Maalasitko itsesi nurkkaan, josta ei ole ulostuloa?Ja millä perusteella pakot ja sanktiot eivät ole toimineet? Eihän niitä ole edes koskaan kokeiltu. Enkä välttämättä sano että pitäisi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Maalasitko itsesi nurkkaan, josta ei ole ulostuloa?Ja millä perusteella pakot ja sanktiot eivät ole toimineet? Eihän niitä ole edes koskaan kokeiltu. Enkä välttämättä sano että pitäisi.
Käytämmehän turvavyötäkin autoissa ja sen käyttämättä jättäminen on sakotettavaa. Ei liikunnasta haittaa olisi kuitenkaan kenellekään.
Aivan kuin se liikunta jotenkin aiheuttaisi jotain negatiivista seurausta jollekin. Päinvastoin, sehän vain parantaisi ihmisten kuntoa.
Isoissa kaupungeissa huumeita ja niiden käyttäjiä liikkuu. Kysyntä luo tarjontaa ja rahaakin olisi tarjolla riskin ottavalle. Onneksi meillä on täällä Suomessa puolueita, jotka vielä jaksavat uskoa nollatoleranssiin ja koviin rangaistuksiin. Sillä ne ongelmat varmasti ratkeaa, kunhan vain tarpeeksi lujaa uskoo ja antaa pamppua.Tänään oli Hesarissa juttu piritorin ongelmista.
Tämän alueen ongelmista on ollut juttua vuosikymmenien ajan. Miksi kukaan ei tee mitään todellista, joka ratkaisee ongelmat?
Tämä ei ole minulle mikään nimby-asia, koska en ole koskaan asunut lähelläkään. Kuinka kädetöntä pääkaupunkimme johto on? Aikaa ratkaisuihin on ollut. Eikö ole halua? Tässä on mielestäni vastuussa kaikki isoimmat puoluuet.
Minä kirjoitin:Isoissa kaupungeissa huumeita ja niiden käyttäjiä liikkuu. Kysyntä luo tarjontaa ja rahaakin olisi tarjolla riskin ottavalle. Onneksi meillä on täällä Suomessa puolueita, jotka vielä jaksavat uskoa nollatoleranssiin ja koviin rangaistuksiin. Sillä ne ongelmat varmasti ratkeaa, kunhan vain tarpeeksi lujaa uskoo ja antaa pamppua.
Maailmalta löytyy esimerkkejä missä rangaistavuudesta ollaan siirrytty hoitoon ohjaukseen. Tuloksetkin ovat olleet aika hyviä.Minä kirjoitin:
" Tämän alueen ongelmista on ollut juttua vuosikymmenien ajan. Miksi kukaan ei tee mitään todellista, joka ratkaisee ongelmat? "
" Tässä on mielestäni vastuussa kaikki isoimmat puolueet. "
Sinä kerroit omin sanoin samat ongelmat. Onko sinulla jotakin omaa sanottavaa?
Huumepolitiikka taitaa ollakin selkein sektori missä poliitikot ovat eniten eri mieltä asiantuntijoiden ja kansan kanssa.Maailmalta löytyy esimerkkejä missä rangaistavuudesta ollaan siirrytty hoitoon ohjaukseen. Tuloksetkin ovat olleet aika hyviä.
Mut luotetaan me nollatoleranssiin täällä huumeettomassa pohjolassa, missä on väkilukuun suhteutettuna eniten nuorten huumekuolemia Euroopassa. KD ja Persut ainakin Suomen suurimmista puolueista liputtaa tämän puolesta.
Kalteva pinta se on. Mihin se raja vedetään. Saako raskaana oleva nainen käyttää huumeita ja alkoholia ja tietoisesti vahingoittaa kohdussa olevaa lasta. Pitääkö turvavyötä käyttää. Abortti. Nopeusrajoitukset. Vihapuhe. Tupakointirajoitukset julkisissa paikoissa ja oikeus polttaa omassa asunnossa. Tavaran tullaaminen maahantuonnissa. Itselleen kannabiksen kasvatus. Yöllä remontointi kerrostalossa. Varusmiespalvelus, siviilipalvelus.Aika kaltevaksi pinnaksi muuttuu tämäkin kun aletaan pakottaa asioita "yhteisen hyvän nimissä". Miksi valtion tehtäviä pitää koko ajan laajentaa ja samaan aikaan ihmetellään kun velkaa kertyy? Keskittyisivät hallinnoimiseen eivätkä ihmisten kyttäämiseen ja oikeuksien lyttäämiseen.
Tuo liikuntatuokio oli sellainen tarkoituksellinen aggressiivinen keskustelua herättävä ampiaispesän tökkäisy. Lihavuuden kulujen siirtäminen lihaville ei ainakaan toimi, jenkkien lihavuus tämän näyttää autottomasti. Jotain on kuitenkin pakko tehdä ja kannattaa tehdä. Eikä sen mielestäni pidä olla helppoa ja mukavaa. Olisi kiva jos se niin voisi olla.
Vastasin jo tähän ylempänä. Lihavuuden kulujen hoitamisen sijaan pitäisi keskittyä lihavuuden ennaltaehkäisyyn. Ei ole mitään järkeä käytää miljardeja ongelman hoitoon, jos ongelma voidaan ehkäistä. Verotuksen nostaminen ei voi olla ratkaisu jokaiseen ongelmaan.Miksei kulujen siirtäminen lihaville toimisi, eihän kuluja enää varsinaisesti olisi jos lihavat ne maksaisi itse. Sama homma tupakoitsijoiden kanssa - jos tupakan verotus on riittävää niin tupakoijat voivat olla teoriassa tupakoimattomia parempia kansalaisia, koska kuolevat keskimäärin nuorempana eivätkä siten kuormita eläkejärjestelmää.
Huumepolitiikka taitaa ollakin selkein sektori missä poliitikot ovat eniten eri mieltä asiantuntijoiden ja kansan kanssa.
Kalteva pinta se on. Mihin se raja vedetään. Saako raskaana oleva nainen käyttää huumeita ja alkoholia ja tietoisesti vahingoittaa kohdussa olevaa lasta. Pitääkö turvavyötä käyttää. Abortti. Nopeusrajoitukset. Vihapuhe. Tupakointirajoitukset julkisissa paikoissa ja oikeus polttaa omassa asunnossa. Tavaran tullaaminen maahantuonnissa. Itselleen kannabiksen kasvatus. Yöllä remontointi kerrostalossa. Varusmiespalvelus, siviilipalvelus.
Jossain tuolla välissä se raja on. Mikä kuuluu valtiolle ja mikä on ei ole mitenkään suora viiva sekään. Kuitenkin jonkinlainen fakta on edelleen se, että liikkumattomuudesta ja lihavuudesta koituu käytännössä yhtä suuret menot valtion talouteen, eli veronmaksajille, kuin työttömyydestä. Toisessa asiassa ei tunnu olevan ideologisia ongelmia tehdä vaikka ja mitä, toisessa muiden veronmaksajien taloudellinen vahingoittaminen mielletään yksilön perusoikeudeksi... Ehkä tämä onkin enemmänkin sitä, että eri ihmisryhmiä saa ja pitääkin kohdella eri tavoin. Toiset ansaitsevat enemmän demokratiaa kuin toiset.
Kyllä valtion jotenkin pitää ja kannattaa talouttaan suojata tuolta isolta ja pahenevalta menoerältä. Se että onko se paras keino juuri tuo pakkoliikunta, en tiedä. Tuo liikuntatuokio oli sellainen tarkoituksellinen aggressiivinen keskustelua herättävä ampiaispesän tökkäisy. Lihavuuden kulujen siirtäminen lihaville ei ainakaan toimi, jenkkien lihavuus tämän näyttää autottomasti. Jotain on kuitenkin pakko tehdä ja kannattaa tehdä. Eikä sen mielestäni pidä olla helppoa ja mukavaa. Olisi kiva jos se niin voisi olla.
Lopuksi vielä kommentoin tuota Antti Rinteen terveystarkastus-järjestelmää mitä hän esitti:
Kyseessä on siis täysin pähkähullu idea missä kaikki ihmiset käyvät lääkärin vastaanotolla ihan vain käymisen takia. Ja sillä yhdellä käynnillä jonkun ajan välein tulee lihavuus ja liikkumisasiat automaattisesti kuntoon.Lääkäriliitolta täystyrmäys SDP:n esittämälle hyvinvointiohjelmalle: "Ei mitään tolkkua"
Lääkäriliiton johtajan mukaan Sdp:n ehdottamilla kohdentamattomilla terveystarkastuksilla ei ole vaikutusta ihmisten terveyteen.www.mtvuutiset.fi
Lääkäri voi vaan todeta käynnillä:" Pete, sä olet liikalihava. Sinun tuloillasi sinulle tulee 1200€ sakko. Tarvitsetko apua laihduttamisessa sekä elämäntaparemontissa että ensi vuonna ei tarvitse samaa summaa maksaa? Meillä on useita erilaisia maksuttomia, mutta kustannustehokkaita ohjelmia jolla voidaan sinua auttaa. Tällä läskiverolla katetaan sinun lihavuudestasi aiheutuvat yhteiskunnalliset kustannukset"
Meinaat, että se fiktiivinen Pete, joka ei ole ehkä viiteentoista vuoteen käynyt lääkärissä, vaikka kuinka olisi kolottanut tai vaikka vatsa(haava) prenklannut, koska ei kestä taas kuulla sitä, että lääkäri ottaa lihavuuden puheeksi, menisi tulevaisuudessa sinne lääkäriin vaikka riskinä olisi sakot.Lääkäri voi vaan todeta käynnillä:" Pete, sä olet liikalihava. Sinun tuloillasi sinulle tulee 1200€ sakko. Tarvitsetko apua laihduttamisessa sekä elämäntaparemontissa että ensi vuonna ei tarvitse samaa summaa maksaa? Meillä on useita erilaisia maksuttomia, mutta kustannustehokkaita ohjelmia jolla voidaan sinua auttaa. Tällä läskiverolla katetaan sinun lihavuudestasi aiheutuvat yhteiskunnalliset kustannukset"
Meinaat, että se fiktiivinen Pete, joka ei ole ehkä viiteentoista vuoteen käynyt lääkärissä, vaikka kuinka olisi kolottanut tai vaikka vatsa(haava) prenklannut, koska ei kestä taas kuulla sitä, että lääkäri ottaa lihavuuden puheeksi, menisi sinne lääkäriin vaikka riskinä olisi sakot.
Onnea vaan ajatusketjulle. Näitä Petejä ja Pirjoja on nimittäin tämä maa täynnä. Heitä, jotka ei mene lääkäriin kuin ambulanssilla.
Veikkaanpa, että moni vaan ottaisi sen oletuksen sitten. Erityisesti ensin alkuun ne vajaat puoli miljoonaa ulosoton asiakasta, joille sillä sakolla ei ole edes mitään merkitystä.No mallia voidaan säätää niin että vero tulee jos ei saavu paikalle. TS. valtio olettaa että kaikki jotka eivät saavu joko julkisen tai yksityisen sektorin järjestämään terveystarkastukseen ovat liikalihavia.
Tämä on hyvä esimerkki läskivihasta. Tämän takia tätä ongelmaa on vaikea ratkaista. Keskustelu ikäänkuin päättyy näiden dangereiden mielestä siihen että todetaan syyllisyys, oma vika. Rangaistaan ja ongelma tulee kuntoon.Lääkäri voi vaan todeta käynnillä:" Pete, sä olet liikalihava. Sinun tuloillasi sinulle tulee 1200€ sakko. Tarvitsetko apua laihduttamisessa sekä elämäntaparemontissa että ensi vuonna ei tarvitse samaa summaa maksaa? Meillä on useita erilaisia maksuttomia, mutta kustannustehokkaita ohjelmia jolla voidaan sinua auttaa. Tällä läskiverolla katetaan sinun lihavuudestasi aiheutuvat yhteiskunnalliset kustannukset"
Eli maksetaan puoli miljardia että koko suomen kansa käy lääkärissä + jatkohoidot. Tarkoitus oli vähentää valtion kuluja, ei lisätä niitä.No mallia voidaan säätää niin että vero tulee jos ei saavu paikalle. TS. valtio olettaa että kaikki jotka eivät saavu joko julkisen tai yksityisen sektorin järjestämään terveystarkastukseen ovat liikalihavia.
Veikkaanpa, että moni vaan ottaisi sen oletuksen sitten. Erityisesti ensin alkuun ne vajaat puoli miljoonaa ulosoton asiakasta, joille sillä sakolla ei ole edes mitään merkitystä.
Tämä mekanismi on tilastollisesti olemassa jo ihan ilman verokikkailujakin. On ihan yleisesti tiedossa, että koulutustasolla, tulotasolla ja painolla on yhteys.No toi on kieltämättä vähän hankalampi ryhmä saada motivoitua, läskivero menis vaa kaikkien muiden maksujen pinoon. Jos on lihava, ulosotossa ja työtön niin ei siinä läskivero paljoa hehkauta. Tiedän ihmisiä jotka ovat ulosotossa ja työttömiä (mutta normaalipainoisia) ja ei heille kyllä toi läskivero toimisi vaan jonkin näköinen elämänhallintataitojen kehittäminen ja elämän saaminen raiteilleen.
Yksi ratkaisu voisi olla tehdä tuosta progressiivinen kuten tulovero tällä hetkellä on. Joku 2k - 2,5k bruttoliksa olisi alaraja mistä lihavuusvero lähtisi liikkelle.
Heh. Luulen, että hyvin pian löytyisi ihmisiä, joiden (pimeä) työ olisi ulkoiluttaa joidenkin toisten ihmisten älykelloa tai puhelinta. Mutta toki he ainakin sitten liikkuisi.Ehkä tässä voisi hieman yrittää tekniikkaa hyödyttää ja veroporkkanaa, eli esim. älykellolla/puhelimella tms. jos viikottain liikkuu tietyn määrän (askelia, kilometria) niin veroprosentti hieman alenisi eli palkasta jäisi hieman enemmän käteen. Motivoisi helposti toimistotyötä tekeviä lenkkeilemään päivittäin sen 30-60min eikä varsinaisesti rangaistakkaan jos ei huvita.
Autoiluun yritettiin jo saada liikkumiskyyläämistä kerran ainankin ja muistaakseni joku vakuutusyhtiä harrasti kanssa kyyläimiä. Tuollaiselle perseilylle pitää vain todeta:Jos läskivero niin sitten myös autoilussa olisi mahdollisuus tehdä niin että autoihin tallennin ja jos ajat 10% ajoista yhtään yli rajoituksen, niin kolarikustannuksissa saat maksaa 10% itse. Tai jos luku on 50% niin sitten maksat puolet itse vähentäen yhteiskunnan menoja samalla määrällä
Nuo eit on kyllä hupaisia, sillä autoilun valvonta ja kilometripohjainen veloitus kyllä tulee aikanaan ihan varmasti. Siihen vaan menee oma aikansa.Autoiluun yritettiin jo saada liikkumiskyyläämistä kerran ainankin ja muistaakseni joku vakuutusyhtiä harrasti kanssa kyyläimiä. Tuollaiselle perseilylle pitää vain todeta:
EI!
Muttakun..
EI!!
Kun se on hyvä juttu..
EI!!!
Muutoin tässäkin mennään taas hyvinäkkiä 20 vuoden päästä tasolla, jota nyt pidetään lähinnä huonona vitsinä..
Myrkky ja Pahkasika lehdissä oli aikoinaan hauskoja lohkaisuja ja typeriä ideoita, joille kirjaston lehtisalissa naureskeltiin.. Nyt osa kyseisistä typeryyden multihuipentumista on käytännössä..
Veikkaisin, että 2030-luvulla tulee tapahtumaan. Ihan jo verokertymänkin vuoksi liikenteen sähköistyminen edetessä.
Koska se on niin massiivinen osa verokertymää, että ei varmasti löydy korvaavia. Ja varmaan halutaan hyvinvointivaltion rahoituspohja pitää kunnossa.Mikä pakko sitä liikennettä on verottaa?
Koska se on niin massiivinen osa verokertymää, että ei varmasti löydy korvaavia. Ja varmaan halutaan hyvinvointivaltion rahoituspohja pitää kunnossa.
Nuo eit on kyllä hupaisia, sillä autoilun valvonta ja kilometripohjainen veloitus kyllä tulee aikanaan ihan varmasti. Siihen vaan menee oma aikansa.
Kun ensin alkuun velvoitetaan teknologia uusiin autoihin (mikä on jo tehty), niin sitten myöhemmässä vaiheessa on helppo lisätä se ohjelmistopäivityksillä niissä maissa, missä lainsäädäntö sitä alkaa edellyttämään. Tai jopa toteuttaa se EU-laajuisena direktiivillä. Samalla saadaan järjestettyä varastettujen autojen lamautus ohjelmistolla, mikä jenkeissä nyt jo toimii joillain merkeillä.
Vanhoihin autoihin sitten mokkulat valvomaan.
Veikkaisin, että 2030-luvulla tulee tapahtumaan. Ihan jo verokertymänkin vuoksi liikenteen sähköistyminen edetessä.
Ne uudet autot kertoo nyt jo liikkeistään valmistajille ja autoilijat hyötyy siitä. Kun se 10-15 vuoden päästä tehdään, me ollaan siihen ihan yhtä tottuneita kuin siihen, että älylaitteet, google yms. seuraa ihan kaikkea mahdollista ja vielä myy sen eteenpäin.Mites toi yksityisyys? Haluaako kansalaiset asua orwellimaisessa yhteiskunnassa?
Tuohon ei kyllä taida uskoa kukaan, pyritään lähinnä hallitsemaan ja hidastamaan velkaantumista. Siihen mahdollisuuteen vielä uskoa riittää, onneksi.Hyvinvointivaltion talous saadaan kuntoon kunhan ihmisiä ei veroteta kuoliaiksi ja on jotain kannustimia kerätä varallisuutta niin ehkä ei tarvitse paikata isoa aukkoa turhalla verolla.
Käyttävät yhteiskunnan ylläpitämiä teitä ja niin edelleen. Itse ainakin koen että työn verottaminen on kaikkineen ikävämpää kuin liikenteen verottaminen.Mikä pakko sitä liikennettä on verottaa?
Käyttävät yhteiskunnan ylläpitämiä teitä ja niin edelleen. Itse ainakin koen että työn verottaminen on kaikkineen ikävämpää kuin liikenteen verottaminen.
Tämän option voinee jokainen haluava blokata. Vapaaehtoisuus on ihan täysin eri konsepti kuin valtion pakottama.Ne uudet autot kertoo nyt jo liikkeistään valmistajille ja autoilijat hyötyy siitä. Kun se 10-15 vuoden päästä tehdään, me ollaan siihen ihan yhtä tottuneita kuin siihen, että älylaitteet, google yms. seuraa ihan kaikkea mahdollista ja vielä myy sen eteenpäin.
Ei ole näkynyt suurta kapinahenkeä sen suhteen.
Ei ole hedelmällinen ajattelutapa, että kehitys kulkee aina oletuksena kohti dystooppista tyranniaa emmekä sille mitään voi. Riippumatta siitä paljonko asiaan voi vaikuttaa paras lopputulos saadaan taistelemalla hirmuvaltaa vastaan ja vähintään pidättäytymällä vaatimasta sitä.Nuo eit on kyllä hupaisia, sillä autoilun valvonta ja kilometripohjainen veloitus kyllä tulee aikanaan ihan varmasti. Siihen vaan menee oma aikansa.
Kun ensin alkuun velvoitetaan teknologia uusiin autoihin (mikä on jo tehty), niin sitten myöhemmässä vaiheessa on helppo lisätä se ohjelmistopäivityksillä niissä maissa, missä lainsäädäntö sitä alkaa edellyttämään. Tai jopa toteuttaa se EU-laajuisena direktiivillä. Samalla saadaan järjestettyä varastettujen autojen lamautus ohjelmistolla, mikä jenkeissä nyt jo toimii joillain merkeillä.
Vanhoihin autoihin sitten mokkulat valvomaan.
Veikkaisin, että 2030-luvulla tulee tapahtumaan. Ihan jo verokertymänkin vuoksi liikenteen sähköistyminen edetessä.
Sen kun taistelet. Itse pitäisin sitä enemmänkin toivottavana kehityksenä, koska silloin jokainen sitten maksaisi ihan sen mukaan paljonko ja minkälaisilla teillä ajelee. Olisi helppo kerätä isommat maksut moottoriteiltä ja valtateiltä, pienemmät kantateiltä ja muilta kärrypoluilta. Paljon nykyistä oikeudenmukaisempi tapa siis tarjolla siinä.Ei ole hedelmällinen ajattelutapa, että kehitys kulkee aina oletuksena kohti dystooppista tyranniaa emmekä sille mitään voi. Riippumatta siitä paljonko asiaan voi vaikuttaa paras lopputulos saadaan taistelemalla hirmuvaltaa vastaan ja vähintään pidättäytymällä vaatimasta sitä.
Pidät toivittavana kehityksenä orwrllilaista yhteiskuntaa jossa isovelivalvoo?Sen kun taistelet. Itse pitäisin sitä enemmänkin toivottavana kehityksenä, koska silloin jokainen sitten maksaisi ihan sen mukaan paljonko ja minkälaisilla teillä ajelee. Olisi helppo kerätä isommat maksut moottoriteiltä ja valtateiltä, pienemmät kantateiltä ja muilta kärrypoluilta. Paljon nykyistä oikeudenmukaisempi tapa siis tarjolla siinä.
Pidät toivittavana kehityksenä orwrllilaista yhteiskuntaa jossa isovelivalvoo?
Se valvoo paljon jo nyt. Markkinatoimijat vielä enemmän. Kysymys on sen säätelystä, mihin sitä kertyvää dataa saa käyttää. Ja sen säätelyn kanssa toki kannattaa olla tarkka.Pidät toivittavana kehityksenä orwrllilaista yhteiskuntaa jossa isovelivalvoo?
Tämä on jo pitkälle arkipäivää. Puhelimen kautta on helppo selvittää missä olet autoilemassa ja kenen kanssa. Parhaimmassa tapauksessa olet someen vielä kertonut minne olet menossa. Osassa autoissa on jo jäljitystekniikka aktiivisesti käytössäkin. Me elämme jo orwellilaisessa yhteiskunnassa, joka terroristi-iskun jälkeen otetaan yksi askel lisää.Pidät toivittavana kehityksenä orwrllilaista yhteiskuntaa jossa isovelivalvoo?
Tämä on jo pitkälle arkipäivää. Puhelimen kautta on helppo selvittää missä olet autoilemassa ja kenen kanssa. Parhaimmassa tapauksessa olet someen vielä kertonut minne olet menossa. Osassa autoissa on jo jäljitystekniikka aktiivisesti käytössäkin. Me elämme jo orwellilaisessa yhteiskunnassa, joka terroristi-iskun jälkeen otetaan yksi askel lisää.
Se on valtava määrä äänestäjiä. Ehkäpä keskustan kannalta murheellisinta on se, että puolue on muuttunut lähes merkityksettömäksi etelän väkirikkailla alueilla. Helsingin, Uudenmaan, Varsinais-Suomen, Hämeen ja Pirkanmaan vaalipiireistä valittiin kaikkiaan 111 kansanedustajaa. Niistä keskustalaisia on vain viisi.
Nuoret ovat hylänneet keskustan lähes täysin. Vuonna 2003 18–24 -vuotiaista äänestäneistä keskustaa kannatti 25 prosenttia. Vuoden 2019 vaaleissa luku oli 3 prosenttia. Ja näissä vaaleissa varmasti vieläkin alempi, vaikka tarkkaa lukua ei vielä tiedetä.
Keskustalla on siis toden teolla itsetutkiskelun paikka. Sen pitäisi pystyä määrittelemään, mikä se on ja miksi se ylipäätään on olemassa.
Jos se ei siihen nyt kykene, asian pohtiminen käy kohta tarpeettomaksi, sillä puoluetta ei enää ole.
Tämän kevään eduskuntavaalien jälkeen keskusta ilmoitti menevänsä oppositioon. Vaikka yleensä puolueiden kannatus kohenee oppositiossa, se ei kuitenkaan ole mikään automaatio. Eikä se välttämättä tapahdu saman tien.
Maahanmuuttajien työllisyys on parantunut:
Työ | Maahanmuuttajien työllisyys koheni huimasti – ministeriökin hämmästyi
Maahanmuuttajien työllisyysaste on kahdessa vuodessa kivunnut vauhdilla lähelle kantaväestön työllisyysastetta.www.hs.fi
”Saatavilla olevien tietojen perusteella työllisyysasteen nousu ”on ollut erityisen vahvaa” esimerkiksi afrikkalais- ja aasialaistaustaisten naisten keskuudessa. Näin kertoo asiaa selvittänyt erityisasiantuntija Juho Peltonen työ- ja elinkeinoministeriöstä.”Ukrainalaiset työllistyneet, muut jatkaneet samaan malliin kuin aiemmin? Toki myös tämä valmennus/kuntoutus/kurssitus-malli varmaan "työllistää" monia.
Kyseessä on työllisyysaste, ei työttömyysaste, johon vaikuttaa nuo temppuilut.Ukrainalaiset työllistyneet, muut jatkaneet samaan malliin kuin aiemmin? Toki myös tämä valmennus/kuntoutus/kurssitus-malli varmaan "työllistää" monia.