Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Tossa jo olin melkein myymässä 3080 suprimeita pois mutta ethin himo vei voiton ja nyt skarppasin ja vaihdoin myös pelinäyttikseen termaalityynyt. 101mhs ja tuulettimet ~50% mem temppien ollessa 84
Ei tartte makkarista pistää patteria tänä talvena päälle :love:
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
318
16A ryhmä kestää 3700W
Kannattaa tuossa soveltaa 80% sääntöä, 24/7 louhintaa jatkoroikan päässä -3,7kW niin alkaa roikat (2.5mm2) kuumenemaan ja sukojen kohdalla liitokset sulamaan..nimimerkki : kokeiltu on :D ..nyt 3 vaihe voimavirta 3x35A taulusta..ilmeisesti tuo on 3x16A mikä nyt tulee rigeille. Kokonaiskuorma tällä hetkellä n 3.8kW / 1.08GH, tuota saisi vähän pudotettua ..ehkä 150W tj..jos laittaisi nykyiset 4 rigiä kahteen emoon, H110..ei ole nyt viitsinyt alkaa säätämään ettei pääse fomo iskemään kun rigit offline :rofl:
 

SSi

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
36
Tuossa yksi simppeli ratkaisu: näyttis pcie riserilla kotelon ulkopuolelle omalla virtalähteellään. Osaluettelo: pcie riser johtoineen, pcie-virtajohdon haaroitin, virtalähteen käynnistin sata liittimellä, virtalähde, näyttis. Tuo kaunis härdelli on olkkarin telkkarin takana eli sitä ei näe.
Olen ollut siinä luulossa, että kahta erillistä poweria ei pidä mennä tietokoneeseen laittamaan. Riserin kanssako on turvallista käyttää kahta erillistä poweria? Näytönohjain paikkoja noissa mun pakettikoneen emoissa on kyllä riittävästi(5kpl). Risereilla tästä saisi tietysti kasattua jonkinlaisen rigiviritelmän koneen viereen.
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
318
Olen ollut siinä luulossa, että kahta erillistä poweria ei pidä mennä tietokoneeseen laittamaan. Riserin kanssako on turvallista käyttää kahta erillistä poweria? Näytönohjain paikkoja noissa mun pakettikoneen emoissa on kyllä riittävästi(5kpl). Risereilla tästä saisi tietysti kasattua jonkinlaisen rigiviritelmän koneen viereen.
Risereilla joo, avorigissä niitä yleensä käytetään. Joko hommaat adapterin jolla tämä "orja" poweri käynnistyy samaan aikaan toisen kanssa tai paperiliitin viritys niin että kännistyy powerin kytkimestä manuaalisesti ..ja tietty voi varastaa signaalin kolvailemalla atx liittimestä tuohon 2. poweriin. Normi homma olla 2 poweria..tai kolme ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 527
RTM vetää kyllä liian jyrrkkään ylös. Eiköhän se tuosta tasiinnu. Toivon ennemmin pitkää ikää eikä kananlentoa. Ensinnäkin siksi, että mulla on liian vähän sitä XD.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
285
Olen ollut siinä luulossa, että kahta erillistä poweria ei pidä mennä tietokoneeseen laittamaan. Riserin kanssako on turvallista käyttää kahta erillistä poweria? Näytönohjain paikkoja noissa mun pakettikoneen emoissa on kyllä riittävästi(5kpl). Risereilla tästä saisi tietysti kasattua jonkinlaisen rigiviritelmän koneen viereen.
On turvallista, kunhan et sillä erillisellä powerilla virroita mitään muuta, kuin ainoastaan ne lisänäytönohjaimet ja niiden tarvitsemat riserit.

Ja psu-splitteriksi esim. tällainen https://www.amazon.de/Iycorish-Add2Psu-24-Pin-Molex-Stecker-grün/dp/B09333B9H7

PS. itse en kyllä ajelisi missään tapauksessa 3070ti / 3080ti kortteja millään vanhoilla pakettikoneraatojen pommivirtalähteillä. Laadukas virtalähde on tässä hommassa ihan ensimmäisiä asioita mihin kannattaa panostaa. Tietämättä millaisia osia niissä koneen raadoissasi on, niin suositten katsomaan löydätkö käytettynä esim. sellaisen emolevyn, jossa on useampi pci-e paikka, ja johon voisit hyödyntää noiden pakettikoneidesi prossun ja muistit. Siihen sitten lisäksi ne täysin uudet virtalähteet (tai käytettynä toki nämäkin voi hankkia, mutta siis tarkoitin tietysti sitä, että korvaat ne kiinapommit laadukkailla powereilla).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 799
Olen ollut siinä luulossa, että kahta erillistä poweria ei pidä mennä tietokoneeseen laittamaan. Riserin kanssako on turvallista käyttää kahta erillistä poweria? Näytönohjain paikkoja noissa mun pakettikoneen emoissa on kyllä riittävästi(5kpl). Risereilla tästä saisi tietysti kasattua jonkinlaisen rigiviritelmän koneen viereen.
Käytännössä täytyy käyttää vähintään kahta, jos on hiukankin enemmän näyttiksiä koneessa. On noissa kai pientä ylimääräistä vaaraa, sellaisessa tilanteessa että toinen vikaantuu. Silloin erilaiset suojaukset eivät välttämättä kunnolla toimi.

On tietty suositeltu tapa millä kytkee kaksi virtalähdettä, jolla vähennetään näitä riskeä, toivottasti joku muistaa tai osaa linkata jonkun sivun. Mä olen vaan kytkenyt about siten miten johdot parhaiten riittää&yltää. Teknisestihän kun virtalähteet tuottaa 12V, niin ne ei tuota kaikki presiis yhtä samaa 12.000V vaan noissa on hieman heittoa. Riserit eivät merkittävästi vähennä tai lisää tätä riskiä.



Milläs tyylillä ne nyt sit vaihdoit Euroiksi?
dex-trade.com
RTM->USDT
USTD-LTC

LTC:n siirtää mihin tahansa pörssiin joka tukee LTC/EUR, ja myy pois. LTC oli siirtokuluiltaan about 20 eurosenttiä silloin kun viimeksi katsoin, nyt se on ehkä 25-30 senttiä kun hinta on noussut.

Pidempi stoori: Kryptovaluuttojen louhintathreadi
Ja tuossa alussa on pari linkkiä mistä katsoa muita pörssejä jotka tukee RTM pareja. Mutta kuten siinä mainitsin, siinä pääsee vertailemaan noita kuluja ahkerasti. Ellei sitä RTM ole niin paljon. Siltikin kannattaa ja joutuu katsomaan etukäteen mitä ne on, että pysyy siedettävänä. Samaten pienemmillä määrillä RTM-BTC vaihtopari tuntuu huonolta. Joku >20k RTM määrällä ehkä BTC vaihto toimii paremmin.



Mikähän riivaa tuota HP:n tupakkiaskia. Nyt muutaman päivän aikana kaksi kertaa sammunut mainaukset omia aikojaan. Siis molemmat mainaukset, ja samoin afterburner sammunut. Kun menee katsomaan, niin kone on ihan nätisti työpöydällä, mutta mitään sovelluksia ei ole auki. Eli buutannut se ei ole, koska siinä tapauksessa kysyisi käyttäjätunnusta eikä kirjautuisi automaattisesti sisään. On vaan sovellukset menneet alas. Eikä vain mainaussoftat, vaan esim HWInfo. Kieliikö ongelmasta mainaukseen liittyen vai koneeseen yleensä? winkkarin ilmoituskeskuksessa ei näy mitään tähän viittaavaa toimintaa. Lokeja en vielä katsonut.
Haiskahtaa päivitykselle? Päivitykset voisi ehkä kirjautua takaisin vaadittavan uudelleenkäynnistyksen jälkeen vanhoilla oikeuksilla. Mä hämärästi muistan jonkun Windows asetuksen tai ominaisuuden joka mahdollistaa tai kieltää tuollaisen.


Ettei vaan oo käyty kalkkunan kuvia katselemassa hämärillä sivustoilla.

Joo, pienenä varoituksen sanana.


Oli kyse sivusta kun sivusta.
Kyse on kai sellaisesta että tuolla walletilla annetaan jollekin sivustolle oikeus tehdä rajoittamattomia swappeja. (tms.) Tuossa on sitä selitetty.

Alla olevissa ketjuissa on linkattu joitain sivuja joita rohkeammat voi kokeilla. Osa noista mainituista huijauksista voi toki perustua muuhun systeemiin.

Mutta siis, perusidea on walletilla yhdistää sille sivulle, sitten maksaa joku swap tai siirtomaksu tms.

Se itse maksu on kai pieni ja viattoman näköinen. Mutta oikeasti siinä valtuuttaa kyseisen sivuston smart contractin tekemään swappeja rajoittamattomasti. Siinä kai pitäisi lukea jossain se valtuutuksen määrä, mutta ihmiset eivät huomaa sitä. Välittömästi ei välttämättä ala tapahtumaan mitään, kunnes jossain vaiheessa kaikki mitä siinä lompakossa oli, on yllättäen vaihdettu pois.

r/EtherMining - MINING SCAM! Be aware guys!website like eth-ant.com eth-base.com whipped and swabbed money directly from Coinbase wallet! I still have 113762.00 showing in my wallet; and they claim I have to put another 10k, on top of the 10k what I already invested! Another website scams the same way! Be aware!
r/EtherMining - Who is familiar with this? They just took money from my wallet
r/EtherMining - Is ETH-base.org legit or is it a scam?

jne.

Eli siinä ei luovuteta sen lompakon avaimia tai se salainen sanalista ulkopuoliselle, vain valtuutettaan vaan se smart contract täysin vapauksin.


Oho, noi radeonit pysyi pystyssä miltei kolme vuorokautta. Se tuntuu aika selvästi tuo GPU 1 olevan syyllinen, eli vissiin 6800 refu. Vaikka mä olen yrittänyt antaa sille löysemmät asetukset. Mulla alkaa tuntumaan että noiden asetusten syöttäminen suoraan komentoriville, on alkanut aiheuttamaan tätä. Aiemmin tää oli vähemmän systemaattista kun syötin ja säätelin noita radeon softwaresta erikseen.
[2021-11-12 13:28:53] Mining ethash with 3 GPU workers
[2021-11-12 13:28:53] GPU PCIe CUs CoreMHz SocMHz MemMHz TEdge TJct TMem FanPct FanRpm VDDC Power ETH Cfg
[2021-11-12 13:28:53] 0 06:00.0 60 1656 0 2110 47C 52C 0C 73.00% 2196 793 mV 122 W A770
[2021-11-12 13:28:53] 1 12:00.0 60 1530 0 2084 53C 57C 0C 64.00% 2120 793 mV 123 W A470
[2021-11-12 13:28:53] 2 15:00.0 80 1691 0 2118 54C 61C 0C 49.00% 1618 800 mV 140 W A920
Stats Uptime: 3 days, 01:29:43
[2021-11-12 14:24:24] ----------------------------------------- GPU Status -------------------------------------------
[2021-11-12 14:24:24] GPU 0 [47C, fan 73%] ethash: 61.92Mh/s, avg 61.90Mh/s, pool 59.27Mh/s a:3920 r:0 hw:0
[2021-11-12 14:24:24] GPU 1 [36C, fan 64%] ethash: 2.784Mh/s, avg 60.25Mh/s, pool 59.22Mh/s a:3917 r:0 hw:0
[2021-11-12 14:24:24] GPU 2 [53C, fan 49%] ethash: 58.00Mh/s, avg 57.92Mh/s, pool 57.07Mh/s a:3775 r:0 hw:0
[2021-11-12 14:24:24] Total ethash: 122.7Mh/s, avg 180.1Mh/s, pool 175.6Mh/s a:11612 r:0 hw:0
[2021-11-12 14:24:24] ----------------------------------------- Pool Status ------------------------------------------
[2021-11-12 14:24:24] eth-se.flexpool.io ethash: 422.9Mh/s, avg 178.3Mh/s, pool 175.6Mh/s a:11612 r:0
[2021-11-12 14:24:24] ------------------------------------------------------------------------------------------------

0x00007FF97E53300A (0x000000002612E2A0 0x0000000025BCA948 0x000000003CC0FB89 0x0000000000000003), aclWriteToMem() + 0x1537ADA bytes(s)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Kannattaa näköjään HiveOS:ssä laittaa aina extra configiin minerin oma kellokoira pois käytöstä. Uusimmalla Teamredminerilla ainakin kellokoira rikki. Jos kortti kaatuu, niin sammuttaa vaan koko rigin. Kiva huomata, että rigi ollu sammuneena 12h... Parempi antaa HiveOS:än hoitaa kaikki itse.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
dex-trade.com
RTM->USDT
USTD-LTC

LTC:n siirtää mihin tahansa pörssiin joka tukee LTC/EUR, ja myy pois. LTC oli siirtokuluiltaan about 20 eurosenttiä silloin kun viimeksi katsoin, nyt se on ehkä 25-30 senttiä kun hinta on noussut.

Pidempi stoori: Kryptovaluuttojen louhintathreadi
Ja tuossa alussa on pari linkkiä mistä katsoa muita pörssejä jotka tukee RTM pareja. Mutta kuten siinä mainitsin, siinä pääsee vertailemaan noita kuluja ahkerasti. Ellei sitä RTM ole niin paljon. Siltikin kannattaa ja joutuu katsomaan etukäteen mitä ne on, että pysyy siedettävänä. Samaten pienemmillä määrillä RTM-BTC vaihtopari tuntuu huonolta. Joku >20k RTM määrällä ehkä BTC vaihto toimii paremmin.
Dänks! Tosin silleen kurssi ampuu ylöspäin ettei tässä taida vielä uskaltaa myydä :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 107
Nyt alkaa jo vähän harmittaa että joku 80-90k RTM on tullut myytyä tuolla sentin kieppeillä. Vielä on 80k jäljellä mutta niistä pidän kiinni. Melko hitaasti vaan tulee lisää tuolla 23-24kh laskentateholla, eikä perse kestä kyllä yhtään euroa enempää laittaa tuohon koriin
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Nyt alkaa jo vähän harmittaa että joku 80-90k RTM on tullut myytyä tuolla sentin kieppeillä. Vielä on 80k jäljellä mutta niistä pidän kiinni. Melko hitaasti vaan tulee lisää tuolla 23-24kh laskentateholla, eikä perse kestä kyllä yhtään euroa enempää laittaa tuohon koriin
Kun tuolleen nyt ruvetaan elvisteleen niin vois laittaa jonkuu kuvan mainereista.. :p
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 107
Kun tuolleen nyt ruvetaan elvisteleen niin vois laittaa jonkuu kuvan mainereista.. :p
kasa koneenraatoja autotallin nurkassa. Jimmsillä oli 23€:n koteloita mynnissä niin ostin jokusen.
Voin laittaa jossain vaiheessa teltan sisältä kuvan, niin näkyy rigejä myös. ETH olisi karvan alle 2Gh, mutta siitä on nyt ainoa LHR rigi louhimassa Flux+parallel.

Tuolla on turvakamerat ja palovaroittimet lähettämässä myös puhelimeen ilmoituksia, niin voi nukkua yön rauhassa :)
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
307
Toi RTM on kieltämättä hankala, reilut puolet paperikätistellyt itse - olis kannattanu malttaa mutta toki hyvin plussalla ollaan. Jotenki oon näkevinäni potentiaalia kun prossuilla hyrskyttää noin hyvin ja nyt jos lykkäisi buumin päälle... Mene ja tiedä näistä sitten...
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Rautapårnå on aina jees.. Tosin siinä se riski että käy tilin päälle kun saa kanssa hyviä ideoita.. sama ku naisilla se et kattovat sistuslehtiä ja saavat hyviä ideoita..
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Mistäs väki päättelee LHR-korttien tuottoasteita?
Minerstat vs Nicehash vs WhatToMine näyttää melko lailla ristiin mitä sattuu...

Mietin tässä, jos jaksaisi pistää LHR-rigin kasaan, kun uusissa komponenteissa kuitenkin ikä ja jälleenmyyntiarvo eri luokkaa kuin GTX-pommeissa, ja kesän jälkeen ei välttämättä enivei LHR:llä oleenää merkitystä.
Screenshot 2021-11-12 at 15.06.02.png
 

Liitteet

Liittynyt
09.06.2021
Viestejä
40
Olen ollut siinä luulossa, että kahta erillistä poweria ei pidä mennä tietokoneeseen laittamaan. Riserin kanssako on turvallista käyttää kahta erillistä poweria? Näytönohjain paikkoja noissa mun pakettikoneen emoissa on kyllä riittävästi(5kpl). Risereilla tästä saisi tietysti kasattua jonkinlaisen rigiviritelmän koneen viereen.

Itse laitoin tämän kaverin ohjeistuksella toisen powerin.


Ja käytin tätä johtoa/adapteria, ja riserit toki, toimii itsellä.



Edit. Toisen powerin ostin sitten jimmsiltä, ei viittinyt mitään vanhaa laittaa, hyvin onnistu vaikka ihan nyyppä olenkin näitten virittelemisessä.

Edit. Ja elämäni ensimmäinen itse kasaamani kone jolla piti tehdä kaikenlaista, käsitellä videoita jne, muuttuikin tälläseksi getto häröpalloksi. :D Mietin kokoonpanon siirtoa lasitetulle parvekkeelle ja pitää sitten nuo 2 näytönohjainta viritellä fiksummin. Koneeessa 2 näyttistä ja risereilla 2.

Alapuolella läppäri jauhaa tällä hetkellä ETC:a.

IMG_20211112_153136.jpg
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 698
Dustinilla olis 6700XT kortteja 725e.. Oli jo ostoskorissa, mutta katsoin vielä kerran mitä tuo kortti antaa hashrateksi niin en jatkanut tilausta :)
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 303
Dustinilla olis 6700XT kortteja 725e.. Oli jo ostoskorissa, mutta katsoin vielä kerran mitä tuo kortti antaa hashrateksi niin en jatkanut tilausta :)
45-46mhs 90-100w powerilla. 699e 3060ti kanssa yhtähyviä tai yhtähuonoja ostoksia. Tosin 6700xt nopeampi peleissä sekä 12gb vram parantanee jälleenmyyntiarvoa.
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
318
Juuri näin ja esim. tällä saa kaikki powerit käynnistymään samaan aikaan sata-liittimen avulla (löytyy myös molex-versio):
hifistelemään kun aletaan niin molemmat powerit tulee virroittaa/maadoittaa samasta virtapiiristä jos ei samasta töpselistä ..
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
45-46mhs 90-100w powerilla. 699e 3060ti kanssa yhtähyviä tai yhtähuonoja ostoksia. Tosin 6700xt nopeampi peleissä sekä 12gb vram parantanee jälleenmyyntiarvoa.
Noi refutkin on tehnyt kauppaansa siinä 750€ hintaan, niin en nyt pidä tuota pahana hintana. 45,5Mh/s ja 85w näyttää refu kulkevan softan mukaan. Yhden uuden laitoin poistoon, ei tuo huonompi diili ainankaan ole kun 699,- hintasen LHR3060ti:t Nyt on itsellä kyllä korttimäärä täysi, jos uusia "hyviä" löytöjä tulee, niin vanhoja myydään pois teltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 527
Onneksi ostitte ne pois kuleksimasta. Kattelin, että 2 jäljellä, mutta ei nyt ei perse kestä enää vähään aikaan lisää kortteja.

Mites noi legion T5 koneet, onko niissä normaali bios vai joku lenvon oma? Saako ne esim boottaamaan ilman näyttistä? Jos laittais usbi tikulla hiveos ja nekin töhin :hmm:
e: Vai voiko niiden onnettomalla cpu coolerilla edes louhia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 728
Onneksi ostitte ne pois kuleksimasta. Kattelin, että 2 jäljellä, mutta ei nyt ei perse kestä enää vähään aikaan lisää kortteja.

Mites noi legion T5 koneet, onko niissä normaali bios vai joku lenvon oma? Saako ne esim boottaamaan ilman näyttistä? Jos laittais usbi tikulla hiveos ja nekin töhin :hmm:
e: Vai voiko niiden onnettomalla cpu coolerilla edes louhia?
T5 koneissa on Lenovon oma melko karsittu BIOS.
Vakio cooleria löytyy montaa erilaista, mutta näissä halvan pään malleissa on aina huono Intelin orkkisfööniä muistuttava alumiinikökkäre. Backplate on teipattu emolevyyn mutta m2.5 ruuvit jos hankkii Partcosta niin voi heittää siihen vaikka Noctuan jäähyksi käyttäen orkkis backplatea.
 
Liittynyt
07.08.2019
Viestejä
195
Onkohan siellä trdeogressa varmasti vastaanottavana osoitteena rtm osoite? En kyllä tuohon oikein osaa itsekään enempää sanoa. Siellä tradeogressa pitäisi näkyä se tuleva siirto kuitenkin.
On, olen siirtänyt toisen koneen rtm lompakosta kymmeniä kertoja tuohon tradeogren osoitteeseen ja menee perille...
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
On, olen siirtänyt toisen koneen rtm lompakosta kymmeniä kertoja tuohon tradeogren osoitteeseen ja menee perille...
Voiskohan tuolla olla verkko jotenkin ruuhkautunut kun tuo kurssi noin on pompannut ja sen takia kestäisi sitten? Ja näkyy siellä tradeogressa että sinne olisi saapuva siirto tulossa?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 638
T5 koneissa on Lenovon oma melko karsittu BIOS.
Vakio cooleria löytyy montaa erilaista, mutta näissä halvan pään malleissa on aina huono Intelin orkkisfööniä muistuttava alumiinikökkäre. Backplate on teipattu emolevyyn mutta m2.5 ruuvit jos hankkii Partcosta niin voi heittää siihen vaikka Noctuan jäähyksi käyttäen orkkis backplatea.
Todellakin karsittu bios. Esim. kotelon tuulettimia ei saa pöhisemään kunnolla kun ei juurikaan säätöä ole kuin Windowsin puolella. Muutenhan se on ihan ok paketti, wifikin valmiina ja toimii Linuxissakin kunhan asentaa driverit, eli ei muuta kuin virtajohto kiinni ja mainaamaan.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 799
Vahvistamaton tarkoittaa ettei sitä siirtoa ole tapahtunut edes verkossa. Se on vaan syötetty pyynnoksi. Mikä on eri kuin että jos vastaanottajapää on kuitannut sen vastaanotetuksi, vai ei.

Toi on siis varsin vanha siirto. Jos tää raptoreum on yhtään samanlainen kuin muut, niin kokeile tehdä uusi siirto jos mahdollista. Silloin se korvaa vanhan. Tuossa listalla näkyy sellainen vaihtoehto kuin abandon transaction. Tuo ei ole menossa läpi.
 
Liittynyt
07.08.2019
Viestejä
195
Vahvistamaton tarkoittaa ettei sitä siirtoa ole tapahtunut edes verkossa. Se on vaan syötetty pyynnoksi. Mikä on eri kuin että jos vastaanottajapää on kuitannut sen vastaanotetuksi, vai ei.

Toi on siis varsin vanha siirto. Jos tää raptoreum on yhtään samanlainen kuin muut, niin kokeile tehdä uusi siirto jos mahdollista. Silloin se korvaa vanhan. Tuossa listalla näkyy sellainen vaihtoehto kuin abandon transaction. Tuo ei ole menossa läpi.
Kyllä, ymmärrän kanssa tuon niin. Aikaa on jo tovi tuosta kulunut, olen louhinut toisen koneen lompakkoon kun siinä ei ole ollut mitään ongelmia. Kaksi siirtoa tuolla lompakolla "jumissa". Ongelma vaan on siinä, että ko. kolikot ei näy lompakossa, ne vaan näkyy tuolla lähetettyjen sivulla vahvistamattomana.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Kauheeta säätämistä tän LHR 3080 ti: kanssa :)

Gminer 2.71 sylkäisi aluksi hienot reilut 93 MHs, mutta sitten alkoi paukkumaan muistien lämmöt 105 - 110 astetta.
Palasin takaisin GMiner versioon 2.69 ja nyt mennään taas noin 80 MHs alle 100 asteen lämmöillä.
Testailen seuraavaksi NBMinerin joskos se pelittäisi paremmin.


1636742229522.png


EDIT:
NBMiner 39.7 pukkaa 86 MHs ja melkein samat muistilämmöt, joten ota näistä nyt sitten selvää :hmm:

1636744565822.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Haiskahtaa päivitykselle? Päivitykset voisi ehkä kirjautua takaisin vaadittavan uudelleenkäynnistyksen jälkeen vanhoilla oikeuksilla. Mä hämärästi muistan jonkun Windows asetuksen tai ominaisuuden joka mahdollistaa tai kieltää tuollaisen.
Eilen illalla pudotin kelloja 1200:sta 1100:aan mutta työpäivän aikana oli taas katkennut louhinta. Kotiin tultuani kaikki näytti normaalilta, mutta sovellukset ja batit oli sammuksissa. Päätin buutata koneen varmuuden vuoksi, ja siinä vaiheessa huomasin että sepä halusikin päivitellä itseään buutin yhteydessä. Eli voi tosiaan olla että on koko ajan ollut kyse päivityksistä. Tosin vähän outoa että kolme päivitystä viikon sisällä, mutta sitä ennen kuukauteen ei mitään.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 101
Laitetaampa muistin virkistykseksi kyssäriä rigien ja näyttisten virroitukseen liittyen. Eli jos mulla on vaikka Gtx 1080 joka tarvii 8 ja 6 pinnisen virtaliittimen+ riserin, niin nämä kaikki voi kytkeä yhdellä ja samalla kaksi haaraisella 8 pinnisellä virtajohdolla kun apuna käytetään 8pin splitter kaapelia? Eikö nämä 8 pinnisen molemmat 6+2 pinniset haarat tuota sen 300W yhteensä? Gtx 1080:n ilmoitettu tdp on 180W ja riser syö max? 75W, eikö tämän pitäisi riittää komeasti? Eikö tällä samalla periaatteella pitäisi olla turvallista kytkeä niin kauan kuin kortin ilmoitetty tdp+riser ei ylitä tuota 300W? ja käytetään tietenkin laadukkaita powereita ja kaapeleita.

Miten porukalla riittää ylipäätään virtalähteiden pci-e virtajohdot, vai oletteko suosiolla hommanneet jostakin erikseen näitä lisää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 527
Todellakin karsittu bios. Esim. kotelon tuulettimia ei saa pöhisemään kunnolla kun ei juurikaan säätöä ole kuin Windowsin puolella. Muutenhan se on ihan ok paketti, wifikin valmiina ja toimii Linuxissakin kunhan asentaa driverit, eli ei muuta kuin virtajohto kiinni ja mainaamaan.
En taida edes vaivautua ottamaan takaisin paketista testattavaksi. Nyt kun muistin, että eihän hp:n pakettikone lähde edes päälle jos takatuuletin irti. Ilman näyttistä aivan turha yrittää.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 370
Semmonen 20kpl 6 tai 8 pin pcie splittereitä kannattaa hankkia heti alkuun. Riippuen powerista 2-3 kpl näyttiksiä yhdelle niin virta riittää. On sitten varallakin letkuja.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 101
Semmonen 20kpl 6 tai 8 pin pcie splittereitä kannattaa hankkia heti alkuun. Riippuen powerista 2-3 kpl näyttiksiä yhdelle niin virta riittää. On sitten varallakin letkuja.
Jep, mutta kun ongelma on että loppuu 8 pin pci-e virtajohdot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 527
Aattelin itse siirtyä virroittamaan risereitä molexeilla. On noita vanhempia powereita missä kiinteitä johtoja ja kovin vähän pci-e liittimiä vaikka hattiwatteja riittääkin.

Tätä täällä taidettiin kysyä jossian vaiheessa:

 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 370
Jep, mutta kun ongelma on että loppuu 8 pin pci-e virtajohdot.
Powerin pcie virtajohto jossa kaksi liitintä: haaroitetaan ensin kahteen joista toinen vielä tuplaksi, sama toiselle liittimelle. Nyt on 6 pcie virtajohtoa joista 1 menee riseriin ja 2 näytönohjaimeen, sama toiseen powerin pcie johdon alkupoeräiseen haaraan.

Toki monessa powerissa on 2 letkua joissa 2 haaraa. Niitä haaroittamalla saadaankin jo 12 pcie virtajohtoa. Ei lopu virtajohdot mutta tehot voi loppua powerista.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 698
Kauheeta säätämistä tän LHR 3080 ti: kanssa :)

Gminer 2.71 sylkäisi aluksi hienot reilut 93 MHs, mutta sitten alkoi paukkumaan muistien lämmöt 105 - 110 astetta.
Palasin takaisin GMiner versioon 2.69 ja nyt mennään taas noin 80 MHs alle 100 asteen lämmöillä.
Testailen seuraavaksi NBMinerin joskos se pelittäisi paremmin.




EDIT:
NBMiner 39.7 pukkaa 86 MHs ja melkein samat muistilämmöt, joten ota näistä nyt sitten selvää :hmm:

Uusin t-tex antoi itsellä ainakin 3060:n kanssa kovimmat lukemat testatuista minereistä.

Toki tuossa taitaa olla 1% fee ja gminerissä pienempi, joka voi heilauttaa vielä tilastoja toiseen vaakakuppiin.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Kannattaa tuossa soveltaa 80% sääntöä, 24/7 louhintaa jatkoroikan päässä -3,7kW niin alkaa roikat (2.5mm2) kuumenemaan ja sukojen kohdalla liitokset sulamaan..nimimerkki : kokeiltu on :D ..nyt 3 vaihe voimavirta 3x35A taulusta..ilmeisesti tuo on 3x16A mikä nyt tulee rigeille. Kokonaiskuorma tällä hetkellä n 3.8kW / 1.08GH, tuota saisi vähän pudotettua ..ehkä 150W tj..jos laittaisi nykyiset 4 rigiä kahteen emoon, H110..ei ole nyt viitsinyt alkaa säätämään ettei pääse fomo iskemään kun rigit offline :rofl:
Suuntaa antava toi mitä mikäkin sulake kestää, eli ihan perus matikkaa:

Sulakkeen koko (esim 10A) x verkkojännite (eli 230V) = mitä mikäkin sulake noin suurinpiirtein kestää. Ehkä n. plus miinus 5-10% todellisesta arvosta. Toki on järkevää huomioida tuo et jos piuhat on aivan äärirajoillaan 24/7, on fiksuu huomioida kaapeleiden kuumuminen sekä jos on jotain jatkoroikka virityksii et tulevat käymään sit lämpiminä. Joku lidlin roikka joka maksaa 5€ kaupas ei välttämättä ole tarkoitettu kestämään et sen perään lyödään kiukaan verran kuormaa ja sitä pidetään kuormitettuna monta kuukautta putkeen yötä päivää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 527
Nyt alkaa jo vähän harmittaa että joku 80-90k RTM on tullut myytyä tuolla sentin kieppeillä. Vielä on 80k jäljellä mutta niistä pidän kiinni. Melko hitaasti vaan tulee lisää tuolla 23-24kh laskentateholla, eikä perse kestä kyllä yhtään euroa enempää laittaa tuohon koriin
Jos olisin itse alotellut aikaisemmin niin varmaan olisin sortunut samaan. Oma posse on about sama, 100k taitaa mennä rikki päivän parin sisällä. Toivotaan vaan, että kaikki aikaisin aloittaneet ja paljon kolikkoa saaneet on olleet paperikäsiä ja myyneet killinkinsä pois. Ettei sieltä floodata miljoonia kolikkoja ja rommata arvoa.

Eihän tätä enää tule paljon yhtään, mutta toivotaan, että timanttikädet toisi profitin jossain vaiheessa. Tai no minerstatin mukaan tällä hetkellä taas yksi 3900x tuottaa about sen mitä yksi 3070:kin joten ei voi sanoa ettei mitään.

24h vola alkaa koputella miltsiä :nb:. Nousispa tonne raven coinin tasolle niin vois myydä puolet XD
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 101
Powerin pcie virtajohto jossa kaksi liitintä: haaroitetaan ensin kahteen joista toinen vielä tuplaksi, sama toiselle liittimelle. Nyt on 6 pcie virtajohtoa joista 1 menee riseriin ja 2 näytönohjaimeen, sama toiseen powerin pcie johdon alkupoeräiseen haaraan.

Toki monessa powerissa on 2 letkua joissa 2 haaraa. Niitä haaroittamalla saadaankin jo 12 pcie virtajohtoa. Ei lopu virtajohdot mutta tehot voi loppua powerista.
Tämä ei kyllä kuulosta kovin turvalliselta, varsinkin kun noi splitterit on useimmiten täyttä kiinan höttöä joissa ohuet johdot. Maksimi kuorma mitä laittaisin yhteen 8 pin pci-e haaraan on 150W, vaikka kortit alikelloteaan jne, pitää ottaa huomioon että jos kellotukset jostain syystä resetoituu, niin pitää laskea sen mukaan mikä kulutus on silloin, tai jos rigi kaatuu ja kortti/kortit lähtee pyörimään täydellä teholla, jos haluaa siis ottaa varman päälle. Eli ongelma ei ole ainoastaa se että powerista loppuu teho, vaan jos kaapeli laitetaan ottamaan enempi virtaa kuin se on suunniteltu, johto ja varsinkin huonolaatuinen johto voi kärähtää ja sytyttää tuleen koko hoidon, menikö paljon metsään? :D

Laitetaas tää video, koska täällä on varmasti porukkaa jotka aloittelee hommaa.

 
Viimeksi muokattu:

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Tämä ei kyllä kuulosta kovin turvalliselta, varsinkin kun noi splitterit on useimmiten täyttä kiinan höttöä joissa ohuet johdot. Maksimi kuorma mitä laittaisin yhteen 8 pin pci-e haaraan on 150W, vaikka kortit alikelloteaan jne, pitää ottaa huomioon että jos kellotukset jostain syystä resetoituu, niin pitää laskea sen mukaan mikä kulutus on silloin, tai jos rigi kaatuu ja kortti/kortit lähtee pyörimään täydellä teholla, jos haluaa siis ottaa varman päälle.

Laitetaas tää video, koska täällä on varmasti porukkaa jotka aloittelee hommaa.


Tämä video kannattaa kaikkein mainausta aloittelevien katsoa ajatuksella loppuun asti vaikka pitkä onkin.
150W on se max ja sillä siisti niin ei tarvitse tilailla palokuntaa paikalle.
Itse olen etätöissä himassa päivät, joten voin vahtia rigejä 24/7 paikanpäällä niin kerkee ainakin jotain tekemään jos leimahtaa.
1080 menee itsellä vähän just siinä rajoilla 165W mutta kun on laadukas poweri niin hyvin on kestänyt yhdellä piuhalla powerista (Tätä en kuitenkaan suosittele).
Tein testin pari viikkoa sitten tuon 1080 ti:n kanssa yhdellä piuhalla (222W) ja piuha lämpeni hetken mainauksen jälkeen niin kuumaksi ettei sitä voinut sormilla koskettaa paria sekuntia enempää.

1636751311932.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 772
Viestejä
4 279 113
Jäsenet
71 530
Uusin jäsen
NYK013

Hinta.fi

Ylös Bottom