Mä ihmettelen et miksi hallituksen pitää lähteä yksipuolisesti ajamaan työnantajien lakiuudistuksia. Sipilän dramaattisen tv-puheen jälkeen neuvottelupöytään istuivat hallitus, työnantajat sekä työntekijät ja tuloksena oli kiky. Sen seurauksena osa työnantajamaksuista siirrettiin työntekijöille ja vuosityöaikaa lisättiin 24h. Työnantajaliittojen tavoitteena oli saada nuo 24h kirjattua kiinteästi työehtosopimuksiin mutta muistelisin että silloin 1 lakko/mielenosoituspäivä sai muutettua sen siten että se oli monessa työehtosopimuksessa 2 vuoden määräaikainen lisäpöytäkirja ja siinäkin oli maininta että firmat saavat itse työntekijöiden kanssa sopia miten tuo 24h lisätään vuosityöaikaan. Ja moni firma ei edes käyttänyt tuota kikytunteja tai jos käytti niin sen sai työntekijä itse määrittää.
Itsehän ehdottaisin että noi hallituksen ajamat uudistukset tehtäisiin kuten Sipilän hallituksessa, neuvoteltaisiin kolmikantaisesti ja testattaisiin käytännössä esim. 3 vuoden sopimukset ja sen jälkeen tarkasteltaisiin mikä niiden vaikutus on ollut suomen talouteen.
Itsehän ehdottaisin että noi hallituksen ajamat uudistukset tehtäisiin kuten Sipilän hallituksessa, neuvoteltaisiin kolmikantaisesti ja testattaisiin käytännössä esim. 3 vuoden sopimukset ja sen jälkeen tarkasteltaisiin mikä niiden vaikutus on ollut suomen talouteen.