- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 762
Miksi tota ihmeen jarrusatulan kannaketta ei tule uuden jarrusatulan mukana juurikaan? Näin siis Motonetissä.
Se on ihan oma osansa..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi tota ihmeen jarrusatulan kannaketta ei tule uuden jarrusatulan mukana juurikaan? Näin siis Motonetissä.
Se on ihan oma osansa..
Merkittävä osa. Sama kun möisi autoja ilman renkaita.
Ei mene tai ainakin huomautus tulee, jos on noheva katsastusinsinööri. Voit tietysti hankkia spacerit ja siirtää auton katsastuksen sellaiseen aikaan, että katsastat sen toisilla renkailla. Kaksi paria spacereita maksaa reilun satasen ja ei kannata edes harkita muita kuin keskittäviä.Ei taida mennä katsastuksesta läpi? Hintaakin taitaa olla sen verran, että taitaa olla järkevämpää katsoa uutta vannesarjaa.
Koputtele startin kylkeen, jos hiilet on loppu?Tänään ilmeni startti-ongelma eli sytytyksessä startti ei inahdakkaan. ac, mankka ja valot kyllä pelaavat että virtaa on. Muutaman kerran jälkeen on toistaiseksi startannut normaalisti, kun käänsi avainti hitaasti ja odotti hetken ns hehkutuskohdassa (bensa-auto). Olisiko startti tai solenoidi menossa? 2011 mondeo ja 230tkm mittarissa.
Näin juuri kävi etupyörän kohdalla. Ostin käytetyt Etabeta Tettsut vanteet (ET40) Nissan Maxima A33:een. Esim. Renkaatvaihtoon.fi sivusto suosittelee kyseisen vanteen kohdalla ET35. Tämä viiden millin ero on nyt ilmeisesti syynä (?), että ketuiksi meni omalla kohdalla. Vanne ei pääse pyörimään. Nissanin alkuperäisten aluvanteiden ET on 40, joten ajattelin, että sopisi vaikka vannemerkki onkin eri.
Koputtele startin kylkeen, jos hiilet on loppu?
Antaa vähän osviittaa jos lähtee käyntiin tuon jälkeen...
Näin juuri kävi etupyörän kohdalla. Ostin käytetyt Etabeta Tettsut vanteet (ET40) Nissan Maxima A33:een. Esim. Renkaatvaihtoon.fi sivusto suosittelee kyseisen vanteen kohdalla ET35. Tämä viiden millin ero on nyt ilmeisesti syynä (?), että ketuiksi meni omalla kohdalla. Vanne ei pääse pyörimään. Nissanin alkuperäisten aluvanteiden ET on 40, joten ajattelin, että sopisi vaikka vannemerkki onkin eri.
Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)Onko veroilmoituksen "muut tulonhankkimisvähennykset" välilehdellä mahdollisuutta perustella vähennyksiä? Ei löydy "perustelut" -kohtaa, vaikka esim. km kohdassa se löytyy.
Viime vuona se oli selkeästi siinä samassa yhteydessä, nyt kysyy vain summaa ja onko ns. pistotarkastusasia vai?
On. Omasta mielestäni hieman typerästi tuo kolmio vaikuttaa tuolla oikealla kaistalla B:stä tulijoihin "jonkin matkaa". En muista oliko edes laissa tarkkaa metrimäärää missään, vai oliko vain oikeuden tulkinta asiasta.Olen lähtökohtaisesti aina ajatellut, että liikenteen sujumisen vuoksi on ainoastaan järkevää, ettei B-kaistalle jäädä turhan päiten odottelemaan, mutta monet näyttävät näin kuitenkin tekevän. Loppujen lopuksi sitten B-autot seisovat kolmion takana ja A-autot jatkavat vasenta kaistaa, kun oikea kaista pysyy tyhjillään. Onko tämä kuitenkin se liikennesääntöjen mukaan oikea tapa?
Tyylikäs kuva. Mutta ymmärtänette idean. Kaksi kaistaa samaan suuntaan, B tulee kolmion takaa. Mitenkäs tällaisessa kohdassa nyt kuuluu ajaa, siis lähinnä auton B? Tietenkin, jos jotain tapahtuu, on B lähtökohtaisesti korvausvelvollinen.
Mutta onko B:n joka tapauksessa pysähdyttävä odottamaan, että A-kaistalla ei ole liikennettä, vai saako B kääntyä varovaisuutta noudattaen oikealle kaistalle, edellyttäen, ettei A-kaistalla oleva ajoneuvo osoita mitään aikeita vaihtaa oikealle kaistalle?
Olen lähtökohtaisesti aina ajatellut, että liikenteen sujumisen vuoksi on ainoastaan järkevää, ettei B-kaistalle jäädä turhan päiten odottelemaan, mutta monet näyttävät näin kuitenkin tekevän. Loppujen lopuksi sitten B-autot seisovat kolmion takana ja A-autot jatkavat vasenta kaistaa, kun oikea kaista pysyy tyhjillään. Onko tämä kuitenkin se liikennesääntöjen mukaan oikea tapa?
Ihan hakuammuntaa, mutta kokeile vaikka ebaysta etsiä, jos tulisi samannäköinen tutkasetti vastaan.Mulla on autossa jälkiasennettu pysäköinti tutka. Eli kojelaudalla näyttö, takapuskurissa 4 sensoria. Kaksi sensoreista elää välillä omaa elämäänsä ja näyttävät etäisyydeksi nollaa. Sensorin putsaus ei auta. Oireet esiintyy pakkasilla ja kostealla kelillä. Ei ole itse asennettu, niin ei mitään hajua minkämerkkinen vehje. Näytössä ei lue mitään ja itse yksikön päällä ei ole kuin Parking sensor. Pitänee vielä ruuvata se irti ja katsoa lukeeko pohjassa mitään.
Mutta itse kysymykseen. Voikohan tuohon vain ostaa jonkun hinnat alkaen setin ja vaihtaa pelkät sensorit (olettaen tietysti, että näissä on samanlaiset liittimet)? Ei tarttis repiä johtoja irti. Tai sitten pystyykö noita fiksailla? Ottaa irti, kuivattaa kunnolla, tiiviistää silikonilla? Kaippa sinne kosteus jostain pääsee.
Ihan hakuammuntaa, mutta kokeile vaikka ebaysta etsiä, jos tulisi samannäköinen tutkasetti vastaan.
parking sensor | eBay
Jos joku näyttää tutulta, tilaat sen ja vaihdat ongelmia aiheuttavat tutkat - tai koko systeemin. Kokeileminen ei ainakaan maksa paljoa, sen verran halpoja nuo näyttää olevan.
On. Omasta mielestäni hieman typerästi tuo kolmio vaikuttaa tuolla oikealla kaistalla B:stä tulijoihin "jonkin matkaa". En muista oliko edes laissa tarkkaa metrimäärää missään, vai oliko vain oikeuden tulkinta asiasta.
Mielestäni tästä, samankaltaisesta kolmio/kaistahommelista oli viime vuoden puolella juttua...
Entäs jos tuon katkoviivan vaihtaa sulkuviivaksi?
Turussakin samanlaisia paikkoja, usein liittyy juuri kaistaan joka on kiihdytyskaista sekä ulosajokaista. Kiihdyttelijän on ilmeisesti tarkoitus väistää että pääväylää ajavat pääsevät sieltä tarvittaessa pois.Mulla on ainakin tuosta ollut juttua, ymmärsin niin että jos se A:n auto vaihtaa kaistaa heti kun mahdollista niin tuolla B:llä on väistämisvelvollisuus, mutta koska kolmion vaikutus lakkaa, sitä ei ole laissa...
Jos valo ei pala, niin voi käynnistää heti. Muuten hehkuvalon jälkeen.
Jaa-a. Ruiskuvaloa en ole kyllä missään autossa huomannut palavan.Niin sen ruiskuvalon pitää sammua? Jos näin on niin on kyllä hidasta. Jotenkin tuntuu, että ei ole Fiat Ducatossa kaikki kunnossa. Välillä huutelee diesel suodattimesta ja itse dieselistä. Ehkä diesel-pumppu heikossa hapessa.
Alfa Romeossa syttyi tuollainen suuttimen valo. Samalla kyllä hävisi moottorista virrat. Tuo johtui rikkinäisestä kampiakselin asentotunnistimesta. Oli kyllä bensa-auto.Nimimerkki epätietoinen kysyy, mikä edes on "ruiskuvalo"?
Milloin on optimaalisinta startata diesel-ajoneuvo? Hehkutus-valon sammmuttua? Vai onko joissakin paras odotella, että ruiskunvalo sammuu? Siinä vaan menee pidempään kuin hehkutuksessa..
Kuitenkin oli vuokrapakettiautona käytössä diesel Toyota Proace niin siinä on vaan nappi käynnistykseen ja käynnistyy hetkessä ilman hehkutusviiveitä.
On siellä. Valitettavasti. Itse en tinkimisestä välitä yhtään ja pidän sitä vastenmielisenä puuhana, mutta pakkohan sitä on tai joutuu maksamaan aikamoista ylihintaa.aikeissa ostaa autoa autokaupasta niin onko siellä käytännössä ollut tapana tinkiä
On siellä. Valitettavasti. Itse en tinkimisestä välitä yhtään ja pidän sitä vastenmielisenä puuhana, mutta pakkohan sitä on tai joutuu maksamaan aikamoista ylihintaa.
Olihan näitä "nettohinta" -autoliikkeitä jo 90-luvulla.Ok tänks. Juu itsellenikin kävisi enemmän kuin hyvin että olisi laskettu jo hintoihin tinkaukset suoraan kun en niistä hommista tykkää. Mutta pakko kai se on.
Tässäkin on vähän kahta koulukuntaa. Itse olen kasvanut maalla ja täällä kyllä tingataan koneista ja autoista hintaa alas. Isojen koneiden kohdalla puhutaan kuitenkin jopa 30% hinnanalennuksista ja kymmenien tuhansien säästöistä. Elektroniikkaa, autoja, rakennustarvikkeita ja koneita ostaessa tinkaan aina. Satanen sieltä ja tonni täältä, niin puhutaan merkittävistä säästöistä.On siellä. Valitettavasti. Itse en tinkimisestä välitä yhtään ja pidän sitä vastenmielisenä puuhana, mutta pakkohan sitä on tai joutuu maksamaan aikamoista ylihintaa.
Varmaan olet tarkastanut esim. tavaratilan alle (eli sinne missä varapyörä yleensä on) jos sieltä löytyisi adapteri noihin?Nissan ostettu loppuvuonna kun nastat oli alla, nyt pitäs sitten saada kesäkumit alle.. Mutta millä ihmeen hylsyllä nuo saa auki? Koitettu kysyä huollot ja liikkeet läpi ja kukaan ei osaa muuta sanoa kuin että ehkä jotkut VAG special hylsyt vaatii? Torxia toki koitettu mutta noissa on 10 piikkiä.. Pultit sais lähteä samantien vaihtoon kunhan saisi ne eka irti
Jep, sinne on jätetty ihan tavallinen rengasavain eikä adapteria. Siksi ei houkuttelekkaan jättää noita pultteja kiinni jos joskus vararengas tarvitsisi alle laittaa..Varmaan olet tarkastanut esim. tavaratilan alle (eli sinne missä varapyörä yleensä on) jos sieltä löytyisi adapteri noihin?
TÄHTIAVAIN PYÖRÄNPULTILLE, 10-KULMAINEN - 6,60 EUR tuon tyyppinen ratkaisu saattaisi toimia.Nissan ostettu loppuvuonna kun nastat oli alla, nyt pitäs sitten saada kesäkumit alle.. Mutta millä ihmeen hylsyllä nuo saa auki? Koitettu kysyä huollot ja liikkeet läpi ja kukaan ei osaa muuta sanoa kuin että ehkä jotkut VAG special hylsyt vaatii? Torxia toki koitettu mutta noissa on 10 piikkiä.. Pultit sais lähteä samantien vaihtoon kunhan saisi ne eka irti
Se sopii jos sopii.Kiitos vinkeistä. Tarvii laittaa tuo Vannetukun avain tilaukseen. Noita XZN avaimiakin tuli koitettua kaverilta lainaamalla mutta ei sopinut juuri sakaroiden takia. Toki tuo vastakierrehylsykin voisi toimia!