Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Todella todella erikoiselta.Todella erikoiselta kuulostaa jäädään kuvia ootteleen
Näyttää tolle oikean puoleiselle ainakin tuo kierreTodella todella erikoiselta.
EDIT: Eihän ole jotain tämmöistä.
Sitten on ihan normi auton venttiili ja hapettunut/paskottu kierre ja metalli vasten metallia pirun jäykkä kiertää. Pahimmillaan venttiilit vaihtoon aka rengas puoliksi vanteelta ja uusi venttiili sisään ja rengas takaisin vanteelle samaan paikkaan missä oli ennen niin tasapainotusta ei tarvitse tehdä uusiksi.Näyttää tolle oikean puoleiselle ainakin tuo kierre
Ok, jännä vaan tuo kokoero autojen välillä. Täytyy vielä katsoa uudestaan illalla.Sitten on ihan normi auton venttiili ja hapettunut/paskottu kierre ja metalli vasten metallia pirun jäykkä kiertää. Pahimmillaan venttiilit vaihtoon aka rengas puoliksi vanteelta ja uusi venttiili sisään ja rengas takaisin vanteelle samaan paikkaan missä oli ennen niin tasapainotusta ei tarvitse tehdä uusiksi.
Anna aluksi teräsharjaa tms ja/tai kokeile jollain muulla puhdistaa venttiiliä.
En ole koskaan nähnyt miniventtiileitä tai xl venttiileitä henkilöautoissa. Ja olen vaihtanut satoja renkaita vanhoissa hommissani. Ainoa mitä tulee mieleen on nuo mitä mainitsin, tai että joku on lyönyt jonkun raskaan kaluston venttiilin tms...Ok, jännä vaan tuo kokoero autojen välillä. Täytyy vielä katsoa uudestaan illalla.
Täytyy ottaa kuvia tänään..
No niin, auto saapui takaisin kotiin vaimolta. Sellainen hauska juttu, että hattujen tiivisteet olivat venttiilien sisällä. Ei tuota pimeällä enää eilen nähnyt. Ilmankos ei kiertynyt..Käyttäjän virhe kyseessä, koska autoissa ei ole olemassa kuin yhden tyyppistä venttiiliä, schrader.
Auto luuli, että talvirenkaat olivat alla, joten valo ei niiden kanssa palanut. Tuohon resetointiin tuntuu olevan monenlaista ohjetta, Lexus IS300h neuvottiin huollosta resetoimaan valo näin: renkaisiin oikeat paineet, virrat päälle, 4 nopeaa painallusta resetointinapista (kuskin jalkatilassa, aika vaikea löytää jos ei kontilllen mene) ja tämän jälkeen ajamaan yli 80 km/h. Huollon äijä kertoi tuon, että vauhtia pitää olla riittävästi, että tuo onnistuu. Jonkun kerran sain onnistuneesti tuolla keinolla valon sammutettua. Tuossa voi olla kyllä ongelma kesärenkaiden antureissakin.Nyt päästään varsinaiseen kysymykseen. '16 RAV4 ostettiin siis eilen. Talvirenkaat siirrettiin kontista talliin, ja tämän jälkeen TPMS-valo on palanut autossa. Resetoinnin jälkeen se tulee takaisin n. 15 minuutin ajon jälkeen. Ensin vilkkuu ja sitten jää palamaan. Paineet ovat ok. Onkohan kesärenkaissa patteri mennyt, vai liittyykö jotenkin talvirenkaiden poistamisesta kontista?
Ohjeiden mukaan tein resetin, mutta valo tosiaan tuli takaisin vartin päästä. Olisikohan patteri mennyt.Auto luuli, että talvirenkaat olivat alla, joten valo ei niiden kanssa palanut. Tuohon resetointiin tuntuu olevan monenlaista ohjetta, Lexus IS300h neuvottiin huollosta resetoimaan valo näin: renkaisiin oikeat paineet, virrat päälle, 4 nopeaa painallusta resetointinapista (kuskin jalkatilassa, aika vaikea löytää jos ei kontilllen mene) ja tämän jälkeen ajamaan yli 80 km/h. Huollon äijä kertoi tuon, että vauhtia pitää olla riittävästi, että tuo onnistuu. Jonkun kerran sain onnistuneesti tuolla keinolla valon sammutettua. Tuossa voi olla kyllä ongelma kesärenkaiden antureissakin.
Käytännössä juu, mutta venttiileitä on ollut ties mitä vuosien saatossa. Plus että reikä on aina reikä ja siihen saa ties mitä mahtumaan ja etenkin pihin autokuskin jäljiltä sieltä voi löytyä vaikka polkupyörän presto tai dunlop...Käyttäjän virhe kyseessä, koska autoissa ei ole olemassa kuin yhden tyyppistä venttiiliä, schrader.
Autoliikkeestä ostetussa autossa tuli mukana talvirenkaat 16" vanteilla, ja kun tiedustelin uusia renkaita rengasliikkeestä niin sanoivat, että valmistajan ilmoittama minimikoko vanteille on 17". Onko kokemusta, että jos nuo 16" mahtuu pyörimään niin onko tuosta mitään haittaa, vai voiko tulla jotain seurauksia? Sen verran googlettelin, että lain mukaan noilla saa ajaa.
Nyt päästään varsinaiseen kysymykseen. '16 RAV4 ostettiin siis eilen. Talvirenkaat siirrettiin kontista talliin, ja tämän jälkeen TPMS-valo on palanut autossa. Resetoinnin jälkeen se tulee takaisin n. 15 minuutin ajon jälkeen. Ensin vilkkuu ja sitten jää palamaan. Paineet ovat ok. Onkohan kesärenkaissa patteri mennyt, vai liittyykö jotenkin talvirenkaiden poistamisesta kontista?
Vanhemmissa Toyotissa tais olla vaan 4 TPMS muistipaikkaa, eli joutuu käydä ohjelmoimassa aina kun vaihtaa kesä/talvirenkaat. Uudemmissa tuli sitten jo 8 paikkaa.
Voiko tämän tehdä itse jollain softalla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen vai mihin tahansa rengasliikkeeseen?Tämähän se vikana
Renkaiden vaihdon jälkeen joudut viemään uudestaan koodaukseen, itse antaisin olla, tai koodauttaisin kokonaan pois.Voiko tämän tehdä itse jollain softalla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen vai mihin tahansa rengasliikkeeseen?
Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.Voiko tämän tehdä itse jollain softalla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen vai mihin tahansa rengasliikkeeseen?
Eipä tuolla ole kuin tuo reset-nappi, jota jo kokeilin. Vartin ajon jälkeen syttyy takaisin. Pitää viedä paikalliseen liikkeeseen.Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.
Puhuin Toytan mekaanikon kanssa kyselin miksi en saa resetoitua vaan aina syttyi uudestaan, mekaanikko sanoi että omassa on jo kaksille renkaille muistipaikat mutta ollut vain huonoa tuuria resetin yhteydessä. Noihin vanhempiin rajallisen muistin omaaviin on kuulema joku kikkakolmonen noissa vanhemmissakin mutta ei toimi aina vaan vaatii useaa yritystä. Iso osa ajaa kuulema "tyytyväisinä" valo kojetaulussa vs ohjelmointi. Jotkut olivat kuulema hankkineet anturit, ohjelmoineet ne ja lyöneet ne konttiin ja alla olevissa renkaissa ei missään ole antureita.Eipä tuolla ole kuin tuo reset-nappi, jota jo kokeilin. Vartin ajon jälkeen syttyy takaisin. Pitää viedä paikalliseen liikkeeseen.
Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.
Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.
Mitä te nyt tarkoitatte.Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.
Sen valon voi vanhemmissa Toyotassa nollata vain yhdestä sarjasta. Kun renkaat vaihtuu valo jää palamaan ja sitä ei saa sammumaan kuin marmori, joko koodaamalla sen toisen rengas sarjan sinne muistiin jolloin se edellinen häviää, tai koodaamalla koko järjestelmän pois käytöstä.Mitä te nyt tarkoitatte.
Jos se nyt voi tehdä itse sillä ohjelmointi napilla, niin eikö sillä juurkin taklata tuo ongelma, voi vaihdella itse renkaat ja ohjelmoida.
Tosin missä malleissa tuollainen nappi on ? Ilmeisesti ei kaikissa.
2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.
Joo, hyvä tarkennus.2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.
No tulkkaanko niin että sellaisessa autossa ei ole ohjelmointi nappia ?Sen valon voi vanhemmissa Toyotassa nollata vain yhdestä sarjasta. Kun renkaat vaihtuu valo jää palamaan ja sitä ei saa sammumaan kuin marmori, joko koodaamalla sen toisen rengas sarjan sinne muistiin jolloin se edellinen häviää, tai koodaamalla koko järjestelmän pois käytöstä.
Siis onko 2016 ja eteenpäin nyt nappi millä voi ohjelmoida sen alle olevan sarjan. (siis mitä ei aiemmin ohjelmoitu)2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.
Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiinNo tulkkaanko niin että sellaisessa autossa ei ole ohjelmointi nappia ?
Siis onko 2016 ja eteenpäin nyt nappi millä voi ohjelmoida sen alle olevan sarjan. (siis mitä ei aiemmin ohjelmoitu)
Vai ohjelmoiko se nyt yhtään mitään ? eli siis mitä silloin tolla napilla tehdään? auto etsii tuttuja antureita ?
Ei minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiin
Saako sillä ohjelmoitua sarjan vai ei? ja mistä vuodesta asti.Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiin
2021 Corollassa: Valikko->TPMS tms mikä onkaan Toyotan vastine->reset ja vähän ajoa ja homma selkeä. Muttei aina onnistu ekalla. Nyt pari viimeistä on onnistuneet, mutta en tiedä miksi ovat noin herkkiä. Tuntuu helvetin typerältä että ihan paskimmat ja halvimmat merkit onnistuvat tekemään tuon "oikein" ja Toyota päättää että tehdään se ensin puoliksi ja senkin jälkeen saa välillä arpoa toimiiko. En ole missään muussa autossa joutunut resetoimaan noita niin usein kuin tuossa Corollassa. Okei Tesla sai useamman resetin, mutta siinä oli asennettu perinteiset sensorit BT sensoreiden sijaan, ja ne eivät ole todellakaan yhteensopivia.Ei minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.
Sinulla on varmaan joku maanantaikappale corolla kun noin paljon on ongelmia. Itse en ole joutunut resetoimaan, kuin vain renkaanvaihdon yhteydessä.2021 Corollassa: Valikko->TPMS tms mikä onkaan Toyotan vastine->reset ja vähän ajoa ja homma selkeä. Muttei aina onnistu ekalla. Nyt pari viimeistä on onnistuneet, mutta en tiedä miksi ovat noin herkkiä. Tuntuu helvetin typerältä että ihan paskimmat ja halvimmat merkit onnistuvat tekemään tuon "oikein" ja Toyota päättää että tehdään se ensin puoliksi ja senkin jälkeen saa välillä arpoa toimiiko. En ole missään muussa autossa joutunut resetoimaan noita niin usein kuin tuossa Corollassa. Okei Tesla sai useamman resetin, mutta siinä oli asennettu perinteiset sensorit BT sensoreiden sijaan, ja ne eivät ole todellakaan yhteensopivia.
En muista tarkkoja vuosia, 2016 ja vanhemmat ei saa kuin yhden rengassarjan muistiin kerralla, näissä nappi, millä valon saa kuitattua pois jos se syttyy tyhjenemisen tms. takia, mutta kausivaihtoa ei saa nollattua, ellei ole kloonatut anturit.Saako sillä ohjelmoitua sarjan vai ei? ja mistä vuodesta asti.
Kun oli siitä kyse ettei tarvi liikkeessä käydä.
Kommenttisi kahdasta sarjasta tuo mieleen että pitäisi nollata liikkeessä jos kahdensarjan muisti täynnä.
Uusissa menee tosiaan näytöstä lähinnä sitä että vaihto pitää muistaa itse tehdä.Ei minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.
Ok, eli ei saa ohjelmoitu rengas(Anturisarjaa) oli muistit tyhjiä tai ei. pitää käydä liikkeessä ohjelmoimassa uusisarja muistiin.En muista tarkkoja vuosia, 2016 ja vanhemmat ei saa kuin yhden rengassarjan muistiin kerralla, näissä nappi, millä valon saa kuitattua pois jos se syttyy tyhjenemisen tms. takia, mutta kausivaihtoa ei saa nollattua, ellei ole kloonatut anturit.
Uudemmissa saa kaksi rengassarjaa ja nappi ja aivan uusissa 2020 tms eteenpäin mittarin valikoista ja kaksi rengas sarjaa. Näillä saa nollattua valon ja vaihdettua rengassarjan kausivaihdon yhteydessä.
Tuo appivanhempien Corolla on just samanlainen. Ei kerro teitkö jotain väärin vai oliko vaan huono päivä mutta huviajelua vaatii että lopulta vaihtuu rengassarjaSinulla on varmaan joku maanantaikappale corolla kun noin paljon on ongelmia. Itse en ole joutunut resetoimaan, kuin vain renkaanvaihdon yhteydessä.
Totta turiset. Näiden kanssa painivien kannattaa katsoa sieltä manuaalista miten tehdään, selkeät ohjeet on. Manuaalitkin löytyy netistä.Uusissa menee tosiaan näytöstä lähinnä sitä että vaihto pitää muistaa itse tehdä.
Mä en edes omista Toyotaa ja joka vuosi työkaverin corollaan saan nollata valon kun hän ei vain osaa?Totta turiset. Näiden kanssa painivien kannattaa katsoa sieltä manuaalista miten tehdään, selkeät ohjeet on.
Siinä menee juurikin tietty aika, että se valo syttyy jos se ei tunnista antureita. Kesärenkaat oli kontissa ja jätin ne pois autosta ja ajoin 10-15min niin valo syttyi, kun ohjelmointi oli vielä noille kesärenkaille tehtynä.Omassa tapauksessani tuon resetin teen kyllä ihan ohjekirjan mukaan, ja valo sillä häviääkin vain palatakseen vartin ajamisen päästä takaisin. Täytyy kysyä rengasliikkeestä. Luulisi että jos on väärä sarja niin valo ei lähtisi edes pois.
Onko normaalia, että sulakerasialle menevä laturin virtakaapelin liitin kuumenee polttavan kuumaksi kuormalla? Jos laturia kuormittaa 100A kuormalla hetken tyhjäkäynnillä, ei liittimeen kärsi enää koskea. Jännitehäviö laturin ja akun välillä noin 0.6V.
On. Polttavan kuuma koskea on varmaan jossain 50 asteen paikkeilla, eli ei vielä sulata mitään. Mietin vain, pitäisikö kuumentua ollenkaan.Eikö vagilla ole aikasemminkin ollut näitä, "johdot sulaa" sulakerasialla tapauksia.
Jos tuossa on H4, niin samaa vikaa on ollut jo aikojen alusta jenkeissä. Ainut oikea ratkaisu H4-valojen kanssa on releistää ne. Saa paremman valotehon ja katkaisijat ei kärähdä.00 Transportterissa eniten vaihdettu yksittäinen osa tais olla ite valojen jälkeen valokatkaisija kun se suli
Tän näkönen siis, purin hajonneen niin sisällä on johtimina kuparilevyt muovinastoilla paikallaan ja ne nastat sulaa irti rungosta. Tuo on siis täysin mekaaninen ja kaikki valojen virta kulkee sen kautta
Uhka vai mahdollisuus? Taloudessa kaksi focusta mk2,5 1.6duratecilla (toisessa muuttuva ajoitus). Molempiin pitäisi tehdä jakopään remppa tässä kohtapuoliin, 160tkm tulee hihnoille tai toisesta meni jo. Onnistuisikohan viikonloppuna urakka, moottoripuolelle en ole koskaan koskenut (mielikuva et rikkoo kuitenkin), alustan osia kylläkin vaihdellut omassa tallissa tunkkien varassa.
250-280tkm ajettuja koneita et ei niitä enää viitsisi liikkeisiin paljoa viedä.
Katselin et jakopään työkalusarja ois n.70e, kaikki jakopään osat pumppuineen n.140e + käyttöhihnat ja kannentiiviste. Liikkeet kun ottaisivat reilu 600e mitä kyselin.