäinen, kuten varmasti onkin, niin sekin voisi olla poikki. Mut varmaan ne anturi myös. Muistaakseni niitä on 4 jos en vääriin muista. Ja montakos sulla niitä antureita on ylimääräisiä?
Sulla on siis todennäköisesti vain yksi niistä antureista hajalla, koska silloin se heittää sen koko päädyn pois pelistä. Testerillä näkee mikä niistä on rikki tai vaihtamalla uutta järjestyksessä löytyy se hajalla oleva.
Kyllä niitä on useampi ylimääräisenä, mutta noita on erilaisia. Jos tiedät osakoodin sille tai annat VINin/rekkarin niin voin katsoa mikä osa sulle sopii.
Muuten voidaan jatkaa privalla jos on kiinnostusta noita ostaa. Täytyy tsekata hinta, mutta olisiko ollut 20€/kpl tjsp.
 
Sulla on siis todennäköisesti vain yksi niistä antureista hajalla, koska silloin se heittää sen koko päädyn pois pelistä. Testerillä näkee mikä niistä on rikki tai vaihtamalla uutta järjestyksessä löytyy se hajalla oleva.
Kyllä niitä on useampi ylimääräisenä, mutta noita on erilaisia. Jos tiedät osakoodin sille tai annat VINin/rekkarin niin voin katsoa mikä osa sulle sopii.
Muuten voidaan jatkaa privalla jos on kiinnostusta noita ostaa. Täytyy tsekata hinta, mutta olisiko ollut 20€/kpl tjsp.
Ohmialueellako olet testannut? Mikäs noissa on vastus arvo? Ne kait toimii jollain tietyllä taajuudella. Se taajuusko ne rikkoo vai miten niitä hajoilee? Luulis että noikin voitaisiinntehdä hajoamattomiksi, mut laitan sulle privana ton auton rekkarin jos siitä pystyt tsiigaamaan
 
Ohmialueellako olet testannut? Mikäs noissa on vastus arvo? Ne kait toimii jollain tietyllä taajuudella. Se taajuusko ne rikkoo vai miten niitä hajoilee? Luulis että noikin voitaisiinntehdä hajoamattomiksi, mut laitan sulle privana ton auton rekkarin jos siitä pystyt tsiigaamaan
Meinaan siis että mersun testerillä sen muistaakseni näkee, mikä niistä on hajalla.
Itse vaihdoin ihan vaan käsipelillä yhtä uutta niitten vanhojen tilalle. Järjestyksessä kun käy läpi niin se hajalla oleva löytyy nopeasti, ellei ole tosi huono tuuri ja onkin useampi särki.
Eli yksi vanha irti, uusi tilalle -> ei auttanut -> vanha takaisin, seuraava irti ja uusi kiinni -> auttoi jne.
 
Tuo mersunntesteri pitäis kyllä hommaa. Kaveri sanoi että niitä piraatti versioita sais jostain, mut pitää selvitellä. Olis kyllä aikas hyödyllinen
 
Näkyy muistaakseni myös autocomilla, ei tarvitse siis välttämättä staria.
Ok, missäs tuo varsinainen tutkaboxi sijaitsee? Mulla.on farkku malli. Ja onko yhteisboxi etu ja takatutkalle vai onko molemmille oma? Jos antureita vaihtaa, niin tuota boxia ei kait tartte mitenkään nollaa?
 
Ok, missäs tuo varsinainen tutkaboxi sijaitsee? Mulla.on farkku malli. Ja onko yhteisboxi etu ja takatutkalle vai onko molemmille oma? Jos antureita vaihtaa, niin tuota boxia ei kait tartte mitenkään nollaa?
Ei tarvitse nollailla, uudemmissakaan.

Rikkinäisen anturin saa helpoiten selville kun kuvaa kännykällä; kameran mikki nauhoittaa anturin äänen jonka kuulee playbackissä (ainakin iPhone 7, Moto-G 5, tms mitä on tullut etsittyä C/E-sarjaan). Edit: uudemmissa W204 ja W212 anturit toimii siis vaikka mutama olisi rikki.

Laatu tuntuu olevan melkein yhtä kuraa kaikissa, SKV:n sensorit Aero Motorsilta laitettiin viimeksi (3kpl) niin nuo nyt ainakin ovat toimineet "tovin". :D
 
Ei tarvitse nollailla, uudemmissakaan.

Rikkinäisen anturin saa helpoiten selville kun kuvaa kännykällä; kameran mikki nauhoittaa anturin äänen jonka kuulee playbackissä (ainakin iPhone 7, Moto-G 5, tms mitä on tullut etsittyä C/E-sarjaan). Edit: uudemmissa W204 ja W212 anturit toimii siis vaikka mutama olisi rikki.

Laatu tuntuu olevan melkein yhtä kuraa kaikissa, SKV:n sensorit Aero Motorsilta laitettiin viimeksi (3kpl) niin nuo nyt ainakin ovat toimineet "tovin". :D
Pitääpä testaa
 
Tässä pari viikon ajan olen huomannut, että ratti ei ole niin suorassa kuin voisi olla, enemmän oikealla puolella on. Onko ratissa joku juttu pielessä vai suoristuisko esim.ohjauskulmien säädöillä?
 
Tässä pari viikon ajan olen huomannut, että ratti ei ole niin suorassa kuin voisi olla, enemmän oikealla puolella on. Onko ratissa joku juttu pielessä vai suoristuisko esim.ohjauskulmien säädöillä?
Jos joku on pielessä, niin alustassa. Paikat löystyy, hyvä olisi tarkastaa jos löytyy jotain vaihtokuntoista.
Sitten sen saa suoraan suuntauksella.
 
Tässä pari viikon ajan olen huomannut, että ratti ei ole niin suorassa kuin voisi olla, enemmän oikealla puolella on. Onko ratissa joku juttu pielessä vai suoristuisko esim.ohjauskulmien säädöillä?
Ihan ekana; puoltaako auto? Jos niin rengaspaineet jos on poskellaan, niin ratin asento muuttuu hiukan. Jos paineet on ok eikä puolla, niin syitä voi olla mnia, mm alapallo, raidetangon pää
 
Rengaspaineet ok, tarkistettu juuri ton takia. Renkaat ovat uudet, keväällä ostettu. Selkeäätä puoltamista en ollut havaitsevinani mutta tietysti suuntaa vasemmalle jos suoristan rattia..
Auto on menossa vuosihuoltoon. Täytyy siellä mainita ongelmasta.
 
Liikkumisturva tulee voimaan aina merkkihuollossa tehdystä määräaikaishuollosta ja pysyy voimassa siihen asti, kun auton huoltovälimuistutin kertoo että taas olisi aika huoltaa. Sillä ei ole merkitystä mitä autolle siinä välissä tehdään.
 
Mistä voisi alkaa metsästämään takakontin hattuhyllyä/verhoa varaosana. Remonttisiivouksen yhteydessä on kyseinen osa hävinnyt. Auto kohtuu uusi Huyndai i30 2018vm.
 
Mistä voisi alkaa metsästämään takakontin hattuhyllyä/verhoa varaosana. Remonttisiivouksen yhteydessä on kyseinen osa hävinnyt. Auto kohtuu uusi Huyndai i30 2018vm.
En jotenkin usko että noin uuteen saa tarvikkeena. Luultavasti ihan marmoritiskin kamaa mikä ei välttämättä halvinta ole. Voihan sitä toki soveltaa itse ja rakentaa moisen tai yrittää metsästää käytettynä.
 
Ainakin samanlaiselta näyttää kiinnitys ja tuote muutenkin. Kiitos, tutkin asiaa lisää ja laitan tilauksee jos vaikuttaa sopivalta.
Tossa on postit ~50 eur ja mahdolliset tullit + ALVit päälle, niin kannattaa myös käydä marmorilta kysymässä. Joskus (harvoin :D) nekin yllättää hinnoilla.
 
Tuli käytettyä autoa ikkunoiden tummennuksessa. Auto meni takaisin kalvojen vaihtoon huonon työjäljen takia.

Toisen kalvotuksen jälkeen autossa oli tämän näköisiä jälkiä:

IMG_20210826_133410.jpg
IMG_20210826_133834.jpg

Näitä jälkiä oli molemmin puolin ovia ja ovat kuulemma jostain työkalusta, jolla ilmeisesti levitetään ovipahvia ja ikkunan väliä. Kuulemma lähtevät ajan kanssa.

Kysymys kuuluukin, ovatko tuollaiset jäljet normaalia? Omasta mielestäni eivät. Työnjälki oli muutenkin huono tälläkin kerralla.
 
@jaakoppi Ei nuo todellakaan oo normaalijälkiä ja eikä korjaannu ajan kanssa. Jos ovat sössineet asennuksessa, niin heidän kuuluu myöskin jäljet korjata
 
@jaakoppi Ei nuo todellakaan oo normaalijälkiä ja eikä korjaannu ajan kanssa. Jos ovat sössineet asennuksessa, niin heidän kuuluu myöskin jäljet korjata

Lupasivatkin yrittää korjata lämmittämällä, jos eivät katoa. Ei paljoa kiinnostaisi viedä samalle henkilölle "korjattavaksi".

Sanoi myöskin, että ovipahvit menee vaihtoon jos eivät jäljet lähde.

Tässä myös kalvotuksen tasosta kuva:

IMG_20210815_140755.jpgIMG_20210826_134123.jpg
 
Lupasivatkin yrittää korjata lämmittämällä, jos eivät katoa. Ei paljoa kiinnostaisi viedä samalle henkilölle "korjattavaksi".

Sanoi myöskin, että ovipahvit menee vaihtoon jos eivät jäljet lähde.

Tässä myös kalvotuksen tasosta kuva:

IMG_20210815_140755.jpgIMG_20210826_134123.jpg

Mitähän nuo mahtaisi tuumata, kun tuon asennuksesta komeilisi iltapäivälehdissä tai hesarissa juttu? Todennäköisesti tulisi firmalta äkkiä soittoa sulle päin
 
Mitähän nuo mahtaisi tuumata, kun tuon asennuksesta komeilisi iltapäivälehdissä tai hesarissa juttu? Todennäköisesti tulisi firmalta äkkiä soittoa sulle päin

Miksi tähän pitäisi jokin hesari sotkea, hehän lupasivat korjaavansa jälkensä?
Virheitä sattuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 529
Viestejä
4 499 046
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom