Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Ei taida mennä katsastuksesta läpi? Hintaakin taitaa olla sen verran, että taitaa olla järkevämpää katsoa uutta vannesarjaa.
Ei mene tai ainakin huomautus tulee, jos on noheva katsastusinsinööri. Voit tietysti hankkia spacerit ja siirtää auton katsastuksen sellaiseen aikaan, että katsastat sen toisilla renkailla. Kaksi paria spacereita maksaa reilun satasen ja ei kannata edes harkita muita kuin keskittäviä.

Esimerkiksi nämä taitaa olla sopivat Maximaan
Levikepalasarja 12MM M12 pultit 5x114,3 66,1 RENAULT | Motonet Oy
 
Tänään ilmeni startti-ongelma eli sytytyksessä startti ei inahdakkaan. ac, mankka ja valot kyllä pelaavat että virtaa on. Muutaman kerran jälkeen on toistaiseksi startannut normaalisti, kun käänsi avainti hitaasti ja odotti hetken ns hehkutuskohdassa (bensa-auto). Olisiko startti tai solenoidi menossa? 2011 mondeo ja 230tkm mittarissa.
 
Tänään ilmeni startti-ongelma eli sytytyksessä startti ei inahdakkaan. ac, mankka ja valot kyllä pelaavat että virtaa on. Muutaman kerran jälkeen on toistaiseksi startannut normaalisti, kun käänsi avainti hitaasti ja odotti hetken ns hehkutuskohdassa (bensa-auto). Olisiko startti tai solenoidi menossa? 2011 mondeo ja 230tkm mittarissa.
Koputtele startin kylkeen, jos hiilet on loppu?

Antaa vähän osviittaa jos lähtee käyntiin tuon jälkeen...
 
Näin juuri kävi etupyörän kohdalla. Ostin käytetyt Etabeta Tettsut vanteet (ET40) Nissan Maxima A33:een. Esim. Renkaatvaihtoon.fi sivusto suosittelee kyseisen vanteen kohdalla ET35. Tämä viiden millin ero on nyt ilmeisesti syynä (?), että ketuiksi meni omalla kohdalla. Vanne ei pääse pyörimään. Nissanin alkuperäisten aluvanteiden ET on 40, joten ajattelin, että sopisi vaikka vannemerkki onkin eri.

IMG_20190402_170606.jpg

Enempi tuo vanteen keskiön malli on ongelma kuin se ET.

spacer 6mm | Autoracing

Tuollaiset väliin ja kädet ristissä katsastukseen ettei katsastaja huomaisi.
 
Koputtele startin kylkeen, jos hiilet on loppu?

Antaa vähän osviittaa jos lähtee käyntiin tuon jälkeen...

Vähän vittumaisessa paikkaa tuo startti, mut toistaiseksi on startannut hetken odottelun jälkeen. Voisikohan akku aiheuttaa tuollaista vikaa? Ajoin auton oman mittaristotesterin läpi heti ajon jälkeen niin sanoi akun varaukseksi/jännitteeksi 11.9V, netin "opastusvideoissa" on kaikissa 12.1V. 8v fordin alkuperäinen AGM-akku kuitenkin kyseessä. No pitänee varmaan huomenna käydä näyttämässä josko ne merkkiliikkeessä saisivat testattua tarkemmin.

Edit.
Akkuhan se oli vikaantunut.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka ongelmallisia on nuo CLK mallit 1998-1999 vm ruosteiden osalta. Kun näkyy sekä täysin toivottomia tapauksia että ihan siistejäkin yksilöitä ja mun ajoon tuollainen auto joko kutosella tai ehkä mielummin kasilla sopisi ihan hyvin. Mutta ne ruosteet arveluttaa, onko siellä siistin maalipinnan alla piilossa loputon savotta hitsaamista, kenelläkään kokemuksia?
 
Näin juuri kävi etupyörän kohdalla. Ostin käytetyt Etabeta Tettsut vanteet (ET40) Nissan Maxima A33:een. Esim. Renkaatvaihtoon.fi sivusto suosittelee kyseisen vanteen kohdalla ET35. Tämä viiden millin ero on nyt ilmeisesti syynä (?), että ketuiksi meni omalla kohdalla. Vanne ei pääse pyörimään. Nissanin alkuperäisten aluvanteiden ET on 40, joten ajattelin, että sopisi vaikka vannemerkki onkin eri.

IMG_20190402_170606.jpg

mulla oli kans ongelma vanteitten kanssa että satula otti kiinni vanteen keskiöön kun keskiö leveni ulospäin ja se olis 3mm spacerilla korjaantunu mutta en noita sitten alkanu säätelemään ja ostin toiset vanteet

satula1.jpg
 
Oliskos vaikka että ohitettava tietää että toinen on ohittamassa, sama idea kuin pitkien vilauttamisessa.

Kovin käytetty ei tuo äänimerkki taida kyllä olla, ei ainakaan itselleni ole ikinä kohdalle osunut. Valoja joku joskus vilauttanut kyllä
 
EDIT: Väärä alue, vahinkokysymys "Uudet viestit" -nappulan takaa ja ketjun otsikon mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko veroilmoituksen "muut tulonhankkimisvähennykset" välilehdellä mahdollisuutta perustella vähennyksiä? Ei löydy "perustelut" -kohtaa, vaikka esim. km kohdassa se löytyy.
Viime vuona se oli selkeästi siinä samassa yhteydessä, nyt kysyy vain summaa ja onko ns. pistotarkastusasia vai?
Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Tuossa on yleinen Pienet kysymykset -triidi; kysäiseppä sieltä. Tämä on ajoneuvoalue.

Varsinaista veroilmoitusketjua en nopeasti löytänyt.
 
liikenne.jpg


Tyylikäs kuva. Mutta ymmärtänette idean. Kaksi kaistaa samaan suuntaan, B tulee kolmion takaa. Mitenkäs tällaisessa kohdassa nyt kuuluu ajaa, siis lähinnä auton B? Tietenkin, jos jotain tapahtuu, on B lähtökohtaisesti korvausvelvollinen.

Mutta onko B:n joka tapauksessa pysähdyttävä odottamaan, että A-kaistalla ei ole liikennettä, vai saako B kääntyä varovaisuutta noudattaen oikealle kaistalle, edellyttäen, ettei A-kaistalla oleva ajoneuvo osoita mitään aikeita vaihtaa oikealle kaistalle?

Olen lähtökohtaisesti aina ajatellut, että liikenteen sujumisen vuoksi on ainoastaan järkevää, ettei B-kaistalle jäädä turhan päiten odottelemaan, mutta monet näyttävät näin kuitenkin tekevän. Loppujen lopuksi sitten B-autot seisovat kolmion takana ja A-autot jatkavat vasenta kaistaa, kun oikea kaista pysyy tyhjillään. Onko tämä kuitenkin se liikennesääntöjen mukaan oikea tapa?
 
Olen lähtökohtaisesti aina ajatellut, että liikenteen sujumisen vuoksi on ainoastaan järkevää, ettei B-kaistalle jäädä turhan päiten odottelemaan, mutta monet näyttävät näin kuitenkin tekevän. Loppujen lopuksi sitten B-autot seisovat kolmion takana ja A-autot jatkavat vasenta kaistaa, kun oikea kaista pysyy tyhjillään. Onko tämä kuitenkin se liikennesääntöjen mukaan oikea tapa?
On. Omasta mielestäni hieman typerästi tuo kolmio vaikuttaa tuolla oikealla kaistalla B:stä tulijoihin "jonkin matkaa". En muista oliko edes laissa tarkkaa metrimäärää missään, vai oliko vain oikeuden tulkinta asiasta.

Mielestäni tästä, samankaltaisesta kolmio/kaistahommelista oli viime vuoden puolella juttua...
 
liikenne.jpg


Tyylikäs kuva. Mutta ymmärtänette idean. Kaksi kaistaa samaan suuntaan, B tulee kolmion takaa. Mitenkäs tällaisessa kohdassa nyt kuuluu ajaa, siis lähinnä auton B? Tietenkin, jos jotain tapahtuu, on B lähtökohtaisesti korvausvelvollinen.

Mutta onko B:n joka tapauksessa pysähdyttävä odottamaan, että A-kaistalla ei ole liikennettä, vai saako B kääntyä varovaisuutta noudattaen oikealle kaistalle, edellyttäen, ettei A-kaistalla oleva ajoneuvo osoita mitään aikeita vaihtaa oikealle kaistalle?

Olen lähtökohtaisesti aina ajatellut, että liikenteen sujumisen vuoksi on ainoastaan järkevää, ettei B-kaistalle jäädä turhan päiten odottelemaan, mutta monet näyttävät näin kuitenkin tekevän. Loppujen lopuksi sitten B-autot seisovat kolmion takana ja A-autot jatkavat vasenta kaistaa, kun oikea kaista pysyy tyhjillään. Onko tämä kuitenkin se liikennesääntöjen mukaan oikea tapa?

Itseä näen tuon siten että B saa mennä, mutta joutuu antamaan tietä jos A:lta halutaan kääntyä siihen kaistalle. Kotkassa ainakin noin tuntuu menevän mitä toisinaan tulee ajeltua vastaavasta paikasta.
Otaksuisin että tuossakin on kohta edessä oikealle kääntyvä risteys/ramppi, jonka takia tuo kolmio on hyväksi, ettei A:n kaista seisahdu jos joku haluaisi sinne kääntyä samalla B:n kaista olisi täynnä autoja.
 
Mulla on autossa jälkiasennettu pysäköinti tutka. Eli kojelaudalla näyttö, takapuskurissa 4 sensoria. Kaksi sensoreista elää välillä omaa elämäänsä ja näyttävät etäisyydeksi nollaa. Sensorin putsaus ei auta. Oireet esiintyy pakkasilla ja kostealla kelillä. Ei ole itse asennettu, niin ei mitään hajua minkämerkkinen vehje. Näytössä ei lue mitään ja itse yksikön päällä ei ole kuin Parking sensor. Pitänee vielä ruuvata se irti ja katsoa lukeeko pohjassa mitään.

Mutta itse kysymykseen. Voikohan tuohon vain ostaa jonkun hinnat alkaen setin ja vaihtaa pelkät sensorit (olettaen tietysti, että näissä on samanlaiset liittimet)? Ei tarttis repiä johtoja irti. Tai sitten pystyykö noita fiksailla? Ottaa irti, kuivattaa kunnolla, tiiviistää silikonilla? Kaippa sinne kosteus jostain pääsee.
 
Mulla on autossa jälkiasennettu pysäköinti tutka. Eli kojelaudalla näyttö, takapuskurissa 4 sensoria. Kaksi sensoreista elää välillä omaa elämäänsä ja näyttävät etäisyydeksi nollaa. Sensorin putsaus ei auta. Oireet esiintyy pakkasilla ja kostealla kelillä. Ei ole itse asennettu, niin ei mitään hajua minkämerkkinen vehje. Näytössä ei lue mitään ja itse yksikön päällä ei ole kuin Parking sensor. Pitänee vielä ruuvata se irti ja katsoa lukeeko pohjassa mitään.

Mutta itse kysymykseen. Voikohan tuohon vain ostaa jonkun hinnat alkaen setin ja vaihtaa pelkät sensorit (olettaen tietysti, että näissä on samanlaiset liittimet)? Ei tarttis repiä johtoja irti. Tai sitten pystyykö noita fiksailla? Ottaa irti, kuivattaa kunnolla, tiiviistää silikonilla? Kaippa sinne kosteus jostain pääsee.
Ihan hakuammuntaa, mutta kokeile vaikka ebaysta etsiä, jos tulisi samannäköinen tutkasetti vastaan.

parking sensor | eBay

Jos joku näyttää tutulta, tilaat sen ja vaihdat ongelmia aiheuttavat tutkat - tai koko systeemin. Kokeileminen ei ainakaan maksa paljoa, sen verran halpoja nuo näyttää olevan.
 
Ihan hakuammuntaa, mutta kokeile vaikka ebaysta etsiä, jos tulisi samannäköinen tutkasetti vastaan.

parking sensor | eBay

Jos joku näyttää tutulta, tilaat sen ja vaihdat ongelmia aiheuttavat tutkat - tai koko systeemin. Kokeileminen ei ainakaan maksa paljoa, sen verran halpoja nuo näyttää olevan.

Unohtuikin mainita, että koluttu on eBayt ja Alit läpi eikä vielä ole tullut vastaan samanlaista. Ideana olikin ensin tilata samanlainen, niin olisi ollut suuremmat mahikset toimia.

Tuossa omassa setissä on oma ilmaisimensa joka anturille ja sitten etäisyys metreinä keskellä. Käytännössä kaikissa noissa on vain L/R ja etäisyys.

4Parking Sensors LED Display Car Backup Reverse Radar System Kit Sound Alert NEW 699950102652 | eBay Tässä on 4 ilmaisinta, mutta ei siltikään ole ihan samanlainen. Täytyy nyt vielä kaivella jos sattuisi löytyä samanlainen.

Jos sensoreita lähtee vaihtamaan, niin varmaan kyllä järkevin vaihtaa sitten kaikki neljä kerralla? Jos nuossa sattuu olla keskenään eroja.
 
On. Omasta mielestäni hieman typerästi tuo kolmio vaikuttaa tuolla oikealla kaistalla B:stä tulijoihin "jonkin matkaa". En muista oliko edes laissa tarkkaa metrimäärää missään, vai oliko vain oikeuden tulkinta asiasta.

Mielestäni tästä, samankaltaisesta kolmio/kaistahommelista oli viime vuoden puolella juttua...

Mulla on ainakin tuosta ollut juttua, ymmärsin niin että jos se A:n auto vaihtaa kaistaa heti kun mahdollista niin tuolla B:llä on väistämisvelvollisuus, mutta koska kolmion vaikutus lakkaa, sitä ei ole laissa...

Todella typeriä paikkoja ja noita on paljon.

Kuvan paikassa mä jotenkin ymmärrän että pääväylältä poistuva pääsee nopeasti alta pois heti sinne sillan alla olevalle oikealle kaistalla mihin tämä kaista tulee, tuota ei muuten moni ymmärrä että heillä on tuossa kolmio.

asd.JPG
 
Entäs jos tuon katkoviivan vaihtaa sulkuviivaksi?

Sulkuviivan yli ei saa kaistaa vaihtaa, mutta kun se sulkuviiva loppuu on vaistamisvelvollisuus vielä voimassa, ellei puhuta sadoista metreistä...

Nimittäin tässä se paikka mistä kaikki alkoi, luulin että kolmio tarkoittaa vain suojatietä, mutta se tarkoittaa myös sen jälkeen kun sulkuviiva loppuu ja että mulla on siinä kohdassa väistämisvelvollisuus.

asgfa.JPG
 
Mulla on ainakin tuosta ollut juttua, ymmärsin niin että jos se A:n auto vaihtaa kaistaa heti kun mahdollista niin tuolla B:llä on väistämisvelvollisuus, mutta koska kolmion vaikutus lakkaa, sitä ei ole laissa...
Turussakin samanlaisia paikkoja, usein liittyy juuri kaistaan joka on kiihdytyskaista sekä ulosajokaista. Kiihdyttelijän on ilmeisesti tarkoitus väistää että pääväylää ajavat pääsevät sieltä tarvittaessa pois.

Sulkuviivaahan noihin tietty ei voi laittaa kun pois/sinne on päästävä (mitä joku ylempänä pohti).
 
Täällähän on ihan tälläinen kyselythreadi! Kysyn sitten täällä, että mikä olisi järkevin tapa kytkeä Alpine SWE-1200 subwoofer kiinni autoon? Lähinnä nyt askarruttaa virtakaapeli ja ilmeisesti herätekaapeli. Ja 10A sulakekin pitäisi saada virranlähteen ja vahvistimen väliin. Vahvistimena toimii subin mukana tullut pieni 150w boksi jonka ajattelin sijoittaa hanskalokeroon ja itse subwooferin pelkääjän penkin alle. Soittimen virtajohdoista ei kuulemma kannata virtaa ryöstää, mutta miten tuo sulakerasiasta ryöstäminen toimii?

E: ja noita paksuja vahvarikaapeleita ilmeisesti turha käyttää, kun niin pienitehoinen vahvistin?

Capture.JPG


Capture.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Milloin on optimaalisinta startata diesel-ajoneuvo? Hehkutus-valon sammmuttua? Vai onko joissakin paras odotella, että ruiskunvalo sammuu? Siinä vaan menee pidempään kuin hehkutuksessa..

Kuitenkin oli vuokrapakettiautona käytössä diesel Toyota Proace niin siinä on vaan nappi käynnistykseen ja käynnistyy hetkessä ilman hehkutusviiveitä.
 
Jos valo ei pala, niin voi käynnistää heti. Muuten hehkuvalon jälkeen.

Niin sen ruiskuvalon pitää sammua? Jos näin on niin on kyllä hidasta. Jotenkin tuntuu, että ei ole Fiat Ducatossa kaikki kunnossa. Välillä huutelee diesel suodattimesta ja itse dieselistä. Ehkä diesel-pumppu heikossa hapessa.
 
Niin sen ruiskuvalon pitää sammua? Jos näin on niin on kyllä hidasta. Jotenkin tuntuu, että ei ole Fiat Ducatossa kaikki kunnossa. Välillä huutelee diesel suodattimesta ja itse dieselistä. Ehkä diesel-pumppu heikossa hapessa.
Jaa-a. Ruiskuvaloa en ole kyllä missään autossa huomannut palavan.

Voi käynnistää heti hehkuvalon sammumisen jälkeen. Ei tarvitse odottaa mitään muita valoja. Ja lämpöisellähän se hehkuvalokaan ei yleensä pala ollenkaan.
 
"ruiskuvalo" se kuvake näyttää suuttimelta, joka näyttäisi suihkuttavan polttoainetta. En kyllä manuskoista ole katsonut virallista nimeä.
 
Itse ei ole tullut hehkuteltuakaan alle 10 asteen pakkasissa. Oma maantietä nähnyt 3bg kyllä hörähtää käyntiin ilman esilämmitystä. Autolla on ikää jo 16v ja mittarissa 540tkm eikä lohkolämmitintä ole tarvittu.
 
Milloin on optimaalisinta startata diesel-ajoneuvo? Hehkutus-valon sammmuttua? Vai onko joissakin paras odotella, että ruiskunvalo sammuu? Siinä vaan menee pidempään kuin hehkutuksessa..

Kuitenkin oli vuokrapakettiautona käytössä diesel Toyota Proace niin siinä on vaan nappi käynnistykseen ja käynnistyy hetkessä ilman hehkutusviiveitä.

Eipä uudet nykydieselit edes hehkuta kun pari sekuntia, edellisen Mondeon hehkuvalo paloi ehkä sekunnin kun virrat laittoi päälle ja nykyinen Focuskin starttaa parissa sekunnissa kun napista painaa.
 
Nykydieseleitä en edes mieti miten hehkutetaan, kääntö avaimesta ja se hyrähtää tulille heti.

Joskuks aikanaan tuollaista esikammio Volvo Penta meridieseliä joutui sen 45s hehkuttelemaan että lähti käyntiin, mutta se kone nyt olikin 70-luvun lopulta ja lähti sekin ilman hehkutusta käyntiin kesä helteellä mutta käynti oli niin raakaa ja osa sylintereistä kun ei lähde mukaan niin nopeasti saa ison moottorin rikottua jos sitä jatkuvasti tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Vanhoissa Transiteissa ei edes ollut mitään hehkuja ja aina lähti ekasta käyntiin kelissä kun kelissä. Nämä nykyiset TDCi vehkeet on niihin verrattuna ihan leluja kaikenmaailman hehkuineen. :lol:
 
Nyt tulee todella tyhmää kysymystä mutta olen ensimmäistä kertaa aikeissa ostaa autoa autokaupasta niin onko siellä käytännössä ollut tapana tinkiä vai onko hinta se mikä on ilmoitettu? :D Tiedän että koroissa yms on joustovaraa mutta jos puhutaan ihan siitä auton hinnasta? Yksityiseltä pari autoa vain aiemmin ostanut...
 
aikeissa ostaa autoa autokaupasta niin onko siellä käytännössä ollut tapana tinkiä
On siellä. Valitettavasti. Itse en tinkimisestä välitä yhtään ja pidän sitä vastenmielisenä puuhana, mutta pakkohan sitä on tai joutuu maksamaan aikamoista ylihintaa.
 
On siellä. Valitettavasti. Itse en tinkimisestä välitä yhtään ja pidän sitä vastenmielisenä puuhana, mutta pakkohan sitä on tai joutuu maksamaan aikamoista ylihintaa.

Ok tänks. Juu itsellenikin kävisi enemmän kuin hyvin että olisi laskettu jo hintoihin tinkaukset suoraan kun en niistä hommista tykkää. Mutta pakko kai se on.
 
autokaupoista harvemmin saa kunnon hintaa tingittyä mutta yksityisiltä oon usein saanu reilustikin pois...parhaimmillaan kolmasosan hinnasta pois vaikka olis nettiauton halvin.

yleensä täytyy tunnustella myyjää että paljonko viittii tinkiä....jos auto on taakka niin nopeilla kaupoilla yleensä olen saanu kivasti hintaa tippumaan
 
Kenelläkään kokemusta ruostekorjauksesta Tampereen alueella? Haetaan nyt paikkaa Tampereen keskustan lähettyviltä. Mistä saa hyvää jälkeän korjaukselle? Takakaaressa ruostetta pilkottaa maalipinnalta ja pitäisi saada korjattua.
 
Ok tänks. Juu itsellenikin kävisi enemmän kuin hyvin että olisi laskettu jo hintoihin tinkaukset suoraan kun en niistä hommista tykkää. Mutta pakko kai se on.
Olihan näitä "nettohinta" -autoliikkeitä jo 90-luvulla.
Ongelmana vain oli että ne "nettohinnat" eivät olleet yhtä halpoja kuin kilpailijoilla tinkimisen jälkeen ja usein niistäkin sai tingittyä.

Kun ottaa koko autokaupan prosessin täytenä asiakkaan kusetuksena, varsinkin jos on käytetty auto kyseessä, niin helpottaa.

Jos se taas haittaa, niin kannatta harkita vakavasti leasareita tai näitä nykyajan "auto XXX eurolla kuukaudessa" -diilejä...
 
On siellä. Valitettavasti. Itse en tinkimisestä välitä yhtään ja pidän sitä vastenmielisenä puuhana, mutta pakkohan sitä on tai joutuu maksamaan aikamoista ylihintaa.
Tässäkin on vähän kahta koulukuntaa. Itse olen kasvanut maalla ja täällä kyllä tingataan koneista ja autoista hintaa alas. Isojen koneiden kohdalla puhutaan kuitenkin jopa 30% hinnanalennuksista ja kymmenien tuhansien säästöistä. Elektroniikkaa, autoja, rakennustarvikkeita ja koneita ostaessa tinkaan aina. Satanen sieltä ja tonni täältä, niin puhutaan merkittävistä säästöistä.

Ja sitä korkoa kannattaa neuvotella pienemmäksi.
 
Nissan ostettu loppuvuonna kun nastat oli alla, nyt pitäs sitten saada kesäkumit alle.. Mutta millä ihmeen hylsyllä nuo saa auki? Koitettu kysyä huollot ja liikkeet läpi ja kukaan ei osaa muuta sanoa kuin että ehkä jotkut VAG special hylsyt vaatii? Torxia toki koitettu mutta noissa on 10 piikkiä.. Pultit sais lähteä samantien vaihtoon kunhan saisi ne eka irti :lol:
dAiY0SC.jpg
 
Nissan ostettu loppuvuonna kun nastat oli alla, nyt pitäs sitten saada kesäkumit alle.. Mutta millä ihmeen hylsyllä nuo saa auki? Koitettu kysyä huollot ja liikkeet läpi ja kukaan ei osaa muuta sanoa kuin että ehkä jotkut VAG special hylsyt vaatii? Torxia toki koitettu mutta noissa on 10 piikkiä.. Pultit sais lähteä samantien vaihtoon kunhan saisi ne eka irti :lol:
dAiY0SC.jpg
Varmaan olet tarkastanut esim. tavaratilan alle (eli sinne missä varapyörä yleensä on) jos sieltä löytyisi adapteri noihin?
 
Varmaan olet tarkastanut esim. tavaratilan alle (eli sinne missä varapyörä yleensä on) jos sieltä löytyisi adapteri noihin?
Jep, sinne on jätetty ihan tavallinen rengasavain eikä adapteria. Siksi ei houkuttelekkaan jättää noita pultteja kiinni jos joskus vararengas tarvitsisi alle laittaa.. :tdown:
 
Nissan ostettu loppuvuonna kun nastat oli alla, nyt pitäs sitten saada kesäkumit alle.. Mutta millä ihmeen hylsyllä nuo saa auki? Koitettu kysyä huollot ja liikkeet läpi ja kukaan ei osaa muuta sanoa kuin että ehkä jotkut VAG special hylsyt vaatii? Torxia toki koitettu mutta noissa on 10 piikkiä.. Pultit sais lähteä samantien vaihtoon kunhan saisi ne eka irti :lol:
dAiY0SC.jpg
TÄHTIAVAIN PYÖRÄNPULTILLE, 10-KULMAINEN - 6,60 EUR tuon tyyppinen ratkaisu saattaisi toimia.
Vannetarvikkeet » Pultit ja mutterit » Pyöränmutterit » Mutteriavaimet - vannetukku.fi

Luulisi rengasliikkestä löytyvän avain noihin.
 
Vagin speciaalilla viitattaneen XZN-avaimiin, joissa taitaa olla ainakin kyseissä koossa enemmän sakaroita kuin kymmenen. Kuva alla. Näitä löytyy perus biltemoista ja motoneteista.

Wilbertuksen linkkaamat avaimet on luultavasti juuri ne, jotka tarvitset. Vaihtoehtona on avata vastakierrehylsyllä ja laittaa vanteet tavallisilla pulteilla takaisin kiinni.

upload_2019-4-16_19-29-20.png
 
Kiitos vinkeistä. Tarvii laittaa tuo Vannetukun avain tilaukseen. Noita XZN avaimiakin tuli koitettua kaverilta lainaamalla mutta ei sopinut juuri sakaroiden takia. Toki tuo vastakierrehylsykin voisi toimia!
 
Kiitos vinkeistä. Tarvii laittaa tuo Vannetukun avain tilaukseen. Noita XZN avaimiakin tuli koitettua kaverilta lainaamalla mutta ei sopinut juuri sakaroiden takia. Toki tuo vastakierrehylsykin voisi toimia!
Se sopii jos sopii.

Tuo vaikuttaisi pitkälti samalta joka mulla oli Passatissa 90-luvulla. Eli vanhanmallinen lukkopultin avain ennen noita missä on ne "jännät kuviot". Niitähän oli muistaakseni 10, 11 ja 13 lovisena, suorilla loveilla, jne. Olisiko tuo nyt sitten tuo "ABC0 / 10PT" -malli.

6275_Overhead.jpg


Ellei Vannetukun verme sovi, niin e-Baystä metsästämään tai hitsaus+irroitus. ;)
 
Onko mielipiteitä noista bensan lisäaineista? Lähinnä omassa suorasuihkutusautossa huolestuttaa karstan kertyminen ja ajattelin että pitäisiköhän alkaa satunnaisesti käyttämään jotain ainetta, kuten vaikka:
Motul Valve & Injector Clean 300ml | Motonet Oy

Mittarissa on nyt 62tkm eikä vielä ole mitään oireita, mutta eihän noista tiedä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 744
Viestejä
4 497 427
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom