Olen vähän päälle kolme vuotta treidaillut ja leikkinyt alttien kanssa suht pienillä summilla. Vuosien saatossa kuitenkin nyt kassaa alkanut kertymään ja nyt niinkin olennainen asia kuin verotus on alkanut iskeä mieleen. Cointracking-sivustolla olen vähän nyt yrittänyt saada tolkkua tähän, mutta hankalalta tuntuu kun treidihistoriaa on sen verran.
Muutama kysymys tulee tästä:
Pääasiallisena paikkana on ollut Binance ja joitain ostoja olen tehnyt coinmotionin kautta.
- Luin, että kolme vuotta pystyy takautuvasti ilmoittamaan. Itsellä menee tuosta jo vähän yli vaikkakaan ei monella kymmenellä eurolla. Mikä on tässä sanktio?
- Jos nyt saan pakan kasaan ja treidit oksennettua paperille, joudunko jo maksamaan veroja, vaikkei tarkoituksena ole ottaa mitään ulos? Luin, että veroa pitäisi ilmeisesti jokaisesta treidistä jos voittoa tulee - ymmärsinkö tämän oikein ja millä ihmeen leseillä tuossa pysyy perässä
Katsot aina osto ja myyntihinnan ja ilmoitat voitot/tappiot verottajalle. Toki jos summat ovat pieniä ja ymmärtääkseni noi kryptojen myyntipaikat on aika heikosti säänneltyjä niin tuskin kukaan sulta siitä mitään tulee perimään ellet yhtäkkiä vedä jotain tosi isoa summaa lihoiksi. Sitten varmasti pankkia kiinnostaa että mistä rahat ovat tulleet.