Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tarjoat siitä 20900, niin veikkaanpa, että eivät vaivaudu edes vastaamaan.

Hinta on aika hyvin linjassa muihin vastaaviin ja melko haluttu malli kyseessä, joten en usko, että niillä on tarvetta myydä sitä juurikaan alle 25 k€. Mutta ainahan voit tarjota.
 
Kyllähän vanhoissa autoissa oli yleinen ongelma, että se kytkinvaijeri meni poikki. Paljon vähemmän vikoja nestesylinterissä on. Jos alkaa vuotamaan, niin ajaminen yleensä vielä onnistuu, mutta katkenneen vaijerin kanssa ajaminen onkin todella v-mäistä.
Ei helkkari että minä melkein 19 vuotta oli hätää kärsimässä ku meni corsasta kytkinvaijeri poikki. Onneksi olin juoppokuskina kaverille joka oli ajanu kaikkea missä on moottori ala-asteelta asti niin se opetti sitten kännissä ajamaan ilman kytkintä. Siitä sit ajoin 18 kilsaa osittain kaupungin läpi kotia ilman kytkintä. Oli ihan hyvä että kolmelta aamuyyöstä on vähän liikennettä
 
Ei helkkari että minä melkein 19 vuotta oli hätää kärsimässä ku meni corsasta kytkinvaijeri poikki. Onneksi olin juoppokuskina kaverille joka oli ajanu kaikkea missä on moottori ala-asteelta asti niin se opetti sitten kännissä ajamaan ilman kytkintä. Siitä sit ajoin 18 kilsaa osittain kaupungin läpi kotia ilman kytkintä. Oli ihan hyvä että kolmelta aamuyyöstä on vähän liikennettä
Vaihdoin joskus Ibizaan kytkinvaijerin kun vanha alkoi takellella. Alkuperäisellä tuotenumerolla ei enää löytynyt tavaraa joten otin sitten tarvike vaijerin, taisi olla Triscan. Olikohan vaijeri ollut 2 viikkoa paikallaan kun ei tahtonut enää saada vaihdetta silmään. Ykkönen silmään ja ajelin varovasti, liikennettä vältellen, parin kilsan päähän tutun korjaamon pihaan tutkimaan asiaa. Vaijerin kuori oli mennyt kytkinvivun "haarukan" juuresta ihan läjään. Ei muutakuin säätömutterilla kiristys niin paljon kuin säätöä piisasi, niin autolla pääsi taas kulkemaan. Ilmoitus varaosan myyneelle firmalle, sain takuuna uuden ja perkeles sille kävi viikossa sama homma. Se meni vielä pahemmin ruttuun. 10cm matkalta vaijerinkuori näytti ihan ruttuputkelta. Eikun taas ilmoitusta myyjäfirmalle ja saatiin kaiveltua alkuperäisosa. Tuotenumero oli muuttunut vuosien varrella ja hinta oli varmaan kolminkertainen triscaniin verrattuna, mutta laatu olikin varmaan kymmenkertainen :D Se kyllä sitten kesti niin kauan kuin auto minulla oli.
 
Harkitsen elämäni ensimmäisen uuden auton ostamista. Tarkoitus olisi ottaa rahoitusta auton ostamiseen ja tässä olisi pari tyhmää kysymystä aiheeseen liittyen.
1. Pitääkö käsiraha olla heti mukana, kun menen sinne liikkeeseen ja sanon, että haluan auton x näillä varusteilla? Vai riittääkö, että vien rahat vaikka viikon päästä? Oletetaan, että auto tulee maahantuojalta tai tehtaalta, ei siis heti ajoon.
2. Alkavatko osamaksuerät juosta heti vai vasta auton saatuani?
3. Miten onnistuu auton vaihto? Autohan taitaa olla rahoitusyhtiön omaisuutta kunnes olen maksanut sen kokonaan. Jos kuitenkin haluan vaihtaa auton vaikka parin vuoden päästä, onnistuuko helposti vai olenko sidottu samaan romuun kunnes olen maksanut sen kokonaan?
 
Ykköskohtaan en osaa vastata, kun en ole koskaan uutta autoa ostanut. Mutta osamaksuerät alkavat juosta vasta kun saat auton itsellesi. Auton voi myös vaihtaa vaikka rahoitusta olisikin vielä maksamatta, se jäljellä oleva velka vaan siirretään seuraavan auton rahoitukseen, autoliike hoitaa kyllä koko homman puolestasi joten siitä vaiheesta ei kannata turhaan huolta kantaa.
 
Ykköskohtaan en osaa vastata, kun en ole koskaan uutta autoa ostanut. Mutta osamaksuerät alkavat juosta vasta kun saat auton itsellesi. Auton voi myös vaihtaa vaikka rahoitusta olisikin vielä maksamatta, se jäljellä oleva velka vaan siirretään seuraavan auton rahoitukseen, autoliike hoitaa kyllä koko homman puolestasi joten siitä vaiheesta ei kannata turhaan huolta kantaa.
Selvä. Kiitoksia tästä.
Pitää selvittää nettipankista saako kortin maksurajan tarpeeksi ylös, jotta ei tarvitsisi maksaa tuota käsirahaa käteisellä. Silloinhan sillä ei olisi niin väliä, missä välissä sen maksaa.
 
Kohta1. Yleensä se käsiraha on vaihtoauto (tai jopa rahoitusyhtiön auto), sekä mahdollisesti käsirahaa. Joko ihan käteisellä, tai sitten sillä kortilla. Debit nostorajaasi voit vaihdella miten tykkäät.
Ja sen käsirahan voit tosiaan maksaa sitten kun olet autoa hakemassa. Ellei jostain syystä myyjäliike toisin halua.
Muihin kohtiin tulikin jo vastaus.

Edit: ja ei muuten kannata välttämäti ottaa sellaista rahoitusta missä viimeinen erä on turhan suuri:D Toinen homma että jos siltä tuntuu niin saat jopa myydä auton kesken rahoituksen, vaikka nettiautossa.
 
Viimeksi muokattu:
Harkitsen elämäni ensimmäisen uuden auton ostamista. Tarkoitus olisi ottaa rahoitusta auton ostamiseen ja tässä olisi pari tyhmää kysymystä aiheeseen liittyen.
1. Pitääkö käsiraha olla heti mukana, kun menen sinne liikkeeseen ja sanon, että haluan auton x näillä varusteilla? Vai riittääkö, että vien rahat vaikka viikon päästä? Oletetaan, että auto tulee maahantuojalta tai tehtaalta, ei siis heti ajoon.
2. Alkavatko osamaksuerät juosta heti vai vasta auton saatuani?
3. Miten onnistuu auton vaihto? Autohan taitaa olla rahoitusyhtiön omaisuutta kunnes olen maksanut sen kokonaan. Jos kuitenkin haluan vaihtaa auton vaikka parin vuoden päästä, onnistuuko helposti vai olenko sidottu samaan romuun kunnes olen maksanut sen kokonaan?
Omat kokemukset kun vuosi sitten ostin ensimmäisen oman uuden auton.
1. Käsirahaa ei meidän 25k€ autossa tarvinnut olla ollenkaan. Otettiin suurempi viimeinen erä. Kaiken kaikkiaan rahoituksen saaminen oli tismalleen samanlainen operaatio kun sohvan ostamisessa.
2. Ensimmäisen maksuerän eräpäivä oli kuukausi siitä kun auto tuli meille.
3. Myyjä jutteli että on hyvin yleistä vaihtaa autoa vielä siinä vaiheessa kun rahoitusta on maksamatta. Loppuvelka sitten lisätään seuraavan auton rahoitukseen. Kuulemma hyvin yksinkertainen operaatio jos rahoitusyhtiö pysyy samana. Autokauppa on kuitenkin rahansa saanut autosta heti ostovaiheessa niin hehän myyvät sulle ihan mitä haluat.
 
Selvä. Kiitoksia tästä.
Pitää selvittää nettipankista saako kortin maksurajan tarpeeksi ylös, jotta ei tarvitsisi maksaa tuota käsirahaa käteisellä. Silloinhan sillä ei olisi niin väliä, missä välissä sen maksaa.
Nordea MC Gold debitin maksurajan saa nostettua 50 k€/vrk asti. Saman saa asetettua S-pankki Visa debitiin, jota höyläsin Tojon ostossa 30 k€:n edestä. Muistat vaan oston jälkeen pudottaa rajan takaisin järkeväksi.
 
eikö tuollasessa osamaksu rahoituksella ostaessa ole suuri riski että velkaa on enemmän kuin auton arvo?
ongelmahan tulee siinä vaiheessa jos sen haluaa myydä suoraan jollekkin,eikä just sillon satu oleen yhtään ylimääräistä millä maksaa se loppuvelka pois jotta sen pystyis myymään.
 
eikö tuollasessa osamaksu rahoituksella ostaessa ole suuri riski että velkaa on enemmän kuin auton arvo?
ongelmahan tulee siinä vaiheessa jos sen haluaa myydä suoraan jollekkin,eikä just sillon satu oleen yhtään ylimääräistä millä maksaa se loppuvelka pois jotta sen pystyis myymään.

Kyllä vain. Loppupelissä kun autoa on vaihdettu aina uudella rahoituksella, niin loppusaldo voi olla enemmän kun auton arvo, ja siinä kohtaa eskaloituu pahasti - kun käytännössä joutuu jopa maksamaan siitä että pääsee autosta eroon, ja velasta. Melko harvoin noin käy, mutta kyllä näitä tapauksia on kun lähtee vähän lapasesta ja sitten käy jotain.
Tuossa kohtaa olisi jo pitänyt realisoida auto siinä kohtaa kun vielä pääsee plus-nolla tilanteesen, tai pienellä rahalla pääsee irti tilanteesta. Ennenkuin ulosotto, ja sitäkautta tavarantarkistaja määrittelee vehkeen arvon, ja huutokaupat.com pahimmillaan.

Itse ajelen autolla jonka ostin rahoitusyhtiöltä suoraan kun edellinen omistaja vain halusi päästä siitä ja maksuista eroon. Melko win win tilanne kummallekin.
 
1. Pitääkö käsiraha olla heti mukana, kun menen sinne liikkeeseen ja sanon, että haluan auton x näillä varusteilla? Vai riittääkö, että vien rahat vaikka viikon päästä? Oletetaan, että auto tulee maahantuojalta tai tehtaalta, ei siis heti ajoon.
Isäukko kun osti viime vuonna Laakkoselta uuden auton käteisellä ilman vaihdokkia, niin maksoi 10% varausmaksun sähköpostiin tulleella laskulla, kun auto oli tilattu ja sitten loppusumma laskutettiin samoin, kun auto oli tullut maahan ja kuskattu SE Mäkiselle varusteltavaksi.
Auton luovutus oli sitten Laakkosen liikkeestä noin viikon kuluttua maksusta.
 
eikö tuollasessa osamaksu rahoituksella ostaessa ole suuri riski että velkaa on enemmän kuin auton arvo?
Ei se nyt mikään suuri riski pitäisi olla, jos yhtään on järkeä päässä ja osaa edes auttavasti laskea.

Jos ottaa rahoituksen isommalla viimeisellä erällä, ja vaihtaa vielä pari kertaa auton uudempaan samalla taktiikalla, niin voi tosiaankin olla hankalassa tilanteessa. Mutta ei siihen pitäisi mitenkään olla mahdollista vahingossa ajautua. Pois lukien joku harvinainen tilanne jossa auton arvosta häviää yhdessä yössä merkittävä osa, mutta kovin yleistä sekään ei ole.
 
Ei uusi, mutta 3 vuotta vanhan auton ostin keväällä. Maksu tuli normi laskuna, jonka maksoin verkkopankissa, eikä ainakaan OPlla tarvinu nostaa mitään rajoja. Maksoin heti, mutta muistaakseni viikon sisään toivoivat suoritusta, mitään varsinaista eräpäivää ei laskussa ollut. Käsittääkseni auto siirtyy uudelle haltialle vasta kun suoritus näkyy liikkeessä.
 
Ei uusi, mutta 3 vuotta vanhan auton ostin keväällä. Maksu tuli normi laskuna, jonka maksoin verkkopankissa, eikä ainakaan OPlla tarvinu nostaa mitään rajoja. Maksoin heti, mutta muistaakseni viikon sisään toivoivat suoritusta, mitään varsinaista eräpäivää ei laskussa ollut. Käsittääkseni auto siirtyy uudelle haltialle vasta kun suoritus näkyy liikkeessä.
Verkkopankeissa on muu mekaniikka suurien maksujen hyväksyntään. Pankkikorttia vinguttaessa joutuu joskus maksurajoja nostelemaan ja riippuu lie pankistakin mikä se raja voi olla (esim. Nordealla 0-50 tonnia per päivä).

Itse aikoinaan maksoin >25 tonnia suoraan OP:n kortilla autoliikkeessä ilman ongelmia. Tosin iso osa liikkeistä ei halua kuin pienemmän etumaksun, jos ollenkaan (viimeksi tyyliin "voit maksaa jos haluat, lasku tulee sähköpostissa ja auton paperit perässä kun maksu näkyy").
 
Mikä on perinteisen Abloy ovilukon toimintamekaniikka? Ulkovaraston ovi ei lukitu. Toimii kyllä siten että pientä kielekettä käsin painamalla iso telki naksahtaa ulommas lukkoasentoon. Mutta ei silloin kun ovea suljettaisiin oikeasti.
 
Mikä on perinteisen Abloy ovilukon toimintamekaniikka? Ulkovaraston ovi ei lukitu. Toimii kyllä siten että pientä kielekettä käsin painamalla iso telki naksahtaa ulommas lukkoasentoon. Mutta ei silloin kun ovea suljettaisiin oikeasti.

Onko lukko äskettäin asennettu, tai varaston ovi tai karmit eläneet? Itse asennutin takapihan oveen uuden lukon, joka toimi ihan hyvin kunnes syksy tuli, ja joku muutos tuli joko oveen tai karmiin, ja eihän se enää lukkoon mennyt. Kun oli abloy firmasta ostettu asennuksen kanssa - samalla kun piti muutkin sarjoittaa - niin jotenkin meni takuuseen, vähän piti viilailla sitä osaa mikä on karmissa, ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Pientä säätöä vaan.
 
Mikä on perinteisen Abloy ovilukon toimintamekaniikka? Ulkovaraston ovi ei lukitu. Toimii kyllä siten että pientä kielekettä käsin painamalla iso telki naksahtaa ulommas lukkoasentoon. Mutta ei silloin kun ovea suljettaisiin oikeasti.
Usein se karmissa oleva metallinen vastakappale missä on reikä on yksinkertaisesti "karannut" liian kauas.

Ota se irti ja laita väliin vaikka hammas- tai tulitikku / pieni millin ohut laatta, tms ja ruuvaa paikalleen. Toista paksummalla tavaralla kunnes kieli ottaa kiinni ja lukitsee oven.

Jos ovi taas vaatii esim. nostamista kahvasta ennen kuin lukittuu, niin voi tuon vastakappaleen paikkaa joutua karmissa säätämään esim. alemmas (jyrsii karmista hieman ja suurentaa reikää).
 
Tuntuu että keskustelupalstoilla ja esson baari keskusteluissa herjaavat paljon noita BMW:n 4 sylinterisiä bensakoneita, N20 jne. Olisiko kenelläkään heittää tähän mitään oikeaa dataa että onko niissä jotain huonompaa kuin vastaavissa R6 tai dieselmoottoreissa?
 
No äänet puuttuu, se on varmasti yksi moitteen aihe esson baarissa ainakin. Kutosessa on kauniit äänet.
 
Tykitän näitä bemukysymyksiä, mutta jos 2013 3-sarjalaisessa mainostetaan olevan Bluetooth handsfree Business ja USB -liitäntä niin saako siihen silloin bluetoothin kautta ongelmitta spotifyn pyörimään vai pitikö siihenkin olla joku lisävaruste niinkuin pahaa muistelen?
 
Mietin, että vaihtaisko öljyt nyt talven päälle parin kk sisään vai ajaisko talven yli? Keväällä vaihdettu öljyt, ajettu se n. 6tkm ja valmistaja ilmoittaa 30tkm/24kk öljynvahdoksi normiajolla, 15tkm/12kk vaikeissa olosuhteissa ja vuotta vanhemmalle autolle ja samalla moottorityypille ilmoitaan vain 20tkm/12kk. Moottoriöljynä on Mobil 1 fs 0w-40

Ei näytä tulevan samaa tahtia km-lukuja kuin ennen ja yleensä vaihtunut keväisin ja syksyisin, mutta tullut se 11-13tkm.
 
Mietin, että vaihtaisko öljyt nyt talven päälle parin kk sisään vai ajaisko talven yli? Keväällä vaihdettu öljyt, ajettu se n. 6tkm ja valmistaja ilmoittaa 30tkm/24kk öljynvahdoksi normiajolla, 15tkm/12kk vaikeissa olosuhteissa ja vuotta vanhemmalle autolle ja samalla moottorityypille ilmoitaan vain 20tkm/12kk. Moottoriöljynä on Mobil 1 fs 0w-40

Ei näytä tulevan samaa tahtia km-lukuja kuin ennen ja yleensä vaihtunut keväisin ja syksyisin, mutta tullut se 11-13tkm.

Kyllä ne öljyt kannattaa 10-15tkm välein vaihtaa.
 
Nyt on 5w-30 koneessa, koneen ääni ainakin muuttui hiljaisemmaksi.

Toivottavasti pysyy motissa.
 
Mietin, että vaihtaisko öljyt nyt talven päälle parin kk sisään vai ajaisko talven yli? Keväällä vaihdettu öljyt, ajettu se n. 6tkm ja valmistaja ilmoittaa 30tkm/24kk öljynvahdoksi normiajolla, 15tkm/12kk vaikeissa olosuhteissa ja vuotta vanhemmalle autolle ja samalla moottorityypille ilmoitaan vain 20tkm/12kk. Moottoriöljynä on Mobil 1 fs 0w-40

Ei näytä tulevan samaa tahtia km-lukuja kuin ennen ja yleensä vaihtunut keväisin ja syksyisin, mutta tullut se 11-13tkm.
Itse vaihdan kerran vuodessa ja joskus talven jälkeen ne uudet öljyt. Ajatus että talvi rasittaa moottoriöljyäkin enemmän. Keväällä siis vaihdettu viimeksi öljy ja suodatin.

Noilla sun tiedoilla vaihtaisin 20tkm/12-24kk välein uudet öljyt. Mutta ehkä silti vain yksi talvi samoilla öljyillä?

Peugeotissa vaihdoin aina 20tkm/12kk (eli 20tkm) välein öljyt ja oli oikein toimiva vaihtoväli.
 
Kyllä ne öljyt kannattaa 10-15tkm välein vaihtaa.

Jep.

No toisaalta vaihtaisi öljyt talven päälle vaikkei km tulisi niinkään. Yleensä uusien öljyjen jälkeen moottorin ääni on pehmeämpi. Ja uudet öljyt on kuitenkin se halvin henkivakuutus moottorille.

Itse vaihdan kerran vuodessa ja joskus talven jälkeen ne uudet öljyt. Ajatus että talvi rasittaa moottoriöljyäkin enemmän. Keväällä siis vaihdettu viimeksi öljy ja suodatin.

Noilla sun tiedoilla vaihtaisin 20tkm/12-24kk välein uudet öljyt. Mutta ehkä silti vain yksi talvi samoilla öljyillä?

Peugeotissa vaihdoin aina 20tkm/12kk (eli 20tkm) välein öljyt ja oli oikein toimiva vaihtoväli.

No yleensä öljyt ne öljyt olleet mustat öljynvaihto jälkeen ja moottorin ääni on erillainen vanhoilla öljyillä ja uusilla pehmeämpi käyntiääni. Mietin, että toisaalta voisi vaihtaa talven päälle uudet öljyt, mutta kyllähän nää nykyöljyt vissiin kestää eri tavalla kuin mitä esim. -80 luvulla ja vaihtovälejä.
 
Viimeksi muokattu:
vaihtaisko öljyt nyt talven päälle parin kk sisään vai ajaisko talven yli?
Jep.

No toisaalta vaihtaisi öljyt talven päälle vaikkei km tulisi niinkään. Yleensä uusien öljyjen jälkeen moottorin ääni on pehmeämpi. Ja uudet öljyt on kuitenkin se halvin henkivakuutus moottorille.

No yleensä öljyt ne öljyt olleet mustat öljynvaihto jälkeen ja moottorin ääni on erillainen vanhoilla öljyillä ja uusilla pehmeämpi käyntiääni. Mietin, että toisaalta voisi vaihtaa talven päälle uudet öljyt, mutta kyllähän nää nykyöljyt vissiin kestää eri tavalla kuin mitä esim. -80 luvulla ja vaihtovälejä.
Eipä tuo tosiaan paljoa maksa, jos vaihdat öljyt 2kk päästä. Jos siis sitten seuraavan vaihdon teet siitä 12kk päästä taas uuden talven päälle.
 
Eikös nykyään pitäisi katsastuksen olla voimassa tasan vuoden eteenpäin siitä päivästä milloin on viimeksi katsastettu? Sain tänään katsurilta lapun jossa oli ns. pitkä leima vaikka sellaisia ei enää pitäisi saada.
 
Eikös nykyään pitäisi katsastuksen olla voimassa tasan vuoden eteenpäin siitä päivästä milloin on viimeksi katsastettu? Sain tänään katsurilta lapun jossa oli ns. pitkä leima vaikka sellaisia ei enää pitäisi saada.
On siinä 30 päivää kun katsastaa lähellä sitä määräaikaa että se pysyy samana se päivä. Muutenhan se joka vuosi aikaistuisi ellet ihan viimeisenä päivänä katsastaisi.

Trafi: "Seuraavan katsastuksen ajankohta ei kuitenkaan muutu, jos katsastus suoritetaan katsastusaikavälin päättymispäivänä tai sitä edeltävän 30 päivän aikana."
 
Eikös nykyään pitäisi katsastuksen olla voimassa tasan vuoden eteenpäin siitä päivästä milloin on viimeksi katsastettu? Sain tänään katsurilta lapun jossa oli ns. pitkä leima vaikka sellaisia ei enää pitäisi saada.
Voi saada siis noin 13kk. Mutta ei enää sitä 12+4 eli 16kk.
 
Itse vaihdan kerran vuodessa ja joskus talven jälkeen ne uudet öljyt. Ajatus että talvi rasittaa moottoriöljyäkin enemmän. Keväällä siis vaihdettu viimeksi öljy ja suodatin.

Noilla sun tiedoilla vaihtaisin 20tkm/12-24kk välein uudet öljyt. Mutta ehkä silti vain yksi talvi samoilla öljyillä?

Peugeotissa vaihdoin aina 20tkm/12kk (eli 20tkm) välein öljyt ja oli oikein toimiva vaihtoväli.
Itse olen taas mielummin vaihtanut syksyllä, ennen talvea. Ajatuksena ollut, että talveksi paremmat öljyt koneessa, kun olosuhteet on karummat... Yleensä pitänyt öljynvaihtovälinä 10tkm tai 1 vuosi, mutta nykyisellä autolla ajattelin mennä 15tkm ennen vaihtoa...
 
Itse olen taas mielummin vaihtanut syksyllä, ennen talvea. Ajatuksena ollut, että talveksi paremmat öljyt koneessa, kun olosuhteet on karummat... Yleensä pitänyt öljynvaihtovälinä 10tkm tai 1 vuosi, mutta nykyisellä autolla ajattelin mennä 15tkm ennen vaihtoa...
Pitää vaihtaakin tosiaan syksyllä ennen talvea. Jäänyt varmaan tuo väärä mielikuva moottoripyörästä.

Tulee vähän kilometrejä ja joskus saatan vaihtaa öljyt, jos tulee autoon muutakin remonttia, mutta tosiaan vuosittain vaihto. Huhtikuussa on auton katsastus. Oon vaihtanut öljyt ja suodattimen itse, mutta pikkasen tulee ajoa isän luokse, jossa tuo huoltaminen onnistuu. Toki voi ajoittaa yhden kyläilyn syksyyn.
 
VAG- 1.8T BJX- moottori. Mikä sylinteri edestä katsottuna on nelonen? JA jos ei se ainoa oikeassa reunassa näkyvillä oleva, joku voisi hieman avata, mitä kannattaa purkaa ettei tarvitse turhaa duunia tehdä. Pakko tägää @outonaapuri , jos sulla tietoa. Puolan vaihto kyseessä siis.
Kuvia saa YV:llä jos jollain tietoa. Ja YV:llä toki voi laittaa tai tänne jos käryä.
 
Ok, no pitänee vaihtaa huomenna kun selviää sitten just ilman suurempaa purkamista. Kiitän.
Se taas eri asia, auttaako ongelmaan mutta katsotaan:tup:
 
Onko mitään sivustoa mistä näkee minkä autojen renkaat ovat keskenään vaihdettavina vai pitääkö moiset hoitaa manuaalisesti?
 
Tarkoitatko nyt siis pulttijakoa?

Tässä joitain ulkomuistista.
BMW 5x120 ja 4x100
Vw/Audi/Seat/Skoda 5x112, 5x100, 4x100, 5x120
Nissan/Toyota/Honda 4x100, 5x114,3, 4x114,3

Autowikistä löytyy tarkempi lista pulttijaoista.


Renkaiden kokoja voi vertailla vaikka willtheyfit sivustolla.
 
Käyntihäiriö meinaa sammua kun pysähtyy valoihin tai tyhjäkäynnillä? Onko kellään ideoita?
Vikakoodit luettu ja ei ollut.

Lambdoja vaihdeltu ja tulpat.

Toyota Avensis 2003 1AZ-FSE 2.0VVT-i ja automaatilla.
 
Käyntihäiriö meinaa sammua kun pysähtyy valoihin tai tyhjäkäynnillä? Onko kellään ideoita?
Vikakoodit luettu ja ei ollut.

Lambdoja vaihdeltu ja tulpat.

Toyota Avensis 2003 1AZ-FSE 2.0VVT-i ja automaatilla.

Ensimmäisenä tuli mieleen: Ainakin nämä voisivat aiheuttaa ongelmaa eli tyhjäkäyntisäädin/Kaasuläppäkotelo. Jos kaasuvaijeri, niin löytyy tyhjäkänninsäädin.
Mutta jos sähköinen kaasu, niin kaasuläppäkoteloa hoidetaan sähköisesti. Niiden puhdistus ehkä voisi ehkä auttaa ensihätään.
 
Okei kiitoksia täytyy hoitaa nuo. Sähköinen kaasupoljin ja ilmeisesti siellä on jossain tyhjäkäyntisäädin :bored:
Soitin toyotalle ja sanoivat siellä että ecu on vaihtokunnossa 1900€+ työ :rofl: ei ihan pysty 3ke autohon...
 
Okei kiitoksia täytyy hoitaa nuo. Sähköinen kaasupoljin ja ilmeisesti siellä on jossain tyhjäkäyntisäädin :bored:
Soitin toyotalle ja sanoivat siellä että ecu on vaihtokunnossa 1900€+ työ :rofl: ei ihan pysty 3ke autohon...

Tiedetään nuo merkkiliikkeiden vastaukset ja se ECU:n vaihto ei olisi todennäköisesti auttanut tähän ongelmaan

Ja samalla kuin puhdistelet, niin vaihda se ilmanputsari uuteen. Itsellä omassa autossa rupesi loppujen lopuksi tekemään samaa eli ainakin kylmänä sammuilemaan. Tyhjäkäyntisäädin vaihtoon ja nyt on tyhjäkäyntiongelmat jääneet sille tielle. Vissiin alkuperäinen ja se oli aivan karstainen.

Mut en tiedä, onko siellä joku tiiviste yms... Ja korjauskulut vain suunnilleen puhdistusaineen verran eli esim. Wurth kaasuttimen ja kaasuläpän puhdistusaine

Ensimmäisessä videossa irroitus ja jälkimmäisessä puhdistus.



 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 624
Viestejä
4 493 975
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom