Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Katsastuksessa oli vähän ongelmia lambda-arvon kanssa. Ensin näytti kierroksilla 1,04 mutta hetken kierrättimisellä saatiin joku 1,024 mittariin ja leima paperiin. Jäännöshappi oli matala ja pakoputki ei mielestäni vuoda. Koskaan ennen ei ole ollut päästöissä ongelmaa. Tulpat, sytytyspuola ja ilmanputsari on vaihdettu hiljattain.

Pistänkö suosiolla uuden lambda-anturin tilaukseen, vai onko jotain mitä voisi katsoa? Skooppia ei ole käytössä ja yleismittari ei taida pysyä lambdan perässä. Mittarissa on 300 tkm, eikä tietääkseni ole anturia vaihdettu. 120 € näyttää olevan Boschin anturilla hintaa.

Vaihda se lambda ekana, osta alkuperäinen vaikka ulkomailta niin säästyy muutama kymppi. 300tkm ajettu lambda on loppu, mulla putos kulutus kaupungissa 1-2l/100km kun vaihdoin 250tkm ajetun lambdan.
 
Nopea kysymys, eli ajelen Nissan Micralla ja kun vaihdan kakkoselle tuntuu vaihteistossa rusahdus. Tämä rusahdus tapahtuu melkein aina, paitsi jos pidän vaihdekeppiä 1 ja 2 välissä jonkun sadasosasekunnin ennenkuin vaihdan. Sama ongelma on ollut myös Nissan Primerassa, jolla olen aikaisemmin ajannut. Onko ominaisuus vai tarvitseeko huolestua?
 
Nopea kysymys, eli ajelen Nissan Micralla ja kun vaihdan kakkoselle tuntuu vaihteistossa rusahdus. Tämä rusahdus tapahtuu melkein aina, paitsi jos pidän vaihdekeppiä 1 ja 2 välissä jonkun sadasosasekunnin ennenkuin vaihdan. Sama ongelma on ollut myös Nissan Primerassa, jolla olen aikaisemmin ajannut. Onko ominaisuus vai tarvitseeko huolestua?

Synkrot sököt? Kokeile vaihtamista välikaasulla. Itsellä ollut joskus Datsun-Nissan -81 missä sai poljeskella ettei rutise. Ei haitannut ajoa, vähän jalkatyötä lisäsi vain;)
Eipä tuo synkrojen hajoaminen uudemmissakaan mahdottomuus ole.
 
Nopea kysymys, eli ajelen Nissan Micralla ja kun vaihdan kakkoselle tuntuu vaihteistossa rusahdus. Tämä rusahdus tapahtuu melkein aina, paitsi jos pidän vaihdekeppiä 1 ja 2 välissä jonkun sadasosasekunnin ennenkuin vaihdan. Sama ongelma on ollut myös Nissan Primerassa, jolla olen aikaisemmin ajannut. Onko ominaisuus vai tarvitseeko huolestua?
Rauhallisesti vaihtaen synkrot ehtii toimia ja sitä rusahdusta ei tapahdu. Jos nopeasti vaihtaa, niin sitten se rutiseminen alkaa :) Muistaakseni mulla Alfa Romeo 156:ssa oli samaa 2 vaihteessa. Esim vauhissa jos vaihtoi 3 -> 2 niin rutisi. Tai nyt kun tarkemmin muistan niin rutisi kun vaihtoi 2 -> 1 pienestä vauhdista. Mutta pysähdyksistä kun laittoi 1 vaihteen, niin ei siinä silloin huomannut mitään omituista.

Nissanissa taitaa olla erittäin kevyt vaihdekeppi ja jos vaihtaa liian vauhdikkaasti, niin synkrot ei tykkää?
 
Nissanissa taitaa olla erittäin kevyt vaihdekeppi ja jos vaihtaa liian vauhdikkaasti, niin synkrot ei tykkää?

Nyrkkisääntönä melkein kaikissa (vanhemmissa) japseissa rutisee ne laatikot vaihto niitä pykäliä miten vaan. Enemmän ominaisuus kuin mikään vika kun sitä on ihan uudesta asti, toki alkavat päkittää vanhuuttaan vielä enemmän.
 
Aika erikoinen tapaus käynyt kahdella eri autolla, että kun ne seisoo pitkään parkissa ja aurinko mollottaa melkein joka päivä sekä jos parkkiruutu ei ole tasainen vaan keulan puolelta vielä korotettu niin on vaikeuksia saada auto käyntiin, kun polttoaine katoaa/haihtuu letkuista. Tai tuollaisen teorian kehitin..
Onko teillä käynyt vastaavaa?
Aika pitkään sai paremmalla akulla startata, että lähti käyntiin.
Onko jotain kikkakolmosia vastaaviin tapauksiin?

Pidän nyt auton toisinpäin parkissa, että perä on korkeammalla, jos siitä apua.
 
Aika erikoinen tapaus käynyt kahdella eri autolla, että kun ne seisoo pitkään parkissa ja aurinko mollottaa melkein joka päivä sekä jos parkkiruutu ei ole tasainen vaan keulan puolelta vielä korotettu niin on vaikeuksia saada auto käyntiin, kun polttoaine katoaa/haihtuu letkuista. Tai tuollaisen teorian kehitin..
Onko teillä käynyt vastaavaa?
Aika pitkään sai paremmalla akulla startata, että lähti käyntiin.
Onko jotain kikkakolmosia vastaaviin tapauksiin?

Pidän nyt auton toisinpäin parkissa, että perä on korkeammalla, jos siitä apua.

Nyt on kyllä ensinmäinen kerta, kun koskaan kuulen että aurinko haihduttaa löpöä järjestelmästä :D

Veikkaisin kuitenkin, että järjestelmässä on vuoto jossain ja/tai siirtopumpussa häikkää.
Polttoainesuodattimen tarkistaisin ensinmäiseksi, eli onko kunnolla kiinni ettei vedä ilmaa väliin.
Auto muuten toimii normaalisti, ei hyydy tai pätki kun antaa kunnolla ruokaa?
 
Nyt on kyllä ensinmäinen kerta, kun koskaan kuulen että aurinko haihduttaa löpöä järjestelmästä :D

Veikkaisin kuitenkin, että järjestelmässä on vuoto jossain ja/tai siirtopumpussa häikkää.
Polttoainesuodattimen tarkistaisin ensinmäiseksi, eli onko kunnolla kiinni ettei vedä ilmaa väliin.
Auto muuten toimii normaalisti, ei hyydy tai pätki kun antaa kunnolla ruokaa?

Polttoainesuodatin tarkistukseen sekä polttoainepumppu :) Pumpusta ehkä vihjailus tuo, et kun perä on korkeammalla, on polttoaineella edes pieni paine moottorin suuntaan. Pitkät startit myös suuntaa pumpun suuntaan/tai huonon suodattimen suuntaan, kun kone joutuu omalla alipaineellaan imemään sitä ainetta tankista..?:D
 
Nyt on kyllä ensinmäinen kerta, kun koskaan kuulen että aurinko haihduttaa löpöä järjestelmästä :D

Veikkaisin kuitenkin, että järjestelmässä on vuoto jossain ja/tai siirtopumpussa häikkää.
Polttoainesuodattimen tarkistaisin ensinmäiseksi, eli onko kunnolla kiinni ettei vedä ilmaa väliin.
Auto muuten toimii normaalisti, ei hyydy tai pätki kun antaa kunnolla ruokaa?

Siis auto toimii mielestäni ihan normaalisti. Tuon polttoainesuodattimen liitokset pystyisin aika helposti tarkistamaan, mutta siirtopumppu taitaa olla vaikeasti bensatankissa.
Varmaan onkin joku pikku vuoto, kun vanhasta romusta kyse niin ruostekukka tai aika tehnyt tehtävänsä tiivistekumeille.
Totta puhuen en taida tuohon aikaa ja rahaa sijoittaa, kun poistunut jo aika pitkälti käytöstä toisen auton takia. Veikkaan, että jonkun tonnin arvoinen. Kesäautona paskamainen, kun ei ole ilmastointia, mutta polttoainetta on vielä kyllä puolisen tankillista, että voisi sadekelillä latailla sen akkua.
 
Moderni (+2000) ruiskuauto jossa on sähköinen bensapumppu tankissa yleensä pyörittää pumppua heti kun sytytysvirran kääntää päälle, ja jos ei starttaa, sammuu pumppu hetken päästä kun ecu ei saa moottorin pyörintäsignaalia. Tuo yleensä riittää polttoainelinjat paineistuu vaikka takaisku vuotaa bensaa sisäisesti takaisinpäin tankkiin linjat tyhjäksi. Voi myös koittaa kuunnella moottoritilasta kun kaveri kääntää virrat päälle -> Jos linjoissa oli ilmaa kuuluu kurlausta paineensäätimestä. Tuo sytytysvirran päälle kääntö ja antamalla pumpun pyöriä maksimi ajan ennen starttausta voi myös auttaa kun pumppu ennättää paineistaa vajaat linjat ennen starttia.
 
Onko se muuten turbo diisseleitten ominaisuus että vähän yli tonnin ei ole juuri mitään eloa?
Omalla T25 anjoviksella aikapaljon tullu ajettua tommosta hidasta ajoa jossa kohtuu paljon risteyksiä niin esim kakkosella erittäin hankala mennä kun tuntuu siltä että moottori sammuu juuri.

Vai onko välitykset vain sen verran pitkät?

Ja sen verran on sanottava että edellinen diesel millä olen ajanu oli autokoulun auto 10~ vuotta sitten.
 
Onko se muuten turbo diisseleitten ominaisuus että vähän yli tonnin ei ole juuri mitään eloa?
Yleensä kroonisesti vähätehoisten ongelma.

Itsellä ei tuota ongelmaa ole tietenkään automaatilla, mutta ei sitä ole tuossa 2-litran manuaalidieselissäkään millä tulee liikuttua paljon (pari ahdinta ja 210hv/500Nm). Hyvin lähtee vaikka kolmosella valoista.

Eli sulta puuttuu joko ahtimia tai litroja. :D
 
ARCTIC MX-4 lämpötahna, 4g - 5,90€

Noctua NM-i115x Mounting Kit (LGA115x) - 7,90€

SilentiumPC Sigma Pro 120 -laitetuuletin, musta - 7,90€

Kingston 120GB A400 SSD-levy, 2,5

Scythe Kaze Q 3.5

Akasa 120mm pöly-/sormisuoja, alumiiniverkko - 4,50€

Pitkän mietinnän jälkeen nämät tilaukseen? Kiinnikkeet tulee tälle jäähylle: Noctua NH-U9B SE2 -prosessorituuletin 57,90 €

Tuuletinsäädin että saa juuri itse valituille kierroksille tuulettimet koska Dell OEM emolevy.
SSD koska ei ole vielä ja tuuletin tulee eteen suodattimen kanssa niin voisi laittaa kotelon kiinni vihdoinkin ja laittaa parempaan paikkaan, taakse minulla on powerin tuuletin joka on yllättävän tehokas ja sopivalla liitännällä. Prosessorinkin jäähdyttimen tuuletinta ohjaan. Ajattelin ajaa kaikkia tuulettimia niin että lämmöt ja hiljaisuus kohtaa sopivan rajan omiin korviin. Lämpötahnaa vain koska parempaa kuin Pactum PT-1 jota minulla on nyt.
 
Onko se muuten turbo diisseleitten ominaisuus että vähän yli tonnin ei ole juuri mitään eloa?
Omalla T25 anjoviksella aikapaljon tullu ajettua tommosta hidasta ajoa jossa kohtuu paljon risteyksiä niin esim kakkosella erittäin hankala mennä kun tuntuu siltä että moottori sammuu juuri.

Vai onko välitykset vain sen verran pitkät?

Ja sen verran on sanottava että edellinen diesel millä olen ajanu oli autokoulun auto 10~ vuotta sitten.
Anna sille kenkää muutaman kerran vaikka kolmosella rampilta kiihdyttäessä ja katso, jos parantaa menoja.
 
Anna sille kenkää muutaman kerran vaikka kolmosella rampilta kiihdyttäessä ja katso, jos parantaa menoja.
Karstat voi yrittää polttaa pois kierroksilla tai pitkää ajoa yhtäsoittoa. :cigar2:
Pätkivä kaupunkiajo karstoittaa moottoria, sanovat viisaammat automiehet.... :cool:
 
ARCTIC MX-4 lämpötahna, 4g - 5,90€

Noctua NM-i115x Mounting Kit (LGA115x) - 7,90€

SilentiumPC Sigma Pro 120 -laitetuuletin, musta - 7,90€

Kingston 120GB A400 SSD-levy, 2,5

Scythe Kaze Q 3.5

Akasa 120mm pöly-/sormisuoja, alumiiniverkko - 4,50€

Pitkän mietinnän jälkeen nämät tilaukseen? Kiinnikkeet tulee tälle jäähylle: Noctua NH-U9B SE2 -prosessorituuletin 57,90 €

Tuuletinsäädin että saa juuri itse valituille kierroksille tuulettimet koska Dell OEM emolevy.
SSD koska ei ole vielä ja tuuletin tulee eteen suodattimen kanssa niin voisi laittaa kotelon kiinni vihdoinkin ja laittaa parempaan paikkaan, taakse minulla on powerin tuuletin joka on yllättävän tehokas ja sopivalla liitännällä. Prosessorinkin jäähdyttimen tuuletinta ohjaan. Ajattelin ajaa kaikkia tuulettimia niin että lämmöt ja hiljaisuus kohtaa sopivan rajan omiin korviin. Lämpötahnaa vain koska parempaa kuin Pactum PT-1 jota minulla on nyt.
Sulla taitaa olla väärä alue käytössä.
 
Jaahas, -03 Corollan akku (jouluna ostettu) tyhjentynyt ~24h aikana täysin, ei edes inahda. Lisäksi käynnistysyrityksen jälkeen kaikki mittarit heiluu tapissa. Moottoritilan sulakkeet kävin läpi ja ne oli OK. Löytyykö ketään enemmän asiasta tuntevaa?
 
Jaahas, -03 Corollan akku (jouluna ostettu) tyhjentynyt ~24h aikana täysin, ei edes inahda. Lisäksi käynnistysyrityksen jälkeen kaikki mittarit heiluu tapissa. Moottoritilan sulakkeet kävin läpi ja ne oli OK. Löytyykö ketään enemmän asiasta tuntevaa?

Koitatko kysyä tuota mittareiden heilumista vai sitä miksi se akku on tyhjentynyt?

Jos mittariasiaa niin se juontaa syynsä tuohon virran vähyyteen, ja kuten manne sanoi lataa ensin akku täyteen.
 
Koitatko kysyä tuota mittareiden heilumista vai sitä miksi se akku on tyhjentynyt?

Jos mittariasiaa niin se juontaa syynsä tuohon virran vähyyteen, ja kuten manne sanoi lataa ensin akku täyteen.

Joo mietin vaan mistä tuo mittarien heiluminen johtuu, lisäksi pitäs olla joku syy miksi akku ylipäätänsä tyhjä.
 
Joo mietin vaan mistä tuo mittarien heiluminen johtuu, lisäksi pitäs olla joku syy miksi akku ylipäätänsä tyhjä.

Sitä syytä en tiedä miksi tekee noin, saksalaiset ei tuota tee mutta taasen meidän Mitsubishi tekee jos akku tyhjä. Samaten Volvo (kuorkki) jos ei jaksa pyörittää niin piirturi vaan heiluu. Ilmeisesti se on joidenkin japskimittareiden ominaisuus tyhjällä akulla. Se ei kuitenkaan hajota mitään ja korjaantuu kun saat akkuun virtaa.

24h menny tyhjäksi eikä ole varmasti mitään kuluttimia jäänyt päälle (radio, valot)?
 
Sitä syytä en tiedä miksi tekee noin, saksalaiset ei tuota tee mutta taasen meidän Mitsubishi tekee jos akku tyhjä. Samaten Volvo (kuorkki) jos ei jaksa pyörittää niin piirturi vaan heiluu. Ilmeisesti se on joidenkin japskimittareiden ominaisuus tyhjällä akulla. Se ei kuitenkaan hajota mitään ja korjaantuu kun saat akkuun virtaa.

24h menny tyhjäksi eikä ole varmasti mitään kuluttimia jäänyt päälle (radio, valot)?

Ei ollut jäänyt valoja päälle, radiota ei edes saa jätettyä päälle ilman avaimia
 
Ei ollut jäänyt valoja päälle, radiota ei edes saa jätettyä päälle ilman avaimia

Akun lataus täyteen (jos se vielä ottaa virtaa vastaan) ja sitten akku rasitustesteriin jos onkin ollut valmistevikanen. Jos akku ok niin takasin autoon ja laturin tarkastus. Jos auto lataa niin sitten pihtivirtamittarilla katselemaan mihin sitä virtaa häviää.
 
Astran ilmastointi ilmeisesti alkanut haisemaan vähän sukalle, huomaa heti kun sen pistää päälle. Semmone kostean haju, oisko tuo nyt sitten höyrystimen pintaan kerääntynyttä paskaa joka siellä kukkii. Onko kokemuksia noista ilmastoinnin desinfiointiaineista? Ilmeisesti toi forten purkki olisi parhaasta päästä, osalla se on toiminut ja osalla ei.
 
Astran ilmastointi ilmeisesti alkanut haisemaan vähän sukalle, huomaa heti kun sen pistää päälle. Semmone kostean haju, oisko tuo nyt sitten höyrystimen pintaan kerääntynyttä paskaa joka siellä kukkii. Onko kokemuksia noista ilmastoinnin desinfiointiaineista? Ilmeisesti toi forten purkki olisi parhaasta päästä, osalla se on toiminut ja osalla ei.

Haiseeko jatkuvasti vai ainoastaan silloin, kun olet sammuttanut auton ja laitat käyntiin uudestaan? Ilmastointihan olisi hyvä sammuttaa jo hieman ennen auton sammuttamista niin kenno pääsee kuivumaan eikä tule hajua.
Parasta ainetta on semmoinen vaahto mikä ruiskutetaan letkulla ilmastointikanavista suoraan kennolle CRC Airco Cleaner Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy myöskin nämä ovat ihan toimivia Motox ilmastoinnin puhdistusaine 150ml | Motonet Oy mutta eivät niin tehokkaita, kuin nuo vaahtoa olevat.
 
Haiseeko jatkuvasti vai ainoastaan silloin, kun olet sammuttanut auton ja laitat käyntiin uudestaan? Ilmastointihan olisi hyvä sammuttaa jo hieman ennen auton sammuttamista niin kenno pääsee kuivumaan eikä tule hajua.
Parasta ainetta on semmoinen vaahto mikä ruiskutetaan letkulla ilmastointikanavista suoraan kennolle CRC Airco Cleaner Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy myöskin nämä ovat ihan toimivia Motox ilmastoinnin puhdistusaine 150ml | Motonet Oy mutta eivät niin tehokkaita, kuin nuo vaahtoa olevat.

Aluksi se haju tuli kun käynnisti ilmastoinnin, ja nyt se tulee kun sen sammuttaa. Pitää tutkailla vielä tuota, ensiksi voisi tarkistaa onko tuo ilmastoinnin kondenssivesiletku tukossa. Pitää kaivaa netistä kuva ja etsiä missä se luuraa, voiko tuota rassata jollain jos se on tukossa vai pitääkö purkaa pois?
 
ensiksi voisi tarkistaa onko tuo ilmastoinnin kondenssivesiletku tukossa. Pitää kaivaa netistä kuva ja etsiä missä se luuraa, voiko tuota rassata jollain jos se on tukossa vai pitääkö purkaa pois?
Pulloharja letkun päästä sisään.
 
Aluksi se haju tuli kun käynnisti ilmastoinnin, ja nyt se tulee kun sen sammuttaa. Pitää tutkailla vielä tuota, ensiksi voisi tarkistaa onko tuo ilmastoinnin kondenssivesiletku tukossa. Pitää kaivaa netistä kuva ja etsiä missä se luuraa, voiko tuota rassata jollain jos se on tukossa vai pitääkö purkaa pois?

Kannattaa katsoa se kondensioveden poistoletku asap.
Mulla yhdessä työkoneessa alkoi ilmastointi haisemaan ja ilmastointikanavista tuli joskus vettä.
En itse paljoa tuolla koneella ajanut, joten ei heti tullut otettua työn alle.
Kondensioveden poistoletku oli tehtaalta vedetty rusetille, ikäänkuin vesilukolle. Pitkällä rautakepillä aukaisin putken, ja ihan paskan hahuista vettähän sieltä tuli.
Pesin kennon saippualla ja kanavat huuhtelin siihen tarkoitetulla vaahdolla. Tuli hyväksi ja ilma raikkaaksi.

Tästä kuukausi niin kenno ruostui puhki. Samaan syssyyn sitte vaihdettiin lämppärin kenno joka oli samassa paketissa ilmastointikennon kanssa.
3000 € meni kun ei heti tullut otettua työn alle.
 
Onkos porukalla kokemusta korkeussäädettävistä alustoista?

Tuli asennettua k&w var1 meseen ja etutolpissa ei ollut kierteen lukitusmuttereita ollenkaan.

Vuosia sitten edelliseen autoon sama alusta ja sillon niissä lukitukset oli. Onko tuota rakennetta muutettu niin, ettei lukitteita enää ole vai onko ne vaan unohtuneet tuosta omasta?
 
Onkos porukalla kokemusta korkeussäädettävistä alustoista?

Tuli asennettua k&w var1 meseen ja etutolpissa ei ollut kierteen lukitusmuttereita ollenkaan.

Vuosia sitten edelliseen autoon sama alusta ja sillon niissä lukitukset oli. Onko tuota rakennetta muutettu niin, ettei lukitteita enää ole vai onko ne vaan unohtuneet tuosta omasta?
Ainakin superbin kw alustassa oli kuusiokoloruuvi tuossa säätömutterissa, jolla sai säätömutterin lukittua paikoilleen.
 
Monet alkuperältään amerikkalaiset autot on pilattu Euroopan markkinoita varten muokkaamalla jousitusta kovemmaksi.
Kuinkahan laillista/laitonta olisi tilata jenkkimallin jouset, iskarit ja kallistuksenvakaajat ja vaihtaa ne euromallin autoon?
 
Monet alkuperältään amerikkalaiset autot on pilattu Euroopan markkinoita varten muokkaamalla jousitusta kovemmaksi.
Kuinkahan laillista/laitonta olisi tilata jenkkimallin jouset, iskarit ja kallistuksenvakaajat ja vaihtaa ne euromallin autoon?
Mikäs estää vaihtamasta Jenkkimallin alkuperäiset jouset? :cigar2:
 
Monet alkuperältään amerikkalaiset autot on pilattu Euroopan markkinoita varten muokkaamalla jousitusta kovemmaksi.
Kuinkahan laillista/laitonta olisi tilata jenkkimallin jouset, iskarit ja kallistuksenvakaajat ja vaihtaa ne euromallin autoon?
Jos ne on jossain päin EU:ta tyyppihyväksytty niin toki saa laittaa alle ja muutoskatsastaa. Ellei, niin hylky seuraa mikäli (yeah, right) katsuri huomaa.

Mikäs estää vaihtamasta Jenkkimallin alkuperäiset jouset? :cigar2:
Mikä estää sahaamasta nykyiset poikki tai laittamasta ihan mitä vain kiinaosaa sinne? Ai niin, sama laki. :facepalm:
 
Kysytääs täältä jos jollain on parempaa tietoa alustoista... kun on tällainen 99-mallin farmari corolla. Näissä roikkuu tuo perä asfaltissa heti kun lastaat vaikka 3 tavallista henkilöä takapenkille, ilman mitään kuormaa. Kävipä mielessä kun kaverilla olisi myydä tuohon sopivaa uutta coilover-settiä, niin minulle riittäisi että vaihtaisi pelkät coilit takapäähän, koska etujouset ja iskarit ovat vaihdettu viimevuonna muutenkin.

onko siis kyseinen toimenpide katsastuslaillinen suomessa, että vaihtaisi coilit pelkästään taakse, että saisi perälle kunnon säädöt?
Niin, jousiksihan noita kutsutaan suomessa. Tietty kuulostaa hienommalta jos on 99-Corolla onkin "JDM Toyota coilovereilla". :D
(Välillä hymyilyttää tuo "coilover" termin viljely kun ei autoissa oikein muutakaan ole kuin iskarit joissa jouset päällä, nykyään.)

Niin, asiaan - saahan toki jouset ottaa toisestakin setistä - ongelmana saattaa sitten olla miten hyvin ne toimivat erilaisten iskarien kanssa, varsinkin jos ovat madaltavaa mallia. Laillisuuden määrää jousien tyyppihyväkstyntä (TÜV -laput, tms). Iät ajat autoissa on ollut esim. "taksijousia", yms. paremmin kuormaa kestäviä takana, joten ei siinä ole mitään laitonta jos sinne kovempaa jousta haluaa.

Edit: toki muutoskatsastamaan joutuu jos katsuri nuo huomaa tai haluaa laillisesti ajella - vaikka olisivat lähes samankorkuiset kuin alkuperäiset (jos eivät ole "varaosa"-tasoa). :facepalm: Sääntö-Suomi...
 
Olis kiinnostusta tuottaa japsiauto tänne suureen suomeen.

Kokemuksia?

Nissan 370Z kyseessä.
 
Jos ne on jossain päin EU:ta tyyppihyväksytty niin toki saa laittaa alle ja muutoskatsastaa. Ellei, niin hylky seuraa mikäli (yeah, right) katsuri huomaa.


Mikä estää sahaamasta nykyiset poikki tai laittamasta ihan mitä vain kiinaosaa sinne? Ai niin, sama laki. :facepalm:
Kyllähän nykyään saa laittaa vaikka ilmajouset ja auton tonttiin. :cigar2:
Jos autoon on tehtaalla ollut erilaisia alusta/jousitus ratkaisuja ne voidaan asentaa kunhan saa vastaavuustodistuksen asennuksista. :cool:
 
Kyllähän nykyään saa laittaa vaikka ilmajouset ja auton tonttiin. :cigar2:
Jos autoon on tehtaalla ollut erilaisia alusta/jousitus ratkaisuja ne voidaan asentaa kunhan saa vastaavuustodistuksen asennuksista. :cool:
Saahan sinne tosiaan laittaa mitä vain, kunhan on jotain lappua tarjota.

Mutta nythän oli kyse saako sinne laittaa jenkkimallin osaa jota ei ole koskaan tänne myydyissä malleissa ollut. En tiedä onko laki muuttunut viimeaikoina niin että esim. DOT-hyväksytyt osat saa laittaa autoon eikä missään tarvitse mitään E-merkkejä - mutta veikkaan ettei ole. Muutenhan mitä tahansa Intia-malliin hyväksyttyä säästöosaa tai JDM-malliin asennettua tehtaan virisatsia voisi heittää autoon ilman sen kummempia ajatuksia.

Mutta jos tuo tosiaan on noin, niin laita jotain linkkiä asiasta tännekin.
 
Olis kiinnostusta tuottaa japsiauto tänne suureen suomeen.

Kokemuksia?

Nissan 370Z kyseessä.
Eurovalot tarttee hommata siihen, japsien valokuvio on väärin päin. Joskus yllättävän kalliita nuo jos ei romiksella ole.
 
Saahan sinne tosiaan laittaa mitä vain, kunhan on jotain lappua tarjota.

Mutta nythän oli kyse saako sinne laittaa jenkkimallin osaa jota ei ole koskaan tänne myydyissä malleissa ollut. En tiedä onko laki muuttunut viimeaikoina niin että esim. DOT-hyväksytyt osat saa laittaa autoon eikä missään tarvitse mitään E-merkkejä - mutta veikkaan ettei ole. Muutenhan mitä tahansa Intia-malliin hyväksyttyä säästöosaa tai JDM-malliin asennettua tehtaan virisatsia voisi heittää autoon ilman sen kummempia ajatuksia.

Mutta jos tuo tosiaan on noin, niin laita jotain linkkiä asiasta tännekin.
-Edelleen toistan, jos autossa on ollut eri vaihtoehtoja alustan tai jousituksen saatavuuteen tehdasasennuksina, ne voi vaihtaa toiseen versioon esittämällä tehtaan virallisen vastaavuustodistuksen. :cool:
Mopoautoista en tiedä ota itse selvää.... :facepalm:
vastaavuustodistuksen asennuksista - Google-haku
 
Faija tarjosi -96 C Mersuaan (W202) meille kakkosautoksi, itse en noista meseistä tiedä oikein mitään niin kysytään täällä.
1.8 bensa, automaatti, varustetaso Elegance, mittarissa 240tkm.

Mitähän tuollasesta pitäs taas tietää katsoa/tarkistella? Ruostekukkia näkyisi olevan vähän siellä täällä mutta ne ei menoa haittaa.
Lähinnä tekninen puoli, minkälaisia nuo on? Murheenkryynejä/idioottivarmoja?
 
Ainakin etujousen yläkuppi ruostuu herkästi, saattaa pahimmassa tapauksessa revetä irti. Muista vioista en tiedä mutta noita kuppeja on tullut hitsailtua aika monta.
 
Ja noita kuppeja ei saa sitten enää nykyään hitsata kiinni ollenkaan, vaan ne tulee jumalattomilla niiteillä kiinni. Niitit on todella rajua tavaraa joita ei ihan millä tahansa niittaajalla vedetä.
 
Mites;
Joskus alku keväästä autoni oli parkissa Flamingossa ja auton kuljettaja oli epähuomiossaan laittanut pysäköintikiekkoon väärän ajan.
Tästä toki sitten tuli QParkin lappu lasiin.

Laitoin heille meiliä asiasta ja kiistin kuljettaneeni autoa tuolla hetkellä. Vastaukseksi sain viikon sisällä jotain perus liipalaapaa että maksaa pitäisi ja jotain esimerkkejä että aikaisemmin ovat auton omistajat hävinneet oikeudessa ja joutuneet maksamaan.

Mitäs mieltä raati on? Tähän päiväänkään mennessä ei ole kotiin tullut esim. maksumuistutustakaan. Tosin samoihin aikoihin tein tietojenluovutuskiellon, että hehän eivät todennäköisestk edes saa osoitettani selville?
 
Mites;
Joskus alku keväästä autoni oli parkissa Flamingossa ja auton kuljettaja oli epähuomiossaan laittanut pysäköintikiekkoon väärän ajan.
Tästä toki sitten tuli QParkin lappu lasiin.

Laitoin heille meiliä asiasta ja kiistin kuljettaneeni autoa tuolla hetkellä. Vastaukseksi sain viikon sisällä jotain perus liipalaapaa että maksaa pitäisi ja jotain esimerkkejä että aikaisemmin ovat auton omistajat hävinneet oikeudessa ja joutuneet maksamaan.

Mitäs mieltä raati on? Tähän päiväänkään mennessä ei ole kotiin tullut esim. maksumuistutustakaan. Tosin samoihin aikoihin tein tietojenluovutuskiellon, että hehän eivät todennäköisestk edes saa osoitettani selville?

Kyllä perintäfirmat saavat tiedot vaikka olisikin trafilla tietojenluovutuskielto.
 
Tarkoitus olisi vaihtaa 2000 vuotisen 1.6 avensiksen (ei vvti) manuaalilaatikon öljyt. Kävipä sellainen mielessä että millainen tiiviste siellä mahtaa propussa olla? Moottoriöljyjä vaihdellessa tulee aina laitettua uusi tiiviste.
 
Tarkoitus olisi vaihtaa 2000 vuotisen 1.6 avensiksen (ei vvti) manuaalilaatikon öljyt. Kävipä sellainen mielessä että millainen tiiviste siellä mahtaa propussa olla? Moottoriöljyjä vaihdellessa tulee aina laitettua uusi tiiviste.

Ulkomuistista sanoisin että 14mm kuparitiiviste sinne menisi oikein kivasti.
 
Kellään mitään hajua mistä voisi johtua hankaavat/uliseva ääni peruuttaessa ja joskus ykköselläkin kun kytkin on noin puolivälissä. Mielestäni ääni tulee jostain edestä. Kytkimen suhteen ei ole mitään muita ongelmia ollut ja se tuntuu kaikin puolin normaalilta.

Auto on käynyt pari kuukautta sitten määräaikaishuollossa edellisen omistajan toimesta eikä siellä ole mitään epämääräistä huomattu.

Autona Kia Ceed 2010 1.6 bensa.

Lähetetty minun Moto G (5) laitteesta Tapatalkilla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 655
Viestejä
4 428 359
Jäsenet
73 392
Uusin jäsen
RautiainenAaro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom