Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Opel forumilta lainaus: ”Käsittääkseni tuo alhaisten kierroksien hengettömyys johtuu näiden pienten dieseleiden ja suhteellisen isojen turbojen yhteenliitoksesta, jossa parhaat väännöt tarjoillaan pääasiassa vasta reiluisti 2000 kierroksen yläpuolella, jopa 2750 kierroksen kohdilla. Ilman turboahan nämä pikkukoneet ovat verrattain voimattomia ja toisaalta ns. hieman ylisuurta turboa tarvitaan pitämään kulutus korkeammilla nopeuksilla aisoissa. 1.3:lle pitää oppia antamaan surutta, mutta hallitusti kenkää niin liikkuminen onnistuu.”

Eli normaalia siis näyttää olevan. :tup:

Kokemuksia 1.3 CDTI koneista - Opel Club Finland (OCF)

outoo tuolla kehutaan että vääntää hyvin reilusti alle 2k kierroksen...tossa siis 90hv kone....mutta toi ei lähde kiihtymään millään jos ei oo 2500 kierrosta....talla pohjaan alle ton kierroksen ja mitään ei tapahdu.
pitäs käydä koeajamassa jotain vastaavaa mutta tällä hetkellä ei oo lähistöllä yhtään myynnissä
 
Tuli eilen illalla sitten peura eteen satasen vauhdista ja jälki sen mukaista.. Auton ehkä saa kuntoon vielä kuha jaksaa nähdä vaivaa. Kyseessä kuitenkin -85 Opel Kadett avoauto. Autossa oli liikennevakuutus pelkästään eli vakuutusyhtiöltä turha mitään pyytää ja ilmeisesti valtio ei enää korvaa noita kolareita.. Pystyykö mistää hakee korvauksia vai joutuuko nyt kaikki korjaukset ja hinaukset vaan maksaa omasta pussista? Niin ja itse olen täysin kunnossa. En muuten surkuttelisi tässä vaiheessa auton kohtaloa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli eilen illalla sitten peura eteen satasen vauhdista ja jälki sen mukaista.. Auton ehkä saa kuntoon vielä kuha jaksaa nähdä vaivaa. Kyseessä kuitenkin -85 Opel Kadett avoauto. Autossa oli liikennevakuutus pelkästään eli vakuutusyhtiöltä turha mitään pyytää ja ilmeisesti valtio ei enää korvaa noita kolareita.. Pystyykö mistää hakee korvauksia vai joutuuko nyt kaikki korjaukset ja hinaukset vaan maksaa omasta pussista? Niin ja itse olen täysin kunnossa. En muuten surkuttelisi tässä vaiheessa auton kohtaloa.
2010 lähtien ei ole valtiolta enää saanut korvauksia.

Yksi syy miksi omissa romuista on yleensä se hirvi, palo, varkaus vakuutus.
 
Viimeksi renkaita vaihtaessa yksi pultti meni rikki. Mistä noista nyt tietää minkälaiset pultit siinä on että saan uuden satsin? Katselin netistä niin on löpinää jostain avainväleistä ja kartiolaipoista :confused:
 
Eiss.. Jos se on oikeasti noin vaikeaa niin kaivapa yks ehjä irti, otat sen mukaas kun talsit mätänettiin ja ostat samanlaisia.
 
Kauanko saa ajella Suomessa Italian kilvillä ennenkuin pitäis verot maksaa? Vai pitääkö maksaa edes?
 
Kauanko saa ajella Suomessa Italian kilvillä ennenkuin pitäis verot maksaa? Vai pitääkö maksaa edes?
Jos asuu vakituisesti ulkomailla, 6kk. Jos asuu vakituisesti suomessa 14 päivää. Vakuutus pitää olla voimassa suomessa kummassakin tapauksessa ja autoa saa ajaa vain perheenjäsenet, ainakin tuossa 14pv tapauksessa.
 
ja autoa saa ajaa vain perheenjäsenet,
Tuossa oli vielä muistaakseni se että piti olla sama osoite eli esim vanhempi tai lapsi ei kelpaa jos asuu eri osoitteessa. Näin ainakin kymmenisen vuotta sitten.
 
Kokemuksia autoon jälkikäteen asennetuista äänieristyksistä? BMW F34 alla ja meteli ohjaamossa on kyllä korvia huumaavaa vähäkään vanhemmalla asfaltilla. Suurin syy on varmaan isot vanteet ja runflat renkaat mutta ei puolivälissä elämänkaarta olevia renkaita vielä lähteä vaihtamaan. Paikallinen liike tarjosi vaimennuksen 750€ avaimet käteen tyyppisesti, vähän houkuttelisi. Paljonkohan tuollaiset äänieristyslevyt lopulta vain auttavat?
 
Kyllähän niillä oikein sijoitettuna on huomattava vaikutus, työkaverin dacia loganista tuli ainakin hiljainen kun vuorasi ovet ja pyöränkotelot sisä että ulkopuolelta.

Naapuri laittoi myös audi q7 etupyöränkoteloihin sisälokarin taakse mattoa ja melu pehmeni, tuumaili vain että kohta alkaa olla yhtä hiljainen kuin meidän -05 honda crv:D outoa kyllä q7 ei ollut mitään eristeitä noissa pyöränkoteloissa ja pitäisi olla sitä premiumiao_O
 
Kun on pumpulta joka on tankissa ----> t-liitin. t-liittimestä ulos nro1 joka menee moottorille ja sieltä paluu tankille. t-liittimestä menee kuitenkin nro2 joka on noin puolet nro1 virtaavuudesta, ja tämä nro2 vain mittaa etanolimäärän ja palaa suoraan tankkiin.
Eikö tuossa ole melkoinen hävikki paineelle nro1 letkuun kun se nro2 t-liittimestä kuitenkin kokoajan on auki?

nro2 on toki sen puolet virtauksesta, mutta sehän silti on pumpun voimalla oleva paine sillekkin.


Edit:
Tuossa siis video jota en vaan ymmärrä vaikka monta kertaa olen kattonu.
Jostain 6:40 eteenpäin kandee kattoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kun on pumpulta joka on tankissa ----> t-liitin. t-liittimestä ulos nro1 joka menee moottorille ja sieltä paluu tankille. t-liittimestä menee kuitenkin nro2 joka on noin puolet nro1 virtaavuudesta, ja tämä nro2 vain mittaa etanolimäärän ja palaa suoraan tankkiin.
Eikö tuossa ole melkoinen hävikki paineelle nro1 letkuun kun se nro2 t-liittimestä kuitenkin kokoajan on auki?
...
Se t-haara on paluulinjassa.
 
Se t-haara on paluulinjassa.

No mitähän vittua. siis se paluulinja menee t-ltä sen sensorin läpi tankkiin takasin.
muuten se pumppu pumppaa tankilta sitä samaa letkua pitkin sinne koneelle päin? eikö totta?
oon yrittäny tätä nyt piirtää paperille ja jopa paintillakin mutta ei, sama tulos.
Miten se paine siltä pumpulta ei katoa siitä t-liittimeltä sen etanolisensorin läpi takasin tankkiin? se virtaa kuitenkin noin puolet siitä tai snadisti vähemmän kun se päälinja koneelle.
 
No mitähän vittua. siis se paluulinja menee t-ltä sen sensorin läpi tankkiin takasin.
muuten se pumppu pumppaa tankilta sitä samaa letkua pitkin sinne koneelle päin? eikö totta?
oon yrittäny tätä nyt piirtää paperille ja jopa paintillakin mutta ei, sama tulos.
Miten se paine siltä pumpulta ei katoa siitä t-liittimeltä sen etanolisensorin läpi takasin tankkiin? se virtaa kuitenkin noin puolet siitä tai snadisti vähemmän kun se päälinja koneelle.
P3ubnPF.png
 

hmm. tossa just toisinpäin nuolet, vai oonko nyt ajatellu sen miten se pumppu imi tossa skid factoryn videossa että just toiseen suuntaan? muuten kyllä sama idea. vihreä olis vaan se paluu tankille ja punanen ois se imevä.

tosiaan, jos kääntää tän mitä oon ajatellu, että toi seossensori tms on tossa paluulinjan päässä, niin sittenhän tää toimii ihan ok. saatana kun pitää tehdä kaikki niin vaikeeks.

Kiitos metal-lord jeesistä
 
hmm. tossa just toisinpäin nuolet, vai oonko nyt ajatellu sen miten se pumppu imi tossa skid factoryn videossa että just toiseen suuntaan? muuten kyllä sama idea. vihreä olis vaan se paluu tankille ja punanen ois se imevä.

tosiaan, jos kääntää tän mitä oon ajatellu, että toi seossensori tms on tossa paluulinjan päässä, niin sittenhän tää toimii ihan ok. saatana kun pitää tehdä kaikki niin vaikeeks.

Kiitos metal-lord jeesistä

taas niin turhautunu olo kun sai näinkin "yksinkertasen" asian ymmärrettyä. helvetti väärinpäin ajatellu sitä miten se neste liikkuu.
 
Kokemuksia autoon jälkikäteen asennetuista äänieristyksistä? BMW F34 alla ja meteli ohjaamossa on kyllä korvia huumaavaa vähäkään vanhemmalla asfaltilla. Suurin syy on varmaan isot vanteet ja runflat renkaat mutta ei puolivälissä elämänkaarta olevia renkaita vielä lähteä vaihtamaan. Paikallinen liike tarjosi vaimennuksen 750€ avaimet käteen tyyppisesti, vähän houkuttelisi. Paljonkohan tuollaiset äänieristyslevyt lopulta vain auttavat?
Pitäisi varmaan omaankin autoon laittaa äänieristystä. Keskustelua aiheesta löytyy Auton äänieristys
 
Aika tyypillinen vaurio ratissa minkä vihki- tai muu nimettömän sormus aiheuttaa.
 
Ajatuksena on ollut ostaa pieni autotraileri suht kevyiden autojen kuljettamiseen. Kantavuudeksi riittäisi 1000kg.

Ongelmana että sitä pitäisi pystyä vetämään pelkällä B-kortilla... Nykyisessä vetoautossa on omamassa 1465kg ja kokonaismassa pv-käytössä 2000kg. Eli trailerin kokonaismassan ei tulisi ylittää tuota 1465kg. Plussaa tietty jos jäisi vähän pelivaraa jos vetoauto vaihtuu.

Uutena myydään esim. Boro-tuotemerkillä paria kärryä, toisessa kokonaismassa 1300kg / kantavuus 900kg ja toisessa 1500 / 1100kg. Näistä tuo isompi on liian painava, ja pienemmässä ei oikein riitä kantavuus.

Tuleeko mieleen uutena myytäviä trailereita, joissa kokonaismassa 1350-1450kg paikkeilla ja kantavuutta sen tonnin? Käytettyjä tuntuu olevan kovin vähän tarjolla, jonkun verran toki jotain omavalmisteita jotka tehty vanhan asuntovaunun alustalle tms., houkuttelisi kyllä ennemmin uuden hankinta...
 
Laitetaas tänne nyt vielä kyssäriå vanteista. Mistähän yleisesti saisi halvimmalla tilattua? Noita verkkokauppoja tuntuu olevan aika älytön määrä. 15 tuuman renkaisiin mustia vanteita hakusessa. Rengas outlet näytti halvimmalta nopeasti katsottuna, mutta muita?
 
Ongelmana että sitä pitäisi pystyä vetämään pelkällä B-kortilla...
Olisiko ihan mahdoton ajatus hankkia se BE-kortti? Kustannus on kai jossain satasen ja kahden välissä ja sen luultavasti säästäisi jo siinä perävaunun hinnassa, kun sopivaa perävaunua pääsisi valitsemaan huomattavasti laajemmasta joukosta.
 
Laitetaas tänne nyt vielä kyssäriå vanteista. Mistähän yleisesti saisi halvimmalla tilattua? Noita verkkokauppoja tuntuu olevan aika älytön määrä. 15 tuuman renkaisiin mustia vanteita hakusessa. Rengas outlet näytti halvimmalta nopeasti katsottuna, mutta muita?
Alkuvuodesta ostin vanteet. Katselin netistä monesta paikasta ja lopulta halvimmaksi tuli kun kävin paikallisesta euromasterista tilaamassa. Niillä on myös netissä pdf kuvastot joissa on hinnat. Toimituskuluja ei tarvinnut maksaa toisin kuin olisi pitänyt aika monessa nettikaupassa maksaa.
 
Olisiko ihan mahdoton ajatus hankkia se BE-kortti? Kustannus on kai jossain satasen ja kahden välissä ja sen luultavasti säästäisi jo siinä perävaunun hinnassa, kun sopivaa perävaunua pääsisi valitsemaan huomattavasti laajemmasta joukosta.

Ei se omalta osaltani mahdoton ajatus olisi. Ajattelin vain että kärryä voisi ehkä vuokrata muillekin, kun täälläpäin ei tuollaista pienempää vuokratraileria ole kellään tarjolla. Ja omat harrasteajoneuvot ovat sellaisia max. tonnin painoisia tyhjänä niin pärjäisi pienemmälläkin, tosin voi olla että moni muu haluasi kuljetella jotain painavempaa. Noh, pitää miettiä asiaa.

Ja löysin muuten yhden ehtoihin sopivan trailerin, Anssems 1300kg/1030kg, hinta 2000e+alv.
 
Milläs kannattaa alumiinivanteista hinkata pois ruosteita / muuta hapettumaa? Onko teräsharja liian ronski alumiinivanteeseen? Eivät (ehkä) tarraisi pyörännapaan ensi vuonna niin tiukasti, helpottaa renkaanvaihtoa... :D Toki sama putsi pitäisi tehdä myös itse auton puolelle.

C1CA8997-F669-4BB7-A8F3-989D78A32831.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Harjalla, hiomapaperilla jne, jotain rasvaa voi laittaa keskireiän reunoille jos tarraaminen on ongelma.
 
Kävin nakkasee tarjouksia tuohon Meikäläisen Hyundai i20 lohkolämmittimen + sisäpistokkeen asennuksista. Defalta ei ilmeisesti löydy muuta kuin säteilylämmitin tuohon autoon. Tarjouksessa löytyy koodi 420870, joka googlesta vie säteilylämmittimeen.

Toinen lafka antoi tarjouksen Calix Comfortkit 1600 setistä. Tosiaan en ole vielä saanut selville onko tämä säteilylämmitin vai jokin muu..?

Mitä ylipäätään porukka suosittelee auton lämmitysmuodoksi? Jos tuo Calixin on myös säteilylämmitin, niin eikai siinä sitten paljoa vaihtoehtoja.

E: Jos nuo molemmat ovat säteilylämmittimiä niin onko väliä kumpi laadun tai toimivuuden kannalta? Defan saisin 515€lla Hyundai merkkihuollossa (samalla tekevät koritarkastuksen ilmaiseksi). Calixin saisin 442€lla, sisältää vissii myös sisätilan lämmittimen.
 
Kävin nakkasee tarjouksia tuohon Meikäläisen Hyundai i20 lohkolämmittimen + sisäpistokkeen asennuksista. Defalta ei ilmeisesti löydy muuta kuin säteilylämmitin tuohon autoon. Tarjouksessa löytyy koodi 420870, joka googlesta vie säteilylämmittimeen.

Toinen lafka antoi tarjouksen Calix Comfortkit 1600 setistä. Tosiaan en ole vielä saanut selville onko tämä säteilylämmitin vai jokin muu..?

Mitä ylipäätään porukka suosittelee auton lämmitysmuodoksi? Jos tuo Calixin on myös säteilylämmitin, niin eikai siinä sitten paljoa vaihtoehtoja.

E: Jos nuo molemmat ovat säteilylämmittimiä niin onko väliä kumpi laadun tai toimivuuden kannalta? Defan saisin 515€lla Hyundai merkkihuollossa (samalla tekevät koritarkastuksen ilmaiseksi). Calixin saisin 442€lla, sisältää vissii myös sisätilan lämmittimen.

Säteilylämmittimiähän nuo kaikki nykyään. Merkistä en ole huomannut mitään eroa, kestävyyden kannalta. Defan orkkisjohto - se vihreä, on vähän kankea talvella vs. calixin vastaavaan letkuun...
 
Säteilylämmittimiähän nuo kaikki nykyään. Merkistä en ole huomannut mitään eroa, kestävyyden kannalta. Defan orkkisjohto - se vihreä, on vähän kankea talvella vs. calixin vastaavaan letkuun...
Oli kankea. Ei enää ole ollut itsellä parissa viimeisessä autossa.
 
Säteilylämmittimiähän nuo kaikki nykyään. Merkistä en ole huomannut mitään eroa, kestävyyden kannalta. Defan orkkisjohto - se vihreä, on vähän kankea talvella vs. calixin vastaavaan letkuun...

Kysytääs näin päin. Onko hyötyä maksaa töineen Defan setistä (515€) vs Calix Comfortkit 1600 setistä (442€). Tuo Defan hintatarjous oli itseasiassa halvin mitä sain. Yksi lafka ainoastaan teki Calixin vehkeistä tarjouksen, joten ei ole mihin verrata sitä.

Harmi kun on säteilylämmitin. Joutuu paljon pidempään lämmittää, että saa hyödyn. Mutta pakko elää sen kanssa :)
 
Kysytääs näin päin. Onko hyötyä maksaa töineen Defan setistä (515€) vs Calix Comfortkit 1600 setistä (442€). Tuo Defan hintatarjous oli itseasiassa halvin mitä sain. Yksi lafka ainoastaan teki Calixin vehkeistä tarjouksen, joten ei ole mihin verrata sitä.

Harmi kun on säteilylämmitin. Joutuu paljon pidempään lämmittää, että saa hyödyn. Mutta pakko elää sen kanssa :)
Mieti se näin, vesilämmitin on mukava mutta ei lämmitä sitä olennaisinta eli öljyä vaan veden. Säteilylämmitin taas tekee juuri toisinpäin. Lämmittää öljyt ensin ja muut perässä. Itsellä oma valinta on kyllä säteily. Ja tehoakin tuntuu olevan ihan hyvin. Omassa kipossa on konepelti aina sula kun auto on ollut tovin lämmityksessä. Ihan kuin vanhaan aikaan vesilämmitimellä ja polttoainelämmittimilläkin.
 
On ne vihreät kankeita pakkasella ellei satu omistamaan sitä pro mallia mikä on tehty erilaisesta kumista ja on joustava. Hinnaltaan kalliimpi tuommoinen pro johto ja seteissä tulee se halvempi aina mukana.
Outoa. Omissa on tullut tuo joustava vihreä mukana kahdessa viimeisessä lohkarilla olleessa Fordissa. Lisähintaa en ole maksanut tai tuota parempaa pyytänyt.
 
Kysytääs näin päin. Onko hyötyä maksaa töineen Defan setistä (515€) vs Calix Comfortkit 1600 setistä (442€). Tuo Defan hintatarjous oli itseasiassa halvin mitä sain. Yksi lafka ainoastaan teki Calixin vehkeistä tarjouksen, joten ei ole mihin verrata sitä.

Harmi kun on säteilylämmitin. Joutuu paljon pidempään lämmittää, että saa hyödyn. Mutta pakko elää sen kanssa :)
Itse asennutin juurikin Defan setin i20 Hyundaihin hintaan 440eur Motonetin huollossa.
 
Pikagooglailun perusteella minun mielestä Calix Comfortkiteissä ei tule mukana kuin sisätilanlämmittimen asennussetti + haaroitusmahdollisuus akkulaturille (tai lohko-/säteilylämppärille).

Kertokaa nyt joku, olenko väärässä.
 
ei kai tossa kauheesti tartte olla mitään mieltä..

Sisältää tuotteet:
  • CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
  • CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
  • CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
  • CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
  • CX 1559102 Asennussarja MK Pro
  • CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
  • CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
  • CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
  • ---
  • CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
 
ei kai tossa kauheesti tartte olla mitään mieltä..

Sisältää tuotteet:
  • CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
  • CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
  • CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
  • CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
  • CX 1559102 Asennussarja MK Pro
  • CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
  • CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
  • CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
  • ---
  • CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
Onko tuossa itse lämmitintä vai ei? Se on se homman juju.
 
Onko tuossa itse lämmitintä vai ei? Se on se homman juju.

Tarjouksemme sisältää!
-ComfortKit 1600 Tuoteinfo - 262,00€
CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
CX 1559102 Asennussarja MK Pro
CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
---
CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
-Vaihtotyö -180,00€
Yhteensä: 442€

No mutta pistän tuon Defan niin ei tarvii arvuutella. Saa muutenkin tuolla Hyundai merkkihuollossa tehtyä pari muutakin mitä pitäs hoitaa.
 
Tarjouksemme sisältää!
-ComfortKit 1600 Tuoteinfo - 262,00€
CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
CX 1559102 Asennussarja MK Pro
CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
---
CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
-Vaihtotyö -180,00€
Yhteensä: 442€

No mutta pistän tuon Defan niin ei tarvii arvuutella. Saa muutenkin tuolla Hyundai merkkihuollossa tehtyä pari muutakin mitä pitäs hoitaa.


Missä se itse lohkolämmitin on? Ei mainittuna ollenkaan noissa komponenteissa.
 
Asiasta kolmanteen. Tuli tuossa taannoin mieleen kun yksi tuttu sanoi, että kannattaa tankata 98 bensiiniä 95 sijaan. On kalliimpaa, mutta autot yleisesti saa enemmän tehoja irti ja kuluttaa vähemmän. Onko tälle ylipäätään perää? Nopealla googlauksella ilmeisesti Turboahdetuissa olis paras hyöty. Itselläni on tuossa Hyundai i20 1.0 turbo kone.
 
Ei noissa Comfort kiteissä ole moottorin lämmitintä ollenkaan, eikä edes haaraa sen asentamiseksi.
 
Asiasta kolmanteen. Tuli tuossa taannoin mieleen kun yksi tuttu sanoi, että kannattaa tankata 98 bensiiniä 95 sijaan. On kalliimpaa, mutta autot yleisesti saa enemmän tehoja irti ja kuluttaa vähemmän. Onko tälle ylipäätään perää?

Riippuu autosta. Jos moottori osaa hyödyntää sen korkeamman puristuskestävyyden, niin 98 saattaa tuottaa juuri sen verran enemmän tehoa, että kulutus alenee kompensoiden eron bensan hinnassa. Siitä mikä on tilanne juuri sinun autossasi, en osaa sanoa mitään. Kokeile tankata ja tutki pystytkö havaitsemaan eroa?
 
Asiasta kolmanteen. Tuli tuossa taannoin mieleen kun yksi tuttu sanoi, että kannattaa tankata 98 bensiiniä 95 sijaan. On kalliimpaa, mutta autot yleisesti saa enemmän tehoja irti ja kuluttaa vähemmän. Onko tälle ylipäätään perää? Nopealla googlauksella ilmeisesti Turboahdetuissa olis paras hyöty. Itselläni on tuossa Hyundai i20 1.0 turbo kone.
Niin kuin jo sanottiin; jos moottori osaa käyttää 98:ia hyväkseen.

Mulla oli aikoinaan jo '98 mallisessa Passatissa (vapari V6) maininta ihan bensatankin luukussa että "saa käyttää 95 alennetulla teholla". 98:llä sai enemmän tehoja eikä kulutus ainakaan ollut suurempi (saattoi olla joku 0,5 eroa 98:n hyväksi).

Autossa missä tuota ei suoraan mainita niin mahdolliset hyödyt saa selville tankkaamalla pari kertaa 98:ia tankin täyteen...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 622
Viestejä
4 493 871
Jäsenet
74 264
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom