Olen tietoinen bitcoinin teknisistä rajoituksista. Bitcoinin huono skaalautuvuus ei estäisi jotain Citymarketin kauppiasta lisäämästä yhtä itsepalvelukassapistettä, jossa bitcoinilla maksava asiakas voisi odottaa niin kauan kuin tarvitaan ja maksaa kuluja niin paljon kuin tarvitaan. Tämä mahdollisuus olisi jo olemassa, jos sille olisi riittävästi kysyntää. Nyt kysyntä ei riitä edes covid-ajan ruokakorin kotiinkuljetustilaukselle virtuaalivaluutalla.Malliesimerkki viestistä, joka perustuu puhtaaseen toiveajatteluun ilman mitään käsitystä faktoista.
Ei saisi, koska sen kaistanleveys(siirtojen määrä aikayksikköä kohden) ei lähellekään riitä siihen. Ja ei, tähän ei ole mitään "helppoja korjauksia", nuo rajoitukset on syvällä bitcoinin ytimessä eikä systeemi jossa tätä rajoitusta ole enää BItcoin vaan joku muu järjestelmä, tai ylimääräinen kerros Bitcoinini päälle (joo, lightning network on olemassa, mutta se on se ylimääräinen kerros eikä varsinaisesti Bitcoin, ja siinäkin on suuret ongelmansa)
Lähinnä halusin protestoida kaikkien virtuaalivaluuttojen verotusta. Jokainen transaktio synnyttää velvollisuuden kirjalliseen selvitykseen verottajalle ja pääomatuloa syntyy. Tämä on minulle hyvin vahva periaatteellinen kysymys ja syy miksi en ikinä tule vaihtamaan maksuliikennettäni virtuaalivaluuttoihin. Maksan tuloverot ja pakolliset veroluonteiset maksut jokaisesta palkkaeurostani. Jos sitten ostan näillä roposillani bitcoineja ja vaihdan niitä edelleen maitoon, minun ei mielestäni tulisi olla maitopurkeistani selvitysvelvollinen kenellekään. Voin tietysti olla mielipiteineni yksin ja kaikille muille nykyinen verokohtelu on täysin OK. Tekninen ongelma tämä kuitenkaan ei liene. Verottaja voisi koska tahansa ilmoittaa, että virtuaalivaluuttojen käyttöä kohdellaan verotuksessa kuten käteistä. Normaalit rahanpesu- ja finanssivalvontasäännöt riittävät.