Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Tuli muuten mieleen tässä ku tein sapuskaa. Nyt oon siis aika pitkään jo toteuttanut pätkäpaasto + vhh comboa ja koskaan ei ole toiminut mikään ruokavalio/dieetti näin hyvin kuin tämä ja tuntuu pirun hyvältä. Energiaa kuin puliukolla ja jaksaa kuin duracell. Ultimate goal olisi vielä laskea tästä kaloreita ja kiristellä pikkuhiljaa. Nyt siis syön n. 4 ateriaa päivässä ja kaloreita n. 2000. Hieman vaihtelua tässä, riippuu "herkuttelenko" vai en.

Päivän ruokavalioon kuuluu yksinkertaisuudessan
2x päivässä: 150-200g turkkilaista jogurttia tai korkearasvaista rahkaa, pähkinöitä, marjoja, heraproteiinia ja mehukeittoa. Nämä vedän aika nätisti sekaisin. Hiton hyvää enkä kyllästy ikinä. Tähän kylkeen 3 paistettua kanamunaa, paistamiseen pohjalle oliiviöljyä tai voita.
2x päivässä: 200-250g salaattisekoitus (kurkku, paprika, fetajuusto, tomaatti, ananas, viinirypäle, salaatti), 150g lihaa, raejuustoa vähän kylkeen

Välillä herkuttelen vetämällä
100g ilmakuivattua kinkkua huiviin,
leivän leikkeleellä
tai jäätelöllä

Tosin herkuttelut on jätettävä pois mikäli tästä aikoo paremmin kiristää.

Hassusti treeneissä painot lähteneet nousemaan ja näyttää myös jotenkin lihas tarttuvan eri tavalla ja kehonkoostumus alkanut parantumaan. Välillä mussutan banaanin ennen treeniä.

Ruokailusykli menee aikalailla niin, että iltapalan syön 21:30 - 23:00 välillä ja iltapalasta 12-14h ennenkuin syön aamupalan. Ennen aamupalaa olen sallinut vedenjuonnin ja kahvia erittäin pienellä maidon määrällä.

Tuli mieleen myös ajatus esim. siitä, että satunnaisesti kuulee sanan kolestroli ja kanamuna. Välillä meni 8-10 kanamunaa päivässä. Mut ajatelkaas näin: Kuinka moni ihminen jolla on korkea kolestroli ja/tai syö kolestrolilääkettä syö 10 kanamunaa päivässä? No ei kukaan, hyvä jos edes se 1. Kyllä se korkea kolestroli on tullut aivan jostai muusta.. :D Poislukien genetiikasta johtuva ongelma.

E: Suolaa käytän myös aika vapaasti. Herbamare kovassa käytössä.

Viimeksi muokattu:
Tässä kun ikää pian 34v ja yli 10v salitaustaa olen huomannut, että "vähempi on enemmän". Mielummin kannattaa käydä vaikka 3 kertaa viikossa salilla ja treenata paikat kunnolla kuin väkertää jotain puolitreenejä puolihuonosti kuudesti viikossa. Lauantaina vedin puokkiin ala- ja yläkropan ja vieläki tuntuu siltä, että ei voi tehdä jalkoja kuin vasta huomenna.

Lisäksi sitä helposti treenaa liikaa. Kuukauden välein kun pitää 4-7 päivää taukoa, kroppa ehtii kunnolla palautua.

Treenien lisäksi ylläolevalla ruokavalio.

Kehitystä tuntuu tulevan paremmin kuin aikaisemmin.

Tässä kun ikää pian 34v ja yli 10v salitaustaa olen huomannut, että "vähempi on enemmän". Mielummin kannattaa käydä vaikka 3 kertaa viikossa salilla ja treenata paikat kunnolla kuin väkertää jotain puolitreenejä puolihuonosti kuudesti viikossa. Lauantaina vedin puokkiin ala- ja yläkropan ja vieläki tuntuu siltä, että ei voi tehdä jalkoja kuin vasta huomenna.

Lisäksi sitä helposti treenaa liikaa. Kuukauden välein kun pitää 4-7 päivää taukoa, kroppa ehtii kunnolla palautua.

Treenien lisäksi ylläolevalla ruokavalio.

Kehitystä tuntuu tulevan paremmin kuin aikaisemmin.
Mun olisi pitänyt tajuta itse tuo jo varhaisina 20v vuosina!

Vieläkin naurattaa puliukko-energia :D Mahtavia rähiseviä turjakkeita.

Oma ruokavalio mitä viime keväänä (oisko ollut Fitfarmin 6vk Superdiettit, joka nimestä huolimatta on normaali dieetti) söin ja paino putos karvan alta kilo / viikko, ei nyt tunnu toimivan edes alkuun niin hyvin. Tosin ihmekään kun rauhallisemmalla tahdilla tehnyt vähennyksiä ja rennommalla otteella eli lipsuen viikottain. On pienestä kiinni, tai sitten jotenkin kroppa tottunut / turtunut.

Ei ole ehkä oikea alue kysellä, mutta.. Mulla on ilmeisesti alaselän liikekontrolli häiriö tai joku sellanen. Selkä pyöristyy lähes joka tilanteessa. Onko vinkkejä miten tuosta pääsee eroon tai minkälaisia harjoituksia pitäs tehdä? Myös iskias vaivaa meinaa olla.
Fysioterapeutin mukaan mun pitäs tehdä yhden jalan kyykky harjoituksia.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 573
Jäsenet
77 335
Uusin jäsen
fuk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom