[eth pow fork]
En usko että tuollaista forkkia, jos se edes toteutetaan, kovin moni jaksa mainata pitkään. Se kuolee samantien joten tosi tyhmä(vähintään tyhmältä kuulostava jos olen missannut jotain) idea.
Silti, onko tuosta mitään virallisempaa sivua mitä katsoisi? Mulla on vain IOU-ethereumia, ja se on vain pörssin osoitteeseen. Tuolla tavalla mä en varmaan saisi mitään, koska se on varsinaisesti pörssin osoite.
En ole jaksanut tuosta kirjoittaa oikeaan mainausketjuun mitään, itselläni on vähän hassua kun olen viimeksi ottanut payoutin marraskuussa. Nää hinnat eivät vaan ole millään houkutellut tekemään yhtään mitään. Olisin halunnut ottaa payoutin suuremmalla arvolla, siis jotain 3k tms., koska vähennysten takia en kuitenkaan maksaisi ansiotuloveroa siitä, mutta mitä suurempi arvo sillä hetkellä kun ottaa sen ulos itselleen, niin sitä vähemmän muodostuisi pääomavoittoa kun sen sitten joskus(TM) myy varsinaisesti. En kovin helpolla keksi miksi myisin noita vähäisiä ethejä alle 5k euron hinnalla.
Veikkaan että tulee noita pidettyä jotain ehkä 2 vuotta seuraavan btc halving jälkeen, joka itsessään on nyt ehkä kahden vuoden päästä, jolloin voisi olla aika seuraavan kryptoboomin taas. Toki tässä on moni asia muuttunut, silti olettaisin että ETH kurssi seuraa lähes ikuisesti BTC kurssia ja sille ei ole mitään positiivista tapahtumassa pariin vuoteen.
Jää nähtäväksi mikä on mergen pysyvämpi vaikutus ethin arvoon, tai kryptoihin yleensä. Jonkun NFT:t tai muutaman halvemman tekisi mieli ostaa, jossain vaiheessa, suoraan ethillä siis niin siitä ei pitäisi muodostua verotustapahtumaa.(jos Suomessa tätä termiä käytetään, tuolla jenkeissä on tälläinen)
Yhtä asiaa mie en ymmärrä. Otanpa nyt esimerkiksi tän mun käyttämän northcrypton joka on suomalainen firma ja eikä ole monen työntekijän omistuksessa. Miten ihmeessä tuollainen putiikki pysyy pystyssä jos oletetaan että monet hankkivat coineja niiden hintatason olevan alhainen ja sitten kun niiden arvo onkin joskus yhtäkkiä 3-4 kertaa suurempi ja myyvät pois eli vaihtavat euroiksi. Mistä tuollainen yhtäkkiä saa aivan julmetun ison käteisrahan, jos tuo menee sitten tuollaisen takia konkurssiin, onko tuossa jonkinlainen turvaraja tiettyyn pisteeseen saakka minkä saa rahana takaisin vaikka sitten myöhemmin viiveellä?
Ongelma jota yrität kuvata voi olla jossain tapauksessa todellinen, mutta se on vain pienempien coinien kohdalla, ja se ongelma on arvo. Siis sen pienemmän coinin arvo, se voi karata tai romahtaa yleisestä tasosta.(muiden pörssien taso) Tälläistä voi hyvin tapahtua hetkellisesti.
Pörssithän on välittäjiä.
Käytännössä pieni likviditeettiongelma on että se joku toinen ei suurella todennäköisyydellä ostanut sitä suoraan rahalla, vaan se raha oli tullut vaihtamalla jotain toista kolikkoa mahdollisesti joskus aikaisemmin. Jos tarpeeksi moni samanaikaisesti yrittää nostaa rahaa ulos jostain pörssistä, siltä voi hetkellisesti loppua rahat. Jos he muutoin ovat hoitaneet hommansa oikein, ei mitään todellista ongelmaa ole. Ne rahat voi vaihtaa kryptoihin jotka siirtää toiseen pörssiin, jossa ei ole likviditeettiongelmaa, ja asiallinen pienempi pörssi järjestää itselleen enemmän rahaa.
Pörssithän toimii osittain pankkeina siinä mielessä, että siellä voi olla rahaa tilillä. Niin tuollainen ongelma vastaa talletuspakoa tilanteena. Monet pienethän pörssit eivät käsittele rahaa laisinkaan.
"onko tuossa jonkinlainen turvaraja tiettyyn pisteeseen saakka minkä saa rahana takaisin vaikka sitten myöhemmin viiveellä?"
Ei mitään. Nämä eivät ole talletussuojan parissa koska ne eivät ole pankkeja.