Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Se pukkasi sitten kovan flunssan päälle pääsiäisen kunniaksi, no ehtihän tässä treenata terveenä tosi pitkään jo, kun marraskuun loppupuolelta lähtien on tullut käytyä 2-4 kertaa viikkoon salilla, ja pari viimeistä kuukautta kolmijakoisella ohjelmalla.

Lepo tekee ihan hyvää nyt, kun syksyllä tuli pari kertaa sairaaksi ilman että oli hyvää ainakin parin kuukauden pohjaa päässyt salilla ottamaan. Vastoinkäymisissä se motivaatio kuitenkin punnitaan, ja siitä se pitkäjänteisyys sitten syntyy.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Juuh, täytyy tuota ohjelmaa vielä miettiä, keskustella vähän pt:n kanssa myös. Kiitos vastauksista.
Itse en ole koskaan pt:n kanssa asioinut, mutta mitä muilta katsellut niin moni tahtoo tehdä pitkiä ohjelmia missä on paljon eristäviä liikkeitä. Varmasti on pt-kohtaisiakin eroja. Itse olen aina ajatellut että yksinkertainen on kaunista ja mun mielestä se sopii tähän saliharrastukseenkin hyvin. Kaksi tärkeintä asiaa on varmaan pitkäjänteisyys ja progressio. Ts. Kun vuosia kuluu, käyt edelleen salilla ja suunta on nostoissa nousujohteinen niin olet toiminut oikein. Itse koen että on enemmän mielipideasia tykkääkö salilla käydä 2 x 0,5 h viikossa vai 6 x 1,5 h. Tietysti jälkimmäinen antaa enemmän vaihtoehtoja mutta väitän että varsinkin treeniuran alussa 80-90% mahdollisesta kehityksestä tapahtuu yllättävän pienellä tekemisellä ja tärkeintä on oppia tykkäämään puntista. Sitten kun se on hauskaa niin treenimäärä kasvaa itsestään.

Toki nuo ajat nyt on ääripäitä ja muutaman vuoden treenaamisen jälkeen on varmaan vaikea enää löytää riittävää ärsykettä kehitykselle parilla puolen tunnin treenillä, mutta pointti oli nyt kuitenkin se, että kannattaa optimoida treeniohjelman ja tulosten sijasta tekemisen mielekkyys ja hauskuus.
Motivaatio, se motivaatio on se hankalin este vielä. Nyt ollaan kuitenkin lähempänä kuin koskaan ennen. Ja kun arkielämä rupeaa käymään muuten tylsäksi niin tästä voisi saada jotain järkevämpää tekemistä.
Kuten edellä oman mielipiteeni kirjoitinkin, salilla kannattaa tehdä sitä mikä on hauskaa ja missä huomaa kehittyvänsä. Parin ekan kuukauden aikana vaikka kyykkytulokseen saanee kymmeniä prosentteja lisää, mutta esim. peilikuva kehittyy paljon hitaammin.

Itsellä oli ekat vuodet tosi tärkeää että oli joku saavutettavissa oleva tavoite. Sitten kun saavutti sen niin keksi uuden. Itseasiassa eksyin vähän vahingossa salille kun työkaveri yllytti että pitää saada penasta x kiloa tai ostaa hame. Muutaman kuukauden jälkeen sain noston tehtyä ja siitä jäi positiivinen kierre päälle. Nyt 6-7 vuotta myöhemmin siitä on muodostunut sellainen osa elämää, että motivaatiota ei tarvitse kaivella mistään ja sali on se paikka mihin haluaa mennä.

Voi olla, että olen saavuttanut "vain" 80 % siitä mikä olisi ollut mahdollista, kun olen mennyt hauskuus edellä, enkä optimoinut kaikkea tekemistäni. Toisaalta pääsin siihen pisteeseen, missä treeni itsessään arvokasta minulle ja ajattelisin että tämmöinen lähestysmistapa on järkevä, jos aikuisena aloittaa jonkun liikuntamuodon. N. 30 vuotta tuli vihattua liikuntaa ja nyt maailma on tosi erinäköinen.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
314
Voi olla, että olen saavuttanut "vain" 80 % siitä mikä olisi ollut mahdollista, kun olen mennyt hauskuus edellä, enkä optimoinut kaikkea tekemistäni. Toisaalta pääsin siihen pisteeseen, missä treeni itsessään arvokasta minulle ja ajattelisin että tämmöinen lähestysmistapa on järkevä, jos aikuisena aloittaa jonkun liikuntamuodon. N. 30 vuotta tuli vihattua liikuntaa ja nyt maailma on tosi erinäköinen.
Juuh, tuo liikuntavihasta pääseminen on myös, itsekin oon vihannut liikuntaa pitkään, ja sitäkin enemmän kehitin itselleni sellaisen imagon, että minähän en vittu liiku minnekään. Sen jättäminen taakse on tärkeä askel ollut. Ja toisaalta sen sisäistäminen, että kaikki liikunta ei ole samaa. En edelleenkään lähtisi mistään hinnasta pelaamaan mitään pallon potkimista tai frisbeekiekon heittelyä. Nykyään oikeastaan ymmärrän paremmin sen mitä vihaan ja mistä voisin pitää.
Kun tuota kehtaamisongelmaakin on vähän ollut niin ei se salille lähteminen siksikään ole helppoa, mutta kyllä se motivaatiopuoli on ehkä suurin ongelma ollut viimeiset vuodet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Kyynärlämppärit pitäis ottaa ja hankkia ja ehkä myös polvilämppärit. Suosituksia mistä ja mitä tilata, kiitos.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 619
Sportheavy.fi ja alekoodi NOORAK20 ilmaset postit / vaihdot. Tai SATUP10 koodilla -10 %.

SBD:t vaan kyynärlämpiksi. Tai sit Slingshotilla kans ihan ok lämppiä kyynärpäihi. Polvilämpissä sit vähä riippuu mitä haet...
 
Liittynyt
10.03.2023
Viestejä
13
Juuh, tuo liikuntavihasta pääseminen on myös, itsekin oon vihannut liikuntaa pitkään, ja sitäkin enemmän kehitin itselleni sellaisen imagon, että minähän en vittu liiku minnekään. Sen jättäminen taakse on tärkeä askel ollut. Ja toisaalta sen sisäistäminen, että kaikki liikunta ei ole samaa. En edelleenkään lähtisi mistään hinnasta pelaamaan mitään pallon potkimista tai frisbeekiekon heittelyä. Nykyään oikeastaan ymmärrän paremmin sen mitä vihaan ja mistä voisin pitää.
Kun tuota kehtaamisongelmaakin on vähän ollut niin ei se salille lähteminen siksikään ole helppoa, mutta kyllä se motivaatiopuoli on ehkä suurin ongelma ollut viimeiset vuodet.
Ite käyn salin jälkeen palkinnoksi uimassa. Jotain tämmösiä kikkoja kun käyttää niin tulee mentyä salille vaikka se tympiskin.
Mutta se alotuskynnys on vaikein. Sen yli kun pääsee niin alkaa helpottaan.
Olen nyt reippaan vuoden reenaillu. Vatta on pienentyny ja yleinen olokin rennompi. Kesäkuuhun mennessä viä sulattelen 4kg vhh:n avulla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Rehband näyttää myyvän Amazon.de:n kautta polvilämppäreitä kohtuuhintaan (59,95€/pari, ilmaiset postikulut).


Taidan laittaa tuolta parin tilaukseen. Ovatkohan nuo mitat kuinka tarkkoja? Näyttäisi olevan suositus juuri sopivasti L:n ja XL:n välissä ja mietin, että kumman koon ottaisi. Ideana saada lisää tukea kränäävälle polvelle ja sitä kautta varmuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
613
Rehband näyttää myyvän Amazon.de:n kautta polvilämppäreitä kohtuuhintaan (59,95€/pari, ilmaiset postikulut).


Taidan laittaa tuolta parin tilaukseen. Ovatkohan nuo mitat kuinka tarkkoja? Näyttäisi olevan suositus juuri sopivasti L:n ja XL:n välissä ja mietin, että kumman koon ottaisi. Ideana saada lisää tukea kränäävälle polvelle ja sitä kautta varmuutta.
Itekkin pitäis homaa.
Pakko päästä jossain kokeileen kun oma mitta on joko xl tai xxl.
Tuossa hinta kohdillaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Itekkin pitäis homaa.
Pakko päästä jossain kokeileen kun oma mitta on joko xl tai xxl.
Tuossa hinta kohdillaan.
Tämän videon mukaan pienempi, jos mitta on kahden koon välissä.




Tuo linkitetty malli on muuten 5mm versio. Siellä on erikseen myös 7mm versioita ja niiden hinta on 69,95€/pari. En osaa sanoa kuinka paljon noiden välillä on eroa ja missä tilanteissa se ilmenee.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
29
Rehband näyttää myyvän Amazon.de:n kautta polvilämppäreitä kohtuuhintaan (59,95€/pari, ilmaiset postikulut).


Taidan laittaa tuolta parin tilaukseen. Ovatkohan nuo mitat kuinka tarkkoja? Näyttäisi olevan suositus juuri sopivasti L:n ja XL:n välissä ja mietin, että kumman koon ottaisi. Ideana saada lisää tukea kränäävälle polvelle ja sitä kautta varmuutta.
Sinun tilanteessa panostaisin silti 7mm tukeen eli vaikka sitten SBD'hen. Rehbandit on kyllä ihan hyviä (mulla kyynärlämmittimet), mutta 5mm vahvuisena ne on enemmän lämmittimet kuin tuet. SBD neopreenejä mulla onkin sitten muutamat.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Sinun tilanteessa panostaisin silti 7mm tukeen eli vaikka sitten SBD'hen. Rehbandit on kyllä ihan hyviä (mulla kyynärlämmittimet), mutta 5mm vahvuisena ne on enemmän lämmittimet kuin tuet. SBD neopreenejä onkin sitten muutamat.
Ok, tämä oli ihan hyvä vinkki. Rehbandilta saa myös 7mm versioita, mutta ilmeisesti SBD on vielä siitä pykälää jämäkämpi. Vaikea vaan testaamatta sanoa, että onko se sitten samalla kuinka epämiellyttävä pitää koko treenin ajan päällä.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 187
Ne mitat pitää hyvin paikkaansa rehbandeissa ja tosiaan aina pienempi koko. 7mm rehband on oikein hyvät jos et kisaile tai ole kauaa harrastanut on SBD liian jäykkä tarkoitukseesi.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
29
Ok, tämä oli ihan hyvä vinkki. Rehbandilta saa myös 7mm versioita, mutta ilmeisesti SBD on vielä siitä pykälää jämäkämpi. Vaikea vaan testaamatta sanoa, että onko se sitten samalla kuinka epämiellyttävä pitää koko treenin ajan päällä.
Ei ole epämiellyttävä jos SBD'stä ottaa se kokotaulukon (vaikka sportheavyn sivuilta) mukaisen reilumman koon. Minulla on XL ja L kokoiset SBDt ja molempia voisin pitää vaikka koko treenin ajan, mutta tapana on rullata ne alas kun kyykyt on ohi.
Treenikaverilla on M koon tuet ja ne on aika tiukat eli punoo tovin ennenkuin saa päälle. Siinäkin se hankalin vaihe on niiden pukeminen. Ei kyllä valittele sen tiukkuuden takia.

Uskoisin että erot Rehbandin ja SBD välillä on materiaalin jämäkkyydessä ja pituudessa. Muistelen että tuo Rehband on lyhyempi.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 187
On se vissiin tulitikkuaskin verran lyhempi. Molemmat hyviä ja parin saa alle 100€ ja kummatkin kestää käyttöä ties kuinka ja paljon joten tää on näitä ikuisuus kysymyksiä minkä valitsee.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Ei ole epämiellyttävä jos SBD'stä ottaa se kokotaulukon (vaikka sportheavyn sivuilta) mukaisen reilumman koon. Minulla on XL ja L kokoiset SBDt ja molempia voisin pitää vaikka koko treenin ajan, mutta tapana on rullata ne alas kun kyykyt on ohi.
Treenikaverilla on M koon tuet ja ne on aika tiukat eli punoo tovin ennenkuin saa päälle. Siinäkin se hankalin vaihe on niiden pukeminen. Ei kyllä valittele sen tiukkuuden takia.

Uskoisin että erot Rehbandin ja SBD välillä on materiaalin jämäkkyydessä ja pituudessa. Muistelen että tuo Rehband on lyhyempi.
Joo, Rehband on lyhyempi. Jossakin videossa sanottiin, että SBD:t on niin pitkä ja tiukka, että se toimii tarvittaessa vaikka "säärystimenä". SBD:n pukemiseen löytyy kaikenlaisia kikkavideoita.

Vähän olen kallistumassa tuon 7mm Rehbandin puoleen, kun en ole hakemassa mitään kisajuttuja kuitenkaan.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 769
Ollut kanssa vähän painonpudotusta menossa. 6kg lähtenyt ihan sillä, että jättänyt herkut syömättä ja alkoholia vaan silloin tällöin + vähän nyt katsonut mitä suuhun laittaa ja milloin. Seuraava askel on sitten se, että yrittää tehdä myös kunnolle jotain ja jos siinä samalla vielä muutama kilo tippuisi, niin sit olis oikein hyvä.
Kuntosali ei ole oma juttu enkä yritä sinne väkisin lähteä enää. Lenkkeilyllä ja pyöräilyllä ajattelin nyt ensin aloittaa, niin saisi vähän yleiskuntoa paremmaksi.

Sit voi miettiä alkaako lihaskuntoa kotona parantamaan. Onkos kellään linkkiä hyvään lihaskunto-ohjelmaan ilman painoja?
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 619
Rehbandia saa välillä XXL:stä tarjouksesta, itte ostellut sen kyynär- ja polvilämppiä (kyynärpäihin mm. Zercheriä ja 1 jalan Zercher-pistoolikyykkyä varten ettei SBD:n kyynärlämpät säry) tyyliin 5-7 €/kpl 3 mm tai 5 mm paksuna. Ja Rehbandia jos polviin laittaa, niin oli polvi kuinka iso hyvänsä niin noi venyy niin paljo että saa vaikka XS:t jalkaan vaikka oikee koko olis L tai XL. Ne on vaan ns. hikilämppiä, ei mitään tukea. Itte panostaisin siihen, että on mahdollisimman pitkä - Rehbandit on lyhyitä ja ei mitään järkee maksaa niistä 60 € + postit. Samalla hintaa saa pidemmät ja paksummat ja paremmat. Tai halvemmalla samanlaiset. Jos rupee panostamaan 50+ € niin A7:lla on myös hyviä A7europe.com ja hintalaatusuhde vielä parempi ku SBD.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Näyttää olevan Sportheavyssä hassusti SBD:n 5mm versio kalliimpi kuin 7mm versio. Ovatko nuo muuten samanlaisia keskenään, vai onko tuo "painonnosto"-versio ihan eri malli?

1681296027049.png


Ja sitten sellainen vielä, että onko noissa SBD:n malleissa sama juttu kuin Rehbandeissa, että 5mm on liian rimpula? Aiemmin tuossa joku kommentoi että se 7mm menee tällaiseen aloittelijakäyttöön jo liiankin jäykäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Näyttää olevan Sportheavyssä hassusti SBD:n 5mm versio kalliimpi kuin 7mm versio. Ovatko nuo muuten samanlaisia keskenään, vai onko tuo "painonnosto"-versio ihan eri malli?
Itellä on ollut jo pitkään M-koon 7mm SBD:t käytössä, enkä usko, että "painonnosto" - versio eroaa mitenkään kuin että se nyt vaan on 5mm paksuinen.

Voisin tänään myöhemmin mittailla minkä kokoinen oma pohje/polvitaive on. Kaikista vaikein on saada lämppärit pohkeen yli, mutta sekään ei ole ongelma jos käyttää pitkiä sukkia. Paljaalle iholle en laittaisi, koska pois saaminen voi olla todella hankalaa ja kivuliasta. Tiukkuus on kuitenkin sellainen, että kiristää, mutta aivan hyvin voi pitää jalassa koko treenin ajan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Itellä on ollut jo pitkään M-koon 7mm SBD:t käytössä, enkä usko, että "painonnosto" - versio eroaa mitenkään kuin että se nyt vaan on 5mm paksuinen.

Voisin tänään myöhemmin mittailla minkä kokoinen oma pohje/polvitaive on. Kaikista vaikein on saada lämppärit pohkeen yli, mutta sekään ei ole ongelma jos käyttää pitkiä sukkia. Paljaalle iholle en laittaisi, koska pois saaminen voi olla todella hankalaa ja kivuliasta. Tiukkuus on kuitenkin sellainen, että kiristää, mutta aivan hyvin voi pitää jalassa koko treenin ajan.
Näyttää tällaisissa videoissa niin helpolta, että mahtaako toimia todellisuudessa kuitenkaan näin simppelisti?





Paljaalla iholla olisi tarkoitus pitää verkkarien alla.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Näyttää tällaisissa videoissa niin helpolta, että mahtaako toimia todellisuudessa kuitenkaan näin simppelisti?
Toki riippuu varmasti siitä minkä kokoiset pohkeet on ja kuinka tiukat ne oikeasti on polven ympärillä. On mullakin pari kaveria jotka käyttää L-kokoisia SBD:n lämppäreitä paljaalla iholla eikä niillä ole ollut mitään ongelmia saada niitä jalkaa tai pois. Kyllä varmasti siis onnistuu, mutta sitten on varmaan parempi ottaa taulukon suosittelema koko eikä yhtä pienempää. Voithan toki tilata kaksi eri kokoa ja palauttaa toisen. Ite tykkää, että lämppärit oikeasti kiristävän ja vaikka ite vedän sukan yli, niin sen joutuu kyllä vähän venkslaamaan jalkaan, ei siis onnistu ihan noin helposti kuin tossa videolla.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Snadi tyhmä kysymys tähän väliin käyttämättä googlea... Mikä noiden polvisuojien idea on? Joku tuki?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 058
Mulla on myös tuollaiset polvituet mutta jääneet käyttämättä just sen takia että niiden päälle laittaminen ja riisuminen on "yhtä helvettiä", otin nimenomaan kahdesta koosta sen piukemman. Säärikarvaa on, ja sehän ei tuossa auta.

Sen sijaan olen käyttänyt Tritaniumin "sukkahousu"mallin povilämppäriä, tuollainen kompressio vain ettei aja samaa asiaa mutta nuo on yllättävän hyvät kuitenkin.


Tukevuuden tunnettakin tulee vaikkei kiloja auta kyykätessä. Jos innostuu tekemään isommailla painoilla kyykkyä (nyt ie innosta) niin ne perinteiset polvisiteet on hyvät. Niissäkään tarvi olla mitään jäykintä kamaa vaan sellaiset että toimii.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 058
Snadi tyhmä kysymys tähän väliin käyttämättä googlea... Mikä noiden polvisuojien idea on? Joku tuki?
Tukee ja tuo illuusion voimakkaamasta olemuksesta & luo vahvemman minä -kuvan :)

Tuo edellä linkkaamani kompressiokin on jo ihan kiva lisä vaikkei mitään kiloja tuo. Eivät pakollisia. Maksimeissa ja tiukemmissa seteissä kyllä eduksi nuo paksummat, ja polvisiteet sitten jo auttaakin oikeesti.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Tukee ja tuo illuusion voimakkaamasta olemuksesta & luo vahvemman minä -kuvan :)

Tuo edellä linkkaamani kompressiokin on jo ihan kiva lisä vaikkei mitään kiloja tuo. Eivät pakollisia. Maksimeissa ja tiukemmissa seteissä kyllä eduksi nuo paksummat, ja polvisiteet sitten jo auttaakin oikeesti.
Tämä selvensi. Kiitos.
Mietin oisko itelle hyötyä kun tykkää välillä polvet ja muutkin hieman naksua/paukahdella, mutta eipä noista taida niihin mitää hyötyä olla.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 058
Tämä selvensi. Kiitos.
Mietin oisko itelle hyötyä kun tykkää välillä polvet ja muutkin hieman naksua/paukahdella, mutta eipä noista taida niihin mitää hyötyä olla.
Saattaa olla että jo tuollainen kevyempi tuki ohjaa / pitää lumpion linjassa, mutta riippuu mistä se naksuminen tulee. Ei välttämättä auta yhtään, voisi olla siltin hyvä lisätuki. Kuitenkin sen 50€ kokeilusta ja jos onkin täysin hyödytyn niin sinne meni malmit.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Saattaa olla että jo tuollainen kevyempi tuki ohjaa / pitää lumpion linjassa, mutta riippuu mistä se naksuminen tulee. Ei välttämättä auta yhtään, voisi olla siltin hyvä lisätuki. Kuitenkin sen 50€ kokeilusta ja jos onkin täysin hyödytyn niin sinne meni malmit.
Jeps. Nyt vasta alotellu monen vuoden tauon jälkeen tekee mitään, niin veikkaan että noi naksumiset on suurimmaks osaks liikunnan puutteesta tms.
Kunhan tässä nyt saa edes jonkinlaisen kunnon päälle, niin kattoo sit jos enemmänkin lihasta rupee kasvattamaan niin tartteeko sitten jotain tukea.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Joo, noilla on tosiaan vähän eri tarkoituksia eri käyttäjille. Omalla kohdalla haen varmuutta/lisätukea aikoinaan leikatulle ja sittemmin kuntoillessa oireilemaan alkaneelle polvelle ja joku toinen hakee niillä apuja maksimisuorituksen aikaansaamiseen.

Täällä asiaa on avattu hyvin:


Polvenlämmittimien polven alueelle tuoma kevyt paine saa aikaan kompressiovaikutuksen. Lisäksi polvenlämmittimien tiukka kiertyminen polven ympärille toimii ”huppuna”. Seurauksena polven alue lämpenee, mikä saa verenkierron vilkastumaan. Siinä missä lihaksien verenkierto nousee treenatessa jopa 20-kertaiseksi, nivelten alueen verenkierto paranee vain noin seitsenkertaiseksi1. Jos polvenlämmittimet tuovat pienenkin lisän polvinivelen verenkiertoon, on niistä ollut hyötyä.

Kompression ja lämmön tuoman verenkierron lisääntymisen on sanottu vähentävän polvien alueen turvotusta, ennaltaehkäisevän loukkaantumisia, helpottavan jo kipuilevista polvista kärsivien ahdinkoa ja nopeuttavan palautumista treeneistä. Harrasti sitten mitä tahansa urheilulajia, jokainen terveenä vietetty päivä on uusi mahdollisuus harjoitella ja tulla sitä kautta paremmaksi siinä, mitä tekee. Kilpaurheilijoiden tapauksessa asia on tietysti vielä tärkeämpi kuin harrastelijoiden, kun parhaimmillaan oma elanto on kiinni siitä, että pääsee harjoittelemaan ja kilpailemaan.

Minä en ole vielä kilpaurheilija enkä tule elättämään itseäni voimanostolla (eikä kukaan muukaan IPF-nostaja tule), mutta mikäli polvenlämmittimet auttavat vähentämään turvotusta polvissani, nopeuttamaan palautumistani, ennaltaehkäisemään loukkaantumisia ja mahdollistavat sitä kautta treenaamisen terveenä, hyödyn pitkällä aikavälillä näistä varusteista merkittävästi.

Näistä mahdollisista hyödyistä minä en halua jäädä paitsi.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Joo, noilla on tosiaan vähän eri tarkoituksia eri käyttäjille.
Vois vielä ehkä lisätä, että ite käytän polvilämppäreitä, koska ne on sallittu painonnostokisoissa. Kyllä ne sen verran tukee nostoissa, että en jättäisi poiskaan, mutta jos ne joskus kielletään kisoissa, saattaisin pikkuhiljaa luopua niistä myös treenikäytössä.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Mulla on myös tuollaiset polvituet mutta jääneet käyttämättä just sen takia että niiden päälle laittaminen ja riisuminen on "yhtä helvettiä", otin nimenomaan kahdesta koosta sen piukemman. Säärikarvaa on, ja sehän ei tuossa auta.
Tämä just. Karvattomaan koipeen voi rullata minkälaisen siteen hyvänsä mutta luomukarvaiseen on väljempikin neopreenituki tuskaa. Ehkä helpottaa kun pidempään käyttää, nuo nimittäin repii kyllä ne karvat pikkuhiljaa juurineen irti :D
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Tämä just. Karvattomaan koipeen voi rullata minkälaisen siteen hyvänsä mutta luomukarvaiseen on väljempikin neopreenituki tuskaa. Ehkä helpottaa kun pidempään käyttää, nuo nimittäin repii kyllä ne karvat pikkuhiljaa juurineen irti :D
Osittain tämän vuoksi tilasin eilen ne Rehbandin 7mm RX Knee Sleevet L-kokoisena (pohje mittauskohdasta aika tasan 40cm), kun ovat videoiden ja eri arvioiden mukaan helpommat pukea ja pitäisi olla ihan laadukkaat muutenkin. Jos eivät ole jollakin tavalla toimiva setti, niin pitää katella sitten joskus muita vaihtoehtoja.

Tilasin suoraan Rehbandin omasta verkkokaupasta, kun sieltä ne sai ilman toimituskuluja ja vielä muutaman euron halvemmalla kuin Amazonista. 1kpl maksaa 39,90, mutta kun lisää ostoskoriin toisen, niin siitä saa -30% alennuksen, jolloin loppusummaksi jää kuluineen 67,83€.


1681369877050.png


Rehbandin koko-opas:

1681369971707.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Onko teillä kokemuksia tästä laitteesta? Tai vastaavanlaisista kuntokeskuksista kotiin?
Gymstick home gym 2
Olisiko tällä mahdollista tehdä kotona perustreeniä?
Jos valmiit liikeradat maistuu niin varmasti ihan hyvä perusvehje, ei ole ainakaan hinnalla pilattu.

Power rack, levytanko, taljalisäosa, penkki ja painot on kuitenkin helposti sen pari tonnia, niillä toki tekee jo sitten lähes mitä vain.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Kannattaa muistaa myös se, että nuo pitävät käytössä melkoista kolinaa ja voivat kerrostalossa aiheuttaa kipinöitä naapurisuhteisiin, jos ei alla ole kunnollisia vaimennuksia ja käyttöajat järkeviä.

Lisäksi tuolla sinäänsä kohtuullisellakin hinnalla saa 2-3v kuntosalijäsenyyden, joka on mielestäni sekin harkitsemisen arvoinen vaihtoehto, jos vain lähistöltä löytyy sopiva sali. Siellä riittää laitteita ja painoja ja on mielestäni myös helpompi keskittyä olennaiseen ilman häiriötekijöitä.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 619
Ei tommosta halpaa paskaa kannata ostaa juu. Ostat joko kerralla sen power rackin ym. tai sitte salikortin. Toki kyllähän himassa pärjää aika pitkälle vaikka puolapuut leuanveto- ja dippiulokkeilla plus kahvakuulia jne.. Toisaalta jossain ilmasella ulkosalillakin voi käydä. Siks enstöikseen ois hyvä käydä jonki aikaa salilla salilla, että tietää mikä kiinnostaa. Sitten vasta kotiin jotain kunnollista.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
61
Ei tommosta halpaa paskaa kannata ostaa juu. Ostat joko kerralla sen power rackin ym. tai sitte salikortin. Toki kyllähän himassa pärjää aika pitkälle vaikka puolapuut leuanveto- ja dippiulokkeilla plus kahvakuulia jne.. Toisaalta jossain ilmasella ulkosalillakin voi käydä. Siks enstöikseen ois hyvä käydä jonki aikaa salilla salilla, että tietää mikä kiinnostaa. Sitten vasta kotiin jotain kunnollista.
Vahvasti samaa mieltä, voi olla että innostus lopahtaa jo siihen kun ei tuo kummiskaan ole mitään vrt. kunnon laitteisiin tai vapaapainoihin.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 619
Tosiaan sitte jotku 5-40 kilon säädettävät kässärit ei edes tiputa hintaa ku alesta ostaa.

Niinku just tällaset löytyy multakin autotallista FitNord Säädettävä käsipaino 40 kg - Kuntokauppa.fi

Ostin joskus alesta ku oli luokkaa 2 sataa jotain / zibale.

Ja levypainot, varsinkaan bumperit alesta ei paljo hintaa myöskään tiputa kuten ei laadukkaat tangot / vehkeetkään.

Toki aloittelijalle suosittelen 2-20 kg säädetäviä kässäreitä. Ja Bowlexin isoimmat ois toki edistyneimmille parhaat mut ei jaksa maksaa 600€/kpl tjsp. eli tehään tallissa sit pidempää sarjaa apuliikkeitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
899
Leuanvetotanko kannattaa myös hommata kotitreeneihin. Itseltä löytyy tämä: Ademax-Leuanvetotanko | Tuotetiedot

Voin suositella. Hyvin pystyy oviaukossa vetämään leukoja ja tekemään jalkojen nostoja, jalat koukussa toki. Ja on kyllä tukevasti karmien välissä, voi käyttää helposti myös lisäpainoja vaikka repussa.

Kyllähän kotonakin kuntoon pääsee, jos vain saa treenifiiliksen päälle. Kesällä kyllä itsellä liian kuuma kämpillä treenailla.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
580
Mittailin vähän. Polvitaive 38cm ja pohje 42cm. Ei ihmekään, että pohkeiden kohdalta hieman kiristää M-koon lämppärit, kun yrittää laittaa päälle.

Minulla ei ole ollut mitään isompia polvivaivoja, ainoastaan lievää polvisärkyä jalkakyykyn jälkeen. Ilmeisesti nämä kuitenkin ennaltaehkäisee vammoja?
Pohje on 44cm ja polvilumpion kohdalta 43cm - 3XLarge on varmaankin turvallisempi valinta?
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 619
Minulla ei ole ollut mitään isompia polvivaivoja, ainoastaan lievää polvisärkyä jalkakyykyn jälkeen. Ilmeisesti nämä kuitenkin ennaltaehkäisee vammoja?
Pohje on 44cm ja polvilumpion kohdalta 43cm - 3XLarge on varmaankin turvallisempi valinta?
Mulla on polvi 37 cm ja pohje 38 cm ja reiska paksuuntuu reilusti heti polven päältä. Vanhat M:t ns. mukava treenikoko ja vanhat S:t kovempiin ykkösiin-kolmosiin. Vanhat SBD:t on huomattavasti jämäkämpiä ja Winter rangen valkoraitasia M:iä ku kokeilin niin oli ihan hiton löysät. Uusista/nykysistä 7 mm SBD siis pienempää vaan heti suosiolla. Mua paljo isommat ja painavammat nostajat käyttää XS:ää kisoissa.

Isopohkeisille sopii paremmin Inzer Ergo Pro ja A7 Hourglass.

Mut jos SBD haluut jotain apua/vakautusta/tukea niin XL tai jos jostain syystä pirun löysät lerput haluut niin 2XL. Ne löystyy kuitenkin alussa/käytössä ja optimituen saa ku lämppä lähtee 3-5 cm lumpion alareunan alapuolelta eli ei pitäs pohjetta ahistaakaan.

Tilaa sillä NOORAK20 koodilla niin saat vaihtaa ilmatteeks sit oikeaan kokoon (=pienempään :D).
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
No joo, oli se välissä noussutkin. Yleisemmin aina on samalle tasolle jäänyt mutta 1000-1200 kcal määrällä menty nyt.
Ok määrä jollekkin 50 kiloiselle neitoselle.. (ehkä)
90kg painavalla miehellä tuollainen kalorimäärä päivässä vain hidastaa aineenvaihduntaa ja aiheuttaa elimistössä enemmän ongelmia kuin hyötyä, jos ei kyse ole jostakin muutaman päivän pikakuurista jotain muuta tarkoitusta kuin painonpudotusta ajatellen. Järkevä kalorivajeen määrä on tutkitusti noin 500kcal/päivä, joka tarkoittaa ~90kg painavalla miehellä noin 2000kcal (+/-200kcal) kalorimäärää päivässä riippuen muusta aktiivisuudesta. Käytännössä alle 2000kcal/päivä aiheuttaa noilla spekseillä väistämättä ongelmia ja kilot myös palaavat helposti takaisin, kun elimistö pyrkii palaamaan "häytystilasta".
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 321
Itse jätän myös aina tankolukot laittamatta, niin saa hätätapauksessa kipattua levyt pois tangosta.
Isoilla painoilla vaarallista, tuollaisessa on joku sivullinen kuollutkin kun tanko lentänyt päähän. En kyllä itsekkään noita käytä mutta alle sadan kilon painot tangossa ja ei ykkösiä niin riski on pieni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 966
Viestejä
4 215 735
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom