Täällä rakennettiin hyvinvonntivaltion malli jossa on työnteko on vapaaehtoista. Sitä ovat hyödyntäneet myös kantasuomalaiset, mutta heille kynnys lähteä töihin on paljon matalampi kuin kielitaidottomalle pakolaiselle.
Jos itse olisin nyt kelan maksamassa vuokrakämpässä jossain päin Helsinkiä, ja vaihtoehtona on
A: elää vaatimattomasti tuilla + ehkä kehittää jotain epävirallista siinä rinnalla ja hengailla samaa kulttuuria edustavien kanssa
B: mennä oikeasti oppimaan vaikeisiin kielikoulutuksiin ja ammattikulutukseen joiden jälkeen rasistit eivät kuitenkaan palkkaa mihinkään siivoojan hommaa parempaan ja nousu uralla on tosi epätodennäköistä vaikka kuinka yrittäisi.
Niin kyllä tuo A jotenkin kiehtovampi.
En sano että Suomella on siihen A:han varaa mutta ymmärrän että se on looginen vaihtoehto yksilön kannalta. Ja Suomalainen ideologinen työtön on about yhtä kallis ja selkeästi selkärangattomampi koska hänelle ei ole läheskään yhtä paljon työllistymisen esteitä.
Jep, hyvin ymmärrettävää yksilöiden kannalta. Don't hate the players, hate the game vai miten se meni.
Mulle on vähän epäselvää vielä se, että miksi vasemmisto ajaa tätä nykyistä humanitääristä politiikka jolla tuhotaan pitkässä juoksussa suomalainen hyvinvointiyhteiskunta koska se ei kykene rahoittamaan itseänsä.
Mun oma veikkaus on se, että suuri osa vasemmistolaisista on sellaisia, jotka eivät tiedä taloudesta juuri mitään ja se pohjautuu tulojen tasaamiseen, sen sijaan että mietittäisiin talouskasvua ja kakun kasvattamista. Se mistä työn tuottavuus syntyy tuntuu myös olevan monelle vasemmistolaiselle täysin mystinen kokonaisuus. Kun talouden fundamentit ovat kieroutuneita, se ohjaa lähes kaikkea taloudellista toimeliaisuutta haitallisempaan suuntaan.
Kokoomus ei kyllä myöskään talousosaamisellaan häikäise, ainakaan jos katsotaan tehtyjä politiikkatoimia