Suurin ongelmahan näissä rakentaja raneissa sun muissa itsekytkijäissä on se että he tietävät kuinka joku tulee kytkeä. Ainoa vaan että se "tieto" on väärää. Eli ei osaa kyseenalaistaa omaa tietoaan.
Mä oon tehny kotiin kytkentöjä mutta vain katsoen mallia. Ts. kun yksi huone rempattiin niin sähkäri kävi laittamassa sinne sähköt spotteja varten. Seuraaviin huoneisiin kytkin itse samanlaisella kaapelilla ja samanlaisilla liittimillä ja samalla lailla. En ongelmaa.
Samoin olen lisännyt pistorasioita kun seinä on avattu laittamalla piuhat samalla tavalla kuin muissakin pistorasioissa. Samoin olen ottanut netistä ja kavereilta selvää esimerkiksi miten piuhat tulee laittaa seinän sisää, eli joko putkeen tai irralleen mutta ei koolaukseen kiinni kuten jotkin sankarit ovat tehneet. Samoin jos piuhaa on pitänyt jatkaa on se tehty sokeripalalla ja jätetty seinän sisään koska miksi ei, jakorasioista ei olla kuultukkaan.
Monesti noissa edellä mainituissa töissä pärjää ihan logiikalla/ajatus ja järkityöllä. Väri väriin ja jos ei tiedä ottaa selvää. Samoin katsoo mallia jo tehdyistä kytkennöistä ja on tarkkana että kaikki kiristetään kunnolla eikä jätetä karvoja liittimistä sörrilleen. Ja tietenkin että laittaa oikeanlaista piuhaa oikeisiin paikkoihin. Kaikki pystyy aika hyvin selvittämään nykypäivänä.
Mutta tosiaan jos on epävarma eikä ole koskaan sähkön kanssa pelleillyt niin jättäkää ne hommat jonkun muun tehtäväksi.
Apinointi toimii niin kauan kuin se mistä apinoidaan on oikein ja homma 1:1. Soveltaminen onkin sitten jo vaikeampaa.