Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Joo-o.. kun nyt on "pakko ostella" verottajan mieliksi niin ostinpa sitten jimmiltä RTM rigin ennen kuin prosat ampuvat taivaisiin.. sen verran extraa että valitsin 570F emon kun näytti 109€ saavan erikoisalennuksessa 5x pci-e paikalla.

Ja Minerstat kyllä ampuu nyt itseään jalkaan.. joko en ole tarpeeksi selvitellyt tai sitten siellä ei oikeasti ole fiksua dual louhintaa gpu+rtm. Kai se pitää tehdä tankinkääntö HiveOS puoleen. Ei sillä että olisi mitään erityisiä sympatioita Minerstattia kohtaan muuta kuin että se on vähän halvempi :)
 
Viimeksi muokattu:

HC91

mansplainaava setämies
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
271
Mites paljos jengi on tienannut RTM louhinnal
Toistaiseksi vain henkistä pääomaa kun vasta tänään sain aikaiseksi valjastaa säästöpossu ryzenin (5600x) tuottavaan? työhön. Kissakaivuri jauhaa ETH:in 61.4MH/s (3070) vieden seinästä 175W, RTM nosti lukeman 215W:Iin (PBO eco mode), cpu lämmöt 45C (perus 240 aio) huiteilla. Poolissa avg 1.34KH/s joten kyllä huomennakin pitää vielä päivätöihin vääntäytyä.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
162
RTM kurssi nyt niin korkealla että myynti houkuttelisi. Miten nämä on edullisinta vaihtaa euroiksi Zelcoresta?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
Kyllä tuon tuotto on hidastunut. Täytyisi yrittää noi payoutit syöttää taulukkoon tuolta raptoreum walletista jota kautta se ehkä onnistuu. Tuo mun käyttämä pooli eli supernova ei näytä edelleenkään yhtään mitään hyödyllistä, ei se tunnu edes näyttävät mitään järkevää mun minereiden hashratelle. Välillä se näyttää että molemmilla on sama hashrate, mutta tehokkaammalla prossulla on alhaisempi difficulty. Öö silloin sen hashrate pitäisi olla suurempi, ei samankokoinen.


Jos mä katson kuukauden alusta, (kuukauden) ekana päivänä mulle tuli 5 payouttia, kukin siis tuolla supernovassa 10 RTM plus risat. Hyvin poikkeuksellisesti, koska sitä edellisinä päivinä tuli tullut 2-3 enimmäkseen per päivä(*).

Mutta tuon jälkeen, seuraavat päivät tuli neljä. Kuudes päivä tuli taas eka jolloin tuli kolme. Sitä seuraavina päivinä tuli taas neljää. 10. päivä taas tuli kolme. Seuraavana päivänä myös vain kolme. 12. päivä tuli vain kaksi! Kuten myös 13. Ja mä en ole tässä koko viikolla pelannut about yhtään. Näyttäisi että mulle tulee siis kahdella heikommalla Intel koneella 10 RTM noin 10-11 tunnin välein, ihan just tällä hetkellä.

Eli kuun alusta tuohon noin 11. päivään asti tuli likemmäs 40 RTM päivässä. Mutta sen arvo tuolloin oli luokkaa 0.01 USD. Ensin arvo tuplaantui noin kymmenes päivä. 12. päivä se alkoi kunnolla nousemaan, ja nyt huitelee tuolla jossain 8 dollarisentin molemmin puolin. Välillä se on käynyt lähellä 10 senttiä.

En mä kyllä näe mitään pidempiaikaista tulevaisuutta tuolla, ainakaan tällä hetkellä. Tuolla projektilla on kai muutama aktiivinen kehittäjä. Toki jokaisessa uudessa projektissa kai pitää ensin luoda vakaa pohja sille uudelle blockchainille jos tekee kokonaan uuden verkon eikä pelkästään ETH/BNB/YMS pohjaista uutta tokenia olemassa olevaan networkkiin , mutta mutta, sitten sen uuden projektin pitäisi houkuttaa oikeita kehittäjiä tekemässä sovelluksia tuolle. Milloin nää muka tulee? Tää projekti on kuitenkin monta vuotta vanha ja on nukkunut tuon koko 2018-2020 kryptotalven, kunnes taas lähinnä tuo yksi kehittäjä on herännyt jatkamaan projektiaan kun alkuvuodesta varsinkin kaikki kryptot raketoi.


(*)Oikeastaan jos katsoo enemmän taaksepäin, tuossa oli jotain outoa voimakasta kasvua 1.11 alkaen. Sitä ennen pidemmän aikaa oli tullut joko kaksi tai kolme payouttia per päivä, ja keskiarvo silmämääräisesti näyttäisi olevan lähempänä kahta. Jaa ei, nyt mä muistankin, tuohon taisi juuri osua se kun lisäsin toisen koneen mainaamaan.



Joo-o.. kun nyt on "pakko ostella" verottajan mieliksi niin ostinpa sitten jimmiltä RTM rigin ennen kuin prosat ampuvat taivaisiin.. sen verran extraa että valitsin 570F emon kun näytti 109€ saavan erikoisalennuksessa 5x pci-e paikalla.
En kyllä usko että millään tavalla prossujen hintoihin tai saatavuuteen voisi merkittävästä tämä CPU mainaus vaikuttaa. Toki nyt voi helposti tilata ja sitten jos BF tulee parempia tarjouksia tilalle, palauttaa?

Mä luulisin ainakin että noita vanhempia malleja voitaisiin hyvin myydä BF jollain alennuksella, kuten myös Intelin edellisten sukupolvien jämät. Ja toisaalta Zen 3 itsekin on jo vuoden vanhaa eli ihan-kohta serriä, olisi todella suuri ihme ettei ainakin 5800X tulisi tarjoukseen monissa liikkeissä, se kun on hinta /core arvontaan ollut aina huonoin, ja sitä on ollut eniten varastossa samasta syystä.

Mutta siis, Intelin uusimmatkin mallit eivät ole niin energiataloudellisia tässä touhussa. Kun toisaalta Zen 1 ja erityisesti Zen 2, on hemmetin tuottavia. Zen 2 on myös pelaamisessa hyvä ja sen hintoja ei ole laskenut niin voimakkaasti sitä parempi Zen 3, koska viimeisimmän listahinnat olivat korkeammat kuin Zen 2. Zen 1 hintoja aikoinaan laski Zen 2, joka oli kaikessa kuten myös pelaamisessa sen verran parempi, ja silti nimellishinnaltaan liki samaa. Zen 1 taas on nykyään aika halpaa, jos niitä jaksaa etsiä(käytetyt), koska ne ovat pelikäytössä melko vaatimattomia.(puhun siis midrange/alempi enthustiastic tason seteistä, jos joku vaatimattomalla näyttiksella on edelleen tyytyväinen Zen 1 prossuunsa niin se on ihan OK, mutta vaan eri kategoria kuin mistä itse puhun)

Noita eri Zenejä on valmistettu maailman sivun jo aika tolkuttomia määriä, joten puhtaassa mainausmielessä prossuista ei todellakaan tarvitse maksaa mitään ekstraa. Ja toisaalta suurin osa ylipäätään olemassa olevista ja käytössä olevista prossuista, on edelleen Intelin valmistamia. Alder lake oli hyvä julkaisu ja se päihittää lähes kaikissa peleissä Zen 3:n selvästi. Ja Intelillä on kova tuotantovolyymi.

Joten summa summarun, kun omasta mielestä pelaajat ja high end enthustiatic ostajat ovat se porukka jonka (osto)preferessit määrittelee tehokkaiden prossujen yleisen hintatason, ja koska tuo Alder Lake on selvästi huonompi tähän raptoreum mainaukseen, niin se suurin ostajakategoria ei voi ostaa enemmän prossuja kuin mitä Intel valmistaa, jolloin Zen 2(jos enää tuotannossa) ja Zen 3 prossujen hinnat eivät voi karata.



Mä vähän kanssa haluaisin yhden kone-alustan lisää, kaikkein eniten kiinnostaa tuollainen 6 isoa ydintä sisältävä Alder Lake. Mutta ihan tällä hetkellä kokonaishinnat eivät miellytä. Eniten kiinnostaisi ostaa DDR5 emo, mutta noi muistien hinnat ovat liian kovat, ja toisaalta ei ole sellaista emoa vielä myynnissä jossa olisi DDR4 ja DDR5. Voisi ostaa tuollaisen ja lähteä liikkeelle DDR4 kammoilla, ja sitten vuoden tai parin päästä päivittää parempiin DDR5 muisteihin. Toinen verotuksellinen aspekti mitä tässä on mietinnässä, on että mä holdaisin(*) ainakin kuukauden ETH tuoton, teoriassa jopa kahden, ja sitten myisin vasta ensi vuoden alussa. Tällöin saisi näppärästi siirrettyä tuloja ja sen veroja ensi vuodelle, kun ensi vuonna ei oletettavasti tule koko vuoden osalta tulemaan mitään kummoisia veroja yhteensä maksettavaksi.

(*)Siis verotusteknisesti tuossa ei ole mitään ihmeellistä, poolin hallussa oleva ETH ei ole sun. Sillä tavalla se ei olisi varsinaista holdaamista. Nykyään kai useimmat poolit tukee tuota systeemiä mitä Flexpool on kai tukenut aina(ainakin aina kun mä olen sitä käyttänyt, jostain ehkä huhtikuusta lähtien), että sen payout rajan voi lennossa määritellä miten haluaa. Eli se ETH ei ole sun halussa eikö lohkoketjussa, niin silloin sä vaan holdaat virtuaalista "saldoa". Tuossa on vaan se vaara että jos tarpeeksi moni tekee samaa ympäri maailman, niin ensin joulukuuta, ja varsinkin uuttavuotta kohti ETH arvo vaan kohoaa ja kohoaa, kunnes se sitten romahtaa tammikuun eka. Siinä sitten välttää veroja tältä vuodelta mutta samalla maksaa menettyä tuottoa






RTM kurssi nyt niin korkealla että myynti houkuttelisi. Miten nämä on edullisinta vaihtaa euroiksi Zelcoresta?
Dex-trade on halvat siirtokulut LTC, RTM-USDT kurssi on hyvä, ja tuolla joutuu odottamaan about 6 minuuttia että se RTM deposit näkyy ja on vaihdettavissa. Tuolla trade-ogressa mitä fanitetaan kaikkialla muulla, on korkeammat LTC kulut ja ennenkaikkea sitä RTM erää joutuu odottamaan muutaman tunnin, että se kelpaa sille pörssille. Ja tuolla siis kannattaa pääsääntöisesti vaihtaa RTM->USDT->LTC ja sitten LTC ulos mihin tahansa isoon pörssiin mikä tukee haluttua LTC/EUR paria. Sama juttu, useimmat muut coinit on joko hintavempia, tai hirvittävät kalliita siirtää tuollaisista pikkupörsseistä ulos. USDT / BTC nää kaikki on hintavia. Ja ETH ja ETH pohjaiset tokenit kuten ERC20 pohjainen USDT on hirvittävän kallista.(50 dollaria per siirto, trolloloo)

Nää kurssithan on tälläisellä random shitcoinilla ihan exchange kohtaiset. Isoilla kryptoilla joita vaihdetaan ympäriinsä sadoissa ellei tuhansissa pörsseissä, tuppaa olevaan kurssit linjassa keskenään. Jolloin katso ainakin coingechon kautta että tuo kurssi on samaa tasoa kuin muissa.




Mites paljos jengi on tienannut RTM louhinnal
Tää on itselle helppo. Eli olen nyt mainannut enimmäkseen yhdellä prossulla(9600K), hiukan yli kuukauden. Ja nyt ehkä pari viikkoa myös toisella heikommalla. Tosin tuo heikompi pärjää suhteessa paremmin, koska se on puhdas mainaava kone, toisin kuin tämä "oma" kone jolla myös välillä pelaan ja se tietysti aina heikentää hashratea.

Olen saanut presiis 16,38 euroa. Tuo on siis bruttona, alle puolet, mutta yli 1/3 on mennyt pelkästään sähköön.

Jos tuon olisi myynyt noin pari viikkoa myöhemmin, olisi tuo summa ehtinyt kasvaa ainakin kolminkertaiseksi. Tuosta on sivutettu se pieni testierä jonka myymistä ja siirtämistä ensin kokeilin, nähdäkseni miten tuo dex-trade toimii ja että kaikki käy kuten luulisi, koska siitä tuli lopulta BNB:tä ja sitä täytyisi olla paljon suurempi määrä jotta sen voisi myydä. Ja toisaalta mulla on muutaman dollarin edestä tethereitä ja RTM:ää tuolla pörssissä odottamassa seuraavaa aaltoa. Yhteensä kuitenkin alle 20 euroa.

Jos mulla tällä hetkellä tulee noin 25 RTM päivässä niin se olisi nykykurssilla hieman yli 1,5 euroa.

1636879397890.png


Kaikki nää tunnetut ja tuntemattomat tubettajat tekee kovalla kiireellä kiimaisina Raptoreum videoita kun tuo raketoi.

Tuo Brandon coin oli yksi ensimmäisiä jotka tekivät siitä lhr vapaa 3060 =470 windows beta ajurista julkista tietoa. Son of a tech oli just hiljattain kanssa tehnyt Alder Laken RTM videon.


Tuon projektin oma video muutaman kuukauden takaa, hirveän avointa minusta tuo fomottaminen. Useimmat eivät kiinnitä huomiota noihin kolmeen viimeisimpään sanaan. "start mining for free".



Mutta toki ei siitä kukaan voi mitenkään realistisesti arvioida kuinka pitkälle tuo projekti kantaa tai kuinka pitkälle se on näin kannattavaa kuin se nyt on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 117
RTM vaikeus näköjään taas noussut eilisestä yhdellä. Tuo pitkään jatkunut tasainen viiva on ~0,2

1636882180609.png
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Mitäs erikoista näillä uusilla radeoneilla pitää tehdä, että pysyvät vakaina :hmm: 6600 XT toimii nätisti 31,5Mhs @ 55w (softa) 2186Mhz muistikelloilla. Mutta pari päivää vanha 6800 XT ei sitten pysy päällä. Koitettu 1990-2186 Mhz väliltä muisteja.

Louhimena team red miner (win10) ja alustana Strix B450-F Gaming 2. Emon biosin päivitin eilen ja vaikutti lupaavalta, ja eikös taas 6800 kuollut kesken leikin. Tällä kertaa vielä bootannut koko rigi.

Samassa rigissä 2 kpl 3070 FHR ja 6600 XT. Sekä 5900X raptoreumin kimpussa 23 säikeellä. Powereina 2 kpl RM850, joista toisessa on kiinni vain 6800 XT.

Ytimen kellot olleet 1200 Mhz, aluksi 881mv ja nyt asetettu more power toolilla 650mv. Jostain syystä ei kerää enää logitietoja, täytyy siihen perehtyä kun kerkee. Mutta oletan että edelleen ongelmana on ollut 6800, "gpu 1 dead".

E: Geforcet emolla ja radeonit risereillä. Koitettu jo uusilla risereilläkin.
Itsellä oli 5700xt:den kanssa sama ongelma, melko randomilla tuntui sillontällöin kaatuvan. Linuxin puolella softa automaatisesti käynnistää itsensä uudestaa, niin suuremmin tuo ei haittaa, ehkä windowssillekkin saisi tuon viritettyä. Voi kokeilla toista mainerilla ja varmuudeksi vaihtaa riserin, mutta lienee enemmän kuun asennosta kiinni:hmm:

Itsellä kaikki uudet 6x00 toimineet paljon vakaamin kuin 5x00. 6800xt red devil asetukset itsellä core1260 mem 1075(x2) VDD=660 VDDCI=710 MVDD1275 SoC=1010. 62,9Mh/s ja 110w menee noilla asetuksilla. Hiukan poweria saisi vielä alas jos asetuksia kiristää, en jaksanut säätää enempää. Itsellä emona SER FM2+ HiveOs ja Teamredminer.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
Hetkonen? Tuo Raptoreum on listattu oikeassa isossa pörssissä, on ollut jo jonkin aikaa. Tuo selittää tuota raketointia aika näppärästi.

Tuo ei edes näy tuolla coingecko:ssa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
Ei Pysty crypto.comissa käydä kauppaa. Ainostaan tuo tracking löytyy.
Ah joo, se selittää. Mulla ei ole tuonne(vielä) tunnuksia niin enpä tajunnut. Coinbasessa ja Binancessa on kanssa muutamia read-only juttuja mutta suurin osa niistä on USD pareja joita ei tarjota EU:n alueelle.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Rabidi höpisi notta smartcontractit tulisivat Raptoreumiin ensivuonna.

Niin ja Chichichichia sai maailmanpankin yhteistyökumppanikseen.. Ehkä siitä jotain tuleekin :spenguin:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Kyllähän tässä tosiaan varmaan tarttee repiä rigeistä kortit takaisin noihin T5 pönttöihin, että saa ne töihin XD. Toi vaikeustaso vaan se on kyllä hurja, mä luulen, että se jatkaa nousuaan ja sen + kurssin ero tulee aina minimissään olemaan niin iso mitä se tässä aiemminkin oli kuukauden päivät eli 3k hässillä saa sen noin dollarin päivässä. Näissä raketoinneissa vaan kurssi saa vaikeustasoa kiinni kunnes kansa lyö lisää rautaa tulille, että erotus saadaan taas aikaiseksi.

Onhan tää ihan hieno fiilis atm kun hodlaus on toistaiseksi kannattanut. Mitä toi 100k rtm on joku 8000usd ja volat niin isoja, että se on oikeasti tuon summa mitä saisi pihalle jos myisi. RVL kohdalla sillon aikanaan volat oli niin pieniä, että arvo olisi voinut olla ihan jotain muuta jos myisi. Ei oo ennen omalla kohdalla crypto lotto osunut kohdalle tosin enpä ole lotonnotukaan muuta kuin rvl ja hvn. Ja taitaa olla ainut coini mihin olen sijoitus mielessä laitanut eurojakin kiinni.

Luotetaan siihen, että crypto.com ja biancet yms. kutsuu vielä tän vuoden puolella.

e: Silti odotan sitä smart node coinien vapautusta ja rommausta kurssiin. Porukoilla on siellä miljoonia jumissa. Ja ne kyllä myy ainakin osan.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Nykyään se vaan on kylmä fakta ettei RTM ssä oikeen mopoilla pärjää.. Pitää olla ryysenii alla että saa muutakii ku torppaa lämmitettyä..
Ostohousut nyt jalkaan ja ryyseneitä tilailemaan niin ehkä sitä ens vuonna tarpeeks mainattu että voi ostella niitä vcache ryyseneitä ja epykkejä..
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
780
Ah joo, se selittää. Mulla ei ole tuonne(vielä) tunnuksia niin enpä tajunnut. Coinbasessa ja Binancessa on kanssa muutamia read-only juttuja mutta suurin osa niistä on USD pareja joita ei tarjota EU:n alueelle.
RTM hinta löytyy kyllä coinbasestakin mutta ei sitä sinne listattu ole kaupankäyntiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Vähän yli 1,5kk louhittu neljällä ryzenillä ja reilu 100k RTM lompsassa. Harmi kun ei aloittanut aikaisemmin...
Tämäpä tuo. Täälläkin puhuttiin siitä pitkä tovi. Jaksoin kiinnostua vasta edellisen piikin aikana. Jossitella voi toki aina ja samaan hengen vetoon vois jossitella, että strategia olis voinut olla eri jos olisi aikaisemmin aloittanut. Eli olisi myynyt kaikki jo aikaa sitten.

No aika näyttää miten käy. Ainakin jää kalusto käteen vaikka muuten menisi mäkeen.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Tämäpä tuo. Täälläkin puhuttiin siitä pitkä tovi. Jaksoin kiinnostua vasta edellisen piikin aikana. Jossitella voi toki aina ja samaan hengen vetoon vois jossitella, että strategia olis voinut olla eri jos olisi aikaisemmin aloittanut. Eli olisi myynyt kaikki jo aikaa sitten.

No aika näyttää miten käy. Ainakin jää kalusto käteen vaikka muuten menisi mäkeen.
Yritin josku kesällä louhia rtm:ää, mutta hiveos:n kautta antoi 50% rejected shares, niin laitoin veruscoinille takaisin. Jälkeenpäin, jos olis tajunnu vaihtaa forkki GR:ään (sillon hiveos alusti forkin automaattisesti rplantille), niin olisi tilanne ehkä toinen. No mutta turha jossitella...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
RTM hinta löytyy kyllä coinbasestakin mutta ei sitä sinne listattu ole kaupankäyntiin
Jep noi varmaan ilmestyy tuonne Coingeckoon sitten kun niitä voi varsinaisesti vaihtaa siellä. Sitä mä siis ihmettelin että miksi tuolla ei ollut mainintaa moisen ison pörssin jo sisältävän tuota. Mutta tuo että ne on read-only tilassa selittää sen.

Kyllähän tässä tosiaan varmaan tarttee repiä rigeistä kortit takaisin noihin T5 pönttöihin, että saa ne töihin XD. Toi vaikeustaso vaan se on kyllä hurja, mä luulen, että se jatkaa nousuaan ja sen + kurssin ero tulee aina minimissään olemaan niin iso mitä se tässä aiemminkin oli kuukauden päivät eli 3k hässillä saa sen noin dollarin päivässä. Näissä raketoinneissa vaan kurssi saa vaikeustasoa kiinni kunnes kansa lyö lisää rautaa tulille, että erotus saadaan taas aikaiseksi.
Kyllä mä uskon että on paljon muitakin mun lisäksi joilla on Intellit nimenomaan tuota mainaamassa. Ja sitten kun tuotto per hinta vähenee tarpeeksi, niin Intellit poistuu verkosta. Tällä hetkellä monet varmaan holdaa ja odottaa että tuo listataan isompiin pörsseihin myytäväksi asti.

Kyllä varsinkin jos sulla on Ryzeneitä niin niitä kannattaa laittaa. Intellitkin kannattaa mutta Ryzenit kannattaa selvästi enemmän.


Jos esim. noista etähallinnoista niin käyttää vaan Windowsia ja laittaa perään Chrome remote desktopin. Ei noita CPU mainereita tarvitse perään katsella sen jälkeen kun on asentanut ja säätänyt kohdalleen. Muistaakseni jollain tempulla voi minerin säätää käynnistymään automaattisesti vaikka se käyttäisi admin oikeuksia, oliskohan ajastettuna tehtävänä. Mulla on batti jolle mä olen tehnyt pikakuvakkeen johon olen säätänyt sen että se käynnistään sen admin oikeuksin, mutta mulla se vaatii sen ylimääräisen klikkauksen kun sen käynnistän.
 

SSi

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
36
Pari sivua sitten kyselin lisävirtalähteen liittämisetä tietokoneeseen. Kiitos hyvistä vastauksista, taas oppi uutta. Virtalähteen/virtalähteiden koko vielä vähän pohdinnassa. Ensin katsoin mineshackin isoa poweria, mutta tuo on niin äänekäs ja yksittäisen pcie lähdön kuorma kasvaisi väkisinkin turhan suureksi. Ajatuksena olisi nyt laittaa kaksi 850W modulaarista virtalähdettä jimmsiltä tilaukseen. Etuna, että pcie lähtöjä tulisi näin reilusti, että kuorma pysyy spekseissä. Mutta riittääkö 850W powerin teho 1x3080ti,1x3070ti kombolle?
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103
Mutta riittääkö 850W powerin teho 1x3080ti,1x3070ti kombolle?
Jos lasketaan puhtaasti tdp:n mukaan, niin kyllähän tuo melko hilkulle menee. Laittaisin itse ehkä kaksi poweria, tulee halvemmaksi kuin ostaa yksi tehokkaampi.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Jep noi varmaan ilmestyy tuonne Coingeckoon sitten kun niitä voi varsinaisesti vaihtaa siellä. Sitä mä siis ihmettelin että miksi tuolla ei ollut mainintaa moisen ison pörssin jo sisältävän tuota. Mutta tuo että ne on read-only tilassa selittää sen.



Kyllä mä uskon että on paljon muitakin mun lisäksi joilla on Intellit nimenomaan tuota mainaamassa. Ja sitten kun tuotto per hinta vähenee tarpeeksi, niin Intellit poistuu verkosta. Tällä hetkellä monet varmaan holdaa ja odottaa että tuo listataan isompiin pörsseihin myytäväksi asti.

Kyllä varsinkin jos sulla on Ryzeneitä niin niitä kannattaa laittaa. Intellitkin kannattaa mutta Ryzenit kannattaa selvästi enemmän.


Jos esim. noista etähallinnoista niin käyttää vaan Windowsia ja laittaa perään Chrome remote desktopin. Ei noita CPU mainereita tarvitse perään katsella sen jälkeen kun on asentanut ja säätänyt kohdalleen. Muistaakseni jollain tempulla voi minerin säätää käynnistymään automaattisesti vaikka se käyttäisi admin oikeuksia, oliskohan ajastettuna tehtävänä. Mulla on batti jolle mä olen tehnyt pikakuvakkeen johon olen säätänyt sen että se käynnistään sen admin oikeuksin, mutta mulla se vaatii sen ylimääräisen klikkauksen kun sen käynnistän.

Ite tein about tällä ohjeella ja käynnistyy.. tällä hetkellä itellä 5 min bootista niin käynnistyy maineri..

 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Onkos kellään tullu suomesta tai edes Euroopasta tälläsiä vastaan missä ei tartteis venttaa montaa viikkoa et sais?
 

Liitteet

Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Onkos täällä 5600 XT:llä louhijoita? Windowsilla siis ajelen ja Polariksia olen tähän asti OverdriveNtoolilla säädellyt, mutta ilmeisesti uudemmilla ajureilla ODT ei enää saa niitä säädettyä?

Sain sillä nyt kepiteltyä vajaat 40 MH/s ja 80 W, mutta tämä ei liene vielä ollenkaan optimi ko. kortille. Onko tilanne se, että BIOS-flash on tehtävä, jotta tuohon pääsee, millään pelkillä memtweakeilla tuo ei onnistu?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Pitäis saaha nuita 1 psu -> 2 emoa.. nuo on noit 2 psu - > 1 emo
Aa, sori, väärin katsoin. Voi mennä kiinasta tilailuksi :sad:
Onkos täällä 5600 XT:llä louhijoita? Windowsilla siis ajelen ja Polariksia olen tähän asti OverdriveNtoolilla säädellyt, mutta ilmeisesti uudemmilla ajureilla ODT ei enää saa niitä säädettyä?

Sain sillä nyt kepiteltyä vajaat 40 MH/s ja 80 W, mutta tämä ei liene vielä ollenkaan optimi ko. kortille. Onko tilanne se, että BIOS-flash on tehtävä, jotta tuohon pääsee, millään pelkillä memtweakeilla tuo ei onnistu?
40 MH/s taitaa olla maksimi ilman flashia. 43,2Mh/s ja 75W menee uudella biosilla strixi micronin muisteilla.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
40 MH/s taitaa olla maksimi ilman flashia. 43,2Mh/s ja 75W menee uudella biosilla strixi micronin muisteilla.
OK, melkein 10 % saisi lisää vauhtia. Luin jostakin, että 5600 XT:n flässäämiseen liittyisi riskejä hajottaa kortti, pitääkö paikkansa?

1636911817626.png


Tämmönen olisi itsellä, eli juuri Micronin muisteilla. Eikö nuo kellotaajuudet viittaa siihen uudempaan BIOSiin sinällään, alun perinhän näissä oli matalammat kellot kuin tuo 1860/1750?

Ja kyllä kai tätä kuuluu OC-modessa ajaa louhinnassa eikä silentiä?

Ja sattuisiko sulla olemaan sopivat setit tämmösen flässäämiseen, jos siihen menee? :)
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
OK, melkein 10 % saisi lisää vauhtia. Luin jostakin, että 5600 XT:n flässäämiseen liittyisi riskejä hajottaa kortti, pitääkö paikkansa?



Tämmönen olisi itsellä, eli juuri Micronin muisteilla. Eikö nuo kellotaajuudet viittaa siihen uudempaan BIOSiin sinällään, alun perinhän näissä oli matalammat kellot kuin tuo 1860/1750?

Ja kyllä kai tätä kuuluu OC-modessa ajaa louhinnassa eikä silentiä?

Ja sattuisiko sulla olemaan sopivat setit tämmösen flässäämiseen, jos siihen menee? :)
Onko sulla tuplabios tuossa? silloin ainankin siinämiellässä riskitöntä, että toinen bios varalla. Sama bios käy vaan, jos täysin sama malli. Itsellä oli strix top edition. Sinällään tuo aika helppo homma, eikai tuossa kovin isoa riskiä ole; ainankaan jos siis muokkaa omaa biosia, eikä vaan lyö jotain random 5600xt biosia sisään.



Tuossa ok video flassaamisesta. Eli oman kortin biosin lataat talteen. Sitten kopiosta muokkaat redbios editorilla muistien asetukset kireimmiksi, ja se joku drtiming arvo mikä vidolla. Tuo siis 5700 kortille tehty, mutta 5600 toimii samalla periaatteella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
78
Onko muilla ollut ongelmaa ton Raptoreumin louhinnan kanssa? Itellä tekee niin, et louhii jonkin aikaa ja sitten kaataa koneen. Sama oliko CPU taikka näyttikset käytössä? Laitteet on vakiona eli ei pitäs siitä olla kiinni. Esim. ETH toimii ihan normisti, kuten muutkin.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
202
On ok kortteja, 56 parempia omasta mielestä, vie vähemmän virtaa kuin 64 n vaikka olisi heittänyt 56 bioksen. molemilla tulee 54-56mh samsungilla ja hynix n 52mh :thumbsup:
hyvin vetää. olisko antaa kattava kuvaus millä asetuksilla noita ajat?
ostin juuri ekat 1kpl 56 ja 1 kpl 64, eikä vielä oikein mitään hajua miten pitäisi asetukset laittaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Onko muilla ollut ongelmaa ton Raptoreumin louhinnan kanssa? Itellä tekee niin, et louhii jonkin aikaa ja sitten kaataa koneen. Sama oliko CPU taikka näyttikset käytössä? Laitteet on vakiona eli ei pitäs siitä olla kiinni. Esim. ETH toimii ihan normisti, kuten muutkin.
18 konetta mainaamassa 24/7 ja kaikki mainaavat samalla Ethereumia. Yksikään ei ole vielä kaatunut RTM mainauksen takia.
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
Onko muilla ollut ongelmaa ton Raptoreumin louhinnan kanssa? Itellä tekee niin, et louhii jonkin aikaa ja sitten kaataa koneen. Sama oliko CPU taikka näyttikset käytössä? Laitteet on vakiona eli ei pitäs siitä olla kiinni. Esim. ETH toimii ihan normisti, kuten muutkin.
Mulla kaatuillut säännöllisen epäsäännöllisesti tuo intelin kone joka jauhaa rtm ja eth mutta ryzenit on pysynyt vakaana. Hieman ehkä parantui kun päivittelin louhintasoftat uudempiin kun jo vähän vanhempia mutta on satunnaisesti vieläkin kaatuillut, syytä en ole löytänyt. Pelkkää eth:ta kun mainaa niin ei kaatuillut ikinä.
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
78
Mulla kaatuillut säännöllisen epäsäännöllisesti tuo intelin kone joka jauhaa rtm ja eth mutta ryzenit on pysynyt vakaana. Hieman ehkä parantui kun päivittelin louhintasoftat uudempiin kun jo vähän vanhempia mutta on satunnaisesti vieläkin kaatuillut, syytä en ole löytänyt. Pelkkää eth:ta kun mainaa niin ei kaatuillut ikinä.
Täytyypä itekki kattoo noi uusimmat versiot ohjelmista vielä. Olikos jollain heittää se asetus rivi, millä sai pronssun ydintten määrää rajoitettua tossa RTM.ssä?
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
202
Missä RTM poolissa kaivatte? Tuntuu että r-pool toimi parhaiten mutta sen payout on ankea. R-plant varrastaa, flockpoolin ui paras mutta hasheja ei saa. Olisiko se euw flockpool parempi?
r-pool, toimii ihan ok. miksi payout on ankea?

ulkomuistista niin eikös se ollut luck based pool niin payout ei ole tasainen,
suprnova.cc olen kokeillut myös.
molemmat oli isoimpien joukossa kun aloitin 6-7 vko sitten. pienemmissä payoutit olisivat olleet vielä harvinaisempia.

Edit: suurimmat poolit näkee täältä
juuri kun tuonne katsoin niin näytti r-pool api erroria eikä ollut suurimpien joukossa. pitäisiköhän siirtää osa koneista takaisin suprnova:an ...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
202
Raptoreumista:

alotin itse louhimaan silloin kun hinta oli juuri pompannut 0.01 tasolle. Hankin yhden 5950X lisää, ja siirsin aiemman 5800X toiseen koneeseen. molemmat laskee nyt raptoreumia. lisäksi yksi ryzen 4500 läppäri ja kaksi vanhempaa konetta laskevat noin 400-500 H/s tahoilla. yhteensä lompakkoon tullut 24.1k RTM. yhtään en ole myynyt. noiden hinta on käynyt lähellä 2k usd. ei ole nyt erityistä tarvetta kotiuttaa ja voin odottaa vaikka pari vuotta jos koko kolikon market cap vaikka satakertaistuisi.

Alussa katsoin että koko Raptoreumin market cap on vaivaiset 7M USD, kun isoimmilla kryptoilla se on miljardeissa. Jos sen tunnettuus jatkaa kasvamistaan niin jengi ostaa tuon vielä nousuun.

Uskon itse, että RTM on saanut näkyvyyttä koska CPU kolikkoja on niin vähän suhteessa GPU laskettaviin kolikoihin. Lisäksi CPU oli alikäytetty resource. Jengi on innostunut siitä koska saa yhden aiemmin idlettäneen resurssin käyttöön.

RTM on ollut yksi trendaavimmista kolikoista minerstat:n mukaan

 

Liitteet

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Täytyypä itekki kattoo noi uusimmat versiot ohjelmista vielä. Olikos jollain heittää se asetus rivi, millä sai pronssun ydintten määrää rajoitettua tossa RTM.ssä?
Uudessa minerissa on kaikki säädettävät asetukset config tiedostossa jo esillä. Sinne vaan laittaa säiemäärän kohdalle mitä haluaa (vakiona 0, eli auto).
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
318
hyvin vetää. olisko antaa kattava kuvaus millä asetuksilla noita ajat?
ostin juuri ekat 1kpl 56 ja 1 kpl 64, eikä vielä oikein mitään hajua miten pitäisi asetukset laittaa.
moro
Siihen 64 kannattaa ajaa 56 bios sisään.
Gpu 3 on 64 jossa 56 bios
samsung straps
amdmemtweak --RC 37 --RP 11 --WR 13 --CWL 8 --FAW 12 --RAS 22 --REF 65535 --RFC 239 --RTP 6 --RRDL 5 --RRDS 3 --WTRL 9 --WTRS 4 --RCDRD 12 --RCDWR 12
Hynix straps
amdmemtweak --RC 36 --RP 11 --WR 14 --CWL 8 --FAW 12 --RAS 20 --REF 65535 --RFC 248 --RTP 5 --RRDL 6 --RRDS 3 --WTRL 9 --WTRS 4 --RCDRD 12 --RCDWR 12
VDD on vähän kortti kohtainen, kokeile 005mV välein mikä on pienin arvo jolla ei kaadu. RC tai RCDRD arvoa nostamalla gpu vakautuu mutta hintana hieman pienempi mh.
Ei ole olemassa universaaleja asetuksia jotka toimii kaikissa korteissa mutta esim näistä on hyvä aloittaa.
Jättäisin nuo kireimmälle laitetut arvot pois, eli mem 1045 ja core 1130, saattaa toimia muissakin kuin noissa sapphire korteissa mutta hintana yleensä reilu virran kulutuksen nousu. Onnea säätelyille, vegojen kanssa ei tule tylsää..säätämistä riittää ainakin alussa xd..jos tulee kysymisiä niin heitä vaikka privana viestiä :thumbsup:
bv.PNG
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
318
OK, melkein 10 % saisi lisää vauhtia. Luin jostakin, että 5600 XT:n flässäämiseen liittyisi riskejä hajottaa kortti, pitääkö paikkansa?



Tämmönen olisi itsellä, eli juuri Micronin muisteilla. Eikö nuo kellotaajuudet viittaa siihen uudempaan BIOSiin sinällään, alun perinhän näissä oli matalammat kellot kuin tuo 1860/1750?

Ja kyllä kai tätä kuuluu OC-modessa ajaa louhinnassa eikä silentiä?

Ja sattuisiko sulla olemaan sopivat setit tämmösen flässäämiseen, jos siihen menee? :)
tällä hyviä videoita modaamiseen
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 303
Uudessa minerissa on kaikki säädettävät asetukset config tiedostossa jo esillä. Sinne vaan laittaa säiemäärän kohdalle mitä haluaa (vakiona 0, eli auto).
Itse piti kanssa siirtyä kokeilemaan uudempaa kun ajellut jo tovin 1.1.9 versiolla. Nyt menee tunetukset yms uusiksi ja lisäksi piti vaihtaa pooliakin. En vaan tajua ton uuden minerin toimintaa. start.bat aloittaa kyllä tunetuken, mutta "perinteisen" oloista battia mihin laitella lompakon osoitteet yms. ei ole

Edit: olikin tuolla config.json tiedostossa kun avasi sen notepadiin. Mielenkiintoista, että vaikka tuolle tarvittavalle exe:lle antaa admin oikeudet, pitää tuo batti vielä ajaa järjestelmänvalvojana, jottei herjaa mitään punaista (joku MSR homma se oli).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Onko muilla ollut ongelmaa ton Raptoreumin louhinnan kanssa? Itellä tekee niin, et louhii jonkin aikaa ja sitten kaataa koneen. Sama oliko CPU taikka näyttikset käytössä? Laitteet on vakiona eli ei pitäs siitä olla kiinni. Esim. ETH toimii ihan normisti, kuten muutkin.
Se pitää tutkia mitä siellä winkun logeissa on kaatumisen syiks annettu.. Jos siis wintoosa käytössä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Red pandakin mainannut rappista elokuusta asti. Nyt vasta tulossa eka video kun ei uskonut, että siitä tulee mitään niin ei ole tähän mennessä tehnyt videota :D

Jännä nähdä mihin laskee arvotaso. Veikkaan, että siihen mihin ikinä droppaakaan niin ei niin ales mitä 1kk takaperin ja jää junnaamaan hetkeksi, sitten joko kuolee hitaasti pois tai tulee uusia piikkejä :hmm: Ainakin tilaan kertaantua vielä market cappien mukaan positio 600 jotain.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Oishan se loogista sinänsä että rtm llä ois hyvät mahikset menestyä jo senkin takia ettei näyttiksiä yksinkertasesti oo.. prossuja on ja ne ei maksa ns mitään verrattuna näyttiksiin.. Jostai se narkki mainari tarttee sen fixinsä kuiteki ja jotai pitää saaha et pääsee touhuumaa.. prossut on seuraava hyvä vaihtoehto siihen olon korjaamiseen
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
672
Mulla kolme konetta louhii. Yhessä R9 290X ja R9 290, toisessa yksi R9 290, ja kolmannessa yksi GTX 1080 8Gb. Jumituin Betterhashiin, joten tällähetkellä kaikki kolme louhii Betterhashia, kunnes saan sieltä nostorajan paikkeilla varat ulos, ja sitten laitan kaikki kolme louhimaan Nicehashilla, jossa nämä kolme konetta yhteensä vetelee n. 5-6€/vrk. Betterhashissa valitettavasti vain n. puolet tuosta, koska nuo R9 -sarjan kortit ei suostu louhimaan ETH:ta, vaan pitää tyytyä ETC kryptoon. Aattelin kuitenki louhia ton rupeaman loppuun, että saan sen n. 50€ talteen tuolta. Tuota Betterhash -piinaa on jäljellä enää reilut 6vrk. Suorittimilla en louhi ollenkaan. Joskus kokeilin, mutta jäi sellainen mielikuva että aika tehotonta. Oon louhinu aika vähän, yhteensä alle 2kk.

Windows 11 Pro käyttiksenä.
BetterHash -louhintaohjelmalla nopeudet

R9 290 & R9 290X = 46.94MH/s (ETC), 0.87 USD/vrk

R9 290 yksin = 22.20MH/s (ETC), 1.86 USD/vrk

GTX 1080 8Gb = 29.55MH/s (ETH), 2.23 USD/vrk

Yhteensä tätä kirjoittaessani 98,69 MH/s. 4,96 USD/vrk.

Laskin, että häviän n. kympin viikon aikana kun käytän kaikki koneet Betterhash -ohjelmalla, kuin että jos louhisin Nicehashilla, joka antaa hieman yli euron yhellä R9 290, ja vähän yli kaksi euroa R9 290 & R9 290X koneella, ja kaiketi n. 2,50€ tuolla GTX 1080 koneella. Muussa tapauksessa menis n. 16vrk ruksutella yhellä GTX 1080 koneella toi nostolimitti täyteen. Ei vaan jaksa. Kympin se siis maksaa päästä tuosta puolet nopeammin.

Jos louhintatouhua pitää kauan jatkaa, olis varmaankin asianmukaista, että noissa kolmessa koneessa olis yhteensä 4kpl tuollaisia uudenlaisia RTX 3090 kortteja, kiitos...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Mulla kolme konetta louhii. Yhessä R9 290X ja R9 290, toisessa yksi R9 290, ja kolmannessa yksi GTX 1080 8Gb. Jumituin Betterhashiin, joten tällähetkellä kaikki kolme louhii Betterhashia, kunnes saan sieltä nostorajan paikkeilla varat ulos, ja sitten laitan kaikki kolme louhimaan Nicehashilla, jossa nämä kolme konetta yhteensä vetelee n. 5-6€/vrk. Betterhashissa valitettavasti vain n. puolet tuosta, koska nuo R9 -sarjan kortit ei suostu louhimaan ETH:ta, vaan pitää tyytyä ETC kryptoon. Aattelin kuitenki louhia ton rupeaman loppuun, että saan sen n. 50€ talteen tuolta. Tuota Betterhash -piinaa on jäljellä enää reilut 6vrk. Suorittimilla en louhi ollenkaan. Joskus kokeilin, mutta jäi sellainen mielikuva että aika tehotonta. Oon louhinu aika vähän, yhteensä alle 2kk.

Windows 11 Pro käyttiksenä.
BetterHash -louhintaohjelmalla nopeudet

R9 290 & R9 290X = 46.94MH/s (ETC), 0.87 USD/vrk

R9 290 yksin = 22.20MH/s (ETC), 1.86 USD/vrk

GTX 1080 8Gb = 29.55MH/s (ETH), 2.23 USD/vrk

Yhteensä tätä kirjoittaessani 98,69 MH/s. 4,96 USD/vrk.

Laskin, että häviän n. kympin viikon aikana kun käytän kaikki koneet Betterhash -ohjelmalla, kuin että jos louhisin Nicehashilla, joka antaa hieman yli euron yhellä R9 290, ja vähän yli kaksi euroa R9 290 & R9 290X koneella, ja kaiketi n. 2,50€ tuolla GTX 1080 koneella. Muussa tapauksessa menis n. 16vrk ruksutella yhellä GTX 1080 koneella toi nostolimitti täyteen. Ei vaan jaksa. Kympin se siis maksaa päästä tuosta puolet nopeammin.

Jos louhintatouhua pitää kauan jatkaa, olis varmaankin asianmukaista, että noissa kolmessa koneessa olis yhteensä 4kpl tuollaisia uudenlaisia RTX 3090 kortteja, kiitos...
Pari huomiota: GTX1080 pitäs saada +35Mh/s louhimaa käyttämällä pilleriä. RTX3090 saatavuus tippunut hyvin vähään, hinnat senmukaiset: uutena ~2800, käytettynäkään ei juuri alle 2500löydy :sad:.

Heitä kortit rigiin ja HiveOS tulille. Säästää hermoja ja saa säädettyä kortit paremmmin. Alkaa kyllä olemaan nuo 290 kortit olla elinkaarensa päässä. Siis ei välttämättä mainaamisen takia, vaan kohtuu isotehoisia ja vanhoja kortteja. Toki noistakin viimeiset eurot kannattaa rutistaa irti:)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 006
RTM kurssi nyt niin korkealla että myynti houkuttelisi. Miten nämä on edullisinta vaihtaa euroiksi Zelcoresta?
Tähän ei taida kukaan tietää vastausta ja korkeimmat kurssit toistaiseksi menikin jo.

Sellainen Lenovo/pakettikone CPU louhintavinkki: Itsellä piikkasi CPU RTM louhinnassa 92 asteessa. Laitoin äsken cpu coolerin väliin 3to4 pin fan adapterin. Nyt tuuletin rullaa täysillä (4560rpm) ja lämmöt on piikissä 62'C. Voin siis vahvasti suositella, jos pienellä melulisällä ei ole merkitystä!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 405
Viestejä
4 285 343
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom