Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Juu kyllä ne jos rikki on niin sen kyllä huomaa. Antaa ohjaamoon jysähtelyjä/jyrinää, potkii vaihteita, pakoputki hakkaa pohjaan jne...

Vanha viisaus: Jos se on ehjä, älä korjaa sitä.
 
Miten vanteiden muutoskatsastus tehdään käytännössä?

Ajetaanko auto katsastettavat vanteet alla katsastuskonttorille?
 
Miten vanteiden muutoskatsastus tehdään käytännössä?

Ajetaanko auto katsastettavat vanteet alla katsastuskonttorille?

Yleistä tietoa

Tuossa nyt jotain aluksi. Silmään pisti tuo nopeusmittarin rukkaaminen, ja nykyäänhän voi olla että vaatii nelipyörämittauksen, kun säännöt on nykyään vedetty hyvinkin tiukalle. Jos ei täältä parempaa vastausta löydy, niin konttorilla osaavat vastata, tai korjaamosta joka mittauksia tekee.

Itse jouduin rakentelemaan offroad rojuun vähän pyöränkaaria lisää, vaikka olikin saatu muutoskatsastettua uusille kumeille jo aikaisemmin...
 
Se kannattaa käydä aina yhdestä tai kahdesta paikasta kysymässä niin ne kertoo mitä pitää tehä jos pitää. Aina vähän paikasta/katsuristakin kiinni
 
Tosiaan suht pieni muutos vissiin, kun otteessa on 225/50R17 7.5JX17 ET38 ja uudet on 255/35R19 8.5X19 ET35. Eli ei sentään mitään offroad rakenteluja kyseessä :D
 
Yleistä tietoa

Tuossa nyt jotain aluksi. Silmään pisti tuo nopeusmittarin rukkaaminen, ja nykyäänhän voi olla että vaatii nelipyörämittauksen, kun säännöt on nykyään vedetty hyvinkin tiukalle. Jos ei täältä parempaa vastausta löydy, niin konttorilla osaavat vastata, tai korjaamosta joka mittauksia tekee.

Itse jouduin rakentelemaan offroad rojuun vähän pyöränkaaria lisää, vaikka olikin saatu muutoskatsastettua uusille kumeille jo aikaisemmin...

Ei ole kyllä sääntöjä yhtään sen tiukemmalle vedetty mitä ennen. Muutama vuosi sitten säännöt nimenomaan helpottui verrattuna aikaisempaan. Pyörien osalta ei muutoksia tullut vaan pykälät on ihan ennallaan mitä ne on vuosikausia olleet.

Se kannattaa käydä aina yhdestä tai kahdesta paikasta kysymässä niin ne kertoo mitä pitää tehä jos pitää. Aina vähän paikasta/katsuristakin kiinni

Muutoskatsastusasioissa pykälien mukaan mennään eikä eroja eri konttorien välillä ole, kaikki muutokset merkataan tietokantaan ja muutokset menee trafin tarkastuksen kautta. Vaikka onnistuisi jossain paikassa saamaan jotain sellaista läpi mitä ei pitäisi, niin se pomppaa viimeistään trafista takaisin ja tulee uusintakutsua katsastukseen.

Käytännössä ne ainoat erot on niitä, että jossain paikoissa voi saada asioita läpi ilman muutoskatsastusta, vaikka ne oikeasti pitäisi muutoskatsastaa. Tälläinen hyöty taas on aika turha kun silloin se auto on edelleen muutoskatsastamatta ja voi jatkossa pompata koska vain.
 
Ei ole kyllä sääntöjä yhtään sen tiukemmalle vedetty mitä ennen. Muutama vuosi sitten säännöt nimenomaan helpottui verrattuna aikaisempaan. Pyörien osalta ei muutoksia tullut vaan pykälät on ihan ennallaan mitä ne on vuosikausia olleet.



Muutoskatsastusasioissa pykälien mukaan mennään eikä eroja eri konttorien välillä ole, kaikki muutokset merkataan tietokantaan ja muutokset menee trafin tarkastuksen kautta. Vaikka onnistuisi jossain paikassa saamaan jotain sellaista läpi mitä ei pitäisi, niin se pomppaa viimeistään trafista takaisin ja tulee uusintakutsua katsastukseen.

Käytännössä ne ainoat erot on niitä, että jossain paikoissa voi saada asioita läpi ilman muutoskatsastusta, vaikka ne oikeasti pitäisi muutoskatsastaa. Tälläinen hyöty taas on aika turha kun silloin se auto on edelleen muutoskatsastamatta ja voi jatkossa pompata koska vain.

Ajatuksena näin, käytännössä ei. Vähän asiasta riippuen noissa on joskus tulkitsijaa ja sitten tulkitsijaa. Toki noissa rengaskoonmuutoksissa ei niin tulkittavaa pitäisi olla. Helpoimmalla joka tapauksessa pääsee kun kysyy konttorilta mitä tälle pitää tehdä vai pitääkö mitään niin ei tartte sitten vääntää sen katsurin kanssa kun eivät tulkitsekkaan samoin kuin joku foorumisti.
 
Miten vanteiden muutoskatsastus tehdään käytännössä?

Ajetaanko auto katsastettavat vanteet alla katsastuskonttorille?
Tosiaan suht pieni muutos vissiin, kun otteessa on 225/50R17 7.5JX17 ET38 ja uudet on 255/35R19 8.5X19 ET35. Eli ei sentään mitään offroad rakenteluja kyseessä :D
18" renkaat menee ilman muutoskatsastusta, mutta 19" vaatii muutoskatsastuksen, kun yli 1 tuuma eroa.

Noin se tehdään. Uusien renkaiden kanssa konttorille ja katsastaja katsoo, että uudet renkaat mahtuu pyörimään.
 
Nyt on paha kyssäri :D jos pitäisi valita parempi ns. kestävempi/luotettavampi auto näistä kahdesta. BMW 316-318 1.8-2.0 2000-2004 tai VW GOLF IV 1.6 2002-2006. Jos oletetaan, että molemmilla on ajettu noin 130-150tkm. Kumman valitsisit?

Tiedän, että tämä on ns tyhmä kysymys. Pitäisi valita Toyota corola tj. mutta nuo on ne kaksi autoa jotka omaa silmää miellyttävät tällä budjetilla, joka on 4-5 tuhatta euroa. Ajoa tulee ehkä hyvällä säkää 8tkm vuodessa, eli ei kovin paljoa.
 
Nelosgolfin 16-venttiiliset 1.6 bensat tietää aika usein lambda/EGR/MAF jne tappelua... Mystisiä seosongelmia joiden aiheuttaja on usein hankalahko selvitettävä. Vanhemmat 8-venttiiliset oli kai vähän parempia, mutta ei taida osua tuohon vuosimallihaarukkaan enää.

Bemareista ei tietoa.
 
Nyt on paha kyssäri :D jos pitäisi valita parempi ns. kestävempi/luotettavampi auto näistä kahdesta. BMW 316-318 1.8-2.0 2000-2004 tai VW GOLF IV 1.6 2002-2006. Jos oletetaan, että molemmilla on ajettu noin 130-150tkm. Kumman valitsisit?

Tiedän, että tämä on ns tyhmä kysymys. Pitäisi valita Toyota corola tj. mutta nuo on ne kaksi autoa jotka omaa silmää miellyttävät tällä budjetilla, joka on 4-5 tuhatta euroa. Ajoa tulee ehkä hyvällä säkää 8tkm vuodessa, eli ei kovin paljoa.
Aika samoissa lienevät. Golfit saattaa olla pelleiltään paremmassa kunnossa kun noilla penareilla tuntui olevan ruosteongelmaa.

2-litrainen penari tosin varmasti "kivempi" ajaa...
 
Ei nuo kummatkaan mitenkään viattomia ole, lähinnä kiinni siitä millaisen yksilön sattuu löytämään.

Ainakin itselläni oli parissa vastaavassa bemarissa jatkuvia nykimisiä/anturihäiriöitä/huohotin/imuputkivuotoja. Kilometrejä oli reilu 200tkm.

Toisaalta taas kaverilla on ollut 8 vuotta -02 bemari ja siinä ei muuta isompaa ole ollut kuin abs-yksikkö.


OT:

Vaikka boschia aina kehutaan hyväksi niin kaikissa omistamissani autoissa joissa on ollut boschin järjestelmä olen saanut tapella noiden antureiden ja johtosarjojen kanssa.
 
Oliko sen jakopään kanssa ongelmia ton ikäluokan bemareissa ja mistä kolopallosta ne helmat katosi
 
Oliko sen jakopään kanssa ongelmia ton ikäluokan bemareissa ja mistä kolopallosta ne helmat katosi

N-sarjalaisissa koneissa on jakopään kanssa ongelmia. Noissa se tosin on vielä etupäässä.
Joten ei ihan mahdoton urakka vaihtaa, mutta turhaa rahanmenoa.
 
N-sarjalaisissa koneissa on jakopään kanssa ongelmia. Noissa se tosin on vielä etupäässä.
Joten ei ihan mahdoton urakka vaihtaa, mutta turhaa rahanmenoa.
Eiköhän ne ole 19 vuoden aikana jo vaihdettu tai paukkuneet?

Kuitenkin niin vanhoista autoista kyse että niissä voi olla noiden "jo-luultavasti-korjattujen" tyyppivikojen lisäksi ihan mitä vain vikaa yksilöstä toiseen riippuen kilsoista, pidosta ja kuun asennosta. :D

Oliko sen jakopään kanssa ongelmia ton ikäluokan bemareissa ja mistä kolopallosta ne helmat katosi
Mulla oli joku vaihdokki III-koppainen joka oli ainakin huomattavasti pahempi ruosteeltaan kuin nuo 1998-> VAGit.

mk IV:ssähän oli ne perus MAFit ja muut jo mainitut jotka on vaihdettu useaan kertaan ja jonkun verran koiranluu -ongelmia.
 
Joo siis oletuksena on se, että jokaista autoa pitää huoltaa. Mutta mietin tässä itsekseni kummassa se olisi kivuttomampaa. Öljyt, jarrut, ym "pikkujutut" olen opetellut vaihtamaan itse ja mielelläni pidän sellaisia huolto sunnuntai sessioita. Isommat remontit jätän suosiosta ammattilaisille.
 
Joo siis oletuksena on se, että jokaista autoa pitää huoltaa. Mutta mietin tässä itsekseni kummassa se olisi kivuttomampaa. Öljyt, jarrut, ym "pikkujutut" olen opetellut vaihtamaan itse ja mielelläni pidän sellaisia huolto sunnuntai sessioita. Isommat remontit jätän suosiosta ammattilaisille.
Ei samanikäinen 3BG Passatti olisi vaihtoehto - tuohan on about nyky Golfin kokoinen, ei ruostu hirveästi ja hinnatkin taitaa olla samalla tasolla kuin Golfissa?

Motti on pitkittäin, mutta muuten samaa tavaraa osien puolesta - olisiko tuossa faceliftissä 1.8 -> 4.0 moottorivaihtoehdot, joten 1.6:sta ei saa (pre-faceliftinä saa). 2.0:ssa tosin saattaa ilmetä öljynsyöntiä jonkin verran...


Edit, perjantaikevennykseksi:

Ilmeisesti käytettyä autoa halajavan kannattaisi ostaa Saab:
Kuvat: Petri löysi 30 vuodeksi Seinäjoen metsään unohtuneen Saab 99:n maahan uponneena – sitten tapahtui jotain ”sanoinkuvaamatonta”

427908399a09461597bcf5e5e5f272db.jpg


(TL;DR / clickbait: auto lähti käymään "pienellä vaivalla"...) :D
 
Viimeksi muokattu:
Pitääpä laittaa mietintämyssyyn toi passatti myös. Niitä ei tosin nettiautosta tällä hetkellä löytynyt kuin muutama tuohon hintaan. Näyttää olevan enemmän tuossa kuuden tuhanne euron pinnassa. Tuossa golfissa olen katsellut tuolla 1.6 koneella, koska en mielellään tuota 1.4 ostaisi. Vaikka tämäkin on varmaan vaan mieltymys asia.

Tuossa on yksi noista bemareista mitä olen silmäillyt. Pitää viikon päästä katsoa tarkemmin kun on muutama lomapäivä tiedossa. Voisi vaikka mennä paikanpäälle kokeilemaan.
BMW 318 i 4d Porrasperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Osaako joku sanoa, miksi on olemassa tämmöisiä alla olevan uutisen kuvassa näkyviä tuplavaloja jalankulkijoille?

Onko tässä Suomen turhin sakko? Katso, kuinka röyhkeästi jalankulkijat rikkovat lakia Helsingin keskustassa
Huomion arvoista noissa on se, että vihreää ei ole ollenkaan. Toiseksi nuo on käytössä paikoissa, joissa katu pitää ylittää jalankulkijan valoilla useammassa vaiheessa. Erehtymisen riski valoissa vähenee, kun keskellä risteystä ei loimota vihreä. Kolmanneksi noita saa rakentaa vain poikkeusluvalla.

Tässä on jotain tietoa kyseisistä valoista:
VAROVA - Kiskoylitysvalot
 
Miten Office 365 Excelissä saan solun muuttamaan kyseisen solun taustan väriä? tarkoitus olisi että soluun syötetään tietty päivämäärä. Kun syötetystä päivämäärästä on ajallisesti kulunut 10 kuukautta muuttuisi solun tausta keltaiseksi ja kun täynnä olisi 12 kuukautta muuttuisi se punaiseksi. En tiedä miten tämän toteuttaisi.
 
Miten Office 365 Excelissä saan solun muuttamaan kyseisen solun taustan väriä? tarkoitus olisi että soluun syötetään tietty päivämäärä. Kun syötetystä päivämäärästä on ajallisesti kulunut 10 kuukautta muuttuisi solun tausta keltaiseksi ja kun täynnä olisi 12 kuukautta muuttuisi se punaiseksi. En tiedä miten tämän toteuttaisi.
Oikea ketju Excel kysymyksiin: Excel keskustelu
Sieltä löytyy varmasti enemmän apua.

Tuossa kuitenkin yksi ohje video aiheeseen liittyen. Ehkä tuota hiukan soveltamalla saa asian kuntoon. Video: Päivämäärien ehdollinen muotoilu
 
Mistä vuosiluvusta alkaen Vivaron vaihteistoon tuli vahvemmat laakerit? Katselen noita 2010 ja uudempia malleja.
 
Onko Fiestan ja Fiesta Activen ajettavuudessa tai sisätilojen koossa isoja eroja? Olen menossa koeajamaan normi Fiestaa, joten voiko Fiesta Activelta odottaa about samanlaista kokemusta?
 
Ei kai ne sisätilat siitä mihinkään muutu ett alustaa nostetaan parikyt milliä korkeemmaks.
 
Saisin viime vuoden Fiesta Activen vähän ajettuna (esittelyauto) kaksilla renkailla ja halvemmalla kuin tämän vuoden normi Fiestan. Harmi vaan että pitäisi se käydä ajamassa eri kaupungissa... Jos normi Fiesta vaikuttaa hyvältä koeajon perusteella, uskaltaisikohan tuota Activea ostaa vähän kuin ”sian säkissä”...
 
Sisätilat on tosiaan ihan samat, kun auto on sama. Korotettu alusta ja taitaa olla isommat 17" renkaat. Pitäisi olla tukeva ajaa tuo Activekin, mitä myyjän kanssa juttelin. En ole siis Activea ajanut.

Active on myös pikkasen kalliimpi ostaa. ST-line:ssa vastaavasti vähän normaalia matalampi alusta.
 
Kaveri jolla on MK8 Fiesta Vignale, on ajellut paljon omalla MK8 ST:llä kävi koeajamassa tuon Activen ja ainakin hän piti kokemastaan. En muista mikä malli oli tarkalleen mutta tuntui tykkäävän alustan toiminnasta vaikka onkin korkeampi.
 
Ei samanikäinen 3BG Passatti olisi vaihtoehto - tuohan on about nyky Golfin kokoinen, ei ruostu hirveästi ja hinnatkin taitaa olla samalla tasolla kuin Golfissa?

Motti on pitkittäin, mutta muuten samaa tavaraa osien puolesta - olisiko tuossa faceliftissä 1.8 -> 4.0 moottorivaihtoehdot, joten 1.6:sta ei saa (pre-faceliftinä saa). 2.0:ssa tosin saattaa ilmetä öljynsyöntiä jonkin verran...


Edit, perjantaikevennykseksi:

Ilmeisesti käytettyä autoa halajavan kannattaisi ostaa Saab:
Kuvat: Petri löysi 30 vuodeksi Seinäjoen metsään unohtuneen Saab 99:n maahan uponneena – sitten tapahtui jotain ”sanoinkuvaamatonta”

427908399a09461597bcf5e5e5f272db.jpg


(TL;DR / clickbait: auto lähti käymään "pienellä vaivalla"...) :D

Juttu ei kertonu, vaihdettiinkö ainakin moottoriöljyt tuohon Saabbiin. Voi nimittäin olla aika mielenkiintoisen väriset, mitkä tulee ulos ja saa vaihtaa vaihteistoöljyt sekä tehostinöljyt, jos löytyy.
 
Juttu ei kertonu, vaihdettiinkö ainakin moottoriöljyt tuohon Saabbiin. Voi nimittäin olla aika mielenkiintoisen väriset, mitkä tulee ulos ja saa vaihtaa vaihteistoöljyt sekä tehostinöljyt, jos löytyy.
Videossa (1:20) ottivat vain tikun käteen ja totesivat että "öljyä on" (oli ihan mustaa, muttei mitään ruoste-vesivelliä).
 
Tosennäköisesti väärä tikku, niitä on joka liittimelle, koolle ja mallille oma tikku.
Väkisinhän sen saa, mutta silloin se on takuuvarmasti rikki ja sulla on sama kolvata ne piuhat kiinni kohteeseen ilman koko liitintä...

Onko tuosta olemassa mitään taulukkoa josta näkisi mikä tikku millekin liittimelle ? Tai tiirikkasettiä jossa tulisi mukana ?
 
Minkälaisia mahdollisuuksia esim. BMW 320 Gran Turismo A xDrive Sport Line F34 / Suomi-Auto! / Rahoitus / Vaihto Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tämmöiseen bmw:hen on ohjelmoinnin/lastuttamisen kanssa? Tuntuu että kun noita mainospuheita lukee niin siinä saa lisää tehoa, pienemmän kulutuksen, enemmän luotettavuutta ja isomman peniksen. Jotain tuollaista vakiona 180hp olen katsellut mutta kyllä toiveissa olisi että siihen helposti saisi vähän lisää tehoa, itselläni tietotaitoa ruveta värkkäämään ei kuitenkaan ole.
 
Minkälaisia mahdollisuuksia esim. BMW 320 Gran Turismo A xDrive Sport Line F34 / Suomi-Auto! / Rahoitus / Vaihto Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tämmöiseen bmw:hen on ohjelmoinnin/lastuttamisen kanssa? Tuntuu että kun noita mainospuheita lukee niin siinä saa lisää tehoa, pienemmän kulutuksen, enemmän luotettavuutta ja isomman peniksen. Jotain tuollaista vakiona 180hp olen katsellut mutta kyllä toiveissa olisi että siihen helposti saisi vähän lisää tehoa, itselläni tietotaitoa ruveta värkkäämään ei kuitenkaan ole.

Kyllä ei bemarilla peenori kasva
 
Minkälaisia mahdollisuuksia esim. BMW 320 Gran Turismo A xDrive Sport Line F34 / Suomi-Auto! / Rahoitus / Vaihto Porrasperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tämmöiseen bmw:hen on ohjelmoinnin/lastuttamisen kanssa? Tuntuu että kun noita mainospuheita lukee niin siinä saa lisää tehoa, pienemmän kulutuksen, enemmän luotettavuutta ja isomman peniksen. Jotain tuollaista vakiona 180hp olen katsellut mutta kyllä toiveissa olisi että siihen helposti saisi vähän lisää tehoa, itselläni tietotaitoa ruveta värkkäämään ei kuitenkaan ole.
Kyllä tuossa virityspotentiaalia riittää, jos se oli siis kysymys. Kaksilitraista moottoria käytetään myös 328 mallissa (245hp), mutta en ole varma onko kyseessä kuitenkaan sama moottori ja onko komponenteissa muuten eroa. Jonkinlainen "löysät pois" eli 200+hp tuosta on varmasti otettavissa pelkällä ohjelmalla.
 
Onko TechBBS:läisillä mielipidettä tähän:

Autona V70 D4 2015vm , 2L VEA kone (4 sylinterinen)
Maahantuoja suosittelee 0w-20 öljyä, jota kone tuppaa syömään puoli litraa tonnille, tuota nyt on koneessa koska viimehuollossa käydessä en saanut 0w-30 ostettua jota olen autossa aikaisemmin käyttänyt (0w-30 kului 2.5dl tonnille).

Onko OK jos laitan autoon 5w-40 öljyt? Minulla on EGR sekä DPF disabloitu (DPF tietenkin autossa porattu.) joten hiilestä ongelmaa ei tule.
Talvella käytän webastoa joten tuo winter viskositeetti ei pitäisi tuottaa ongelmia.
 
En kyllä 40:stä laittaisi, jos 20 on suositeltu, ellei kone ole jo todella loppuun ajettu. Kannattaa eri öljymerkkiä kokeilla ja vaikka 10w-30, jos ei autoa kovilla pakkasilla tarvitse kylmiltään käynnistellä.

Jos sillä on jotain LL vaihtoväliä käytetty, niin puhdistus voi olla paikallaan.
 
En kyllä 40:stä laittaisi, jos 20 on suositeltu, ellei kone ole jo todella loppuun ajettu. Kannattaa eri öljymerkkiä kokeilla ja vaikka 10w-30, jos ei autoa kovilla pakkasilla tarvitse kylmiltään käynnistellä.

Jos sillä on jotain LL vaihtoväliä käytetty, niin puhdistus voi olla paikallaan.

360tkm rullattu, kuitenkin ruotsissa autoon on suositeltu 0w30 niin oletan että tuo nelikymppi ei olisi siitä nyt huomattavasti paksumpaa kuiteskaan.

0w-30 käytin aikaisemmin mutta sitäkin kului, siksi mietin tätä paksumpaa jossa on eri AB luokitukset, koska DPF:ää ei ole niin ei tarvitse olla A5B5
 
Viimeksi muokattu:
Kokeile mielummin toista öljyä. Itsellä oli Pösö jossa oli 5w-40 öljy käytössä. Molemmat öljyt oli Shellin tekemiä ja siitä huolimatta toista öljyä kului 2 kertaa enemmän.
 
360tkm rullattu, kuitenkin ruotsissa autoon on suositeltu 0w30 niin oletan että tuo nelikymppi ei olisi siitä nyt huomattavasti paksumpaa kuiteskaan.

0w-30 käytin aikaisemmin mutta sitäkin kului, siksi mietin tätä paksumpaa jossa on eri AB luokitukset, koska DPF:ää ei ole niin ei tarvitse olla A5B5
Tuo olisi ainakin halpaa öljyä, jos ei ole jo kokeiltu.
GM/Saab-LongLife 5W-30 5l dexos2 | Motonet Oy
 
Diesel-moottoriöljyissä on puhdistavia aineita, mutta ei se kone siitä heti rikki mene vaikkei käyttäisikään diesel-moottoriöljyä.
 
Onko TechBBS:läisillä mielipidettä tähän:

Autona V70 D4 2015vm , 2L VEA kone (4 sylinterinen)
Maahantuoja suosittelee 0w-20 öljyä, jota kone tuppaa syömään puoli litraa tonnille, tuota nyt on koneessa koska viimehuollossa käydessä en saanut 0w-30 ostettua jota olen autossa aikaisemmin käyttänyt (0w-30 kului 2.5dl tonnille).

Onko OK jos laitan autoon 5w-40 öljyt? Minulla on EGR sekä DPF disabloitu (DPF tietenkin autossa porattu.) joten hiilestä ongelmaa ei tule.
Talvella käytän webastoa joten tuo winter viskositeetti ei pitäisi tuottaa ongelmia.
Kuten tässä jo muutkin sanonut, niin en laittaisi 5w-40. Vaikka suurin syy liruöljyille on taloudellisuus niin tuokin muutos saattaa jo äkkiä vaikuttaa öljykiertoon -> syö kohta vielä enemmän öljyä. Onko tietoa onko eka kone menossa?

Jos olis oma auto niin ensiapuna tekisin kemiallisen puhdistuksen esim LiquiMolyn aineilla ja perään ne 0w-30 LiquiMolyn Volvoon tarkoitetut öljyt.
(Ja suosittelen liquimolyä tässä vain siksi että siitä hyvät/parhaat kokemukset töiden kautta)
 
Eka kone on joo.
Ongelma tuon LiquiMolyn kanssa on että sitä ei saa mistään, öljyä siis.

Eiköhän tuota ole jo ihan tarpeeksi puhdisteltu kun on käynyt kaikenmaailman öljypunnitukset aikaisemmalla omistajalla läpi ja syönyt sen mukaan juuri alle "takuumäärän".

Noh pitää katsella jos tuolla toissa foorumilla tulee mielipidettä asiaan, jos ei niin pitänee käydä viemässä takaisin Motonettiin nuo ostetut 2x4L 5W-40 pönikkää tuota Mobilin Super3000:sta, joka on ihan hyvää öljyä.
 
Että vienkö takasin noi tonkat jos ne ottaapi ne ja sitten ostan jotain mobilin 5w-30 ESP:tä?

Sitä ainakin suositeltiin toisaalla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 637
Viestejä
4 494 334
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom