Tämä taustasta. Viesteissä toistuvasti valitetaan hintatasosta ja kehutaan, miten kaveri on tehnyt homman kympeillä. Eikö todellakaan ole ymmärrystä, miten yhteiskuntamme ja lainsäädäntömme toimii ja miksi? Miksi veroja maksetaan, miksi eläkemaksuja ja sosiaaliturvaa maksetaan? Samanaikaisesti valitetaan hinnoista ja manataan, kun ammattilaista ei kymppien hommat kiinnosta. Olisikohan ongelma siinä peilissä, mihin aamulla katsellaan?
Kun vaadit kuluttajilta ymmärrystä yritysten veloittamiin tuntihintoihin, niin kai samalla tavalla vaadit ymmärrystä itseltäsi siihen, mistä tavallisen palkansaajien käytettävissä olevat varat muodostuvat? Ihan samalla tavalla kuin verot, sotut jne. pakottaa tuntihinnat tietylle minimitasolle, niin vastaavasti verot, sotut jne. tiputtavat palkansaajan tulot tietylle tasolle. Mitä kovempi verotus, sitä enemmän nämä tasot eriytyvät. Sitten kun ollaan tilanteessa, jossa ammattilaisen palkkaaminen päiväksi maksaa viikon omien tulojen verran, niin ei varmankaan ole yllätys, että tämä aiheuttaa purnausta?
Ei tämä ole mitenkään sähköalaan liittyvä ilmiö, kyllähän Suomessa tehdään varmaan eniten koko maailmassa (?) asioita itse, kun ei ole vara palkata ammattilaista tai jos sattuu olemaan niin hyvässä tienestissä, että on, niin siitäkin huolimatta itse tekeminen tuottaa "paremman tuntipalkan", kuni mitä päivätyö. Ainoa sähköalan erityisyys on siinä, että se vaati lain mukaan pätevyydet, eikä sitä pienellä vaivalla voi itse opetella toisin kuin jotain perusnikkarointia.
Todellinen syyllinen on Suomen ryöstöverotus, turha syyttää ammattilaista korkeista hinnoista tai kuluttajaa hinnoista valittamisesta...