Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Ei varmasti annakaan. Haluaisin vain että joku kertoo mikä on oikeasti järkevää ja tehokasta, kun tarkoitus on polttaa rasvaa ja pyrkiä samalla lisäämään lihasmassaa. Silloin marras/joulukuussa kun tämän setin aloitin, mantra oli että "kuluta enemmän kuin syöt". No, minä aloin ramppaamaan salilla ja söin vajaat 2000kcal/päivä. Edistys oli huimaa, mutta nyt ollaan sitten tässä.


En minä mitään perseiden vetämistä ole tarkoittanut missään vaiheessa, mutta viikonloppuna ruoan kanssa pari lasia viiniä ja samaten 2-3 olutta saunassa. Ja nämäkin siis olen laskenut mukaan niihin päivalakaloreihin. Jos tuo on se mikä kaataa kelkan, niin sitten peli on menetetty.
Joo, niin mä muistelinkin, että olet laskenut noi päivän kaloreihin ja ei siinä mitään, että antaa maksalle vähän ylimääräistä duunia. Mutta tästä tilanteesta saa sellaisen kuvan, että olet turhautunut kun homma ei etene. Itse ainakin kokeilisin onko sillä mitään vaikutusta tilanteeseen, jos parina viikonloppuna jättää ottamatta. :geek: Katsoin kyllä itsekin, kuinka paljon litrassa light lonkeroa on kaloreita, että mahtuisiko se perjantai-illan kaloreihin. :lol:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Joo, niin mä muistelinkin, että olet laskenut noi päivän kaloreihin ja ei siinä mitään, että antaa maksalle vähän ylimääräistä duunia. Mutta tästä tilanteesta saa sellaisen kuvan, että olet turhautunut kun homma ei etene.
Olen turhautunut siis siihen, kun eilen alkoi valkenemaan että olen ilmeisesti onnistunut ajamaan elimistön sellaiseen tilanteeseen, josta palautuminen kestää jopa kuukausia ja sen aikana tilanne saattaa perkelöityä pahemmaksi kuin mistä lähdin liikkeelle. Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisi.

Itse ainakin kokeilisin onko sillä mitään vaikutusta tilanteeseen, jos parina viikonloppuna jättää ottamatta. :geek:
Joulukuun ja tammikuun olin kokonaan tipattomalla (uuden vuoden juhlintaa lukuun ottamatta). Varmasti sillä on vaikutusta, mutta joskus pitää antaa vähän siimaa itsellekin, varsinkin kun tässä on muuten menty niin tiukalla linjalla.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
452
Pari lasia viiniä ja kolme olutta voi olla jo 1000 kaloria. Tuon jos sisällyttää päivän 1900 kalorin "budjettiin" joka viikonloppu niin uskaltaisin sanoa, että paska puhetta. Tuohon 900 kaloriin tekee tiukkaa saada edes järkevää määrää proteiinia kasaan, vaikka söisi maustamatonta kanapihviä. Puhumattakaan hyvistä rasvoista, kuidusta, mikro- makro ja suojaravinteista. Kun elimistössä on alkoholia, kroppa priorisoi myrkyn polttamisen jolloin rasvanpolttaminen ym prosessit jää taka-alalle ja syöty ruoka/rasva varastoidaan. Alkoholin kanssa tulee helposti huomaamatta syötyä myös extraa, kaiken muun lisäksi.

Alkoholia voi nauttia ja elämästä nautiskella, mutta kannattaa punnita tavoitteet ja halut realistisesti. Lisää vaikka liikuntaa tai vähentää alkoholin vaikka kertaan kuussa, tai esim vaihtaa saunaoluet alkoholittomiin. Kehonmuokkaus on hidasta ja pitkäjänteistä hommaa, eikä siinä kuukausi tai kaksi vielä paljoa paina. Samat dieettimallit eivät myöskään välttämättä sovi kaikille.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Pari lasia viiniä ja kolme olutta voi olla jo 1000 kaloria. Tuon jos sisällyttää päivän 1900 kalorin "budjettiin" joka viikonloppu niin uskaltaisin sanoa, että paska puhetta.
Kuten aiemmin pariinkin otteeseen sanoin, noina päivinä listasin Sulamoon myös kaikki liikunnat, jotta näin pysytäänkö järkevissä rajoissa. Kyllä ne siellä siis listattuna ovat, mutta en missään vaiheessa mielestäni väittänyt että ne ovat mukana siinä 1900kcal/päivä-lukemassa, tai sitten ilmaisin itseäni epäselvästi.

Tässä Sulamon palvelusta mm. lauantai parin viikon takaa:

1678436042504.png


Hiilaripalkki on toki tapissa ja vähän ylikin, mutta proteiinin ja rasvojen määrä oli kohtuullinen ja muutenkin päivän luvut ovat ihan järkeviä, eikä laskennallista ylitystä kokonaisenergian suhteen tapahtunut. Tuolloin "treenijuomina" oli kaksi Karhun 0,33dl vahvaa olutta (yht 396kcal) ja 2,8dl punaviiniä (198kcal).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 114
Pääasia elämäntapamuutoksessa on, että matkasta nauttii heti alusta lähtien. Mitä väliä sillä takapakillakaan on, jos hetkellisesti epäonnistut niin se ihan sama mahdollisuus siellä edessäpäin silti vielä häämöttää, ja aikahan kuluu joka tapauksessa ihan samaa tahtia oli sitten hyvät tai huonot elämäntavat.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 334
Cheat-päivä estää hyvin ettei kroppa mene säästöliekille mutta alkoholin kanssa läträäminen on vähän haastava. Varsinkin rasvapitoinen ruoka oikeaan aikaan voi olla hyvä veto.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 270
En tiedä, lohduttaako se yhtään, mutta varmaan jokaiselle elämäntapamuutosta tekevälle tulee joitain virheitä tai asioita, jotka olisi voinut tehdä toisin, jos olisi ollut parempaa tietoa saatavilla. Ja toisekseen vaikka parhaimmillaan puhutaan aika tavallisista asioista, niin netti on ikävä kyllä sen verran täynnä kaikenlaista vaikuttajaa kertomassa sitä yhtä ja oikeaa tapaa tehdä milloin mitäkin, ettei ole ihme, jos niiden parissa ajautuu vähän harhaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
En tiedä, lohduttaako se yhtään, mutta varmaan jokaiselle elämäntapamuutosta tekevälle tulee joitain virheitä tai asioita, jotka olisi voinut tehdä toisin, jos olisi ollut parempaa tietoa saatavilla.
En tiedä auttaako käytännössä, mutta on tämä parempi silti kuin moni muu ohje. :D

Ja toisekseen vaikka parhaimmillaan puhutaan aika tavallisista asioista, niin netti on ikävä kyllä sen verran täynnä kaikenlaista vaikuttajaa kertomassa sitä yhtä ja oikeaa tapaa tehdä milloin mitäkin, ettei ole ihme, jos niiden parissa ajautuu vähän harhaan.
Tämä. Miljoona kertaa tämä.
 
Liittynyt
10.03.2023
Viestejä
13
Ite otin tossa alkuvuodesta ton Fitfarmin VHH ravintovalmennuksen. Kuulostaa ny mainokselta mutta sieltä sai hyvää oppia syömisestä ja kuntoilusta. Painoakin lähti päälle 4 kiloo.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
237
Ite otin tossa alkuvuodesta ton Fitfarmin VHH ravintovalmennuksen. Kuulostaa ny mainokselta mutta sieltä sai hyvää oppia syömisestä ja kuntoilusta. Painoakin lähti päälle 4 kiloo.
Mäkin tuon tein ja hyvin noi toimii. Vhh enenpi tommoseen nopeaan painonpudotukseen.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 397
Siemenöljyt (rapsi, rypsi jne) nostavat ruokahalua, eli saavat syömään yli kaloritarpeen. Ne pois ja eläinperäiset rasvat ja oliiviöljy tilalle. Proteiinia suurin osa syö liian vähän. Kasviproteiinit ei imeydy kunnolla eli vegaanipelleily kannattaa lopettaa niissäkin ja oikeaa eläinproteiinia riittävästi. Tärkkelyshiilarit pois tai vähälle, mutta se tapahtuu itsestään jos syö kunnolla proteiinia ja rasvaa.

Väkisin tehdyt nälkädieetit on tuomittu epäonnistumaan. Keho menee vain virransäästötilaan ja säästää mm. immuniteetista. Kuinka moni Suurin pudottaja -kisasta jää laihdutettuun painoon?
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Kokemuksia termogeenisistä lääkkeistä/lisäravinteista/ruoista? Kaikki laillinen lienee pelkkää plaseboa? En hae itsessään mitään rasvanpolttovaikutusta, mutta nyt kun on dietannut niin järkyttävä vilu koko ajan paitsi saunassa tai puntilla. Chilin syöminen auttaa, mutta vain minuutteja.
Otin nyt suorituskykykeskeisen lähestymistavan sijasta tavoitteeksi esteettisen tavoitteen, eli kokeilen jos saisi keskivartaloon vähän erottuvuutta esim. latseihin ja vatsaan.
Tämä etenee aika hienosti. Oon nyt syönyt n. 2500 kcal ja 2 g / kg proteiinia tämän vajaan kuukauden. Paino ei ole muuttunut miksikään, mutta jostain syystä peilikuva on parantunut huomattavasti ja "sivutissi" kainalon alta hupenee nopeasti. Vatsassa huomaa, että rasvakudos muuttuu semmoiseksi pehmeäksi ja nahka löystyy. Alavatsan V-lihas (mikä lienee nimeltään) alkaa näkyä fleksatessa, suorissa vatsalihaksissa näkyy pienet kuopat kyljissä, mutta ei voi rehellisesti sanoa, että ne mitenkään näkyisi. Selän puolella tilanne on se, että lihasten liike näkyy rasvan läpi, mutta mitään varsinaista erottuvuutta ei ole. Nämä em. havainnot kuitenkin sellaisia, joita ei vielä kuukausi sitten ollut, joten suunta on oikea. Lisäksi huomasin, että sisäreisien rasvapallukat on pienentynyt ihan mukavasti, muuten jalkojen osalta lihaserottuvuus on jokseenkin entisensä.

Treenissä muutin painotusta tuntumaan, liikeradan laajuuteen ja pidensin sarjoja jonkun verran, aiemmin toistot pääosin 1 - 6 alueella ja nyt 5 - 10. Aloitin kreatiinin samaan aikaan dieetin kanssa ja se ehkä osittain selittää painon muuttumattomuutta, mutta muuten kyllä vähän ihmetyttää. Mihinkään massiiviseen lihaskasvuunkaan en usko, koska oon nyt kuitenkin viitisen vuotta käynyt puntilla ja koko ajan jossain määrin tavoitteellisesti, vaikka en mitenkään absoluuttisen kurinalaisesti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Kokemuksia termogeenisistä lääkkeistä/lisäravinteista/ruoista? Kaikki laillinen lienee pelkkää plaseboa? En hae itsessään mitään rasvanpolttovaikutusta, mutta nyt kun on dietannut niin järkyttävä vilu koko ajan paitsi saunassa tai puntilla. Chilin syöminen auttaa, mutta vain minuutteja.
Eikös toi vilu viittaa juuri siihen, että elimistö kompensoi energiavajausta?
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Kokemuksia termogeenisistä lääkkeistä/lisäravinteista/ruoista? Kaikki laillinen lienee pelkkää plaseboa? En hae itsessään mitään rasvanpolttovaikutusta, mutta nyt kun on dietannut niin järkyttävä vilu koko ajan paitsi saunassa tai puntilla. Chilin syöminen auttaa, mutta vain minuutteja.
Chilihän päinvastoin viilentää oloa entisestään esimerkiksi helteillä lisäämällä hikoilua. Ja muilla "termogeenisillä" lisäravinteilla on sama vaikutus, entistä kovemman vilun niillä saa aikaiseksi.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Eikös toi vilu viittaa juuri siihen, että elimistö kompensoi energiavajausta?
Joo energiavajeeseen minä sen liitän. Siksi juuri pohdin että jos joku oikea termogeeninen olisi olemassa niin se poistaisi oireen. Paljon on ehdotuksia netissä, mutta harvasta mitään näyttöä.
Chilihän päinvastoin viilentää oloa entisestään esimerkiksi helteillä lisäämällä hikoilua. Ja muilla "termogeenisillä" lisäravinteilla on sama vaikutus, entistä kovemman vilun niillä saa aikaiseksi.
Hyvä pointti. Pitänee varmaan vaan vaatettaa enemmän aina kun ei ole liikkeellä.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Joo energiavajeeseen minä sen liitän. Siksi juuri pohdin että jos joku oikea termogeeninen olisi olemassa niin se poistaisi oireen. Paljon on ehdotuksia netissä, mutta harvasta mitään näyttöä.

Hyvä pointti. Pitänee varmaan vaan vaatettaa enemmän aina kun ei ole liikkeellä.
Kylmäaltistuksella lähtisin jos haluaa lisätä kulutusta - avanto / kylmäallas ja mojovat vedot siellä. Plussana tulee hyvä mieli - mutta ei salin jälkeen vaan ennen tai ihan erikseen, kylmä syö lihasten kasvua treenin jälkeen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Heet-treenien pitäisi myös laittaa aineenvaihduntaa käyntiin. Voi vaikka vetää hankijuoksua pätkissä 30min ja on jalat muusia pari päivää tottumattomalla.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 668
Heet-treenien pitäisi myös laittaa aineenvaihduntaa käyntiin. Voi vaikka vetää hankijuoksua pätkissä 30min ja on jalat muusia pari päivää tottumattomalla.
Hiit, high intensity interval training.

Hankijuoksu kuulostaa hyvältä. Juokset 30s täpöä ja 30s lepoa. Toista 4 kertaa. Pakkolepoa minuutti, uudestaan.

Tuo kertaa neljä tai viisi. 20-30min siinä menee.

Jos et ole ikinä tehnyt niin tuo työvaihe sitten tarkoittaa että aivan kaikki peliin. Alusta loppuun.
 

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
183
Olen turhautunut siis siihen, kun eilen alkoi valkenemaan että olen ilmeisesti onnistunut ajamaan elimistön sellaiseen tilanteeseen, josta palautuminen kestää jopa kuukausia ja sen aikana tilanne saattaa perkelöityä pahemmaksi kuin mistä lähdin liikkeelle. Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisi.
Mun on todella vaikea uskoa, että noilla kaloreilla ja tuossa ajassa saisi elimistöään mihinkään vaikeaan säästöliekkiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Mun on todella vaikea uskoa, että noilla kaloreilla ja tuossa ajassa saisi elimistöään mihinkään vaikeaan säästöliekkiin.
Järki sanoo samaa, mutta olisi kiva saada varmistus. Onhan tuo vajaus ollut aika iso kuitenkin. Olen siis syönyt useamman kuukauden ajan noin 1900kcal, joka tarkoittaa liikunnan kanssa varmaankin noin 1000kcal vajausta kuvitellun 500kcal sijaan.

Mutta oli miten oli, nostin nyt kaloritarvetta 300kcal ja kirjaan laskuriin myös liikunnat, jotta niinä päivinä ei tule niin suurta vajausta. Pitää seurata tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 216
Järki sanoo samaa, mutta olisi kiva saada varmistus. Onhan tuo vajaus ollut aika iso kuitenkin. Olen siis syönyt useamman kuukauden ajan noin 1900kcal, joka tarkoittaa liikunnan kanssa varmaankin noin 1000kcal vajausta kuvitellun 500kcal sijaan.
Meneekö kaikki suuhun laitettava "olennainen" ruoka vaa'an kautta? Tuo on nimittäin sellainen missä voi helposti tulla yllätyksiä jos ei tarkkaan punnitse ruokia ennen syömistä.

Itse olen nyt tämän vuoden alusta tiputtanut painoa 87kg --> 78kg ihan vain normaalilla noin 500 kcal kalorivajeella per päivä. Välillä paino menee ylös mutta keskiarvona se on tullut sen noin 0,5kg / viikko alas.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Kylmäaltistuksella lähtisin jos haluaa lisätä kulutusta - avanto / kylmäallas ja mojovat vedot siellä. Plussana tulee hyvä mieli - mutta ei salin jälkeen vaan ennen tai ihan erikseen, kylmä syö lihasten kasvua treenin jälkeen.
Ongelma johon haettiin ratkaisua ei ollut energiankulutuksen pienuus vaan vilun tunne. Toki noilla lienee yhteinen etiologia sikäli kun vilun tunne johtunee alentuneesta aineenvaihdunnasta. Kylmäaltistus kyllä lisää lämmöntuottoa rasvakudoksessa, joten voisi tuota kokeilla, jos siitä saisi pitkäkestoisemman vaikutuksen kuin esim liikunnasta.
Heet-treenien pitäisi myös laittaa aineenvaihduntaa käyntiin.
Hiittejä en olekaan kokeillut. Tasasykkeistä tehdessä/puntilla on toki lämmin, mutta vilu palaa alle tunti treenin jälkeen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Meneekö kaikki suuhun laitettava "olennainen" ruoka vaa'an kautta? Tuo on nimittäin sellainen missä voi helposti tulla yllätyksiä jos ei tarkkaan punnitse ruokia ennen syömistä.

Itse olen nyt tämän vuoden alusta tiputtanut painoa 87kg --> 78kg ihan vain normaalilla noin 500 kcal kalorivajeella per päivä. Välillä paino menee ylös mutta keskiarvona se on tullut sen noin 0,5kg / viikko alas.
10kg 2,5 kuukaudessa on vähän liian raju tahti. Se ei voi jatkua loputtomiin ja siitä pitää palautua hallitusti. Samansuuntainen alku oli minullakin.

Ihan kaiken suuhun laitetun olen mitannut ja listannut. Suurimmasta osasta tietää jo silmämääräisesti ~5g tarkkuudella painon, niin ei ole ihan pakko punnita, mutta yleensä silti punnitsen.

Sovellus on luurissa, niin sinne on hyvä laittaa kaikki vaikka ei söisi kotona. Muiden valmistamia valmiita annoksia en ole käytännössä syönyt.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 270
Nyt on Hesari tehnyt kyselynsä perusteella jutun noista huonoista salikokemuksista. Kiteytettynä varsinaista ylipainon tai vaikka tekniikan kommentointia ei vastauksissa ilmeisesti noussut niin paljon esiin, mutta epäsopivaa tuijottelua ja kommentointia omaa silmää miellyttävien naisten ja miesten vartaloista taas löytyi enemmän.


Tätä en ole omalla salilla nähnyt, mutta toisaalta oma tyylini on tuijotella suurinpiirtein seinää tai muuten vaan olla kuulokkeet päässä omissa maailmoissa, joten tuskin huomaisin vaikka vieressä treenaavaa vedettäisiin turpaan. Myös joidenkin tapa kuvata itseään ison peilin edessä nousi esiin. Siis siten, että videolle päätyy muita treenaavia.

Toivottavasti nyt mahdollisimman moni ahdistavaa kommentointia ym. kokeva sanoisi asiasta eteenpäin, kai noi pääsääntöisesti vakavasti kuitenkin otetaan.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Olen turhautunut siis siihen, kun eilen alkoi valkenemaan että olen ilmeisesti onnistunut ajamaan elimistön sellaiseen tilanteeseen, josta palautuminen kestää jopa kuukausia ja sen aikana tilanne saattaa perkelöityä pahemmaksi kuin mistä lähdin liikkeelle. Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisi.
Mitkä sun makrot keskimäärin on? Ei ~2000 kcal dieetillä itseään saa semmoiseen nääntymistilaan missä elimistö käy pyhällä hengellä. Suurin riski liian isossa kalorivajeessa on lihasmassan käyttö energiaksi.

Paljon sulla tulee aerobista viikkoon? 150 minuuttia hikiliikuntaa/viikko parantaa rasvojen metaboliaa ja sokereiden käyttöä varastoinnin sijaan merkittävästi. Ilmeisesti aerobinen liikunta on paras (laillinen) ampk-agonisti. Tässä mekanismissa plussaa, että säästää lihasmassaa kun energiaa otetaan rasvasta. Muistaakseni paras vaikutus saadaan kun tehdään mahdollisimman raskasta liikuntaa, eli fatburnzonejutut on puutaheinää. Oon nyt kännykällä, mutta voin myöhemmin koittaa muistaa laittaa tutkimusdataa aiheesta.

Mä oon ymmärtänyt että on yleinen tapa bodaripuolella lisätä aerobista sitten kun dieetti ollaan vedetty siihen pisteeseen, että siitä ei saa enää nipistettyä järkevästi. Kyllä isotkin miehet tarttee useita viikkoja alle 2000 kcal ruoalla ja monta tuntia aerobista viikkoon sitten kun rasvoja halutaan tosi alas. Monen terveyssyistä painoa pudottavan ei toki tarvitse mennä mihinkään äärimmäisyyksiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Mitkä sun makrot keskimäärin on? Ei ~2000 kcal dieetillä itseään saa semmoiseen nääntymistilaan missä elimistö käy pyhällä hengellä. Suurin riski liian isossa kalorivajeessa on lihasmassan käyttö energiaksi.
Näillä nyt määritetyillä uusilla arvoilla ilman liikuntaa aktiivisuuskertoimella 1,4 (koska työpäivät staattista tietokonenörtteilyä):

Laskennallinen kulutus: 2599 kcal
Tavoite 2099 kcal

Makrot:
Proteiini 140g (manuaalisesti määritetty)
Hiilihydraatti 196g
Rasva 83g

Liikuntasuoritusten kirjaaminen sitten vaikuttaa noihin suhteellisesti Sulamon oman kaavan mukaan.

Aiemmin tavoite oli siis noin 1900kcal/päivä ja kun en kirjannut liikuntasuorituksia, niin vajausta tulee käsittääkseni liian paljon treenipäivinä.

Paljon sulla tulee aerobista viikkoon? 150 minuuttia hikiliikuntaa/viikko parantaa rasvojen metaboliaa ja sokereiden käyttöä varastoinnin sijaan merkittävästi. Ilmeisesti aerobinen liikunta on paras (laillinen) ampk-agonisti. Tässä mekanismissa plussaa, että säästää lihasmassaa kun energiaa otetaan rasvasta. Muistaakseni paras vaikutus saadaan kun tehdään mahdollisimman raskasta liikuntaa, eli fatburnzonejutut on puutaheinää. Oon nyt kännykällä, mutta voin myöhemmin koittaa muistaa laittaa tutkimusdataa aiheesta.

Mä oon ymmärtänyt että on yleinen tapa bodaripuolella lisätä aerobista sitten kun dieetti ollaan vedetty siihen pisteeseen, että siitä ei saa enää nipistettyä järkevästi. Kyllä isotkin miehet tarttee useita viikkoja alle 2000 kcal ruoalla ja monta tuntia aerobista viikkoon sitten kun rasvoja halutaan tosi alas. Monen terveyssyistä painoa pudottavan ei toki tarvitse mennä mihinkään äärimmäisyyksiin.
Käyn salilla 4 kertaa viikossa, noin 1-1,5h kerrallaan. Joka kerta 10-20min kuntopyörällä tai soutulaitteessa ja loput voimaharjoittelua suunnitelman mukaan. Välipäivinä joskus pyöräilyä, uintia, kävelyä, tai ei välttämättä mitään.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
452
Nyt vaan syöt joka päivä saman verran ja lopetat jatkuvien tankkausten ja kalorikompensaatioiden ja -lisäysten tekemisen, kun hiukankin tulee liikuntaa/liikuttua. Mielellään vakioit myös liikkumisen määrän, esim 7-10k askelta päivässä, ihan jo yleisterveyden takia. Kun salilta on välipäivä, voit tehdä saman ajan kevyttä liikuntaa/liikkumista, esim kävelyä/pyöräilyä.

Jos diettaaminen/ruokailut on hukassa, esim rp diet on kohtuullisen pätevä valmennus-sovellus, minkä takana on oikeasti fiksua porukkaa. Se ohjeistaa myös diettitaukoihin ja erilaisiin kalorijaksoihin tarvittaessa. Itse tuota käyttänyt useammalla miinuskalorijaksolla ja ollut tyytyväinen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Nyt vaan syöt joka päivä saman verran ja lopetat jatkuvien tankkausten ja kalorikompensaatioiden ja -lisäysten tekemisen, kun hiukankin tulee liikuntaa/liikuttua.
Niin olen tähän saakka tehnytkin sillä 1900kcal/päivä tavoitteella, nyt vain nostin sitä hieman kun se on käsittääkseni liian alhainen ja saattaa aiheuttaa ongelmia (jos ei ole vielä aiheuttanut).

Tarkoititko siis, että jos käy kuntosalilla rehkimässä 500kcal edestä, niin siltikään ei kannata syödä enempää? Siitähän tulee silloin paljon enemmän kalorivajausta kuin suositeltu max 500kcal/päivä, eikö niin?

Mielellään vakioit myös liikkumisen määrän, esim 7-10k askelta päivässä, ihan jo yleisterveyden takia. Kun salilta on välipäivä, voit tehdä saman ajan kevyttä liikuntaa/liikkumista, esim kävelyä/pyöräilyä.
Tähän olen pyrkinyt aiemminkin, mutta joskus jää väliin, erityisesti talvella, kun ei aina kiinnosta rämpiä pakkasloskatuiskussa. Salilla voi toki käydä vaikka vain polkemassa kuntopyörällä tai juoksu/kävelymatolla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 216
10kg 2,5 kuukaudessa on vähän liian raju tahti. Se ei voi jatkua loputtomiin ja siitä pitää palautua hallitusti. Samansuuntainen alku oli minullakin.
On se ehkä vähän nopea tahti, mutta on tätä sen verran pitkään tehty, ettei tässä toistaiseksi ole mikään mennyt pahasti pieleen. Perustusta runkoon kuitenkin rakennettu jo se parikymmentä vuotta. Nyt ei vain ollut aikaa eikä halua tehdä mitään yli puolen vuoden projektia tästä painonpudotuksesta. Toistaiseksi kuitenkin paino lähtenyt tasaisesti ja pääsääntöisesti fläsästä vyötäröltä ja sarjapainot ollut kuitenkin nousujohteisia.
 

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
183
Niin olen tähän saakka tehnytkin sillä 1900kcal/päivä tavoitteella, nyt vain nostin sitä hieman kun se on käsittääkseni liian alhainen ja saattaa aiheuttaa ongelmia (jos ei ole vielä aiheuttanut).

Tarkoititko siis, että jos käy kuntosalilla rehkimässä 500kcal edestä, niin siltikään ei kannata syödä enempää? Siitähän tulee silloin paljon enemmän kalorivajausta kuin suositeltu max 500kcal/päivä, eikö niin?
Näin minä tekisin (ja olen tehnyt/teen).
Jos olo tuntuu hyvälle, niin antaa mennä vaan.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
452
Niin olen tähän saakka tehnytkin sillä 1900kcal/päivä tavoitteella, nyt vain nostin sitä hieman kun se on käsittääkseni liian alhainen ja saattaa aiheuttaa ongelmia (jos ei ole vielä aiheuttanut).

Tarkoititko siis, että jos käy kuntosalilla rehkimässä 500kcal edestä, niin siltikään ei kannata syödä enempää? Siitähän tulee silloin paljon enemmän kalorivajausta kuin suositeltu max 500kcal/päivä, eikö niin?


Tähän olen pyrkinyt aiemminkin, mutta joskus jää väliin, erityisesti talvella, kun ei aina kiinnosta rämpiä pakkasloskatuiskussa. Salilla voi toki käydä vaikka vain polkemassa kuntopyörällä tai juoksu/kävelymatolla.
Voimaharjoittelu kuluttaa kohtuu vähän kaloreita per käytetty aika, eikä ole kulutuksen lisäämiseen lähellekään parasta liikuntaa. Siinä on kulutuksen lisäykseen huono käytetty aika vs poltetut kalorit vs palautumiskapasiteetin kuormitus-suhde. Vastus/voimaharjoittelun pääasiallinen tarkoitus miinuskaloreilla onkin antaa signaalia kropalle, että hei näitä lihaksia tarvitaan, jolloin keho polttaisi mielummin rasvaa kuin lihaksia. Toki aloittelijalla usein voi myös lihasmassa hetken aikaa kasvaa miinuskaloreillakin. Se että voimatasot kasvaa tai pysyy samalla tasolla, on ihan hyvä indikaatio siitä, että lihasmassa on säilynyt miinuskaloreista huolimatta.

Jos haluaa konkreettisia neuvoja tai mielipiteitä omiin kaloreihin ja tilanteeseen, ja kerrotaan että syödään x määrä kaloreita päivässä, sen täytyy silloin olla se x, eikä yhtään enempää. Ei tässä muuten kukaan muu voi mitenkään tietää mikä se todellisuus on.

Suoraan sanottuna tuntuu sen verran olevan hakemista, että yrittäisin pitää homman mahdollisimman simppelinä. Esim heradrinkin (~100kcal) voi salin jälkeen ottaa palkkariksi, jos siltä tuntuu, mutta muuten suosittelisin pitämään homman mahdollisimman yksinkertaisina. Ylempänä mainitsemasi makrot näyttivät ihan fiksuilta.

Rasvanpoltto ei toimi vuorokauden sykleissä, vaan pidemmän ajan keskiarvot ratkaisee. Jos treenaat säännöllisesti joka viikko 4krt viikossa, sen luoma kulutus tasaantuu hiljalleen, jolloin on isossa mittakaavassa ihan sama syötkö esimerkiksi 2200 päivässä tasaisesti joka päivä, vai 1900 kolmena päivänä ja 2400 neljänä päivänä viikossa. Se että saat pidettyä homman säännöllisenä ja helposti seurattavana on ratkaisevaa, koska muutoin sen säännöllinen toteuttaminen ja progression ylläpitäminen menee ihan arpapeliksi, jolloin tuloksetkin ovat arpapeliä. Tavoitteessa saattaa onnistua, tai sitten ei. Ja valitettavan usein todennäköisemmin ei.

Tässä tapauksessa sen perusteella mitä viesteistä saanu irti, ei ole mielestäni vaaraa "säästöliekki"- kauhisteluille tms, vaan kyse on enemmän siitä miten kaloreita on todellisuudessa kirjattu ja syöty. :)
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Rasvanpoltto ei toimi vuorokauden sykleissä, vaan pidemmän ajan keskiarvot ratkaisee. Jos treenaat säännöllisesti joka viikko 4krt viikossa, sen luoma kulutus tasaantuu hiljalleen, jolloin on isossa mittakaavassa ihan sama syötkö esimerkiksi 2200 päivässä tasaisesti joka päivä, vai 1900 kolmena päivänä ja 2400 neljänä päivänä viikossa. Se että saat pidettyä homman säännöllisenä ja helposti seurattavana on ratkaisevaa, koska muutoin sen säännöllinen toteuttaminen ja progression ylläpitäminen menee ihan arpapeliksi, jolloin tuloksetkin ovat arpapeliä.
Ei se mene arpapeliksi, kun sitä varten on se sovellus, joka säätää tavoitetta suoritusten mukaan ja kertoo missä mennään. Sitä en sitten tiedä onko siitä kuitenkaan mitään varsinaista hyötyä verrattuna siihen että asettaa kiinteän rajan ja noudattaa sitä joka päivä liikuuntasuorituksista riippumatta. Ehkä ei ja siksi tosiaan aiemmin toiminkin kiinteän rajan mukaan, mutta se raja oli ilmeisesti vaan hieman liian alhainen. Sitä tässä nyt on säädetty ylöspäin.

Ja kyllä, on tosiaan hakemista, kun ei ole näihin tällä tasolla koskaan aiemmin tullut perehdyttyä ja hyvin erilaisia ohjeita tulee oikealta ja vasemmalta. Yritä siinä sitten luovia välissä ja päätellä, että ketä tulisi kuunnella.

Tässä tapauksessa sen perusteella mitä viesteistä saanu irti, ei ole mielestäni vaaraa "säästöliekki"- kauhisteluille tms, vaan kyse on enemmän siitä miten kaloreita on todellisuudessa kirjattu ja syöty. :)
Siitä säästöliekistä en tiedä, mutta sitä ei kuitenkaan ole syytä kyseenalaistaa, etteikö kaikkea syötyä olisi kirjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Käyn salilla 4 kertaa viikossa, noin 1-1,5h kerrallaan. Joka kerta 10-20min kuntopyörällä tai soutulaitteessa ja loput voimaharjoittelua suunnitelman mukaan.
Tuohon lisää vaikka 3x30 min aerobista viikkoon jollain 70%-80% HRmax tehoilla tekee höpöä puntarille ja yleiskunnolle, jos dieetti on jumissa. Jos ei ole tottunut hikoilemaan ja hengästymään niin voi aloittaa kevyemmin.
Ei se mene arpapeliksi, kun sitä varten on se sovellus, joka säätää tavoitetta suoritusten mukaan ja kertoo missä mennään.
Noi kulutukset nyt on mitä on. Puntilla 500 kcal on kyllä aika vitusti. Ihminen liikuttaa painoja tosi tehokkaasti, se ei vaadi paljon energiaa.

500 kcal vastaa noin viiden kilometrin lenkkiä, jos painaa 100 kg. Sellainen kulutus ei tule huomaamatta punttitreenin sivutuotteena. Ehkä jossain kiertoharjoitteluhärdellissä, mutta sen vaikutus lihasmassaan ja voimantuottoon ei sitten taas ole mitenkään optimaalinen vrt. kunnollinen voimaharjoittelu.

Pitää itsekin kohta aloittaa aerobinen. Se alku on aina perseestä, mutta parin viikon jälkeen siihen alkaa päästä sisälle :thumbsup:
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Ja kyllä, on tosiaan hakemista, kun ei ole näihin tällä tasolla koskaan aiemmin tullut perehdyttyä ja hyvin erilaisia ohjeita tulee oikealta ja vasemmalta. Yritä siinä sitten luovia välissä ja päätellä, että ketä tulisi kuunnella.
Uskon, että tää aiheuttaa hämmennystä :DOsittain johtuu varmaan siitä, että jokaisella toimii omat jutut. Harvoin kuitenkaan kyse on siitä, että järkevällä ruokavaliolla keho olisi mitenkään "sekaisin" ja tuottaisi energiaa tyhjästä.

Sulla on ihan järkevä ruokavalio, joten ratkaisu on nostaa kulutusta tai vähentää saantia. Ajattelisin, että kulutuksen lisääminen olisi sun tilanteessa edullisempi vaihtoehto kuin ruoan vähentäminen.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
408
Näillä nyt määritetyillä uusilla arvoilla ilman liikuntaa aktiivisuuskertoimella 1,4 (koska työpäivät staattista tietokonenörtteilyä):

Laskennallinen kulutus: 2599 kcal
Tavoite 2099 kcal
Se mikä tässä on koko keskustelussa on ehkä itseäni eniten vaivainnut on tuo tässäkin mainitsemasi laskennallinen kulutus... siis tietenkin ihan kaikilla on ihan hirveä kiire lähteä laihduttamaan, mutta itse lähtisin tätä rakentamaan kuitenkin sillä, että mittaa sen todellisen kulutuksen ensin. Noh, saa siitä jotain osviittaa, että miten se paino laskee (tai yleensäkin muuttuu), mutta yksilölliset erot voivat olla merkittäviä laskennallisiin verrattuna.

Eli jo ennen kuin aloittaa edes laihduttamaan, niin laskee kalorit ja käy puntarilla päivittäin. Jos paino ei muutu, niin ollaan ainakin hyvin lähellä sitä kulutusta, josta voidaan alkaa leikkaamaan hallitusti. Jos nyt alunperin tuo laskennalinen kulutus on ollut vaikka parikin sataa kilokaloria pielessä, niin se todellinen muutos on sen virheen verran enemmän tai vähemmän tuohon sinun tavoitteeseesi verrattuna.

Kun kerran mihinkän kisapainoon ei pyritä tarkalla aikataululla, niin hätähän ei ole kummoinen. Se, millä tahdilla sitä painoa tiputtaa riippuu tosiaan paljon siitä, mistä lähtökohdista lähdetään... paljonko sitä ylimääräistä rasvaa on. Kokonaisuuden ymmärtämiseksi meiltä mielestäni puuttuu siis tietoa, jotta vinkit olisivat parempia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Se mikä tässä on koko keskustelussa on ehkä itseäni eniten vaivainnut on tuo tässäkin mainitsemasi laskennallinen kulutus... siis tietenkin ihan kaikilla on ihan hirveä kiire lähteä laihduttamaan, mutta itse lähtisin tätä rakentamaan kuitenkin sillä, että mittaa sen todellisen kulutuksen ensin. Noh, saa siitä jotain osviittaa, että miten se paino laskee (tai yleensäkin muuttuu), mutta yksilölliset erot voivat olla merkittäviä laskennallisiin verrattuna.

Eli jo ennen kuin aloittaa edes laihduttamaan, niin laskee kalorit ja käy puntarilla päivittäin. Jos paino ei muutu, niin ollaan ainakin hyvin lähellä sitä kulutusta, josta voidaan alkaa leikkaamaan hallitusti. Jos nyt alunperin tuo laskennalinen kulutus on ollut vaikka parikin sataa kilokaloria pielessä, niin se todellinen muutos on sen virheen verran enemmän tai vähemmän tuohon sinun tavoitteeseesi verrattuna.

Kun kerran mihinkän kisapainoon ei pyritä tarkalla aikataululla, niin hätähän ei ole kummoinen. Se, millä tahdilla sitä painoa tiputtaa riippuu tosiaan paljon siitä, mistä lähtökohdista lähdetään... paljonko sitä ylimääräistä rasvaa on. Kokonaisuuden ymmärtämiseksi meiltä mielestäni puuttuu siis tietoa, jotta vinkit olisivat parempia.
Ihan totta tuon kulutuksen osalta. Olen pitänyt sitä laskennallista kulutusta riittävän hyvänä viitteenä, kun ei tässä tosiaan ole tarkoitus muuta kuin saada aikaiseksi sellainen kalorivajaus, että rasvaa palaa, lihakset voivat kasvaa ja eteneminen on turvallista ja sellaista, ettei heti tule takapakkia kun kerran haukkaa hampurilaista.

Kävin nyt joka tapauksessa Inbody-kehonkoostumusmittauksessa katsomassa mitä se sanoo. En tiedä kuinka luotettava sen antama lukema on, mutta se kuitenkin sanoi että perusaineenvaihdunnan lukema on 1913kcal ja siihen sitten se henkilökohtainen aktiivisuuskerroin päälle. Ja jos tuolla tiedolla ei tee mitään, niin ei tämä hukkaan mennyt kuitenkaan, kun sieltä sai samalla muutakin dataa kehon rakenteesta. Otin samalla tarjouksesta sellaisen setin, että siellä voi käydä vuoden sisällä niin monta kertaa kuin haluaa, niin voi seurata edistymistä.

Tässä muutama poiminta raportista. Mitään ihan uutta tietoa siellä ei ollut:

- "Mittauksessa havaittiin normaalialueen ylittänyt lihasmassa. Sinulla vaikuttaisi olevan normaalia suurempi lihasmassa, erinomaista!"
- "Rasvamassa näyttää olevan hieman yli normaalialueen. Seuraa kehitystäsi ja pyri tavoittelemaan normaalialuetta." (tämä on se mitä tässä juuri tuunataan ja se on varmasti jo aika lailla parantunut)
- Lihastasapaino on hyvä
- Proteiini ja mineraalitasapaino hyvä
- Nestetasapaino on hyvä
- Perusaineenvaihdunta(kcal): 1913

Lisäksi se tarjosi tällaisen arvion henkilökohtaisesta kalorinkulutuksesta:

1678695958026.png
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
634
Onkos mitään järkevän hintaisia käsipainoja liikkeellä? esim Amazon?
nyt käytössä Cittarin säädettävät hiekkatäytteiset, ja nuo on kyllä huonot.
riittäisi 10-15kg per puoli.
säädettävyys tosiaan jees, tiedän kyllä ne pro mallit joita saa +200e
mutta ihan en niin hardcore ole :lol:
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Kävin nyt joka tapauksessa Inbody-kehonkoostumusmittauksessa katsomassa mitä se sanoo. En tiedä kuinka luotettava sen antama lukema on, mutta se kuitenkin sanoi että perusaineenvaihdunnan lukema on 1913kcal ja siihen sitten se henkilökohtainen aktiivisuuskerroin päälle. Ja jos tuolla tiedolla ei tee mitään, niin ei tämä hukkaan mennyt kuitenkaan, kun sieltä sai samalla muutakin dataa kehon rakenteesta. Otin samalla tarjouksesta sellaisen setin, että siellä voi käydä vuoden sisällä niin monta kertaa kuin haluaa, niin voi seurata edistymistä.
Ilmeisesti nuo eivät ole täysin luotettavia siten, että kertaluontoisen mittauksen antamissa tuloksissa saattaa olla heittoa x %. Siitä hyvä laite kuitenkin, että yksilötasolla toistetut mittaukset ovat vertailukelpoisia, kunhan tarkkuuteen vaikuttavat tekijät on jokseenkin vakioitu. Eli jos kone näyttää rasvoiksi 22 % niin se voi olla jotain muuta, mutta jos kone näyttää seuraavalla käynnillä 20 % niin tiedät, että kehitys on oikeasuuntaista.

Paljon tommonen vuosipassi maksoi? Voisi kiinnostaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Ilmeisesti nuo eivät ole täysin luotettavia siten, että kertaluontoisen mittauksen antamissa tuloksissa saattaa olla heittoa x %. Siitä hyvä laite kuitenkin, että yksilötasolla toistetut mittaukset ovat vertailukelpoisia, kunhan tarkkuuteen vaikuttavat tekijät on jokseenkin vakioitu. Eli jos kone näyttää rasvoiksi 22 % niin se voi olla jotain muuta, mutta jos kone näyttää seuraavalla käynnillä 20 % niin tiedät, että kehitys on oikeasuuntaista.

Paljon tommonen vuosipassi maksoi? Voisi kiinnostaa.
Täältä löysin koodin (NYYSSIS20) Bodymajan palveluun, jolla saa 20% alennusta ja sen jälkeen hinnaksi jää 63€/vuosi. Saa tosiaan käydä niin monta kertaa kuin haluaa. Tosi kätevä setti, eikä tarvitse varailla aikoja tms. Ovi sinne mittauskoppiin aukeaa henkilökohtaisella linkillä.

Itse palvelu ostetaan täältä:


Ovh on 79,90€

1678699078168.png
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Pieni vinkki aloitteleville kuntoilijoille keskivartalon treenaamiseen.
Hommaa voimapyörä.
Itellä ei alkuun ollu voimia(tai tekniikkaa) edes normi vatsalihas liikkeisiin(se istualteen veto polvia kohti tms), mutta tolla ainakin helppo saada alkuun jotain.
Plussana tolla saa vähän muutenkin yläkroppaa. Plus hieman notkistaa hartioita jne.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
61
Täältä löysin koodin (NYYSSIS20) Bodymajan palveluun, jolla saa 20% alennusta ja sen jälkeen hinnaksi jää 63€/vuosi. Saa tosiaan käydä niin monta kertaa kuin haluaa. Tosi kätevä setti, eikä tarvitse varailla aikoja tms. Ovi sinne mittauskoppiin aukeaa henkilökohtaisella linkillä.

Itse palvelu ostetaan täältä:


Ovh on 79,90€
Kiitos, tämä menee varmaankin kokeiluun tuolla hinnalla.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 620
LIDLETU20 -koodilla Puhti.fi labrat -20 %. Jää vaikka Liikkujan terveystarkastus (mies) jää 127,20 € hintaa ja saa hirmu kasan testejä ml. testot, kilppari, kolet, ferritiini, ym. ym.

Koodi voimassa johonki kesäkuuhun asti ja ku ostaa labrat Mehiläiseen niin 12 kk aikana käytävä eli voi vaikka ostaa seurannatkin vuoden päähän...

Ilmestyi heti lähetteenä OmaMehiläinen -sovellukseenkin.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
580
Hitto, just kävin täydellä hinnalla tossa liikkujan testipaketissa. Testot oli kivasti tippunut puolessa vuodessa 16->7.6 vaikka olen lisännyt liikuntaa, parantanut ruokavaliota yms. Ei yhtään helpota kesäksi kuntoon projektia:confused2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Suosittelen kyl porukkaa ottamaan noita testejä...



Hitto, just kävin täydellä hinnalla tossa liikkujan testipaketissa. Testot oli kivasti tippunut puolessa vuodessa 16->7.6 vaikka olen lisännyt liikuntaa, parantanut ruokavaliota yms. Ei yhtään helpota kesäksi kuntoon projektia:confused2:
Huh.. todella karu pudotus. Mitäs StestoVL eli vapaa laskettu oli ? sehän on se kuitenkin mikä kroppaa liikuttaa. Toi sun S-testohan on ihan korvaushoitokamaa..
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 860
Hitto, just kävin täydellä hinnalla tossa liikkujan testipaketissa. Testot oli kivasti tippunut puolessa vuodessa 16->7.6 vaikka olen lisännyt liikuntaa, parantanut ruokavaliota yms. Ei yhtään helpota kesäksi kuntoon projektia:confused2:
Sehän raskas liikunta voi laskea niitä testosteroniarvoja. Pitää pitää huolta riittävästä palautumisesta. Pari kananmunaa jos syö päivässä, niin siitä saa kolesterolia, joka on testesteronin raaka-ainetta elimistössä kun Leydigin solut pilkkovat ja muokkaavat sen tai oikeastaan osan siitä testosteroniksi välivaihden kautta.

Tuo testosteroniarvo on hieman viitearvon alla ja voi olla perusteltua testosteronin korvaushoito urologin tai endokrinologin hoidossa varsinkin jos on jotain oireita labratuloksen lisäksi testosteronin puutteesta. Joskus endokrinologi määrää tuohon esimerkiksi letrotsolia, joka lisää elimistön omaa testosteronin tuotantoa miehillä.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
580
Vapaa testo oli 139. Olen kyllä treenannut reilusti kovempaa kuin syksyllä, mutta kuitenkin salitunnit viikossa on vain n 3h. Sysksyllä sairastin koronan ja tuntuu etten vieläkään palaudu normaalisti. Oisko se osa-syy? Kananmunaa yritän syödä 1/päivä, mutta jää välillä väliin. Kolestroli oli noussut 5.3->6.3, muut labra-arvot oli ok.
Aion mitata testot uudestaan muutaman kuukauden päästä, ja katotaan sitten työterveyden kanssa mitä tehdään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Vapaa testo oli 139. Olen kyllä treenannut reilusti kovempaa kuin syksyllä, mutta kuitenkin salitunnit viikossa on vain n 3h. Sysksyllä sairastin koronan ja tuntuu etten vieläkään palaudu normaalisti. Oisko se osa-syy? Kananmunaa yritän syödä 1/päivä, mutta jää välillä väliin. Kolestroli oli noussut 5.3->6.3, muut labra-arvot oli ok.
Aion mitata testot uudestaan muutaman kuukauden päästä, ja katotaan sitten työterveyden kanssa mitä tehdään.
Koronahan nappaa kiinni ace2 reseptoreihin joita on miehillä .. tadaaa kiveksissä. Eli hyvinkin voi olla että tuo vielä vaikuttaa. Kananmunalla noita testoja ei tuolta 7.6 -> 16 takaisin pelata. Toivottavasti aika korjaa tuon parempaan suuntaan.

Conclusions: Although total testosterone levels increased over time after COVID-19, more than 50% of men who recovered from the disease still had circulating testosterone levels suggestive for a condition of hypogonadism (= testosteronin puutos) at 7-month follow-up. In as many as 10% of cases, testosterone levels even further decreased. Of clinical relevance, the higher the burden of comorbid conditions at presentation, the lower the probability of testosterone levels recovery over time.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 059
Kyllä noilla testoarvoilla pitäis saada korvaushoitoa jos haluaa. Muksujen hommaaminen meneekin sitten monimutkaisemmaksi jos sellainen vaihe sattuu vielä olemaan edessä.

Tuttavapiirissä ollut samaa oireilua myös, alkaa esiintyä eteenkin kun ikää on jo 40 ja risat ja siihen tressit, "ruuhkavuodet", ynnä muut kuormitukset.

Kiinnostais tietää että millainen ero mahtaa salitreeniin, aineenvaihduntaan, kuntoon syntyä jos vaikka sellaista tyypillistä rajamailla olevia testoarvoja hoidetaan Sustanolilla kuntoon :hmm: Apteekin lääkkeillä ja asianmukaisella annostuksella (siis ei roinaustekniikalla eli underground labrojen lääkkeillä ja 5 x annostuksella) korvaushoidosta harvemmin mitään ongelmia koituu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Kiinnostais tietää että millainen ero mahtaa salitreeniin, aineenvaihduntaan, kuntoon syntyä jos vaikka sellaista tyypillistä rajamailla olevia testoarvoja hoidetaan Sustanolilla kuntoon :hmm: Apteekin lääkkeillä ja asianmukaisella annostuksella (siis ei roinaustekniikalla eli underground labrojen lääkkeillä ja 5 x annostuksella) korvaushoidosta harvemmin mitään ongelmia koituu.
Helvetillinen ero parempaan päin. Been there done that. Sikstoisekseen yllättävän moni päätyy tuohon omatoimiseen korvaushoitoon ihan siitä syystä että Suomessa edelleen on korvaushoito ihan päin vittua. Lääkärit voi todeta jos toinen tärkeistä mitattavista arvoista (stesto tai vapaa laskettu) on viitteiden sisällä ja toinen ei, ettet tarvitse korvaushoitoa vaan syy vetämättömyyteen on jossain muualla. (sekin on koettu aikoinaan) Tod. näk. kirjoittaa sulle pälliryynejä. Sitä underground ainetta voi myös käyttää sen verran että arvot on viitteiden sisällä, esim yläneljänneksessä. Ei se ole mikään 5x määrät tai ei ollenkaan. Toki noiden roinien ainevahvuus vaihtelee eli kyllä siinä enempi säätämistä on eikä sitä voi suositella.. Kukin toki tehkööt sen päätöksen itse. Isoin ongelma on näissä asioissa löytää se lääkäri joka kuuntelee sua. Itse tiedän 3 fiksua kuuntelevaa uroa ja niitä on yksityisten listoilla aika paljon enempi. Kunnallista näissä asioissa ei kannata edes harkita ellei sulta ole poistettu toista kivestä. Niitä lääkäreitä jotka hoitaa vaan viitearvoja kyllä löytyy.

Yhdelle urolle aikoinaan kerroin korkeista estrogeenitasoista ja kysyin voisko olla niillä vaikutusta mielialan vaihteluun.. ei kuulemma voinut olla, omaa mielikuvituksen tuotetta ja sanoi vielä että korkeat estrot on vaan hyvästä koska elät tod. näk. pidempään... Olin ihan että JES.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 004
Viestejä
4 209 826
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom