Eli siis erehtymisistä, vaikka kyseessä olisi vilpitön pahaa tarkoittamaton erehdys. Hyvä, että tämä tuli selväksi.Tarkoituksellisuuden sijaan tuomittaisiin yllättävää kyllä tekojen perusteella. Jos aletaan paskomaan shakkilaudalle, niin miksi en tekisi sitä myös itse?
Älä selitä. Hehän eivät voi hyvin (pahoinvointi), mitä eivät kestä, eli se tarkoittaa, että hekin arvostavat hyvinvointia. Enkä tosiaan määrittele itsestäänselvyyksiä jonkun tyypin netissä takia, kun hän ei ymmärrä tarpeellisella tarkkuudella, mitä on hyvinvointi.Itsemurhan tekijät eivät
halua hyvinvointia ainakaan reaalisesti, he haluavat vain lopettaa kaiken, mikä ei osune hyvinvoinnin määritelmään.
Määritä hyvin vointi.
Ei se ollut lainaus, mutta tämä, jota halusin tuolla irviä, on:Lainauksien tekeminen ei taida olla osaamisalueellasi.
Hyöty = edistää jotain
Hyödyttää asiaa x = edistää asiaa x
"Hyötyä? Siitä on paljonkin hyötyä arvopeleissäni."
Sorry vain, mutta en arvosta arvopelejäsi. Tässä yhteiskuntien kontekstissa sinun peleilläsi ei ole mitään virkaa. Ne ovat hyödyttömiä, eikä asiaa ainakaan auta tuollainen "niistä on hyötyä" -ympäripyöreys. Kun kysytään, että mitä hyötyä, niin vastaa konkreettisesti, äläkä yritä runoilla jotain ihan älytöntä. Arvopelisi? Hohhoh.
Sinähän sen loukkaavuuden kriminalisoimista ajat, mikä on toki ironista siinäkin mielessä, että pyrit jatkuvasti loukkaamaan minua, kun taas minä puhun sinun ajatustesi naurettavuudesta, enkä sinusta.Tarkoitus ei ollut mitätöidä tai vastustaa vaan käynnistää ajatteluprosesi, mikä mahdollisesti johtaa vakaampaan maailmankuvaan, jolloin ei tarvitse loukkaantua sydänjuuriaan myöten jokaisesta foorumikirjoituksesta.
Seliseli. Yritit arvorelativismillasi kumota Superegon ajatuksia ihmisoikeuksista. Et varmastikaan olisi esittänyt arvojen subjektiivisuutta vasta-argumenttina, jos kerran koko asialla ei nyt yllättäen jäädessäsi debatissa alakynteen olekaan merkitystä.Ts. sanoen aloittaa juuri käynnissä oleva prosessi, mikä mahdollisesti johtaa huomioon, että arvojen subjektiivisuudella ei ole käytännössä mitään väliä, joten sen mainitsemisesta ei tarvitse loukkaantua, mikä sevästikään ei ollut tämän ketjun tila.
Taas kompastuit omaan nokkeluuteesi. Totta kai faktoilla voidaan perustella välinearvojen hyödyllisyyttä kohti päämäärinä olevia arvoja, koska tosiaan osa arvoista johtaa paremmin kohti toisia arvoja kuin toiset. Tätä voidaan ihan mitatakin. Minä en sanonut tuossa mitään sellaista, johon herra Humella olisi asiaa.Kun nyt pidät siitä filosofiasta niinkin paljon voisi olettaa, että maailmankuvassasi faktoilla ei voisi perustella arvoja. Tämä idea ei ole hirveän tuore 1700-luvulta nimittäin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Humen_giljotiini, jos voit perustella huippuarvosi faktoilla, niin maailmankuvamme ovat läpikotaisin yhteensopimattomat ja tuleva vuorovaikutus muuttuu mielenkiinnottamaksi.
Sinä esiinnyt hyvin ylimielisesti, vaikka et selvästikään tunne edes arvotutkimusta. Yrität piikitellä oletettavasti asia-argumenttien puutteessa. Ylimielisyys ei auta sinua tässä keskustelussa yhtään, koska ei se hämää ketään.
Viimeksi muokattu: