Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 231
Phoenixmineriin se -mcdag 1 3000 sarjan korteilla. Tätä aika paljon täällä pyöritelty tai sit vaihtaa vaikka rexiin.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 368
Jätän tän vaan tähän, kun on kyse riserien virroittamisesta.

8-pin -> 2x6+2 y-haara. Ei sataa, ei molexia, ei ylim. paikkoja powerilta pcie suhteen.
Mistä saadaan nuo 2x 6 pin -> 8 pin haaroja? Eli, 2x 6 pin -> 8 pin haaroja tarkoitin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Phoenixmineriin se -mcdag 1 3000 sarjan korteilla. Tätä aika paljon täällä pyöritelty tai sit vaihtaa vaikka rexiin.
Olen edelleen sitä mieltä, että mcdag-toiminnosta ei ole hyötyä, jos PhoenixMiner ei myös ohjaa kortin kelloja. Tai ainakin muistikelloa. Muutenhan sulla on ne esim. afterburnerissa ajetut kellot päällä yhtä lailla DAGin aikana. Jos PhoenixMiner ohjaa, niin se pitää muistikellot alhaalla, alkaa louhimaan ja vasta n. 1 min päästä lyö muistikellot asetuksen mukaisiksi.

Omassa kortissani DAGin korruptoituminen oli riski jo +1100 MHz, mutta kun otin käyttöön PhoenixMinerin ohjauksen, niin pystyy ihan hyvin ajamaan korkeampiakin kelloja, koska DAG-generoinnin aikana pidetään normaalit vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 846
Tälläisiä mä tilailin tuossa viime viikolla, kun katsoo tuolta niin kannattaa katsoa sellaisia joissa on vähintään fulfilled by Amazon. Yksi tilaus lähti Kiinasta mutta noi muut Saksasta ja tulevat n. viikossa. Toivon mukaan noilla pärjää niiden korttien kanssa mitä vielä voi jossain määrin järjelliseen hintaan saada. Yritän saada jotain 350-400 MH/s kasaan ja se olisi siinä sitten eip 1559 mielessä.







Mulla 3060 ottaa ihmeellisiä muistikelloja, muutenkaan en ole ihan varma olenko saanut optimoitua sen asetuksia vielä kun se säätyy niin eri tavalla kuin 3070:t.

Core about vakiona, muistit on jotain paljon eli jotain +1300 ja efektiivisenä se näyttää jotain 8600 MHz, kun mä en käytännössä pysty pitämään 3070:ja edes 8000 MHz. Noin 48 MH/s mä saan siitä @130W, hieman on ehkä varaa tiputtaa, halusin vaan joillain asetuksilla sen pystyyn, ja katsoa että mitä se tykkää noista muistikellosta pidempään vetässä, mikä on just outoa koska se näyttää pitävän niitä täysin OK.

Teknisesti se vielä louhii Confluxia (43 MH/s@160W) koska mulla on vain yksi HDMI johto ja se on nyt tässä pääkoneessa. Mutta loppuviikosta ehkä tulee tuollainen dummy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eikö teillä ole salasanaa HiveOS rig.conf asetuksissa vai miten tää on jo toinen kerta kun tässä ketjussa joku sanoo koneen louhineen ihan muuhun lompakkoon?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
On salasana. Vaihdoin tänään eri modeemin ku vaihtu operaattori ja ei menny ku pari tuntia nii oli rigin omistajuus vaihtunu :D
Näköjään aika yleinen ongelma jos SSH-portti näkyy suoraan internettiin. Natti väliin ja ongelma poistuu.


 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Tälläisiä mä tilailin tuossa viime viikolla, kun katsoo tuolta niin kannattaa katsoa sellaisia joissa on vähintään fulfilled by Amazon. Yksi tilaus lähti Kiinasta mutta noi muut Saksasta ja tulevat n. viikossa. Toivon mukaan noilla pärjää niiden korttien kanssa mitä vielä voi jossain määrin järjelliseen hintaan saada. Yritän saada jotain 350-400 MH/s kasaan ja se olisi siinä sitten eip 1559 mielessä.





Eikö nää riserit nyt sitten ole niitä sata-virroitettuja, joita ei yleisesti suositella? Oliko paras nyt sitten 6 pin ja seuraavaksi Molex, jos olen ymmärtänyt oikein?

Voisko sen nyt vielä laittaa vaikka tonne sivun 39 viestiin, miten riserit suositellaan virroitettavaksi... Jos itselle tulee nyt noita tilattuja vehkeitä tosiaan perille, niin saatan itsekin tarvita riserin ja virrat. On 1 kpl 3070 ja 1 kpl 3080 tilauksessa, jahka ne nyt Suezin läpi tulisi :D

Edit: mikä puusilmä, tossahan nimenomaan oli 6 pin ja vain adapteri, jos joku haluaa satalla ajaa sitä...
Edit2: mihin tarttet noita dummy-plugeja? Ne oli kai 3060:lle tarpeen, jos riserilla ajelee, 3060-korttejako sulla nimenomaan on tarkoitus laittaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 563
Aika jyrkkään vetää tuottokäyrät ylöspäin nyt. Eikä siitä ole kuin pari päivää kun täälläkin oltiin jo povaamassa keinosen nimipäivää ja heittämässä hanskoja tiskiin. Vai olisko ne olleet pelaajien fearmongeringia :hmm:
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Aika jyrkkään vetää tuottokäyrät ylöspäin nyt. Eikä siitä ole kuin pari päivää kun täälläkin oltiin jo povaamassa keinosen nimipäivää ja heittämässä hanskoja tiskiin. Vai olisko ne olleet pelaajien fearmongeringia :hmm:
Joo, ei pienestä kannata hötkyillä :D Nyt on mennyt hienosti viimeinen viikko, tasaista ajoa kuin mikä. Oli pieni huoltostoppi äsken, muuten olisi painanut menemään siinä kuin ennenkin.

Mulla on miner-koneessa tuolla varastossa kotelo, jossa akryyliseinä. No nyt kelien lämmettyä alkaa varastokin lämpiämään, niin heitin akryylin mäkeen ja laitoin tilalle kärpästen ja suuremman roskan suojaksi erittäin "tyylikkään" verkon. Tipahti mukavasti tuulettimien kierrokset ja löin samalla hieman löylyä 2080 Ti:n muistikelloille.

Onko täällä joku muu, joka louhii 2080 Ti:llä? Millä sitä ajatte ja mitä kiskoo? Aika lailla 60 MH/s on itselläni ja muisteilla nyt +1150 ja power limit 59 %. Tuntuu tuotto tippuvan heti, jos tosta lähtee alemmas.

Tiedä vielä eskaloituuko tää siihen, että jos mä varastoon perustan "konesalin", niin sit tarttis hommata ilmalämpöpumppu jäähdyttämään kesäaikaan ja poistoilmaventtiilin paikalle laittaa poistopuhallin :)
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
285
Ihan tuttua kauraa jo nuo viikonloppujen panikoitsijat. Keskimäärin viikonloppuisin aina ollut tuotot pienemmät kuin viikolla ja nyt kun ollaan taas nähty tutuksi tulleet arkipäivien kovemmat tuotot ja kaikenlisäksi kurssit raketoi, niin melkoisissa ennätystason tuotoissa (pitkään aikaan) mennään nyt. Kyllä kelpaa louhiskella :cigar2:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 846
Eikö nää riserit nyt sitten ole niitä sata-virroitettuja, joita ei yleisesti suositella? Oliko paras nyt sitten 6 pin ja seuraavaksi Molex, jos olen ymmärtänyt oikein?
Ihan selkeästi siinä kyllä näkyy että toinen on 6 pin ja toinen on molex. Kummassakin on erillisenä johtona myös sata -> molex/6 pin. Ja kun noita 8 pin haaroittimia ostin 2x4 niin niillä pitäisi pärjätä yli sen mitä pystyn saamaan järkevänhintaisia näyttiksiä enää hommattua.

Puhtaita suoraan vain sata liittimen omaavaa riseriä ei kyllä kenenkään kannata hommata. Optio satan käyttöön on OK jota voi käyttää jos on sille turvallinen kortti ja odottaa haaroittimia sun muita tulevaksi jostain.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Ihan selkeästi siinä kyllä näkyy että toinen on 6 pin ja toinen on molex. Kummassakin on erillisenä johtona myös sata -> molex/6 pin. Ja kun noita 8 pin haaroittimia ostin 2x4 niin niillä pitäisi pärjätä yli sen mitä pystyn saamaan järkevänhintaisia näyttiksiä enää hommattua.

Puhtaita suoraan vain sata liittimen omaavaa riseriä ei kyllä kenenkään kannata hommata. Optio satan käyttöön on OK jota voi käyttää jos on sille turvallinen kortti ja odottaa haaroittimia sun muita tulevaksi jostain.
Olihan mulla tuolla parikin edit-riviä, jossa tituleerasin itseäni puusilmäksi :D

Tuo haaroitin siis jakaa yhden esim. 6+2 PCIe:n kahdeksi? Mulla on tollanen Corsairin rm850x, siinä ei tainnut mukana tulla kuin 2 piuhaa. Mutta oliko nyt 4, kun periaatteessa virtalähteeseen sopii. Niin eikö sekin olisi yksi tapa ostaa tarvikkeena noita virtalähteeseen tulevia kaapeleita lisää?

Ja oliko siis 3060 kyseessä, kun tarttet niitä dummy plugeja?
 
Liittynyt
07.08.2019
Viestejä
195
Ei ollu katastrofi kaukana tänään :D yhtäkkiä meni HiveOS offlineen ja en saanu yhdistettyä serveriin vaikka mitä teki. Näytönohjaimet kävi kuumempana ku yleensä mutta silti offlinessa kaikki. Vilkasin sitte wattimittaria nii repi 1500W seinästä ja mulla on poweritehoa 1700W. Normisti ottaa 930W. Hyvä että ole johdot alkanu sulamaan :D onneksi riserit 6-pinnisillä kiini. Nakkasin monitorin kiini ja käynistin rigin nii nanomineri oli tulilla ja ite en edes käytä sitä ja mainaukset meni aivan eri lompakkoon ku itellä :D joku ajeli mun rigiä etänä täydellä teholla prkl :D
Mulla kävi reilu pari vk sitten sama juttu :D
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
357
Aika jyrkkään vetää tuottokäyrät ylöspäin nyt. Eikä siitä ole kuin pari päivää kun täälläkin oltiin jo povaamassa keinosen nimipäivää ja heittämässä hanskoja tiskiin. Vai olisko ne olleet pelaajien fearmongeringia :hmm:
Porukka provoo. Joko joku on laskeskellut Jimssin uusilla hinnoilla ROI:ta. Aika mukavasti noussut 3060ti:n hinnat. Tosin ETH rikkoo ennätystä koko ajan, viimeisen 2h sisällä. Otollinen hetki myynnille.
 
Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
328
Ei mitään lähdettä tai paniikin lietsomista. Kysyin vaan mistä/millä herrojen laitteet on hackattu.

Pahoittelut provokatiivisen oloisesta kysymyksestä.

Pelitys näköjään selitti tilanteen. Väärä hälytys.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 563
Joo, ei pienestä kannata hötkyillä :D Nyt on mennyt hienosti viimeinen viikko, tasaista ajoa kuin mikä. Oli pieni huoltostoppi äsken, muuten olisi painanut menemään siinä kuin ennenkin.

Mulla on miner-koneessa tuolla varastossa kotelo, jossa akryyliseinä. No nyt kelien lämmettyä alkaa varastokin lämpiämään, niin heitin akryylin mäkeen ja laitoin tilalle kärpästen ja suuremman roskan suojaksi erittäin "tyylikkään" verkon. Tipahti mukavasti tuulettimien kierrokset ja löin samalla hieman löylyä 2080 Ti:n muistikelloille.

Onko täällä joku muu, joka louhii 2080 Ti:llä? Millä sitä ajatte ja mitä kiskoo? Aika lailla 60 MH/s on itselläni ja muisteilla nyt +1150 ja power limit 59 %. Tuntuu tuotto tippuvan heti, jos tosta lähtee alemmas.

Tiedä vielä eskaloituuko tää siihen, että jos mä varastoon perustan "konesalin", niin sit tarttis hommata ilmalämpöpumppu jäähdyttämään kesäaikaan ja poistoilmaventtiilin paikalle laittaa poistopuhallin :)
Juu ei kyllä täällä ollaan ainakin pitkän kaavan mukaan. Mulle tää on investointi 1-3v jaksolla. Vaihtoehto olisi ollut makuuttaa rahoja sveassa 0,8%korolla. Kuukauden pelannut tätä peliä ja kolmetonttua tullut kuitattua. Toki lopullisen viivanalus tilanteen näkee vasta pitemmän ajan jälkeen, mutta tähän mennessä näyttää hyvältä. Sähkönsä kun kuittaa niin mulle riittää. Ja siihen tippuakseen saa tippua todella paljon.

Ainut miinus on, että nyt ei ole laittaa mitään osakemarkkinoille jos rommaa. Tosin omat sijoitus taidot on sen verran huonot, että metsään nekin rahat menisi. Nyt menee sentään harrastuksen kautta metsään eikä suoraan vaan bitti taivaaseen nordnetin/degiron kautta. Väkästeltävää tässä ainakin alkuun riittää kyllä aika paljon. Toista olis jos sais kaupasta kaikki järkevään hintaan, mutta ei niin sitten sitä hommataan sieltä ja täältä. Pakko taulukoida hommaa, että pysyy jotenkin hanskassa ja tietää sitten loppuviimein mitä rigit on tulleet maksamaan ja mitä saa vähentää veroista.

Tota ilpin kuluttamaa sähköä oon miettinyt. Mitä jos jäähdyttää sisätiloja missä koneita. Saisikohan kulutuksesta vähentää 50%? Pitäskö noikin olla mittaroitu vai riittääkö arvio. Pari pumppua löytyy, mutta molemmista olen saksinut pistotulpat pois ja liittänyt jakorasiassa. Toki niihinkin nyt tulpan ja rasian sekä jonkun mittarin laittaisi, mutta ennemmin en näkisi vaivaa jos olisi mahdollista mennä arviolla.

Yksi kanssa mitä miettinyt niin iso osa mainaajista taitaa altistaa laitteensa suodattamattomalle ulkoilmalle. Ymmärrän kyllä kun ilmalla jäähdyttää ja jos ei ole erillistä jäähdytintä eikä voi pitää suljettua kiertoa niin se ilmamäärä on ihan posketon. Siitä tulee vaan laitteet aika nopsaa hyvinkin paskasiksi. Olis mullakin kylmävarasto tossa vieressä, mutta voin vaan kuvitella sitä paskan määrää mikä laitteista löytyy alkukevään jälkeen. Olis mielenkiintoista kuulla jos joku on rakennellut ilmajäähdytyksiä. Eli vaikka jo valmiiksi laskeskellut tai kantapään kautta ottanut selvää millasia ilmamääriä tarvitaan minkäkin wattimäärän viileänä pitoon. Sekä omista suodatin ratkaisuista. Millasella suodatusluokalla saa pidettyä pahimmat pölyt poissa kuitenkaan rajoittamatta ilmamäärää liikaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 846
Tuo haaroitin siis jakaa yhden esim. 6+2 PCIe:n kahdeksi? Mulla on tollanen Corsairin rm850x, siinä ei tainnut mukana tulla kuin 2 piuhaa. Mutta oliko nyt 4, kun periaatteessa virtalähteeseen sopii. Niin eikö sekin olisi yksi tapa ostaa tarvikkeena noita virtalähteeseen tulevia kaapeleita lisää?

Ja oliko siis 3060 kyseessä, kun tarttet niitä dummy plugeja?
Joo 3060 ei muuten anna täyttä Ethereumilla, ellei ole joku kytketty ja kortti 16x paikassa. Ja noi virtalähteiden johdot on äkkiä täynnä. Samaten kun modulaarisissa virtalähteissa on niille johdoillekin varsin rajallinen määrä paikkoja. Virtalähteessä on kevyemmille 6 pin johdoille taas vastaavasti vaikka kuinka paikkoja, mutta niihin saa vaan noita sata ja molex johtoja kiinni.

750W-850W virtalähteissä yleisesti on vain 4x 8pin pcie liittimiä. Riittää tasan kahteen 3070:n tai sen tasoiseen korttiin, eikä risereille jää mitään. Mulla on toisessa virtalähteessä ilmeisen poikkeuksellinen määrä 7 kappaletta 6+2 liittimiä(4:n johdon yli) ja toisessa tavanomaiset 4 liitintä jokainen omalla johdolla. Ei noi riitä mihinkään jos ei omaa vain 3060 Ti kortteja.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
180
Kuinkas turvallinen tollanen muistien lämpö 98-102C on noin niinku pidemmän päälle? Jos kone jauhaa esim. 18-20h päivässä?
3080 Suprim X kyseessä.
Tarkotus ei suinkaan ole polttaa tuota korttia puhki ihan tappinsa asti vedetyillä kelloilla :lol:
Tuuletinkäyrä laitettu jo aika jyrkälle. 100 % ei jaksa kuunnella kun kone pöydällä mutta toi 80 % vielä menettelee :D Tosin ei näyttänyt kyllä olevan iloa vaikka tuuppasinkin föönit täysille hetkeksi.
Power limittiä jos tosta lähtee laskemaan niin hashrate tippuu samalla.

Tiedä sitten pärjääkö esim. T-rex omana paremmin?
Nicehash lähtee pois kuvioista tässä piakkoin kunhan nykäsen sieltä ekan satsin pihalle.

1617223937562.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 563
Sellanen käytännön vinkki jos pyörittää rigiä 2xpsu:lla niin koska CPU 12V linja on samanlaisessa liittimessä kiinni kuin PCI-e kaapelit niin apu powerista voi käyttää tuon liittimen näyttiksille. Toki siinä ei tule kaapeleita mukana, mutta esim. täältä saa tilattu corsairin virtalähteelle sopivan johdon @ 15€. Saa otettua kaiken hyödyn irti ilman, että alkaa haarottmaan niitä vähiä johtoja.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Joo 3060 ei muuten anna täyttä Ethereumilla, ellei ole joku kytketty ja kortti 16x paikassa. Ja noi virtalähteiden johdot on äkkiä täynnä. Samaten kun modulaarisissa virtalähteissa on niille johdoillekin varsin rajallinen määrä paikkoja. Virtalähteessä on kevyemmille 6 pin johdoille taas vastaavasti vaikka kuinka paikkoja, mutta niihin saa vaan noita sata ja molex johtoja kiinni.

750W-850W virtalähteissä yleisesti on vain 4x 8pin pcie liittimiä. Riittää tasan kahteen 3070:n tai sen tasoiseen korttiin, eikä risereille jää mitään. Mulla on toisessa virtalähteessä ilmeisen poikkeuksellinen määrä 7 kappaletta 6+2 liittimiä(4:n johdon yli) ja toisessa tavanomaiset 4 liitintä jokainen omalla johdolla. Ei noi riitä mihinkään jos ei omaa vain 3060 Ti kortteja.
Joo, siis 4x paikka löytyy, mutta Corsairinkin vakiojohdot on haaroitettuja, eli saisi kai siihen 4 x näyttiksen kiinni. Täällä tosin oli juttua, että haaroja ei pitäisi käyttää, vaan 1 liitin vaan per kaapeli, niin silloin tosiaan saisi vaan 2 kiinni.

Tosiaan 6 pin johtoja olisi yllin kyllin, eikö ne just kelpaisi riserin virroittamiseen?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Juu ei kyllä täällä ollaan ainakin pitkän kaavan mukaan. Mulle tää on investointi 1-3v jaksolla. Vaihtoehto olisi ollut makuuttaa rahoja sveassa 0,8%korolla. Kuukauden pelannut tätä peliä ja kolmetonttua tullut kuitattua. Toki lopullisen viivanalus tilanteen näkee vasta pitemmän ajan jälkeen, mutta tähän mennessä näyttää hyvältä. Sähkönsä kun kuittaa niin mulle riittää. Ja siihen tippuakseen saa tippua todella paljon.

Ainut miinus on, että nyt ei ole laittaa mitään osakemarkkinoille jos rommaa. Tosin omat sijoitus taidot on sen verran huonot, että metsään nekin rahat menisi. Nyt menee sentään harrastuksen kautta metsään eikä suoraan vaan bitti taivaaseen nordnetin/degiron kautta. Väkästeltävää tässä ainakin alkuun riittää kyllä aika paljon. Toista olis jos sais kaupasta kaikki järkevään hintaan, mutta ei niin sitten sitä hommataan sieltä ja täältä. Pakko taulukoida hommaa, että pysyy jotenkin hanskassa ja tietää sitten loppuviimein mitä rigit on tulleet maksamaan ja mitä saa vähentää veroista.

Tota ilpin kuluttamaa sähköä oon miettinyt. Mitä jos jäähdyttää sisätiloja missä koneita. Saisikohan kulutuksesta vähentää 50%? Pitäskö noikin olla mittaroitu vai riittääkö arvio. Pari pumppua löytyy, mutta molemmista olen saksinut pistotulpat pois ja liittänyt jakorasiassa. Toki niihinkin nyt tulpan ja rasian sekä jonkun mittarin laittaisi, mutta ennemmin en näkisi vaivaa jos olisi mahdollista mennä arviolla.

Yksi kanssa mitä miettinyt niin iso osa mainaajista taitaa altistaa laitteensa suodattamattomalle ulkoilmalle. Ymmärrän kyllä kun ilmalla jäähdyttää ja jos ei ole erillistä jäähdytintä eikä voi pitää suljettua kiertoa niin se ilmamäärä on ihan posketon. Siitä tulee vaan laitteet aika nopsaa hyvinkin paskasiksi. Olis mullakin kylmävarasto tossa vieressä, mutta voin vaan kuvitella sitä paskan määrää mikä laitteista löytyy alkukevään jälkeen. Olis mielenkiintoista kuulla jos joku on rakennellut ilmajäähdytyksiä. Eli vaikka jo valmiiksi laskeskellut tai kantapään kautta ottanut selvää millasia ilmamääriä tarvitaan minkäkin wattimäärän viileänä pitoon. Sekä omista suodatin ratkaisuista. Millasella suodatusluokalla saa pidettyä pahimmat pölyt poissa kuitenkaan rajoittamatta ilmamäärää liikaa.
Osakemarkkinoista sen verran, että kyllä indeksisäästäminen onnistuu hölmömmältäkin ja sitä esim. itse harrastan. Tämä on vain koronan aikaista hupia ja jos ja kun koronan jälkeisessä ajassa taas alkaa työn perässä matkustelu niin täytynee harkita tämän harrastuksen lopettelemista. Tokihan saattaa olla, että louhintakaan ei enää jossain vaiheessa niin kannata.

Mitä tulee jäähdyttämiseen, niin kyllä sen pitäisi mennä läpi. Kai nyt lienee selvä, että nämä vehkeet lämpiää liikaa, jos "konesalin" lämpötila nousee 30 asteen. Ei sillä, että siellä niin hääppöstä olisi itsekään oleskella :D

Ja tuo ilmajuttu on itseäkin askarruttanut, että en kyllä viitsisi itse ajaa myöskään ihan pölyistä ilmaa koneeseen sisälle. Varastoilma tuntuu olevan huomattavasti vähemmän pölyistä kuin kämpässä, mutta sitten on taas just kärpäset ja kaikenlainen muu isompi krääsä vaarana. Siksi meinasin, että joku tollanen suodatin pitää olla päällä.

En tiedä miten esim. @sprawl pitää "saliaan", onko se oikein ylipaineistettu ja tuloilma suodatettu, kuten sähkötiloissa kuuluisi olla? Jos ajattelee tollasia teollisuusympäristöjä, niin suodatuksen lisäksihän niissä tuloilmayksiköissä on kemiallinenkin käsittely, jotta epäpuhtauksia ei päädy esim. automaatioräkkeihin tekemään tuhojaan. Noissa tietysti laitteita käytetään kymmeniäkin vuosia, nämä vehkeet kiertää tiuhempaan.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
25
Onko kellään kokemusta AsRockin H110 Pro Btc+ emosta? Tuoreen rigin verkkoyhteyden kanssa ilmeni ongelmia. Asentelin eilen w10 pro:n ja kytkin verkkoon TP-linkin USB wifi-sovittimella. Antaa liittyä verkkoon kyllä ja toimii ehkä n. 30sec normaalisti, mutta sen jälkeen menee "ei internet-yhteyttä" -tilaan ja on täysin poissa pelistä. Sovittimen ajurit asensin, sekä koitin resetoida internet-asetuksia tuloksetta. Langattomassa verkossa ei ongelmaa ja koitin myös testata jakaa puhelimesta hotspotin, jolloin oirehti tismalleen samalla tavalla. Testasin myös wifi-sovitinta toisessa koneessa ja toimi normaalisti.

Tänään kokeilen siirtää rigiä ja testiksi kytkeä langalla kiinni, mutta onko kenelläkään tullut kyseisen emon kanssa vastaavia ongelmia eteen? Mahtaako olla tyyppivikoja vai onko jokin asetus mitä en ole välttämättä hoksannut?

Edit: Biosin flashasin uusimpaan versioon ennen, kuin asensin käyttistä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 045
Onko kellään kokemusta AsRockin H110 Pro Btc+ emosta? Tuoreen rigin verkkoyhteyden kanssa ilmeni ongelmia. Asentelin eilen w10 pro:n ja kytkin verkkoon TP-linkin USB wifi-sovittimella. Antaa liittyä verkkoon kyllä ja toimii ehkä n. 30sec normaalisti, mutta sen jälkeen menee "ei internet-yhteyttä" -tilaan ja on täysin poissa pelistä. Sovittimen ajurit asensin, sekä koitin resetoida internet-asetuksia tuloksetta. Langattomassa verkossa ei ongelmaa ja koitin myös testata jakaa puhelimesta hotspotin, jolloin oirehti tismalleen samalla tavalla. Testasin myös wifi-sovitinta toisessa koneessa ja toimi normaalisti.

Tänään kokeilen siirtää rigiä ja testiksi kytkeä langalla kiinni, mutta onko kenelläkään tullut kyseisen emon kanssa vastaavia ongelmia eteen? Mahtaako olla tyyppivikoja vai onko jokin asetus mitä en ole välttämättä hoksannut?

Edit: Biosin flashasin uusimpaan versioon ennen, kuin asensin käyttistä.
Itsellä täysin samat oireet TP-link usb minitikun kanssa (ja itseasiassa myös isommalla). Emoja on ollut monta (Z68, B450 ja B550 kylläkin), mutta millään ei toimi. Laita Linux -sillä toimii itsellä tuo isompi tikku ainakin pätkimättä
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 034
Minulla taas tuo TP-linkin mini usb-wlan (TL-WN725N) on toiminut täysin moitteetta ainakin 4:ssä eri kokoonpanossa (AM3+/Z77/Z170/B550). Myös Asuksen nano N10 toiminut ihan yhtä hyvin. Kaikissa Win10, mitään ajureita en ole koskaan itse päivittänyt.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
On salasana. Vaihdoin tänään eri modeemin ku vaihtu operaattori ja ei menny ku pari tuntia nii oli rigin omistajuus vaihtunu :D
Ei kait missään uudessa modeemissa ole laitteilla suoraan julkiset IP:t? Ainakin omissa lukuisissa modeemeissa on aina ollut NATti päällä oletuksena.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
Kun tuonne pääsee joku SSH:llä kiinni, niin sieltä sitten aika kätevästi pääsee kodin muuhun verkkoon, jos RIGiä ei ole eristetty siitä.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
25
Itsellä täysin samat oireet TP-link usb minitikun kanssa (ja itseasiassa myös isommalla). Emoja on ollut monta (Z68, B450 ja B550 kylläkin), mutta millään ei toimi. Laita Linux -sillä toimii itsellä tuo isompi tikku ainakin pätkimättä
Minulla taas tuo TP-linkin mini usb-wlan (TL-WN725N) on toiminut täysin moitteetta ainakin 4:ssä eri kokoonpanossa (AM3+/Z77/Z170/B550). Myös Asuksen nano N10 toiminut ihan yhtä hyvin. Kaikissa Win10, mitään ajureita en ole koskaan itse päivittänyt.
Itsellä juurikin sama TL-WN725N, joka Alosilla. Voikohan sillä olla mitään vaikutusta, etten saanut ladattua ollenkaan Windowspäivityksiä johtuen tuosta yhteysongelmasta? Myöskään erikseen en vielä ladannut mitään uusia ajureita itse emolevylle. Linux & HiveOS olen kyllä himoinnut, mutta menin ostamaan uuden 3060:n ja mieli tekisi laittaa sekin louhimaan kahden muun kortin kanssa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 727
Ei ollu katastrofi kaukana tänään :D yhtäkkiä meni HiveOS offlineen ja en saanu yhdistettyä serveriin vaikka mitä teki. Näytönohjaimet kävi kuumempana ku yleensä mutta silti offlinessa kaikki. Vilkasin sitte wattimittaria nii repi 1500W seinästä ja mulla on poweritehoa 1700W. Normisti ottaa 930W. Hyvä että ole johdot alkanu sulamaan :D onneksi riserit 6-pinnisillä kiini. Nakkasin monitorin kiini ja käynistin rigin nii nanomineri oli tulilla ja ite en edes käytä sitä ja mainaukset meni aivan eri lompakkoon ku itellä :D joku ajeli mun rigiä etänä täydellä teholla prkl :D
Millainen etäkäyttö HiveOS:ssa on? Ettei nyt olisi jotenkin sitä kautta tullut tuntematon vierailija, eikä suoraan SSH:lla.

Oliko muuten kyseessä mobiililiittymä vai joku muu? Ainakin tuossa ensimmäisessä yleensä on jo natti operaattorin päässä.

PS. Älkääkä missään nimessä kytkekö siihen modeemin perään ulkoista levyä, vaikka sen saisi sillä näppärästi jaettua lähiverkkoon.. Se jakaa sen myös nettiin päin, jos purkki on suoraan netissä...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
271
Antaa liittyä verkkoon kyllä ja toimii ehkä n. 30sec normaalisti, mutta sen jälkeen menee "ei internet-yhteyttä" -tilaan ja on täysin poissa pelistä.
Ei nyt selviä kirjoituksesta, onko louhinta päällä kun yhteys tippuu? On ihan normaalia että wifi katkeaa kun louhii, se luo niin paljon häiriötä. Ratkaisu on USB-jatkojohto jolla mokkula kauas rigistä. Hyvin toimii 10€ tp-link täällä sillä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 045
Ei nyt selviä kirjoituksesta, onko louhinta päällä kun yhteys tippuu? On ihan normaalia että wifi katkeaa kun louhii, se luo niin paljon häiriötä. Ratkaisu on USB-jatkojohto jolla mokkula kauas rigistä. Hyvin toimii 10€ tp-link täällä sillä.
Täytyypä tätä testata myös itse. Kiitos vinkistä! Toivottavasti ei jatketa tätä keskustelua enää tässä ketjussa paljoa pidemmälle vaan tarvittaessa sitten ongelmat puolella
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 727
Juu ja valitset ERC20.. Noi muut on jotain Binancen omia (mahdollistaa halvemman siirtelyn kumppanien välillä?).

Tuplatarkista vielä että varmasti nykyinen lompakko tukee vastaavaa verkkoa!
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Itsellä täysin samat oireet TP-link usb minitikun kanssa (ja itseasiassa myös isommalla). Emoja on ollut monta (Z68, B450 ja B550 kylläkin), mutta millään ei toimi. Laita Linux -sillä toimii itsellä tuo isompi tikku ainakin pätkimättä
Tällainen TP-linkin USB-tikku toimii itsellä erittäin hyvin varastossa, kokeilin myös kotikoneella ja läppärilläkin:

Emot on Asuksen B350 Prime ja B450 Prime mATX.

Ottaa todella hyvin signaalista kiinni, vaikka lähetin on tollanen kaikkein halvin ja (huonoin?) TP-linkin pistorasiaan laitettava extender, joka siis AP-moodissa verkkokaapelin perässä. Esim. kännykkä ei löydä varastossa mitään wifiä ja aikani, kun siirtelin, niin tosiaan löytyise sweet spot, jossa yhteysnopeus parhaimmillaan 30...40 megaa.

Ei tullut edes mieleen, että USB-tikkujenkin kanssa voi olla hankaluuksia. Olisikin ollut huono, koska miner-koneeseen ei viitsisi tosiaan ilmankierrollisista ja signaalin häiriintymisen välttämiseksi laittaa korttia kiinni.
 

Liitteet

Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
357

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 436
Itsellä rigit ympäri
Nää ei pitkään hyllyssä happane. Kun ETH lähestyy 1700€.



Noilla hinnoilla Jimm'sin 650€:n 3060:t oli hyviä ostoksia. :lol:

Edit: Tosiaan Telian 1099€ 3060 Ti-kone on paljon parempi jos mainaukseen menee.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Itsellä juurikin sama TL-WN725N, joka Alosilla. Voikohan sillä olla mitään vaikutusta, etten saanut ladattua ollenkaan Windowspäivityksiä johtuen tuosta yhteysongelmasta? Myöskään erikseen en vielä ladannut mitään uusia ajureita itse emolevylle. Linux & HiveOS olen kyllä himoinnut, mutta menin ostamaan uuden 3060:n ja mieli tekisi laittaa sekin louhimaan kahden muun kortin kanssa.
Muistaakseni minä en asentanut yhtään mitään ja tikku lähti toimimaan suoraan, kun tökkäsin USB:hen kiinni. Miner-kone on vieläpä "maksullisen" WLANin takana, jolloin ei yritä itse juuri mitään päivityksiä tehdäkään.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 721
Itellä ei ole ollut koskaan, yhtäkään oikeasti toimivaa USB Wifi tikkua. Ei yhtäkään.
On ollu kaikkea hintahaarukassa 10€ - 100€. Ei toimi, vaikka wlan purkki kotona 5m päässä.

Nytkin tuolla pojan koneessa joku "testivoittaja", makso vajaan 80€. Jokapäivä tulee huutoitkua kun kaverit tippuu langoilta kun yhteys vaan häviää.
Joo, toi mun tikku maksoi 9,90, jos se sitten selittää tuon :D

En tiedä, mikä tässä sitten on, mutta tuo toimii erittäin hyvin ja olosuhteetkin on aika haastavat, kun huonolla lähettimellä pusketaan talosta varastoon. Mulla on hieno asennus varaston seinässä ikkunan vieressä, johon USB-jatkokaapelilla menee oikein johtokiinnikkeillä ja itse tikku sellasella revittävällä tarrakiinnityksellä ikkunalistassa kiinni.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
25
Itse mielummin silti ostelin vain 3070 näilläkin hinnoilla. Pystyy mainaamaan ethereumia eikä tarvi random coineja mainata (jotka romahtaa aina ennen payouttia) ja säätää useiden wallettien / exchangejen kanssa ja ottaa vielä niistä ylimääräsiä kuluja. Lopulta kannattavuus on kuitenkin lähelle samaa luokkaa vaikka hinnat korkeat ovatkin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 436
Itse mielummin silti ostelin vain 3070 näilläkin hinnoilla. Pystyy mainaamaan ethereumia eikä tarvi random coineja mainata (jotka romahtaa aina ennen payouttia) ja säätää useiden wallettien / exchangejen kanssa ja ottaa vielä niistä ylimääräsiä kuluja. Lopulta kannattavuus on kuitenkin lähelle samaa luokkaa vaikka hinnat korkeat ovatkin.
3060 mainaa ihan hyvin myös ethereumia, mutta kannattaa bongailla noita 1000-1100€ 3060 Ti-koneita jos vain mainaukseen menee, pelkät koneet viedään käsistä tuolla ~300€ hinnalla.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
25
3060 mainaa ihan hyvin myös ethereumia, mutta kannattaa bongailla noita 1000-1100€ 3060 Ti-koneita jos vain mainaukseen menee, pelkät koneet viedään käsistä tuolla ~300€ hinnalla.
Niin dev ajurilla yhdellä kortilla per kone. Muutoin kannattavuus selvästi 3070 huonompi ethereumissa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 727
Hyvin toimii kaksikin, miksei kolme, jos vaan mahtuisi. Toki mihinkään rigiin ei näitä saa (vaatii vähintään PCIe v3 ja 8x)

Mun mielestä ihan hyvä bang for buck näissä, kun korttien hinnat on alkanut vitosella...
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 224
Viestejä
4 331 324
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom