Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän veronkierto on menossa kun naapuritalossa jollain AINA pihassa auto jossa koeajokilvet :think: Jatkunut vuosia, välillä sama auto ollut lähemmäs vuodenkin köytössä, muutaman eri auton olen kyseiseltä henkilöltä bongannut ja aina keltaiset koeajokilvet.
 
Unohtui mainita vaihdan viikonpäästä sen kun pääsen kaverin nosturille.

Juu. Eri auto ja eri polttoaine, mutta mulla alkoi tehdä samaa talvella. Suodattimen iästä ei mitään tietoa ja oli ollut vaihtolistalla jo vuosia :D Oire nopeutti sitten prosessia.
 
Mikähän veronkierto on menossa kun naapuritalossa jollain AINA pihassa auto jossa koeajokilvet :think: Jatkunut vuosia, välillä sama auto ollut lähemmäs vuodenkin köytössä, muutaman eri auton olen kyseiseltä henkilöltä bongannut ja aina keltaiset koeajokilvet.

Ei koe-kilvillä vuotta kyllä kukaan aja putkeen samaa autoa. Hyvin rajoitettua se mihin noita saa käyttää Koenumerotodistus | Traficom
 
Ellei ole muuttunut, niin nuo koekilvet sisältävät vakuutuksen ja vielä aika suhteellisen suolaisen hintaisetkin.

Ei ole koskaan kuulunut vakuutuksia koekilpiin. Itse kilvet on nykyisellään 200e / vuosi ja vakuutukset pitää olla muualta voimassa, että koko kilpeä edes saa haettua. Myös kilven saa vain yritykset joiden toimiala on sellainen missä nyt ylipäätään moiselle on käyttöä, yksityiset ei koekilpiä saa. Taidat sekoittaa siirtolupaan, joka on ihan eri asia?
 
Koekilvistä tuli mieleen viime viikkoinen episodi jossa lippis-jonne oli liikkeen Audia vähän testaamassa ja hermostui kun ajoin risteyksestä "eteen" (autojonossa oli n. 200m väli) ja kiihdytin hetkessä tavoitenopeuteen, mutta ajoin vain +5 ylinopeutta 50 km/h rajoitusalueella kun Audilla oli vauhtia 60+ joten ohi mentiin syvästi tuijottaen lappu lattiassa aina seuraavaan risteykseen (300m päässä) missä uukkari ja eikun takaisin. Tuli ainakin testattua auton suorituskyky joka oli selvästi riittävä myös kaupunkiajoon joten saas nähdä millä kilvillä auto tulee jatkossa liikentessä (tai lehtien palstoilla) vastaan.
 
Ei ole koskaan kuulunut vakuutuksia koekilpiin. Itse kilvet on nykyisellään 200e / vuosi ja vakuutukset pitää olla muualta voimassa, että koko kilpeä edes saa haettua. Myös kilven saa vain yritykset joiden toimiala on sellainen missä nyt ylipäätään moiselle on käyttöä, yksityiset ei koekilpiä saa. Taidat sekoittaa siirtolupaan, joka on ihan eri asia?
Veikkaisin että "Iskällä autokorjaamo" tai "olen amiksessa autopuolella" on hyviä tekosyitä ajella autolla jolla ei olisi esim. virityksen takia asiaa katsastukseen.

Tai näin ainakin täällä Turun suunnassa.
 
Mikähän veronkierto on menossa kun naapuritalossa jollain AINA pihassa auto jossa koeajokilvet :think: Jatkunut vuosia, välillä sama auto ollut lähemmäs vuodenkin köytössä, muutaman eri auton olen kyseiseltä henkilöltä bongannut ja aina keltaiset koeajokilvet.
onko ne varmasti koe-kilvet vai jotkut muut keltaiset kilvet?
esim. puolustusvoimien ja alankomaiden kilvet on keltaisia.
 
Jep, vasemmassa reunassa päällekkäin kirjaimet "KOE".

Kyllähän ne koekilvet jotenkin autoalaan liittyy väkisinkin. Kasko erikseen arvoidun kaluston määrän mukaan, ainakin ennen oli näin. Itse käyttelin vaan uusien autojen siirtelyyn, enkä kyllä jaksanut edes laitella kilpiä kiinni, kunhan ne oli vaikka kojelaudan päällä.
Nykyään taas dieselverojen ja muiden käyttömaksujen välttämiseksi autot pois liikennekäytöstä, ja näin voi ajella koekilvillä. Rajansa siinäkin tietenkin. Yllä olevaa linkkiä en ehtinyt lukaista.

Kaipa ne kilpien haltijan tiedot jostain trafin systeemeistä saa jollain konstilla kaivettua.
 
Osaako joku kertoa ostaako mikään liike näitä enemmän ajettua koslia?
Mulla olisi 280 000 ajettu Diesel vuodelta 2010, ja haluaisin siitä eroon, kun autolle ei ole enää tarvetta.

Miten kannattaisi koittaa myydä?
 
Osaako joku kertoa ostaako mikään liike näitä enemmän ajettua koslia?
Mulla olisi 280 000 ajettu Diesel vuodelta 2010, ja haluaisin siitä eroon, kun autolle ei ole enää tarvetta.

Miten kannattaisi koittaa myydä?

Jos heti eroon, eikä hinnalla väliä, niin jobbarille. Niitä löytyy kyllä kun etsii ja katsoo. Nettiautoon tai toriin, niin pussihousut alkaa soittelemaan. Ihan miten kasetti ja kassa kestää.
 
Jos heti eroon, eikä hinnalla väliä, niin jobbarille. Niitä löytyy kyllä kun etsii ja katsoo. Nettiautoon tai toriin, niin pussihousut alkaa soittelemaan. Ihan miten kasetti ja kassa kestää.
Nää tosiaan sitten tarjoaa 30-50% auton käyvästä arvosta - tosin eipä tuo eroa hirveästi siitä mitä joku liike tarjoaa koska noilla kilometreillä ei enää ns. "isot autoliikkeet" autoa halua ostaa (ne voivat maksaa jostain vähän ajetusta, suositusta mallista lähes sen mitä joku yksityinenkin - siis tyyliin "Toyota ja alle 100tkm").

Osaako joku kertoa ostaako mikään liike näitä enemmän ajettua koslia?
Mulla olisi 280 000 ajettu Diesel vuodelta 2010, ja haluaisin siitä eroon, kun autolle ei ole enää tarvetta.

Miten kannattaisi koittaa myydä?
Laita nyt malli + tarkemmat tiedot niin joku saattaa täälläkin kiinnostua jos hinta on oikeasti "haluan eroon nopeasti".
 
Cooper D ja ollut työajossa. Spesiaali Mayfair malli joten on hieno sisältä.

Noilla kilsoilla pyynnit ovat nettiautossa 5-6 k€, joskin noin paljon ajetut ovat pari vuotta vanhempia.

Jobbari maksaa tuollaisesta 2-4 k€, jos menet suoralla kaupalla tarjoamaan.
Toriin jos laitat vaikka 4500 € pyynnillä ja tinkaat 500 € pois, niin pitäisi hävitä aika nopeasti pihasta.
 
Autolla tulee ajoa vuodessa 5000km, vaihtoväli öljyille 2 vuotta/30000km, onko mitään järkeä vaihtaa öljyjä vuoden välein kun ajoa on näin vähän vuodessa? Suodattimena alkuperäinen gm long life suodatin ja gm long life öljyt. itse ajattelen että ei, vaikka olenkin long life huoltovälejä vastaan, mutta taas näillä kilometreillä en näe järkeväksi vaihtaa joka vuosi. Öljy on suhteellisen kirkasta, eikä bensakaan haise öljyssä, autolla ajetaan välillä pidempiäkin siivuja, että mahdollinen vesi haihtuisi öljystä pois, ei valkosta töhnääkään ole öljykorkkiin ilmestynyt. Autona Opel Astra H -05 1.6 bensa
 
Autolla tulee ajoa vuodessa 5000km, vaihtoväli öljyille 2 vuotta/30000km, onko mitään järkeä vaihtaa öljyjä vuoden välein kun ajoa on näin vähän vuodessa? Suodattimena alkuperäinen gm long life suodatin ja gm long life öljyt. itse ajattelen että ei, vaikka olenkin long life huoltovälejä vastaan, mutta taas näillä kilometreillä en näe järkeväksi vaihtaa joka vuosi. Öljy on suhteellisen kirkasta, eikä bensakaan haise öljyssä, autolla ajetaan välillä pidempiäkin siivuja, että mahdollinen vesi haihtuisi öljystä pois, ei valkosta töhnääkään ole öljykorkkiin ilmestynyt. Autona Opel Astra H -05 1.6 bensa
Todellakin on. Noin vähän ajoa, paljon seisontaa ja pätkää joten vesi ei pääse pois öljyistä, paljon rasitusta kylmäkäynnistyksistä. Ehdottomasti vaihtaisin itse.
 
Todellakin on. Noin vähän ajoa, paljon seisontaa ja pätkää joten vesi ei pääse pois öljyistä, paljon rasitusta kylmäkäynnistyksistä. Ehdottomasti vaihtaisin itse.
Autolla kuitenkin ajetaan niitä pidempiäkin pätkiä juuri tuon mahdollisen veden takia, eikä öljykorkkiin tuota valkoista vesitöhnääkään ole tullut.
 
Autolla kuitenkin ajetaan niitä pidempiäkin pätkiä juuri tuon mahdollisen veden takia, eikä öljykorkkiin tuota valkoista vesitöhnääkään ole tullut.
Itse olen pitäny öljyt koneessa maks. vuoden riippumatta siitä vaikka kilsat jäis alle. Ei se niin tyyriiksi tule vaihtaa/vaihdattaa.
 
Autolla kuitenkin ajetaan niitä pidempiäkin pätkiä juuri tuon mahdollisen veden takia, eikä öljykorkkiin tuota valkoista vesitöhnääkään ole tullut.
Juu pitkiäkin ajetaan mutta aika on aina aika ja öljy kuluu myös vaikket aja. Helpottaa toki että ajat välillä ajat pidempää mutta vaihtaisin itse silti.
 
Autolla tulee ajoa vuodessa 5000km, vaihtoväli öljyille 2 vuotta/30000km, onko mitään järkeä vaihtaa öljyjä vuoden välein kun ajoa on näin vähän vuodessa? Suodattimena alkuperäinen gm long life suodatin ja gm long life öljyt. itse ajattelen että ei, vaikka olenkin long life huoltovälejä vastaan, mutta taas näillä kilometreillä en näe järkeväksi vaihtaa joka vuosi. Öljy on suhteellisen kirkasta, eikä bensakaan haise öljyssä, autolla ajetaan välillä pidempiäkin siivuja, että mahdollinen vesi haihtuisi öljystä pois, ei valkosta töhnääkään ole öljykorkkiin ilmestynyt. Autona Opel Astra H -05 1.6 bensa

Emmä tuosta hirveästi stressaisi. Vaihdat parin vuoden välein ja silloin tällöin ajat vähän pidemmän lenkin, vaikka kerran kuussa. Tosin öljyt ja suodatin ei varmaan Astraan hirveästi maksa, joten jos sattuu olemaan luppoaikaa niin voi ne kerran vuoteenkin vaihtaa. Käyttöiän suhteen sillä tuskin on merkitystä kumman tien valitset.
 
Auton vaihto houkuttelee, ja kiikarissa olisi 2014 vuoden lexus is300h.
Onko kellään kokemuksia kyseisestä vekottimesta? Miten nuo kestää kilometrejä, onko jotain kallista tyyppivikaa? Auto jota olen katellut, olisi mittarissa noin 110tkm.
 
Onko mitään tuoreempaa dieselautoa, jota venäjäntankkaajat suosivat? Toisin sanoen onko missään n. 10-15 vuotta dieselautossa isompaa, lähemmäs 100 litran tankkia vai vieläkö sinne suhataan sillä 30 vuotta vanhalla passatilla?
 
Perinteisesti noissa edustus saksalaisissa yli 80l tankkeja näkyny eli e38/e65 7er, d2/d3 A8 ja S-classe. Siitä onko nämä muuten kuinka fiksuja valintoja voi olla montaa mieltä.
 
Eikös auton vakuutus katkea automaattisesti kun luovuttaa auton uudelle omistajalle traficomissa ja hän ottaa sille vakuutuksen? 2vko sitten möin auton ja tajusin, että pitäisi tulla rahaa takaisin, muttei vielä ainakaan ole tullut :D
 
Eikös auton vakuutus katkea automaattisesti kun luovuttaa auton uudelle omistajalle traficomissa ja hän ottaa sille vakuutuksen? 2vko sitten möin auton ja tajusin, että pitäisi tulla rahaa takaisin, muttei vielä ainakaan ole tullut :D

Katkeaa itsekseen.
Onko vakuutuyhtiöllä sun tilinumero?
 
Nykyään ei enää ilmeisesti saa rekisterinumeron perusteella omistajan tai haltijan osoitetietoja?
Eli tietojenluovutuskielto on sinänsä turha, koska koskee kaikkia automaattisesti?

Rekisteritunnuksella tai valmistenumerolla voit tarkastaa veloituksetta minkä tahansa liikenneasioiden rekisteriin merkityn ajoneuvon tekniset tiedot. Ajoneuvon omistaja- ja historiatiedot ovat maksullisia.

Palvelusta saatavat tiedot
  • tekniset tiedot (maksuton)
  • katsastustiedot (maksuton)
  • verotiedot (maksuton)
  • omistajan ja haltijan nimitiedot (maksullinen)
  • historiatiedot (maksullinen)
Ajoneuvotiedot ja veron maksu | Traficom

Tuon mukaan ainakin nimitiedot löytyy, en ole kokeillut kun ei ole ollut nyt tarvetta. Jossain mulla on jonkun kärryn kaikki historiatiedot printattuna. Nyt pitäis muistaa missä, mutta se oli toki aikaa ennen nykyistä käytäntöä.
 
Tuleehan sieltä kait se listaus niistä rahoitusyhtiöitä ja muussa tapauksessa pelkkä nimi ilman paikkakuntaa? Koita siinä sitten soitella edellisen omistajan perään.
 
Tuleehan sieltä kait se listaus niistä rahoitusyhtiöitä ja muussa tapauksessa pelkkä nimi ilman paikkakuntaa? Koita siinä sitten soitella edellisen omistajan perään.

Joku massikeisari voisi kokeilla vaikka kaverin autoa tms, ja kertoa mitä löytyy. Toki ilman nimiä tai sellaisia mitkä ei tänne kuulu.:psmoke:
 
Joku massikeisari voisi kokeilla vaikka kaverin autoa tms, ja kertoa mitä löytyy. Toki ilman nimiä tai sellaisia mitkä ei tänne kuulu.:psmoke:
Eipä se ole kuin 2e joten eipä siinä hirveästi häviä. Ei siinä muuten mutta itse ne tiedot eilen tutulle tulostin ja mielestäni siinä listauksessa ei ollut kuin nimet. En myöskään sitä tallentanut eikä sitä voi enää avata cachesta.
 
Alkukesästä kun trafilla ei systeemit toiminut niin otin autorekisteri.fin kautta kaikki tiedot autosta. Siellä on nimet ja osoitteet. Miksei siis trafillakin.
 
Kokeilin just ja kyllä omistajan nimi- sekä osoitetiedot edelleen tulee jos niitä ei ole erikseen kielletty luovuttamasta.
 
En minä vaan tiedä. Kunhan kokeilin hakea vasta hiljattain ostamani auton tiedot (tekstiviestillä, eli järjestelmä ei tiedä että se on minun oma autoni) ja ihan oikein sieltä tuli haltijan nimi ja osoite. Sekä rahoitusyhtiö toki omistajaksi.
 
Tietääkö kukaan löytyykö mistään järkevän näköisiä normaalia leveämpiä rekisterikilven taustalevyjä? Eli 50cm+ leveä. Tässä ainoa jonka äkkiseltään löysin, mutta tuskin näyttää kovinkaan kliiniltä: REKISTERIKILVEN TAUSTALEVY ROSTERI - 19,90 EUR

Ongelmana siis tavan suomalaisen EU-rekkarikilven (ja sen taustalevyn) takaa pilkistävä leveämpi liimapohjainen "tarralevy" joka on siis ilmeisesti ollut ulkomaan kilven alla. Äkkiseltään tutkailtuna tuo tarra/liima on sen verran tujakasti maalipinnassa kiinni, että siististi irrottaminen voi olla melkoinen työnsarka. Pitäisi siis joko irroitella tuo tarra tai peittää se leveämmällä kilven taustalevyllä (oletettavasti helpompi konsti) ihan ulkonäkösyistä, näyttää aika tökeröltä tuo alta pilkistävä musta ylimääräinen osa.
 
Äkkiseltään tutkailtuna tuo tarra/liima on sen verran tujakasti maalipinnassa kiinni, että siististi irrottaminen voi olla melkoinen työnsarka.

Itsehän lähtisin ratkomaan ongelmaa etsimällä jonkun pesukinnas-foorumin tyyppisen autonhinkuttajan ja maksaisin suosiolla tarran irrottamisesta, niillä on yleensä myrkyt ja vermeet moiseen olemassa.
 
Puoltoist vee preemiumvolkkarin puskurissa auringonpaisteessa kypsynyt heavy duty gorilla tape ei ollu huomaavinaankaan mitään noista rautakaupan tarranpoistoaineista, ettei nekään ihmeitä tee mut kannattaa ehkä kokeilla jos ite haluaa nyhrätä.
 
Puoltoist vee preemiumvolkkarin puskurissa auringonpaisteessa kypsynyt heavy duty gorilla tape ei ollu huomaavinaankaan mitään noista rautakaupan tarranpoistoaineista, ettei nekään ihmeitä tee mut kannattaa ehkä kokeilla jos ite haluaa nyhrätä.

Jep ilmeisesti omassakin tapauksessa kyseessä on auton alkuperäinen kilven "suojatarra" eli liima on varmasti _todella_ tiukassa, ja juurikin muutaman vuoden ikäinen volkkari. :D
 
Onko jossain listattuna automerkille ja mallille ominaisia tulevia huoltoja ja (varmaankin mm. huoltokirjasta joo), mutta onko tietoa noiden hinnoista?

BMW X5 F15 kyseessä.

Vähän tässä kahden vaiheilla olen, että ottaisiko tuolle huolenpitosopparin 48 kk / 100 tkm, kun se varmaankin maksaisi itteään ehkä "takaisinkin" sikäli kattaa peruskausihuoltojen kulut yms.. toki näistä huolenpitosopimuksista on varmaan moni eri mieltä ovatko rahastusta vai kätevä homma noin ylipäätään?
 
BMW:n tapauksessa ainakin autokeskukselta ja laakkoselta löytyy huoltolaskuri mihin kun syöttää kilvet niin näkyy 30/60/90/120tkm huoltojen sisällöt ja hinnat. Näiden huoltojen lisäksi jarrunesteet ensimmäisen kerran 3v iässä jonka jälkeen joka toinen vuosi ja jarrupalat kulumistunnistimen mukaisesti. Toki huolenpitosopimuksella saa mielestäni myös pyyhkijänsulkia vaihdettua, nykyautoissa polttimoita ei juuri mene ja mahdollisesti kaukosäätimen paristot vaihdatettua.
 
Facelift quattrona ihan soiva peli. Pre-facelifteissä pientä ruosteongelmaa kaarissa. Jos automaatti haussa, niin itse ottaisin ennemmin quattron kaverina olevan kaksoiskytkinlootan, kuin vajaavetoisen variaattorin.
 
opel corsa 1.3cdti 2008.....onko jollain ollu ajossa tommonen?
ihmettelen vain kun turbo ottaa vasta noin 2500 rpm kohdalla ja matalemmilla kierroksilla on laiska....onko ominaisuus vai onko jotain häikkää?
 
opel corsa 1.3cdti 2008.....onko jollain ollu ajossa tommonen?
ihmettelen vain kun turbo ottaa vasta noin 2500 rpm kohdalla ja matalemmilla kierroksilla on laiska....onko ominaisuus vai onko jotain häikkää?
Opel forumilta lainaus: ”Käsittääkseni tuo alhaisten kierroksien hengettömyys johtuu näiden pienten dieseleiden ja suhteellisen isojen turbojen yhteenliitoksesta, jossa parhaat väännöt tarjoillaan pääasiassa vasta reiluisti 2000 kierroksen yläpuolella, jopa 2750 kierroksen kohdilla. Ilman turboahan nämä pikkukoneet ovat verrattain voimattomia ja toisaalta ns. hieman ylisuurta turboa tarvitaan pitämään kulutus korkeammilla nopeuksilla aisoissa. 1.3:lle pitää oppia antamaan surutta, mutta hallitusti kenkää niin liikkuminen onnistuu.”

Eli normaalia siis näyttää olevan. :tup:

Kokemuksia 1.3 CDTI koneista - Opel Club Finland (OCF)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 626
Viestejä
4 494 013
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom