Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Kilon pussi whey80 n. 23e. Riittää kuukaudeksi jos osan proteeiineista kerää syömällä.

Nykyisellä ruoan hintatasolla oon huomannu tämän halvemmaksi vaihtoehdoksi ku että söis kaikki protskut (n.90g/pv). Kuntoiluni toki lihasten kasvatusta kun ei ylimääräistä ole mistä pitäis laihduttaa.

Niin hirveetä kirjoo eioo jaksanu syömisistä pitää, syön lähinnä mikä maistuu. Kotiruokaa kyl tullu syötyä jo toistakytä vuottaeinesten ym sijaan niin en pidä tätä ongelmana.

Harrastuksen alotuksen jälkee ei kyl hirveesti rasvamättöjä tullu syötyä, ku saa paskalla juosta seuraavan päivän.
Joo hera on toki halpaa, lähinnä näitä erilaisia valmislatureita funtsin mitä kaupassa myydään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 105
Ja toki sitä on vaan niin pihi ettei raaski noita latureita ostella, banaanit on halpoja :D
Itse käyttänyt tuota , puolikkaalla annoksella menty. Tuon puolikkaan annoksen hinta on about 50c , eli minusta ei kovin kallis. Toki itse kukin määrittäkööt mikä on kallista ja missä raja menee. Tuoha on siis stimulantti vapaa eli ei ole mm. kofeiinia. Tästä syystä johtuen voin ainakin itse tuota käyttää myös illasta. Järetön määrä kofeiinia illasta viel meikältä unet.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Joo hera on toki halpaa, lähinnä näitä erilaisia valmislatureita funtsin mitä kaupassa myydään.
No niitä jos ostelee ni kalliiksihan se tulee :D 11 annosta vrt 28 annosta.

Ei käy vaihtoehto et ostat tommosen shakerin ja litkit siitä ne proteiinit? Vettä ku saa hanasta jollanen löytynee salilta.

Fittnestukusta ostin kuun alussa 1kg wheyn, kreatiinin ja bcaa, riittää sen kk ja hintaa karvan päälle 53e
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Itse käyttänyt tuota , puolikkaalla annoksella menty. Tuon puolikkaan annoksen hinta on about 50c , eli minusta ei kovin kallis. Toki itse kukin määrittäkööt mikä on kallista ja missä raja menee. Tuoha on siis stimulantti vapaa eli ei ole mm. kofeiinia. Tästä syystä johtuen voin ainakin itse tuota käyttää myös illasta. Järetön määrä kofeiinia illasta viel meikältä unet.
Ei tuo minusta paha hinta ole. Halpa harrastus 50snt per treenin optimointi, jos vertaa vaikka moottorikelkkailuun, viinanjuontiin tms.

Tuon nopean hiilarin toimivuuden olen itsekin todennut. Toimivuus vielä korostuu dieetillä aika runsaasti. Nämä ovat juurikin asioista jotka on henkilön itsensä todella helppo testata oli sitten dieetillä tai massakaudella tai jotain tuosta välistä...

En usko että kukaan menee vararikkoon jos ostaa pienen pussin jotain nopeaa intra hiilaria ja ottaa sitä vähän ennen treeniä ja vaikka vähän treenin aikana. Sama pätee latureihin ja muihinkin lisäravinteisiin. Jos koet että saat siitä hyötyä niin käytä, josset saa niin älä käytä, osta näilläkin rahoilla oikeaa ruokaa niinkuin täällä mantrana hoetaan. Eiköhän se henkilö itse ole oman itsensä paras debunkkaaja sen suhteen mikä toimii ja mikä ei.
Hiilarin vaikutusta treenitehoihin ei ole tainnut kukaan kyseenalaistaa. Se mitä on tullut vastaan niin esimerkiksi utti on siirtynyt ihan tavallisen sokerin käyttämiseen. Extranopeat hiilarit tosin taitavat olla edelleen the valinta, jos ei ole budjettia tai jos tarvii minimikalorimäärällä saada maksimivaste(dieetti).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 267
Noissa erilaisten lisien kritisoinnissa voi olla sekin takana, että välillä niiden "pakollisuutta" tunnuttiin tuputtavan siellä sun täällä. Ja sitten jotkut alkaa suunnilleen ennen ekoja treenejä hamstrata kaappiin kymmentä eri purkkia treenin jokaiseen vaiheeseen ja jää siihen uskoon, että ilman erillistä preworkoutia treeneistä ei tule mitään. Nykyään onneksi perusviesti tuntuu olevan se, että tavallinen treenaaja ei lähtökohtaisesti tarvitse niistä välttämättä yhtäkään. Ja jos jotain tarvitsee, niin ensimmäisenä proteiinia.

Ei siis välttämättä pointtina ole ollut se, etteikö noista lisistä joku voi olla hyödyllinen jollekin. Itse ihan peruskuntoilijana olen toistaiseksi käyttänyt vain proteiinia silloin, kun jostain syystä en ruoasta saa päivän aikana sitä tarpeeksi. Enkä toisaalta salilla tuijottele, jos jollain on näitä pre-/intralitkuja mukana.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Noissa erilaisten lisien kritisoinnissa voi olla sekin takana, että välillä niiden "pakollisuutta" tunnuttiin tuputtavan siellä sun täällä. Ja sitten jotkut alkaa suunnilleen ennen ekoja treenejä hamstrata kaappiin kymmentä eri purkkia treenin jokaiseen vaiheeseen ja jää siihen uskoon, että ilman erillistä preworkoutia treeneistä ei tule mitään. Nykyään onneksi perusviesti tuntuu olevan se, että tavallinen treenaaja ei lähtökohtaisesti tarvitse niistä välttämättä yhtäkään. Ja jos jotain tarvitsee, niin ensimmäisenä proteiinia.

Ei siis välttämättä pointtina ole ollut se, etteikö noista lisistä joku voi olla hyödyllinen jollekin. Itse ihan peruskuntoilijana olen toistaiseksi käyttänyt vain proteiinia silloin, kun jostain syystä en ruoasta saa päivän aikana sitä tarpeeksi. Enkä toisaalta salilla tuijottele, jos jollain on näitä pre-/intralitkuja mukana.
Treeninaikaiset aminohapot/proteiini ja ylipäänsä proteiinin ajoitus on nykytutkimusten varassa nollahyöty. Ei tarvi stressata, että heti treenin jälkeen proteiinia saatava ennen kuin kävelee salinovesta ulos. Hiilarit, kofeiini jne. niillä on ihan selkeä vaikutus. Plasebo-vaikutusta ei myöskään voi väheksyä. Erikoistilanteissa kuten dieetissä tai ihan ne viimeiset prosentit huipputasolla urheillessa vuosikymenien ajan voivat olla/ovat ehkä poikkeuksia. Mutta jos puhutaan taviskuntoilijasta, joka ei ole vielä lähelläkään "natumaksimia" niin asiat ovat kovin yksinkertaisia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
No niitä jos ostelee ni kalliiksihan se tulee :D 11 annosta vrt 28 annosta.

Ei käy vaihtoehto et ostat tommosen shakerin ja litkit siitä ne proteiinit? Vettä ku saa hanasta jollanen löytynee salilta.

Fittnestukusta ostin kuun alussa 1kg wheyn, kreatiinin ja bcaa, riittää sen kk ja hintaa karvan päälle 53e
On mulla parikin sheikkeriä kaapissa ja taitaa olla vajaa kilo vielä heraakin, sen litkimen tosin loppu kun maidon kanssa lähti syystä tai toisesta oksettaan. Oisko ollu liian makeeta tmv.

Oon mää kyl futisjutuissa vetäny hartsporttia, toisaalta ihan vaan sen takia kun on niin hyvää. Halpaa ei kyl sekään ole erillispussissa ostettuina..

E: Mut seuraavaan kyykkyreeniin kyl vois ottaa hartsporttipullon messiin, katotaan miten vaikuttaa treenin loppuun.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Oli heraproteiinin hinta tullut alaspäin lähikaupassa(ei suomessa). 2.56kg pussukka optimum nutrition gold standard whey:ta 49.99$. Syksyllä kun ostin samaa kamaa niin pussi maksoi 65$. Reilu vuos sitten sama pussi oli 44$. Ehkä se inflaatio alkaa taittumaan ja hinnat palaa normaalimpaan? Kananmunissa taitaa kans lähteä hinta takaisin alaspäin. Ihan järkyttävät hinnat kananmunissa tällä hetkellä,...

Ei tuo hera ihan hirveästi kalleimmillaankaan maksa jos vaikka puoli mitallista ottaa rahkan tms. kylkeen, että saa varmuudella proteiinia ja leusiinia tarpeeksi. Jankkirahkassa on kyllä 1g leusiinia per 100g rahkaa. Sokerirahkat/jugurtit toki köyhempiä proteiinin osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
Lyökääs halvin kauppa mistä saa heraproteiinit/soijalesitiinit/glutamiinit/kreatiinit. Tai edes jotain noista. Prismassa noi hinnat ovat aika suolasta.

Mennyt pelkällä kreatiinilla ja heaproteiinilla mut nyt kun on toi BAO Diet niin ajattelin vähä lisäillä ja mennä ohjeiden mukaan.

Heraproteiinin maulla ei väliä (mielellään maustettu, maustamaton on kuraa jo valmiiks).
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
754
Lyökääs halvin kauppa mistä saa heraproteiinit/soijalesitiinit/glutamiinit/kreatiinit. Tai edes jotain noista. Prismassa noi hinnat ovat aika suolasta.

Mennyt pelkällä kreatiinilla ja heaproteiinilla mut nyt kun on toi BAO Diet niin ajattelin vähä lisäillä ja mennä ohjeiden mukaan.

Heraproteiinin maulla ei väliä (mielellään maustettu, maustamaton on kuraa jo valmiiks).

Koodilla: OPISKELIJA15 15% pois.
Itse opiskelija mutta toimi myös työssäkäyvällä kaverilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
^ No joo tuo kun käy vielä nykyisiin alennuksiin. Mitä nopeasti silmäilin niin GAAM tuotteet ovat aika edullisia ja saatavilla, joten noita varmaa laitan tilaukseen suoriltaan. Varmaan ajaa asiansa.
Löytyy paljo muutaki alennuksessa olevaa. Pätevänoloinen kauppa kyllä.

E: Uutiskirjeen tilaaja saa näköjää myös 15 pinnaa pois joten tästä sitte seuraavaa tilaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
737
Eikös ole mitään heraproteiinipussia joka sisältäisi noita muita hyödyllisiä, mm. kreatiinia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 105
Eikös ole mitään heraproteiinipussia joka sisältäisi noita muita hyödyllisiä, mm. kreatiinia?
Onhan noita, mutta yleensä niissä on myös hiilareita edesauttamassa kreatiinin imeytymistä ja jos oikein muistan niin BAO Dieet valmennuksessa oli treenin jälkeen palkkari ilman hiilareita ja kohta sen perään sitten ruoka isohkoilla hiilareilla. Voin toki muistaa väärinkin. Toki tuossa menisi esim. Afterzone (parhaimman makuinen palkkari mitä itse käyttänyt) ja vähentäisi tuon hiilarimäärän sitten seuraavasta ateriasta. Tuossa olisi aika kattavasti kaikki.
 
Liittynyt
28.04.2021
Viestejä
204

Koodilla: OPISKELIJA15 15% pois.
Itse opiskelija mutta toimi myös työssäkäyvällä kaverilla.
Ainakin supermassin super whey isolate on kyllä selvästi halvempaa osoitteessa lisaravinnekauppa.fi. Ei jaksa vertailla muita, mutta kannattaa tuolla varmaan käydä tarkistamassa josko lähtisi halvemmalla..
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
34
Lyökääs halvin kauppa mistä saa heraproteiinit/soijalesitiinit/glutamiinit/kreatiinit. Tai edes jotain noista. Prismassa noi hinnat ovat aika suolasta.

Mennyt pelkällä kreatiinilla ja heaproteiinilla mut nyt kun on toi BAO Diet niin ajattelin vähä lisäillä ja mennä ohjeiden mukaan.

Heraproteiinin maulla ei väliä (mielellään maustettu, maustamaton on kuraa jo valmiiks).
Itse olen tällä hetkellä mennyt tämmöisellä kombolla Osta Whey-100 Heraproteiini 1 kg | Fitnesstukku.fi Maustamaton + 1tl kanelia + maitoa 5dl. Olen kyllä tykännyt. Melkein niinkuin mannapuuroa joisi. Kreatiinin jätin tauolle hetkeksi kun se todennäköisesti alkoi näkymään munuisarvoissa. Nyt kokeillut laittaa treenipäivinä 0.5tl palautusjuomaan. Valmiiksi maustetut proteiinijauheet ainakin Star Nutritionilla on älyttömän imelän makuisia. Parhaimman makuinen "prisma" tuote, joka menee vedenkin kanssa on ollut ehdottomasti https://www.xxl.fi/sportlife-sportlife-recovery-palautusjuoma-mansikka/p/1107897_1_style.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 105
Itse olen tällä hetkellä mennyt tämmöisellä kombolla Osta Whey-100 Heraproteiini 1 kg | Fitnesstukku.fi Maustamaton + 1tl kanelia + maitoa 5dl. Olen kyllä tykännyt. Melkein niinkuin mannapuuroa joisi. Kreatiinin jätin tauolle hetkeksi kun se todennäköisesti alkoi näkymään munuisarvoissa.
Ihan mielenkiinnosta, kävitkö mittaamassa esim. kystatiini-c -arvon vai millä tavoin se näkyy munuaisarvoissa ? Toivottavasti et sano että kreatiniini arvo oli kohollaan, koska itsellä se on ollut reilusti kohollaan jo 20 -vuotta eikä merkkaa treenavalla (ja ehkä jopa kreatiinia syövällä) kaverilla yhtään mitään, sillä voi heittää vaikka kuikkaa. Yhtä fiksu määritelmä kun painoindeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 610
Itsellä kanssa ollut tuo kreatiniini vähän yli viitearvon, kun vetäny kreatiinia. Lopettelin sen hetkeksi ja tipahti tasan 100. Nyt kun otin uudestaan käyttöön niin mentiin taas yli 100
rajan johonkin 107.

Ikää on 26v ja lihasmassaa löytyy ihan ok määrä. Hoitsu oli paniikissa, mutta perheestä löytyy kanssa lääkäreitä ja hoitajia, niin sanoivat, että sitä kertyy lihasmassan omaavilla ihan eri tavalla. Ei kannata huolestua.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
579
Itsellä kreatiniini arvo on käynyt korkeimmillaan 125:ssa kun olen käyttänyt kreatiiniä ja käynyt salilla. Lääkäri sanoi että jos arvo on 150+ niin silloin pitää tutkia lisää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
Itse olen tällä hetkellä mennyt tämmöisellä kombolla Osta Whey-100 Heraproteiini 1 kg | Fitnesstukku.fi Maustamaton + 1tl kanelia + maitoa 5dl. Olen kyllä tykännyt. Melkein niinkuin mannapuuroa joisi. Kreatiinin jätin tauolle hetkeksi kun se todennäköisesti alkoi näkymään munuisarvoissa. Nyt kokeillut laittaa treenipäivinä 0.5tl palautusjuomaan. Valmiiksi maustetut proteiinijauheet ainakin Star Nutritionilla on älyttömän imelän makuisia. Parhaimman makuinen "prisma" tuote, joka menee vedenkin kanssa on ollut ehdottomasti https://www.xxl.fi/sportlife-sportlife-recovery-palautusjuoma-mansikka/p/1107897_1_style.
Noista munuaisista en osaa sanoa tosin tuliks sul jotai oireita sitten vai ihan sattumalta löyty? Mutta juu. Laitoin jo tilaukseen, pidän jatkoa ajatellen mielessä tuota settiä.
Voisin tuon käytöstä pitää kyllä taukoa.

Minkälaisia annoksia jengi on kretiinia ylipäätää käyttänyt täällä?
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Joo, jos vähäkin on enemmän lihasmassaa näkyy se heti kreatiniini arvoissa. Ei tarvi huolestua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 105
30g meni pari vkoa ns. tankkausvaiheena ja sen jälkeen ylläpitoa 5g vuoden päivät. Tuo 5g oli jo palkkarissakin valmiina.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
Mä en yleensä tarkkaa mittaa, mutta mitä olen lusikoinut samalla ku herat heittänyt niin 5-10g per treeni (4-5 treeniä viikossa) on mennyt tuota tasaisesti.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
559
Tässä tulee kaiken näköisiä juhlia keväällä ja pitäisi saada itsensä vähän parempaan edustuskuntoon. Perusarkiliikunnan lisäksi ajattelin nyt alkaa käymään salilla näin kevään ajan, mutta edellisestä kerrasta on aikaa.

Miltä kuulostaa tällainen liikesarja?
Maastaveto
Penkkipunnerrus
Pystypunnerrus
Ylätalja
Joku muu liike vielä, mikä?

Tavoitteena nyt ei ole mitään sen kummempaa kuin vähän saada vartaloon jäntevyyttä ja liikkeet on valittu vanhojen suosikkien kautta. Esim. kyykkyä en jaksa tehdä, mielummin sitten jalkaprässillä. Ruokavaliota pitäisi kanssa hieman katsoa, mutta siihen riittää että jätetään turhat herkut hankkimatta.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
450
Tässä tulee kaiken näköisiä juhlia keväällä ja pitäisi saada itsensä vähän parempaan edustuskuntoon. Perusarkiliikunnan lisäksi ajattelin nyt alkaa käymään salilla näin kevään ajan, mutta edellisestä kerrasta on aikaa.

Miltä kuulostaa tällainen liikesarja?
Maastaveto
Penkkipunnerrus
Pystypunnerrus
Ylätalja
Joku muu liike vielä, mikä?

Tavoitteena nyt ei ole mitään sen kummempaa kuin vähän saada vartaloon jäntevyyttä ja liikkeet on valittu vanhojen suosikkien kautta. Esim. kyykkyä en jaksa tehdä, mielummin sitten jalkaprässillä. Ruokavaliota pitäisi kanssa hieman katsoa, mutta siihen riittää että jätetään turhat herkut hankkimatta.
Joku moninivel-jalkaliike ehdottomasti. Kyykky olisi hyvä, mutta jos sitä ei jaksa tehdä, niin esimerkiksi prässi tai hack-kyykky on hyviä vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
@Markqq Ite alotin kreatiinin tankkausvaiheessa viikko 20g määrällä ja ylläpitoo sit 5g:lla

Tässä tulee kaiken näköisiä juhlia keväällä ja pitäisi saada itsensä vähän parempaan edustuskuntoon. Perusarkiliikunnan lisäksi ajattelin nyt alkaa käymään salilla näin kevään ajan, mutta edellisestä kerrasta on aikaa.

Miltä kuulostaa tällainen liikesarja?
Maastaveto
Penkkipunnerrus
Pystypunnerrus
Ylätalja
Joku muu liike vielä, mikä?

Tavoitteena nyt ei ole mitään sen kummempaa kuin vähän saada vartaloon jäntevyyttä ja liikkeet on valittu vanhojen suosikkien kautta. Esim. kyykkyä en jaksa tehdä, mielummin sitten jalkaprässillä. Ruokavaliota pitäisi kanssa hieman katsoa, mutta siihen riittää että jätetään turhat herkut hankkimatta.

Tää oli toimiva saitti, pitäis löytyä sivun syövereistä myös 2-jakoinen ohjelma jos ei riitä aika 3x viikkoon käydä. Löytyy myös giffit liikkeistä
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 613
Joo, jos vähäkin on enemmän lihasmassaa näkyy se heti kreatiniini arvoissa. Ei tarvi huolestua.
Ja tosiaan kreatiinimonohydraatti nyt tätä kreatiniiniä nosta sinällään vaan se kasvanut sidottu lihaksen nestemassa. Eli vaikkei ois ikinä syöny kreatiinilisää niin suht paljon lihasmassaa omatessa tuo on korkeahko yleensä aina
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Tässä tulee kaiken näköisiä juhlia keväällä ja pitäisi saada itsensä vähän parempaan edustuskuntoon. Perusarkiliikunnan lisäksi ajattelin nyt alkaa käymään salilla näin kevään ajan, mutta edellisestä kerrasta on aikaa.

Miltä kuulostaa tällainen liikesarja?
Maastaveto
Penkkipunnerrus
Pystypunnerrus
Ylätalja
Joku muu liike vielä, mikä?

Tavoitteena nyt ei ole mitään sen kummempaa kuin vähän saada vartaloon jäntevyyttä ja liikkeet on valittu vanhojen suosikkien kautta. Esim. kyykkyä en jaksa tehdä, mielummin sitten jalkaprässillä. Ruokavaliota pitäisi kanssa hieman katsoa, mutta siihen riittää että jätetään turhat herkut hankkimatta.
Itsellä aika sama setti, penkin vaihdoin rengasdippeihin ja kyykyn askel/bulgaarikyykkyyn. Ai niin ja kulmasoutu ja corehommia lisäksi
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 654
Noo rengasdipit vaatii jo aika todella hyvää voima/paino-suhdetta että en nyt ihan aloittelijalle suosittelisi. Tai pullealle. Saahan sitä toki kaikkea kokeilla.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Lyökääs halvin kauppa mistä saa heraproteiinit/soijalesitiinit/glutamiinit/kreatiinit. Tai edes jotain noista. Prismassa noi hinnat ovat aika suolasta.
Ei ole enää halpaa kauppaa.

Prismahan repii joku 30 €/kg ihan perus whey-80:sta, eivätkä edes häpeä. Saa sitä nyt sentään kolmanneksen halvemmalla netistä, mutta n. vuodessa hinta on kyllä karannut täysin käsistä. Vielä vuosi sitten 10 €/kg oli normaali hinta ilman mitään alennuksia ja alennuksessa oli usein esim. 20 € / 3 kg tai 15 € / 2 kg.

Kurkkasin tuon Rizar1 mainitseman proteincompanyn, mutta näyttää olevan perusherassa samat 20 € / kg hinnat kuin muuallakin.

Sen verran hyvin säilyvä tuote, että kun jonkun tarjouksen bongaa niin sitä kannattaa hamstrata. Itse ostin joskus päiväysproteiineja ja kyllä ne ainakin reilun vuoden päiväyksen ylittymisen jälkeen olivat ihan hyvää tavaraa.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 186
Joo ois MASS saanut jäädä eloon ni ois kilpailu pysynyt kovana. Vieläkin vanhassa Mass sangossa sekottelen maltosta ja protskusta palkkarit :) Jotenkin en usko että tämä tilanne hinnoissa on pysyvä nyt vaan koitetaan tällä hetkellä nyhtää kaikesta ylihintaa maailmanpoliittisen tilanteen takia.
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
346
Joo ois MASS saanut jäädä eloon ni ois kilpailu pysynyt kovana. Vieläkin vanhassa Mass sangossa sekottelen maltosta ja protskusta palkkarit :) Jotenkin en usko että tämä tilanne hinnoissa on pysyvä nyt vaan koitetaan tällä hetkellä nyhtää kaikesta ylihintaa maailmanpoliittisen tilanteen takia.
Ei taida olla uskon asia, mutta tuskin nämä nykyhinnat tästä merkittävästi laskee vaikka nousupaineisiin johtaneet konfliktit olisi ohi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
34
Ihan mielenkiinnosta, kävitkö mittaamassa esim. kystatiini-c -arvon vai millä tavoin se näkyy munuaisarvoissa ? Toivottavasti et sano että kreatiniini arvo oli kohollaan, koska itsellä se on ollut reilusti kohollaan jo 20 -vuotta eikä merkkaa treenavalla (ja ehkä jopa kreatiinia syövällä) kaverilla yhtään mitään, sillä voi heittää vaikka kuikkaa. Yhtä fiksu määritelmä kun painoindeksi.
Okei no hyvä tietää. Työterveyslääkäri se kehotti jättämään kreatiinin pois. P-Kreatiniini ja Glom.suod.nopeus CKD-EPI arvoissa oli häikkää marraskuussa testeissä 3.11, 109umol/l ja 75ml/min/1.73m. 22.11 105umol/l ja 78ml/min/1.73m2. Glom.suod.nopeus pitäisi olla yli 89ml/min. Pitää varmaan mennä uudelleen testeihin tässä,. että onko tilanne muuttunut. Sitäkin miettinyt, että syökö sitä ylipäänsä liikaa proteiinia. Munuaiset ei tykkää hyvää. Tai sitten ihan joku muu juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
34
Noista munuaisista en osaa sanoa tosin tuliks sul jotai oireita sitten vai ihan sattumalta löyty? Mutta juu. Laitoin jo tilaukseen, pidän jatkoa ajatellen mielessä tuota settiä.
Voisin tuon käytöstä pitää kyllä taukoa.

Minkälaisia annoksia jengi on kretiinia ylipäätää käyttänyt täällä?
Ihan muista syistä olen käynyt tutkimuksissa. Yleistä väsymystä. Oireina lähinnä kiinnittänyt huomioita kusella käydessä, että kuinka keltaista se virtsa on ollut. Virtsan väristä päätelleen tuntuu, ettei koskaan vettä tule juotua tarpeeksi työpäivän aikana. Vesipullo on kyllä aina mukana.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Okei no hyvä tietää. Työterveyslääkäri se kehotti jättämään kreatiinin pois. P-Kreatiniini ja Glom.suod.nopeus CKD-EPI arvoissa oli häikkää marraskuussa testeissä 3.11, 109umol/l ja 75ml/min/1.73m. 22.11 105umol/l ja 78ml/min/1.73m2. Glom.suod.nopeus pitäisi olla yli 89ml/min. Pitää varmaan mennä uudelleen testeihin tässä,. että onko tilanne muuttunut. Sitäkin miettinyt, että syökö sitä ylipäänsä liikaa proteiinia. Munuaiset ei tykkää hyvää.
Peter Attia puhui hiljattain podcastissa ettei tuo perinteinen kreatiniinin mittaaminen ole järkevää. cystatin c on mitä käyttävät. Jos aihe kiinnostaa niin alla linkki aikaleimalla missä käyvät läpi asiaa. Pari minuuttia labroista juttua linkin päässä. Ei paha rasti kuunnella.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 105
Okei no hyvä tietää. Työterveyslääkäri se kehotti jättämään kreatiinin pois. P-Kreatiniini ja Glom.suod.nopeus CKD-EPI arvoissa oli häikkää marraskuussa testeissä 3.11, 109umol/l ja 75ml/min/1.73m. 22.11 105umol/l ja 78ml/min/1.73m2. Glom.suod.nopeus pitäisi olla yli 89ml/min. Pitää varmaan mennä uudelleen testeihin tässä,. että onko tilanne muuttunut. Sitäkin miettinyt, että syökö sitä ylipäänsä liikaa proteiinia. Munuaiset ei tykkää hyvää. Tai sitten ihan joku muu juttu.
Otata se kystatiini C . Se selventää. Glom suod. nopeuden laskemiseen käytetään myös kreatiniinia. Terveet munuaiset ei tykkää pahaa proteiinista. Jos tykkäis niin jokainen iso ukko ravais dialyysissä. Itekin noissa testeissä joskus ravasin.

Tsekkaa kilpparit ja testot samalla. perus verenkuvassa näkyis myös hemoglobiiini. Noi kaikki kandee poissulkee tutkimuksilla jos vätystää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
34
Peter Attia puhui hiljattain podcastissa ettei tuo perinteinen kreatiniinin mittaaminen ole järkevää. cystatin c on mitä käyttävät. Jos aihe kiinnostaa niin alla linkki aikaleimalla missä käyvät läpi asiaa. Pari minuuttia labroista juttua linkin päässä. Ei paha rasti kuunnella.

Olinkin aikaisemmin katsonutkin tuota videota. Kyllähän tuo hieman selvensi asiaa ja toi jonkulaista mielenrauhaa, että ehkei tässä tarvi niin huolissaan olla. Jos lähtisi uudelleen pienemmällä annoksella etenemään. Huomannut kyllä, että voimatasot ovat laskeneet ainakin penkkipunnerruksessa ja maastavedossa kreatiinin pois jättämisen jälkeen. Tietenkin näissä on paljon päiväkohtaista vaihtelua ja muitakin vaikuttavia tekijöitä varmasti voi olla.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 613
Taitaa olla halvin isolaatti tällä hetkellä


 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
[
Taitaa olla halvin isolaatti tällä hetkellä



Tätä tullee itellä käytettyä.

Vähä halvempi, liekkö ero kasvaa isommissa pusseissa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
34
Otata se kystatiini C . Se selventää. Glom suod. nopeuden laskemiseen käytetään myös kreatiniinia. Terveet munuaiset ei tykkää pahaa proteiinista. Jos tykkäis niin jokainen iso ukko ravais dialyysissä. Itekin noissa testeissä joskus ravasin.

Tsekkaa kilpparit ja testot samalla. perus verenkuvassa näkyis myös hemoglobiiini. Noi kaikki kandee poissulkee tutkimuksilla jos vätystää.
Okei joo pitääpä ottaa puheeksi kystatiini C ja testot työterveyden kanssa kun kohta on tulossa terveystarkastus. Kilpirauhas S-tyreotropiini arvo on ollut raja-arvoissa 1.3mU/l. Hemoglobiinit on myös raja-arvoissa. Tämä oma väsymys on todennäköisesti vain liian vähän unta ja liikaa kaikkea muuta. Liikaa työtä, muuta stressiä ja ahdistusta. Yleistä "sielun" väsyneisyyttä.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
579
Mikäs olisi sopiva proteiinimäärä vuorokaudessa kun yritän laihduttaa ja samalla ylläpitää nykyistä lihasmassaa? Kalorit tällä hetkellä keskimäärin 2000, josta hiilareita n. 150g, proteiiniä 100g ja rasvaa 100g. Paino on nyt 95kg ja tavoite -10kg. Lisäproteiiniä (Hera) otan aamupalan yhteydessä n. 20g, muuten suht terveellistä ruokaa.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
450
Mikäs olisi sopiva proteiinimäärä vuorokaudessa kun yritän laihduttaa ja samalla ylläpitää nykyistä lihasmassaa? Kalorit tällä hetkellä keskimäärin 2000, josta hiilareita n. 150g, proteiiniä 100g ja rasvaa 100g. Paino on nyt 95kg ja tavoite -10kg. Lisäproteiiniä (Hera) otan aamupalan yhteydessä n. 20g, muuten suht terveellistä ruokaa.
2g per painokilo on helppo tasaluku ja varmasti riittävästi.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 613
[


Tätä tullee itellä käytettyä.

Vähä halvempi, liekkö ero kasvaa isommissa pusseissa.
Toihan on mausta riippuen proteiinigrammaa kohden n. 6-13 % kalliimpaa. (konsentraatti 71,8-76,4 % vs. isolaatti 84 %).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 105
Okei joo pitääpä ottaa puheeksi kystatiini C ja testot työterveyden kanssa kun kohta on tulossa terveystarkastus. Kilpirauhas S-tyreotropiini arvo on ollut raja-arvoissa 1.3mU/l. Hemoglobiinit on myös raja-arvoissa. Tämä oma väsymys on todennäköisesti vain liian vähän unta ja liikaa kaikkea muuta. Liikaa työtä, muuta stressiä ja ahdistusta. Yleistä "sielun" väsyneisyyttä.
Hyvä juttu. Testoissa kannattaa huomioida että mittautat S-Teston, S-TestoVL (vapaa laskettu) ja SHBG. Monesti työterveyslekurit ottaa vaan s-teston, joka ei kerro yksinään mitään. Vähän kuin mittaisi kolesteroleista pelkän HDL:n. Jos se alkaa nillittään vastaan niin tuonhan voi ottaa myös puhti.fi :n kautta omatoimisesti. On hintansa arvoinen. Tuota kautta homma toimii niin että tilaat ja maksat tuon paketin ja sitten käyt sen otattaan esim. lähimmässä mehiläisen labrassa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Okei joo pitääpä ottaa puheeksi kystatiini C ja testot työterveyden kanssa kun kohta on tulossa terveystarkastus. Kilpirauhas S-tyreotropiini arvo on ollut raja-arvoissa 1.3mU/l. Hemoglobiinit on myös raja-arvoissa. Tämä oma väsymys on todennäköisesti vain liian vähän unta ja liikaa kaikkea muuta. Liikaa työtä, muuta stressiä ja ahdistusta. Yleistä "sielun" väsyneisyyttä.
Sykevälivaihtelun mittaaminen ja sen viikon keskiarvo antaisi todella hyvän arvion sekä fyysisestä että henkisestä stressistä. Jos hrv on kovin matala sitä voi nostaa ja se korreloi tosi hyvin henkisen ja fyysisen jaksamisen kanssa. Palautumista ja hrv arvoa saa ylöspäin levolla, meditaatio/hengitysharjoitukset, treenien keventäminen, ei liian isoa mälliä ruokaa lähellä nukkumaanmenoa, ei alkoholia jne.

suomeksi paljon asiaa sykevälivaihtelusta


peakmind kirjan yksinkertainen hengitysharjoitus lienee helpoin ja toimivin lähtökohta.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Taitaa olla halvin isolaatti tällä hetkellä


Tota vois melkein tilata, vaikka ite en juuri hyödykään isolaatista kun vatta kestää konsentraattia ihan hyvin.

Valmistajalla on pakkaukset muuttuneet joten varmaan myydään tuossa vanhan etiketin tuotteet pois. Eiköhän tuo ämpäri uudella etiketillä maksa sen 130€.

Taannoin oli kärkkäisellä tarjous kun leader vaihtoi pussin väriä niin silloin sai konsentraattia 12€/kg.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
450
Toihan on mausta riippuen proteiinigrammaa kohden n. 6-13 % kalliimpaa. (konsentraatti 71,8-76,4 % vs. isolaatti 84 %).
Paitsi, että tuo Micro whey activen proteiinimäärä on yksittäisillä aminohapoilla ( glysiini-l-alaniini ja glysiini-l-lysiini ) piikattu näyttämään todellisuutta suuremmaksi, jolloin tuotteen todellista "kokonaisen" proteiinin määrää ei voi tietää. Jos esim 30% "proteiinijauheen" sisällöstä on yksittäistä aminohappoa, ei oikein enää voi rehellisesti puhua laadukkaasta proteiinituotteesta. Ei voi tietää mikä on totuus kyseisen tuotteen kohdalla, mutta kyllä tuo vähän arvelluttavaa on, kun tuotteen todellista proteiinin määrää ei tiedä. Laadukkaaseen tuotteeseen ei tarvi yksittäisiä aminohappoja lisätä ja mitään muuta tarkoitusta tuon kaltaisilla yksittäisillä aminohapoilla proteiinituotteessa ei ole, kun tuo "aminopiikkaus" (amino spiking), joten itsellä ainakin jää tuollaiset tuotteet kauppaan. Ihan jo periaatteen vuoksi tympäsee, kun kuluttajaa kusetetaan. Aiheesta voi googletella lisää ja varsinkin englanniksi aiheesta löytää paljon.

Itse ostanut ja käyttänyt mm tätä -40% alennuksista, jolloin tämän hetken hinnoilla esim 2kg pöntön on saanut 45€:lla. Muutaman kuukauden välein tuntuu olevan alennuksessa.

 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 613
@thebe Tuskinpa mistään voi tietää todellisen proteiinin määrää ellei vie näytettä just ko. purkista labraan, mutta isolaatti on silti isolaattia vs. konsentraatti konsentraattia. Niitä tuotantolaitoksia ei montaa täällä pohjoismaiden seuduilla ole ja kun molemmat tulee Ruotsista niin melko todennäköisesti jopa samoilta linjoilta alun perin esim. Star Nutrition Whey-100 ja Micro Whey Active -isolaatit.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 586
Viestejä
4 205 268
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom