Kuinka SER-jäte prossuilla pärjää nykyään ?

Viestiketju alueella 'Käyttäjien omat tuotetestit' , aloittaja Zetteri, 12.01.2018.

1. Zetteri

Zetteri

Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Itse olin aina luullut että ovat kaikki juotettu mutta alkanut vasta selviämään että ainakin osassa Xeoneista ovat purkat välissä. Core i-puolella ainakin i7:t ovat juotettu.
    Noitten kuluista että paras mitä itse olen noista saaanut ulos on Xeon X3470:llä 4.17GHz.
    Mutta normaalisti siihen 3.9-4.1GHz väliin nuo ovat jääneet.
    Yks X3430 oli niinkin surkea kuin 3.7GHz.

2. Trotor

Trotor

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kiitos erinomaisesta juttusarjasta ja testeistä! Alkoi kiinnostaa nämä xeonit, saako noihin siis ihan tollasia kuluttaja emolevyjä kohtuuhintaan jostain? Paljonko tuollainen 5650 ja emo maksaisi?

3. täytelaku

täytelaku

Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Mä tilasin x5650:n Kiina pojilta, taisi olla AliExpress tai vastaava. Vuosi sitten maksoin 20e kyseisestä yksilöstä mikä ollut 4,2ghz kelloilla pidemmän aikaa. Foorumeillakin niitä myydään mutta mielestäni karmeeseen hintaan. X58 emot hintaluokaltaan foorumeilla varmaan 60-100e. Itse juuri yhden ostin varalle hintaan 80e.

Edit. 20s googletuksella löytyi Kinuskeilta 29 dollarin hintaan noita x5650 prossuja.

Edit vol 2. 1min foorumin haun käytöllä ei noiden prossujen hinnat mitään kovia enää täällä olekkaan.

4. KognaK

KognaK

Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Mielestäni tuota 2600:sta ei kannata ajaa tappikelloilla(yli 1.4V vcore), 100MHz(2,5%) alemmilla kelloilla vcorea tarvitsee ehkä 1.3V ja watteja kuluu 50 vähemmän. Näissä on seinä mielettömän pysty. Itse jätin prossun kellottamatta, buustailee 3.7-3.8, ero tappikellotettuun on mitätön. Muistit sen sijaan virittelin tiukille.

5. Zetteri

Zetteri

Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Joo mutta jos toinenkin kellotetaan tappiinsa niin pitää toinenkin. Ei jää näin valittamista ettei toisesta otettua kaikkea irti, mikä vääristää tuloiset jne...
    Tai kyllähän tuostakin joku valittamisen aihetta saa.
    Jos ei muuta niin väärät testi ohjelmat/pelit tai viimeistään väärät asetukset peleissä.
    Kun niistä olen jo kuullut liian monta kertaa ja pelit pitäisi ajaa Low asetuksilla jne...

6. Hessu

Hessu Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Tuo nyt johtuu siitä, että yleensä peleissä se pullonkaula on näytönohjain. Laita cinebenchin lisäksi vielä hangbrakea ja unzip testiä niin näkee oikesti niitä prosessoritehon eroja.

7. Zetteri

Zetteri

Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Niitä en ottanut mukaan mutta totuttuun tyyliin video renderöinti testi on mukana.

EDIT: Enkä muutenkaan voi enää mitää ottaa mukaan koska tässä jo itse testi videota kyhään. Sekä Ryzen setti on purettu ja laitettu pakettiin.

Näytönohjaimen ollessa pullonkaulana jutusta että mitä noita testejä tein niin kyllä monessa pelissä kellotettu GTX 980ti joutu odottamaan kumpaakin prossua.
    Näissä useimmiten Ryzen voitti, mutta jossain myös Xeon oli ykkönen.

Viimeksi muokattu: 13.06.2018 klo 18:25
  8. Zetteri

Zetteri

Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Aloitan uuden testitaulukkoni tuosta Ryzen 5 2600 vs Xeon X5650 videosta. Ja aloin nyt kokoamaan vuoden 2017 kesäkuusta nyt kesäkuuhun kaikki prossu testini tulokset.

Ensimmäisenä valmiiksi sain Geforce GTX 980ti:lla suoritetut testit: https://1drv.ms/x/s!AlwEC1tWdi2mtjTEmXCfGbQJtb-p

Seuraavaksi sitten kasaan kaikki Geforce GTX 780 suoritetut testit samanlaiseen taulukkoon.
    Ja laitan nuo linkit myös sitten aloituspostaukseen selkeyden vuoksi.

9. Chloe Price

Chloe Price Päällikkö Team Luumu

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itsekin tarkoitus hieman testailla vanhempaa rautaa, tulossa Asrockin AM2NF3-VSTA emo (AM2*, DDR2, AGP!) johon alkuun A64 X2 4200+, 4GB DDR2-800 ja Radeon 9700 Pro. Ostopuolelle laitoin jo ketjua Phenom II X4 9xxBE:stä, ja AGP kortteja tarkoitus haalia reilu satsi.

* biospäivityksellä tukee AM3 prossuja X4 970BE:hen asti.