Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Myydäänhän noita "race catteja" - viimeksi kun katsoin niin hinnat jossain 300 euron paikkeella. Enemmän "suora putki" ja kestää paukuttelua jos vakio hajoaa niin ei ole hirvittävä sijoitus...

Tosiaan ei se "puhdistava" bensa siellä haittaa niin kuin kennoston tukkiva/likaava öljy, mutta ne räjähdykset esim. myöhäisen sytytyksen takia...

Ne vaan ei välttämättä riitä isolle koneelle (ei lämpene tarpeeksi, joutuu poljettamaan ihan hirveästi eikä siltikään läpäse testiä) eikä kaikki e-hyväksyttyjä
 
Olettekos saaneet kuinka kokemusta automaattisista pitkistä/lyhyistä mm. matriisiledeistä? Toimivatko hyvin, että vaihtavat kohtuu hyvissä ajoin sekä miten esim lumipyryssä/räntäsateessa vaiko onko vain toimii joskus ja itse pääsee viiksestä vaihtelemaan.

8-vuotiaan vaan voisi vaihtaa uudempaan jos omaan makuun passeli tulee vastaan sopivalla hinnalla.
 
Omassa Foccarissa toimii hyvin, toiminta on pehmeää kääntyvien valoyksiköiden ansiosta. Jos sade muuraa tuulilasin anturit umpeen, siinä ei pelasta mikään merkki keulalla - kaikki lakkaavat toimimasta.
 
Mulla on Volvon vaihtoautomatiikka perus LED-pitkissä (ei siis mukautuvat). Toimii sinällään luotettavasti, mutta jos on suoraa niin vaihtaa aivan naurettavan aikasin pois. Käytännössä menee lyhyille heti kun vastaantulijan valot näkyy, riippumatta siitä paljonko suoraa on välissä.

Eli jos kysymys oli, että vaihtaako hyvissä ajoin niin kyllä :happy:.
 
Mulla Opelin K Astrassa toimii mallikkaasti matrix ledit. Turhan aikaisin jättää kyllä keskialueen pimeäksi jos edessä joku ajaa. Muuten hyvin toiminut ja kukaan ei ole välkytellyt valoja. Ei ole kyllä pimeällä ajoa takana kuin vasta joitain kymmeniä kilometrejä.
 
Kuinka paljon henkilöauton laturin kollektorissa on yleensä kulumis varaa?
Hiilet loppu ja ajattelin josko hivenen säästäisi ja vaihtaisi pelkän säätimen.

Kollektori näyttää tolle
hf1Ef2

IMG_0413.JPG
 
yleensä hemmetisti enemmän kuin hiilissä, ajanu vielä 100tkm ainakin sen jälkeen ku vaa hiilet uusinu.

kuvaan en ota kantaa kun en ole perehtyny, eikä tosta näe kuinka paljon on kuopalla / pykälää kulunu.
 
Kuinka paljon henkilöauton laturin kollektorissa on yleensä kulumis varaa?
Hiilet loppu ja ajattelin josko hivenen säästäisi ja vaihtaisi pelkän säätimen.

Kollektori näyttää tolle
hf1Ef2

IMG_0413.JPG

Luin tuolta, että kollektori olisi hyvä sorvata tasaiseksi. Ottaako se uusi hiili edes koko matkalta?
 
Luin tuolta, että kollektori olisi hyvä sorvata tasaiseksi. Ottaako se uusi hiili edes koko matkalta?

Ei ole uusia hiiliä / säädintä tällähetkellä käsissä, mutta luulisin että hiili ottaa vain tuolta matkalta miltä toi on kulunutkin.
Mutta, minä laitan sinne uuden säätimen, kestää mitä kestää.
 
Jos on joku sellanen auto mihin ihan mahdoton homma ei oo laturin irrotus, ni ei muutako säädinhiilipaketti vaan ja kovaa ajoa.

Eri juttu esim oma a6 v6 missä sitä tarvii pyörittää auton alapuolelta käsin ku ruubikin kuutiota ja vesiletku tarvii irrottaa yms typerää, niin viimeks tuli uusittua suosiolla koko laturi.

koska ei sitä nyt ainakaan tienpäällä pysty uusimaan mitenkään, jos vaikka laakeri menee tms. (laakerin takia kerran toinen auto jäi tien päälle, tosin se ulvoi jonkun aikaa, mutta en tienny mistä se ääni tuli)
 
Jos on joku sellanen auto mihin ihan mahdoton homma ei oo laturin irrotus, ni ei muutako säädinhiilipaketti vaan ja kovaa ajoa.

Eri juttu esim oma a6 v6 missä sitä tarvii pyörittää auton alapuolelta käsin ku ruubikin kuutiota ja vesiletku tarvii irrottaa yms typerää, niin viimeks tuli uusittua suosiolla koko laturi.

Tollasesta ei onneksi ole kyse. Tuo lähti suhteellisen kivuttomastin pienellä kiroilulla.
 
Autonvaraosien verkkokaupoissa pitäisi tietää osan OEM-numero. Onko netissä jotain sivustoja, jossa olisi tietoa OEM-numeroista esim. auton valmistenumeron perusteella tms.? (Tässä tapauksessa kyse Nissan Maximasta)
 
Autonvaraosien verkkokaupoissa pitäisi tietää osan OEM-numero. Onko netissä jotain sivustoja, jossa olisi tietoa OEM-numeroista esim. auton valmistenumeron perusteella tms.? (Tässä tapauksessa kyse Nissan Maximasta)

http://nissan4u.com/parts/

Täältä löytyy myös räjäytyskuvat suurimpaan osaan Nissanin malleista. Google ei tuota ole koskaan oikein löytänyt, mutta ncf:n foorumilla aika ajoin linkataan.
 
Saako Rotan vanteita mistään Suomesta/Euroopasta järki hintaan, niin ettei niissä ole mitään ihmeempiä lisiä? Ettei tarvisi mistään ameriikoita asti tilata tms.

Ei taida olla mikään yleisin/halutuin merkki niin onko muilla kokemuksia saatavuudesta?
 
Viimeksi muokattu:
Vähän pelottaa että tuoki on tuommone 'posti-firma' eli sama kun tilais itse vaan kattotaas ny..
 
Kai niitten täytyy olla aivan täysin paskoja kun ei Euroopasta saa. Sori offtopic.
 
Minkälaisia nuo mazda 3 MPS mallit on noin käytännössä kun ajatellaan kestävyyttä ja mitä ongelmia siinä moottorissa saattaa olla kun olen tässä jo vetämässä ostohousuja jalkaan sen kanssa
 
Minkälaisia nuo mazda 3 MPS mallit on noin käytännössä kun ajatellaan kestävyyttä ja mitä ongelmia siinä moottorissa saattaa olla kun olen tässä jo vetämässä ostohousuja jalkaan sen kanssa
2.3 DISI:ssä on ollut turbo- ja jakoketjuongelmia.
Jenkkifoorumeilta saa hyvän kuvan - moottorihan on sama kuin CX7:ssa ja MPS 6:ssa. Tosin moottori varmaan kestää hyvin siihen asti kun kori lahoaa ympäriltä... :D

Lisäksi Mazdaa on aina vaivannut kalliit varaosahinnat; jarrusatulat, laakerit, jne maksaa usein satasia enemmän kuin "halvemmilla" merkeillä.
 
Minkälaisia nuo mazda 3 MPS mallit on noin käytännössä kun ajatellaan kestävyyttä ja mitä ongelmia siinä moottorissa saattaa olla kun olen tässä jo vetämässä ostohousuja jalkaan sen kanssa

Tämmönen mielikuva olisi, että kampiakselin tai kiertokangen laakerit saattavat levitä näistä.

E: tuossa ainakin jotain mainintaa asiasta.

O: Mazda 6 2.3 gt moottori L3C1

En oikeastaan tiedä, onko tarpeeksi syytä jättää ostamatta. Mutta tiedostaa kannattaa ainakin.
 
Kärsiikö tuo turbo-moottori samasta viasta? Kun eikös 2.3 gt ole vapari ja mps turbo.
2.3 DISI turbo on tehty tuosta 6 GT:ssäkin olevasta 2.3 vaparista. Onko muita muutoksia kuin puristussuhteet, jne on sitten eri asia. Veikkaan kuitenkin että ketjut ja laakerit on samaa kamaa...
 
Jos se on työkone (kuten kauhakuormaaja yleensä on) niin T-kortilla saa ajaa. Myös toki B-kortilla, johon sisältyy automaattisesti traktorin ajo-oikeus.

Lakaisukone jos on rekisteröity kuorma-autoksi, niin sellaiseen tosiaan tarvitaan C-korttia.

EDIT: Selvennyksenä vielä, työkoneille ja traktoreille ei ole mitään erillistä painorajaa joka vaikuttaisi kortin tarpeeseen. B-kortilla saa ajaa siis vaikka 30-tonnista työkonetta/traktoria tai miten isoja niitä nyt mahtaakaan löytyä, joita voi vielä rekisteröidä tieliikenteeseen.
 
Suosituksia edullisesta peruutustutkan asentamisesta pk seuudulla. Olen miettinyt tällaista edullista versiota 7v vanhaan koslaan. C-Bright peruutustutkasarja 4 sensorilla | Motonet Oy
Muutamasta paikasta olen kysellyt, nin 200-300eur on "tarjous"...
Ei tiedä muuta kuin että halvalla saa harvoin hyvää. Tuosta nimenomaisesta motonetin sarjasta ei ole kokemuksia, mutta ei vakuuta ainakaan ulkoisesti. Jotain Boschin sarjan saa mm. Amazonista noin 160 eurolla. Ei ole siitäkään omia kokemuksia, mutta vaikuttaa laadukkaammalta. Langattomalla versiolla taas asennus on simppeliä. Vaikka tällainen voisi olla ok, jos langatonta ajattelee.

Kannattaa myös katsoa, että laitteessa on mahdollisuus naksauttaa se pois päältä helposti. Talvella ja kurakeleillä ne anturit tuppaavat piipittelemään helposti omia aikojaan ja sama juttu tietenkin, jos on vaikka peräkärry perässä. Jos ei laitteessa itsessään ole sellaista mahdollisuutta, niin sitten pitää laittaa vaikka joku tällainen lisäksi.
 
Jos se on työkone (kuten kauhakuormaaja yleensä on) niin T-kortilla saa ajaa. Myös toki B-kortilla, johon sisältyy automaattisesti traktorin ajo-oikeus.

Lakaisukone jos on rekisteröity kuorma-autoksi, niin sellaiseen tosiaan tarvitaan C-korttia.

EDIT: Selvennyksenä vielä, työkoneille ja traktoreille ei ole mitään erillistä painorajaa joka vaikuttaisi kortin tarpeeseen. B-kortilla saa ajaa siis vaikka 30-tonnista työkonetta/traktoria tai miten isoja niitä nyt mahtaakaan löytyä, joita voi vielä rekisteröidä tieliikenteeseen.
Työkoneissa ratkaisee rakenteellinen nopeus, jos se on max 45km/h, niin B/T-kortti riittää.
 
Jos se on työkone (kuten kauhakuormaaja yleensä on) niin T-kortilla saa ajaa. Myös toki B-kortilla, johon sisältyy automaattisesti traktorin ajo-oikeus.

Lakaisukone jos on rekisteröity kuorma-autoksi, niin sellaiseen tosiaan tarvitaan C-korttia.

EDIT: Selvennyksenä vielä, työkoneille ja traktoreille ei ole mitään erillistä painorajaa joka vaikuttaisi kortin tarpeeseen. B-kortilla saa ajaa siis vaikka 30-tonnista työkonetta/traktoria tai miten isoja niitä nyt mahtaakaan löytyä, joita voi vielä rekisteröidä tieliikenteeseen.

Paino ei vaikuta, mutta nopeus vaikuttaa ajokortin riittävyyteen. Nykyisin kun on yli 60 km/h kulkevia traktoriksi rekisteröityjä härveleitä niin niitä ei B-kortilla ajeta jos kokonaismassa ylittää 3500kg. Hitaampia saa toki ajaa, vaikka painaisi mitä. Työkoneeksi rekisteröidyt taitaa olla aina max. 40 km/h kulkevia.
 
Paino ei vaikuta, mutta nopeus vaikuttaa ajokortin riittävyyteen. Nykyisin kun on yli 60 km/h kulkevia traktoriksi rekisteröityjä härveleitä niin niitä ei B-kortilla ajeta jos kokonaismassa ylittää 3500kg. Hitaampia saa toki ajaa, vaikka painaisi mitä. Työkoneeksi rekisteröidyt taitaa olla aina max. 40 km/h kulkevia.
Kappas, tämäkin näköjään muuttunut viime vuoden puolella.

Edit. Ja näköjään traktoreillekin tullut ammattipätevyysvaatimus samalla.
 
Kuinka vakava juttu on sellainen, että 2-3 vuotta vanhassa autossa on takarenkaan takana olevasta pintapellistä kulunut maali kokonaan pois noin neliösentit alueelta ja sama juttu toisella puolella. Täsmälleen samassa kohtaan. Minkäänlaista ruostetta ei näy.

Kannattaisiko se jotenkin käsitellä?
Kyseessä on Ford Focus farmari malli.

Olen kuullut, että nykyaikaisissa autoissa on muutenkin huonot maalit ympäristöystävällisyyden takia. Kelailin vaan, että olisiko tuossa Fordissa käynyt jonkinlainen suunnitteluvirhe, kun rengasmoskat päässyt noin helposti viemään maalin pois.
 
Kuinka vakava juttu on sellainen, että 2-3 vuotta vanhassa autossa on takarenkaan takana olevasta pintapellistä kulunut maali kokonaan pois noin neliösentit alueelta ja sama juttu toisella puolella. Täsmälleen samassa kohtaan. Minkäänlaista ruostetta ei näy.

Kannattaisiko se jotenkin käsitellä?
Kyseessä on Ford Focus farmari malli.

Olen kuullut, että nykyaikaisissa autoissa on muutenkin huonot maalit ympäristöystävällisyyden takia. Kelailin vaan, että olisiko tuossa Fordissa käynyt jonkinlainen suunnitteluvirhe, kun rengasmoskat päässyt noin helposti viemään maalin pois.

Eihän se maali siellä ikuisesti pysy jos sinne ei ole koskaan mitään kiveniskumassaa vedetty alunperin. Sinnehän lentää kaikki tiellä oleva kivi ja muu ja ne sitten syö sitä maalipintaa.
 
Eihän se maali siellä ikuisesti pysy jos sinne ei ole koskaan mitään kiveniskumassaa vedetty alunperin. Sinnehän lentää kaikki tiellä oleva kivi ja muu ja ne sitten syö sitä maalipintaa.

Siis pintapeltinä tarkoitin näkyvää peltiä. Sitä peltiä mitä yleensä vahataan, ei näitä kiveniskumassauspeltejä.
 
Siis pintapeltinä tarkoitin näkyvää peltiä. Sitä peltiä mitä yleensä vahataan, ei näitä kiveniskumassauspeltejä.

Todennäköisesti se kohta voi silti olla sellainen, että ajaessa siihen pääsee jotain lentämään ja usein ne kohdat on päällystetty läpinäkyvällä suojateippauksella. Kannattaa korjata ja laittaa tuota kiveniskuteippiä päälle.
 
Onkohan se peltiä vai muovia? Kuva olis kiva

Hyvä kysymys. Mattaisen harmaa tosi lievällä metallinkiilolla, että voisi hyvinkin olla muoviakin. Yllättävän korkealla oli ja siinä meni jonkinlainen saumakohta ja taisi olla kuitenkin sen yläpuolella heti, että metallia jo siinä vaiheessa luulisin. Pitää vilkaista uudestaan.
 
Todennäköisesti se kohta voi silti olla sellainen, että ajaessa siihen pääsee jotain lentämään ja usein ne kohdat on päällystetty läpinäkyvällä suojateippauksella. Kannattaa korjata ja laittaa tuota kiveniskuteippiä päälle.

Pitääpä kertoa eteenpäin tuosta, että laittaisi tuota kiveniskuteippiä autoonsa, jos ei ihan äkkiä vielä maalauta niin ja sitten senkin päälle kiveniskuteippiä.

Tuossa nyt on vaarana kuitenkin, että lisää maalia lähtee irti, jos ei suojaa tuota kohtaa? Painepesurilla voi päästä maalin alle tai vesi pelkästään?
 
Pitääpä kertoa eteenpäin tuosta, että laittaisi tuota kiveniskuteippiä autoonsa, jos ei ihan äkkiä vielä maalauta niin ja sitten senkin päälle kiveniskuteippiä.

Tuossa nyt on vaarana kuitenkin, että lisää maalia lähtee irti, jos ei suojaa tuota kohtaa? Painepesurilla voi päästä maalin alle tai vesi pelkästään?

Kyllä se alue, josta maali on pois kuoriutunut, lähtee ruostumaan ennemmin tai myöhemmin.
Nyt siinä on vielä korin sinkkaus jäljellä, niin ei heti ruostu, mutta kyllä se kivisuihku syö ohuen sinkin pois melko nopeasti.

Painepesurilla saa helposti siitä maalin rajakohdasta kuorittua lisää maalia pois, jos ei ole varovainen.

Näitä on tullut korjattua monesta autosta, yleensä ongelmakohdat löytyvät pyöränkaarien etu- ja takaosista tai helmoista pyöränkaarien läheltä, eli niistä paikoista johon pyöristä lentävät kivet,hiekka ja muu roska osuvat ensimmäisenä.

Varminta on maalata vaurioitunut alue kunnolla ja lakata se yhden tai kaksi kertaa "liikaa".
Maalauksen jälkeen sitten kunnon kiveniskuteipit paikoilleen ja roiskeläpät asennukseen, jos vaan niitä on saatavilla ja ne ovat sen näköiset, että ne kehtaa pistää paikoilleen.
 
Kuinka vakava juttu on sellainen, että 2-3 vuotta vanhassa autossa on takarenkaan takana olevasta pintapellistä kulunut maali kokonaan pois noin neliösentit alueelta ja sama juttu toisella puolella. Täsmälleen samassa kohtaan. Minkäänlaista ruostetta ei näy.

Kannattaisiko se jotenkin käsitellä?
Kyseessä on Ford Focus farmari malli.

Olen kuullut, että nykyaikaisissa autoissa on muutenkin huonot maalit ympäristöystävällisyyden takia. Kelailin vaan, että olisiko tuossa Fordissa käynyt jonkinlainen suunnitteluvirhe, kun rengasmoskat päässyt noin helposti viemään maalin pois.

Maalien huonoudesta en tiedä, mutta suosittelen että katsot samalla myös helmapeltien kunnon jos meinaat tuon käyttää maalaamossa. Itse kun ostin 3vuotiaan auton, jossa ei ollut asennettu roiskeläppiä niin helmapelleistä oli kiveniskemät hakannu maalit pois, sekä takaoven alareunassa tunsi selvästi karheutta. Liike sentään maksoi niiden maalaukset/suojaukset, itse maksoin läpät.

Onko tuo maali siis lähtenyt puskurista (muovia) vai siitä pellistä renkaan yläpuolelta? Olettaen että vastaava perä, jossa tuo puskuri osa on muovia takavaloihin asti (ainakin aikaisemmassa mallissa).
 
Mistä olette ostaneet / tilanneet edukkaasti tavaratilan mallikohtaisia kumimattoja ?
 
Mistä olette ostaneet / tilanneet edukkaasti tavaratilan mallikohtaisia kumimattoja ?
eBay. Varsinkin saksalaisilta myyjiltä saa ihan laatukamaa - varsinkin saksalaisiin autoihin. Esim. yhteen e-mersuun tuli tilaattua ja hyvä oli sopivuudeltaan ja hintaa ei tainnut olla neljää kymppiä enempää...
 
Maalien huonoudesta en tiedä, mutta suosittelen että katsot samalla myös helmapeltien kunnon jos meinaat tuon käyttää maalaamossa. Itse kun ostin 3vuotiaan auton, jossa ei ollut asennettu roiskeläppiä niin helmapelleistä oli kiveniskemät hakannu maalit pois, sekä takaoven alareunassa tunsi selvästi karheutta. Liike sentään maksoi niiden maalaukset/suojaukset, itse maksoin läpät.

Onko tuo maali siis lähtenyt puskurista (muovia) vai siitä pellistä renkaan yläpuolelta? Olettaen että vastaava perä, jossa tuo puskuri osa on muovia takavaloihin asti (ainakin aikaisemmassa mallissa).

Ei ole oma peli ja kait tekee jotain asialle, kun tuosta tuli mainittua. Ihan varmuudella ei pysty sanomaan onko metallia vai muovia.
 
Jarrusatulan kannake, kesärenkaan vannekko ottaa kiinni(jälkiä kattelin)?
 
Miksi tota ihmeen jarrusatulan kannaketta ei tule uuden jarrusatulan mukana juurikaan? Näin siis Motonetissä.
 
Jarrusatulan kannake, kesärenkaan vannekko ottaa kiinni(jälkiä kattelin)?

Näin juuri kävi etupyörän kohdalla. Ostin käytetyt Etabeta Tettsut vanteet (ET40) Nissan Maxima A33:een. Esim. Renkaatvaihtoon.fi sivusto suosittelee kyseisen vanteen kohdalla ET35. Tämä viiden millin ero on nyt ilmeisesti syynä (?), että ketuiksi meni omalla kohdalla. Vanne ei pääse pyörimään. Nissanin alkuperäisten aluvanteiden ET on 40, joten ajattelin, että sopisi vaikka vannemerkki onkin eri.

IMG_20190402_170606.jpg
 
Näin juuri kävi etupyörän kohdalla. Ostin käytetyt Etabeta Tettsut vanteet (ET40) Nissan Maxima A33:een. Esim. Renkaatvaihtoon.fi sivusto suosittelee kyseisen vanteen kohdalla ET35. Tämä viiden millin ero on nyt ilmeisesti syynä (?), että ketuiksi meni omalla kohdalla. Vanne ei pääse pyörimään.

IMG_20190402_170606.jpg
Spaceria väliin.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 385
Viestejä
4 420 676
Jäsenet
73 367
Uusin jäsen
Hissimies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom