Lukijan mielipide | Ylipainoiselle irvaillaan kuntosalilla
Tällä viikolla oli Hesarissa mielipide-kirjoitus, jossa ylipainoisen lapsen vanhempi avautui aiheesta, kuinka salilla pitkään käyneet pilkkaavat ja ylenkatsovat ylipainoisia ja huonokuntoisia aloittelijoita, jollainen hänen lapsensa oli ollut ja vissiin tämän takia lopetti salilla käymisen.
Eilen Radio Rockilla Moisio ja Junna ottivat tämän esille ja olivat käytännössä samaa mieltä, että ”just tollasta se on” ja ”pahimpia ovat juuri ne kokeneet ja pitkään käyneet”
Itse olen käynyt salilla vähän yli 20 vuotta, enkä tunnista tätä ongelmaa. Minusta salilla, joissa olen käynyt, vallitsi aiemmin, ennen langattomia kuulokkeita, sellainen kannustava ilmapiiri ja nykyään ihmiset ovat kuulokkeineen lähinnä omassa kuplassaan.
Itsestäni voin käsi raamatulla vannoa, että kyllä, mielessäni onnittelen ylipainoista/huonokuntoista ihmistä kun näin hänet salilla. Hän on tehnyt päätöksen ja mahdollisesti voittanut pelkonsa tulla. En halua tätä hänelle mitenkään ilmaista, koska se voisi tuntua hänestä loukkaavalta.
Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä muut salikäviät, kokeneet ja kokemattomat, ovat mieltä tästä keskustelusta. Itseäni se hämmästyttää, koska en tunnista ilmiötä ja eilisen Rockin keskustelun kuunteleminen suututti, koska ei varmasti kannusta ihmisiä aloittamaan mitään kuntokuuria, kun kaksi ihmistä kovasti todistelee, että juu-siellä vittuillaan ja osoitellaan sormella.
Loppuun vielä maininta, että eihän se sali ole mikään paras paikka painonpudotukseen, mutta toivoisin, ettei mentäisi sille raiteelle