Kontula taisi olla vassarien eduskuntaryhmässä, ei kuitenkaan sentään ollut itse hallituksessa.Hallituksessa sentään ainakin oli joku joka avoimesti tunnustautui kommunistiksi joka ei puolueelle tai hallituskumppaneille ollut ongelma. Äärioikeistolaiseksi ei taida kukaan itseään kutsua.
Mutta sattumoisin twitterissä osui esiin leike Ylen jutusta, jossa oli käyty mm. persujen vaalitapaamisessa, missä sitten myös persujen tuleva ministeri hieman flirttaili aiheen kanssa.
”Raision perussuomalaisten tupailta 10. maaliskuuta
Kesken puheiden paikalle saapuu myös kansanedustaja Vilhelm Junnila. Nyt puhetta pitää kansanedustajaehdokas Mikko Kangasoja.
– Mua pidetään rauhallisena eikä niin kauheen provosoivana. Ainakin tuntuu, että Raisiossa kuntapolitiikassa se on ehkä saanut porukkaa ottamaan vastaan meikäläisenkin näkökulmia. Hyvin tämmönen keskilinjan persu miellän itse olevani, hyvin kotoisa on sen puolesta puolueessa olla.
Virallisten puheiden jälkeen myös kansanedustaja Junnila lausuu muutaman sanan. Hän kiittää kutsusta ja huomioi edellisenä puhunutta ehdokas Kangasojaa.
– Ensinnäkin onnittelut erinomaisesta vaalinumerosta. Tiedän, että se on voittava kortti. Tämä 88 viittaa tietenkin kahteen H-kirjaimeen, josta ei sen enempää puhuta.
Sali hörähtää nauruun. 88 tunnetaan uusnatsien symbolina Heil Hitler -tervehdykselle.
– Heil Hitler, joku huutaa yleisöstä tarttuen vitsiin. Sori, huutelija jatkaa vaimeammin.
Takkatuli räiskyy ja puheet jatkuvat.
– Toisten huomioimisella, sillä pääsee pitkälle, summaa Junnila puheenvuoronsa.”
Äänestäjiä voidellaan huulirasvoilla ja lyijykynillä – Sakari Piippo kuvasi vaalihuumaa ympäri maata
Ylen kuvajournalisti Sakari Piippo kiersi kymmeniä vaalitilaisuuksia ja ennakkoäänestyspaikkoja eri puolilla Suomea. Kuviin tallentui suuria tunteita ja erikoista vaalikrääsää.
yle.fi