No SDP on pääministeri puolue joten hallituksen yleinen suosio heijastuu etenkin sen suosioon. Joka tarkoittaa että SDP:n kannatuksen kehitys on uutisarvoltaan merkittävämpää kuin muiden puolueiden kohdalla.
Sen lisäksi olet varmaan huomannut, jos yhtään seuraat kotimaista poliittista keskustelua, niin etenkin SDP:n kohdalla on puhuttu siitä että onnistuuko Sanna Marin, kaiken huomion keskellä jota on saanut niin kotimaassa kuin ulkomailla, kääntämään SDP:n kannatuksen nousuun. Ja nyt ainakin toistaiseksi näyttäisi että vastaus on kyllä.
Ihmettelisitkö vähemmän jos tuossa artikkelissa olisi myös sanottu että samana aikana kun SDP:n kannatus on noussut tuon 2% niin Persujen on laskenut 1,2%?
Silloinhan verrattaisiin vertailtavissa olevaa asiaa, joka olisi vähintäänkin toivottavaa kun asioita aletaan keskenään vertailemaan, eikös?
Ensin sä kritisoit itse tutkimusta, nyt sitten siitä tehtyä uutisointia. Koetas nyt päättää. Mun puolesta gallupit voi julkaista ilman toimittajan analyysiä. Se toimittajan analyysi ei sen gallupin arvoa vähennä tippaakaan. Eikä tässäkään mitään valehdeltu eikä jätetty mitään oleellista kertomatta.
Niin, tutkimuksen tarkkuus nyt kun ei ole ihan riittävää kun kerran 1kk aikana tapahtuvat muutokset menevät järjestään virhemarginaaliin? Eikö tällöin tulisi tutkimuksen tarkkuutta tulisi lisätä jos halutaan kerran näin lyhyen aikavälin muutoksia tarkastella? Tosin pitkällä aikavälillä tulokset ovatkin jo paremmin verrattavissa.
Itse artikkelistahan jo kerroin mielipiteeni. Ihme kitinää asiallisesta kritiikistä itse tutkimukseen ja tästä julkaistuun juttuun.
Viimeksi muokattu: