e:
Sieltä se tuli:
Kuun vaihteessa heilahtaakin sitten 4 rikki heittämällä. Ai, että sopis sellanen crypto talvi mulle tähän paikkaan.
Huhti-syyskuu sähkönkulutus ollut 5MWh ja lokakuu 7MWh. Saa nähdä mitä se joulukuussa on 8-9MWh varmaankin... ei taida nallit riittää talossa. Onneksi sauna remontissa
. Ei varmaan voisi muutenkaan käyttää.
Pelkkien koneiden vai? Kuinka paljon sulla oli CPU mainereita? Mulla on jotain 2,3 kWh kuukaudessa per ETH MH/s. Katsottu viime kuusta, jolloin oli keskimäärin yksi CPU maineri mikä ei niin paljon näy noiden näyttisten päälle, kun jokainen kone(siis pl. näytönohjaimet) kuitenkin vie jotain ilman CPU maineriakin. (loppukuusta taisi ehtiä jo toinenkin tulille, mutta alkukuusta ei ollut yhtään)
Mulla olisi "pitänyt" jo tulla pari 3060 Ti non-LHR gigantista, mutta kuten noita tilatessa arvelinkin, ei taida non-LHR malleja oikeasti enää olla tulossa. Kun noi oli tilattu nyt noin pari kuukautta sitten, mikä tuntui oudolta että silloin vielä myydään non-LHR. Ne oli noita PNY:tä. Nyt tuolla on hitosti eri PNY bundleja ja paljaitakin, mutta ei noita non-LHR.
Pari niitä Powerin 6600 XT laitoin tulemaan, mutta en Poweristakaan oikein tiedä, kuinka paljon ne on ylibuukannut tilauksia.
Olet kyllä hurjan hyvin lisännyt kalustoa. Ja nyt tässä parin viimeisen kuukauden ajalta, nää tuottotasot tuntuvat melko vakailta, joten hyvin luultavasti saat hemmetin hyvät tienestit yhteensä.
Päivitin tuonne vanhempiin viesteihini, mutta sain nuo RTM:n kokonaan muutettua euroiksi.
Vajaa 1200 RTM luovutettu, 16.38 EUR saatu. Yhden RTM:n arvo hieman muutama desimaali puuttuen 1,4 eurosenttiä. Vastaavasti jos miettii kuinka paljon hattiwatteja tuolla saa, noin 12 senttiä per kWH hinnalla. 136 kWh. (joo tällä hetkellä maksan vielä hieman vähemmän mutta menee määräaikainen umpeen vuoden lopussa)
Vaikka suurin osa tuosta tulikin vain 9600K:n mainatessa yksinään, niin jos laskisi että tuo tämänhetkinen parivaljakko jos kuluttaisi 120W yhteensä(ei kuluta), niin tuolla maksaisi 47 päivää. Kyllä se selvästi on tuottoisaa. Tuotto itsesään on kyllä heikohko.
Kyllä mun mielestä edelleen CPU mainaus on ihan posketon konsepti, ihan kuin se oli silloin kun Monero oli lähinnä se mitä mainattiin. Just sen takia koska maailma on täynnä tietokoneita, ja koska jopa tuo Ivy Bridgekin tuottaa voittoa. Tuo malli on julkaistu Q2'12. Tietenkään jokainen ihminen ei ala CPU mainaamaan olemattomien tuottojen takia, mutta kun se rauta on jo olemassa, sitä on valtavasti ympäriinsä. Ja pohjoisella pallonpuoliskolla on talvi alkamassa. Ei mitään järkeä isommassa mittakaavassa mutta vedetään täysillä niin kauan kuin pystyy.