Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Itse en kyllä näe tulevaisuudessa järkeä mainata Eth:iä sehän on mahdotonta sano paljoko kannattavuus tippuu kun basefee burnataan ja louhijat ovat täysin "tippauksen" varassa(joka tarkoitta sitä että maksaa vähän lisää "tipin" että pääse jonossa eteenpäin ethia siirtäessä) jos Ethillä haluu tienata järkevintähän on laittaa oma Node niin saa noin 12% apyn, vaati toki 32eth stake:in.

Juuri tämän takia tykkäsin että Nicehash on aika cool kun ei tarvi seurata mitä mainata vaan ohjelma tekee sen itse ja maksut saa tulee kuningas BTC:nä.

Itse uskon kyllä myös Eth:in tulevaisuuteen mutta jos skaalautuvuus ongelmia ei saada ratkoittua så är det morjens. Turha sitä vetää hernettä nenään jos joku dissaa "suosikki" valuuttaa mutta täytyyhän sitä olla realisti. :)
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Holdasi btc:tä, EThiä tai kalsareita, niin paremmat BTC tuottot saa kun kaivaa itse ja vaihtaa btc:si.
Se että ottaa pienemmän tuoton helppouden takia on taas oma valinta.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Jep helppouden takia mä diggasin Nicehashiä, kysehän on pikkurahoista ja tuotot menee minun pojalle säästöön BTC:nä :)

Ei Fiatikaan ole turvallinen sijoitus, kaikista tyhmintähän se on pitää rahaa tilillä. Siihen mä ite uskon jos vaikka joutus yhdyskunnasta pois kymmeniksi vuosiksi niin mä laittaisin joka ikisen lantin pitkoon ja tietäisin että omaisuus on tallessa vielä kun tulen takaisin. Tämmöista varaisuuden säilyttäjää ei ole aikasemmin ollut :)
 
Liittynyt
28.02.2021
Viestejä
330
Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
16
Biosin asetukset nollaantuu itelläki muutamissa merkeissä aika herkästi.

Yleensä noi tunnistusongelmat juontaa kahdesta eri asetuksista lankuissa:
4g encoding enable
os boot mode - uefi TAI launch csm - disable


Juuri pari viestiä aiemmin tuota suosittelin.
Tähän vielä sellainen kysymys, että jos tuon vain yhdellä kaapelilla riseriin ja näyttikseen virrat virtalähteeltä, niin silloin saisi tulla max 150w kuorma ja omat rtx 3070 ottavat mainauksessa noin 120-130w, mutta jos asetukset nollautuisivat, niin sen jälkeenhän mentäisiin aika pahasti tuon 150w yli. Ymmärtääkö virtalähde, että nyt liikkuu liikaa virtaa vai pitäisikö jonkinlainen varmuusjärjsetelmä tehdä järjestelmän puolelle itse?
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
113
Voipi olla näin, en ole jaksanu kattoa pajoko ottavat välistä :) mutta on se vaivatonta kun saa maksut suoraan btc nii ei tarvi katella koska myydä roskavaluuttoja... 1 2080Ti tulee 0,1mBtc päivässä, mielestäni se on paljon. Saa poika hyvät säästöt vielä :)
Mielenkiintoista ja huvittavaa miten ihmiset valehtelee itselleen tällä tavalla. Mitähän nuo muut "roskavaluutat" on? ETH? Siis se sama roskavaluutta mihin sun tehot tällä hetkellä menee tuolla nicehash vuokrauksessa? Sen saa parilla klikkauksella vaihdettua takaisin BTC voittojen kera jos louhisit sitä itse etkä nicehashin kautta vuokraisi tehoasi.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Mielenkiintoista ja huvittavaa miten ihmiset valehtelee itselleen tällä tavalla. Mitähän nuo muut "roskavaluutat" on? ETH? Siis se sama roskavaluutta mihin sun tehot tällä hetkellä menee tuolla nicehash vuokrauksessa? Sen saa parilla klikkauksella vaihdettua takaisin BTC voittojen kera jos louhisit sitä itse etkä nicehashin kautta vuokraisi tehoasi.
Olen kyllä louhinut 2-3 vuotta sitten Eth:iä, Moneroa ja Beam:iä, Grinniä etc.. Ethos:illa/Winillä ja debianilla, ja silloin ajattelin samoin kuin te. Nyt on nimenomaan vaivattomuudesta kyse kun tämän asensin poikani koneelle, en jaksa säätää pikkusummista nyt tiedän mitä saan. Maksaa se varojenki siirtely ja AIKA.

Huomasin virheeni turha penninvenyttelypalstalle tulla kehumaan kuinka vaivatonta joku palvelu voi olla jos viitti maksaa vähän lisää. Nää roskavaluutat mitä nyt nicehashi mainaa tuolla kortilla, Havenia, Zenniä, Beamiä etc. ?
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Sitäpaitsi olisin jo miljonääri tänäpäivänä jos olisin vain ostanut samalla rahalla bitcoinia mitä olen sijoittanut ja laittanut mainauskamoihin, kuuntelen nytten omaa kokemusta. BTC is the king för helvete :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 703
Olen kyllä louhinut 2-3 vuotta sitten Eth:iä, Moneroa ja Beam:iä, Grinniä etc.. Ethos:illa/Winillä ja debianilla, ja silloin ajattelin samoin kuin te. Nyt on nimenomaan vaivattomuudesta kyse kun tämän asensin poikani koneelle, en jaksa säätää pikkusummista nyt tiedän mitä saan. Maksaa se varojenki siirtely ja AIKA.

Huomasin virheeni turha penninvenyttelypalstalle tulla kehumaan kuinka vaivatonta joku palvelu voi olla jos viitti maksaa vähän lisää. Nää roskavaluutat mitä nyt nicehashi mainaa tuolla kortilla, Havenia, Zenniä, Beamiä etc. ?
Nicehashin perustaja on tunnettu rikollinen joka rakensi maailman suurimman botnetin jonka päätehtävä oli varastaa koneiden käyttäjien pankkitiedot.
Lisäksi Nicehash hakkeroitiin jokunen vuosi sitten ja porukka menetti siinä paljon rahaa, maksoivat nuo rahat kyllä takaisin mutta ilmeisesti sen hakkeroinnin aikaisilla kursseilla...

Ja jos skeneä olet yhtään seurannut niin tietäisit että tuo Nicehashin perustaja/rikollinen on edelleen puikoissa ja erittäin kilahtanut bitcointalk postauksiensa perusteella. Huhhuh mitä settiä sinne tuli hänen ja erään entisen työntekijän väittelyn johdosta.

Ja vaikka noista Nicehashin perustajan rikoksista on mennyt jo 10 vuotta, asiaa puidaan edelleen: Eight years later, the case against the Mariposa malware gang moves forward in the US | ZDNet
 
Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
16
Siis selitätkö vielä johtoja, yks 2x8pin näyttikselle? Toinen riserille?
yks tupla 8pin on max n. 285w
No nyt olen itsekkin jo vähän sekaisin tässä. Näin jonkun kuvan missä oli tuollainen 8-pinninen pcie-kaapeli ja sanottiin maksimiwattimääräksi 150w, mutta onko tuo nyt käytännössä sen liittimen maksimikestävyys, koska y-haara melkein tuplaa tuon 150w? Pahoittelut menee vähän hieromiseksi, mutta hieman tuo tulipaloriski jännittää itseäni ja vedän mieluumin turhan varovaisesti.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Nicehashin perustaja on tunnettu rikollinen joka rakensi maailman suurimman botnetin jonka päätehtävä oli varastaa koneiden käyttäjien pankkitiedot.
Lisäksi Nicehash hakkeroitiin jokunen vuosi sitten ja porukka menetti siinä paljon rahaa, maksoivat nuo rahat kyllä takaisin mutta ilmeisesti sen hakkeroinnin aikaisilla kursseilla...

Ja jos skeneä olet yhtään seurannut niin tietäisit että tuo Nicehashin perustaja/rikollinen on edelleen puikoissa ja erittäin kilahtanut bitcointalk postauksiensa perusteella. Huhhuh mitä settiä sinne tuli hänen ja erään entisen työntekijän väittelyn johdosta.

Ja vaikka noista Nicehashin perustajan rikoksista on mennyt jo 10 vuotta, asiaa puidaan edelleen: Eight years later, the case against the Mariposa malware gang moves forward in the US | ZDNet
Vihdoin jotain asiaa, eiköhän foorumi perusta ole just sitä että autetaan toisiamme eikä pidetä lapsellisia kanatappeluita :) muistan kyllä että se hakkeroitiin mutta tuo rikollisuus on kyllä mennyt ohi. Pitääpä tarkastaa asiaa, onko muita samantapaisia palveluja jengillä käytössä mitä voisi suositella?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 703
Nicehashin saa kätevästi korvattua pörssillä mihin saa perustettua oman lompakon. Saman palvelun kautta sitten voi helposti päättää että hodlaatko, sijoitatko muihin kryptoihin vai muutatko kaiken mainatun suoraan euroiksi ja siirrät ne pankkitilille.

Tosin pitempiaikaiseen hodlaukseen on oma rautakukkaro aina varmempi valinta jos oikeasti tietää mitä tekee (not your keys, not your coins). Mutta esimerkiksi suomalainen Coinmotion on itsellä toiminut erittäin hyvin ETH mainauksessa, ehkä prosentin paremmat vaihtokulut saisi ulkomaisista pörsseistä mutta ei jaksa säheltää minkään passien skannausten kanssa.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Juuri sen takia koska haluan säästää BTC:tä myös pojalleni tulevaisuuden varalle enkä "säätää" jos mä jotain shitcoinia mainaan vaikka jollekkin binancetilille niin munhan pitää myös muistaa ajoittaa myynnit jos mä saan maksut suoraan btcnä niin voin vain painaa kerran entteriä ja unohtaa koko homman, pojalta löytyy kyllä myös oma private key btc:lle mihin hänen varansa stäkkaan.

Itellä on kyllä kaikki hajautetusti vähän missäkin steikkaamassa ja myös vain makoilemassa, suomalaiseen coinmotioniin en ole koskenu se sopii paremmin aloittelijoille.

Vielä sen verran niin käytä nyt mielummin Binancea kun coinmotioniä siellä ei KYC ole pakollinen ainakaan vielä pikkusummille ja paljon matalammat kulut.

Töistä sen verran että autan myös asiakkaiden varainhoidossa(ei krypto skene).

Ja sitten vielä äidinkielellä, no kan hä sjakki ha fanså stintt!!! :D
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Mielenkiintonen keissi kyllä. :D
Onhan siinä tietty iso homma käydä välillä vaihtamassa ETH-BTC jos nyt välttämättä haluaa just BTC:a pitää tallessa.

Varainhoidon ammattilaisena voit sitten 10-vuoden jälkeen miettiä paljonko menetit rahaa käyttämällä nicehash versus "oma louhinta", ihan vaan "koska helpompaa". ;)
Oikeassa mailmassa tuottoja ei lasketa tappioiksi :)

Jaa olitkin trolli.
Täytyypä sanoa että oon kyllä nauranut, vaikka väännetään rautalangasta niin ei mene perille :D
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Oikeassa mailmassa tuottoja ei lasketa tappioiksi :)



Täytyypä sanoa että oon kyllä nauranut, vaikka väännetään rautalangasta niin ei mene perille :D
No juttujesi taso että mainauskamojen sijasta olisit sijoittanut bitcoiniin olisit miljonääri on niin absurdi kommentti varsinkin ilman mitään kontekstia, että en nyt ihmettele miksi ei mene perille, kun ei minullakaan
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Voipi olla näin, en ole jaksanu kattoa pajoko ottavat välistä :) mutta on se vaivatonta kun saa maksut suoraan btc nii ei tarvi katella koska myydä roskavaluuttoja... 1 2080Ti tulee 0,1mBtc päivässä, mielestäni se on paljon. Saa poika hyvät säästöt vielä :)
Kyllä se näinkin on, vaikka ammattimainarit täällä ja muualla aina Nicehashia mollaa, mutta ei se muutaman prosentin 'tappio' nyt paljon paina jos haluaa kerätä bitcoinia kuten itse myös. Ei siinä ole mitään järkeä mainata suoraan ETHiä poolissa, jos aikomuksena on kuitenkin vaihtaa ne BTC:ksi. Tämä eritoten verotusteknillisistä syistä paljon helpompaa ja loppupeleissä halvempaa. Kukin tyylillään, mutta kyllä Nicehashissa puolensa on.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Juuri sen takia koska haluan säästää BTC:tä myös pojalleni tulevaisuuden varalle enkä "säätää" jos mä jotain shitcoinia mainaan vaikka jollekkin binancetilille niin munhan pitää myös muistaa ajoittaa myynnit jos mä saan maksut suoraan btcnä niin voin vain painaa kerran entteriä ja unohtaa koko homman, pojalta löytyy kyllä myös oma private key btc:lle mihin hänen varansa stäkkaan.

Itellä on kyllä kaikki hajautetusti vähän missäkin steikkaamassa ja myös vain makoilemassa, suomalaiseen coinmotioniin en ole koskenu se sopii paremmin aloittelijoille.

Vielä sen verran niin käytä nyt mielummin Binancea kun coinmotioniä siellä ei KYC ole pakollinen ainakaan vielä pikkusummille ja paljon matalammat kulut.

Töistä sen verran että autan myös asiakkaiden varainhoidossa(ei krypto skene).

Ja sitten vielä äidinkielellä, no kan hä sjakki ha fanså stintt!!! :D
Sori, yhtään euroa et liikuta ennen KYC:n tekemistä. Kolikoilla voit säilöä ja treidaa pelkällä rekisteröitymisellä.

Mielenkiintonen keissi kyllä. :D
Onhan siinä tietty iso homma käydä välillä vaihtamassa ETH-BTC jos nyt välttämättä haluaa just BTC:a pitää tallessa.

Varainhoidon ammattilaisena voit sitten 10-vuoden jälkeen miettiä paljonko menetit rahaa käyttämällä nicehash versus "oma louhinta", ihan vaan "koska helpompaa". ;)
Ei sitä pidä ihmetellä vuosien jälkeen, se pitäisi osata laskea ennen kun tekee päätöksiä.

No juttujesi taso että mainauskamojen sijasta olisit sijoittanut bitcoiniin olisit miljonääri on niin absurdi kommentti varsinkin ilman mitään kontekstia, että en nyt ihmettele miksi ei mene perille, kun ei minullakaan
Jos ollaan varainhoidossa töissä, siellä tienetaa sen verran vuodessa. Että olisi jo melkein miljoona tienattu. Vaikka työn haitaksi voi katsoa kuukauden säännön.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Sori, yhtään euroa et liikuta ennen KYC:n tekemistä. Kolikoilla voit säilöä ja treidaa pelkällä rekisteröitymisellä.



Ei sitä pidä ihmetellä vuosien jälkeen, se pitäisi osata laskea ennen kun tekee päätöksiä.



Jos ollaan varainhoidossa töissä, siellä tienetaa sen verran vuodessa. Että olisi jo melkein miljoona tienattu. Vaikka työn haitaksi voi katsoa kuukauden säännön.
Siis en vieläkään ymmärrä miten hänen työnsä liittyy mainauskamoihin sijoittamiseen, vai meinaako hän tuolla että on sijoittanut töissään nvidiaan vai? Mielestäni vieläkin hänen kommenttinsa on epäselvä.
 

tab

Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
2
Eiköhän tämän yllä olevan keskustelun ytimessä ole kyse ajattelumallista, jossa oma tapa on se parhain ja muiden pelkkää huonointa mahdollista. Sitten tullaan neuvomaan miten muiden pitäisi asiansa hoitaa ja tätä näkee joka paikassa, vain aihe vaihtuu. Kun tulee nettikeskustelun seuraamisesta kokemusta, oppii sivuuttamaan suurimman osan vaahtoajien viesteistä. Yleensä passiivisagressiivinen hymiöiden käyttö paljastaa tällaiset tyypit jo kaukaa.

Hyviä vinkkejä olen tästä tredistä saanut mainaamisen aloittamiseen ja se rullaa tällä hetkellä oikein mukavasti. Niin kuin kaikessa tässä elämässä, jos haluaa olla jossain asiassa hyvä, täytyy nähdä sen asian eteen vaivaa. Oikotiet on verrattavissa lottovoittoihin ja sehän me kaikki tiedetään kuinka moni niitä viikoittain saa.
 
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
558
Se joka louhii suoraan ethereumia (ettei poolissa), niin kauanko suunnilleen mennyt, että löytänyt blockin? Ja montako näyttistä käytössä?
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Nicehash ei verohallinnnon viimesimmän vastauksen mukaan hyväksy erilaista kohtelua nicehash palvelulle kuin itse louhinnalle. Verohallinto vaatii jonkun oikeusasteen käsittelyn asialle ennenkun siihen voidaan soveltaa vuokratulojen verotusta.
Juu. Mutta tarkoitin tässä kohtaa lähinnä sitä, ettei tule treidauksesta ylimääräisiä verotettavia tapahtumia. Parempihan niitä on välttää, jos haluaa vaan bitcoinia tai muita kolikoita joita ei voi näyttiksillä louhia.

Mun mielestä pool-louhinta nykytilanteessa sopii vaan silloin, jos louhittava kolikko itsessään kiinnostaa. Mutta tilanteet vaihtelee. Toki pooliin liityn heti jos tulee itteä kiinnostava louhittava kolikko. Siitä ikävä tilanne, että nyt kaikki ne on BTC:n lisäksi proof of stake.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
No juttujesi taso että mainauskamojen sijasta olisit sijoittanut bitcoiniin olisit miljonääri on niin absurdi kommentti varsinkin ilman mitään kontekstia, että en nyt ihmettele miksi ei mene perille, kun ei minullakaan
Tuossa olet oikeassa ei jaksaisi mitään kirjotella tämmösenä krapulapäivänä mutta kirjotan nyt niin ehkä tämä vois auttaa jota kuta. :)

Tuo oli vähän ylimenevä heitto että olisin miljonääri jos vain olisin sijoittanut pelkästään bitcoiniin mutta mitä halusin huomautta oli että olisin parhailla tuotoilla tänä päivänä jos olisin kaikki sijoitukset vain ja ainoastaan laittanut suoraan pitkoon.

Itse asiassa olen kuten kaikki muutkin.

Katsoin jo 2014 bitcoinkurrssia enkä silloin tohtinut ostaa koska tykkäsin että on liian kallista. 2017-2018 vuoden piiki herätti taas sitten mielenkiinnon, laskeskelin että pienemällä riskillä pääsen mukaan karuselliin jos aloitan louhimaan. Ostin mainauskalustoa sitten jollain tietyllä sumalla ja aloitin hommat sitten aloin miettimään että eihän tämä nyt niin kannattavaa olekkaan eikä tuotot tullu laskemani exceltaulukon mukaan niin möin kalustoni pilkkahinnalla. Myyntihinnalla ostin sitten Shitcoineja aivan nuubimaisen ajattelutavan mukaan koska silloin ajattelin että Pitko on vielä liian kallista, pitko ei ole liian kallista tänäpäivänäkään. Olen sittemin pikkuhiljaa tankannut shitcoineja ja pitkoa mutta nytten jälkiviisana sitä on huomannut että ois vain pitänyt ostaa pitkoa suoraan ois varmaan 5 kertaiset tuotot nykyiseen verrattuna, mutta kyllähän nytkin hyvin pyyhkii :)

Minun mielipide on se että älkää suomen sähköhinnoilla sijoita louhintakalustoon vaan ostakaa suoraan FIAT rahalla pitkoa jos tykkäätte että hinnat ovat liian kovia niin hajauttakaa ostot esim 10€/päivä tms...

Jos jotain shitcoineja haluu ostella niin sitten mielummin jotain rahastoa kuten Defi puolelta löytyy esim Piedao

Tämä ei ole Taloudellinen neuvvo vaan oma kokemus, päättäkää itse mitä teette rahoillanne.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Tuossa olet oikeassa ei jaksaisi mitään kirjotella tämmösenä krapulapäivänä mutta kirjotan nyt niin ehkä tämä vois auttaa jota kuta. :)

Tuo oli vähän ylimenevä heitto että olisin miljonääri jos vain olisin sijoittanut pelkästään bitcoiniin mutta mitä halusin huomautta oli että olisin parhailla tuotoilla tänä päivänä jos olisin kaikki sijoitukset vain ja ainoastaan laittanut suoraan pitkoon.

Itse asiassa olen kuten kaikki muutkin.

Katsoin jo 2014 bitcoinkurrssia enkä silloin tohtinut ostaa koska tykkäsin että on liian kallista. 2017-2018 vuoden piiki herätti taas sitten mielenkiinnon, laskeskelin että pienemällä riskillä pääsen mukaan karuselliin jos aloitan louhimaan. Ostin mainauskalustoa sitten jollain tietyllä sumalla ja aloitin hommat sitten aloin miettimään että eihän tämä nyt niin kannattavaa olekkaan eikä tuotot tullu laskemani exceltaulukon mukaan niin möin kalustoni pilkkahinnalla. Myyntihinnalla ostin sitten Shitcoineja aivan nuubimaisen ajattelutavan mukaan koska silloin ajattelin että Pitko on vielä liian kallista, pitko ei ole liian kallista tänäpäivänäkään. Olen sittemin pikkuhiljaa tankannut shitcoineja ja pitkoa mutta nytten jälkiviisana sitä on huomannut että ois vain pitänyt ostaa pitkoa suoraan ois varmaan 5 kertaiset tuotot nykyiseen verrattuna, mutta kyllähän nytkin hyvin pyyhkii :)

Minun mielipide on se että älkää suomen sähköhinnoilla sijoita louhintakalustoon vaan ostakaa suoraan FIAT rahalla pitkoa jos tykkäätte että hinnat ovat liian kovia niin hajauttakaa ostot esim 10€/päivä tms...

Jos jotain shitcoineja haluu ostella niin sitten mielummin jotain rahastoa kuten Defi puolelta löytyy esim Piedao

Tämä ei ole Taloudellinen neuvvo vaan oma kokemus, päättäkää itse mitä teette rahoillanne.
Kiitos kun avasit kommenttia, näinhän se yleensä on helppo jälkiviisaana todeta mikä olisi ollut paras ratkaisu, että louhinnan sijaan olisikin sillä hetkellä ollut parempi ostaa btc:tä suoraan, mutta eri ajat varmasti tällä hetkellä eikä kaikkien tästä asiasta tarvitse olla yhtä mieltä.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Kiitos kun avasit kommenttia, näinhän se yleensä on helppo jälkiviisaana todeta mikä olisi ollut paras ratkaisu, että louhinnan sijaan olisikin sillä hetkellä ollut parempi ostaa btc:tä suoraan, mutta eri ajat varmasti tällä hetkellä eikä kaikkien tästä asiasta tarvitse olla yhtä mieltä.
Viisas sanonta menee; Adapt or die. Kyllä se oman näkemyksen mukaan näyttää siltä että ei sitä paljon muuta kun pitkoa louhita tulevaisuudessa kaikki muut siirtymässä Pos:iin(Proof of stake). Ne jotka tulevaisuudessa halua ethereumia louhia saavat sitten louhia Ethereum Classicia....
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
113
Jos ja jos, jos tädillä ois munat se ois setä.
Kaikki täällä olisi miljonäärejä jos
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Nicehash ei verohallinnnon viimesimmän vastauksen mukaan hyväksy erilaista kohtelua nicehash palvelulle kuin itse louhinnalle. Verohallinto vaatii jonkun oikeusasteen käsittelyn asialle ennenkun siihen voidaan soveltaa vuokratulojen verotusta.


Voiko joku konsultoida mullekin tällasta henkilöä joka osaa laskea 10vuoden bitcoinin kurssin etukäteen? Ja taitaa aika harva tienata miljoonaa vuodessa, silläkään alalla.


Itse otti puheeksi sen että on varainhoitoalalla töissä "niin tietää miten asiat hoidetaan".
Missä on luetun ymmärtäminen? Just puhuit, (Varainhoidon ammattilaisena voit sitten 10-vuoden jälkeen miettiä paljonko menetit rahaa käyttämällä nicehash versus "oma louhinta", ihan vaan "koska helpompaa") ei siinä tarvitse laskea muuta kun noiden erotus. Joka on noin 5,3%, noin +1€/pv. Mikä on vuodessa +365€. Ja mitä enemmän näyttiksiä töissä, sitä suurempi summa.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
niin?
ETH noussu 2017 helmikuusta noin 14 900%, ja BTC n. 5000% ?

Ollut mukana vuodesta 2018... näyttäähän eth nytten houkuttelevalta BTC/ETH graafia katsoessa... mutta enemmän järkeähän sitä on steikata kuin mainata pitkäs juoksus.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Se powerilta tuleva 8pin johto jossa on 2x6+2 liittimet on n. 285W maksimissaan.
Riippuu kyllä täysin käytössä olevista osista = liittimen pinneistä, johtimien poikkipinta-alasta ja pituudesta, lämpötilasta ja poweristakin; hyvinkin kestää laadukkailla osilla +500W kunhan lämpötila "alueella"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 131
Minun mielipide on se että älkää suomen sähköhinnoilla sijoita louhintakalustoon vaan ostakaa suoraan FIAT rahalla pitkoa jos tykkäätte että hinnat ovat liian kovia niin hajauttakaa ostot esim 10€/päivä tms..
Paljos tuosta 10€ summan sijoituksesta menee kuluihin, olisko 10% aika lähellä minimissään? Aika älytöntä neuvomista.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Paljos tuosta 10€ summan sijoituksesta menee kuluihin, olisko 10% aika lähellä minimissään? Aika älytöntä neuvomista.
Sepasiirto ei maksa mitään, esim binancella 0.075% kulut kun käyttää bnb:tä treidauskuluihin. Aika älytöntä laukomist sulta tuli
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Mielenkiintonen keissi kyllä. :D
Onhan siinä tietty iso homma käydä välillä vaihtamassa ETH-BTC jos nyt välttämättä haluaa just BTC:a pitää tallessa.

Varainhoidon ammattilaisena voit sitten 10-vuoden jälkeen miettiä paljonko menetit rahaa käyttämällä nicehash versus "oma louhinta", ihan vaan "koska helpompaa". ;)
Selitä kummassa menettää rahaa?

Se joka louhii suoraan ethereumia (ettei poolissa), niin kauanko suunnilleen mennyt, että löytänyt blockin? Ja montako näyttistä käytössä?
Ei kannata hakata päätä seinään.

niin?
ETH noussu 2017 helmikuusta noin 14 900%, ja BTC n. 5000% ?



Ja hinnat pysyy stabiilina 10-vuotta? Yea right.
Ei voi tietää ja ei voi tietää kuinka kauan juhlat jatkuu. Ei voi tietää kuinka paljon Nesteen osake maksaa 2030, eikä voinut tietää. Että Olvin osake splitataan noin monta kertaa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Aika lennokasta juttua, itse olen sen verran noob kryptojen suhteen, etten osaa ajatella kryptoja minään sijoituksina. Jauhan suoraan Binanceen, 2 x kuussa rahat euroina pihalle ja kulu 0,8 €/siirto. Sijoitukset on mulle eri asia ja ne tapahtuu edelleen indeksirahastoihin. Jos tämä korona-aikainen harrastus tästä laajenee ja rahaa alkaa tosiaan jäämään laitteiden kuoletuksen jälkeen yli, niin nekin menee kyllä indeksirahastoihin.

Omasta mielestäni kryptojen kurssien määräytyminen on sen verran arpapeliä, että tommoset "jos olisin laittanut 5v sitten x euroa BTC, niin nyt olisin miljonääri" on melkein sama kuin lottomiljonääri. Voin olla vanha äijä ja pihalla näistä, mutta kaipa sekin jotain kertoo, että Danske on niin kryptovastainen, ettei edes suostu ottamaan kryptomarkettien siirtoja vastaan (esim. Binance). Euroopan keskuspankki on huolissaan ihmisten BTC-sijoituksista, koska pääoman menetys ainakin lyhyemmällä aikavälillä on todellinen riski. Väittäisin myös, että varainhoidon ammattilainen ei suosittele kovin merkittävissä määrin kryptoihin sijoittamista suoraan tai välillisesti, tosin varainhoidon ammattilaisia on monta sorttia, mutta suurimmalle osalle taitaa kelvata provikat yhteistyökumppanien hallinnointikuluiltaan kalliista osake- tai yhdistelmärahastoista.

Mutta joka päivä opitaan lisää, ehkäpä jossain vaiheessa tulee lisää louhintakapasiteettiakin ja homma eskaloituu. Tai sitten pistetään näinä hulluina aikoina näyttikset myyntiin ja myyntitulot nekin rahasto- ja osakemarkkinalle :)
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Juu. Mutta tarkoitin tässä kohtaa lähinnä sitä, ettei tule treidauksesta ylimääräisiä verotettavia tapahtumia. Parempihan niitä on välttää, jos haluaa vaan bitcoinia tai muita kolikoita joita ei voi näyttiksillä louhia.

Mun mielestä pool-louhinta nykytilanteessa sopii vaan silloin, jos louhittava kolikko itsessään kiinnostaa. Mutta tilanteet vaihtelee. Toki pooliin liityn heti jos tulee itteä kiinnostava louhittava kolikko. Siitä ikävä tilanne, että nyt kaikki ne on BTC:n lisäksi proof of stake.
Kerro toki ihmeessä lisää, miten ne on ylimääräisiä tapahtumia.

Voitaisko palata otsikon mukaiseen aiheeseen?
Varainhoidon ammattilaisille parempi alue löytyy vaikka täältä Kryptovaluuttakeskustelua (Bitcoin, Ethereum, Litecoin ja altcoinit)
EI tuolla ketjussa osata edes perus laskua laskea. Tuntuu olevan oikein Zijoittajia.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Kyllä menee jutut niin laidasta laitaan ettei liity enään louhimiseenkaan mitenkään. Ainoo asia mitä näistä jäi käteen oli ettei louhiminen kannata, mutta silti alotti sen itse ja tuli tänne juttelemaan.
On se silti vähän ehkä hyvä rönsyillä varsinaisesta teemastakin välillä, mutta mieluumminkin sekin kumminkin asialinjalla kuin spede-meiningillä. Sinänsä hyvä huomautus kumminkin tossa aiemmin, että tulee noita vaihtoehtoisia kanavia esille, tuolla kryptokeskustelussa juuri käsitellään tota kryptoihin sijoittamista ja arvostusta.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
EI tuolla ketjussa osata edes perus laskua laskea. Tuntuu olevan oikein Zijoittajia.
Äläs nyt, Zijoittaja on ihan varteenotettava sijoittajanimimerkki, Tomi Lahti :)

Näkyy aloittaneen kuukausisäästämisen Bitcoiniin... Maksumuurin takana toi juttu, että en tiedä, säästääkö suoraan vai jonkun sijoitusinstrumentin kautta.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Kyllä menee jutut niin laidasta laitaan ettei liity enään louhimiseenkaan mitenkään. Ainoo asia mitä näistä jäi käteen oli ettei louhiminen kannata, mutta silti alotti sen itse ja tuli tänne juttelemaan.
Ihan asiallisesti tulin tänne totemaan kuinka siisti Nicehash on yhdelle kortille pojan koneeseen. Mutta täällä vedettiin herneet joka koloon.

Eipä siinä tietää ettei tarvi tälle osastolle mitään enään kirjotella kun käytös on samaa kun jossain amikses. Saatin jo tuototkin väännettyä tappioiksi

Kiitos ja anteeksi minäpä tästä jatkelen :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 730
Ihan asiallisesti tulin tänne totemaan kuinka siisti Nicehash on yhdelle kortille pojan koneeseen. Mutta täällä vedettiin herneet joka koloon.
Samaa mieltä olen että toi nicehash on nuoren koneeseen oiva vaihtoehto ku ei tarvitse säätää sen enempää. Ja jos haluaa (vähän) enemmän säätää ja on oma kone kyseessä niin silloin pooliin mainaaminen yms tietenkin kannattavampaa.
Mutta täällä näyttää olevan toi nicehash niin punainen lakana, ettei sitä saisi edes mainita. Moni on sillä aloittanut ja alkanut tutkimaan paremmin asiaa myöhemmin. Ja edelleen siinä nicehashissa on se hyöty että maksut tulee pieninä ja usein, jos sellaista haluaa. Usein yhden kortin koneissa tuo ominaisuus on hyödyksi, ainakin aloittelijoille.
Ja jos pelottaa nicehashin perustajan rikollisuustausta ja vuoden 2017 hack niin siirtää sitten ilmaiseksi coinbaseen minimin (0,0005btc) mukaan ja sieltä sitten vaikka paperi lompsaan jos oikeen turvaan haluaa cryptonsa.
Joten ei siellä nicehashissa nykykursseilla tarvitse kuin alle 25€ arvosta makuuttaa cryptojaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
871
Täällä on nyt aika useinkin keskusteltu nicehash vs. minerit/poolit, mutta miten sitten eri lompakoiden laita?
Binance ja Coinbase tuntuvat olevan suosittuja. Itselläni juuri avattuna Coinmotion.
Mitä eroja näissä suurimmalti on? Oma käyttö lähinnnä siirtää mainaustuotot tuonne ja jos tarve käteiselle, niin tarvittaessa käteistä omalle tilille, mutta vain tosiaan satunnaisesti, joten nostokuluja ei liene tässä tapauksessa korostaa.
 
Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
16
Mikäköhän tuli rigiin? Kiinni 3kpl asuksen rtx 3070 ja niille 2kpl corsairin 850w virtalähdettä (tiedän ylimitoitettu). Piti sammuttaa reset-nappulasta, jonka jälkeen vielä laitoin powereista kytkimet kerran offille ja parin sekuntin päästä takaisin on-asentoon ja kone päälle ja nyt emolevyssä palaa punaisella prossun vikavalo. Aikaisemmin siis pelitti ja mainasi oikein hyvin.

Edit: lähtihän se pelittämään, kun tarpeeksi monta kertaa otti virrat pois ja laittoi päälle. Ei meinaa myöskään aina hdmi-dummyn ollessa kiinni yhdistää nettiin tp-linkin usb:n avulla, jos kytkee hdmi:llä näyttöön, niin yhdistää aina. Ei kyllä mitään hajua, että miten tuo voi vaikuttaa tuohon yhteyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Äläs nyt, Zijoittaja on ihan varteenotettava sijoittajanimimerkki, Tomi Lahti :)

Näkyy aloittaneen kuukausisäästämisen Bitcoiniin... Maksumuurin takana toi juttu, että en tiedä, säästääkö suoraan vai jonkun sijoitusinstrumentin kautta.
Ei tää heppu foorumilla pyöri. Ei suoraa, muuta kautta.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
113
Täällä on nyt aika useinkin keskusteltu nicehash vs. minerit/poolit, mutta miten sitten eri lompakoiden laita?
Binance ja Coinbase tuntuvat olevan suosittuja. Itselläni juuri avattuna Coinmotion.
Mitä eroja näissä suurimmalti on? Oma käyttö lähinnnä siirtää mainaustuotot tuonne ja jos tarve käteiselle, niin tarvittaessa käteistä omalle tilille, mutta vain tosiaan satunnaisesti, joten nostokuluja ei liene tässä tapauksessa korostaa.
Coinmotion isoimmat kulut mutta ei tarvitse lähettää henkkareista kuvaa.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
218
Itsekin harhahdin aluksi nicehässin helppouteen, mutta yhtä helppoa se on ladata vaikka t-rex ja laittaa vain oma lompakon osoite tekstitiedostoon. Ei siinä nicehäshissä muuta ole kuin tyylikkäämpi käyttöliittymä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 625
Viestejä
4 238 757
Jäsenet
71 229
Uusin jäsen
Tonde1000

Hinta.fi

Ylös Bottom