Nyt alkaa olemaan jännittävät/ratkaisevat 1 tai 2 viikkoa. Joten onko vaihtoehtona parin vuoden 2013/2014 crash vai uudelleen jatkumo? Siinä sivussa
wall street kupla:sta pientä höpötystä
Käykö näin
Vai mahdollisuus?:
Warren buffet sanoo miten käy ja miten ostetaan:
Mitä tulee smart contracteihin, itse olisin erossa jos puhutaan valuuttana. En haluaisi ethereum
turvattomuutta/bugisuutta + siihen päälle jatkuvat paska icot/token scämmit siis varastettua eth:ta ja vielä pitäisi skaalata tämän kaiken sälän kanssa. Ethereum varmasti hottia, mutta yesterday kamaa, kun muut alkaa saamaan ICOja ja valitsee ne paremmin (ETH hinta paisunut vain ICO:jen takia minun silmissä).
Voin olla väärässäkin, mutta ainakin tässä vaiheessa pitäisin ihan valuutan ja smartin omassa kategoriassa. All in one varmasti ihana, mutta vaikea saada turvallinen ja päivitettävä toteutus.
Mitä suurista niin sanoisin noin yleisesti.. Bitcoin eli mihin kaikkia cryptoja verrataan toimii kultana, ethereum toimii smartti alustana ja litecoin taas maksuvälineenä (mielipiteeni unohda bcash trash, jossa vain insider miehet voittavat eli roger ver johtajana vie hillot päältä eikä kehitä mihinkään muutakuin odottaa omien kolikkoidensa hinnan nousua
vai oliko bcash jokin kaunis coinbase lisäys?).
Mitä tulee cryptoon niin FIAT järjestelmä on oma maailmanssa ja samoin cryptovaluutat. Toinen on täysin controlloitu hallitusten toimesta ja toinen perustaa kurssinsa kysynnän ja tarjonnan perusteella ilman controllia, jossa varsinkin rikkaat pystyvät leikkimään pump and dump peliä. Se että cryptot laskevat rajusti ei todellakaan meinaa vielä mitään, muutakuin normaalia toistaiseksi.
Treidaajat valitettavasti tekevät rahaa olis se sitten nousua tai laskua. Näin valittevasti warren buffet poika tekee ja toinen sijoittaja unelmoi, joku aika sitten oikean maailman lamasta
Osake ennustamista voidaan hyvinkin lukea kuvaajien avulla, tosin tämähän on arpapeliä, ainakin minulle vielä.
Mitä taas tulee anonymiteettiin, jos bitcoin olisi täysin salattua tekniikkaa, voisi sanoa hyvästi massakäytölle, sen hyväksynnälle ja tervetuloa regulointi. Monero hieno idea, mutta se tulee kaatumaan minun silmissä
bottiverkkojen ja haittaohjelmien takia, eikä pelkästään alamaailman valuuttana.
Itse olin täysin leikkiraha skeptikko vielä kesällä ja nyt uskon, että cryptot jatkavat jossain muodossa eteenpäin.. Tässä vaiheessa, jos uskaltaa johonkin "about turvalliseen" laittaa niin se olisi litecoin, jossa keksijä laittoi kolikkonsa rahoiksi ja lahjoitti osan.. iso osa piti tätä pelin loppuna, vaiko mahdollisesti
jonkin suuremman takia?
Ps. Itselleni tämä on ollut mukava harrastus töitten ohella
Place your bets!
EDIT,
Tappelumatsia voi kahtoa täältä:
Live stock, index, futures, Forex and Bitcoin charts on TradingView
ja kannattaa tsekata jokaisen vuoden taite alusta lähtien, jos kiinnostaa