Posti toimittaa.Mikä taho hoitaa GLS:n kuljetuksen etelä-Suomessa?
Valve index olisi tulossa ensi viikolla kyseisen kuriirin kautta![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Posti toimittaa.Mikä taho hoitaa GLS:n kuljetuksen etelä-Suomessa?
Valve index olisi tulossa ensi viikolla kyseisen kuriirin kautta![]()
Kyllä mulla postnordin paketeissa on aina ollut mahdollisuus valita tuodaanko aamulla/päivällä/illalla. Toki se aikaikkuna on aika iso, mutta silti tullut silloin, kun luvattu.Eestistä tilasin auton osia maanantaina. Kuljettajana DPD, eli PostNordic. Torstaina tuli ilmoitus, että paketti toimitetaan kotio 8-16. Eihän työssäkäyvät voi tälläseen taipua...
Sama homma ollut kaikilla muillakin firmoilla ja ikinä en ole saanut sovittua toimitusaikaa lähellekkään kohtuullista aikaikkunaa. Joskus jos on saatu tingittyä 3h väli, millon toimitus tulisi, ei ole siihenkään ikinä osuttu...onneksi sai käydä hakemaan paketin jo torstaina terminaalista.
Perseestä vaan se, että kaikki mainostavat kotiinkuljetusta, mutta viime vuosina olen hakenut paketit aina terminaalista koska kuljetusfirmojen kanssa ei pysty sopimaan järkevää toimitustapaa/aikaa kotiovelle.
Kyllä mulle tuli postnordiltä tänään viesti missä sai valittua miten toimitetaan ja milloin.Näköjään postnordin kautta tulossa pakettia nii saapa nähdä miten tuon kanssa käy kun ei tiedä mihin asti on töitä, kyllä täällä porukoitten pitäisi olla paikalla tuolloin 8-16 (ei voinut aikaa muuttaa).
Eikö siellä sivuilla muina päivinä ollut mahdollisuutta valita toista aika ikkunaa? Sieltä se ajanmuutos löytyy jos se on mahdollista.Mullekkin mutta pystyi ainoastaan vaihtamaan päivämäärän.
Näköjään postnordin kautta tulossa pakettia nii saapa nähdä miten tuon kanssa käy kun ei tiedä mihin asti on töitä, kyllä täällä porukoitten pitäisi olla paikalla tuolloin 8-16 (ei voinut aikaa muuttaa).
Eihän se nyt voi olla niin, että jos toimitus siirtyy kilometrin verran kotiosoitteesta lähikauppaan, niin tuossa toimituksessa menee yhtäkkiä ainakin se päivä kauemmin.
Ei ainakaan Tampereella viivästä, mutta tämä voi vaihdella paikkakunnan mukaan kun eri alihankkijat kyseessä.Onko tosiaan niin, että UPS:llä toimituksen vaihtaminen kotiintoimituksesta lähikaupan palvelupisteeseen viivästää paketin toimittamisen ainakin päivällä? Lähettivät siis tekstarin, jossa tiedustelivat että viedäänkö toimipisteeseen vai tuodaanko kotiin, ja kun tiesin etten tule olemaan kotona, niin pelasin varman päälle ja vaihdoin toimituksen toimipisteeseen. Paketin alkuperäinen arvioitu toimitus oli pe 13.12. myös tuon vaihdoksen jälkeen, mutta pakettia ei vaan kuulunut. Eihän se nyt voi olla niin, että jos toimitus siirtyy kilometrin verran kotiosoitteesta lähikauppaan, niin tuossa toimituksessa menee yhtäkkiä ainakin se päivä kauemmin.
Tampere kyseessä ja näin tosiaan nyt kävi. Mikä firma täällä toimii kuriirina?Ei ainakaan Tampereella viivästä, mutta tämä voi vaihdella paikkakunnan mukaan kun eri alihankkijat kyseessä.
Tampere kyseessä ja näin tosiaan nyt kävi. Mikä firma täällä toimii kuriirina?
Liuttu toimittaa UPS:t Pirkanmaalla, UPS:n väreissä olevilla autoilla.
Mutta mites FedEx, mulle on tulossa maanantaina FedExin paketti, tuleeko nekin täällä Liutulla vai millä?
Jännä huomio sinänsä että oletin Jenkeistä lähtevän paketin tulevan suoraan Memphisin ja Kölnin kautta mutta paketti on välissä koukannut myös Pariisin ja Tukholman kautta.![]()
FedEXiltä soittivat alkuviikosta muutama minuutti ennen paketin toimittamista. Omituinen sattuma oli että paketti näyttää päällisin puolin ehjältä, mutta sisältö yhtä mössöä. Sisällä oleva muovipussi revennyt, osa komponenteista puuttui, minigrippussit olivat sellaista muhjua että tavarat tuli läpi monesta kohtaa. Toimittaja yleensä pakkaa hyvin, mutta nyt ei ollut mitään pehmusteita laatikossa.
Paketti itsessään näytti ihankuin olisi useampi tarra päällekkäin, myös repäisty punainen tarra missä ikäänkuin olisi joskus mahdollisesti lukenut DAMAGED. Paketti oli pitkään kadoksissakin. Ikäänkuin paketin ulkokuoret olisi jossain vaiheesa vaihtunut. Puhelimessa kyllä sanoivat että kyllä paketissa lukisi selvästi jos olisi saanut kolhun matkalla.
Itselle tuli viime vuonna jonku kuriiripalvelun kautta paketti paikallisella rahtarilla. Oli semmonen lekalla oiottu ja jesarilla paketissa pysyvä pikkukuormuri ja jotain alle 10v poika mukana hytissä. Muutenki vähä räjähtäneen olonen kaveri ja ei tullu mitään ilmoa edes että paketti on tulossa saati kysymystä aikaikkunoista.Mää luulen, että tuossa loppupäässä käytetään jotain aliurakoivia rahtareita tms., ja palvelun taso siksi voi vaihdella aika paljonkin... varsinkin täällä skutseissa.
UPS(tai siis paikallinen Kolliveikot Oy) soitteli tuntia ennen, että ootko kotona tänään. Sovittiin puhelimessa, että soittaa ku on alaovella, ja niin teki. Kaikki ok! UPS:n kautta oli siis seurannat ja heidän kautta liikku paketti Puolasta tänne.
TNT on verrattavissa ups ja vastaavin eli ovelle tulee. Fedex osti TNT hetki sitten.Miten TNT hoitaa toimituksen? Tuleeko kotiovelle tai mihin vievät?
Fedex ainakin pystyi valitsemaan ja tuli sähköpostiviesti/tekstiviesti minkä kautta pystyi muokkaamaan. Olettaisin näin tässäkin olevan. Toki asia varmistuu jos asiakaspalveluun otat yhteyden. Yksityisille automaattisesti yleensä toimitetaan ainakin muissa firmoissa kello 16 eteenpäin ellei itse muuta pyydä.Voiko sopivan toimitusajan valita netissä (tai tuleeko tekstari), kuten UPS:lla ja DHL:lla?
PostNordilla on puhelinsovellus jolla olen saanut pari kertaa muutettua saapuvan kotiinkuljetuspaketin menemään noutopisteeseen (vaihtoehto ilmestyi paketin saavuttua terminaaliin).Sain tänään PostNordilta tekstarin, että ovat koittaneet toimittaa pakettia mutta siinä ei onnistuttu. Ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Seurannasta selvisikin, että olivat yrittäneet toimittaa eilen. Kahdesti. Molempin aikoina olin ollut kotona. On se mystinen keksintö se kerrostalon ovipuhelin, kun sitä ei kukaan osaa käyttää. Erittäin tehokasta ajankäyttöä ajella pakettiautolla kahdesti samaan osoitteeseen toteamaan, että juu, on se ovi lukossa edelleen. Varmaan hirvittävä ylläri että kerrostalon alaovi saattaa olla lukossa. Ja näköjään puhelinnumerokin on tiedossa, niin missään nimessähän ei kannata ilmoittaa vaikka etukäteen, että on paketti tulossa.
Ja mistäköhän helvetistä se olisi taas tavallisen kuolevaisen pitänyt arvata että tämä paketti tuleekin tällä kertaa sitten oikein kotiinkuljetuksella. Koska tietysti postiluukusta mahtuva, briteistä parilla eurolla tuleva toimitus tulee kotiinkuljetuksella![]()
Suosittelen välttämään Postnordia kuin ruttoa.
Mites vältät kun se ei yleensä ole vastaanottajan käsissä, kuka sen paketin toimittaa :/
Itselläni panttasivat terminaalilla pakettia noin 3 viikkoa. Soitin asiakaspalveluun tänä aikana about 5 puhelua. Aina vastasi uusi henkilö, joka lupasi selvittää ja ilmoittaa saman/seuraavan päivän aikana paketin tilanteen minulle, mutta mitään ei kuulunut.Suosittelen välttämään Postnordia kuin ruttoa.
Palvelu on helposti hitain mitä Suomesta löytyy, mutta ongelmat ei lopu siihen. Laskettiin tässä huvin vuoksi, että viimeisestä 50 Postnordin kuljetuksesta KOLMESSA EI OLLUT jotain ongelmaa tai reilua myöhästelyä. Joka kerta löytyy uusi tekosyy, joka kerta itse asialle ei tehdä mitään. "Valitettavasti nyt ei voida auttaa" on asiakaspalvelun peruslause. Täältä löytyy aivan älytön määrä tarinoita Postnordin tunaroinnista. Osa niistä on niin surkuhupaisia, että kyllä tästä varmaan kirjan kirjoittaisi.
Harvemmin on yksi firma tehnyt ihmisten elämästä ja työnteostä näin paljon vaikeampaa. Täällä on tehty aikaa sitten päätös siitä, että Postnordia ei käytetä. Valitettavasti joskus siltä ei voi välttyä kun myyjä ei tarjoa muuta vaihtoehtoa, ja näissä tapauksissa valmistaudutaan aina pettymykseen. Yllätys yllätys, jälleen kerran lähetys on tullut ulkomailta Suomeen ennätysajassa, mutta Postnordin astuessa kehiin kaikki pysähtyy. Samassa ajassa kuin DPD polki paketin Briteistä Hollannin kautta Suomeen, Postnord ei ole saanut sitä Vantaalta Turkuun. Nauraisin jos kaikki tämä ei lisäisi omaa työmäärää.
RUOTSALAIS-TANSKALAISTA kuljetusyhtiö PostNordia uhkaa konkurssi. Asiasta kertoo sanomalehti Dagens Nyheter, joka perustaa tietonsa Ruotsin ja Tanskan valtioiden tilaamaan salaiseen raporttiin. Raportin mukaan PostNord on vaarassa joutua konkurssiin, ellei valtio auta sitä.
Liekkö siellä joku vetänyt amazonin varastolla paketin välistä?
3. Toimituspäivänä pystyn seuraamaan reaaliajassa toimitusta, tuo näyttää kartalla kuskin sijainnin, arvioi mulle toimitusajan ja kertoo monta asiakasta kuskilla on vielä ennen minua. Eli vaikka onkin jonkinlainen aikaikkuna, niin mulla on mahdollisuus itse arvioida sitä milloin tuo lähetys oikeasti saapuu ja käydä lähiseudulla muilla asioilla ilman stressiä siitä että missaan toimituksen.
Nykyään FedExin paketit voi Tampereella halutessaan noutaa Postnordin/Ensetin terminaalista.(No, FedEx on periaattees Treellä pakollinen ottaa kotiinkuljetuksena).
Nykyään FedExin paketit voi Tampereella halutessaan noutaa Postnordin/Ensetin terminaalista.
Juu, noin oli aiemmin.Hieno homma! Muistelin et aiemmin nouto oli tyyliin päivittäin 16-16.30 jostain kauempaa missä kuski kyttäilee tuon 30min ajan.
Joo, olen itse huomannut saman että helposti menee yllättävän pitkään PostNordin terminaalin ja noutopisteen välillä.Postnordin kans saa taas kerran olla ihmeissään:
Valkkasin siis ohjelmasta paketit ainooseen noutopisteeseen (K-Kauppa) mutta kummastelin ilmoitusta että se kestää noin 1-2 päivää siirtyä sinne vaikka paketit jo Pirkkalan terminaalissa onki. No ajattelin kysästä vielä että jos ne on tänään Pirkkalasta noudettavissa ni tuun hakemaan (ennen siis ei oo kuulemma saanu noutaa pakettia saman päivän aikana jos ne on aamulla sinne tulleet, sortteerauksessa kestää päivän, sick). Facebookin aspa ilmotti että sori, noutomahkua terminaalista ei oo jos on valkannu noutopisteeseen viennin koska MATKAHUOLTO hoitaa Postnordin paketit tonne. Vittu mitä touhua. Ei ihme että pulju on menossa konkkaan, niin sekava systeemi kaikin puolin toi on. No, venttaillaan sit pari päivää että ne tulee noudettavaks tonne kilsan päähän eikä esim 100 metrin päähän pakettipisteeseen saati haeta tänään terminaalista. Tuntuu et siel nää systeemit muuttuu viikkottain ja aina tulee jotain uutta ja yllättävää vastaan.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.