Huoh pitää varmaan BF1 tiputtaa testi peleistä pois. Sen kanssa kivoja ongelmia nimittäin, eikä ne liity suorituskykyyn millään tavalla.
Eli tänään lähdin benchmarkkaamaan LGA 1366 alustalla kun emo oli valmiiksi paikoillaan.
Eli X5650 ja X5675:llä toimi BF1 hienosti, mutta sitten i7-920:llä peli ei edes käynnisty -> takas X5675 ja taas peli toimii. No kokeilin vielä kerran i7-920:stä ja ei peli käynnisty
No myöhemmin sitten i7-920:n... No kappas seuraavassa jonossa olleella X3440:llä se taas toimii.
Sen jälkeen FX-8370 kehiin ja nyt sitten vuorostaan BF1:n DRM suojaus alko herjaamaan että liian monella koneella olen sitä käyttänyt tänään ja joudun 24h venaamaan että pääsen uudestaan testaamaan
Mutta nyt olisi nuo pelit benchmarkattu X5650, X5675, i7-920, X3440 ja FX-8370:lla paitsi se BF1 i7-920:llä ja FX-8370:lla.
Deus EX:ssä ja Tomb Raiderissä eikä myöskään Overloadissa ollut noitten välillä eroa käytännössä yhtään. Mutta Project Cars 2:ssa tuli sitten eroja josta joukosta FX erottautu mutta silloinkin erot todella minimaalisia. Semmoinen huomio vielä Project Cars 2:stä että pyörii todella paljon paremmin kuin ykkös osa, jossa muuten FX hyyty täysin.
Kakkosessa FX:llä mini fps lukemat samat kuin ykkösessä AVG fps lukemat
.
Ja kuten aikaisemmin mainitsin että BF1 ei näemmä osaa hyödyntää yli 8 säiettä ja varmaan jo sen takia X3440@4.1GHz ero 6c/12t Xeoneihin (4.4GHz & 4.61GHz) oli olematon.
Mutta jos ei BF1 huomenna aamulla toimi kiitos DRM:n niin sitten se saa jäädä pois. En aijo odottaa sitä paskaa
Youtubesta tulee katsottua paljon juurikin vanhaa ja budjettikomponentteja testaavia jäbyjä, esimerkiksi RandomGaminginHD, mutta mukavahan näitä on suomeksikin lukea.
Sitä kun itsekin näpertää mielellään vanhan raudan kanssa, niin kiinnostava aihealue.
Tuo RandomGaminginHD on aika suosittu kanava, mutta itse en oikein pidä sen testeistä kun ovat niin pirun suppeita ja kellottamiset ym. ovat vähän mitä ovat. Toki sillä välillä on jotain mielenkiintoistakin.
Tämähän olikin huvittava ketju
Minulla on edelleen käytössä 3 kpl P4 koneita cnc- ohjaimina ja tehot riittää hienosti. Näihin verrattuna mikä tahansa i- alkuinen ei vielä ole SERriä ellei ole rikki...
No mulla olisi tuossa testi jonossa socket 939 Athlonia (3700+ ja X2 4400+) sekä nopein Pena 4:n eli Pentium 4 670 3.8GHz sekä nopein Pena D eli Pentium D 965 Extreme Edition jossa siis 2kpl Pena 4 ytimiä mukana eli 2c/4t prossu on kyseessä.
Myöskin juuri tuossa sain lahjoituksena socket 478 Pena 4 setin ihan kohtuu hyvällä Asuksen emolla ja legendaarisella Zalmanin coolerilla. Mukaan tuli vieläpä SB Audigy 2:n ja ATI Radeon X800 XT. En tosin tiedä mitä niillä teen. Tai no varmaan leikin eka vanhojen Pena 4:sten kanssa ja sitten vois vaikka tehdä retro XP pelikoneen.
CNC-hommista tuli mieleen että aikoinaan amiksessa opettelin CNC-sorvi hommia, niin oli hienoa kun koneeksi saatiin silloin uus Pena 2 400MHz kone
. Tulipa tehtyä amikselle siihen CNC-sorviin koulutus materiaalia lopputyöksi (sain siitä 1000mk stipendinkin) mitä ne käytti monta vuotta.