Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Ei mennä enää näköjään yli 10 dollarin päivä tuottojen yhdellä rtx 3080, vaikka kurssi yli 2000 dollaria. Helmikuussa kun viimeksi oltiin yli 2000 dollarin, niin päivätuotto oli parhaimmillaan jossain 13-14 dollarin tienoilla.

1617350323708.png
 
Viimeksi muokattu:

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 307
Yksi kanssa mitä miettinyt niin iso osa mainaajista taitaa altistaa laitteensa suodattamattomalle ulkoilmalle. Ymmärrän kyllä kun ilmalla jäähdyttää ja jos ei ole erillistä jäähdytintä eikä voi pitää suljettua kiertoa niin se ilmamäärä on ihan posketon. Siitä tulee vaan laitteet aika nopsaa hyvinkin paskasiksi. Olis mullakin kylmävarasto tossa vieressä, mutta voin vaan kuvitella sitä paskan määrää mikä laitteista löytyy alkukevään jälkeen. Olis mielenkiintoista kuulla jos joku on rakennellut ilmajäähdytyksiä. Eli vaikka jo valmiiksi laskeskellut tai kantapään kautta ottanut selvää millasia ilmamääriä tarvitaan minkäkin wattimäärän viileänä pitoon. Sekä omista suodatin ratkaisuista. Millasella suodatusluokalla saa pidettyä pahimmat pölyt poissa kuitenkaan rajoittamatta ilmamäärää liikaa.
Kone ulkovarastoon ja vuoraa sen jollain tämäntapaisella, Suodatinmatto G3
"What could possibly go wrong" :)
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
179
Kuinkas turvallinen tollanen muistien lämpö 98-102C on noin niinku pidemmän päälle? Jos kone jauhaa esim. 18-20h päivässä?
3080 Suprim X kyseessä.
Tarkotus ei suinkaan ole polttaa tuota korttia puhki ihan tappinsa asti vedetyillä kelloilla :lol:
Tuuletinkäyrä laitettu jo aika jyrkälle. 100 % ei jaksa kuunnella kun kone pöydällä mutta toi 80 % vielä menettelee :D Tosin ei näyttänyt kyllä olevan iloa vaikka tuuppasinkin föönit täysille hetkeksi.
Power limittiä jos tosta lähtee laskemaan niin hashrate tippuu samalla.

Tiedä sitten pärjääkö esim. T-rex omana paremmin?
Nicehash lähtee pois kuvioista tässä piakkoin kunhan nykäsen sieltä ekan satsin pihalle.
Nicehash heivattu nyt mäkeen ja vaihdettu ethermine pooliin PhoenixMinerillä, Coinbase lompakkona.
Binance kiinnostaa kyllä myös sen Visan ja muutamien muidenkin ominaisuuksien takia, mutta täytyy nyt kattoa jaksaako vaihtaa.
Vähän liian hätäsesti otin tuon Coinbasen käyttöön, oikeestaan tuon Nicehashin yhteenpelaamisen takia.

Mineriksi piti ottaa tuo T-rex mutta siinä ei ilmeisesti saa niin suoraviivasesti noita tuulettimien säätöjä (-ttli / -tt) mitä PhoenixMinerillä. Vai saako ollenkaan?
Mukavasti tuntuu olevan kulkua kyllä tällä Suprim X:llä.

Semmonen kyssäri heräsi, että onko jotain fiksua tapaa millä saisi Afterburnerin vaihtamaan profiilia kun mainaamisen lopettaa?
"Mainaus" profiilin sain yksinkertasesti käyttöön ku tuuppaa tonne battiin vaan rimpsun:
"C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\MSIAfterburner.exe" -Profile2

Mutta et miten tuon sais vaihtamaan Profile1:een jos sammuttaa minerin esim CTRL + C kombolla? En tiedä onks tohon joku fiksumpikin tapa.

1617356620693.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 231
Onko tosiaan noin paljon eroa Nicehash vs. esim. Phoenixminer? Mistä tämän voi todeta muutakuin ajamalla kahta samanlaista kokoonpanoa molemmissa yhtäaikaa?
Tarkoittanet Nicehash vs. Minerilla mainaus pooliin. whattomine.com kertoo nopeiten vastauksen, mutta jos itse haluaa empiirisesti säätää ja todeta niin vaikka 2-4vkoa nicehash ja toinen satsi sitten pooliin. Tosin tuona aikana häviät sitte jo selvää rahaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 548
No ei sitä oikein voi testata jollei kuoleta kaikkia muita muuttujia mitä tässä on aika paljon. WhatToMine - Crypto coins mining profit calculator compared to Ethereum tuolta käy kattomassa niin aina se on sen 10% alapuolella. Tietenkin jos kahdella identtisellä koneella louhii samaan aikaan niin voi tehdä empiirisen testin itsekkin.


Kone ulkovarastoon ja vuoraa sen jollain tämäntapaisella, Suodatinmatto G3
"What could possibly go wrong" :)
Lämmöt tappissa tuon jälkeen. Suodatin pitäs olla heti puhaltimen edessä tai sitten jälkeen jos ei välitä vaikka puhallin paskastuu. Kuitenkin niin, että sen läpi menee iso ilmavirta. Jos koneet on vuorattu tolla ja niin taatusti keittää. Mutta se juuri, että millanen puhallin ja riittääkö vaikka tuo G3. Onko se parin päivän jälkeen jo aivan pölynpeitossa eikä mene ilmaa läpi. Pitäskö olla pussisuodattimet. Jotain kanavarakennelmia ilmavirran tehostamiseksi jne. jne. Kaikki tiettenkin riippuu minkä verran watteja on jäähdytettävänä.

Toki sinne varastoon ne voi roudata ja hakee motonetistä parit 16" pöytätuulettimet. Välillä käy puhaltamassa paineilmalla suurimmat paskat vekeen ja sitten ihmetellään kun näyttiksen laakerit hirttää kiinni hetkenpäästä. Asiaa en ehkä enempää miettinyt ennenkuin ostin parit käytetyt raiserit ja vaikka niitä oli putsattu niin hienoa pölyä oli kyllä joka puolelella niissä. Ei se ainakaan olisi kiva myydä näyttiksiä eteenpäin jos on kylvetetty pari vuotta pölyssä vaikka nyt olisikin näkyvimmät paskat puhallettu vekeen.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
876
Tarkoittanet Nicehash vs. Minerilla mainaus pooliin. whattomine.com kertoo nopeiten vastauksen, mutta jos itse haluaa empiirisesti säätää ja todeta niin vaikka 2-4vkoa nicehash ja toinen satsi sitten pooliin. Tosin tuona aikana häviät sitte jo selvää rahaa.
Ok, kiitos selvennyksestä. Minulla on tuo phoenix asennettuna ja laitoin sen nyt ajamaan kahdella 3070:llä kokeeksi. Louhiikos tuo nyt sitten pooliin? Lompakko minulla on Coinmotionissa ja laitoin sieltä tuon Ethereum-osoitteen tuohon startminer.batiin
e: Pakko tunnustaa, että tuon WhatToMine:n käyttö ei oikein aukea mulle...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
Ok, kiitos selvennyksestä. Minulla on tuo phoenix asennettuna ja laitoin sen nyt ajamaan kahdella 3070:llä kokeeksi. Louhiikos tuo nyt sitten pooliin? Lompakko minulla on Coinmotionissa ja laitoin sieltä tuon Ethereum-osoitteen tuohon startminer.batiin
e: Pakko tunnustaa, että tuon WhatToMine:n käyttö ei oikein aukea mulle...
Jos sulla on siellä batissa jonkun poolin osoite ja oma lompakkosi, niin joo, se louhii pooliin ja sitä kautta sinne lompakkoon. 3070:llä saisit varmaan tosin parempaa jälkeä T-rex minerilla. Käyttö itsessään on lähes identtistä.
Whattominessä siis valkkaat mitä kortteja sulla on tai pistät vaan valituille kolikolle omat hashratesi (huom. joka kolikolla on omansa), paljon sähkö maksaa, ajanjakson ja klikkaat calculate, niin se näyttää mikä on tuottoisin kolikko mainata ko. ajanjaksolla.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
876
Jos sulla on siellä batissa jonkun poolin osoite ja oma lompakkosi, niin joo, se louhii pooliin ja sitä kautta sinne lompakkoon. 3070:llä saisit varmaan tosin parempaa jälkeä T-rex minerilla. Käyttö itsessään on lähes identtistä.
Whattominessä siis valkkaat mitä kortteja sulla on tai pistät vaan valituille kolikolle omat hashratesi (huom. joka kolikolla on omansa), paljon sähkö maksaa, ajanjakson ja klikkaat calculate, niin se näyttää mikä on tuottoisin kolikko mainata ko. ajanjaksolla.
Siinä starttibatissa on PhoenixMiner.exe -pool ssl://eu1.ethermine.org:5555... ja toisena us1.ether.. jne, elikäs varmaankin näin.
Koko setti on hajanainen kokoelma eri näyttiksiä, joten se ero varmaan kapenee sitten tuon T-rexin ja phoenixin välillä.

Whattominekin alkaa selkenemään, tuli vaan liikaa tavaraa ruudulle kerralla :)
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 372
Jos haluat ilmaiseksi vähintään 0.250 MH/s lisää laskentatehoa niin tässäpä pari vinkkiä:

---

Vaihda (esim. phoenixmainer) komentokehoitteen fontti truetypestä rasteroiduksi.
Vaihda näytön tarkkuus pienimmäksi minkä saat 24hz toimimaan. esim 1152x768
Pienennä mainausikkuna alapalkkiin.

---

Paras on laittaa kuva näkymään AMD prossun integroidulla näyttiksellä, jos sellainen löytyy. Intelin prossunäyttiksestä ei ole niin paljon apua, mutta vähän. Yleensäkkään laskentakorttiin ei monitoria kiinni jos löytyy integroitu näyttis.

Mun 5 senttiä, olkaa hyvät.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 231
Jos haluat ilmaiseksi vähintään 0.250 MH/s lisää laskentatehoa niin tässäpä pari vinkkiä:

---

Vaihda (esim. phoenixmainer) komentokehoitteen fontti truetypestä rasteroiduksi.
Vaihda näytön tarkkuus pienimmäksi minkä saat 24hz toimimaan. esim 1152x768
Pienennä mainausikkuna alapalkkiin.

---

Paras on laittaa kuva näkymään AMD prossun integroidulla näyttiksellä, jos sellainen löytyy. Intelin prossunäyttiksestä ei ole niin paljon apua, mutta vähän. Yleensäkkään laskentakorttiin ei monitoria kiinni jos löytyy integroitu näyttis.

Mun 5 senttiä, olkaa hyvät.
ei ole vaivanarvoista
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
46
e: Pakko tunnustaa, että tuon WhatToMine:n käyttö ei oikein aukea mulle...
Klikkaat sieltä ylhäältä kortin tai kortit aktiiviseksi (ja muutat kpl määrän mikäli tarvis) ja sitten painat calculate minkä jälkeen tuotto näkyy alareunassa listauksen parhaasta vähemmän tuottaviin .
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
876
Klikkaat sieltä ylhäältä kortin tai kortit aktiiviseksi (ja muutat kpl määrän mikäli tarvis) ja sitten painat calculate minkä jälkeen tuotto näkyy alareunassa listauksen parhaasta vähemmän tuottaviin .
Juu, tuossa oli alussa ongelma, kun en tajunnut klikata sitä korttia aktiiviseksi lukumäärän syötön jälkeen. Nyt pelittää.
Tosiaan eroa näyttää ajanjaksosta riippuen olevan 9-14 %
Tuo Etherminen dashboard tosin näyttää 121Mhs päivätuotoksi 9,42 Usd, mutta ilmeisesti ei ole oikeissa arvoissaan, eli päivittynee sitten ajan kanssa? Koska muutenhan tuo ei oikein ole kohdallaan...

Tuo minerstatin calkulaattori ihan pätevä myös, kiitokset sprawlille vinkistä. Tuohon ilmeisesti saa vain yhden kortin?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 710
Jos haluat ilmaiseksi vähintään 0.250 MH/s lisää laskentatehoa niin tässäpä pari vinkkiä:

---

Vaihda (esim. phoenixmainer) komentokehoitteen fontti truetypestä rasteroiduksi.
Vaihda näytön tarkkuus pienimmäksi minkä saat 24hz toimimaan. esim 1152x768
Pienennä mainausikkuna alapalkkiin.

---

Paras on laittaa kuva näkymään AMD prossun integroidulla näyttiksellä, jos sellainen löytyy. Intelin prossunäyttiksestä ei ole niin paljon apua, mutta vähän. Yleensäkkään laskentakorttiin ei monitoria kiinni jos löytyy integroitu näyttis.

Mun 5 senttiä, olkaa hyvät.
Jep, juuri em. syystä valikoin myytävistä "SER-kamoista" AMD-prossun integroidulla näyttiksellä, 2200G:llä mennään ja emossakin löytyy "maanmainiot" liitännät HDMI tai VGA, VGA-piuhalla kytketty nyt sitten. Sai sillekin jotain käyttöä tuolta lojumasta... Välttää kyllä tähän maineriin, mutta on siinä suttuisempi kuva hieman.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 710
Täällä toi toinen farmi vie n. 3.5kw, sisään puhaltaa yhteensä noin 1200m3/h ilmaa, ja taloonpäin sitten lämpöä hyötykäyttöön noin 600m3/h. Lämmöt huoneessa n. 40 astetta, korteilla n. 45-50, lämmöstä saa hyötykäyttöön noin 2.5-3kw
Minkälaisen siirtopuhaltimen hommasti? Meinasin, että jos alkaa tuo lämpö olemaan varastossa ongelma, niin näin viileämmillä keleillä saisi mainiosti laskettua lämpötilaa, kun laittaisi poistoventtiilin paikalle puhaltimen. Ei varmaan paljon maksaisi...

Muuten tämä varaston ilmanvaihto toimii ok, kun tuloventtiili on pohjalla, joten lattialla oleva kone saa viileää ilmaa ja se sitten lämmitettynä nousee ylöspäin. Saisi lämpöä vaan vietyä vielä tehokkaammin ulos kuin luonnollinen veto.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
495
Jos haluat ilmaiseksi vähintään 0.250 MH/s lisää laskentatehoa niin tässäpä pari vinkkiä:

---

Vaihda (esim. phoenixmainer) komentokehoitteen fontti truetypestä rasteroiduksi.
Vaihda näytön tarkkuus pienimmäksi minkä saat 24hz toimimaan. esim 1152x768
Pienennä mainausikkuna alapalkkiin.

---

Paras on laittaa kuva näkymään AMD prossun integroidulla näyttiksellä, jos sellainen löytyy. Intelin prossunäyttiksestä ei ole niin paljon apua, mutta vähän. Yleensäkkään laskentakorttiin ei monitoria kiinni jos löytyy integroitu näyttis.

Mun 5 senttiä, olkaa hyvät.
Kerro vähän lisää miksi intelin igpu ei ole apua verraten amd?
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 372
Kerro vähän lisää miksi intelin igpu ei ole apua verraten amd?
Ihan testasin itse. Amd prossusta kun tuli kuva niin hashrate ei juuri muuttunut ollenkaan. Toisessa koneessa intelin prossuun integroitu näyttis niin hiiren liikuttaminenkin vaikutti hashrateen. Tuossa kuva amd käyttäytymisestä:

3070_eth.jpg
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Hidastuu, mutta eihän sillä koneella mitään minuuttia enempää tarvitsekaan säätää louhimen ollessa jo päällä? Tai kellojen etsiminenkään kovin pitkään vie. Toki merkityksellistä käyttökoneella, mutta sitten taas APUt alkaa prossun puolelta ahdistaan. 5000Gt tulee muuttamaan tilannetta.

Käyttökoneellakin kuva voi tulla integroidulta ja pelit jätetään näyttiksen pyöritettäväksi. Pelikuva vaan siirretään sisäisesti integroidulle. Sitäkin tuli kokeiltua eikä siinä viivettä ollut. Toki g-sync jäi pois.
Ok näinkin voi siis tehdä, ihan näppärää :) tosin itse en olisi valmis luopumaan FreeSyncistä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 372
Käyttökoneellakin kuva voi tulla integroidulta ja pelit jätetään näyttiksen pyöritettäväksi. Pelikuva vaan siirretään sisäisesti integroidulle. Sitäkin tuli kokeiltua eikä siinä viivettä ollut. Toki g-sync jäi pois.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
87
Ihan testasin itse. Amd prossusta kun tuli kuva niin hashrate ei juuri muuttunut ollenkaan. Toisessa koneessa intelin prossuun integroitu näyttis niin hiiren liikuttaminenkin vaikutti hashrateen. Tuossa kuva amd käyttäytymisestä:

Tuli huomattua lyhyessä testissä HP:n pakettikoneen kanssa, että 4600G Vega7 iGPU:lla pystyy pelaamaankin (!) ilman vaikutusta dGPU:n hashrateen. Eikä vie wattejakaan paljon mitään.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 307
Mikä olikaan nyt meikäläisten suosima palvelu, missä sai perustettua walletin ilman turhia henkkareiden kuvien lähettelyä ja homma ns. pelaa?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 710
Tämmösiä on useita käytössä:
Saahan noita biltemasta alkaen muutaman kympin mutta tuo on sellanen millä se ilma alkaa sitten jo liikkumaankin.
Vaikuttaa asialliselta. Ja se EU-virtajohto tarkoittaa, että siinä on normaali pistoke valmiiksi asennettuna, ettei tarvita sähkömiestä asennuksiin?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 822
Ei mulla kyllä 9600K:n näyttis ja se että käyttääkö konetta vai ei, vaikuta korttien hashrateen. Ihan 4k videoita ja mitä tahansa voi tehdä, ei mitään vaikutusta.

Tuossa toisessa koneessa jossa 3060 on vähän vielä säätämistä. Tunteja se vetää mutta yhtäkään vuorokautta ei se ole onnistunut putkeen toimimaan, jossain vaiheessa se kaatuu tai jumittuu ja en ihan tarkkaan tiedä miksi.

Säädin nyt muisteja reippaasti alemmassa, nyt jotain +1200, aiemmin + 1350, lukitsin coren voltit myös jonnekin 780 mV. Tuon kortin lisävirta otti 2x molexin kautta koneen omasta 200W virtalähteestä, sen ei kyllä millään pitäisi liittyä mutta kytkin nyt senkin erillisen virtalähteen pcie8 liittimeen, jos virtalähde kyykkäisi niin sen luulisi sammuvan tai uudelleenkäynnistyvän.

Koneessa aiemmin ollut suoraan emolla vain 3070 jonka lisävirrat erillisestä virtalähteestä, ja sillä kone on toiminut vakaasti viikosta toiseen, mutta nyt kun emolla on 3060, ajurit on ne developer alpha-beta, ja 3070 siirrety riserille niin tuo ei halua toimia yhtäjatkoisesti yli kymmentä tuntia(ei täsmällinen aika). Säädin myös kortin power limittiä alas kun se nyt mainaa octopusta kun pääsiäisen takia noi hdmi dummyt on kyllä jossain Liedossa tai Turussa, mutta ei tässä ja mulla. Ton jos saisi nyt toimimaan niin olisi toinen 3060 jonka saisi tähän koneeseen kiinni ja pientä riser jumppaa perään isommille korteille. Tosiaan tuon muistikellot ovat mielestäni olleet ihmeelliset kun voi nostaa vaikka kuinka, ja

Onko muilla ollut 3060:n käyttöönotto ongelmaton? Mietityttää että kun noi ajurit on jotain alphan ja betan väliltä ja parempia ei ole tulossa, että jos johtuisi niistä.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 926
Ei mulla kyllä 9600K:n näyttis ja se että käyttääkö konetta vai ei, vaikuta korttien hashrateen. Ihan 4k videoita ja mitä tahansa voi tehdä, ei mitään vaikutusta.

Tuossa toisessa koneessa jossa 3060 on vähän vielä säätämistä. Tunteja se vetää mutta yhtäkään vuorokautta ei se ole onnistunut putkeen toimimaan, jossain vaiheessa se kaatuu tai jumittuu ja en ihan tarkkaan tiedä miksi.

Säädin nyt muisteja reippaasti alemmassa, nyt jotain +1200, aiemmin + 1350, lukitsin coren voltit myös jonnekin 780 mV. Tuon kortin lisävirta otti 2x molexin kautta koneen omasta 200W virtalähteestä, sen ei kyllä millään pitäisi liittyä mutta kytkin nyt senkin erillisen virtalähteen pcie8 liittimeen, jos virtalähde kyykkäisi niin sen luulisi sammuvan tai uudelleenkäynnistyvän.

Koneessa aiemmin ollut suoraan emolla vain 3070 jonka lisävirrat erillisestä virtalähteestä, ja sillä kone on toiminut vakaasti viikosta toiseen, mutta nyt kun emolla on 3060, ajurit on ne developer alpha-beta, ja 3070 siirrety riserille niin tuo ei halua toimia yhtäjatkoisesti yli kymmentä tuntia(ei täsmällinen aika). Säädin myös kortin power limittiä alas kun se nyt mainaa octopusta kun pääsiäisen takia noi hdmi dummyt on kyllä jossain Liedossa tai Turussa, mutta ei tässä ja mulla. Ton jos saisi nyt toimimaan niin olisi toinen 3060 jonka saisi tähän koneeseen kiinni ja pientä riser jumppaa perään isommille korteille. Tosiaan tuon muistikellot ovat mielestäni olleet ihmeelliset kun voi nostaa vaikka kuinka, ja

Onko muilla ollut 3060:n käyttöönotto ongelmaton? Mietityttää että kun noi ajurit on jotain alphan ja betan väliltä ja parempia ei ole tulossa, että jos johtuisi niistä.
Mulla antaa rejectedejä aika paljon ~2%, jos laitan muisteille +1200 tai yli. Pudotin +1100 ja corea alivoltitin, mutta kelloja aika korkealle ~1700MHz niin pyörii jotain ~47,6MH/s. Kelloja, kun laskee nii putoo reippaasti hashrate.

Edit. Korjattu lukuja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
114
Käytetäänkö täällä coinmotionia vain sen takia kun ei tarvitse lähettää kuvia? Pienen vaivan jälkeen tippuu vaihtokulut esim coinbasen puolella.
 

MineMineMine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
130
Ei mulla kyllä 9600K:n näyttis ja se että käyttääkö konetta vai ei, vaikuta korttien hashrateen. Ihan 4k videoita ja mitä tahansa voi tehdä, ei mitään vaikutusta.

Tuossa toisessa koneessa jossa 3060 on vähän vielä säätämistä. Tunteja se vetää mutta yhtäkään vuorokautta ei se ole onnistunut putkeen toimimaan, jossain vaiheessa se kaatuu tai jumittuu ja en ihan tarkkaan tiedä miksi.

Säädin nyt muisteja reippaasti alemmassa, nyt jotain +1200, aiemmin + 1350, lukitsin coren voltit myös jonnekin 780 mV. Tuon kortin lisävirta otti 2x molexin kautta koneen omasta 200W virtalähteestä, sen ei kyllä millään pitäisi liittyä mutta kytkin nyt senkin erillisen virtalähteen pcie8 liittimeen, jos virtalähde kyykkäisi niin sen luulisi sammuvan tai uudelleenkäynnistyvän.

Koneessa aiemmin ollut suoraan emolla vain 3070 jonka lisävirrat erillisestä virtalähteestä, ja sillä kone on toiminut vakaasti viikosta toiseen, mutta nyt kun emolla on 3060, ajurit on ne developer alpha-beta, ja 3070 siirrety riserille niin tuo ei halua toimia yhtäjatkoisesti yli kymmentä tuntia(ei täsmällinen aika). Säädin myös kortin power limittiä alas kun se nyt mainaa octopusta kun pääsiäisen takia noi hdmi dummyt on kyllä jossain Liedossa tai Turussa, mutta ei tässä ja mulla. Ton jos saisi nyt toimimaan niin olisi toinen 3060 jonka saisi tähän koneeseen kiinni ja pientä riser jumppaa perään isommille korteille. Tosiaan tuon muistikellot ovat mielestäni olleet ihmeelliset kun voi nostaa vaikka kuinka, ja

Onko muilla ollut 3060:n käyttöönotto ongelmaton? Mietityttää että kun noi ajurit on jotain alphan ja betan väliltä ja parempia ei ole tulossa, että jos johtuisi niistä.
+1350 voi olla liian korkea.
+1000 toimii varmasti.
Mun 3060 DUAL OC menee noin +1200.
Ystävän EVGA 3060 XC menee +1400


Mulla antaa rejectedejä aika paljon ~2%, jos laitan muisteille +1200 tai yli. Pudotin +1100 ja corea alivoltitin, mutta kelloja aika korkealle ~1700MHz niin pyörii jotain 46-47MH/s. Kelloja, kun laskee nii putoo reippaasti hashrate.
Ehkä core -502?
 

Liitteet

Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 926
+1350 voi olla liian korkea.
+1000 toimii varmasti.
Mun 3060 DUAL OC menee noin +1200.
Ystävän EVGA 3060 XC menee +1400




Ehkä core -502?
Tosta, jos kopioin suoraan niin näköjään saan +0,5MH/s ja kulutus kasvaa 5w joten varmaan +- 0. En vielä kerennyt katsomaan tuleeko enemmän rejectedeitä kaupan päälle. Tällä hetkellä omilla asetuksilla näyttäis olevan 0,33%. Ja lämmöt pari astetta alempana pienemmällä tuulettimen huudatuksella joten taidan jatkaa noilla omilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
821
Tosta, jos kopioin suoraan niin näköjään saan +0,5MH/s ja kulutus kasvaa 5w joten varmaan +- 0. En vielä kerennyt katsomaan tuleeko enemmän rejectedeitä kaupan päälle. Tällä hetkellä omilla asetuksilla näyttäis olevan 0,33%. Ja lämmöt pari astetta alempana pienemmällä tuulettimen huudatuksella joten taidan jatkaa noilla omilla.
Tällä hetkellä 0.5MH/s on varmaan 30w arvoinen.

Ei ole tullut payout etherminessä, vaikka odotin yöllä. Johtuuko korkeasta gas feestä vai onko sittenkin liian myöhään tullut raja täyteen. Eikun nyt se tuli kesken tämän kirjoituksen.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Melkoinen härkämarkkina rupeaa olemaan Ethereumin kanssa. Helmikuun ennätykset selkeästi rikottu. Onko tälle jotain selitystä?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 822
Bitcoin on ollut ennätyskorkealla jo jotain 4-5 päivää. Jenkeissä on jaettu kolmatta korona shekkiä, pari isoa pankkia on ottamassa Bitcoinia mukaan sijoitustuotteisiinsa(???). Mitä tossa sen enempää selitystä tarvitsee.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Voikos täällä joku auttaa noboa. Koitan tällä pheonix mainerilla laittaa hommat skulaamaan mutta en osaa tota bat fileä muokata niin että ei sotkis mun näyttiksen profiilia/säätelis tuulettimia yms.
 

Liitteet

Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
46
Täällä Asus TUF 3060 toimii vakaasti kuin junan vessa kun power 60% core -500 ja muistit +1100. Sillä n. 48 mh/s. Toimii muistit aina 1300 asti mutta ei ongelmitta ja saatu hashrate hyöty olematon.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Millä tavalla se sitä sotkee?

Siellä readme tiedostossa on selitetty kaikki noi komennot. Tuulettimethan kannattaa olla sen 70-75% aina, vaikka ei GPU lämmöt nousiskaan.
Juu siis laskee mun tuulettimen nopeuden todella alas (ja oli juurikin toi 70% afterburnerissa. ihan kun vaan ohittaisi ne)
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
179
Fan control mode taitaa olla oletuksena auto jos sitä ei mitenkään määrittele, varmaan siitä syystä laskee kierrokset alas.
Tuuppaat sinne battiin esim. -fanmin 70 niin pyörii aina sillä vähintään 70 % nopeudella.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Jollain ehdotuksia millä saisin nostettua tota MH/s lisää. nyt on powerlimit 70% muistille +800 (+900 tuntu laskevan mh/s)

Fan control mode taitaa olla oletuksena auto jos sitä ei mitenkään määrittele, varmaan siitä syystä laskee kierrokset alas.
Tuuppaat sinne battiin esim. -fanmin 70 niin pyörii aina sillä vähintään 70 % nopeudella.
Joo otin silmät itse käteen nii sai hoidettua :D
 

Liitteet

Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Viekö joku muu softa näyttiksen resursseja? Jos ei, niin koita nostaa vähän powerlimittiä, jos sekään ei auta niin lähteekö se alkuun louhimaan 95-100 ja sitten tippuu?
noniin nyt alko lyyti kirjottaa kun nostin 5% enemmän powerlimittiä
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Tuntuu olevan paljon eroja noissa. Aikaisemmin kokeilin toista 3080 valmistajaa niin ei se meinannu toimia sitten ollenkaan ilman throttlaamista vaikka pari puhallinta oli ympärillä.
Toi suprime näyttäis toimivan varsin hyvin kahdella puhaltimella varustettuna 225W limitillä. Zotacia kokeilin jossain välissä, vaati yli 230W että lähti jonkunlaisiin lukemiin mutta niinikään ei meinannu lämmöt pysyä muisteissa kurissa.
Tässä kfa2 näköjään nää muistit pysyy kurissa hyvin. mutta nyt on vauhti noin 82mh/s 75%powerlimit ja +800 muistille. uskaltaisko tohon heittää vielä 5% powerlimittiä lisää?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Tuntuu olevan paljon eroja noissa. Aikaisemmin kokeilin toista 3080 valmistajaa niin ei se meinannu toimia sitten ollenkaan ilman throttlaamista vaikka pari puhallinta oli ympärillä.
Toi suprime näyttäis toimivan varsin hyvin kahdella puhaltimella varustettuna 225W limitillä. Zotacia kokeilin jossain välissä, vaati yli 230W että lähti jonkunlaisiin lukemiin mutta niinikään ei meinannu lämmöt pysyä muisteissa kurissa.
HP Omen RTX 3080 @230W 97.5MH/s
muistit @88.2C +1000MHz
tuulettimet @50%/~1900rpm.
Korttiin ei ole tehty mitään muuta modia kuin lämpötyynyjen lisäys backplateen ja tahnan lisäys muistien lämmönlevittäjän päälle jolloin muistit saa kontaktin pääjäähyyn, kuten jäähy on oikeasti suunniteltu tekemään.
EDIT: ainiin, kortin voltti/clock käyrää on myös manuaalisesti viilattu vähemmän virtaa vieväksi.

Kun muistit ovat 3080 kortissa suoraan kiinni pääjäähyssä niin lämmöt ovat huomattavasti paremmat kuin mitä korteissa missä on erilliset pienet siilit muisteille. Sitten on vielä kortteja missä muistien lämpötyynyt menevät kuumuudessa pilalle vuotaen öljynsä lämpöeristeeksi muistien päälle.

Käytännössä power limittiä voi surutta nostaa jos minerin mukaan virrankulutus on alle 230W RTX3080 korteilla. Eri valmistajilla on eri power limitit, minkä takia tuo Afterburnerin prosentuaalinen power limit säätö on vähän sekava (%/W eroaa kortista korttiin).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
HP Omen RTX 3080 @230W 97.5MH/s
muistit @88.2C +1000MHz
tuulettimet @50%/~1900rpm.
Korttiin ei ole tehty mitään muuta modia kuin lämpötyynyjen lisäys backplateen ja tahnan lisäys muistien lämmönlevittäjän päälle jolloin muistit saa kontaktin pääjäähyyn, kuten jäähy on oikeasti suunniteltu tekemään.

Kun muistit ovat 3080 kortissa suoraan kiinni pääjäähyssä niin lämmöt ovat huomattavasti paremmat kuin mitä korteissa missä on erilliset pienet siilit muisteille. Sitten on vielä kortteja missä muistien lämpötyynyt menevät kuumuudessa pilalle vuotaen öljynsä lämpöeristeeksi muistien päälle.

Käytännössä power limittiä voi surutta nostaa jos minerin mukaan virrankulutus on alle 230W RTX3080 korteilla. Eri valmistajilla on eri power limitit, minkä takia tuo Afterburnerin prosentuaalinen power limit säätö on vähän sekava (%/W eroaa kortista korttiin).
Mulla maineri sanoo että 239W nii tuskin passaa enää nostaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Mulla maineri sanoo että 239W nii tuskin passaa enää nostaa.
Se on ihan kiinni siitä että missä menee MH/W raja. Eli watteja kannattaa nostaa niin kauan kuin siitä on jotain oikeaa hyötyä ja lämmöt pysyy kuosissa, 10 watin nosto ja 0.5MH/s parannus ei siis ole kovin järkevää.
Kokeile nostaa power limittiä kunnes hashrate saavuttaa korkeimman arvonsa. Jos hashrate paranee huomattavasti kun nostat limitit kattoon, tarkoittaa se sitä että core jostain syystä imee kaiken virran ja muistit throttlaa virran puutteesta. Laittamistasi kuvista ei näe että hakkaako kortti koko ajan power limittiin vai ei.

Itsellä custom käyrillä corella on 1365MHz / 750mV. Sinun kuvista näyttää että kortti ajelee 200MHz korkeammilla coren kelloilla mainatessa kuin itsellä.

EDIT: Voit myös kokeilla trex mineria. Uusimmassa versiossa voi säätää fixed tuuletinnopeuden.
--dag-build-mode 2 --fan 50 --temperature-limit 65
Noilla lisäparametreillä toimii oma 3080 ihan hyvin eikä DAG korruptoidu kuten Phoenixminerissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
179
Vertailun vuoksi oman RTX 3080 Suprim X:än maksimimenot.
Joskin ajelen tätä kyllä +1100 kelloilla ja 59 % power limitillä kun nuo lämmöt vähän hirvittää :sad:

1617446524225.png


Semmonen kyssäri heräsi, että onko jotain fiksua tapaa millä saisi Afterburnerin vaihtamaan profiilia kun mainaamisen lopettaa?
"Mainaus" profiilin sain yksinkertasesti käyttöön ku tuuppaa tonne battiin vaan rimpsun:
"C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\MSIAfterburner.exe" -Profile2

Mutta et miten tuon sais vaihtamaan Profile1:een jos sammuttaa minerin esim CTRL + C kombolla? En tiedä onks tohon joku fiksumpikin tapa.
Oliks tähä kellää ajatuksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 548
Yksilöitähän nuo. Oman koneen HP:n 3080 100.5MH/s @ pl80% 255W, -500 / +1305 ja lämmöt 58C ja 82C. Samat juttu tehty ku tiihokatilla.

Sitten on toinen vastaava näyttis missä tehty samat jäähdytysmodit. 85MH/s @ pl65% 210W, -500 / +580 ja lämmöt 48C ja 82C. Isommilla keloilla muistit lähtee keulimaan nopeasti vaikka jäähdytystä parannettu. Tähän yksilöön en ollut tyytyväinen ja myin sen ryssänmaalle 1550€:llä.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Jaa näköjään Steam rajoitti mainausta. Otin pois päältä niin pomppaa 95mh/s.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Se on ihan kiinni siitä että missä menee MH/W raja. Eli watteja kannattaa nostaa niin kauan kuin siitä on jotain oikeaa hyötyä ja lämmöt pysyy kuosissa, 10 watin nosto ja 0.5MH/s parannus ei siis ole kovin järkevää.
Kokeile nostaa power limittiä kunnes hashrate saavuttaa korkeimman arvonsa. Jos hashrate paranee huomattavasti kun nostat limitit kattoon, tarkoittaa se sitä että core jostain syystä imee kaiken virran ja muistit throttlaa virran puutteesta. Laittamistasi kuvista ei näe että hakkaako kortti koko ajan power limittiin vai ei.

Itsellä custom käyrillä corella on 1365MHz / 750mV. Sinun kuvista näyttää että kortti ajelee 200MHz korkeammilla coren kelloilla mainatessa kuin itsellä.

EDIT: Voit myös kokeilla trex mineria. Uusimmassa versiossa voi säätää fixed tuuletinnopeuden.

Noilla lisäparametreillä toimii oma 3080 ihan hyvin eikä DAG korruptoidu kuten Phoenixminerissa.
Millä nään hakkaako powerlimittii?

1617449623628.png

Tälläsillä mennään nyt. noin 96mh/s +1000 muistille -300 corelle powerlimit 72%. Junktion lämmöt siellä 82 astetta

Millon tuolla walletissa pitäis näkyä ne ekat ETH. Exodus käytössä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Siitä, jos limittiä nostamalla hashrate nousee.
Kiitokset ja kumarrus että jaksatte rautalangasta vääntää idiootille :cigar:
Milloin oikeen noi ETH näkyy walletissa? Enkai nyt mainaa harakoille. bat fileen kyllä laitoin walletin osotteen oikein
Yli tunnin kumminkin mainannu eikä mitään näy walletissa vaikka päivitän
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 171
Viestejä
4 301 577
Jäsenet
71 796
Uusin jäsen
Anomalia

Hinta.fi

Ylös Bottom