Sitten on paljon kiinni siitä, moniko menee äänestämään hallitusta vastaa näin kesälomien aikaan.Aika iso jos. Vähän veikkaan että RKP ei näytä vihreää valoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Sitten on paljon kiinni siitä, moniko menee äänestämään hallitusta vastaa näin kesälomien aikaan.Aika iso jos. Vähän veikkaan että RKP ei näytä vihreää valoa.
Itseäni ei tuollaiset Riikan avautumiset haittaa.
Pitää olla jotain vastavoimaa liialliselle suvaitsemiselle.Selvä, mutta etsin perusteluja tuolle 'pitää olla rasisti ministeri'. Onko se edustuksellisuutta varten, vai miksi se on edellytys?
Pitää olla jotain vastavoimaa liialliselle suvaitsemiselle.
Pitää Suomessa olla joku rasisti ministerikin
Varmaan ois hyvä ihan tieteellisesti määritellä se rasismi. Ja sitten opettaa sitä ala-asteelta lähtien. Nythän se on lähinnä musta tuntuu linjalla määritelty.
Vanhat tekstit teki Riikasta rasistin median puolesta, niin silloin on vaan itse hyväksyttävä rasismi. Itse olen tätä mieltä.Ei pidä. Ei yhtään sen enempää kuin pitäisi olla pedofiili tai kusipääkään ministerinä, vaikka se pedofiilin tai kusipään mielestä oliskin ihan ok ja vaikka ne olisivatkin mukavia "vastavoimia" suvaitsemiselle.
Onko sun mielestä Riikka Purra siis täysin väärässä kun hän totesi, ettei hyväksy minkäänlaista rasismia ja oli mukana hallituksen lausumassa, jossa hallituksella on nollatoleranssi rasismiin?
silloin on vaan itse hyväksyttävä rasismi
Toki jos RKP:kin siirtyisi asiassa oppositioon, ei puhemiehellä liene muuta mahdollisuuta kuin kutsua eduskunta koolle. Asian mitättömyys huomioiden siinä toki ammuttaisiin pahasti yli.Halla-Ahon kommentointi istuntotauon keskeyttämisestä kuulostaa ihan fiksulta. Ilmeisesti se olisi aika poikkeuksellista, varsinkin tällaisen kohuilun takia.
![]()
Jussi Halla-aho harkitsee istuntotauon keskeyttämistä: ”Hyvin poikkeuksellisesta toimenpiteestä olisi kysymys”
Puhemies Jussi Halla-aho kertoo IS:lle kolmesta asiasta, jotka ovat relevantteja päätöstä tehtäessä. Hän sanoo myös käyvänsä keskusteluja hallituspuolueiden eduskuntaryhmien kanssa.www.is.fi
No sitten meillä ei olekkaan rasisti ministeriä.Riikka ei omien sanojensa mukaan hyväksy rasismia. Kannattaa pitää mielessä.
Minulle jää tuota sivuten vähän auki mitä on liiallinen suvaitseminen, mistä yllä mainittu (ja aihetta muutenkin ketjussakin sivuttu). Mitä tarkasti koetaan, että vastustetaan rasismilla, mitä se oikeasti edistää?
No sitten meillä ei olekkaan rasisti ministeriä.
Itseäni ei tuollaiset Riikan avautumiset haittaa.
Vanhat tekstit teki Riikasta rasistin median puolesta, niin silloin on vaan itse hyväksyttävä rasismi. Itse olen tätä mieltä.
No sitten meillä ei olekkaan rasisti ministeriä.
Harmi![]()
ym. joilla on voimakas ideologinen haittatausta. Parempi olla olettamatta mitään, muutamassa sekunnissa voi jo kehon kielestä ja pukeutumisesta nähdä ihmisestä minkälaisia varauksia olisi hyvä pitää takaraivossa.
Koen epärehellisyyden asiaksi, jota ei pitäisi suvaita. Jotenkin tämä toistuu näissä perussuomalais-jutuissa, vaikka itse olen pitänyt rehellisyyttä suomalaisena ominaisuutena.
Mitenköhän tuo näkyy pukeutumisessa?
Mutta hattua täytyy nostaa medialle, että malttoivat odottaa suomen nato jäsenyyden. Naapurissa, kun on kuitenkin natseilta pelastaja aina valmiina hädän hetkellä apua antamaan. Jospa se nato nyt enimmät pelastushimot ehkäisee. Tarja vielä kissan antoi ja nyt on välit poikki ja natseja kuhisee joka paikassa. Kuka onkaan oikeassa ollut kokoajan jos suomessakin on natsit vallassa.
Mitkä mediat ovat kertoneet, että Suomessa on nyt natsit vallassa tai kuhisee kaikkialla? Ihan vaikka konkreettisia juttuja jos saisi argumentoinnin tueksi.
Muuten epäilen että nyt ollaan taas uhriutumassa.
Juu Suomen kansan onneksi oli toimiva ja tehokas hallitus tuolloin kasassa, kun Natoon haettiin nopealla aikataululla. Eikös tuo ollut vielä jokin ennätys kuinka nopeesti maa ylipäätään Natoon pääsee hakemisen jälkeen?Mutta hattua täytyy nostaa medialle, että malttoivat odottaa suomen nato jäsenyyden. Naapurissa, kun on kuitenkin natseilta pelastaja aina valmiina hädän hetkellä apua antamaan. Jospa se nato nyt enimmät pelastushimot ehkäisee. Tarja vielä kissan antoi ja nyt on välit poikki ja natseja kuhisee joka paikassa. Kuka onkaan oikeassa ollut kokoajan jos suomessakin on natsit vallassa.
Antirasismia, suvaitsevaisuutta, ajattelun joustavuutta ja empatiataitoja opitaan varhaiskasvatuksesta ja perusopetuksesta lähtien, se on leivottu varhaiskasvatus- ja perusopetussuunnitelman perusteisiin ihan läpäisevästi.Varmaan ois hyvä ihan tieteellisesti määritellä se rasismi. Ja sitten opettaa sitä ala-asteelta lähtien. Nythän se on lähinnä musta tuntuu linjalla määritelty.
Juu Suomen kansan onneksi oli toimiva ja tehokas hallitus tuolloin kasassa, kun Natoon haettiin nopealla aikataululla. Eikös tuo ollut vielä jokin ennätys kuinka nopeesti maa ylipäätään Natoon pääsee hakemisen jälkeen?
Ymmärrän, että uhriutuminen ja valtamedian syyttely on ensireaktio, kun lumihiutale puoluetta tai sen edustajia kritisoi. Mutta onko se nyt sitten oikeasti naapurin Markun vika jos minä paskon kännissä housuun ja selitän vielä seuraavana päivän etten aio housuja pestä tai vaihtaa?
Voihan sitä suvaita julkisesti, koska pakotetaan. Toinen juttu onko samaa mieltä mielessään.Eli et ollutkaan sitä mieltä, että 'ei haittaa' tai 'median takia hyväksyttävä' . Koen epärehellisyyden asiaksi, jota ei pitäisi suvaita. Jotenkin tämä toistuu näissä perussuomalais-jutuissa, vaikka itse olen pitänyt rehellisyyttä suomalaisena ominaisuutena.
Mitenköhän tuo näkyy pukeutumisessa?
Aika kova väite jos oikein tulkitsin. Korjaa jos olen väärässä mutta epäiletkö että RP valehteli pääministerille, presidentille ja medialle?Voihan sitä suvaita julkisesti, koska pakotetaan. Toinen juttu onko samaa mieltä mielessään.
Sen vain Riikka tietää.Aika kova väite jos oikein tulkitsin. Korjaa jos olen väärässä mutta epäiletkö että RP valehteli pääministerille, presidentille ja medialle?
Siinähän tuosta natsikortista on juttua. Näin Suomen politiikan sisäinen riitely hyödyttää Venäjää – ”Natsikortti kaivettu esiin”
Venäjällä natsismiksi ja natseiksi voidaan kutsua melkein mitä ja ketä tahansa länsimyönteistä, jonka Venäjä kokee uhkaavan omaa elinpiiriään.
Ok. Sinulla on oikeus uskoa noin ja Riikalla on oikeus olla sisimmässään mitä haluaaSen vain Riikka tietää.
Eihän täällä Suomessa pääse mitään politiikkaa tekemään, jos ihmiset kertoisi täydellisesti kaikki luurangot mitä voi olla kaapeissaan.
Kelaa mikä kansainvälinen mainehaitta tulisi jos Venäjä sanoisi meistä jotain pahaaEn heti tajunnut, että puhut Venäjästä. Näinhän se menee, kuten dosentti asian ilmaisee:
Meillä on ministerinä rasistisia tekstejä kirjoittanut PJ, joka 10.7. puolusti tekstejään ja 11.7. pyysi niitä anteeksi ja totesi ettei hyväksy rasismia. Tuollainen valtiovarainministeri ja takinkääntäjä meillä on. Ja muut saavat pyydellä anteeksi hänen kirjoituksiaan.
Mä pidin Purraa jotenkin järkevänä vielä ennen vaaleja, ja asiallisempana kuin muut PS-öyhöttäjät. Mutta kovaa vauhtia on rapissut se kiiltokuva ja alta paljastuu samaa paskaa. Eniten yllätyin kuinka paniikkiin Purra näköjään menee paineessa ja sortuu karkeisiin virheisiin. Luulin, että on kovempi luu.
Ehkä homma olisi rauhoittunut, tai vaikka siirtynyt jo johonkuhun toiseen, ellei Purra itse olisi sortunut uudelleen ja uudelleen vetäisemään taisteluhuutoa ja haastamaan niin mediaa kuin kansalaisia. Puoluesihteeri Luukkanen ja puhemies Halla-Aho toki yllyttivät myös, ensinmainitun provokatiivinen teksti oli ylipäätään minkään puolueen puoluesihteerille järjetön.Tää koko homma on kyllä ihan järjetön. Täällä ja mediassa jyllätään kuin Hitler olisi vallassa, ja todellisuudessa joku ministeri on ehkä kirjoittanut tuhmasti nettiin 15 vuotta sitten. Munkin mielestä ne jutut on kyllä mauttomia, mutta tietyllä porukalla kyllä vaikuttaisi olevan ongelmia realiteettien hahmottamisessa.
Ei se niiden kirjoitusten olemassaolo ole kaikki kaikessa, vaan puolueen suhtautuminen niihin ja muihin vastaaviin teksteihin.Tää koko homma on kyllä ihan järjetön. Täällä ja mediassa jyllätään kuin Hitler olisi vallassa, ja todellisuudessa joku ministeri on ehkä kirjoittanut tuhmasti nettiin 15 vuotta sitten. Munkin mielestä ne jutut on kyllä mauttomia, mutta tietyllä porukalla kyllä vaikuttaisi olevan ongelmia realiteettien hahmottamisessa.
Ehkä homma olisi rauhoittunut, tai vaikka siirtynyt jo johonkuhun toiseen, ellei Purra itse olisi sortunut uudelleen ja uudelleen vetäisemään taisteluhuutoa ja haastamaan niin mediaa kuin kansalaisia. Puoluesihteeri Luukkanen ja puhemies Halla-Aho toki yllyttivät myös, ensinmainitun provokatiivinen teksti oli ylipäätään minkään puolueen puoluesihteerille järjetön.
Kyllä kyse on nyt jo enemmänkin siitä, että Purra (ja puolue) itse ei ole ymmärtänyt ministeriroolin realiteetteja. Tai sitten persukulttuurissa tuo jatkuva haastaminen on niin syvällä, ettei yksinkertaisesti osaa kuin hyökätä.
Aiemmin sanoit äänestäneesi persuja juurikin siksi että saisit sitä sekoilua, popparit valmiina.Tämä on kaikista suunnista ihan vitun sekoilua.
Näyttää mun mielestä sen, mikä nykypolitiikassa on vikana. Eduskunnan puhemies twiittailee "get over it" ja hallitus on ollut pystyssä päiviä.
En tiedä millon tää muutos että politiikasta tuli jatkuvaa dramaa tapahtui.
Tätä olen aavistellut myös, persuissa tietyt ihmiset eivät vain osaa antaa olla provosoimatta hetkeksikään. Ehkä heidän poliittinen uransa tosiaan on siitä niin riippuvaista. Purran anteeksipyynnön ja rasisimin tuomitsemisen jälkeen olisi ollut ihan hyvin mahdollista pitää kesälomat ja jatkaa syksyllä, jolloin kohu mahdollisesti olisi jo vähän laimentunut. Mutta ei, siihen ei pystynyt Halla-aho, Luukkanen tai sitten Purrakaan.
Toi on kyllä joo varmaan totta, niitten ehkä ois kannattanu palkata joku ammattimainen pr-konsultti tms.Ei se niiden kirjoitusten olemassaolo ole kaikki kaikessa, vaan puolueen suhtautuminen niihin ja muihin vastaaviin teksteihin.
Kaikilla on jotakin paskaa kaapissa, mutta sen voi hoitaa monilla eri tavoilla, jopa omaksi edukseen kun tilanne tulee kohdalle. Parhaat valitsevat itse ajan ja viitekehyksen missä menneitä muistellaan.
Realiteetin hahmoittaminen tuskin on ongelma juuri kenenkään kohdalla, persujen puoluesihteeri olkoon säännön vahvistava poikkeus.
Ehkä homma olisi rauhoittunut, tai vaikka siirtynyt jo johonkuhun toiseen, ellei Purra itse olisi sortunut uudelleen ja uudelleen vetäisemään taisteluhuutoa ja haastamaan niin mediaa kuin kansalaisia. Puoluesihteeri Luukkanen ja puhemies Halla-Aho toki yllyttivät myös, ensinmainitun provokatiivinen teksti oli ylipäätään minkään puolueen puoluesihteerille järjetön.
Kyllä kyse on nyt jo enemmänkin siitä, että Purra (ja puolue) itse ei ole ymmärtänyt ministeriroolin realiteetteja. Tai sitten persukulttuurissa tuo jatkuva haastaminen on niin syvällä, ettei yksinkertaisesti osaa kuin hyökätä.
Kerta hallitusyhteistyö on jo valmiiksi veitsenterällä, johtuen siitä, että sinne on survottu niin persut kuin RKP, tuo kaikki provosointi varmasti herättää aika isoja kysymyksiä ihan Kokoomuksenkin joukoissa. Kysymyksiä kuten “Haluaako ne persut oikeasti, että hallitus pysyy kasassa?”
Taitaa pr-konsultin käyttö vaan olla puolueen arvojen vastaista. Sehän saattais vaikka ehdottaa että puolue sitoutuisi irti rasismista. Taitavat edustaa kaikki kans vihervasemmistoa ja/tai kommunismia. /sToi on kyllä joo varmaan totta, niitten ehkä ois kannattanu palkata joku ammattimainen pr-konsultti tms.
Jos eduskunta kutsutaan koolle niin persujen kannattaa pistää täysistunto pelleilyksi. Jokainen Persuedustaja lukee tuon Purran tekstin niin ehkä kansa ymmärtää millaisia pellejä nuo koolle kutsumista vaatineet edustajat on.
Hieman erikoinen logiikka missä sinua lainaten "kannattaa pistää täysistunto pelleilyks" niin kansa ymmärtää, ettei he ole pellejä vaan ne kaikki muut asiallisesti käyttäytyvät kansanedustajat ovat niitä.Jos eduskunta kutsutaan koolle niin persujen kannattaa pistää täysistunto pelleilyksi. Jokainen Persuedustaja lukee tuon Purran tekstin niin ehkä kansa ymmärtää millaisia pellejä nuo koolle kutsumista vaatineet edustajat on.
Orpolla on kyllä kovat ajat tiedossa SDP:een kanssa. SDP kyllä raiskaa Kokoomusta tosissaan hallituksessaJos orpolta ei onnistu hallituskuviot niin sittenhän vuorossa on sdp. Ja kukas siellä onkaan edelleen puheenjohtajana.