Excel keskustelu

ranskalaisten, venäläisten jne. kehitysmaiden takia, suomen ois voinu jättää pois, tai ainakin nimetä funktiot syöpää aiheuttamattomalla tavalla

olis edes vaihtoehto valita

toisaalta android google shitsillä ei saa localee vaihdettua
 
Sisäisestihän käytössä on englanti ja kaavan voi antaa aina solun Formula2 tms. propertylle. Ei se kovin kätevää tietenkään ole jos on useampia.
 
Miten saan johonkin soluun panikkeen (esim "+" tai vastaava), jota napsauttamalla saan muutettua solun arvoa +1:llä. Tai jos on myös mahdollista, että saan lisättyä solun arvoa jollain tietyllä arvolla.

edit. Pienen taistelun jälkeen löysin tuon makronäppäimen teko-ohjeen, jolla sai klikkauksella lisättyä x määrän tietttyyn soluun.
 
Viimeksi muokattu:
Koodi:
01.01.2019    aa
01.01.2019    bb
01.01.2019    cc
01.01.2019    aa
02.01.2019    aa
02.01.2019    aa
02.01.2019    aa
03.01.2019    cc
03.01.2019    bb

Kyseisen muotoisesta taulusta pitäisi laskea uniikkien arvojen määrä per päivä. Eli 1.1. pitäisi saada luku 3, 2.1. tulos 1, 3.1. tulos 2 jne. Oon koittanut vähän useampaakin tapaa, mutta ei meinaa niin millään irrota. Tuo päivämääräkohtainen filtteröinti. Mietin jo, että pistän koko paketin tietokantaan ja ajan sieltä ulos, mutta kai tähän joku Excel -tapakin on olemassa.
 
Koodi:
01.01.2019    aa
01.01.2019    bb
01.01.2019    cc
01.01.2019    aa
02.01.2019    aa
02.01.2019    aa
02.01.2019    aa
03.01.2019    cc
03.01.2019    bb

Kyseisen muotoisesta taulusta pitäisi laskea uniikkien arvojen määrä per päivä. Eli 1.1. pitäisi saada luku 3, 2.1. tulos 1, 3.1. tulos 2 jne. Oon koittanut vähän useampaakin tapaa, mutta ei meinaa niin millään irrota. Tuo päivämääräkohtainen filtteröinti. Mietin jo, että pistän koko paketin tietokantaan ja ajan sieltä ulos, mutta kai tähän joku Excel -tapakin on olemassa.

pivot taulukko
 
Haluaisin tehdä exceliin napin print selection ja löysinkin siihen ihan toimivan koodin:

Sub MyPrintSelection

Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

End Sub

Lisäksi haluaisin printtiin sisältymään myös print titles sivulla valitut rivit (rows to repeat at top)? Tuon koodinpätkän löysin netistä enkä siis itse osaa koodeja luoda, mutta osaan kylläkin viedä jonkun valmiiksi miettimän tekeleen VB editorille ;-) Olisiko kenelläkään halua auttaa?
 
Napin alle:

Koodi:
Private Sub CommandButton1_Click()

    ActiveSheet.PageSetup.PrintTitleRows = "$1:$1"
    Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

End Sub

Tämä lisää ykkösrivin tiedot printtiin
 
Miten saisi LibreOfficen calculatorilla sellaisen kaavan, jossa tietyn solun arvon ollessa tietyllä välillä, ohjelma hakisi viereiseen soluun arvon toisesta taulukosta? Näitä arvoja olisi useamammalla välillä esim

1000-2000 arvo 5%
2000-3000 arvo 6%
jne

Oikeata fuktiotakaan en ole vielä keksinyt.
 
Kuinka tämä tehdään LibreOffice Calcilla tai Excelillä? Neljään soluun laitetaan malliksi numerot, maalataan solut ja vedetään kulmasta alaspäin.

Koodi:
1
1
2
2

Pitäisi tulla jotain allaolevan kaltaista, vaan eipä tule. Sen sijaan tulee ihan outoja sarjoja, vaikkapa neljä samaa numeroa peräkkäin. Ohjelma ei tajua vihjettä.

Koodi:
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
 
Kuinka tämä tehdään LibreOffice Calcilla tai Excelillä? Neljään soluun laitetaan malliksi numerot, maalataan solut ja vedetään kulmasta alaspäin.

Koodi:
1
1
2
2

Pitäisi tulla jotain allaolevan kaltaista, vaan eipä tule. Sen sijaan tulee ihan outoja sarjoja, vaikkapa neljä samaa numeroa peräkkäin. Ohjelma ei tajua vihjettä.

Koodi:
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

Laitat A1 ja A2 soluihin ykköset, sitten A3:een funktio =A1+1 ja vedät kulmasta alas?
 
Miten saan lukuja sisältävään kenttään esim. näin että jos luku on yli 100 niin vihreällä ja alle niin punaisella? Minkälainen kaava pitää olla?
 
Kuinka? Näitä lukuja on paljon allekain niin selviääkö yhdellä kaavalla etc.
esim.

Capture.PNG
 
Miten ihmeessä saa pelkät yksittäiset päivämäärät näkymään akselilla Excelissä? Eli ei noita tyhjiä päivämääriä tuonne X-akselille... Ei tuolla näy mitään "akselin tyyppiä" tms, joilla voisi pistää tekstiksi, niinkuin ohjeissa sanotaan.
Aivan perseestä koko excel.

Kuva siis spoilerissa..

 
kaavion tyyppi on väärä

laita viivakaavio, lisäö pisteet ja poista viivat
 
kaavion tyyppi on väärä

laita viivakaavio, lisäö pisteet ja poista viivat

Noin sentään toimi, mutta en tajua, miksi ei pysty tuohon pistekaavioon vaihtamaan pelkkiä yksittäisiä päiviä. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

En kyllä löydä, mistä saisi vaihdettua alkamaan akselin 2.5.2019 ja joka pystyviivan kohdalle sitten seuraava päivämäärä taulukosta.

Ja miten tuon saisi tehtyä niin, että ei tarvitse antaa tarkkaa rajaa tuosta taulukosta, esim. näin =Taul1!$C$6:$O$6, vaan siten, että olisi koko vaakarivi tuo sarjan arvo. Eli jos vaan lisää taulukkoon arvoja tuolle vaakariville, niin graafi päivittyy.

Aivan liian vaikeaksi on kyllä tehty tuon käyttö tyhmälle ihmiselle.
 
Viimeksi muokattu:
pistekaavio vastaa enemmän perinteistä matematiikan xy-kaaviota jossa akselien arvot ovat tietyillä väleillä ja pisteet voivat osua myös kokonaisnumeroiden väliin

viivakaaviossa x-akselin otsikot ovat mitä sattuu datassa olemaan otsikot samaan tapaan kuin palkkikaaviossa

veikkaisin että tulokset lisääntyvät automaagisesti kaavioon jos vaihdat(eli transponoit) päivämäärät riveille ja mittauspisteiden nimet sarakeotsikoiksi
 
Minulla on taulukko, jossa on vertailtu eri toimitustapojen hintoja.

Sarakkeissa postinumeroalue tyyliin 00,01 jne, sekä lavametrit. Hinta 1. Hinta 2. Erotus prosentteina.

Tähän olisi mukava saada tehtyä jonkinlainen hakusysteemi, jottei tuota reilun tuhannen rivin listaa tarvitsisi aina vertailla postinumeroon ja lavametrimäärään käsin. Tarvittava tieto on tuo viimeinen prosenttimäärä. Periaatteessa sarakkeet B ja C ovat minulle turhia, ja tuon prosenttiluvun voisi muokata vaikka kiinteäksi.

Lähdemateriaali on täysin muokattavissa, ja nuo postialueet varmaan kannattaa erottaa omaksi sarakkaakseen, samoin kuin lavametrin minimi ja maksimi. Tähän pysähtyy oma tietämykseni, jotain yritin väkerrellä mutta tuloksetta. Millä tälläinen hakusysteemi siis olisi parasta toteuttaa?
EDIT: Noista esimerkkikuvan kuutiometreistä ei tarvitse välittää, niitä menee niin harvoin, että editoin ne pois valmiista taulukosta.

lavametrit.png
 
jep, erottelet postinumeroalueet ja lavametrit omiksi sarakkeiksi(ja kuutiot omaan taulukkoonsa)

jos postinumeroilla on aina samat lavametrit voit tehdä pivot taulukon(joka sekin on tietysti jo astetta luettavampi) ja hakea sieltä Two-Dimensional VLOOKUP oppeja käyttäen v/hlookup():n ei tarkkaa hakua.
 
Mulla on iso excel-taulukko, josta mun pitää filtteröidä toimittajan perusteella yksi kerrallaan rivejä. Eli siis toimittajaa varten on sarake ja tuon sarakkeen filtteriä käyttämällä toimittaja kerrallaan käyn taulukon läpi. Toimittajia on joku 50 niin tuon filtterin käsin vaihtaminen ottaa päähän.

Tässä gifi tuosta workflowsta.
kihvi.gif


Olisiko mitään parempaa tapaa?
 
@Nigel , entiedä mihin tuoa dataa käytät mutta eikö tuosa voisi vaan sortata toimittajasarakkeen aakkosjärjestykseen niin saat poimittua tarvittavat järjestyksessä? :)
 
@Nigel , entiedä mihin tuoa dataa käytät mutta eikö tuosa voisi vaan sortata toimittajasarakkeen aakkosjärjestykseen niin saat poimittua tarvittavat järjestyksessä? :)
Olishan tuokin yksi vaihtoehto. Tuli kyllä varmaan skipattua joitakin toimittajia, joilla on vain yksi rivi dataa. Parempi olisi vaan joku näppäinyhdistelmä, jolla pääsisi seuraavaan filtteriin tai jotain vastaavaa.
 
Mikähän hemmetti tämän tekee. Tuossa pitäisi siis olla soluja ja tietoja soluissa..

Dell XPS15 9570 i7 16gb etc. 1080p-näytöllä, nvidia avustamassa 630:stä.
-Laitteistokiihdytys pois
-Kaikki mahdolliset päivitykset ajettu

Tekee akkukäytössä, eikä tahdo pystyä edes tiedostoa tallentamaan kun tämä tulee..

Työpöydällä HDMI:n kautta kiinni 4k-näyttö laajennettuna, eikä mitään ongelmaa.

excelharmaa.jpg
 
joku windowsin virransäästöjuttu jos piuhan päässä toimii

koita vaikka poistaan nvidia kokonaan käytöstä
 
@Blur kokeile poistaa laitteistokiihdytys Excelin asetuksista
Asetukset -> Lisäasetukset -> Poista laitteiston grafiikkakiihdytys käytöstä
 
Englanniksi moni oli sanonu että kun hakkaa pgup ja pgdn nappeja jonku aikaa ku on avannu uuden fileen niin tuota ei tule.
 
Miten Excelissä olisi järkevintä toteuttaa laskuri, jolla yksinkertaisin havainnollistaa kahden vertailtavan asian (hinnan)suhde toisiinsa?
Eli esimerkiksi bensa-diesel laskuri, jossa muuttujana ajettava kilometrimäärä. Tuohan on sinällään yksinkertainen toteuttaa, mutta jos haluan havainnollistaa graafisesti, missä kohtaa diesel tulee bensaa edullisemmaksi meneekin jo vähän ohi nykyisten taitojeni
 
Miten Excelissä olisi järkevintä toteuttaa laskuri, jolla yksinkertaisin havainnollistaa kahden vertailtavan asian (hinnan)suhde toisiinsa?
Eli esimerkiksi bensa-diesel laskuri, jossa muuttujana ajettava kilometrimäärä. Tuohan on sinällään yksinkertainen toteuttaa, mutta jos haluan havainnollistaa graafisesti, missä kohtaa diesel tulee bensaa edullisemmaksi meneekin jo vähän ohi nykyisten taitojeni
upload_2019-7-28_12-42-26.png


C8:n kaava =$B8/100*B$4*D$4+F$4
E8:n kaava =C8/$B8

molemmat vaan vedetty viereisiin ja sit kaikki 4 vedetty alas nin pitkälle ku onB:ssä rivejä

sit BCD sarakkeiden rivit 7-> maalattu ja siitä kaavio. Suositellut kaaviot nappi on näppärä, näät mitä on tulossa. noilla numeroilla tuli tämmönen

upload_2019-7-28_12-45-16.png
 
upload_2019-7-28_12-42-26.png


C8:n kaava =$B8/100*B$4*D$4+F$4
E8:n kaava =C8/$B8

molemmat vaan vedetty viereisiin ja sit kaikki 4 vedetty alas nin pitkälle ku onB:ssä rivejä

sit BCD sarakkeiden rivit 7-> maalattu ja siitä kaavio. Suositellut kaaviot nappi on näppärä, näät mitä on tulossa. noilla numeroilla tuli tämmönen

upload_2019-7-28_12-45-16.png

Tämä on juuri sitä mitä hain. Kaavan pohjalta mahdollisuus soveltaa moneen muuhunkin. Kiitos paljon.
 
Jos on excelissä dataa vuosikymmenen ajalta tuhansia rivejä, niin miten toteuttaisitte sellaisen haku-funktion, että saisi omalle sheetilleen esiin tietyn vuoden ja kuukauden rivit? Eli näytä esim. tapaukset v.2015 ja heinäkuulta. Rivi sisältää aina tiedon päivämäärästä, eli siinä mielessä luokittelu rajautuu tiettyyn ja samaan sarakkeeseen. Joku indeksi-funktio tässä toimiva? Päivämäärän perusteella pitäisi listata kaikki parametrien sisään sopivat tapaukset. Ei niistä pitäisi muodostua listaus.
 
pivot taulukko, tai jopa ihan pikasuodatus, riippuen tulevasta tarpeesta

Tein nyt sellaisen välivaiheen, että isosta datasta se poimii tarvittavat tiedot omalle sheetilleen. Eli jos valitsen, että vuosi 2018 ja maaliskuu 3, niin se poimii nyt kaikki sellaiset rivit, joista tuo ehto löytyy. Lisäksi poimii vain tarpeelliset sarakkeet (n. kolmasosa alkuperäisen datan sarakkeista).

Nyt ollaan siis siinä tilanteessa, että minulla on haluttu data poimittuna yhdelle sheetille. Ei mitään lisättävää, eikä poistettavaa. Ongelma on siinä, että data siirtyy sheetillä täsmälleen samalle riville, missä se oli alkuperäisessä datassa. Ajattelin, että kun otat tästä sheetistä pivotin, niin saisin tyhjät rivit pois. Mutta ainakaan itse en osaa käyttää pivotia niin hyvin, että keksisin, että miten kopioin solujen arvot 1:1 sellaisena kuin ne on tässä jo valmiiksi "suodatetussa" sheetissä, vaan pivot haluaa väkisin summailla ja laskea. Onko tarpeeksi sekavaa? :D
 
Tämä pikasuodatus ei nyt ole avain onneen, koska kyseinen tuotos pitää jakaa sellaistenkin ihmisten käyttöön, jotka eivät ala kikkailla pikasuodatuksella. Vaan tuo minun tulosten poiminta datasta -sheet pitäisi saada vielä automaattisesti menevään lukumuotoon (eli minulla on säätiminä vv ja kk, joilla poimii tietoja datasta).
 
Onko mahdollista "piilottaa" tai muuttaa vaikkapa rivit 5-15 rivikorkeudeltaan 0, mikäli tietyn solun arvo on 0.
Arvon ollessa yli 0 tulisi rivit näkyviin. Tarkoitus olisi selkeyttää taulukkoa piilottamalla sillä hetkellä turhat rivit/osiot.

EDIT:
Esimerkki, mitä olisi tarkoitus tehdä. Näitä tulisi sitten useampi peräkkäin.

Piilota rivit 10-20, jos solun A10 arvo = 0
Piilota rivit 30-40, jos solun A30 arvo = 0

EDIT2:
Sain googlesta apinoimalla toimimaan kyseisen makron, mutta tämä täytyisi saada toimimaan automaattisesti taustalla. Nyt päivittyy vain ajamalla makro.

Sub Hide_rows()
If Range("C2") = 0 Then
Rows("31:40").EntireRow.Hidden = True
Else
If Range("C2") > 0 Then
Rows("31:40").EntireRow.Hidden = False
End If
End If
End Sub

EDIT3:
Nyt sain päivittymään automaattisesti!
Nyt ongelmana on se, että seurattava solu on summa tai arvo on kopioitu toisesta solusta.
Esimerkiksi "=SUMMA(O4:O9)" tai "=F15"
Kuinka tuon saa ymmärtämään onko kyseinen arvo 0 vai suurempi, jolloin tuo makro aktivoituu. :dead:

--------------------------------------------------
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$C$2" Then
Call Osio1
End If
If Target.Address = "$D$2" Then
Call Osio2
End If
End Sub
--------------------------------------------------
Sub Osio1()
If Range("C2") = 0 Then
Rows("31:40").EntireRow.Hidden = True
Else
If Range("C2") > 0 Then
Rows("31:40").EntireRow.Hidden = False
End If
End If
End Sub
--------------------------------------------------
Sub Osio2()
If Range("D2") = 0 Then
Rows("15:25").EntireRow.Hidden = True
Else
If Range("D2") > 0 Then
Rows("15:25").EntireRow.Hidden = False
End If
End If
End Sub
--------------------------------------------------
 
Viimeksi muokattu:
Hitsi kun on vähän vaikeaa selittää asiaa ilman käytännön esimerkkiä (jota en ainakaan oikealla materiaalilla voi antaa). Mutta siis etusivun on tarkoitus olla sellainen sivu, josta ao. saavat nopealla vilkaisulla yleistä tietoa aiheesta. Ts. se koostaa datasta oleellisia asioita ja esittää ne vakioidussa muodossa. Tarkoitukseni on poimia kaavoilla kyseiset oleelliset asiat poiminta-sivuille ja näiltä poiminta-sivuilta siirtää ne kauniiseen luettavaan muotoon. Tämän takia itse poiminta-sivun suodattamisella ei ole tavoitteen kannalta merkitystä.

Karrikoitu ja keksitty esimerkki: kymmenien tuhansien solujen datamassa, jossa on tietoa hedelmistä, kirjoista ja asusteista. Paljon täysin turhaa ja tarpeetonta dataa. Tehty sheettejä, joille pomittu halutut tiedot hedelmistä, toiselle sheetille halutut tiedot kirjoista ja kolmannelle sheetille halutut tiedot asusteista. Tätä haluttua tietoa voi muuttaa valitsimilla, esimerkiksi myyntiajankohdan mukaan (Dataa vuosikymmeneltä). Tässä vaiheessa poiminta-sheeteillä on kaikki haluttu data omilla riveillään ja oikeassa sarakejärjestyksessä, mutta rivit hyppelevät siellä täällä riippuen siitä, millä rivillä tieto alkuperäisessä datassa on sijainnut. Nyt pitäisi saada näiden kolmen sheetin data yhdistettyä etusivulle, ns. esittelysivulle, automaattisesti. Eli poimittua dataa ei pidä enää laskea, suodattaa tai muokata millään muulla tavalla, kuin vain siirtää se siistiin ja luettavaan muotoon tähän etusivulle. Samaan lopputulokseen siis päästäisiin sillä, että poimintasivulle tehdään tyhjien suodatus ja copy pastella heitetään tiedot etusivulle. Mutta voiko tämän toteuttaa automaattisesti jotenkin? Tästä siis kyse, jos yhtään selkeyttää.

Edit. Tässä etusivulla on siis paljon staattista muotoiltua sisältöä ja sitten voin muuttuvat tiedot pomitaan muilta sheeteiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Hitsi kun on vähän vaikeaa selittää asiaa ilman käytännön esimerkkiä (jota en ainakaan oikealla materiaalilla voi antaa). Mutta siis etusivun on tarkoitus olla sellainen sivu, josta ao. saavat nopealla vilkaisulla yleistä tietoa aiheesta. Ts. se koostaa datasta oleellisia asioita ja esittää ne vakioidussa muodossa. Tarkoitukseni on poimia kaavoilla kyseiset oleelliset asiat poiminta-sivuille ja näiltä poiminta-sivuilta siirtää ne kauniiseen luettavaan muotoon. Tämän takia itse poiminta-sivun suodattamisella ei ole tavoitteen kannalta merkitystä.

Karrikoitu ja keksitty esimerkki: kymmenien tuhansien solujen datamassa, jossa on tietoa hedelmistä, kirjoista ja asusteista. Paljon täysin turhaa ja tarpeetonta dataa. Tehty sheettejä, joille pomittu halutut tiedot hedelmistä, toiselle sheetille halutut tiedot kirjoista ja kolmannelle sheetille halutut tiedot asusteista. Tätä haluttua tietoa voi muuttaa valitsimilla, esimerkiksi myyntiajankohdan mukaan (Dataa vuosikymmeneltä). Tässä vaiheessa poiminta-sheeteillä on kaikki haluttu data omilla riveillään ja oikeassa sarakejärjestyksessä, mutta rivit hyppelevät siellä täällä riippuen siitä, millä rivillä tieto alkuperäisessä datassa on sijainnut. Nyt pitäisi saada näiden kolmen sheetin data yhdistettyä etusivulle, ns. esittelysivulle, automaattisesti. Eli poimittua dataa ei pidä enää laskea, suodattaa tai muokata millään muulla tavalla, kuin vain siirtää se siistiin ja luettavaan muotoon tähän etusivulle. Samaan lopputulokseen siis päästäisiin sillä, että poimintasivulle tehdään tyhjien suodatus ja copy pastella heitetään tiedot etusivulle. Mutta voiko tämän toteuttaa automaattisesti jotenkin? Tästä siis kyse, jos yhtään selkeyttää.

Edit. Tässä etusivulla on siis paljon staattista muotoiltua sisältöä ja sitten voin muuttuvat tiedot pomitaan muilta sheeteiltä.

Esimerkki ois kova. Vaikuttaa ihan simppeliltä pivot taulukoinnilta, mutta en ihan täysin saa kiinni ajatuksestasi.
 
Väsäsin tällaisen keksityn esimerkin (en siis ole ruoka- enkä vaatealalla :P ) Datassa tuhansia rivejä ja paljon turhia sarakkeita. Poiminta-sheeteille poimitaan tarpeelliset tiedot. Poiminnan muuttuvat parametrit ovat vuosi ja kk (nämä olen toteuttanut alasvetovalikolla ja poiminta itsessään toimii moitteetta). Tuo sheet nro 3 eli koontisivu on siis se, johon pitäisi saada nuo sheettien 1 ja 2 tiedot poimittua 1:1, mutta siten, että että ne on kerätty ja muotoiltu oikein. Soluviittaus ei ole mahdollinen, koska jos vaihdan parametreiksi esim 2018 / 07, niin nuo poiminta-sheettien tiedot eivät ole enää samassa kohtaa exceliä (eli ne ilmestyvät samalle riville excelissä, missä ne ovat alkuperäisessä datassa).

Selvensikö tämä?


Esimerkki.PNG
 
Lähtökohtaisesti nuo poiminta sivut on ihan turhia. Hae data vaikka power queryllä tietomalliin, josta teet nuo koonnit erillisinä pivot-taulukoina. Ne kaikki voi yhdistää yhteen sliceriin jolloin voit siis ohjata kaikkien valintaa yhdellä namiskalla.

Mulla ei valitettavasti ole aktiivista office pakettia kotona, joten kovin yksityiskohtaisia ohjeita en osaa antaa. Onko mikä versio excelistä?
 
Lähtökohtaisesti nuo poiminta sivut on ihan turhia. Hae data vaikka power queryllä tietomalliin, josta teet nuo koonnit erillisinä pivot-taulukoina. Ne kaikki voi yhdistää yhteen sliceriin jolloin voit siis ohjata kaikkien valintaa yhdellä namiskalla.

Mulla ei valitettavasti ole aktiivista office pakettia kotona, joten kovin yksityiskohtaisia ohjeita en osaa antaa. Onko mikä versio excelistä?

Versio on Office 365 ProPlus. Tuo alkuviesti oli haltijakieltä, mutta jos se on järkevämpi tapa, niin ei auta muu kuin opetella ja oppia.
 
Miten saan toteutettua sellaisen että solun väri muuttuisi kun soluun syötetystä päivämäärästä on kulunut tietty aika. Tarkoitus olisi että väri muuttuu keltaiseksi 10 kuukauden tultua täyteen ja 12kk kohdalla punaiseksi.

Tarkoitus olisi tehdä pienimuotoinen pöytäkirja jolla seurataan akkujen kuntoa. Kerran vuoteen olis ajatuksena ajaa niille testi akkujen kunnon seuraamiseksi niin soluun ilmoitetaan milloin edellinen mittaus tehty ja muuttuisi keltaiseksi kun testin aika lähenee ja punaiseksi kun ollaan myöhässä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 751
Viestejä
4 545 864
Jäsenet
74 840
Uusin jäsen
jousam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom