Joo ei oo Fixuksia aukiPK-seudulla vaan ei ole yhtään Fixusta joka olisi auki lauantaina.
Täältä sitten löytyi, ei tosin sitä mitä verkkokaupassa oli, mutta metallinen vastaava käy hyvin.Moposport Vantaa.
Kiitos vaustauksista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo ei oo Fixuksia aukiPK-seudulla vaan ei ole yhtään Fixusta joka olisi auki lauantaina.
Täältä sitten löytyi, ei tosin sitä mitä verkkokaupassa oli, mutta metallinen vastaava käy hyvin.Moposport Vantaa.
venyykö toi kaulus tossa 76mm ja pitäs saada tungettua 83mm eikös toi kumi anna senverranjoustoa ja liukkarilla sisää?
venyykö toi kaulus tossa 76mm ja pitäs saada tungettua 83mm eikös toi kumi anna senverranjoustoa ja liukkarilla sisää?
No kyllähän tuo tuosta mittaa vaikka metrimitalla
osaako kukaa aika tuurilla että ois tieto tai mistä näkis tuon maffikotelon halkasijan?
Miksi tuon laittaisit, vaikka saisitkin sen pakotettua? Yleensähän ilman rajoittamisella ei saavuteta mitään hyötyä?
venyykö toi kaulus tossa 76mm ja pitäs saada tungettua 83mm eikös toi kumi anna senverranjoustoa ja liukkarilla sisää?
No pääsääntöisesti jos vikavalo palaa, niin jotain siellä on vikana. Ei ne muuten vain syty palamaan.Auton moottorinvikavalo palaa. Kuulemma käy liian rikkaalla lambran mukaan (omistajan mukaan virheilmoitus). Pääsi viime kuussa katsastuksesta lävitte normaaleilla päästöissä.
Autoista ku en mittää tiiä, niin kyselen, että onkohan mitään järkeä puheissa? Auto jo paljon ajettu audi.
Tuo adbluehan sen saa aikaan että sitä hiukkaspönttöä ei tarvitse kokoajan olla käryttämässä. Kyllä adblue on parasta mitä dieseleille on tapahtunut sitten sähköisen ohjauksen.kellään kokemusta miten hiukkassuodattimen regenrointi toimii näissä Renault Trafic III ja muissa vastaavissa 1.6 koneella? Tuli tollanen hankittua ja ajellut nyt useita tankillisia enkä ole huomannut tuon kertaakaan vielä tapahtuneen, aiemmista diesel autoista muistan, että asian huomaa kulutusnäytöstä ja tuulettimista melko helposti. Adblue laitteetkin tässä on valitettavasti. Siitä olen melko varma, ettei edellinen omistaja olisi pönttöä mennyt manipuloimaan.
Mitenkä se tämä tapahtuisi? Adblue auttaa SCR-pönttöä typen oksidien (NOx) pelkistyksessä eikä sellaisenaan liity mitenkään pienhiukkasia pyydystävään ja polttavaan hiukkassuodattimeen joka on eri asia, vaikka asuvatkin joskus fyysisesti samojen kuorien sisällä. Vai olenko taas missannut jotakin?Tuo adbluehan sen saa aikaan että sitä hiukkaspönttöä ei tarvitse kokoajan olla käryttämässä.
En mä vaan tiedä, mutta adblue laitteissa se hiukkaspönttö vaan tuntuu pääsevän paljon helpommalla. Olisiko sitten niin että kun moottori säädetään niin ettei se tuota niitä noxeja niin se tuottaa sitten hiukkasia enemmän tms?Mitenkä se tämä tapahtuisi? Adblue auttaa SCR-pönttöä typen oksidien (NOx) pelkistyksessä eikä sellaisenaan liity mitenkään pienhiukkasia pyydystävään ja polttavaan hiukkassuodattimeen joka on eri asia, vaikka asuvatkin joskus fyysisesti samojen kuorien sisällä. Vai olenko taas missannut jotakin?
Jos on kovasti takapainoinen kuorma niin tuo laskee valokeilaa ettei häikäise. Mullakin oli jossain autossa mutta en muista ikinä käyttäneeni muuta kuin räpeltääkseni.Ajovalojen korkeudensäätönappi. Tätä painamalla ajovalon asentoa voi muuttaa 1,2 ja 3 asentoon. Milloin tätä nappia pitäisi käyttää ja miksi tälläinen ajovalojen korkeudensäätönappi täytyy edes olla autossa? Kun säätö ei ole edes portaaton, niin mikä tässä on homman nimi?
Se on pakollinen ominaisuus, useimmissa autoissa se vain on nykyään automattinen niin rullaa ei tarvita, ja kuten edeltävä kommentti sanoo sillä säädetään lyhyiden valokeila vaakaan jos se muuten osoittaa liian ylös.Ajovalojen korkeudensäätönappi. Tätä painamalla ajovalon asentoa voi muuttaa 1,2 ja 3 asentoon. Milloin tätä nappia pitäisi käyttää ja miksi tälläinen ajovalojen korkeudensäätönappi täytyy edes olla autossa? Kun säätö ei ole edes portaaton, niin mikä tässä on homman nimi?
katselin auton pakoputkea, niin yllätyin kyllä siitä, että se on sisäpinnaltaan täysin puhdas, sormeen ei jää mitään nokea. En tiedä sitten voiko nämä SCR dieselit olla noin puhtaita, mutta muistikuvani mukaan aiempi diesel auto jossa oli DPF mutta ei SCR systeemiä ei putki ollut ihan noin puhdas.En mä vaan tiedä, mutta adblue laitteissa se hiukkaspönttö vaan tuntuu pääsevän paljon helpommalla. Olisiko sitten niin että kun moottori säädetään niin ettei se tuota niitä noxeja niin se tuottaa sitten hiukkasia enemmän tms?
Sanoisin että tekniikasta riippumatta euro6 tason dieselissä ei putki nokeennu. Tosin ei noissa euro5 vehkeissäkään enää varsinaisesti paikat nokeennu, vaikkei se nyt ehkä ihan peltikirkas se putki olekaan.katselin auton pakoputkea, niin yllätyin kyllä siitä, että se on sisäpinnaltaan täysin puhdas, sormeen ei jää mitään nokea. En tiedä sitten voiko nämä SCR dieselit olla noin puhtaita, mutta muistikuvani mukaan aiempi diesel auto jossa oli DPF mutta ei SCR systeemiä ei putki ollut ihan noin puhdas.
onhan se aika erikoista, että bensa kone (TSI) nokee putken ihan huolella vaikkei polta öljyä ja diesel on täysin puhdas, jos vielä raaskisi MY dieseliä ajaa, niin eikö diesel auto ole melko ympäristöystävällinen valinta?Sanoisin että tekniikasta riippumatta euro6 tason dieselissä ei putki nokeennu. Tosin ei noissa euro5 vehkeissäkään enää varsinaisesti paikat nokeennu, vaikkei se nyt ehkä ihan peltikirkas se putki olekaan.
Onhan se, mutta eihän faktat saa hyvää mielipidettä pilata.onhan se aika erikoista, että bensa kone (TSI) nokee putken ihan huolella vaikkei polta öljyä ja diesel on täysin puhdas, jos vielä raaskisi MY dieseliä ajaa, niin eikö diesel auto ole melko ympäristöystävällinen valinta?
Ei käytetä. Käytetään kehitysmaissa joissa ei voida olettaa bensiinin täyttävän sille asetettuja standardeja.käytetäänkö täälä härmässä?
Todennäköisesti jotain tämän tapaista Bensiinin lisäaine, 200 ml ja kyllä olen itse joskus käyttänyt, mutta hyötyjä vaikeata todeta ainakin perstuntumalla. Kyllähän ne ihan todistetusti suuttimia ainakin putsaavat, kun jotain noiden vertailuja katsonut.VW huolto-ohjelmassa lukee seuraavasti:
Multi-purpose Additive for Petrol Fuel.
At every service (affected countries only) (see Table 6).
Multi-purpose additive for petrol fuel:- add
Minkälaista tököttiä tämä tarkoittaa ja käytetäänkö täälä härmässä? Minulla on internetin ihmemaasta poimittuna tämä huolto-ohjelma mitä tehdään milläkin aika- tai kilometriväleillä, mutta ei mitään lisätaulukkoa mihin tuossa viitataan "affected countries only".
Vähän päälle 300tkm samoilla jo menty. Varmasti silti uusilla olisi jotain vaikutusta auton käytökseen, mutta, kun ovat ehjänä vielä pysyneet niin ehkä vähän turha vielä vaihtaa.Millaisilla kilsoilla olette iskareita vaihdellut? Huomasin myynnissä olevat kiinnostavat iskarit ja aloin miettiä että pitäisikö hankkia ja vaihtaa vaikka autossa alla olevat eivät vaikuta vuotavan ja toistaiseksi menneet katsastuksesta ongelmitta. Autolla ikää 8v ja mittarissa 113tkm. Netistä kun kattoo niin jossain sanotaan että 100tkm on maksimi ja osa ajaa 300tkm kun ei hajoa. Totuus on varmaan siellä jossain välillä. Olen johonkin vanhaan autoon iskarit vaihtanut mutten kuollaksenikaan muista edes mikä auto se oli saati sitten millä kilsoilla
Ostin viime kesänä auton, johon myyjä (autoliike) myynti-ilmoituksessaan lupasi tehdä jakopäähuollon ennen luovutusta. Huoltoa ei kuitenkaan koskaan tehty, koska myyjän mielestä "se ei ollut vielä ajankohtainen". Kysyin myyjältä asiasta noin puolen vuoden kuluttua, kun olin saanut auton merkkiliikehuollosta kehotuksen, että huolto pitäisi tehdä. Myyjä ei enää suostunut ottamaan huoltoa vastuulleen, vaan jouduin huollattamaan auton itse. Ja kalliiksi tuli, koska kyseiseen automalliin jakopääremontti on tavallista työläämpi. Onko tällaisessa tilanteessa enää mitään tehtävissä? Tietysti ottaa päähän, että taas annoin heti periksi enkä alkanut auton luovutushetkellä asiaan puuttumaan, vaan annoin asian silloin olla.
V70 sai yhen iskarin paskaksi 120tkm kohilla taas kakkosautona olevassa transportterissa on tietääkseni toiset menossa 650tkm kohillaMillaisilla kilsoilla olette iskareita vaihdellut? Huomasin myynnissä olevat kiinnostavat iskarit ja aloin miettiä että pitäisikö hankkia ja vaihtaa vaikka autossa alla olevat eivät vaikuta vuotavan ja toistaiseksi menneet katsastuksesta ongelmitta. Autolla ikää 8v ja mittarissa 113tkm. Netistä kun kattoo niin jossain sanotaan että 100tkm on maksimi ja osa ajaa 300tkm kun ei hajoa. Totuus on varmaan siellä jossain välillä. Olen johonkin vanhaan autoon iskarit vaihtanut mutten kuollaksenikaan muista edes mikä auto se oli saati sitten millä kilsoilla
Silloin vaihtaa parin kun vikaantuu. Nykyisessä focus farkussa takaiskarit alkoivat vuotaa 160tkm kohdalla ja edessä viel vakiot (225tkm). B-mantaan meni iskareita kerran pariin vuoteen, mut harrasteleluna oli ja käyttö sen mukaistaMillaisilla kilsoilla olette iskareita vaihdellut? Huomasin myynnissä olevat kiinnostavat iskarit ja aloin miettiä että pitäisikö hankkia ja vaihtaa vaikka autossa alla olevat eivät vaikuta vuotavan ja toistaiseksi menneet katsastuksesta ongelmitta. Autolla ikää 8v ja mittarissa 113tkm. Netistä kun kattoo niin jossain sanotaan että 100tkm on maksimi ja osa ajaa 300tkm kun ei hajoa. Totuus on varmaan siellä jossain välillä. Olen johonkin vanhaan autoon iskarit vaihtanut mutten kuollaksenikaan muista edes mikä auto se oli saati sitten millä kilsoilla
Ja itsellä alla 90-luvun alun coiloverit . Hyvin rokkaa. Toki koko autolla kilometrejä se ~100tkm mutta on noilla silti ikääkin niin perkuleesti.Silloin vaihtaa parin kun vikaantuu. Nykyisessä focus farkussa takaiskarit alkoivat vuotaa 160tkm kohdalla ja edessä viel vakiot (225tkm). B-mantaan meni iskareita kerran pariin vuoteen, mut harrasteleluna oli ja käyttö sen mukaista
2006 vuoden matkailuauto. Arvo noin 15000€. Isäni nimissä. Voinko sen ottaa omiin nimiin ja kauppahinnaksi merkitä isälle ikuinen käyttöoikeus . Rupeeko veroittaja tälläisiä ihmettelemään sen tarkemmin.? Haltijaksi laitan isäni.... nimim. Perintöä suunnitellessa.
Käsittääkseni lämmitys on sisäpuolella lasia että eiköhän niitä samanlailla korjata kuin normilasejaLämmitettävässä tuulilasissa pienen pieni särö alanurkassa joka meni vielä katsastuksesta läpi. Voikohan noita lämmitettäviä tuulilaseja korjauttaa poraamalla, vai meneekö koko tuulilasi vaihtoon?
Voi korjata mutta jos on todella syvä särö/halkeama niin lämmitys voi lakata toimimasta. Itsellä meni joskus osa lämmityksestä pimeäksi isosta kiveniskusta mutta sekin oli vain pieni kaistale (oli kai jotenkin jaettu paloihin tms).Lämmitettävässä tuulilasissa pienen pieni särö alanurkassa joka meni vielä katsastuksesta läpi. Voikohan noita lämmitettäviä tuulilaseja korjauttaa poraamalla, vai meneekö koko tuulilasi vaihtoon?
Lämmitettävässä tuulilasissa pienen pieni särö alanurkassa joka meni vielä katsastuksesta läpi. Voikohan noita lämmitettäviä tuulilaseja korjauttaa poraamalla, vai meneekö koko tuulilasi vaihtoon?
No yleensä lasivakuutuksissa on n. 150e omavastuu, kun kiveniskemät paikataan maksutta.Itse vaihdan suoraan uuteen lasiin jos pienikin särö...
Lasivakuutus on kova, saa helposti ja halvalla naarmuttoman lasinNo yleensä lasivakuutuksissa on n. 150e omavastuu, kun kiveniskemät paikataan maksutta.
Tai jos ei ole vakuutusta, niin se on aina tonni selällään.
Tosin se lasiliikehän sen loppupeleissä sanoo voiko sitä korjata, vai onko se vaihdettava.
Riippuu kovasti autosta, tuurista ja siitä kuinka tarkka lasinsa kanssa on. Itsellä 19 vuotta autoilua nyt alla ja oon ostanut 0 tuulilasia. Toki välillä on sitten tullut ajettua hiekkapuhalletun ikkunan kanssa, mutta eihän tuolta ilman petosta uutta saa, jos tuollaista vanhaa kulumaa vaan on. Joskus kun autoon lasia katselin niin 300 - 400 välillä pyöri hinnat asennettuna ja lasivakuutus on 100 - 200 € vuodessa. -> Jos lasin vaihtaa kerran vuodessa ja maksaa 150 € omavastuun, on käytännössä nollasummapeliä pitää vakuutusta tai ostella itse niitä laseja.Lasivakuutus on kova, saa helposti ja halvalla naarmuttoman lasin