Eikö tuo järjestysnumero kasva joka kerta kun jotain autossa tapahtuu? Siis uusi vakuutusyhtiö, muutto, katsastus, seisonta, rahoitusyhtiö->omistaja jne.. Onhan tuolla järjesteysnumerolla ollut joskus 90-luvulla vielä vähän painoa, mutta silloinkin voinut olla aika harhaanjohtava.
Katsoin nyt oman auton, jonka historian tiedän tasan tarkkaan, kun olen kolmas omistaja:
Tekninen osa 21
Ilmoitusosa 8
1. Saattaapi olla se keltainen paperi mitä ei enää ole, eikä asiakas käytännössä sitä ikinä näe.
2 Rahoitusyhtiö
3 1. omistaja
4 Autoliike - mennyt vaihdossa
5 Rahoitusliike
6 Minä - kun ostin rahoitusliikkeeltä suoraan ilman välikäsiä
7 ?
8 ?
Kohta 1 on muistaakseni väärin, vaan sillä keltaisella rekattiin suoraan, mihin nyt rekattiin, tässä kohtaa rahoitukseen näin olettaen.
Kohdat 7 ja 8 on vähän mysteerisiä, autoa ei ole muutoskatsastettu. Voi olla että vakuutusyhtiötä on vaihdettu, mitkä selittää kohdat 1 7 ja 8. Tai ensimmäinen omistaja onkin ollut jostain syystä autoliike, harvinaista. Kun tuo nyt tasan varmasti ole ollut esittelyauto.
Tekninen osa, kyllä sitä on katsasteltu ja ainakin kaksi kertaa ei ole mennyt läpi, ainakin yhden kerran edellisellä omistajalla, ja kerran mulla.
Nämä siis noita ilmaisia tietoja rekkarilla. Omistushistoriaa en ole koskaan katsonut tarpeelliseksi katsoa tuosta, kun on ihan selvähkö tapaus.
Edit: pitäis lukea loppuun ennenkun kirjoittaa, niinhän sä kirjoitit että vakuutusyhtiö, seisonta, niin kyllähän nuo numeroa tosiaan nostaa