No miksi sinällään USDT:n hinta vaikuttaisi Bitcoiniin? Sen ymmärrän, että kauppa loppuu, jos FIAT USD:llä saa enemmän kuin USDT:llä. Ja se varmaan vähentää kokonaisvolyymiä BTC-tradingissa, mutta tarkoittaako sekään automaattisesti BTC:n kurssille romahdusta?
Luin jonkun artikkelin, jossa oli päädytty siihen, että USDT/BTC olisi 30 % suurempi osuus kuin USD/BTC. Nämä taas yhteensä on ilmeisesti 80...90 % volyymistä. Eli jos n. 100 miljardia USD kokonaisvaihto, siitä n. 40 % on USDT-parilla. Onhan se merkittävä osuus, mutta en silti näe pelkän tradingin yhteyttä suoraan romahdukseen. Tradingistä suurin osa on edestakaisin myyntiä, kysynnän ja tarjonnan suhde ratkaisee kurssin. Eikö volyymin pieneneminen tarkoittaisi lähinnä suurempia heittoja, hitaampia reaktioita jne. mutta itse kysynnän ja tarjonnan suhteen eli itse hintaan sillä ei ole merkitystä? Tämähän voisi itse asiassa rauhoittaa heittelyitä, joskin harvemmat piikit voisivat olla rajumpia?
Binance muuten suhtautuu USDT:n korkotileihin samalla tavalla kuin omaan BUSD coiniinsa, sama korko samalle summalle. Eikö se tarkoittaisi sitä, että Binance ei ole kovin huolissaan USDT:n tilanteesta?