Kulttuurin rikastuminen

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 402
Miten niin vaan 300? Eikös niitä ollut jo moninkertainen määrä, joiden sijainti ei ollut tiedossa? :facepalm:
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
581
Miten niin vaan 300? Eikös niitä ollut jo moninkertainen määrä, joiden sijainti ei ollut tiedossa? :facepalm:
Noi 300 on varmaan niitä jotka on tavoitettu. Eihän semmosta voi edes yrittää karkottaa jota ei ole vielä löydetty...

Varmasti nuo 300 on kuitenkin otettu talteen etteivät keppostele, onhan, eiks joo?
Tästä se vielä hyvä tulee :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 256
Joku viikko sitten lueskelin jostain, että Puolassa oli yksittäisiä miesporukoita jotka olivat napanneet pakolaisia pakettiautoihinsa ja kuskanneet nämä itse takaisin Saksan puolelle. Olisi hauska nähdä sama Suomen ja Ruotsin välillä Haaparannassa... :D
elvyttää vaan muilutus ...sillo joskusha sosiatisteja roudatiti venäjä rajalle (siihe asti kunnes kuskasivat pressan sinne:))
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Pakkoavioliittojen yleisyyttä Suomessa selvitetään

Pakkoavioliittojen yleisyyttä Suomessa selvitetään

Odotan tuloksia mielenkiinnolla. Etenkin syyt ja kasvukäyrät kiinnostavat. :tup:
"Pakkoavioliitot ovat lisääntyneet 2010-luvulta lähtien merkittävästi. Syyt ovat mahdollisesti syrjäytymiseen ja taloudelliseen toimeentuloon liittyviä", tjms. älyllisesti epärehellistä kamelinpaskaa, jonka tutkimiseen ei kriminologian tutkijoita tarvitsisi syksyyn asti työllistää... :grumpy:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 805
Ei oo raiskauskulttuuri mikään ihan tuulesta temmattu väite. Mites se meni se vitsi, että 9/10 nauttii joukkoraiskauksesta.

Ja tää on vielä joku ylpeilyn aihe näille apinoille, kuvaavat ja videoivat tapahtuman ja ylpeinä jakaa ympäri nettiä.

Outrage over Somali gang-rape video - BBC News

The gang rape of a 16-year-old girl has caused outrage in Somalia after pictures and a video of the incident began circulating on social media.

Campaigners have set up a GoFundMe page to raise money to help the girl and her family have had to flee their home "for fear of being ostracised".

She remains in hospital a month after the rape by six teenage boys took place in Galdogob, near the Ethiopian border.

The area commissioner told the BBC the rapists would be brought to justice.

District Commissioner Ayanle Farah Mohamed said the girl was being treated by doctors in Puntland province and the authorities were "very much saddened by the incident".

Activists on social media are pushing for the rapists to be properly punished.

Some have spoken out against the Somali traditional practice of "heer", which often deals with rape cases. Under the tradition, clan elders can intervene to organise for compensation to be paid, which means perpetrators can escape jail.

The heer system "shouldn't be an option for serious offences like rape", one woman tweeted.

Survivors of rape and their families are sometimes shunned by their community and the victim is often considered unmarriageable.

Somali Faces, an online platform set up to share stories of Somali people from around the world, is behind the GoFundMe page published on Monday.

It said "social media has been ablaze with fury after horrifying pictures" emerged of the brutal rape.

The group said that it although it was not a charity it had decided to raise funds after receiving "numerous messages from around the world asking whether Somali Faces can help the victim and her family".

It has already raised £4,475 ($5,516) of a £5,000 goal.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
13
Ei oo raiskauskulttuuri mikään ihan tuulesta temmattu väite. Mites se meni se vitsi, että 9/10 nauttii joukkoraiskauksesta.

Ja tää on vielä joku ylpeilyn aihe näille apinoille, kuvaavat ja videoivat tapahtuman ja ylpeinä jakaa ympäri nettiä.

Outrage over Somali gang-rape video - BBC News
Missä se raiskausvideo on josta ne "apinat" nyt ovat niin ylpeitä??? Klikkailin, mutta päädyin vain johonkin pharmateuticalmainokseen.

Sanoisin myös ihan omasta kokemuksestani, että täällä Kaakkois-Suomessa ainoat kontaktit jotka minulla on näihin pakolaisiin ja muihin ulkomaalaisiin olleet on olleet myönteisiä. Ulkomaalaisten kanssa olen ollut sen verran tekemisissä, että kun tilaan ruokaa, tuojana on usein tämmöinen "mamu". He ovat käyttäytyneet hyvin ja ystävällisesti. Omin silmin en ole ulkomaalaisten nähnyt syyllistyvän mihinkään raiskauksiin sun muihin rikoksiin. Kaikki saamani tieto ulkomaalaisten tekemistä vääristä teoista on aina perustunut toisen käden tietoon. Joku on selittänyt, että nyt ne teki sitä ja tota. Tästä syystä ihmettelenkin kovasti sitä suurta vihapuheen määrää, jonka pakolaisaalto on aiheuttanut. Koska en itse ole pakolaisten aiheuttamaan vaaraan koskaan itse konkreettisesti törmännyt, en usko ihan kaikkea, mitä minulle kerrotaan heistä.
Itse asiassa minun kokemukseni, jotka on nähty omin silmin, koskevatkin venäläisiä eikä näitä "mamuja". Muistan kun 90-luvulla seurasin erään venäläisporukan mellastamista eräässä opiskelija-asuntolassa. He hajoittivat ikkunoita, heittelivät tavaraa kymmenennen kerroksen ikkunasta ja jopa paskoivat pihalle. Tässäkin kyseessä oli vain kymmenen hengen porukka. Muuten olen sen jälkeen ollut paljonkin venäläisten kanssa tekemisissä ja suurin osa heistä käyttäytyy kuin muutkin kunnon ihmiset.
Mutta siis erikoista tässä on se, että "mamujen" suhteen minulla ei ole valitettavaa, ainoastaan osa venäläisistä on aiheuttanut pahennusta käytöksellään. Siksi ihmettelenkin, kun kuulen ja luen yhä uskomattomampia tarinoita siitä, mitä ne "mamut" nyt taas on tehneet. Olen nähtävästi onnistunut liikkumaan vain siellä missä "mamut" ei liiku ja tapaamaan vain heidän pientä kunnollista vähemmistöään, kun yhtään "mamujen" tekemään raiskaustakaan en ole omin silmin nähnyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
558
Missä se raiskausvideo on josta ne "apinat" nyt ovat niin ylpeitä??? Klikkailin, mutta päädyin vain johonkin pharmateuticalmainokseen.

Sanoisin myös ihan omasta kokemuksestani, että täällä Kaakkois-Suomessa ainoat kontaktit jotka minulla on näihin pakolaisiin ja muihin ulkomaalaisiin olleet on olleet myönteisiä. Ulkomaalaisten kanssa olen ollut sen verran tekemisissä, että kun tilaan ruokaa, tuojana on usein tämmöinen "mamu". He ovat käyttäytyneet hyvin ja ystävällisesti. Omin silmin en ole ulkomaalaisten nähnyt syyllistyvän mihinkään raiskauksiin sun muihin rikoksiin. Kaikki saamani tieto ulkomaalaisten tekemistä vääristä teoista on aina perustunut toisen käden tietoon. Joku on selittänyt, että nyt ne teki sitä ja tota. Tästä syystä ihmettelenkin kovasti sitä suurta vihapuheen määrää, jonka pakolaisaalto on aiheuttanut. Koska en itse ole pakolaisten aiheuttamaan vaaraan koskaan itse konkreettisesti törmännyt, en usko ihan kaikkea, mitä minulle kerrotaan heistä.
Itse asiassa minun kokemukseni, jotka on nähty omin silmin, koskevatkin venäläisiä eikä näitä "mamuja". Muistan kun 90-luvulla seurasin erään venäläisporukan mellastamista eräässä opiskelija-asuntolassa. He hajoittivat ikkunoita, heittelivät tavaraa kymmenennen kerroksen ikkunasta ja jopa paskoivat pihalle. Tässäkin kyseessä oli vain kymmenen hengen porukka. Muuten olen sen jälkeen ollut paljonkin venäläisten kanssa tekemisissä ja suurin osa heistä käyttäytyy kuin muutkin kunnon ihmiset.
Mutta siis erikoista tässä on se, että "mamujen" suhteen minulla ei ole valitettavaa, ainoastaan osa venäläisistä on aiheuttanut pahennusta käytöksellään. Siksi ihmettelenkin, kun kuulen ja luen yhä uskomattomampia tarinoita siitä, mitä ne "mamut" nyt taas on tehneet. Olen nähtävästi onnistunut liikkumaan vain siellä missä "mamut" ei liiku ja tapaamaan vain heidän pientä kunnollista vähemmistöään, kun yhtään "mamujen" tekemään raiskaustakaan en ole omin silmin nähnyt.
Itse en taas ymmärrä miksi natseista valitetaan. Tunnen yhden natsin ja kaveri on vallan hieno mies. Ei vaan suostu lähtemään pizzalle paikalliseen ählämiin. Ei ole myöskään ikinä aloittanut tappelua mamun kanssa, mutta on kyllä lopettanut muutaman. Voimme siis päätellä että suurin osa uusnatseita on hienoja miehiä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 234
Ei oo raiskauskulttuuri mikään ihan tuulesta temmattu väite. Mites se meni se vitsi, että 9/10 nauttii joukkoraiskauksesta.

Ja tää on vielä joku ylpeilyn aihe näille apinoille, kuvaavat ja videoivat tapahtuman ja ylpeinä jakaa ympäri nettiä.

Outrage over Somali gang-rape video - BBC News
Sama suomeksi, jos joku ei halua englantia lukea.

Video teinitytön joukkoraiskauksesta lähti kiertämään - raivo repesi Somaliassa

Video teinitytön joukkoraiskauksesta lähti kiertämään - raivo repesi Somaliassa

Tiistai 17.1.2017 klo 22.59


Joukkoraiskauksen uhri on edelleen sairaalahoidossa, kertoo BBC.

16-vuotiaan tytön joukkoraiskaus on herättänyt mittavan raivonpuuskan Somaliassa, uutisoi Britannian yleisradioyhtiö BBC.

Kuuden teini-ikäisen pojan raiskaamaksi joutunut tyttö on kuukausi tapahtuneen jälkeen edelleen sairaalassa.

Paikallinen virkamies vakuutti BBC:lle, että syylliset saatetaan oikeuden eteen. Hänen mukaansa viranomaiset ovat hyvin murheellisia tapauksen johdosta.

Kuvat ja video joukkoraiskauksesta lähtivät kiertämään sosiaalisessa mediassa.

Somali Faces -verkkosivusto käynnisti maanantaina joukkorahoituskampanjan, jolla kerätään varoja uhrille ja tämän perheelleen.

- Sosiaalinen media syttyi raivoon karmivien kuvien julkaisun jälkeen, kampanjasivulla kerrotaan BBC:n mukaan.

BBC:n mukaan hyljeksintää pelkäävä raiskauksen uhri on perheineen joutunut pakenemaan kodistaan. Somaliassa raiskauksen uhreja on perheineen toisinaan suljettu yhteisön ulkopuolelle, ja raiskattuja saatetaan pitää avioliittoon kelvottomina, BBC kertoo.

Uhrin hyväksi perustettu joukkorahoituskampanja oli tiistai-iltaan mennessä kerännyt reilut 6 000 puntaa eli vajaat 7 000 euroa.

KALLE JOKINEN
kalle.jokinen@iltalehti.fi
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 805
Missä se raiskausvideo on josta ne "apinat" nyt ovat niin ylpeitä??? Klikkailin, mutta päädyin vain johonkin pharmateuticalmainokseen.

Sanoisin myös ihan omasta kokemuksestani, että täällä Kaakkois-Suomessa ainoat kontaktit jotka minulla on näihin pakolaisiin ja muihin ulkomaalaisiin olleet on olleet myönteisiä. Ulkomaalaisten kanssa olen ollut sen verran tekemisissä, että kun tilaan ruokaa, tuojana on usein tämmöinen "mamu". He ovat käyttäytyneet hyvin ja ystävällisesti. Omin silmin en ole ulkomaalaisten nähnyt syyllistyvän mihinkään raiskauksiin sun muihin rikoksiin. Kaikki saamani tieto ulkomaalaisten tekemistä vääristä teoista on aina perustunut toisen käden tietoon. Joku on selittänyt, että nyt ne teki sitä ja tota. Tästä syystä ihmettelenkin kovasti sitä suurta vihapuheen määrää, jonka pakolaisaalto on aiheuttanut. Koska en itse ole pakolaisten aiheuttamaan vaaraan koskaan itse konkreettisesti törmännyt, en usko ihan kaikkea, mitä minulle kerrotaan heistä.
Itse asiassa minun kokemukseni, jotka on nähty omin silmin, koskevatkin venäläisiä eikä näitä "mamuja". Muistan kun 90-luvulla seurasin erään venäläisporukan mellastamista eräässä opiskelija-asuntolassa. He hajoittivat ikkunoita, heittelivät tavaraa kymmenennen kerroksen ikkunasta ja jopa paskoivat pihalle. Tässäkin kyseessä oli vain kymmenen hengen porukka. Muuten olen sen jälkeen ollut paljonkin venäläisten kanssa tekemisissä ja suurin osa heistä käyttäytyy kuin muutkin kunnon ihmiset.
Mutta siis erikoista tässä on se, että "mamujen" suhteen minulla ei ole valitettavaa, ainoastaan osa venäläisistä on aiheuttanut pahennusta käytöksellään. Siksi ihmettelenkin, kun kuulen ja luen yhä uskomattomampia tarinoita siitä, mitä ne "mamut" nyt taas on tehneet. Olen nähtävästi onnistunut liikkumaan vain siellä missä "mamut" ei liiku ja tapaamaan vain heidän pientä kunnollista vähemmistöään, kun yhtään "mamujen" tekemään raiskaustakaan en ole omin silmin nähnyt.
Itsekään en ole koskaan nähnyt kenenkään murhaavan tai raiskaavan ketään. Voimmeko tehdä tästä johtopäätöksen, että maailmassa ei tapahdu murhia eikä raiskauksia? En ole myöskään ollut näkemässä yhtäkään sotaa. Ai, että tätä maailman rauhaa <3
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Yksi Pariisin terroristeista tuli Eurooppaan pakolaisten mukana
Ranskan viranomaiset ovat tunnistaneet yhden ISIS-terroristeista, joka osallistui marraskuun 2015 Pariisin terrori-iskuihin.

Kyseinen terroristi oli irakilainen Ammar Ramadan Mansour Mohamad al Sabaawi, joka räjäytti itsensä Stade de France -stadionin ulkopuolella Ranskan ja Saksan välisen jalkapallo-ottelun yhteydessä.

Kyseinen terroristi oli kotoisin Irakin Mosulista ja tuli pakolaislaivan mukana Kreikkaan Leroksen saarelle 3. lokakuuta 2015, mahdollisesti joidenkin rikoskumppaneidensa kanssa.

Hänellä oli väärennytty Syyrian passi, jonka avulla Ranskan ulkomaantiedustelu DGSE pääsi selvittämään miehen henkilöllisyyttä.

Terroristilla on myös neljä veljeä, joista kaksi liittyi ISIS:n riveihin.
Yksi Pariisin terroristeista tuli Eurooppaan pakolaisten mukana

Punahilkkasatua taas. Sinkkonen tietää paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
130
Yksi Pariisin terroristeista tuli Eurooppaan pakolaisten mukana
Ranskan viranomaiset ovat tunnistaneet yhden ISIS-terroristeista, joka osallistui marraskuun 2015 Pariisin terrori-iskuihin.

Kyseinen terroristi oli irakilainen Ammar Ramadan Mansour Mohamad al Sabaawi, joka räjäytti itsensä Stade de France -stadionin ulkopuolella Ranskan ja Saksan välisen jalkapallo-ottelun yhteydessä.

Kyseinen terroristi oli kotoisin Irakin Mosulista ja tuli pakolaislaivan mukana Kreikkaan Leroksen saarelle 3. lokakuuta 2015, mahdollisesti joidenkin rikoskumppaneidensa kanssa.

Hänellä oli väärennytty Syyrian passi, jonka avulla Ranskan ulkomaantiedustelu DGSE pääsi selvittämään miehen henkilöllisyyttä.

Terroristilla on myös neljä veljeä, joista kaksi liittyi ISIS:n riveihin.
Yksi Pariisin terroristeista tuli Eurooppaan pakolaisten mukana

Punahilkkasatua taas. Sinkkonen tietää paremmin.
Näitä punahilkkoja taisi olla useampiakin, mutta eihän siitä suomalaisille tarvitse kertoa: Majority of Paris attackers used migration routes to enter Europe, reveals Hungarian counter-terror chief
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
13
Itsekään en ole koskaan nähnyt kenenkään murhaavan tai raiskaavan ketään. Voimmeko tehdä tästä johtopäätöksen, että maailmassa ei tapahdu murhia eikä raiskauksia? En ole myöskään ollut näkemässä yhtäkään sotaa. Ai, että tätä maailman rauhaa <3
Emme tietenkään voi, mutta niitä murhia ja raiskauksia tekevät niin valkoiset kuin mustatkin, joten miksi hyökätä vain tummien kimppuun. Sen kun joku selittäisi, sen sijaan että levittelee "faktoja", joiden taustoja ei ole vaivautunut selvittämään. Nimittäin totuus voi olla tarua ihmeellisempi. Viestini pointti, se mitä ei haluttukaan ymmärtää oli, että totuus muuttuu matkalla tiedon välittäjältä toiselle. Jos sattuu pelkäämään erivärisiä ihmisiä, värittyvät myös todistajanlausunnot ja monesta tutkimuksesta tulee subjektiivinen. Tästä syystä on parempi luottaa ensin omiin havaintoihinsa ja suhtautua muiden väitteisiin skeptisesti. Tällä tavalla päästään lähemmäs objektiivisuutta. Toistan vielä, että kaikki tuntemani ulkomaalaiset, paitsi se pieni venäläisporukka, josta mainitsin, ovat minun ollessani paikalla käyttäytyneet kunnolla.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Emme tietenkään voi, mutta niitä murhia ja raiskauksia tekevät niin valkoiset kuin mustatkin, joten miksi hyökätä vain tummien kimppuun. Sen kun joku selittäisi, sen sijaan että levittelee "faktoja", joiden taustoja ei ole vaivautunut selvittämään. Nimittäin totuus voi olla tarua ihmeellisempi. Viestini pointti, se mitä ei haluttukaan ymmärtää oli, että totuus muuttuu matkalla tiedon välittäjältä toiselle. Jos sattuu pelkäämään erivärisiä ihmisiä, värittyvät myös todistajanlausunnot ja monesta tutkimuksesta tulee subjektiivinen. Tästä syystä on parempi luottaa ensin omiin havaintoihinsa ja suhtautua muiden väitteisiin skeptisesti. Tällä tavalla päästään lähemmäs objektiivisuutta. Toistan vielä, että kaikki tuntemani ulkomaalaiset, paitsi se pieni venäläisporukka, josta mainitsin, ovat minun ollessani paikalla käyttäytyneet kunnolla.
Muuta hitto helsinkiin ja kävele oikeasti siellä ulkona päivittäin niin näet mistä porukka kirjoittaa?.Ei se homma mene noin oikeassa elämässä että jos itse tuntee joitain hyvin käyttäytyviä mamuja niin kaikki muutkin mamut käyttäytyy hyvin.Täällä ainakin osa noista käyttäytyy vähän siihen suuntaan että alkavat luulla omistavansa jo paikan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Tuo "ulkomaalaisten pelkääminen" on niin raivostuttava argumentti, jolla vaan yritetään keksiä helppoja syitä maahanmuuttovihalle, kutsumalla omaa väestöä takapajuisiksi junteiksi, jotka eivät ole koskaan ulkomaalaista nähnyt. Hyvin harva suomalainen pelkää mitään ihmisryhmää niiden värin perusteella. Suurin osa suomalaisista on käynyt useastikin ulkomailla lomalla, jossa on nähnyt hyvin erinäköisiä ihmisiä ja kulttuureita, pelkäämättä niitä. Ei tässä pelätä sitä väriä mitä ne päällään kantaa, vaan vastustetaan hallitsematonta lössiä porukkaa joka ei tänne kuulu. Lehdissä usein nähty selitys että "suomalaiset pelkäävät uuden näköisiä ihmisiä" olisi voinut pitää paikkansa joskus 60-luvulla, mutta ei nykyään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 805
Emme tietenkään voi, mutta niitä murhia ja raiskauksia tekevät niin valkoiset kuin mustatkin, joten miksi hyökätä vain tummien kimppuun. Sen kun joku selittäisi, sen sijaan että levittelee "faktoja", joiden taustoja ei ole vaivautunut selvittämään. Nimittäin totuus voi olla tarua ihmeellisempi. Viestini pointti, se mitä ei haluttukaan ymmärtää oli, että totuus muuttuu matkalla tiedon välittäjältä toiselle. Jos sattuu pelkäämään erivärisiä ihmisiä, värittyvät myös todistajanlausunnot ja monesta tutkimuksesta tulee subjektiivinen. Tästä syystä on parempi luottaa ensin omiin havaintoihinsa ja suhtautua muiden väitteisiin skeptisesti. Tällä tavalla päästään lähemmäs objektiivisuutta. Toistan vielä, että kaikki tuntemani ulkomaalaiset, paitsi se pieni venäläisporukka, josta mainitsin, ovat minun ollessani paikalla käyttäytyneet kunnolla.
Ootko nähnyt valkoisen tai mustan tekevän murhan? Ai et, mistä sitten voit tietää, että niitä tehdään?
Sä ilmeisesti selvitit faktat tuosta somalijoukkoraiskaukseta. Mitäs löysit sieltä? Eikö raiskausta oikeasti tapahtunukaan ja koko homma oli vaan omaisten juoni kerätä rahaa?

Siksi hyökätään tässä ketjussa mustien kimppuun, kun tämän ketjun nimi on kulttuurin rikastuminen, ja tämä ketju käsittelee maahanmuuttajia ja maahanmuuttopolitiikka. Voit aivan vapaasti perustaa ketjun, jossa puidaan tasavertaisesti kaikkia murhia ja raiskauksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 364
Menee ennemmin niin päin, että maahanmuuttokriitikot ovat käyneet joskus muuallakin kuin Alanyan lomalla tai Kaakkois-Suomessa hakemassa ihanalta nappisilmältä pizzaa. Silloin perspektiiviä on hitusen enemmän kuin tynnyrissä kasvaneilla suvakeilla. Pahimmat Rasmus- friikithän on juuri niitä jotain Kuhmon yh- mammoja, jotka eivät ole nähneet arabia ennenkuin niitä alettiin pakkaamaan Suomen VOK:it täyteen. Asetelma on sama kuin Helsingin olympialaisissa 1952 kun suomalaisnaiset olivat pillu märkänä ottamassa eksoottiset urheilijat vastaan.

Pro-vinkki: kannattaa opetella erottamaan kansat toisistaan. Se pizzantuoja ei ole samaa kansaa kuin ne jotka on VOK:eissa ja uutisissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
122
Ruokatrendit, kuten sushi, veganismi ja pienoluet, ovat esittämistä, jolla hyväosaiset tekevät eroa muihin, sanoo tutkija – ja hänellä on lukuja todisteeksi

Eniten sushia Helsingissä syövät tutkimuksen mukaan ihmiset, jotka kuuluvat mielestään ”luovaan luokkaan”, joilla on korkea akateeminen koulutus ja hyvät tulot.

Mutta ei siinä kaikki. Tutkimuksen mukaan nämä ihmiset saattavat myös syödä sushia, vaikka eivät pidä siitä.

Tämä sama jengi osallistuu myös Refugees Welcome-miekkariin, vaikka eivät edes pidä siitä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Tuo on kyllä hyvä vertaus.
Ihmiset, joita oikeasti kiinnostaa syödä sushia, maksaa humanitäärisiin keräyksiin rahaa, ja tutustua kulttuureihin, näin tekevät. He tiedostavat mitä tekevät, oppivat tekemästään, ja tiedostavat missä maahanmuutossakin on kysymys.

Ihmiset, jotka taas syövät sushia koska se on parempaa kuin mikään suomalainen junttiruoka, syyllistävät muita jotka eivät osallistu humanitäärisiin miekkareihin, ja puhuvat kovaan ääneen kulttuureista niihin perehtymättä (ja käyttävät monikkoa kulttuureista, vaikka puhuvatkin vain muslimeista), ovat näitä "suvakkeja"; eli Facebook-huomion perässä eri yhteiskunnallisten fadien mukana hilluvia pellejä, joita itse asioiden sijaan enemmän kiinnostaa vain se, että pääsevät näyttämään olevansa ajan harjalla.

Jos tästä mamuaallosta joskus pääsevät ylitse, niin seuraava facebook-saarnauksen ja itsekehun kohde täytyy löytää täyttämään se tyhjiö, mikä on nyt mamukehun aikana ollut täynnä.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Emme tietenkään voi, mutta niitä murhia ja raiskauksia tekevät niin valkoiset kuin mustatkin, joten miksi hyökätä vain tummien kimppuun. Sen kun joku selittäisi, sen sijaan että levittelee "faktoja", joiden taustoja ei ole vaivautunut selvittämään. Nimittäin totuus voi olla tarua ihmeellisempi. Viestini pointti, se mitä ei haluttukaan ymmärtää oli, että totuus muuttuu matkalla tiedon välittäjältä toiselle. Jos sattuu pelkäämään erivärisiä ihmisiä, värittyvät myös todistajanlausunnot ja monesta tutkimuksesta tulee subjektiivinen. Tästä syystä on parempi luottaa ensin omiin havaintoihinsa ja suhtautua muiden väitteisiin skeptisesti. Tällä tavalla päästään lähemmäs objektiivisuutta. Toistan vielä, että kaikki tuntemani ulkomaalaiset, paitsi se pieni venäläisporukka, josta mainitsin, ovat minun ollessani paikalla käyttäytyneet kunnolla.
Kas, mädättäjiä ilmaantunut paikalle...
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Koska en itse ole pakolaisten aiheuttamaan vaaraan koskaan itse konkreettisesti törmännyt, en usko ihan kaikkea, mitä minulle kerrotaan heistä.
Oletko maailman napa? Et ole, koska mualiman napa on Kuopiossa. Olen useasti sanonut, että maahanmuuton tukijoilla on käsittämättömiä vaikeuksia kokonaisuuden hahmottamisessa. Se ei yllätä, kun katsoo, kuinka he hahmottavat maahanmuuton kokonaisuuden. Usein se jopa näkyy keskiarvojen ymmärtämättömyydessä, kun moni esim. katsoo olennaiseksi argumentiksi jankata itsestäänselvyyksiä siitä, kuinka jokainen muslimi tai maahanmuuttaja "ei ole sellainen", mistä sitten onkaan puhe, kunhan puhe käsittelee kokonaisuuksia, yliedustuksia, joukolle tyypillistä käytöstä tms.

Mutta vielä useammin he eivät ymmärrä, kuinka yleistäminen toimii. En tuhlaa nyt aikaani sen selostamineen juurta jaksain, vaan sanon ainoastaan, että se ei toimi niin, että otetaan oma kokemus ja kuvitellaan se paikkansa pitäväksi kuvaukseksi kokonaisuudesta. Se ei toimi niin, koska otos on tavattoman pieni ja vääristynyt, joten sillä ei ole validiteettia kuin ihmisen omassa elämässä, jos edes siinä, koska ihmisillä on usein tapana päätyä vääriin johtopäätöksiin mm. vahvistusvinouman yms. psykologisten tekijöiden kautta.

Toisin sanottuna: anekdoottimainen todistelusi on yhtä tyhjän kanssa. Kuten myös olkiukkosi siitä, että tässä touhussa olisi kyse siitä, että uskoo "ihan kaikkea, mitä heistä sanotaan."
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
On ihmisiä, 1) jotka eivät tajua, koska lukevat naiivina lampaana vain YLEn uutiset asiasta. Ja sitten on 2) ihmisiä, jotka eivät halua tajuta, kieltäytyvät tajuamasta, muodostavat käsillään "ällällälälälää en kuuntele!" korvillensa. Sitten on 3) niitä, jotka tajuavat, mutteivät uskalla tunnustaa sitä, ja yrittävät siirtää syyt muille. Esim. poliitikot kuuluvat tähän kategoriaan.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
13
Oletko maailman napa? Et ole, koska mualiman napa on Kuopiossa. Olen useasti sanonut, että maahanmuuton tukijoilla on käsittämättömiä vaikeuksia kokonaisuuden hahmottamisessa. Se ei yllätä, kun katsoo, kuinka he hahmottavat maahanmuuton kokonaisuuden. Usein se jopa näkyy keskiarvojen ymmärtämättömyydessä, kun moni esim. katsoo olennaiseksi argumentiksi jankata itsestäänselvyyksiä siitä, kuinka jokainen muslimi tai maahanmuuttaja "ei ole sellainen", mistä sitten onkaan puhe, kunhan puhe käsittelee kokonaisuuksia, yliedustuksia, joukolle tyypillistä käytöstä tms.

Mutta vielä useammin he eivät ymmärrä, kuinka yleistäminen toimii. En tuhlaa nyt aikaani sen selostamineen juurta jaksain, vaan sanon ainoastaan, että se ei toimi niin, että otetaan oma kokemus ja kuvitellaan se paikkansa pitäväksi kuvaukseksi kokonaisuudesta. Se ei toimi niin, koska otos on tavattoman pieni ja vääristynyt, joten sillä ei ole validiteettia kuin ihmisen omassa elämässä, jos edes siinä, koska ihmisillä on usein tapana päätyä vääriin johtopäätöksiin mm. ns. confirmation biasin yms. psykologisten tekijöiden kautta.

Toisin sanottuna: anekdoottimainen todistelusi on yhtä tyhjän kanssa.
Sinä nyt yrität esiintyä vähän liian viisaana kuin mitä olet. Jokainen otos on katsos tavattoman pieni, niin myös Sinun otoksesi, mitä nyt sillä mahdat tarkoittaakaan. Eli pata tässä kattilaa soimaa. Ja sinähän itse asiassa todistat väitteeni oikeaksi sanomalla että ihmisillä on usein tapana päätyä vääriin johtopäätöksiin. Psykologinen reaktio menee aina niin, että vieraan havaitseminen herättää pelon, pelko taas herättää vihan ja viha taas saa ryhtymään toimenpiteisiin kuten vaikkapa polttopulloiskuun. Eli jos joku tässä sontaa jauhaa niin Sinä.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Emme tietenkään voi, mutta niitä murhia ja raiskauksia tekevät niin valkoiset kuin mustatkin, joten miksi hyökätä vain tummien kimppuun.
Kuka tälle keskustelulle olennainen taho on hyökännyt sillä tavoin? Millä perusteella se perustuu ihonväriin, eikä esim. kulttuurin? Ettekö tuossa aiemmin puhuneetkin nimenomaan kulttuurista? Tarkistin: siitähän te puhuitte. Yksi henkilö viittasi kulttuuriin, ja sinä vastasit sitten siihen.

Sen kun joku selittäisi, sen sijaan että levittelee "faktoja", joiden taustoja ei ole vaivautunut selvittämään.
Yksilöi sinä ensin, missä tuollainen hyökkäys tapahtui, niin ehkä joku voi ottaakin siihen kantaa, kun edes tietää, mistä ihmeestä sinä puhut.

Viestini pointti, se mitä ei haluttukaan ymmärtää oli, että totuus muuttuu matkalla tiedon välittäjältä toiselle. Jos sattuu pelkäämään erivärisiä ihmisiä, värittyvät myös todistajanlausunnot ja monesta tutkimuksesta tulee subjektiivinen.
Väitätkö siis, että viitatun tapauksen todistajanlausunnot ovat virheellisiä, koska somalit pelkäävät toisia somaleita ihonvärin takia vai kuinka tämä liittyy koko asiaan? Mikä tutkimus on subjektiivinen, koska "ihmiset pelkäävät eri värisiä ihmisiä"?

Tästä syystä on parempi luottaa ensin omiin havaintoihinsa ja suhtautua muiden väitteisiin skeptisesti. Tällä tavalla päästään lähemmäs objektiivisuutta.
Verratkaa edelliseen viestiini, jota kirjoittaessa en ollut vielä edes lukenut tätä viestiä. Aika pirun vahva MOT.

Toistan vielä, että kaikki tuntemani ulkomaalaiset, paitsi se pieni venäläisporukka, josta mainitsin, ovat minun ollessani paikalla käyttäytyneet kunnolla.
Se on sinun käsityksesi objektiivisuudesta. Haluatko, että perustamme maahanmuuttopolitiikan sen varaan vai arvotaanko jonkun toisen subjektiivinen käsitys sen pohjaksi? Sopisiko vaikka minun?
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Sinä nyt yrität esiintyä vähän liian viisaana kuin mitä olet. Jokainen otos on katsos tavattoman pieni, niin myös Sinun otoksesi, mitä nyt sillä mahdat tarkoittaakaan. Eli pata tässä kattilaa soimaa.
En ole perustanut juttujani vain omiin kokemuksiini. Otoksella tarkoitan sitä, mitä sillä yleensäkin tarkoitetaan.

Ja sinähän itse asiassa todistat väitteeni oikeaksi sanomalla että ihmisillä on usein tapana päätyä vääriin johtopäätöksiin.
Sinun väitteesi oli, että on fiksua luottaa henkilökohtaisiin kokemuksiin asioista, joten tuohan on sille täysin päinvastaista, että ihminen omassa elämässään tulkitsee "aineistoaan" epäluotettavasti! Vastakohtana sille voidaan esittää tiede, jossa tulkitaan laajaa aineistoa mahdollisimman puolueettomasti kaikenlaiset vinoumat poistaen.

Mutta kerro ihmeessä, kuinka ajatus subjektiivisten kokemusten epäluotettavuudesta todistaa sinun väitteesi subjektiivisten kokemusten luotettavuudesta ja käyttökelpoisuudesta puolesta. Avaa logiikkasi meille? Minä suorastaan vaadin.

Psykologinen reaktio menee aina niin, että vieraan havaitseminen herättää pelon, pelko taas herättää vihan ja viha taas saa ryhtymään toimenpiteisiin kuten vaikkapa polttopulloiskuun. Eli jos joku tässä sontaa jauhaa niin Sinä.
Mikä sanomani oli "sontaa" ja millä perusteella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 364
No, hyvähän se on että tuntomerkit ilmaistaan. Tuntuu tosiaan lähi-idän ihmeillä olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tuo hiusmuoti.
Mä vähän veikkaan, että jos mummo osaa sanoa noin tarkasti hiusmuodin, niin se osaisi myös kertoa että mitä kieltä ovat puhuneet, tai jopa etnisyyttä. Sehän tuosta oli näppärästi jätetty pois, koska rasismi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 805
Sama suomeksi, jos joku ei halua englantia lukea.

Video teinitytön joukkoraiskauksesta lähti kiertämään - raivo repesi Somaliassa

Video teinitytön joukkoraiskauksesta lähti kiertämään - raivo repesi Somaliassa

Tiistai 17.1.2017 klo 22.59


Joukkoraiskauksen uhri on edelleen sairaalahoidossa, kertoo BBC.

16-vuotiaan tytön joukkoraiskaus on herättänyt mittavan raivonpuuskan Somaliassa, uutisoi Britannian yleisradioyhtiö BBC.

Kuuden teini-ikäisen pojan raiskaamaksi joutunut tyttö on kuukausi tapahtuneen jälkeen edelleen sairaalassa.

Paikallinen virkamies vakuutti BBC:lle, että syylliset saatetaan oikeuden eteen. Hänen mukaansa viranomaiset ovat hyvin murheellisia tapauksen johdosta.

Kuvat ja video joukkoraiskauksesta lähtivät kiertämään sosiaalisessa mediassa.

Somali Faces -verkkosivusto käynnisti maanantaina joukkorahoituskampanjan, jolla kerätään varoja uhrille ja tämän perheelleen.

- Sosiaalinen media syttyi raivoon karmivien kuvien julkaisun jälkeen, kampanjasivulla kerrotaan BBC:n mukaan.

BBC:n mukaan hyljeksintää pelkäävä raiskauksen uhri on perheineen joutunut pakenemaan kodistaan. Somaliassa raiskauksen uhreja on perheineen toisinaan suljettu yhteisön ulkopuolelle, ja raiskattuja saatetaan pitää avioliittoon kelvottomina, BBC kertoo.

Uhrin hyväksi perustettu joukkorahoituskampanja oli tiistai-iltaan mennessä kerännyt reilut 6 000 puntaa eli vajaat 7 000 euroa.

KALLE JOKINEN
kalle.jokinen@iltalehti.fi
Tästä suomenkielisestä versiosta oli muuten jätetty pois "vahingossa" tekstin pätkä minkä lihavoin BBC:n uutisesta

Some have spoken out against the Somali traditional practice of "heer", which often deals with rape cases. Under the tradition, clan elders can intervene to organise for compensation to be paid, which means perpetrators can escape jail.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 264
Mä vähän veikkaan, että jos mummo osaa sanoa noin tarkasti hiusmuodin, niin se osaisi myös kertoa että mitä kieltä ovat puhuneet, tai jopa etnisyyttä. Sehän tuosta oli näppärästi jätetty pois, koska rasismi.
Tämä rasauttaa kaikkein eniten, että käytännössä rikollisia suojellaan pimittämällä erittäin oleellisia tuntomerkkejä, koska rasimi, vihapuhe ja orjalaivojen terva. VMP.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Huomenna Tilastokeskus julkaisee vuoden 2016 rikos- ja pakkokeinotilaston ennakon.

Tilastokeskus - Tilastot aiheittain - Rikos- ja pakkokeinotilasto

Käsittääkseni tuo ei vielä poraudu esim kansallisuustasolle, mutta jotain osviittaa varmasti saadaan esim. seksuaalirikosten kehityksestä vuoden takaiseen.

Mukava seurata mm. Iltalehden uutisointia. Todennäköisesti pääotsikoissa Bernerin verouudistus ja jossain Valio-mainosten jälkeen "Seksuaalirikokset +80% vuonna 2016. Ja sitten sää."
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Sentään edes mahdollisuus palauttamiseen säilyy.

Maahanmuuttovirasto ei muuta kriisimaiden turvapaikkalinjaa – esimerkiksi Bagdadiin voidaan palauttaa

Maahanmuuttovirasto ei muuta kriisimaiden turvapaikkalinjaa – esimerkiksi Bagdadiin voidaan palauttaa
Julkaistu: 17.1. 13:42

Maahanmuuttovirasto ei muuta linjaansa Afganistanista, Irakista ja Somaliasta saapuvien turvapaikanhakijoiden suhteen.

Virasto on päivittänyt maiden maatietoraportit, mutta ne eivät sen mielestä anna aihetta muuttaa nykyistä ratkaisukäytäntöä.

Maahanmuuttovirastoa on arvosteltu siitä, että se on palauttanut turvapaikanhakijoita muun muassa Irakiin, jonka turvallisuustilanne on monin paikoin huono.

Viraston mukaan esimerkiksi Bagdadin turvallisuustilanne on heikentynyt, mutta väkivalta ei yllä äärimmäisen korkealle tasolle. Tämän vuoksi se ei myönnä suojelua pelkästään kotipaikan olosuhteiden perusteella, vaan vaatii yhä suojelulle yksilöllisiä perusteita.

Myös KHO on todennut, että Bagdadiin voidaan palauttaa.

Maahanmuuttovirasto ei ole enää alkusyksyn jälkeen tehnyt käännytyspäätöksiä Mosuliin, jota Irakin hallitus liittolaisineen yrittää vallata äärijärjestö Isisiltä.

Sisäistä pakoa Bagdadiin ei sovelleta Isis-alueilta lähteneiden sunnien kohdalla. Sen sijaan muilta alueilta kotoisin olevien sunnien osalta sisäinen pako Bagdadiin on mahdollinen.

Lisäksi shiiojen voidaan edellyttää siirtyvän sisäisesti Bagdadiin ja Etelä-Irakiin.
STT
Se mitä paperilla lukee on merkityksetöntä vain teoilla on väliä, elikkäs uskon kun näen tapahtuvia palautuksia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
171
Islamisaatio tarvitsee tarpeeksi populaatiota järjestäytyä yhteiskunnallisesti merkittävään osaan, kunnes minareetit ovat osa kaupunkikuvaa. Siinä vaiheessa se vaatimattoman ja kärsivän pakolaisen hymy muuttuu irvistykseksi vääräuskoista yhteiskuntaa kohtaan.

Mielestäni islamilaista on kovin vaikea käännyttää pitämään yhteiskuntaa islamia korkeampana moraalisena arvona. Olenko väärässä?

Toki poikkeuksena ovat islamin hyljänneet, tämäkin on tehty kovin vaikeaksi. Uskonnon uhrit.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Mutta ajatelkaapas sitä porua, jos tilanne onkin toisinpäin, eli suomalaisnuoret on kusseet jonkun pakolaisen päälle? Ei hemmetti, silloin menisi perustuslait ja kaikki uusiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Tilastokeskus - Rikos- ja pakkokeinotilasto

Raiskauksia ilmoitettiin 1 172 eli 109 tapausta (10,3 prosenttia) ennemmän kuin vuoden 2015 aikana. Lapsen seksuaalisia hyväksikäyttöjä tuli tietoon 1 260, mikä on 1,9 prosenttia enemmän kuin vuonna 2015. Lisäksi ilmoitettiin 933 muuta seksuaalirikosta, joista 533 oli seksuaalista ahdistelua. Vuoden 2015 aikana seksuaalisesta ahdistelusta tehtiin 283 ilmoitusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Eli seksuaaliset ahdistelut lisääntyneet 88% mutta prosenttilukua ei ole mainittu, vaikka muutos edellisvuoteen on(?) enemmän kuin muiden rikosluokkien muutos yhteensä?
Kutakuinkin noin. 2015 tietyissä piireissä kieltäydyttiin tunnustamasta tätä ilmiötä, koska vertailukohtana oli vuosi 2014 ja Seksuaalinen ahdistelu kirjattiin lakiin vasta 2014 puolivälissä. Tällä pyrittiin selittämään että seksuaalinen ahdistelu ei ole itse asiassa nousussa, vaan nämä rikokset ovat siirtyneet jostain muusta 2014 taulukon sarakkeesta.

Olisin halukas kuulemaan miten nämä vuoden 2016 luvut valkopestään, kun nyt vertailupohjana on täysi kirjaamisvuosi 2015.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Jos joku alkaa noita erottelemaan jotta todistettaisiin ettei ole turviksien vika, niin syytä tietenkin muistaa, että oleskeluluvan saaneet eivät ole enää "Turvapaikanhakijoita". Eivätkä laittomasti maahan jääneetkään. Eivätkä suomalaisen puolison ottaneet. Uskonto/alkuperä-kohtaista luokittelua ei tietenkään tulla näkemään, se kertoisi liikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Jos joku alkaa noita erottelemaan jotta todistettaisiin ettei ole turviksien vika, niin syytä tietenkin muistaa, että oleskeluluvan saaneet eivät ole enää "Turvapaikanhakijoita". Eivätkä laittomasti maahan jääneetkään. Eivätkä suomalaisen puolison ottaneet. Uskonto/alkuperä-kohtaista luokittelua ei tietenkään tulla näkemään, se kertoisi liikaa.
Itse toivoisin että voitaisiin lopultakin yhteisymmärryksessä vetää yhtäläisyysmerkit viimevuoden pakolais/turvapaikanhakijoiden määrän kasvulle ja nyt tilastoiduille rikoksille. Se että ovatko ne nykyisin oleskeluluvan saaneita vai ei on täysin yhdentekevää.

Myönnetään että meillä on ongelma, tunnustetaan mistä se johtuu ja lähdetään siitä yhdessä miettimään mitä asialle voidaan tehdä. Muuta en tältä hallitukselta pyydä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
171
No sepä se, kun ei myönnetä. Pakkoislamisaatiota suojellaan ja valkopestään nyt vaikka ihmishenkiä menisi. Niin syvälle on edennyt sosialisti-globalistien aikaansaama korruptio ja moraalinen rappio, ministerit ovat maksettuja myötäilijöitä viimeistä miestä myöten. Ratkutetaan rasismia ja suitsutetaan suvaitsevuutta.
Joo ja siitä kaikesta tehdään mediassa jotain enemmistöä.

Huomaatteko kuinka tietty valtamedia sanoo miten enemmistö ajattelee?

Uutiset...valheet sulaa, toisaalta iha hyvä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 364
Tavallaanhan sekä Suomen että Ruotsin hallitus on tuon ikäänkuin sisäisesti ja ei-julkisesti tiedostanut. Ja sen pohjalta on esim. säädetty noita irakilaisten ja somalien hakemusten hyväksymisprosenttia, sekä tehty Afganistanin kanssa jotain EU- tasoista palautussopimusta, ja koitettu epätoivoisesti saada Irakin hallituksen kanssa jotain nimeä johonkin paperiin.

Mutta käytännössähän peli on jo menetetty, koska ei noilla nimellisillä käytänteillä tai periaatteilla ole mitään merkitystä jos se ei näy todellisuudessa. Matut voi täällä pumpata valtiolta rahaa niin kauan kuin vain itse haluavat, riippumatta siitä mitä jossain papereissa lukee. Jos osaat arabiaa, niin voit keksiä itsellesi äärettömän määrän uusia henkilöllisyyksiä ja uusia aloituksia. Kaikki kaatuu loppupeleissä aina johonkin teennäiseen paskaan "ihmisoikeuksista" joka menee alkuasukkaiden oikeuksien edelle.
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Joo ja siitä kaikesta tehdään mediassa jotain enemmistöä.

Huomaatteko kuinka tietty valtamedia sanoo miten enemmistö ajattelee?

Uutiset...valheet sulaa, toisaalta iha hyvä...
Tämän olen kanssa huomannut. Minulle on ainakin ihan selvä, että uutisten tehtävä on tuoda faktat tapahtumista katsojille. Sitten nämä voivat muodostaa omat mielipiteensä asioista uutisten tietojen perusteella.

En osaa sanoa missä vaiheessa propagandavaihde meni silmään ja uutisten ja median tehtäväksi muodostui mielipidevaikuttaminen. Joka tapauksessa erittäin vastenmielistä kehitystä
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 407
Viestejä
4 314 056
Jäsenet
72 029
Uusin jäsen
FinnRaggis

Hinta.fi

Ylös Bottom