Kysymyksiä kodin sähköasioista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blur
  • Aloitettu Aloitettu
Mä vaihdoin joskus 5 vuotta sitten autotalliin 4 tällaista LED pömpeliä, kun tuli sama juttu ittellä ja alkoi putket räpsyä ja niissä oli vielä sytytin palikat. Eikä niistä oikein kunnolla tullut muutenkaan valoa. 8:n putken tilalle nuo kävi paremmin kuin hyvin. 4000 K on just oikea sävy ja kaikki värit esim näyttää oikean värisiltä. Huono valo tuli oikeestaan huomattua vasta kun sai hyvät valot talliin. Nyt on mukavasti Lumeneita.

Edit. Parempi tarjous löytyi täältä. Nuo loisteputki LED versiot oli täyttä soossia ja aivan olematon valoteho normaali loisteputkiin verrattuna. Eli niissä menee rahat hukkaan. Kokeiltu on yhteen valaisimeen kun tuolla tallissa ensin kytkin, niin oli kyllä kunnon pettymys. Mutta näitä voi helposti suositella.

 
Viimeksi muokattu:
Omassa tuntumassa on, että nuo Farot tuottaa 2 x enemmän valotehoa 1/2:lla sähköteholla. Eli mulla oli tuplaputkilla entiset 150 cm valot ja nyt 4 kpl noita Faron 1500:sia samoilla paikoilla.
 
Omassa tuntumassa on, että nuo Farot tuottaa 2 x enemmän valotehoa 1/2:lla sähköteholla. Eli mulla oli tuplaputkilla entiset 150 cm valot ja nyt 4 kpl noita Faron 1500:sia samoilla paikoilla.
Täytyy pohtia tuota.. valaisimia on kuitenkin 6kpl (autotallissa 2, käytävällä 1, varastossa 2 ja pannuhuoneessa 1). joten pitäisikö ne kaikki sitten uusia, toki ne voisi uusia sitä mukaa kun ne hajoavat, tosin onko sitten myöhemmin enää saatavuutta. Tämä joka näyttäisi hajonneen niin on varastossa mikä on ketjutettu toisen samanlaisen valon kanssa samassa tilassa.
 
Täytyy pohtia tuota.. valaisimia on kuitenkin 6kpl (autotallissa 2, käytävällä 1, varastossa 2 ja pannuhuoneessa 1). joten pitäisikö ne kaikki sitten uusia, toki ne voisi uusia sitä mukaa kun ne hajoavat, tosin onko sitten myöhemmin enää saatavuutta. Tämä joka näyttäisi hajonneen niin on varastossa mikä on ketjutettu toisen samanlaisen valon kanssa samassa tilassa.
Veikkaan, että kun lyöt pari noita Faroja vanhojen tilalle, niin kohta laitat kyllä ne loputkin putkitoosat kuntoon. On tuo mulla ainakin melkoisen miellyttävästi muuttunut. Lamput on vielä autojen kylkipuolilla, katonrajassa seinillä, kun 2:den auton talli, niin siellä todella näkee. Nosto-ovatkaan ei haittaa pätkääkään kesällä puuhastellessa, jos pitää auki niitä. Mulla riitti myös vähän pienemmät panelit tallin muihin tiloihin. Olisko ollut jotain 3000-4000 Lumenin luokkaa. Eli omalla kohdalla myös 6 panelia ja tilaa n 80 neliötä. Muistaa vain tuon, että 4000 K on ainoa järkevä värilämpö noihin ja Lumeneita raakasti. Yli on vaikea laittaa ja alitehoinen nyppii heti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 630
Viestejä
4 442 194
Jäsenet
73 585
Uusin jäsen
Jaakkokk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom