Kryptovaluuttojen louhintathreadi

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Ihan sivuhuomiona, mites toi sun 2070 imee 152W? Corea pitäs pystyä laskemaan sinne ~1050 jolloin tehonkulutus pitäs pudota sinne sataan wattiin.
No kuules just ihan samaa ihmettelin kun kuvaa katselin :rolleyes:
Täytyypäs tutkia mitä olen taas sohlannut Afterburnerissa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
No kuules just ihan samaa ihmettelin kun kuvaa katselin :rolleyes:
Täytyypäs tutkia mitä olen taas sohlannut Afterburnerissa.
Aa, niin winukka ja afterburne saattaa selittää. :D En muista saiko tuolla afterburnerilla ollenkaan corea todella alas, mutta kai tuo afterburnerillakin hiukan alemmas tuosta menee.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 653
Aa, niin winukka ja afterburne saattaa selittää. :D En muista saiko tuolla afterburnerilla ollenkaan corea todella alas, mutta kai tuo afterburnerillakin hiukan alemmas tuosta menee.
Saa sen jotenkin kun kikkailee ja tekee flat käyrän. Mutta tuntuisi helpommalta asettaa kellot itse mainerissa. Tuo näyttää gminerilta, niin komentoon voi laittaa kelloille arvot, lukita core kellon, pitää vaan ajaa maineri admin oikeuksin jotta menee kellot perille asti.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Aa, niin winukka ja afterburne saattaa selittää. :D En muista saiko tuolla afterburnerilla ollenkaan corea todella alas, mutta kai tuo afterburnerillakin hiukan alemmas tuosta menee.
Juu Winuskamiehiä olen henkeen ja vereen.
Tuo 2070 olikin näköjään Asus Srtix joten siinä eri power limit kuin nuissa muissa rigeissä olevissa normeissa 2070 korteissa.
No nyt on sekin korjattu 128W ja 44 MH/S.
Meikä ei oo niin justiinsa ollut noiden HattiWattien perään kyttäämään.
Tärkeimpänä olen pitänyt paljonko se mutustaa Ethiä :cool:
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Saa sen jotenkin kun kikkailee ja tekee flat käyrän. Mutta tuntuisi helpommalta asettaa kellot itse mainerissa. Tuo näyttää gminerilta, niin komentoon voi laittaa kelloille arvot, lukita core kellon, pitää vaan ajaa maineri admin oikeuksin jotta menee kellot perille asti.
Saatanan Flat käyrät sanon minä. Just pulasin niiden kanssa pari tuntia ja sen jälkeen palasin normaaliin elämään.
Täällä ei komenneta muuta kuin kissat ja koirat pihalle.
Tai voi se olla isännälläkin lähtö pihalle kohta näiden touhujen kanssa :rofl:
GMinerilla ja Afterburnerilla mennään toistaiseksi ellei joku jotain helpompaa skodaile tilalle.
 
Viimeksi muokattu:

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Tämä video kannattaa kaikkein mainausta aloittelevien katsoa ajatuksella loppuun asti vaikka pitkä onkin.
150W on se max ja sillä siisti niin ei tarvitse tilailla palokuntaa paikalle.
Itse olen etätöissä himassa päivät, joten voin vahtia rigejä 24/7 paikanpäällä niin kerkee ainakin jotain tekemään jos leimahtaa.
1080 menee itsellä vähän just siinä rajoilla 165W mutta kun on laadukas poweri niin hyvin on kestänyt yhdellä piuhalla powerista (Tätä en kuitenkaan suosittele).
Tein testin pari viikkoa sitten tuon 1080 ti:n kanssa yhdellä piuhalla (222W) ja piuha lämpeni hetken mainauksen jälkeen niin kuumaksi ettei sitä voinut sormilla koskettaa paria sekuntia enempää.

Tässä alla vielä helposti parilla rivillä kuvattu tilanne yhdelle näyttikselle riseriin tai emoon liitettynä :)

1636757200757.png
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Tässä alla vielä helposti parilla rivillä kuvattu tilanne yhdelle näyttikselle riseriin tai emoon liitettynä :)

EDIT:
Tähän vielä esimerkki.
Omassa pelikoneessa kiinni tällä hetkellä 3080 ti joka haukkaa mainauksessa 270W.
Kortti on kiinni emon PCI-E väylässä ja näyttikseen tulee kaksi PCI-E kaapelia powerilta.
Eli nyt saadaan virtaa seuraavasti.
Emolta PCI väylästä 75W + powerilta kortille 2 x 150W = yhteensä 375W.
Kortti tosin toimisi varmasti myös yhdellä kaapelilla powerista, mutta hetken päästä sen yhden kaapelin kautta kulkeva sähkön määrä ylittää tuon 150W joka on sen kaapelin max kesto.
(Eli kun 150W ylittyy yhdessä PCI-E virtakaapelissa niin se alkaa ulkopinnasta lämpeämään niin paljon että pahimmassa tapauksessa kaapelin ulkokuori syttyy palamaan).

Muistaakseni 3090 korteille oli suositus vetää powerilta 3:lla piuhalla virrat (3x150W) ellen väärin muista, joten kannattaa olla tarkkana HattiWattien kanssa.
Kaikkea ei vaan voi kytkeä tässä maailmassa yhden suuren jakorasian taakse valitettavasti :p
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Missä RTM poolissa kaivatte? Tuntuu että r-pool toimi parhaiten mutta sen payout on ankea. R-plant varrastaa, flockpoolin ui paras mutta hasheja ei saa. Olisiko se euw flockpool parempi?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
EDIT:
Tähän vielä esimerkki.
Omassa pelikoneessa kiinni tällä hetkellä 3080 ti joka haukkaa mainauksessa 270W.
Kortti on kiinni emon PCI-E väylässä ja näyttikseen tulee kaksi PCI-E kaapelia powerilta.
Eli nyt saadaan virtaa seuraavasti.
Emolta PCI väylästä 75W + powerilta kortille 2 x 150W = yhteensä 375W.
Kortti tosin toimisi varmasti myös yhdellä kaapelilla powerista, mutta hetken päästä sen yhden kaapelin kautta kulkeva sähkön määrä ylittää tuon 150W joka on sen kaapelin max kesto.
(Eli kun 150W ylittyy yhdessä PCI-E virtakaapelissa niin se alkaa ulkopinnasta lämpeämään niin paljon että pahimmassa tapauksessa kaapelin ulkokuori syttyy palamaan).

Muistaakseni 3090 korteille oli suositus vetää powerilta 3:lla piuhalla virrat (3x150W) ellen väärin muista, joten kannattaa olla tarkkana HattiWattien kanssa.
Kaikkea ei vaan voi kytkeä tässä maailmassa yhden suuren jakorasian taakse valitettavasti :p
Nuo ongelmat kaapeleissa koskee noita kiinan splittereitä. Ne on ohuempia mitä lupaa. Voi lukea 18Awg, mutta todellisuudessa menee joku 22Awg lanka. Sensijaan jos vaikka Corsairin powerin mukana tulevassa kaapelissa on 2 kpl 8-pin liitintä, se kyllä kestää sen 300W, nuo on 16Awg kaapeleita.

Tuosta voi vaikka kattoa varmuuskertoimia, laittaa sen 12V ja 25A(=300W) kuormaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Missä RTM poolissa kaivatte? Tuntuu että r-pool toimi parhaiten mutta sen payout on ankea. R-plant varrastaa, flockpoolin ui paras mutta hasheja ei saa. Olisiko se euw flockpool parempi?
Mikäs toi on? En ennen oo kuullut, ihmettelinkin miksi se on tippunut kärjestä. Hivekin näemmä tarjoaa automaattisesti flockin ja suprnovan, ennen oli vaan rplant.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
281
Missä RTM poolissa kaivatte? Tuntuu että r-pool toimi parhaiten mutta sen payout on ankea. R-plant varrastaa, flockpoolin ui paras mutta hasheja ei saa. Olisiko se euw flockpool parempi?
Coinminerz on toiminut erinomaisesti sekä poolissa, että soolona.
Käyttöliittymä / telemetria on myös sieltä paremmasta päästä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
Kyllä, ymmärrän kanssa tuon niin. Aikaa on jo tovi tuosta kulunut, olen louhinut toisen koneen lompakkoon kun siinä ei ole ollut mitään ongelmia. Kaksi siirtoa tuolla lompakolla "jumissa". Ongelma vaan on siinä, että ko. kolikot ei näy lompakossa, ne vaan näkyy tuolla lähetettyjen sivulla vahvistamattomana.
Kokeile siis perua/hylätä se. SIinä listalla, sen transaktion kohdalla, klikkaat oikealla hiirennäppäimellä, ja siinä on sellainen vaihtoehto.

Mä en tästä raptoreumista tiedä, miten se toimii tai mitä tuo toiminto tekee. Joten en tiedä mitä tuosta tapahtuu, jos koet sen riskiksi niin kokeile selvittää sitä etukäteen. Mutta siis muissa verkoissa uusi siirto käytännössä kumoaa vanhan(jumittuneen) siirron. How To “Cancel” Ethereum Pending Transactions?

Toisaalta tuossa raptoreumissa ei näytä olevan ainakaan kirjaimellisesti nonce arvoa mihin tuo peruaminen perustuu. Noissa muissa kun se uusi siirto joka menee läpi, sitten kasvattaa sen osoitteen nonce arvoa, ja tällöin se invalidoi sen vanhan jumittuneen siirron, jolloin se katoaa.




Nuo ongelmat kaapeleissa koskee noita kiinan splittereitä. Ne on ohuempia mitä lupaa. Voi lukea 18Awg, mutta todellisuudessa menee joku 22Awg lanka. Sensijaan jos vaikka Corsairin powerin mukana tulevassa kaapelissa on 2 kpl 8-pin liitintä, se kyllä kestää sen 300W, nuo on 16Awg kaapeleita.

Tuosta voi vaikka kattoa varmuuskertoimia, laittaa sen 12V ja 25A(=300W) kuormaksi.
Oliko tää awg siis pelkkä millimetriarvo? Koska mä olen aika varma että noi kaikki halvat on joka tapauksessa alumiinia, ei kuparia kuten perinteisesti ajatellaan. Kupari vastustaa vähemmän.

Ja toisaalta, tuo awg ei ota mitään kantaa käyttöympäristöön ja sen lämpötilaan. Se mua aina hämmästyttää että näissä keskusteluissa aina sivutetaan se koko valtava ja hyvin epätyypillinen lämpökuorma mitä nää vehkeet aiheuttaa.

Ajatellaan tälläistä varsin siististi vedettyä systeemiä. Tuossa on vanhempia näyttiksiä ja puhutaan nimenomaisesti ravencoinin (tuolloin) uudesta algoritmista. Mutta ajatellaan että noi rigit olisi 6x3070 kukin ja mainaisivat ethereumia. Noiden pelkkä DC teho olisi luokkaa 120W * 6 *5 ==3600W. Tähän päälle muut hilut ja virtalähteiden tuottama hukkalämpö niin mennään hyvilläkin hyötysuhteilla jonnekin 4400W.

Se on valtava määrä lämpöä minkä noi tuottaa, verrattain pienellä alueella. Ja nimenomaan enitenhän noista johdoista krääsää yleensä just ne jotka ovat lähimpänä niitä kortteja. Useimmat tehokkaammat kortit(200W ja yli), niiden jäähyjen rivat ovat poikittain kortin pituussuuntaan nähden, eli ne puhaltavat lämpöjään kortin kyljistä ulos. Ja toisella puolella on aina se riseri setteineen tiellä, ja yleensä sen tai jotkut sitä syöttävistä johdoista on sitten ne jotka sulavat, tai tummuvat.

Mitkään awg:t ei ota mitään kantaa siihen kuinka paljon ulkoiset tekijät lämmittävät niitä johtoja.

1636774652997.png


Koodi:
 Red Panda Mining    https://youtu.be/9GuThuR4DMs?t=69
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Oliko tää awg siis pelkkä millimetriarvo? Koska mä olen aika varma että noi kaikki halvat on joka tapauksessa alumiinia, ei kuparia kuten perinteisesti ajatellaan. Kupari vastustaa vähemmän.

Ja toisaalta, tuo awg ei ota mitään kantaa käyttöympäristöön ja sen lämpötilaan. Se mua aina hämmästyttää että näissä keskusteluissa aina sivutetaan se koko valtava ja hyvin epätyypillinen lämpökuorma mitä nää vehkeet aiheuttaa.

Ajatellaan tälläistä varsin siististi vedettyä systeemiä. Tuossa on vanhempia näyttiksiä ja puhutaan nimenomaisesti ravencoinin (tuolloin) uudesta algoritmista. Mutta ajatellaan että noi rigit olisi 6x3070 kukin ja mainaisivat ethereumia. Noiden pelkkä DC teho olisi luokkaa 120W * 6 *5 ==3600W. Tähän päälle muut hilut ja virtalähteiden tuottama hukkalämpö niin mennään hyvilläkin hyötysuhteilla jonnekin 4400W.

Se on valtava määrä lämpöä minkä noi tuottaa, verrattain pienellä alueella. Ja nimenomaan enitenhän noista johdoista krääsää yleensä just ne jotka ovat lähimpänä niitä kortteja. Useimmat tehokkaammat kortit(200W ja yli), niiden jäähyjen rivat ovat poikittain kortin pituussuuntaan nähden, eli ne puhaltavat lämpöjään kortin kyljistä ulos. Ja toisella puolella on aina se riseri setteineen tiellä, ja yleensä sen tai jotkut sitä syöttävistä johdoista on sitten ne jotka sulavat, tai tummuvat.

Mitkään awg:t ei ota mitään kantaa siihen kuinka paljon ulkoiset tekijät lämmittävät niitä johtoja.



Koodi:
 Red Panda Mining    https://youtu.be/9GuThuR4DMs?t=69
Siis tuo Awg on jenkkien standardi sähköjohtimien mitoille ja tehonkestolle. 18Awg vastaa 0,82mm^2 johtimen poikkipinta-alaa. Tuo standardi määrittelee kyllä paljonko johdin saa lämmetä, esim 18Awg:n pitää kestää 10A virta lämpenemättä yli 60C, kun ympäristö 30C. Nuo virtalähteiden kaapelit lienee speksattu 80C asteeseen, eli kykenee vielä luvatun tehon siirtämään tuossa lämpötilassa. Jos kaapeli alumiinia, sitä pitäisi toki olla paksummin, jotta mahtuisi samaan standardiin. Kiinassa homma lienee herran haltuun.:rolleyes:

E: Toki kun jäähy puhaltaa suoraan kaapeliin, ollaan yli 30C ympäristössä ja lähellä ongelmia. Jos oikaistaan, että kaapelin lämpötilan muutos on vakio-->50 asteinen ympäristö maksimi, mitä 18Awg kaapeli kestää 10A virralla, lämpenemättä 80 asteeseen. Se 3 eurolla aliexpressistä ostettu splitteri on tosiaan se, joka pistetään kuumimpaan paikkaan ja ihmekkös kun kyrvähtää ensimmäisenä:beye:
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 703
Vielä olis yks 1111,11e 3060ti non-LHR konepaketti verkkiksestä saatavana. Näitä näköjään pomppii aina saataville vähän väliä. Kaverikin nappas kolme konetta tuolta ”jälkiliukkailta”.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Vielä olis yks 1111,11e 3060ti non-LHR konepaketti verkkiksestä saatavana. Näitä näköjään pomppii aina saataville vähän väliä. Kaverikin nappas kolme konetta tuolta ”jälkiliikkailta”.
Pistin varaukseen, pitää nyt miettiä viittiikö yhtään korttia lisää enää ottaa :rolleyes: Ilmeisesti useammalla täällä ollut sellainen ja ollut Rajoittamattomia :tongue:

Tattista vinkistä :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Missä RTM poolissa kaivatte? Tuntuu että r-pool toimi parhaiten mutta sen payout on ankea. R-plant varrastaa, flockpoolin ui paras mutta hasheja ei saa. Olisiko se euw flockpool parempi?
Flockpoolissa koska paras ui ja pieni alennus minerfeestä. Nykyään voi myös säätää minimum payoutia. En oo kyl tuloja vertaillu poolien välillä
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
Pistin varaukseen, pitää nyt miettiä viittiikö yhtään korttia lisää enää ottaa :rolleyes: Ilmeisesti useammalla täällä ollut sellainen ja ollut Rajoittamattomia :tongue:

Tattista vinkistä :)
Ai saakeli olin juuri saunassa. Juu muistaakseni Elmo tai Tilhokatti oli maininnut että tuo nimenomaan oli rajoittamaton.


Rtm yli 6 senttiä. Joko paperikädet myy?
Mikähän tuotakin nyt repii. Muissa kryptoissa ei näy mitään ihmeellistä, enemmän useimmat muutaman prosentin miinuksella, CRO vähän noussut. 25%.

Mutta niinkuin kohta tuota voi mainata veivattavillakin koneilla. Ei mun mielestä tunnu vakaalla pohjalla tuollainen. Sinänsä mulle ihan sama, samalla ne munkin tuotot lisääntyy.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 006
Ai saakeli olin juuri saunassa. Juu muistaakseni Elmo tai Tilhokatti oli maininnut että tuo nimenomaan oli rajoittamaton.




Mikähän tuotakin nyt repii. Muissa kryptoissa ei näy mitään ihmeellistä, enemmän useimmat muutaman prosentin miinuksella, CRO vähän noussut. 25%.

Mutta niinkuin kohta tuota voi mainata veivattavillakin koneilla. Ei mun mielestä tunnu vakaalla pohjalla tuollainen. Sinänsä mulle ihan sama, samalla ne munkin tuotot lisääntyy.
Heh. Vähän skeptinen itsekin olen kolikkoon, mutta tuossa nyt louhii tuollainen lenovo. Tiedoksi, on non lhr näyttiksillä edelleen. Sen 3700x saa paiskia myös hommia RTM parissa.

Muuten asian ympäriltä: Nykyisissä Lenovo emoissa on nähtävästi emolevyn virransyötölle laitettu kunnon jäähdyttimet, mutta piirisarjalta on kadonnut. Toisaalta, piirisarja näissä tuskin paljoa lämpeääkään
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Heh. Vähän skeptinen itsekin olen kolikkoon, mutta tuossa nyt louhii tuollainen lenovo. Tiedoksi, on non lhr näyttiksillä edelleen. Sen 3700x saa paiskia myös hommia RTM parissa.

Muuten asian ympäriltä: Nykyisissä Lenovo emoissa on nähtävästi emolevyn virransyötölle laitettu kunnon jäähdyttimet, mutta piirisarjalta on kadonnut. Toisaalta, piirisarja näissä tuskin paljoa lämpeääkään
RTM vaikeus kyllä ampuu kohta katosta läpi väkisinkin, niin en yhdellä prossulla viitti ruveta louhimaan. Rohjo menee varmaan lihoiksi. Valistuneita arvauksia paljonko tuollaisesta saa suolarahoja? 400-450? Ihan laadukkaalta pöntöltä vaikuttaa HP:n virityksiin verrattuna.
Nyt on itsellä kyllä korttimäärä täysi.
No kyllä se yhden vielä kestää :lol:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 006
RTM vaikeus kyllä ampuu kohta katosta läpi väkisinkin, niin en yhdellä prossulla viitti ruveta louhimaan. Rohjo menee varmaan lihoiksi. Valistuneita arvauksia paljonko tuollaisesta saa suolarahoja? 400-450? Ihan laadukkaalta pöntöltä vaikuttaa HP:n virityksiin verrattuna.
Joskus aikanaan "vastaavan" acerin myin 320euroon, eikä sitäkään viety käsistä. Sillon oli toki pönttöjä runsaasti tarjolla. En usko kuitenkaan että nytkään ilman näytönohjainta kovin kovaa kysyntää tuollaiselle on, vaikka laadukkain pakettikone onkin, niin asiantuntijat vierastaa koska on pakettikone
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
399
Ai saakeli olin juuri saunassa. Juu muistaakseni Elmo tai Tilhokatti oli maininnut että tuo nimenomaan oli rajoittamaton.




Mikähän tuotakin nyt repii. Muissa kryptoissa ei näy mitään ihmeellistä, enemmän useimmat muutaman prosentin miinuksella, CRO vähän noussut. 25%.

Mutta niinkuin kohta tuota voi mainata veivattavillakin koneilla. Ei mun mielestä tunnu vakaalla pohjalla tuollainen. Sinänsä mulle ihan sama, samalla ne munkin tuotot lisääntyy.
Ehkä se kun Linus ainakin maininnut asiasta.
Järkevitä olisi ollut ostaa tonnilla tätä kun hinta oli alle sentin, mutta jälkiviisaus on ihanan helppoa. Itse haen tänään 5900x ryystenin pelikoneeseen 3600 tilalle lohdutukseen.
Ja tällä hetkellä oma 3080 on tienannut oman arvonsa about 3x. Visa vinkuu
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Mites noi legion T5 koneet, onko niissä normaali bios vai joku lenvon oma?
e: Vai voiko niiden onnettomalla cpu coolerilla edes louhia?
Oletan että niissä on suunnilleen samanlainen jäähdytys kuin HP:n tupakkiaskissa, ja aika yllättäen prossun jäähdytys ei naurettavasta ulkonäöstään huolimatta ole lainkaan ongelma louhinnassa. Sivuseinä auki keskiarvolämmöt on 66,6 ja maksimit olleet 87.

Tätä vähän jo ennakoin esittelyvideossani () ja prossujäähdytys on tosiaan osoittautunut pelikoneeksi suorastaan yllättävän hyväksi, ja täysin riittäväksi jopa louhintaan. Ääntä koneesta toki kotelo auki lähtee mutta se on normaalia.

Näytönohjain käy HP huomattavasti kuumempana, ja siitä olisin enemmän huolissani kuin prossusta. Esimerkiksi 3090-kokoonpanossa näyttiksen lämmöt on koppa kiinni 55 ja HP:ssa koppa auki 65 suunnilleen samoilla kelloilla. Hot spot näyttää jotain 87. Näyttiksenkin jäähy taitaa olla mallia HP (erona esim Asuksen valmiskokoonpanoon, jossa on ihan oikea ROG Strix 3090 näyttis sellaisena kuin se tehtaan paketissa tulee). En tiedä mikä tilanne Legionissa.

Edit: tulipa taas hienosti tuo linkki tuohon postaukseen. kai siitä saisi jotenkin tuon turhan esikatselukuvan poiskin mutta en osaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Gminer 2.71 sylkäisi aluksi hienot reilut 93 MHs, mutta sitten alkoi paukkumaan muistien lämmöt 105 - 110 astetta.
Palasin takaisin GMiner versioon 2.69 ja nyt mennään taas noin 80 MHs alle 100 asteen lämmöillä.
Minulla on ollut koko sen ajan mitä olen louhinut 3090 muistilämmöt 108-110. Muutama viikko sitten laitoin näyttiksen tuulettimen pyörimään 85%-->100% niin lämpö laski 106:een (miksen sitä aiemmin tajunnut?!?). Minusta tuollainen 106 on suorastaan alhainen lämpö ainakin jos näyttiksellä meinaa jotain saada kaivettua. Enkä minä edes 108:sta osannut olla huolissani. Jotenkin en ole edes osannut ajatella, että lämmöt voisivat olla olennaisesti sitä alemmat.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Se on kahdessa päivässä noussut jostain 2,1-->3,0
En ole laskenut mikä on kurssin ja vaikeusasteen suhde, eli onko tienestit oikeasti parantuneet vai huonontuneet. Mutta aika naurettavia lukemia kilisee lompakkoon. 12 tunnissa 60RTM 4,8kH louhintateholla. Pari kuukautta sitten tuon verran tuli varmaan noin neljässä tunnissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Kurssin ja vaikeusasteen suhde on parantunut parin päivän aikana hurjasti vaikka vaikeustaso on jatkanut samalla jyrkällä nousu käyrällä. 3k hässiä tuotti jonkun alta dollarin jossain vaiheessa nyt näyttää 4,3usd

Tässä välissähän kurssi junnasi paikalla ja vaikeustaso veti ylös koko ajan. Tälläsessä nousevassa coinissa ei pidä aliarvioida vaikeustason vaikutusta. RVL:ssä sen itse opin toki se nyt jäi mahalaskuksi ja menetin 200usd tuotot ja sähköt mitä tuohon hukkui oli varmaan 20e luokkaa ja menetetty eth (kun kalusto oli rvl) 50e luokkaa.

Oma RTM positio on jo kattanut laitteiden hankinta kulut toisin sanoen olisin ROI jos myisin :whistling: varmaan ylikin 4,5k€ näyttää olevan 100k rtm positio. Ihan hyvin vajaassa kahdessa kuukaudessa. Okei siellä on 25k ostettu pesämuna, jotta se pois niin ollaan siinä hilkulla. Mutta en näe mitään järkeä myydä koska jos mennään samalla käyrällä niin tuleva tuotto on niin pähkinöitä. Ennemmin ehkä jättää tuon 100k pesämunaksi ja myy sen ylimenevät tuotot.

Ykis ehkä iso asia tässä on smart nodeissa jumissa olevat valaiden miljoonat RTM:ät. En tiedä kuinka nopeasti sieltä saa kotiutettua, mutta veikkaan ettei kovin nopeasti. Näillä kavereilla on myyntihousut jo vedetty kainaloihin asti ja varmaan kuumeisesti odottavan tilipäivää. Kun nuo massit valuvat takaisin käyttöön voidaan nähdä iso romahdus. Silti jätän myymättä. Tuurilla ne laivatkin seilaa :D
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Jos kurssi romahtaa takaisin alas, niin kokonaistienesti jää aika olemattomaksi kun pari kuukautta on kuokittu huonolla tuotolla odottaen että arvonnousu kuittaa homman. Louhinnan kannalta taitaisi olla parempi että kurssi on mahdollisimman huono ja kolikoita kilisisi lompsaan kunnon tahdilla.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356

Jos kielto oikeasti astuisi joskus voimaan, niin sehän vaan tarkoittaisi että toiminta siirtyy maan alle ja verottajalta piiloon. Koska itse louhintaahan ei voi mitenkään estää tai valvoa, ainoastaan siitä syntyneitä tuloja voi tarkkailla. Jokos porukalla on suunniteltu strategia varojen siirtämiseksi panaman pankkeihin? ;)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 006
Oletan että niissä on suunnilleen samanlainen jäähdytys kuin HP:n tupakkiaskissa, ja aika yllättäen prossun jäähdytys ei naurettavasta ulkonäöstään huolimatta ole lainkaan ongelma louhinnassa. Sivuseinä auki keskiarvolämmöt on 66,6 ja maksimit olleet 87.

Tätä vähän jo ennakoin esittelyvideossani () ja prossujäähdytys on tosiaan osoittautunut pelikoneeksi suorastaan yllättävän hyväksi, ja täysin riittäväksi jopa louhintaan. Ääntä koneesta toki kotelo auki lähtee mutta se on normaalia.

Näytönohjain käy HP huomattavasti kuumempana, ja siitä olisin enemmän huolissani kuin prossusta. Esimerkiksi 3090-kokoonpanossa näyttiksen lämmöt on koppa kiinni 55 ja HP:ssa koppa auki 65 suunnilleen samoilla kelloilla. Hot spot näyttää jotain 87. Näyttiksenkin jäähy taitaa olla mallia HP (erona esim Asuksen valmiskokoonpanoon, jossa on ihan oikea ROG Strix 3090 näyttis sellaisena kuin se tehtaan paketissa tulee). En tiedä mikä tilanne Legionissa.

Edit: tulipa taas hienosti tuo linkki tuohon postaukseen. kai siitä saisi jotenkin tuon turhan esikatselukuvan poiskin mutta en osaa...
Gpu louhii ja cpu tekee full tunea (olin unohtanut ajaa adminina...). Näyttis 55c @40% (äänetön) ja cpu 80-89c performance modessa (eli "viileämpi mode prossulle). Tosin cpu kellotettu 4,1ghz ja 1,125v

Edit. Cpu oli vakiona ehkä 3 astetta viileämpi@3,6ghz
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
318
Tämä ei kyllä kuulosta kovin turvalliselta, varsinkin kun noi splitterit on useimmiten täyttä kiinan höttöä joissa ohuet johdot. Maksimi kuorma mitä laittaisin yhteen 8 pin pci-e haaraan on 150W, vaikka kortit alikelloteaan jne, pitää ottaa huomioon että jos kellotukset jostain syystä resetoituu, niin pitää laskea sen mukaan mikä kulutus on silloin, tai jos rigi kaatuu ja kortti/kortit lähtee pyörimään täydellä teholla, jos haluaa siis ottaa varman päälle. Eli ongelma ei ole ainoastaa se että powerista loppuu teho, vaan jos kaapeli laitetaan ottamaan enempi virtaa kuin se on suunniteltu, johto ja varsinkin huonolaatuinen johto voi kärähtää ja sytyttää tuleen koko hoidon, menikö paljon metsään? :D

Laitetaas tää video, koska täällä on varmasti porukkaa jotka aloittelee hommaa.

tässä splitteri kiinan mallia ohuilla johdoilla, oli kiinni 8pin rx590 ja riseri..alkoi antaa gpu erroria ja lopulta poltin näpppini liittimeen ..sisältä löytyi ilmeisesti huonolla kontaktilla olleet pinnit.. lähti sulamaan koko splitteri. Onneksi löytyi ajoissa. Samasta paketista on noita käytössä useita..menee vaihtoon vaikka ei mitään kuumenemisia vielä havaittavissa!
xvy4romjwzy71.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Jos kurssi romahtaa takaisin alas, niin kokonaistienesti jää aika olemattomaksi kun pari kuukautta on kuokittu huonolla tuotolla odottaen että arvonnousu kuittaa homman. Louhinnan kannalta taitaisi olla parempi että kurssi on mahdollisimman huono ja kolikoita kilisisi lompsaan kunnon tahdilla.
Jos kurssi romahtaa takaisin niin tällöin tienistit jää about samaksi mitä olisi ollut aina heti myymällä. Sama se lienee myykö halvalla 180x6kk vai 1x6kk. Jos myy aina heti niin ei pääse myöskään näistä mahdollisista yksittäissitä piikeistä hyötymään ellei ne ole pitempään jatkuvia. Ero tulisi ainoastaan heti myyjään verrattuna, että ollaan pitkään jatkuvassa nousussa ja hodlaa sen läpi laskuun ja myy siellä.

Todellisia voittajia cryptoissa on aina olleet ne jotka on uskaltaneet hodlata oli se kolikko mikä vaan. Riski on tietenkin suurin eikä auta, että on timanttikädet nousuissa vaan tärkemäpi on pitää ne myös laskuissa. Esim. toi redpanda. Veikkaan, että istuu aikamoisen eth kasan päällä, on mennyt hodlaus strategialla. Voi ihan hyvillä mielein varmaan myydä osan tuotosta rahoittamaan touhua tässä vaiheessa kun on eettereitä joita louhittu vuosia sitten. Ei mun mielestä oli puhunut missään videossa kuinka paljon kolikkoa on hallussa vain kertonut hodlaavansa. Mulla lähinnä itkee sydän verta kun näen niitä näytis määriä mitä se pitää verstaansa lattialla toimettomana. Tästä päätellyt, että sitä ei enää kiinnosta jos muutamia kymmeniä näyttiksiä ei ole töissä. Ei ole pikku tuotoilla väliä XD.

Tuohon pisteeseen haluasin itsekkin, että saisi jättää hodliin eikä olis pakko myydä. Nyt kun on agressiivisesti laajentanut niin kaikki tuotot menneet myyntiin eth:n kohdalla. Ensi vuonna toivottavasti voisi jättää siitä osan säästöön ja silti pitää pientä laajennusta päällä koko ajan. Vaikka kaikki menee myyntiin niin kun ne kuitenkin menee investointeihin niin tällöin ne ei huku matkalla vaan pitää jonkun arvon homman kustessa alle. Tuo taas tuo mielenrauhaa mitä ei välttämättä olisi jos mainaamisen sijaan olisi euroilla cryptoissa pelkästään kiinni. Toki tällä hetkellä jos katsotaan taakse niin parempi strategia olisi ollut olla euroilla kiinni mainauksen sijaan.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103

Jos kielto oikeasti astuisi joskus voimaan, niin sehän vaan tarkoittaisi että toiminta siirtyy maan alle ja verottajalta piiloon. Koska itse louhintaahan ei voi mitenkään estää tai valvoa, ainoastaan siitä syntyneitä tuloja voi tarkkailla. Jokos porukalla on suunniteltu strategia varojen siirtämiseksi panaman pankkeihin? ;)
Tähän se tulee menemään, kyllähän sen järkikin sanoo, varsinkin kun ottaa huomioon että mitä hihhuleita meillä istuu päättämässä asioista, eikö täällä pitäisi olla jo ihan kohta myös luopumassa polttomoottoreissa näiden mukaan? :lol: Siinäpä se sitten että miten tätä valvotaan, että louhitaanko vai ei, ja verottaja ei saa enää penniäkään. Ja varmaan tässäkin muutama porsaanreikä tulee löytymään, esim. "ennen" kieltoa louhitut kolikot.
 
Viimeksi muokattu:

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103
tässä splitteri kiinan mallia ohuilla johdoilla, oli kiinni 8pin rx590 ja riseri..alkoi antaa gpu erroria ja lopulta poltin näpppini liittimeen ..sisältä löytyi ilmeisesti huonolla kontaktilla olleet pinnit.. lähti sulamaan koko splitteri. Onneksi löytyi ajoissa. Samasta paketista on noita käytössä useita..menee vaihtoon vaikka ei mitään kuumenemisia vielä havaittavissa!
Itselläkin tuli hommattua melko läjät samanmoisia..:rolleyes: näissä kyseisissä on liittimessä joku muovikikkare välissä, koska ensi kertaa käyttäessä ja yhdistäessä vaikka 8 pinniseen virtaliittimeen, niin joutuu voimalla runnomaan että menee yhteen..
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 653
Tähän se tulee menemään, kyllähän sen järkikin sanoo, varsinkin kun ottaa huomioon että mitä hihhuleita meillä istuu päättämässä asioista, eikö täällä pitäisi olla jo ihan kohta myös luopumassa polttomoottoreissa näiden mukaan? :lol: Siinäpä se sitten että miten tätä valvotaan, että louhitaanko vai ei, ja verottaja ei saa enää penniäkään. Ja varmaan tässäkin muutama porsaanreikä tulee löytymään, esim. "ennen" kieltoa louhitut kolikot.
Minusta tämä kuulostaa ajatukselta jota ei ole kyllä mietitty loppuun asti. Pari otetta tuosta jutusta:

"...vaikeuttaa ilmastotavoitteiden täyttämistä, kun louhinta jatkuvasti lisääntyy Pohjoismaissa."

"Louhinta tuottaa valtavia määriä hiilidioksidia, koska sitä tehdään maissa, joissa energian hinta on alhainen ja sähköä tuotetaan suurissa määrin fossiilisilla polttoaineilla. "


Mikäli EU kieltäisi louhinnan, ja se olisi edelleen kuitenkin kannattavaa, niin louhinta siirtyisi pois Euroopasta. Eli juuri sinne jossa energian hinta on alhainen, ja louhinnan hiilidioksidipäästöt lisääntyisivät entisestään. Ilmastolle kun ei ole väliä tuleeko ne päästöt Euroopasta vai jostain muualta. Pohjoismaissa energiaa tehdään verraten puhtaasti, verrattuna niihin maihin joihin se toiminta siirtyisi kiellon myötä, joten ilmaston kannalta olisi jopa kannattavaa siirtää louhintaa nimeomaan Pohjoismaihin, jossa hukkaenergian voi käyttää lämmittämiseen.

Louhintakieltoahan olisi mahdoton valvoa. Ja koska toiminta ei olisi laillista, niin entistä isompi osa louhinnasta jäisi verottajan (ja viranomaisten) ulottumattomiin. Siihen vetoaminen että kryptoja käytetään rikollisiin tarkoituksiin kuulostaa tekopyhältä. Ensinnäkin käteistä rahaa käytetään rikollisiin tarkoituksiin varmaan vieläkin enemmän. Sitä ei voi jäljittää edes sen vertaa kuin kryptovaluuttoja. Ja varsinkin kun ei se louhinnan kieltäminen niitä kryptovaluuttoja poista, eli se rikollinen käyttö ei muuttuisi mihinkään vaikka louhinnan sijaan käytettäisiin steikkausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Itse olen jatkosijoittanut tähän mennessä kaikki louhitut kryptot (RTM&BTC) noin puoleenkymmeneen enemmän tai vähemmän vakavasti otettavaan kryptoon. En tiedä onko siinä järkeä vai ei, koska tienestit on jääneet aika vähäisiksi, koska sijoitetut rahat niin pieniä. Louhintahomman alkuperäinen tarkoitus oli päästä ilmaiseksi kryptosijoittamisen makuun.

Parin sadan euron (lomarahoista irrotetulla) pesämunalla aloitin sijoittamisen kesällä. Syksyllä keksin, että louhimalla saan kuukaudessa saman verran uutta sijoitettavaa pääomaa mitä olin siihen mennessä saanut ikinä. Eli tavallaan rahoittaisin sijoitusharrastusta louhimalla. Pointti oli siinäkin, että louhitun omaisuuden menettäminen ei kirpaisisi samalla tavalla kuin se, että ostaisin parilla-kolmella sadalla eurolla joka kuukausi kryptoja (eli raha olisi pois elintasosta). Jos kovalla rahalla sijoitetut pari tonnia joskus menettäisi kryptokuplan puhjetessa, niin harmittaisi varmasti. Sitä miettisi miksi on syönyt kuivaa ruisleipää viimeiset pari vuotta... for nothing! Mutta kun sama summa olisi kerätty louhimalla, siis täysin ilmaiseksi, niin aivan sama vaikka sen menettäisikin.

Eli alkuperäinen tarkoitus oli ryhtyä sijoittajaksi; touhuta, opetella sijoittamisen lainalaisuuksia, seurata kursseja, treidata... Sitä taustaa vasten hodlaaminen ei tunnu järkevältä, koska mitä minä sitten tekisin? Istuisin nojatuolissa ja odottaisin? Vuoden? Kymmenen vuotta? Luultavasti menettäisin kiinnostukseni koko sijoittamiseen ja lopulta unohtaisin koko lompakon olemassaolon. Kaipaan aktiivista toimintaa kryptojen ympäriltä.

Mikä teillä on rikastumisen motivaattorina? Omana henkilökohtaisena tavoitteena olisi päästä tilanteeseen, jossa olisi varaa hankkia sähköauto (käytännössä suorituskyvyn vuoksi Tesla), jolloin työstäni johtuvasta suuresta määrästä kilometrikorvausajoja jäisi enemmän käteen. Joskus laskin, että sähköautolla jää 11 senttiä per kilometri enemmän käteen, mikä tarkoittaa paria tonnia vuodessa ja saisin ajaa uudella autolla nykyisen 15 vuotta vanhan bemarin sijaan. Uusi auto myös vähentäisi vuosittaisia korjauskuluja parilla tonnilla. Eli uudella sähköautolla tienaisin noin 4000€ vuodessa. Enemmän kuin mitä tienaan louhimalla! Mutta jostain se pesämuna on kaivettava, koska se sähköauto pitäisi jotenkin ensin hankkia kuitenkin... Siinäpä haavetta ja motivaattoria kerrakseen.
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
44
Todellakin karsittu bios. Esim. kotelon tuulettimia ei saa pöhisemään kunnolla kun ei juurikaan säätöä ole kuin Windowsin puolella. Muutenhan se on ihan ok paketti, wifikin valmiina ja toimii Linuxissakin kunhan asentaa driverit, eli ei muuta kuin virtajohto kiinni ja mainaamaan.
Miten sait wifin ajurit asentumaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Itselläkin tuli hommattua melko läjät samanmoisia..:rolleyes: näissä kyseisissä on liittimessä joku muovikikkare välissä, koska ensi kertaa käyttäessä ja yhdistäessä vaikka 8 pinniseen virtaliittimeen, niin joutuu voimalla runnomaan että menee yhteen..
Kannattaa olla tarkanna. Mulla on sellasia kiinan splittereita missä on juuri unohdettu tuo pci-e liittimen lovi eli piti juuri survoa. Poltin yhden virtalähteen niillä. En tiedä mitä niissä on väärin kytketty tarkalleen. Niillä voi virroittaa 6pin risereitä, mutta 8pin käyttöön ei sovellu. Sitten toisia ohuen ohuia on tummunut useampia. Olen hyljännyt Alin täysin mining kaman ostamisen suhteen. Amazonista tulee samaa kiina paskaa, mutta laatukontrolli on parempi ja palautteet ei ole feikattuja.

Itse olen jatkosijoittanut tähän mennessä kaikki louhitut kryptot (RTM&BTC) noin puoleenkymmeneen enemmän tai vähemmän vakavasti otettavaan kryptoon. En tiedä onko siinä järkeä vai ei, koska tienestit on jääneet aika vähäisiksi, koska sijoitetut rahat niin pieniä. Louhintahomman alkuperäinen tarkoitus oli päästä ilmaiseksi kryptosijoittamisen makuun.

Parin sadan euron (lomarahoista irrotetulla) pesämunalla aloitin sijoittamisen kesällä. Syksyllä keksin, että louhimalla saan kuukaudessa saman verran uutta sijoitettavaa pääomaa mitä olin siihen mennessä saanut ikinä. Eli tavallaan rahoittaisin sijoitusharrastusta louhimalla. Pointti oli siinäkin, että louhitun omaisuuden menettäminen ei kirpaisisi samalla tavalla kuin se, että ostaisin parilla-kolmella sadalla eurolla joka kuukausi kryptoja (eli raha olisi pois elintasosta). Jos kovalla rahalla sijoitetut pari tonnia joskus menettäisi kryptokuplan puhjetessa, niin harmittaisi varmasti. Sitä miettisi miksi on syönyt kuivaa ruisleipää viimeiset pari vuotta... for nothing! Mutta kun sama summa olisi kerätty louhimalla, siis täysin ilmaiseksi, niin aivan sama vaikka sen menettäisikin.

Eli alkuperäinen tarkoitus oli ryhtyä sijoittajaksi; touhuta, opetella sijoittamisen lainalaisuuksia, seurata kursseja, treidata... Sitä taustaa vasten hodlaaminen ei tunnu järkevältä, koska mitä minä sitten tekisin? Istuisin nojatuolissa ja odottaisin? Vuoden? Kymmenen vuotta? Luultavasti menettäisin kiinnostukseni koko sijoittamiseen ja lopulta unohtaisin koko lompakon olemassaolon. Kaipaan aktiivista toimintaa kryptojen ympäriltä.

Mikä teillä on rikastumisen motivaattorina? Omana henkilökohtaisena tavoitteena olisi päästä tilanteeseen, jossa olisi varaa hankkia sähköauto (käytännössä suorituskyvyn vuoksi Tesla), jolloin työstäni johtuvasta suuresta määrästä kilometrikorvausajoja jäisi enemmän käteen. Joskus laskin, että sähköautolla jää 11 senttiä per kilometri enemmän käteen, mikä tarkoittaa paria tonnia vuodessa ja saisin ajaa uudella autolla nykyisen 15 vuotta vanhan bemarin sijaan. Uusi auto myös vähentäisi vuosittaisia korjauskuluja parilla tonnilla. Eli uudella sähköautolla tienaisin noin 4000€ vuodessa. Enemmän kuin mitä tienaan louhimalla! Mutta jostain se pesämuna on kaivettava, koska se sähköauto pitäisi jotenkin ensin hankkia kuitenkin... Siinäpä haavetta ja motivaattoria kerrakseen.
Tyylejä on monia eikä mikään niistä väärä ole. Eri ihmisillä ja eri tilanteissa eri tyylit...

Tuotto ja riski kulkee näissä ja sijoituksisa aika käsi kädessä. Jos löytyy joku riskittömältä kuulostava hyvätuottoinen keino ansaita rahaa niin hetken päästä siinä on ihmisiä ympärillä enempi kuin kärpäsiä paskakasalla ja tuotto romahtanut. Jos pelaa sellasilla rahoilla millä ei ole väliä niin tällöin myöskään ajalla ei ole väliä. Ajan pidentyessä myös riski pienenee. Hodlaat pitkään niin aina vaan epätodennäköisemmäksi käy, että romahdetaan sinne alkujuurille. Lyhyellä tähtäimellä pelatessa riskit on isoimmat. Osakemarkkinoilla pätee samat lainalaisuudet.

Itse käytän sijoitamiseen ja cryptoihin sellaista rahaa millä ei ole vaikutusta muuhun elämänlaatuun. Ts. ei ole niin nuukaa vaikka ne ei aina menisi nappiin, eikä tarvitse panikoida jos välillä menee huonommin. Toki yritän säätää aina parhaani mukaan parhaat tuotot. Välillä siinä epäonnistutaan XD. Muksujen tylsä salkku tuottanut varmaan 2x vs. mun nordnet salkku. Onneksi muut säädöt onnistuneet paremmin niin taidan olla paremmissa tuotoissa tylsään salkkuun verrattuna.

Ei oo korvamerkattua rahaa vaan rahaa kerätään rahan keräämisen takia :). Oishan cybertruck kiva jos sellainen eurooppaan/suomeen joskus tulee ja tilauksessa onkin, mutta se rahoitetaan jollain muulla kuin sijoituksilla. Jos sen rahoitus muita konsteja käyttämällä ei onnistu niin sitten jää auto ostamatta. Yritän pitää sijoituksiin (oli ne sitten cryptoja tai mitä vaan) laitetun rahan sijoituksissa koko ajan. Ns. korkoa korolle. Ei viitsi syödä kuormasta. Kun taas on fyffeä tarpeeksi syrjässä niin ei ole niin naimisissa kasista neljään töiden kanssa. Ei tartte niellä kaikkea paskaa työnantajan osalta eikä haittaa vaikka heti seuraavaa paikkaa ei olisi tiedossa.





RTM:stä vielä kuumottais kyllä hemmetisti lyödä noi loputkin tyhjänpanttina olevat koneet tohon töihin. Luulen, että samaa miettiii nyt iso osa ihmisistä ja vaikeustaso tulee ottamaan kertoimia ja paljon lähipäivinä/viikkoina. Että maksaako vaivaa? Joutuis asentelee niihin wintöötit tai sitten näyttikset rigeistä. Hemmetti kun toimisivat ilman näyttistä niin laittelisin vaan usb tikkujen kautta hiveossia kehiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 117
Kannattaa olla tarkanna. Mulla on sellasia kiinan splittereita missä on juuri unohdettu tuo pci-e liittimen lovi eli piti juuri survoa. Poltin yhden virtalähteen niillä. En tiedä mitä niissä on väärin kytketty tarkalleen. Niillä voi virroittaa 6pin risereitä, mutta 8pin käyttöön ei sovellu. Sitten toisia ohuen ohuia on tummunut useampia. Olen hyljännyt Alin täysin mining kaman ostamisen suhteen. Amazonista tulee samaa kiina paskaa, mutta laatukontrolli on parempi ja palautteet ei ole feikattuja.



Tyylejä on monia eikä mikään niistä väärä ole. Eri ihmisillä ja eri tilanteissa eri tyylit...

Tuotto ja riski kulkee näissä ja sijoituksisa aika käsi kädessä. Jos löytyy joku riskittömältä kuulostava hyvätuottoinen keino ansaita rahaa niin hetken päästä siinä on ihmisiä ympärillä enempi kuin kärpäsiä paskakasalla ja tuotto romahtanut. Jos pelaa sellasilla rahoilla millä ei ole väliä niin tällöin myöskään ajalla ei ole väliä. Ajan pidentyessä myös riski pienenee. Hodlaat pitkään niin aina vaan epätodennäköisemmäksi käy, että romahdetaan sinne alkujuurille. Lyhyellä tähtäimellä pelatessa riskit on isoimmat. Osakemarkkinoilla pätee samat lainalaisuudet.

Itse käytän sijoitamiseen ja cryptoihin sellaista rahaa millä ei ole vaikutusta muuhun elämänlaatuun. Ts. ei ole niin nuukaa vaikka ne ei aina menisi nappiin, eikä tarvitse panikoida jos välillä menee huonommin. Toki yritän säätää aina parhaani mukaan parhaat tuotot. Välillä siinä epäonnistutaan XD. Muksujen tylsä salkku tuottanut varmaan 2x vs. mun nordnet salkku. Onneksi muut säädöt onnistuneet paremmin niin taidan olla paremmissa tuotoissa tylsään salkkuun verrattuna.

Ei oo korvamerkattua rahaa vaan rahaa kerätään rahan keräämisen takia :). Oishan cybertruck kiva jos sellainen eurooppaan/suomeen joskus tulee ja tilauksessa onkin, mutta se rahoitetaan jollain muulla kuin sijoituksilla. Jos sen rahoitus muita konsteja käyttämällä ei onnistu niin sitten jää auto ostamatta. Yritän pitää sijoituksiin (oli ne sitten cryptoja tai mitä vaan) laitetun rahan sijoituksissa koko ajan. Ns. korkoa korolle. Ei viitsi syödä kuormasta. Kun taas on fyffeä tarpeeksi syrjässä niin ei ole niin naimisissa kasista neljään töiden kanssa. Ei tartte niellä kaikkea paskaa työnantajan osalta eikä haittaa vaikka heti seuraavaa paikkaa ei olisi tiedossa.





RTM:stä vielä kuumottais kyllä hemmetisti lyödä noi loputkin tyhjänpanttina olevat koneet tohon töihin. Luulen, että samaa miettiii nyt iso osa ihmisistä ja vaikeustaso tulee ottamaan kertoimia ja paljon lähipäivinä/viikkoina. Että maksaako vaivaa? Joutuis asentelee niihin wintöötit tai sitten näyttikset rigeistä. Hemmetti kun toimisivat ilman näyttistä niin laittelisin vaan usb tikkujen kautta hiveossia kehiin.
Jos niistä puuttuu lovi, niin oletko varma ettei olleet cpu 8-pin to pcie liittimiä?
Mulla on molempia käytössä, eikä niitä tosiaan saa laittaa ristiin
 

ip3

Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
99
Millainen on nykyään ETH hashrate 3080 LHR kortilla? Kannattaako sellaisella louhia?

Lisäksi, onko kellään kone louhimassa lasitetulla parvekkeella? Onko huono idea?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
318
Jos niistä puuttuu lovi, niin oletko varma ettei olleet cpu 8-pin to pcie liittimiä?
Mulla on molempia käytössä, eikä niitä tosiaan saa laittaa ristiin
noi on ollut tosi tiukkoja mulla myös, epäilytti myös tuo että CPU mutta kun vertasin pinout olemassa oleviin 8pin niin oli oikein splitereissä...tosi tiukka sovitus vain oli että sai kiinni
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Mitäs erikoista näillä uusilla radeoneilla pitää tehdä, että pysyvät vakaina :hmm: 6600 XT toimii nätisti 31,5Mhs @ 55w (softa) 2186Mhz muistikelloilla. Mutta pari päivää vanha 6800 XT ei sitten pysy päällä. Koitettu 1990-2186 Mhz väliltä muisteja.

Louhimena team red miner (win10) ja alustana Strix B450-F Gaming 2. Emon biosin päivitin eilen ja vaikutti lupaavalta, ja eikös taas 6800 kuollut kesken leikin. Tällä kertaa vielä bootannut koko rigi.

Samassa rigissä 2 kpl 3070 FHR ja 6600 XT. Sekä 5900X raptoreumin kimpussa 23 säikeellä. Powereina 2 kpl RM850, joista toisessa on kiinni vain 6800 XT.

Ytimen kellot olleet 1200 Mhz, aluksi 881mv ja nyt asetettu more power toolilla 650mv. Jostain syystä ei kerää enää logitietoja, täytyy siihen perehtyä kun kerkee. Mutta oletan että edelleen ongelmana on ollut 6800, "gpu 1 dead".

E: Geforcet emolla ja radeonit risereillä. Koitettu jo uusilla risereilläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103
Jos niistä puuttuu lovi, niin oletko varma ettei olleet cpu 8-pin to pcie liittimiä?
Mulla on molempia käytössä, eikä niitä tosiaan saa laittaa ristiin
Kyllä nämä ihan pci-e johtoina myytiin. Tosi tiukka on vaan tuo liitäntä. 16 näyttäisi oleva awg. Amazonin kautta tilattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Ootko testannut näitä kaapeleita? Jos et vielä ole niin en välttämättä edes kokeilisi

E: Kaapelit vaikuttaa laadukkailta ja on EPS12 --> 2x PCIe 8pin, mutta eipä lähtenyt kone käyntiin. Virroitin kaksi riseriä tuolla splitterillä, mutta poweri piti vain inahduksen eikä kone käynnisty. Koitin lopuksi laittaa virrat 2060 superille ja sen riserille, koska yksi 8pin riittää, samalla splitterillä.

Käynnistyksen jälkeen äänekäs pamaus ja sulake laukesi. Ja sama kohtalo pienellä pamauksella, kun vain emon vaatimat kaapelit lähtee powerilta. Seuraava steppi koitella onko osia hajalla, toisella powerilla.
Dodi nyt lähti uusi poweri proshopilta :thumbsup: kävi ilmeisesti huollossa, mutta selkeästi oli sen verran pahassa kunnossa, että halvempi vaihtaa uuteen. Kaapelit kävin vaihtamassa suoraan liikkeessä. Kaapeli löytyy vielä powerilta, mutta nyt on varasto loppu. Ei ilmeisesti mennyt sen pidemmälle toistaiseksi. Onkohan muut päästellyt savuja näillä :rofl:

ELETRA FEMALE POWER Y-SPLITTER VGA
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 403
Viestejä
4 285 324
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom