Korjausliike Nyt oli muistaakseni hieman tiukemmalla setillä liikenteessä. Molemmilla oli kyllä hyvin herättäviä ajatuksia,Tuleeko tuosta tarvittava summa kun kansalaispalkka tulee tilalle? Voit verrata Liberaalipuolueen listaan ja leikata reilusti enemmän. Periaatteessa olen samaa mieltä kanssasi mutta epäilen lukuja.
Kokoomus on saanut kyllä ihan hyvin iskostettua myytin tehottomasta julkisesta ja tehokkaasta yksityisestä. Toki joku voi ajatella tehokkaana sitä, että rahaa siirretään kasvottomien sijoittajien taskuun. Meillähän on lukuisia esimerkkejä tehottomista ja jopa vaarallisista yksityisistä sote-palveluista, joiden sähläykseen joutuu sitten valtio puuttumaan. Julkisen sektorin ongelmia lienee se, että tämän myytin myötä palveluita kilpailutetaan kalliilla ulkoisille toimijoille . Enkä mä vastusta kaikkia yksityisiä palveluita edes sote-aloilla, mutta järkeä voi käyttää.
Edit. Enkä väitä, että julkinen täydellisesti toimisi, mutta kehitetään sitä, eikä korvata mielikuvitusunelmamenestyshötöllä.
Ei siihen tarvita kokoomuksen toimintaa. Riittää että seuraa julkisen sektorin toimintaa. Eilen vein jätteitä kunnan keräyspisteelle. Kolme duunaria istui penkillä ja otti aurinkoa. Yksi heistä tuli auttamaan jotta kaksi voi jäädä istumaan.
Olen tuottanut palveluita monelle kunnalle jossa on ulkoistettu palveluita ja vanhat työntekijät on siirtyneet minulla töihin. Niin laiskoja ja hitaita työntekijöitä en ole koskaan tavannut. Kaikilla vielä jokin TULES.
Monen työtaakka saattoi kaksin- tai kolminkertaistua että vastaa muiden työntekijöiden tasoa. Lisäksi esimerkiksi kaluston käyttöastetta ei seurata, töitä ei tehdä vuorotöinä jne jne