GX53 kanta on alunperin suunniteltu enintään joko 9W tai 12W tehoislle pienoisloistelampulle ("kämmenlamppu"). Led lamput lähtökohtaisesti toimivat esinomaisesti noissa, tosin ne alkuperäiset loistelampputyyppiset lämpenivät huomattavasti enemmän siitä alaspäin näyttävästä lasipinnasta kuin taustalta, led lamput lämpenee tasaisesti joka sunnnasta. Yleisestiottaenhan led lamput lämpenevät pinnaltaan enemmän kuin perinteisemmät lampputyypit, koska led itsessään ei säteile lainkaan lämpöä.
Jos epäilet sitä kontaktia, niin siirrä se ehjä lamppu siihen mikä nyt vilkkuu. Laajemmin noissa ei kyllä sen kummemmin ole ollut ongelmia, mutta äkkiäkös led lamppu niin hajoaa että alkaa vilkuttelemaan tai värisemään.
Osramin lamput ovat mun kokemuksen mukaan kaikkein heikkolaatuisimpia lamppuja näistä merkkilampuista. Mä olen itse vaihtanut elkuperäisä Megaman 9W gx53 loistelamppuja Sylvanian 5W lamppuihin aina kun sellainen kotona pimenee. Ekan taisin vaihtaa ehkä 3 tai 4 vuotta sitten, vielä ei ole sylvanioita hajonnut.