Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Sitä vähän pelkäsinkin ettei AIO ratkaisua näille ole olemassa :/. No kai pitää tyytyä sitten jotain niksi pirkkailemaan...
Youtube pullollaan videoita kuinka tyynyjä vaihdellaan, mut ymmärtääkseni moni saanu aika kivasti viilennettyy kun ne tunkee niitä siilejä niiden kuumien muistipalikoiden päälle (vaikkakin takapelti vielä edessä) ja sit vielä siilin päälle puhallin kiinni millon milläkin, nähtävästi nippusiteet on kovassa huudossa.. mut tällä niksillä kuumuus muistiltä menee siiliä pitkin eteenpäin ja puhallin puskee sen huitsin kuuseen siitä kuumentamasta korttia ja a'vot niksi pirkkailijat pitää takuunsa voimassa ja kortit viileinä. Käyhänsä noinkin.

Kattelin täs näitä Thermalright odyssey tyynyjä, eipäs nääkään ilmasia ole (hirvee ylläri) mut jos on näin tehokasta kamaa, ilmankos se hieman maksaa.

Nyt sit vaan tulee seuraava kyssäri, pitääkö mun ostaa kaikkia eri paksuuksia saman verran kun ek'ssa tuli mukana? Kun katson ohjekirjasta eri paksuudet ja tyynyjen koot, tarvitsisin 7 kpl tyynyjä ja kolmea eri koko siis..?!

Maksaa 250 dollarii alihöpöhöpöekspressis.
 

Liitteet

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Paljon sitte olette louhineet, kauan? ja paljonko puhdasta voittoa (esim. sähkö vähennettynä)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Youtube pullollaan videoita kuinka tyynyjä vaihdellaan, mut ymmärtääkseni moni saanu aika kivasti viilennettyy kun ne tunkee niitä siilejä niiden kuumien muistipalikoiden päälle (vaikkakin takapelti vielä edessä) ja sit vielä siilin päälle puhallin kiinni millon milläkin, nähtävästi nippusiteet on kovassa huudossa.. mut tällä niksillä kuumuus muistiltä menee siiliä pitkin eteenpäin ja puhallin puskee sen huitsin kuuseen siitä kuumentamasta korttia ja a'vot niksi pirkkailijat pitää takuunsa voimassa ja kortit viileinä. Käyhänsä noinkin.

Kattelin täs näitä Thermalright odyssey tyynyjä, eipäs nääkään ilmasia ole (hirvee ylläri) mut jos on näin tehokasta kamaa, ilmankos se hieman maksaa.

Nyt sit vaan tulee seuraava kyssäri, pitääkö mun ostaa kaikkia eri paksuuksia saman verran kun ek'ssa tuli mukana? Kun katson ohjekirjasta eri paksuudet ja tyynyjen koot, tarvitsisin 7 kpl tyynyjä ja kolmea eri koko siis..?!

Maksaa 250 dollarii alihöpöhöpöekspressis.
Noi on 12cmx12cm, mistä leikellä sopivan kokosia. Et sä tartte 3x niitä jos yksi kortti :D

e: Ja muuten tohon. Mulle sopis joku, että annan kauppiaalle 300€ ja sitten sieltä tulee sellanen sämpylä minkä väliin tungen riisutun kortin ja ruuvaan radiaattorin kiinni kotelon kylkeen ja avot. Takuulla ei mulle juuri mitään väliä ole, mutta ei jaksa räpeltää vesijäähy settejä.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Noi on 12cmx12cm, mistä leikellä sopivan kokosia. Et sä tartte 3x niitä jos yksi kortti :D

e: Ja muuten tohon. Mulle sopis joku, että annan kauppiaalle 300€ ja sitten sieltä tulee sellanen sämpylä minkä väliin tungen riisutun kortin ja ruuvaan radiaattorin kiinni kotelon kylkeen ja avot. Takuulla ei mulle juuri mitään väliä ole, mutta ei jaksa räpeltää vesijäähy settejä.
Anna mulle 300€ niin veistelen sulle tyynyt, blokit, backplatet yms setit paikalleen.

Joo, kiitos, oli hyvä huomio toi et tosiian toi 1200 tarkotti 1200mm pituudeltaan. Mut yks tyyny kutakin, ei tullu halpaa tästä siltikkään, yhyy, itken. Elmo todellakin hieron sulle kortin kuntoon ku annat mulle vähä tyyny rahaa, hahaa!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Anna mulle 300€ niin veistelen sulle tyynyt, blokit, backplatet yms setit paikalleen.

Joo, kiitos, oli hyvä huomio toi et tosiian toi 1200 tarkotti 1200mm pituudeltaan. Mut yks tyyny kutakin, ei tullu halpaa tästä siltikkään, yhyy, itken. Elmo todellakin hieron sulle kortin kuntoon ku annat mulle vähä tyyny rahaa, hahaa!
No nyt ku sanoit, että saa alta kolmeen sataan (katoin vaan aluksi, että jimssillä blokit jota 150€/kpl). Niin oishan tollanen byskin tuotoksilla varustettu varmaan ihan ok ja näemmä saa nykyään jopa valmiita letkuja. Vois odottaa, että tulee BF tarjoukseen kylläkin ensin.





Voin ostaa sulta sitten noita tyynyjä jos jäi yli :)
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
Noiden tyynyjen kanssa kannattaa olla tarkkana. EK (ja kumppanit) pistää blokin mukaan aina niitä aataminaikaisia 3,5 W/mK tyynyjä mitkä toimivan ihan hyvin vielä GDDR5 aikakaudella. Nyt GDDR6(X) aikakaudella nuo tyynyt ovat auttamatta aivan liian heikkoja lämmönjohtokyvyltään, vaihtamalla vesiblokissa tyynyt 12 W/mK luokan tyynyihin niin muistien lämmöt tippuvat suoraan sen 20 astetta.
Eli ei tuo vesijäähdytys autuaaksi tee jos nuo lämpötyynyt jättää vakioksi.
Meinaatko että putois muistien lämmöt mulla 68-70:sta n.50:in tyynyt vaihtamalla?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
No nyt ku sanoit, että saa alta kolmeen sataan (katoin vaan aluksi, että jimssillä blokit jota 150€/kpl). Niin oishan tollanen byskin tuotoksilla varustettu varmaan ihan ok ja näemmä saa nykyään jopa valmiita letkuja. Vois odottaa, että tulee BF tarjoukseen kylläkin ensin.





Voin ostaa sulta sitten noita tyynyjä jos jäi yli :)
No ei ole pahan hintanen jos saat tolla lämmöt ja melut alas.

Pistin kutakin kokoa alibaba pojilta tulemaan. Tulee varmaan lähimpään postiin ens kesän keskiviikkona mut samapa se, tilaus on vetämässä, tulee kun tulee.. pääsen sit taas veistelee niitä vitsin skeidoja paikoilleen, täytyy sanoa ettei ollut mitään maailman mukavinta puuhaa. Kaikkein vaikein osuus siin touhus oli mun mielestä se kun niistä tyynyistä pitää ottaa se tarra pois, ei meinannu välil lähtee ei sit millää. Meinas mennä järki.

Palaillaan astialle jos extra tyynyjä jää, enhän mä niil ylimääräsil mitään sit tee kun kortti paiskii hommii tos uudet tyynyt sisässään.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
Voinko muuttaa kesken kaiken lompakon osoitetta? Eli jos on etheriä poolissa pending-tilassa odottamassa gwein laskua, mutta haluaisinkin saada ne coinbaseen enkä coinmotioniin, niin onko se mahdollista? Nuo siirrot coinmotionista on niin sikahintaisia, että raha joka sinne päätyy pysyy aika tehokkaasti siellä. Jotain tyyliin 25% vetävät välistä...
Pääsääntöisesti ei. Jos sulla on käyttäjätunnus sinne pooliin, niin silloin hyvin voisi olla mahdollista muokata payout osoitetta. Mutta siinä tapauksessa sä et kysyisi, eli ei ole. Jossain tapauksissa jos käytät payout osoitteena omaa wallettia, noi pooli suostua osoitteen vaihtoon koska voit todistaa omistavasi sen osoitteen allekirjoituksella kyseisestä osoitteesta. (jos pooli tukee tuollaista ominaisuutta) Mutta tietysti et omista sitä coinmotionin deposit osoitetta.

25% mistä määrästä? Ja miksi haluat siirtää kryptoja pörssistä toiseen. Ei kai ne myymisestä ja rahan siirtämisestä tuollaisia veloita? Toki coinmotion on tunnetusti hintava. Mutta ei ne nyt yli 5 prosenttia voi pyytää yhteensä myynnistä ja rahojen siirtämisestä. Kai? Tarkoitan siis että jos haluat jatkaa holdailua, niin senkun myyt, ja siirrät ne rahat parempaan pörssiin, ja ostat kryptot takaisin. Samaa tavaraa ne kaikki on, kryptokolikot ovat "fungible" eli niillä kolikoilla ei ole sarjanumeroita joka tekisi niistä yksilöitä.



Eikös Coinmotion ota 2% kun muuttaa lompsasta euroiksi? tosin täällä kuullut valitusta että siellä tarjotaan ihan onnetonta vaihto/osto kurssia, yleiseen kurssiin nähden.

En jaksa alkaa häsläämään uuden lompakon kanssa ennen kuin nähdään että tuleeko ensi vuonna jostain shitcoinista mainaamisen arvoista, ja täten tarvii lompakkoa, koska coinmotionissa valikoima ihan onneton.
Jos käyttää näiden pörssien yksinkertaista näkymää, niin maksaa hitosti extraa. Esim. Coinbase käyttää paitsi reippaasti suurempaa kurssia, niin myös erillistä feetä. Ethereumia tonnilla ostaessa visa kortilla, ne käyttää 20 euroa huonompaa kurssia, ja lätkäisee tähän päälle vielä erikseen ilmeisesti 3,9% feen. Toi 20 euroa huonompi kurssi itsessään on jo prosenttina luokkaa 2%.(tonnista) Mä en pysty äkkiseltään katsomaan miten verran ne käyttää huonoa kurssia ja repii ylimääräisiä kustannuksia myynnin päälle, koska mulla on tuolla vaan 0.00000002 ETH ja sen arvo pyöristyy nollaan, joten se ei näytä minkä verran se maksaisi.


Sen takia jokaisen kannattaakin käyttää coinbase pro:ta. Itse vaihdon kulu on 5 promillea ja luultavasti toki eurojen siirto koko coinbaseen saattaa maksutavasta riippumatta maksaa jotain. Mutta se ei voi maksaa tuota 5 prosentin luokkaa yhteensä.



(kirjoitin tän pitkälti eilen sunnuntaina, mikäli jotkut pienet numerot ovat ehtineet muuttua tässä reilun vuorokauden aikana)
Olen nyt vihdoin saanut aikaiseksi alkaa myydä tuota Raptoreumia ekan testierän. Tää postaus sopii melko kattavaksi suuntaa antavaksi ohjeeksi aiheeseen. Pörssejä minkä kautta voidaan saada oikea rahallinen arvo CPU mainaukselle löytyy:



Alunperin ajattelin tuota Southexchanhgea pari viikkoa sitten, mutta nyt kokeilen Dex-Tradea.(newsflash, se ilmeisesti se ei ole oikea DEX vaan tavallinen keskitetty kryptopörssi, toki erotuksena tuttuihin pörsseihin(coinbase, binance jne) että tuolla ei voi liikuttaa rahaa, vaan on pelkästään krypto-krypto vaihtopareja kuten lähes kaikki nuo pienemmät pörssit)
RTM voluumiltaan suurin on tuo Trade-Ogre, tuo Dex-trade on pienin noista kolmesta. Tuolta coingeckon kautta noitakin näkee. Yleisesti ehkä useimmilla voisi suositelluin olla tuo Trade-Ogre, mutta loppu kirjoitettu sen mukaan mitä itse käytin. Päädyin tuohon erityisesti myynnin ja siirtojen kulujen takia.

Tuolla on kaksi RTM paria, BTC ja USDT(tether). Koska noiden hintaero on niin suuri, BTC vaikutti huonommalta. Siis noissa on "vaihtokurssi", ja kun se RTM/BTC vaihto on tällä hetkellä 0,00000019 , niin sen takia että noissa on melko rajallinen määrä desimaaleja(tarpeeseen nähden), se tuo tuohon vaihtopariin epätarkkuutta koska noi desimaalit mitä ei ole tarpeeksi, niin se tavallaan leikkaa siitä hinnasta pois.

Näitä pörssejä joissa vaihdetaan vaan kryptoja vertaillessa hyvin nopeasti törmää näihin kulutaulukoihin:




Ne jotka ovat käyttäneet esim. Coinbase pro:n kautta order book tyyppistä systeemiä, tuo on melko selvä systeemi. Jos suoraan myy/vaihtaa kryptonsa jonkun olemassa olevaan ostotarjoukseen(market order), maksaa taker feen. Jos syöttää order bookkiin oman myynti-ilmoituksen(joka ei välittömästi toteudu), maksaa maker feen. Noi siis maksetaan siinä vaiheessa kun se vaihto tapahtuu, ei syöttäessä. Useimmissa näissä on noi vaihtokulut luokkaa Binancen(promille) ja coinbase pro:n(5 promillea) väliltä.

Tässä tapauksessa tuota saatua tehteriä voidaan siirtää suoraan. Jossain muissa pörsseissä voi joutua (käytännössä) tekemään toisen vaihdon. Tässä kohtaa siis puhutaan noista siirtokuluista isoihin fiat-pörsseihin.

Tether on siis stablecoin token eli sen pitäisi olla aina dollarin arvoinen. Tässä törmätään siihen että tetheriä kuten muutamaa muutakin yleistä tokenia, löytyy useammasta eri kroptoverkosta. ERC 20 viittaa Ethereumiin, TRC 20 Tron network, Omni Bitcoiniin. Näillä on siis eri siirtokulut. Esim. monissa noissa pörsseissä tuntuu ethereum verkon Tetherin siirtokulu olevan 50 dollaria. Jos sulla on miljoona RTM, niin silloin se ehkä on siedettävä tai miltei merkityksetön, mutta muutoin tuollainen siirtokulu on tietysti aika mahdoton maksaa.

Yleisesti edullisempia on Litecoin (LTC), Binance coin BNB(Binancellakin on kaksi erillistä verkkoa, BEP2 ja BEP20, mikä hemmetin ero noillakin on koska kyse on kokonaan keskitetystä verkosta joka pyörii Binancen palvelimilla ja tietääkseni ulkoisesti kyse on ethereumin kopiosta ilman tätä hajautettua lohkoketjua??), Dash (DASH). Isommilla määrillä BTC siirrot voivat olla riittävän edullisia jossain paikoissa. ETH tuntuu olevan aina kallis noissa jokaisissa pörsseissä, kuten siis kaikki ethereumin verkossa pyörivät muut tokenit. Enemmän tai vähemmän, ne kaikki joutuu maksamaan ETH bensaa ja se on tunnetusti kallista se.

Jaa ei, mielestäni viimeksi kun katsoin tuon tetherin siirto binancen verkossa olisi ollut halvempi. Nyt se näyttää olevan 80 (dollari)senttiä. No eihän mulla ole tuollaiseen varaa, se on liki puolet mun koko tether omaisuudesta! (tässä vaiheessa stooria olin siis myynyt vajaa pari sataa RTM:ää tetheriksi). Tähän piti laittaa hieno kuva mutta antaa olla.

Joten tässä mä skippaan muutaman(lue: vitusti) vertailun mikä tehty taustalla, esim. LTC siirto maksaisi ~0,20 euroa. Mikä olisi mahdollista(maksaa), mutta se on silti 20 senttiä kalliimpi kuin ilmainen BNB siirto BEP 20 verkossa. Ja sattumoisin olen käyttänyt Binancea lähes pääpörssinä nyt tässä jotain 5 kuukautta, joten eikun BNB:tä ostamaan noilla tethereillä.

1636412256376.png

Tässä välissä myös tietysti vertailin kursseja koska isojen pörssien kurssit ovat melko lähellä toisiaan, mutta tuollaisessa pienessä pörssissä jonkun krypton kurssi voi olla epäedullinen suhteessa isomman pörssin kurssiin. Siten että esimerkiksi jos LTC kurssit ovat lähempänä toisivaan, voisi olla halvempaa ottaa tuo litecoinina ja siirtää se maksaen se 20 senttiä siirtokuluna, kuin ottaa suurempi kurssitappio BNB:nä ja siirtää ilmaiseksi.

No jaa, sen jälkeen kun vaihdoin noi tetherit binance coiniksi, homma räjähtikin käsiin. Paitsi että se ei ole ilmainen, vaan maksaa silti 0,0008 BNB eli noin 0,4 euroa, sen jälkeen tuolla täytyi tehdä vaikka mitä varmennuksia sähköpostilla ja google authenticatorilla jotta mä voin siirtää ulos sen kulun jäljelle jääneen noin 0,0019 BNB:n summan.

Eli mä tulkitsin tuon "minimal" tarkoittavan pienintä BNB MÄÄRÄÄ minkä voi siirtää ulos, se olikin pienin kulu. Tuossahan on ihan selvästi "0% ja fixed 0", eikö? Jolloin sen olisi kuulunut olla ilmainen. Huoh.

Ja tosiaan tuossa joutui ihmeen monta eri varmistusta tekemään ja näpyttelemään tuosta authenticatorista ja sähköpostista, jotta saisi sen siirtokulun jälkeen käteen jäävän noin 1 euron arvoisen BNB murto-osan ulos tuolta. Enemmän tuo kyrsi kuin tuo 0,4 euron ilmainen siirto.

Noh, se siirto sinänsä meni läpi Binanceen aika nopeasti. Arvatkaa sainko sen myytyä euroksi? Tietenkään en. Ensinnäkin pienin BNB summa minkä voi myydä, on 0,001 BNB, eli tuosta kivasti leikkaantuisi lähes puolet pois. Suurempi ongelma on että sen myynin arvo täytyy olla vähintään kymmenen euroa eli noin 0,017 BNB.

Noh sinänsä, tuossa tuli selvitettyä ainakin itselle että tuolta pikkupörssistä sai melko kohtuullisin kustannuksin ulos noi raptureumit jossain muodossa jonka saa sitten myytyä oikeassa isossa pörssissä. Mun testimyyntini oli alle 200 RTM, joka oli arvoltaan alle kaksi dollaria.

Binancessa voi käyttää pieniä BNB summia myydessä ethiä, sen myynnin kuluihin. Esim. mun viimeisin ETH myynti oli noin 0.08 ETH josta sai 340 euroa, ja kulut olivat n. 0,00054 BNB eli silloisella viikon takaisella kurssilla noin 0,25 euroa. Binancessa normaali maker&taker fee on promille, mutta tuota BNB:tä käyttäessä sen maksamiseen, se on 0,75 promillea.

Tärkein kuitenkin tapahtui eli tuli kokeiltua ja todettua että tuo nimellisesti toimii. Noissa pienissä pörsseissä kun ei lue yhtään mitään esim. siitä että millä kriteereilla ja milloin ne vaatii KYC prosessin. Ei tuollakaan. Siellä on kyllä tälläinen erillinen sivu, Dex-Trade mutta tuossa ei mitään lue että millä määrillä ja summilla joutuu tekemään mitäkin. Jouduin tähän mennessä ottamaan vain google authenticatorin käyttöön, ja erityisesti tuossa cryptojen pois siirtämisessä räpläämään tolkuttoman määrän eri koodeja. Siinä oli yksi koodi mikä piti käsin kopioida siitä ruudulta, samalle ruudulle. Se siis piti lukea silmillä ja syöttää sormilla siihen sivulle. Ihmeellinen "varmistus", en ole missään muualla tuollaiseen törmännyt.

Varsinkin suhteessa niiden alunperin vajaan kahden tetherin arvoon noi eri koodien syötöt tuntuivat ikäviltä. Seuraavaksi mä tietysti kokeilen myydä loput tuosta RTM:stä. Katsoen uudestaan tuon feen sivun, litecoin taitaa tuolla olla halvin kuluiltaan, noin 0,2 euroa.


Noh, tässä välillä tein myös pikaisesti uuden vertailun Trade Ogreen, vaikka ekalla kerrallakin se näytti hieman huonommalta kuin tuo southexchange. Eli siellä näyttäisi useimpien siirtokulut olevan paljon korkeammat, mikäli siis uskoo sellaisenaan niiden fee sivua.

Siellä ON joitain hyvin matalan siirtokulun kryptoja NIMELLISESTI olemassa, joita isot pörssit tukee kuten XRM ja XPR. Mutta tuolla voi vaihtaa RTM:ää vain BTC tai LTC. Se BTC on edelleen huono vaihtopari raptereumille koska siinä vaihtokurssissa on liian vähän desimaaleja, ja tuota LTC:tä taas ei voi vaihtaa suoraan XRM tai XPR. Sitä voi vaihtaa suoraan vaan eri randomeihin neverheard coineihin, joita ei tunnu Binance tai Coinbase tukevan joka tapauksessa. Plus kaksi vaihtoa tuolla tarkoittaa noin neljän promillen vaihtokuluja.(matemaattisesti kaksi kertaa 2 promillea peräkkäin on yhteensä hieman alle neljä promillea). Kun taas tuolla Dex tradessa kaksi peräkkäistä vaihtoa maksaa hieman alle 2 promillea(eli ensin RTM->USDT->LTC) Tuon LTC:n kulut jos nuo on oikein, on jotain siis mainitut 0,2 euron luokkaa. Esim. 10 euron summalla kahden promillen ero vaihtokulussa tarkoittaa noin saman verran kuin tuo LTC siirto itsessään tuolla Dex-tradessa.

Mä laitoin juuri tuon isomman satsin myyntiin, nimellishintakin on kivasti hieman noussut tänään. Tuosta 1000 RMT satsista pitäisi irrota noin 12 tetheriä, jotka sitten vaihdan tällä kertaa LTC, ja siirrän sen toivottasti vähäisemmällä kululla binanceen. Tuolta Binancesta ei välttämättä saa kaivettua mikä on minimieurosumma LTC myynnille, ellei kaikille kolikoille ole sama 10 euroa.

Päivitän tähän tuon satsin nettomyyntihinnan(Binancesta joko euroina mikäli tuon LTC summan saa myytyä sellaisiksi, tai sitten kyseisen LTC summan euroarvon), ja kokonaiskulut väliltä raptoreum core wallet ->Binance kunhan noi myynnit menee läpi. Tällä hetkellä tuo RTM->USDT on toteutunut ja laitan ihan kohta USDT->LTC vaihdon menemään.

EDIT nyt torstaina:
No niin nyt mä sain Binancesta meklarinhinnan RTM->EUR kokonaisuudelle.
Vajaa 1200 RTM luovutettu, 16.38 EUR saatu. Yhden RTM:n arvo hieman muutama desimaali puuttuen 1,4 eurosenttiä. Vastaavasti jos miettii kuinka paljon hattiwatteja tuolla saa, noin 12 senttiä per kWH hinnalla. 136 kWh. Vaikka suurin osa tuosta tulikin vain 9600K:n mainatessa yksinään, niin jos laskisi että tuo parivaljakko jos kuluttaisi 120W yhteensä(ei kuluta), niin tuolla maksaisi 47 päivää. Kyllä se selvästi on tuottoisaa. Tuotto on kyllä heikohko.

Tässä tosiaan sain hieman extraa siitä että mulla jäi sunnuntaina roikkumaan tuo LTC siirto. Olin myynyt RTM->USDT ja ostanut LTC:tä noin 205 dollarin(siis 1 USDT) arvolla, mutta tuo LTC olikin sitten päättänyt nousta arvossaan ennenkuin ehdin sitä siirtää Binanceen ja myydä. LTC siirtokulut olivat siis melko pienet, noin 25 senttiä jos laskin oikein.

Voin tämän kokemuksen perusteella ihan hyvin suositella tuota dex-trade sivustoa. Jälkimmäisellä kerralla siirtoa aloittaessa, kun siellä tarvii siis kolme eri tyyppistä vahvistusta jos siirtää kryptoja ulos, niin se viimeinen, vahvistussähköposti tuntui tulevan hitaasti. Siinä meni ehkä 10-20 minsaa. Sen jälkeen itse siirto toteutuu ihan ripeästi. Siis tuosta sähköpostista tarvitsee klikata vahvistus, ei kyse ole sen vahvistuksesta että siirto on tapahtunut, vaan sen että sitä ihan aikuisten oikeasti haluaa siirtää omia kryptojaan, ihan kuin oikean salasanan ja tunnuksen tietäminen tuonne sivustolle, ja tunnukselle sidottu google authenticator koodi ei riittäisi.

Tuossa ylläolevissa numeroissa on skipattu se pieni alle 200 RTM testierä, sekä RTM/EUR "hinnasta" että tuotosta. Kyllä siitäkin erästä jotain hiluja sai vaikka siirtokulut olivatkin suhteettoman suuret ja en voi myydä suoraan sitä BNB koska sen määrä ei tosiaan riitä, plus sille on pieninä määrinä käyttöä kun saa alennuksen binancen vaihtokuluihin, normaalista promillesta ->0,75 promilleen.



Raptoreumin tuotosta yleisesti.(*)

Olen siis tässä noin kuukaudessa saanut reilun tuhat sitä mainattua 9600K:lla. Tuon sähkökustannus on luokkaa 52 kWh eli reilu 6 euroa. Eli riippuen arvion tarkkuudesta, hieman/reilusti yli puolet tuotosta menee sähköön. Tällä näin ekalla kerralla tuli ylimääräisiä siirtokuluja tuosta BNB harha-askeleesta joka oli aika hankalasti vältettävissä koska melko selvästi siinä fee taulukossa luki virheellisesti että se olisi BEP20 verkossa ilmainen, vaikkei ollutkaan.

Jonkunsorttinen keskiarvo tälle prossulle on 400+ h/s.
Koodi:
gr: rtm.suprnova.cc
                      Periodic Report     1m49s        16d11h
                      Share rate        0.55/min     7.20/min
                      Hash rate         63.01h/s    427.46h/s   (226.90h/s)
                      Lost hash rate     0.00h/s       5.01h/s
Tuo on suhteellisen lyhyeltä aikaa taas nykyisillä säädöillä, olen tiputtanut prossun tehoa ja minellisesti hashrate nyt jokusen tuntia myöhemmin on noussut 480 h/s. Mutta samalla tänään ja eilen en ole juuri pelannut, mikä siis kevyilläkin peleillä vie jonkin verran hashratea.

Mulla on nyt hetken aikaa, oliskohan ollut alle viikon, toinenkin vanha Intelin Ivy Bridge 4/4 mainaamassa. Oliskohan se jotain 300 h/s. Sen ehkä 30 watin kulutus on suhteessa paljon alhaisempi, koska se vaan mainaa 24/7 tekemättä mitään muuta. Vaikka XTU näyttää sillä noi turbon wattirajat ja niitä nimellisesti sai muokattua, ei sillä kuitenkaan saanut tehoja tiputettua softalla niin helposti. Se ei siis reagoinut niihin vaikka muutin niitä. Hieman olen tässä myös yrittänyt optimoida tän prossun virrankulusta. Ensi alkuun mainasin jollain 60-80 watin teholla, nyt olen tuota ajanut reilun vuorokauden n. 50 watin teholla. Kun tuo algoritmi vaihtuu niin tuotakin pitäisi logittaa hieman tarkemmin että näkee varsinaisen keskiarvon.

* Joo tiedän Ryzenit on parempia mutta siis käytännössä Ryzeneilläkin vaikka olisi 2-4 kertaa paremmat nettotuotot, noi on silti todella hikisiä pikkuhiluja kaikille muille paitsi teille joilla on noita täysin ylimääräisiä hitosti pakettikoneita hankittuna. Yksi keskitason näyttis ethiä vääntämässä vastaa niin monta Zen prossua CPU mainaamassa, ettei ole mitään jakoja.


Mutta joo, ainakin oman kokemuksen ja vertailun perusteella, jos ei omaa jotain riittävän isoa >10k RTM pottia niin tuo Dex-Trade ja ->USDT->LTC -> coinase/binance/crypto.com näyttäisi olevan kokonaisedullinen reitti tuolle RTM myynnille.


Tässä on myös tänään taas vaihteeksi nää mun mainauksen parhaimmat ystävät eli tän koneen radeonit jatkuvasti sekoilleet.

Nää mainaa muutaman tunnin ihan OK ja yllättäen jopa juuri tehoja tiputtamatta, sitten joku niistä "kuolee", ja sitten lopulta tulee tälläistä, tai jotain muuta. Kone on pysynyt pystyssä noin vuorokauden, mutta tänään noi radeonit ovat siis jatkuvasti temppuileet. Yleensä nää tekee tälläistä korkeitaan kerran, ja sitten joko resetoituvat ja alkavat toimimaan, tai kaatavat Windowsin ja sen jälkeen bootin jälkeen toimivat fine ainakin viikon. Ihmeellistä touhua, mitään päivityksiä en ole tehnyt tai mitään muutakaan muutoksia suoraan näihin liittyen. Eilen kyllä mulla oli tuon biosin ja CPU mainaamisen asetusten kanssa hitosti ongelmia, kun kone ei meinannut bootata ja pysyä Windowsissa vakaasti, ja säädin about kaikkia mahdollisia CPU:hun liittyviä optimointeja ja säätöjä mitä olin tehnyt. Ja noi kaikki siis pääsääntöisesti mitä olen tuota yrittänyt säätää, olen yrittänyt säätää tuon (CPU mainauksen) tehonkulutusta pienemmäksi ilman että se merkittävästi tiputtaisi hashratea.

Koodi:
[2021-11-08 01:36:09] Stats Uptime: 0 days, 03:11:08
[2021-11-08 01:36:09] ----------------------------------------- GPU Status -------------------------------------------
[2021-11-08 01:36:09] GPU 0 [45C, fan 73%]       ethash: 61.82Mh/s, avg 61.89Mh/s, pool 68.74Mh/s a:197 r:0 hw:0
[2021-11-08 01:36:09] GPU 1 [42C, fan 64%]       ethash: 62.05Mh/s, avg 61.05Mh/s, pool 58.62Mh/s a:168 r:0 hw:0
[2021-11-08 01:36:09] GPU 2 [52C, fan 49%]       ethash: 60.40Mh/s, avg 58.15Mh/s, pool 43.97Mh/s a:126 r:0 hw:0
[2021-11-08 01:36:09] Total                      ethash: 184.3Mh/s, avg 181.1Mh/s, pool 171.3Mh/s a:491 r:0 hw:0
[2021-11-08 01:36:09] ----------------------------------------- Pool Status ------------------------------------------
[2021-11-08 01:36:09] eth-se.flexpool.io         ethash: 124.7Mh/s, avg 179.3Mh/s, pool 171.3Mh/s a:491 r:0
[2021-11-08 01:36:09] ------------------------------------------------------------------------------------------------
[2021-11-08 01:36:16] GPU 1: detected DEAD (12:00.0), no restart script configured, will continue mining.
[2021-11-08 01:36:16] Please use command line argument --watchdog_script to handle dead GPUs.
[2021-11-08 01:36:17] Pool eth-se.flexpool.io received new job. (job_id: 0xcc856970d3e..., diff 0.931 / 4000 MH)
[2021-11-08 01:36:39] ------------------------------------------------------------------------------------------------
[2021-11-08 01:36:39] Mining ethash with 3 GPU workers
[2021-11-08 01:36:39] GPU PCIe      CUs CoreMHz SocMHz MemMHz TEdge TJct  TMem  FanPct  FanRpm  VDDC   Power  ETH Cfg
0x00007FF97E532F2E (0x0000000023AF63A0 0x0000000025E3B3F8 0x000000003C78FB89 0x0000000023C9BCB0), aclWriteToMem() + 0x15379FE bytes(s)
0x00007FF97CD4E49E (0x0000000000000000 0x000000003C78FB68 0x0000000025E3B3F8 0x0000000000000400), clGetPipeInfo() + 0x213CE bytes(s)
[2021-11-08 01:36:40] 0   06:00.0   60  1755    0      2108   45C   50C    0C   73.00%  2204    793 mV 120 W  A770
0x00007FF97CDFB20B (0x000000000001FE00 0x0000000025E3B220 0x000000003C78FB89 0x0000000025C666F0)[2021-11-08 01:36:40] 1   12:00.0   60  8       0      1968   40C   43C    0C   29.00%   986      0 mV  23 W  A770
, clGetPipeInfo() + 0xCE13B bytes(s)
[2021-11-08 01:36:40] 2   15:00.0   80  1689    0      2120   53C   59C    0C   49.00%  1624    800 mV 143 W  A920
0x00007FF97CE1EA46[2021-11-08 01:36:40]
(0x0000000000000480 0x000000000F788F40 0x0000000000000000 0x000000003C78FCD0)[2021-11-08 01:36:40] Stats Uptime: 0 days, 03:11:39
, clGetPipeInfo() + 0xF1976 bytes(s)[2021-11-08 01:36:40] ----------------------------------------- GPU Status -------------------------------------------

[2021-11-08 01:36:40] GPU 0 [45C, fan 73%]       ethash: 62.03Mh/s, avg 61.89Mh/s, pool 68.56Mh/s a:197 r:0 hw:0
0x00007FF97CE1EE15[2021-11-08 01:36:40] GPU 1 [40C, fan 29%]       ethash: 535.5Mh/s, avg 63.64Mh/s, pool 58.46Mh/s a:168 r:0 hw:0
(0x0000000025C667A8 0x0000000025E3B240 0x000000003C78FD80 0x0000000000000480)[2021-11-08 01:36:40] GPU 2 [53C, fan 49%]       ethash: 60.35Mh/s, avg 58.16Mh/s, pool 43.85Mh/s a:126 r:0 hw:0
, clGetPipeInfo() + 0xF1D45 bytes(s)[2021-11-08 01:36:40] Total                      ethash: 657.8Mh/s, avg 183.7Mh/s, pool 170.9Mh/s a:491 r:0 hw:0

[2021-11-08 01:36:40] ----------------------------------------- Pool Status ------------------------------------------
0x00007FF97CE10032[2021-11-08 01:36:40] eth-se.flexpool.io         ethash: 639.8Mh/s, avg 180.5Mh/s, pool 170.9Mh/s a:491 r:0
(0x0000000025E3B240 0x00000000257838C0 0x000000000F789000 0x0000000000000000)[2021-11-08 01:36:40] ------------------------------------------------------------------------------------------------
, clGetPipeInfo() + 0xE2F62 bytes(s)
0x00007FF97CD3E64E (0x0000000023A30630 0x0000000025E3B220 0x0000000023A30630 0x00000000257AC6F0), clGetPipeInfo() + 0x1157E bytes(s)
0x00007FF97CD3E741 (0x0000000025817A60 0x0000000000000000 0x0000000025817A60 0x0000000000000000), clGetPipeInfo() + 0x11671 bytes(s)
0x00007FF97CD2DCEA (0x0000000025817A60 0x0000000000000000 0x0000000000000000 0x0000000000000000), clGetPipeInfo() + 0xC1A bytes(s)
0x00007FF97CD4E469 (0x0000000000000000 0x0000000000000000 0x0000000000000000 0x0000000000000000), clGetPipeInfo() + 0x21399 bytes(s)
0x00007FF9BF137034 (0x0000000000000000 0x0000000000000000 0x0000000000000000 0x0000000000000000), BaseThreadInitThunk() + 0x14 bytes(s)
0x00007FF9BF942651 (0x0000000000000000 0x0000000000000000 0x0000000000000000 0x0000000000000000), RtlUserThreadStart() + 0x21 bytes(s)

teamredminer>pause
Press any key to continue . . .

(edit: tänään maanantaina se on nyt tuon viimeisimman sunnuntai-illan resetinsä jälkeen onneksi taas toiminut enimmäkseen ihan nätisti. Hashratet eivät ole ihan huippuluokkaa mutta saatoin vähentää tuossa muistikelloja eilen että se edes yön yli selvisi omillaan ilman vittuilematta, tai kaatamatta koko konetta mukanaan. On noi radeonit silti niin ihmeellisiä, kohtalaisen hyvään hintaan olen jokaisen saanut, tuo muodollisesti poskettoman kallis 6900 XT refu on oikeasti kaiken tän mainauksen jälkeenkin kuitenkin lähes ilmainen lopulta, ja se on ehkä laskentatavasta riippuen kolmanneksi tehokkain pelinäytönohjain joka tapauksessa. Mutta sitten tuon kaiken hyvän vastineeksi ne on niin temperamenttisia ja niin täysin randomisti. )

[2021-11-09 00:09:32] Stats Uptime: 0 days, 22:24:00
[2021-11-09 00:09:32] ----------------------------------------- GPU Status -------------------------------------------
[2021-11-09 00:09:32] GPU 0 [45C, fan 72%] ethash: 61.64Mh/s, avg 61.65Mh/s, pool 61.22Mh/s a:1234 r:0 hw:0
[2021-11-09 00:09:32] GPU 1 [50C, fan 63%] ethash: 59.50Mh/s, avg 59.76Mh/s, pool 57.84Mh/s a:1166 r:0 hw:0
[2021-11-09 00:09:32] GPU 2 [53C, fan 49%] ethash: 60.34Mh/s, avg 61.21Mh/s, pool 62.65Mh/s a:1263 r:0 hw:0
[2021-11-09 00:09:32] Total ethash: 181.5Mh/s, avg 182.6Mh/s, pool 181.7Mh/s a:3663 r:0 hw:0
[2021-11-09 00:09:32] ----------------------------------------- Pool Status ------------------------------------------
[2021-11-09 00:09:32] eth-se.flexpool.io ethash: 178.9Mh/s, avg 180.8Mh/s, pool 181.7Mh/s a:3663 r:0
[2021-11-09 00:09:32] ------------------------------------------------------------------------------------------------)


Täällä on pientä mayhemiä ilmassa. Ulkona on lämmöt niin nopeasti tippuneet tässä maanantain mittaan että mulla on tässä kämpän lämpimissä kohtaa vaivaiset 24 astetta. Makuuhuoneessa jotain 22 ja keskellä kämppääkin vain 23. Parvekkeen ovi siis oli edelleen auki kun ei ole voinut vieläkään yli vuorokautta pitää kiinni ilman että tulee liian lämmin. Nyt laitoin kiinni mutta ei sitä voi kokonaan pitää kiinni kun lämmöt taas nousisi liikaa, ellei ala tulla kunnon -10 - -15 pakkasia. En tiedä riittäisikö nekään, kyllä. Marraskuussa taisin viimeistään laittaa kaikki patterit kiinni, mutta silloin mulla oli jotain ehkä 4 näytönohjainta, niin vasta myöhemmin huhtikuussa aloin viilentämään enemmän avaamalla tuuletusikkunia ja pitämällä parvekkeen ovea auki. Nyt tilanne on ihan toinen kun kesällä ja syksyllä tuli saatua paljon enemmän näytönohjaimia, kuin alkuvuodesta.

1636409576701.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Itse tein viime yönä testi siirron 2000rtm lompsasta -> tradeogre (kesti tunnin parin kun vaati 60 varmistusta) ja muutin suoraan siellä sitten rtm -> litecoin. Ja pistin litecoinit siirtymään tradeogresta coinbaseen ja tämä homma oli tehty alle puolessa tunnissa, siis että litecoin näkyi coinbasessa.
Tradeogre otti sen heidän ilmoittamansa feen välistä eli noin 1,75€ (sen hetkisellä kurssilla) kun siirsin 0,11ltc coinbaseen niin tuosta oli se fee 0,01ltc. Bitcoin siirto olisi ollut sen hetkisen kurssin mukaan 2,85€.
Seuraavaksi täytyy siirrellä suurempia summia kerralla niin jää toi fee paljon pienemmäksi osaksi itse siirto summasta.
https://tradeogre.com/help/fees

Edit. Ja bitcoin ja ETH teki sitten uudet ATH hinnat :)

Edit2. Aika bullshittiä toi tradeogren lause että "Withdrawal fees are dynamically calculated based on the specific coin technology, we strive to have minimal withdrawal fees. " Kun tosiaan litecoin siirto ei pitäisi montaa senttiä maksaa.
Litecoin Avg. Transaction Fee Chart
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 703
Tulikin iskettyä FTW3 3090 kortti rigin sijasta pelikoneeseen. Yllätykseni tällä pystyy mainaamaan miedoilla asetuksilla ilman että muisti on yli 100°C ja äänitaso on hiljainen. Mutta vähän tuosta voisi kiristää, ainakin osan päivää. Onkohan mineria mihin voisi säätää kellon mukaan asetukset, vai taipuuko afterburner tähän (tarjoaako apia)?
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 065
Tulikin iskettyä FTW3 3090 kortti rigin sijasta pelikoneeseen. Yllätykseni tällä pystyy mainaamaan miedoilla asetuksilla ilman että muisti on yli 100°C ja äänitaso on hiljainen. Mutta vähän tuosta voisi kiristää, ainakin osan päivää. Onkohan mineria mihin voisi säätää kellon mukaan asetukset, vai taipuuko afterburner tähän (tarjoaako apia)?
Phoenixmainerilla ite oon säädelly kellot yms
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 703
Phoenixmainerilla ite oon säädelly kellot yms
Mutta ajatus oli siis että 07.30 - 16.00 voi vedellä täysillä ja esim. muina aikoina pienemmillä kelloilla / tuulettimilla. Muistaakseni tuollaista ei PM:ssä ollut ainakaan viimeksi kuin tutkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Lähinnä kun tuossakin ovat pudonneet 76 asteeseen ja mulla on louhinnassa max 70, putoaisko vielä tuosta niin paljon
En tekisi mitään lisää jos valmiiksi jo noin alhaalla vaikea arvioida miten auttaisi, mutta ei varmasti 20 celsius astetta putoa
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
En tekisi mitään lisää jos valmiiksi jo noin alhaalla vaikea arvioida miten auttaisi, mutta ei varmasti 20 celsius astetta putoa
Voi vähän pudota mutta en usko että 20 astetta, ihmeen kovat lämmöt muilla muistien kohdalla. Itsellä ollut yleensä tapana laittaa vähän lämpötahnaa muistipiirin ja lämpötyynyn väliin kuten EK:n ohjeissa ennen oli mainittu mutta nyt en muista tuliko laitettua.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 065
Mutta ajatus oli siis että 07.30 - 16.00 voi vedellä täysillä ja esim. muina aikoina pienemmillä kelloilla / tuulettimilla. Muistaakseni tuollaista ei PM:ssä ollut ainakaan viimeksi kuin tutkin.
Ok sit ymmärsin väärin.
Ei kai tuo sen ihmeellisempi oo ku task managerilla laitta klo 7:30 käynnistymään phoenixmaineri tietyillä kelloilla ja tappaa sen nykyisen prosessin ja sitten 16:00 taas sama mutta tappaa tuon tiukemman prosessin ja ajaa sitten toisen batin.?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Lähinnä kun tuossakin ovat pudonneet 76 asteeseen ja mulla on louhinnassa max 70, putoaisko vielä tuosta niin paljon
70 astetta louhinnassa? Se on jo tosi viiletää menoo, tästä alemmas pääseminen vaatii jo jonkin sortin poppakonsteja mistä saat hyötyä todella vähän.

Ite tilasin odossey tyynyjä eilen, haluisin just lämmöt sieltä 90 alas 70 asteeseen. Mut siitä 70 asteesta alaspäin meneminen.. en näe siinä enää mitään järkeä? Kun tommonen paahdin käy vakiona aivan sairaan kuumana, jäähdytettynä luvut on järkevämpiä, niin siitä vielä viileemmät on jo järjettömiä, hehee
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
70 astetta louhinnassa? Se on jo tosi viiletää menoo, tästä alemmas pääseminen vaatii jo jonkin sortin poppakonsteja mistä saat hyötyä todella vähän.

Ite tilasin odossey tyynyjä eilen, haluisin just lämmöt sieltä 90 alas 70 asteeseen. Mut siitä 70 asteesta alaspäin meneminen.. en näe siinä enää mitään järkeä? Kun tommonen paahdin käy vakiona aivan sairaan kuumana, jäähdytettynä luvut on järkevämpiä, niin siitä vielä viileemmät on jo järjettömiä, hehee
Yön yli louhi ja max lämpö muisteille ollut 68, eikä ole mitään poppakonsteja käytössä vaan yks 480 radi hoitaa gpu + cpu loopin
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Yön yli louhi ja max lämpö muisteille ollut 68, eikä ole mitään poppakonsteja käytössä vaan yks 480 radi hoitaa gpu + cpu loopin
Mielettömän kova. Mun pökäle nähtävästi tosta vähän rauhottuu kun vaihdan noi ek:n kikkare tyynyt toisiin.. mikkä lämpötyynyt sul on?
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
Joo itellä tuo gigabyten 3080 kortti ennen tyynyjen vaihtoa ei edes mainannut kun 70-80mhs kun muistien lämmöt pomppasi jo 110 asteeseen mutta pelkkä tyynyjen vaihto pudotti muistin lämmöt 84-86 välille tuulettimien nopeuden ollessa 69% ja sillä pääsee n. 101mhs mutta olen pitänyt sen nyt tuossa 98mhs koska sen tuntuu ottavan melko kivuttomasti. Siinä ei alunperin ollut takapellin välissä tyynyjä lainkaan mutta laitoin sinnekin muistipiirien kohdalle piirilevyn ja takapellin väliin. Tuo 3090 onki sen verran lämpöisempi tapaus että tyynyjen vaihdosta huolimatta muistin lämmöt on n. 96 astetta 120mhs mainatessa ja tuulettimet yli 80% mutta se varmaan kaipaisi jonkinlaista parempaa jäähdytystä takapuolelle kun siellä ei ole kuin tuo pelti vain ja kuitenkin muisteja silläkin puolella.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
3080 tuf non oc

edit. olikin 3090:stä puhe aikaisemmin eikä 3080 mutta yhtähuonot tyynyt tämän blokissa joten täytyy kokeilla paremmilla saisko vielä alemmaks
Mitä lueskellut tos eri käyttäjien kokemuksia, vähän mallista riippuen, olipa se sitten 3080 tai 3090, muistipuoli käy kuumana. Ite oon nyt seurannu joidenkin viilennys settejä suurella mielenkiinnolla koska periaattees niil on samat kamat myllys kii ku mulki mut niiden tuloksen et paljon paremmat, joten herää mul heti kysymys et teinkö jotain väärin. Kun saan uudet tyynyt vaihdettuu, katsotaan lämpöjä sit uudelleen. Voin tänne vaikka laittaa sit tulevaisuudes ennen ja jälkeen materiaalia, ek mukana tulleet tyynyt VS thermalright tyynyt. Toivon et tulokset olis luokkaa 20-30% eri ennen ja jälkeen, mut jää nähtäväks
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
60
mites tuota, uus kone pitäs saada louhimaan ja claymorea ei enää näemmä mistään suoraan saa ladattua.

Latasin trex-minerin trex-miner.com sivustoltta, onko legit vaiko scam? Vai onko jokin muu miner winukalle järkevämpi? 5700xt & ryzen rautana.

E: juu, ei toimi amd:llä trex. Mutta mikä on tänpäivän kuumin louhintasofta?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
mites tuota, uus kone pitäs saada louhimaan ja claymorea ei enää näemmä mistään suoraan saa ladattua.

Latasin trex-minerin trex-miner.com sivustoltta, onko legit vaiko scam? Vai onko jokin muu miner winukalle järkevämpi? 5700xt & ryzen rautana.

E: juu, ei toimi amd:llä trex. Mutta mikä on tänpäivän kuumin louhintasofta?
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
60
Jees kitos, latasinkin jo tuon phoenixminer 5.8c:n mutta ei tääkään lähde taas tulille ollenkaan enkä löydäettä olis viruksentorjunnastakaan kiinni -.-
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Jees kitos, latasinkin jo tuon phoenixminer 5.8c:n mutta ei tääkään lähde taas tulille ollenkaan enkä löydäettä olis viruksentorjunnastakaan kiinni -.-
Asenna teamredminer ja pistä start_eth.bat tiedostoon:
Koodi:
teamredminer.exe -a ethash -o stratum+ssl://eu1.ethermine.org:5555 -u SinunLompakonOsoite.miner5700XT -p x --enable_compute
Lisäksi pistä 5700XT kelloiksi:
Core clock: 1380 MHz
Core voltage: 800 mV
Memory clock: 1750 MHz

Ja lisäksi tuulettimille joku hyvä fixed nopeus, muistit paistuu muuten hengiltä kun itse core ei lämpene paljoa.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
60
Katohan, se lähti supattaan. Täytyy vielä amd:n ohjelma ladata millä kellottaa.

Tää on vesillä tää kortti joten sen suhteen olen levollisin mielin
 
Liittynyt
05.04.2021
Viestejä
133
Kannattaako prossulla louhia kun semmonen pelikoneesta löytyy? 5600x

Vai kuluttaako vaan enemmän sähköä kun mitä tuottaa
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
60
Asenna teamredminer ja pistä start_eth.bat tiedostoon:
Koodi:
teamredminer.exe -a ethash -o stratum+ssl://eu1.ethermine.org:5555 -u SinunLompakonOsoite.miner5700XT -p x --enable_compute
Lisäksi pistä 5700XT kelloiksi:
Core clock: 1380 MHz
Core voltage: 800 mV
Memory clock: 1750 MHz

Ja lisäksi tuulettimille joku hyvä fixed nopeus, muistit paistuu muuten hengiltä kun itse core ei lämpene paljoa.
Näyttääpi noilla asetuksissa miner 49mhs/91w spekseiksi. Onko okei?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Näyttääpi noilla asetuksissa miner 49mhs/91w spekseiksi. Onko okei?
Pari hashiä voit vielä tiristää nostamalla muistikelloja jos lämmöt antaa myöten. Omalla 5700XT Strixillä menee 1820MHz muisteilla ja hashrate päälle 51MH/s.
5700XT Strixin muistien jäähdytys on säälittävän huono vakiona, lämpötyyny modauksella ne ovat nyt ~82C.

Kannattaako prossulla louhia kun semmonen pelikoneesta löytyy? 5600x

Vai kuluttaako vaan enemmän sähköä kun mitä tuottaa
Raptoreum mainauksella tienaa jonkin verran:
RTM cpuminer-gr Benchmarks - Google Drive
Tuotto laskuri:
Raptoreum mining calculator - GhostRider ⛏ | minerstat

Eli 5600X mainaa noin 1,7KH/s mikä on vajaa euro päivässä ennen sähköjä (ja vajaa 80 senttiä sähköjen jälkeen).


CPU louhintaohjeet
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Johan se kauan sitten oli q2 2022.
Ja kauan sitten ETH POS luvattiin vuodeksi 2015 vai 2016 :D
Eletään kyllä mielenkiintoisia aikoja. Allekirjoittanut hamstrannut ohjaimia ihan sillä ajatuksella, että Raptoreumin tavoin jokin coini tulee ottamaan ETH:n paikan kannattavan GPU-mainauksen tarjoajana. Jollei muuta, niin eiköhän komponenttipula pidä huolen, etteivät hinnat ihan täysin romahda.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 541
Kaikki tuotot ja vielä ylimääräisetkin eurot kaadettu kortteihin. Pitänee vähän rajotella ja jatkaa vaikka ensi vuonna, jotta saa sillekkin vuodelle vähennyksiä. Tällä viikolla heilahtaa 3,5GHs rikki. Kuun vaihteessa 12x6600xt siihen lisäksi niin eipä siinä paria korttia enempää hommata kun menee se nelonenkin rikki. Toki nyt alkaa sitten olla kymppitonni jos toinenkin yli louhintatuottojen kiinni tälle vuodelle. Ei mitään järkeä, mutta aropaperi leikkimisen sijaan on nyt sentään jotain fyysistä tuotetta.

En usko tähän touhuun kyllä yhtään ja odotan vaan koska paljastuu ettei keisarilla ole vaatteita ja cyrptot vedetään pöntöstä alas :rofl2:
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Onko kukaan louhinut yksin, onko se edes teknisesti mahdollista? Minkälaisen minerin siihen tarvitsee? Olen huvikseni miettinyt, että teoriassahan huonollakin koneella voisi joskus hyvällä tuurilla onnistua ratkaisemaan lohkon, niin jos siirtäisikin yhden koneen louhimaan yksin. Sähkönkulutus on mitä on mutta kun ilmat kylmenee niin se ei oikeastaan haittaa mitään vaikkei mitään koskaan sillä tienaisikaan, lämmittäisi lähinnä taloa. Mutta sitten jos sattuu jättipotti kohdalle, niin...
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Onko kukaan louhinut yksin, onko se edes teknisesti mahdollista? Minkälaisen minerin siihen tarvitsee? Olen huvikseni miettinyt, että teoriassahan huonollakin koneella voisi joskus hyvällä tuurilla onnistua ratkaisemaan lohkon, niin jos siirtäisikin yhden koneen louhimaan yksin. Sähkönkulutus on mitä on mutta kun ilmat kylmenee niin se ei oikeastaan haittaa mitään vaikkei mitään koskaan sillä tienaisikaan, lämmittäisi lähinnä taloa. Mutta sitten jos sattuu jättipotti kohdalle, niin...
Mitä nyt nähnyt muutaman onnekkaan joka kiskas itelle lottopotin niin voi melkeen sanoo et voittoprosentti on lottoarvan kaa samaa luokkaa. Kalustoo maailmalla on aivan kamala määrä, siihen mereen kun suomalainen sukankuluttaja heittää onkensa ja toivoo etta sillä koukulla ilman matoa kiskoo ylös ryhävalaan, voi melkeen sanoo et unoha koko homma. Halvemmal pääset et käyt kiskalta hakee loton, eurojackpotin ja viikkarin arvan ja silti et tuu saamaa mitää.

Tietenkin jonkun kohallehan se munkki aina osuu, emmä sitä sano, mut todennäköisyys siihen on aika pieni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 405
Viestejä
4 285 343
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom