Vaikuttaa siltä, että et ole (osannut?) laskenut mitään auki itse kun alkoi linkkipommitus. Arvonnousu ei ole keskeinen muuttuja koska verotus on cash outatessa samaa, pelkästään osinkojen verotus on erilainen ja muuttujat ovat osinkotuotto ja sijoituksen pituus. 10v sijoitushorisontti on tavallisen (nuoren) ihmisen kontekstissa tolkullinen, missä niille rahoille on jokin tavoitteellinen käyttökohde eikä vaan katsota jotain nettipankin muuttuvaa numeroa. Yleisesti cash outata pitää siinä kohtaa jos ostaa asunnon/talon, auton, tulee isoa muuta rahanmenoa jne.Pelkkä osinkotuotto ei riitä. Arvonnousu on keskeinen muuttuja tuossa. Eli kummatkin pitää parametrisoida jos haluat jonkun lupputuloksen. Voit jatkaa tutustumistasi vaikka näiden avulla (en vastaa laskelmien oikeellisuudesta):
Laskelmia osakesäästötilistä – tätä et ehkä huomannut?
Osakesäästötili tekee tuloaan vuodenvaihteen jälkeen ja Nordea ehti jo ensimmäisenä julkaisemaan hinnastonsa kyseiselle tilille. Ainakaan Nordean hinnasto ei sisältänyt erityisempiä yllätyksiä, sillä hinnoittelu pysyi täysin samanlaisena kuin perinteiselläkin arvo-osuustilillä. Monia varmasti...tuulipuku.fiJa ihan riippumatta sijoittaako OST:n tai AOT:n kautta, on 10v varsin lyhyt aika mihinkään osakesäästämiseen. Itse pidän tuota ehdottomana miniminä ja se sijoitushorisontti kannattaa pitää kymmenissä vuosissa. Ja aikajänne vaikuttaa tilien kannattavuuteen. Kannattaa laskea se omiin tarkoituksiin.Totuus osakesäästötilistä - Se puuttuva näkokulma
Ajaton ja sivistävä tietolähde rahasta, säästämisestä ja sijoittamisesta. Liikunta ja stressitön elämä myös blogin vahvoja teesejä.downshiftaaminen.blogspot.com
Jatkot tästä aiheesta tänne: Säästäminen ja sijoittaminen (osakkeet, rahastot, ETF:t...)
Ei lity enää politiikkaan osinkoihmettelyt.
No, olen tästä eri mieltä. ALV ja kulutusverot on pasiivoivia ja menee ihan yhtälailla vientihintoihin. Verotus ei ole pelkkää kirjanpitoa.Fakta kuitenkin on se, että ALV:tä ei lisätä vientihyödykkeisiin ja näin ollen ALV on monista veronkorotuksista harmittomampi vientivetoiselle maalle. Toki olisi kiva ettei mitään veroja tarvitse nostaa, mutta se ei tässä ole vaihtoehto. ALV on hyvä valinta huonoista vaihtoehdoista.
Köyhtyikö suomi vaikkapa välillä 1945-1990? Tälläiset väitteet ei pidä vettä. Vasemmistopolitiikalla on mahdollista luoda vaurautta yhteiskuntaan, kuten oikeistopolitiikallakin. Suomen vaan pitäisi tehä strategia kumpaan suuntaan tätä hommaa haluaa viedä tän nykyisen sijaan missä vaan hoidetaan huonojen päätösten seurauksia tekemällä lisää huonoja päätöksiä. Mulle kelpaa kumpi vaan, mutta jompi kumpi pitäisi suomen pystyä valitsemaan.Se kuitenkin toimii niin. On outoa, että se toimii niin, jos se haluaisi jonkin toisen lopputuloksen. Siksi veikkaan, että se nimenomaan on vasemmiston idea.