Nyt olis tällänen case! Elikkäs tuli hommattua tammi- helmikuun vaihteessa 2011 Touran 1.4 TSI DSG ja 184t mittarissa. Tammikuun 23pv autoon on tehty huoltokirjan mukainen laaja määräaikashuolto ja muutenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa papereista päätellen.
Nyt pari viikkoa takaperin vaihteenilmaisimen päällä alkoi vilkkua joku jakarin kuva eli huoltoa olis laatikko vailla. Samalla viikolla akku päätti purkaa itsensä tyhjäksi 45min kauppareissulla ja soittelin Falkin antamaan virtaan. Tästä innostuin ja sain sovittua että kaveri vaihtaa duunissaan kesärenkaat, mittaa akun ja vilkasee muutenkin autoa.
Siellä selvisi että akku on aivan loppu, oikea etupyöränlaakeri paskana ja vasen on jo alkanut väljistymään. Öljypohja hikoilee ja ehkä myös vaihteistokin. Vikakoodia ei ko. lafkan laitteilla saatu ulos, eli vaihdelaatikon jakari pysyi mysteerinä.
Tänään sitte kävin vw centteristä hakemassa tuomion, mekatroniikka vaihtoon ja jotain öljyäkin se tiputtelee. Ja "vikakoodia räpläämisuojasta"
Hinta lappu ~2200€.
Laatikko ei siis temppuile mitään, ainostaa ajon aikana välillä vilkuttelee sitä jakarin kuvaa, kylmänä harvemmin ollenkaan.
Pistin viestin myyjälle joka
lupasi heti ilman mitään nikotteluja hoitaa 50% kuluista heidän sopimus huollossa. Hinta arvio noi 1500€, josta mulle jäis siis puolet! Melkeen jo kusin hunajaa ja innostuis tästä että kävipä hyvin jos selviää alle tonnilla.
Ja sitten se itse kysymys!
Mitäs vittua tuolla huollossa on tehty? Laajan määräaikas huollon tarkastuslista on pitkä kuin nälkävuosi ja autossa on edelleen laakerit paskana, vuotaa öljyä pohjasta ja akku on nii loppu, ettei sille voi tehdä rasitustestiä? Luulis nyt perkele että no muut viat (pl. laatikko) olis pitänyt huomata?
Ja nyt kun tuo laatikko vikakin tuli kuin tilauksesta!
Pistää miettimään että jaksanko alkaa tappelemaan lisää myyjän kanssa vai maksanko kiltisti viulut? Myyjä k-caara (eli vv-auto) ja huolettu myyntivarasto ajalla vw centterissä. Auto on ollut pihassa 2.5kk ja sillä aikaa ajettu 2300km.