• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Onko sulla joku esimerkkitapaus, jossa on kieltäydytty täyttämästä velvoitteita, vai mistä tämä kumpuaa?
On ihan omakohtainen kokemus muutamastakin.

Mun alkuperänen kritiikki kohdistuu enemmänkin siihen, että suomessa ei mun mielestäni tueta ja saktioida kotoutumista/sen epäonnistumista tarpeeksi, kuten ei myöskään asenne ole se että yhteiskuntaan haluttaisiin tosiasiassa uusia jäseniä eli kansalaisia. Tänne halutaan vaan halpatyövoimaa mahdollisimman vähillä kuluilla, ja sellanen yhtälöhän tekee väkisinkin kaikenlaista lieveilmiötä tänne eikä ole toiminut tai tule toimimaan.

En edelleenkään ymmärrä millä näytöllä voidaan todentaa, että palautettavaa pakolaista "odottaisi kotimaassa kuolema tai kidutus", mun nähdäkseni pakolaisen omia puheita suurempi näyttö on oma toiminta etenkin jos asiat ovat etukäteen kerrottu miten ne menevät. Toki kuolema tai kidutuskin on vähemmän kivuliaampaa kuin suomen kielen alkeiden opetteleminen ja toimiminen suomalaisessa yhteiskunnassa. Sille pakolaiselle pitäs sanoa että me tarjotaan tämmänen diili, jos saat jostain paremman niin se on meille OK, kuten sekin jos kotimaassa on parempi olla mitä tämä meidän ehdottama toiminta.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 748
Jäsenet
79 898
Uusin jäsen
JuliusC

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom